A kezed járjon, ne a szád, hallottam vagy tízezerszer életemben. Volt alkalmam megfogadni. És most eszerint is járok el, amennyiben hajnali blogolás helyett szépen lefekszem a Competition Car Composites-cal a párnám alatt. Holnap ugyanis nyári szabadságom második napja jön, amit az OMG-műhelyben kompozit-laminálással töltök.
A Hangyász viszonylag gyors lesz, de nem szeretnék rá szárnyat, ami amúgy sem sokat tenne a félelmetes mellső felhajtóerő ellen. Ezért készítünk neki egy teljesen sík padlót, ami splitterrel indul elöl, és diffúzorban ér véget hátul. Vékony Coremat maganyagot és epoxigyantát használunk, ami drágább, cserébe nem lesz puccos karbonból semmi, csak üvegszövetből. Végtelenül unom a világ karbonmániáját, ami miatt luxusautóbelsőtől az edzőcipő oldalára tapasztott díszbetétig mindent szénszálszerűre kell csinálni, mintha bármi értelme volna. A szénszövet egy anyag a sok közül, bizonyos dolgokra jó, másokra felesleges, egyesekre meg kimondottan rossz.
Mindent szénszálasra csinálni tök értelmetlen rongyrázás, aminél talán csak az optikai szénszálazás van lejjebb, amikor egy laminátum olcsó, vacak üvegpaplanból van, legfelül egy réteg gagyi karbonnal, hogy tiszteljék. Igazából ennél is lejjebb van a fémlemezre húzott "karbon" fólia, de aki ezt olvassa, az feltehetően maga is immúnis az ilyen bazári csicsázásra.
Ebből persze kiderülhetett, hogy a lakatolás hivatalosan is véget ért, sőt, mire ezt olvasod, a Hangyász belülről már szép fehér. Ugyan nem sikerült a megcélzott napon átadni Lajcsinak, mert Adorján szabadsága és Attila betegsége lelassította a folyamatot, de Dr. Hexer, Dr. Jr. Attila és Padavan Roli kemény belehúzásával egy éjféli órán csak felkerült a Lackótransport trélerére a Hangyász váza. 261 kg üresen, minden nélkül. Négyen tettük fel, kézzel.
Ahogy az már lenni szokott, én még bőven kértem volna ezt-azt, varratokat a szélvédőkeret alja és az azt átszelő csőváz közé, meg pár méter vasat a tank köré, de Zoltán olyan sötét tekintettel nyilvánított mindent felesleges hülyeségnek, hogy jobbnak láttam elmenekíteni a Hangyászt, mielőtt elszabadul a plazmavágó. Mindenki tudja, hogy az ilyen munkát csak abbahagyni lehet, befejezni nem, szóval klassz lesz ez így is.
Ma, vagyis kedden délben érkeznek a srácok beszerelni a futóművet a fényezett vázba, így tudjuk majd precízre szabni a splittert és a diffúzort. Ha nem törik el rögtön a saját súlya alatt, Karotta Kompozitez néven árulni fogom a nagyvilágban, és multimilliárdos leszek. Addig is lefekszem aludni, jó éjt. A térhálósodás legyen veletek!
LAPoska 2012.07.31. 03:19:32
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.07.31. 05:51:04
UI:. A fentiek azért hangoztak el , mert irígy vagyok! Nem kicsit, nagyon :) ! Csak össze áll eza szépség a végére. Kitartás! :)
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.07.31. 08:08:31
Megnézi a paraszt a F&F legújabb részét az rtl-en, aztán leül a gép elé, játszik kicsit az NFS: Undergrounddal, ahol úgy lehet előrelépni ha még a gumi is karbon, aztán amikor már hunyorog a 15"-os monitor előtt, kinéz a ház előtt álló Corsára és beüti vaterán: "karbon fólia"
De csak elmélet. Nincs ilyen szomszédom ;)
mercurius 2012.07.31. 08:28:11
A karbon jó. A kevlár is jó. Üvegszál is jó. Egyik sem rozsdásodik, mindegyik könnyű.
A szőke jó. A barna is jó. A vörös is jó. Mindegyiknek lehet ugyanakkora melle, mégis a színe alapján fogsz "dönteni".
nagyonnagyon 2012.07.31. 08:35:07
Kis daraboknál elég egy szaunahelyiség mert elvileg 100 fok alatt is hatásos, fel akartam túrni a táblázatot ami írja hogy mit mikor hogyan de most az istennek se találom, OMG-ék biztos kenik vágják a témát.
Egyébként meg milyen menő odavetni félvállról hogy épp sütjük! a Hangyász karosszéria elemeit :D
Továbbra is elsárgulva az irigységtől, hajrá és kitartás ! Öngyulladással vigyázni ! ;)
1kutya 2012.07.31. 08:51:24
Ps: rajzból te sem voltál csillagos ötös:)
2-More 2012.07.31. 09:29:28
zaki82 2012.07.31. 09:29:28
a 'Karotta Kompozitez'-re mar most ugorjon egy TM mielott lenyulja vmi multi es az lesz megmilliardosabb helyetted (volt mar erre pelda nem 1)
na vagom a centit, 30-rol indulunk :)
Dáwid 2012.07.31. 09:52:26
szamok embere 2012.07.31. 09:53:48
Viszketés múlik már?
szamok embere 2012.07.31. 09:57:41
Melyik gyantát, milyen edzővel?
