Mivel egyetlen versenyautós cikk sem nélkülözheti az ismeretlen emberek nevével történő bennfenteskedést, essünk is túl rajta: úgy fest, Akira Nakai lenyomja Bob Sharpot. Aki már ennyiből nagyjából érti, mire gondolok, annak feltehetően karikásak a szemei és romokban hever a nemi élete, annyira súlyos nörd. Remélem, nincs köztetek ilyen, ezért kifejtem.
Ahogy múltkor említettem, a végleges futómű nem fér el az OT-Expóra hamarjában befejezett műanyag héjazat alá. A versenyautó mindig alulról felfele építkezik, a legfontosabb mindig a négy kis téglalap, amin a földdel érintkezik, mert itt megy át minden erő. Azaz nincs olyan, hogy csinálunk egy olyan futóművet, ami befér a puccos kasztnink alá. Csak olyan van, hogy addig faragjuk a szép paneleket, amíg összejönnek a jó helyre számolt futóművel. Itt mindig a kerék nyer.
Így aztán kijött Lajcsi, hogy szemrevételezze a helyzetet. Hátul elég nehéz dolga lesz: egyrészt fel kell vágnia magasabbra a kerékívet, mert a végleges hasmagasságon (cca 80 mm) eleve beleért volna a sárvédőbe a gumi. Másrészt ki is kell szélesítenie az egészet olyan 4 centivel. Igen ám, de ettől még csak lenne egy kis előtetőnk a gumi fölé, a cél pedig ennél bonyolultabb.
Olyan perem kell, ami alá be tud rugózni a kerék. Miután mindent megvitattunk, elővettünk pár fotót azokról az autókról, ahol ezt a legszebben oldották meg. Kiindulásnak itt van a Bob Sharp-féle IMSA GTU 260Z pályaautó, innen kezdődött az egész Hangyász-projekt.
Itt gigászi öböl van az oltári görgők felett, ezek 14x16-os felnik voltak (az 355 milliméter széles _felni). Nagyon szép, de ahhoz, hogy egy ilyen ráboruló hangulatú sárvédőnk legyen, még botrányosan rá kellene szélesíteni.
Aztán előkerült a referencia könyvtárból pár Rauh Welt Porsche. A Rauh Welt jelenségről tavaly, a nászutamról blogoltam (szigorúan csak nappal), jó nagy hőbörgés is lett belőle, azóta meg már az internet minden nyomorul szerveréból csőstül ömlik. A Rauh Welt egy műanyag body kit elsősorban pályán használt Porschék számára, amit egy láncdohányos japán őrült, Akira Nakai készít.
A dizájn az emberiség fele számára gyomorforgató, a másik fele a könnyein csúszkál a katarzistól, ha látja. Én nagyon szeretem, de sose másolnám le. Több okból sem. Egyrészt nem lehet. Egy Rauh Welt sárvédőt átmásolni a Datsunra olyan, mint a Kossuth-szoborra átmásolni a Milói Vénusz combját, és azt hinni, hogy majd kiadja. Másrészt a japán Porschék nem rugóznak, mint semmi, ami Japánban pályára készül.
A Hangyász is elég kemény lesz, de azért 4 bő centi berugózás elkelne, annak pedig hely kell. Úgyhogy azt csináltuk, amit lehetett: átnéztük a szép képeket, Lajcsi ihletet gyűjtött, íveket húztunk a levegőbe tudományoskodó arccal, aztán kezdődik a szobrászat. Egyelőre ez zajlik épp, ez látszik a képeken.
Ami a héj alatti történéseket illeti, ott kevés jó hírt hozott az elmúlt 168 óra: a múlt héten fotóztam pár lézervágott, csecse kutricát, ami a lengőkarok bekötéseit fogja majd tartani.
Ma ugyanezeket fotóztam le, nagyjából ugyanott, de kettő már oda van pöttyözve. A folyamat egyébként szép: Adorján félkörívet flexel a zártszelvénybe, ezt gyönyörűen lezárja egy félcsőprofillal, majd erre jön a kuckó. Még pár ilyen