Hályogkovács módjára nem érdemes nekiesni, ezek a dolgok szépen le vannak írva az epoxyk használati utasításában.
Q-match 2012.07.31. 10:22:23
JDM Style 2012.07.31. 10:27:37
Itt alumalite (ez ha jól értem, valami fém-műanyag kompozit) táblából faragja ki a jóember az idomokat.
hbbalazs 2012.07.31. 10:35:01
vodi 2012.07.31. 10:37:24
Rocko- 2012.07.31. 10:50:00
m.cdn.blog.hu/ka/karotta/aardvark_gantt.png
akkor most mi is a valós? a táblázat elgé szűkösnek néz ki. :)
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.31. 11:10:33
Jutott eszembe: a maradék autóból (mármint a "másikból") lehetett volna Szafari Ralis Datsunt építeni, traktorkerekekkel. :)
tocibacsi 2012.07.31. 11:38:30
2-More 2012.07.31. 11:49:44
SZPTRSZB 2012.07.31. 11:55:38
_Zsoltee_ 2012.07.31. 12:17:46
Dáwid 2012.07.31. 12:26:17
LoL99LoL99 2012.07.31. 12:32:03
mercurius 2012.07.31. 13:01:25
nagyonnagyon 2012.07.31. 13:08:27
Lehet, front van..
peace
2-More 2012.07.31. 13:09:11
Trabinak pl a duroplast bódé olyan hosszirányú merevséget ad, hogy egy ráfutásos balesetnél úgy összetör egy komolyabb, modern kocsit is mint a szart.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.31. 13:58:49
szamok embere 2012.07.31. 14:15:05
Alighanem igazad van, én voltam figyelmetlen.
De nem árt megismételni a tanácsot, mert az emberek sok hülyeségre képesek, és a gyanták között nagy különbségek vannak.
Én kisebb dolgokat szoktam epoxykból önteni, és volt már olyan, hogy az apróbb darabok jók lettek, a vastagabbaknak meg megégett a belseje: a küső fűtés, meg a termikus megfutás túl sok volt. Szóval komplikált dolog ez.
Flankerr 2012.07.31. 15:03:54
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.07.31. 20:19:14
(Ha egyszer az Erzsébet híd alatt lakok, és lesz öt félkész autóm, majd elátkozom a napot, mikor elkezdtem Totálkárt olvasni. Addig csak sárgulok.)
nagyonnagyon 2012.07.31. 21:23:17
Nehogy már leszabályozáskörnyéki fordulaton a bal hátsó sárvédő elkezdjen d-mol-ban rezonálni mert Karotta sajnálta tőle azt a 30 perc 70 fokot például :) A motivációim tiszták és képes vagyok stabil folyamatos nyomásgyakorlásra is a cél érdekében. Már látom ahogy Bazsó Gábor sunyin araszol egy szál törölközőben egy szauna felé háta mögé rejtve a Hangyász egyik karosszéria elemét ..
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.07.31. 22:11:19
Nem köll ide svéd szauna, kisül az a jó magyar aszfalton is, he! :) ;)
dzolee 2012.07.31. 22:12:08
acélváz 2012.08.01. 09:48:35
Sok munka van még hátra, de ha jó a szakik szervezése akkor akár el is készülhet!
Az utólsó képen az íves és egyenes cső hegesztése elég "darázsfészek" jellegűre sikerült! :P Némi áram még hiányzott a tökéletes hegesztéshez!
Erre mondta "Sróf" úr hogy "hideg hegesztés"! Mind1 tökéletes úgysem létezik, jó lesz ez!
HAJRÁ!
Pepejoe 2012.08.01. 12:39:12
Szerintem egyébként ha nincs eltúlozva a karbon meg egyebek (mégha tegyük fel csak matrica is) szóval a kevesebb a több elven indulva el, nagyon szép lehet. Csinálgattam magamnak is 1-2 kiegészítőt motorra, motor meg vázvédőt, szép lett, de csak látvány. Meg kocsira apróságokat melóhelyen, a kuncsaft maga alá piszkított a küszöbvédőjétől, pedig csak egy Thermoplan üvegre csináltam (mert az jó sík) 2 csíkot, felragasztottam neki 3 csepp Sikaflexel. Ha a kötési időt nem nézzük, 2 óra nem volt az egész.
hofi601 2012.08.02. 00:13:48
szamok embere 2012.08.02. 08:15:08
Nagyon igazad van. A legnagyobb veszély, ami a dolgozót gyantázás közben fenyegetheti, az az első kommentemben emlegetett (fontossági sorrend!) viszketés.
_Zsoltee_ 2012.08.02. 09:15:37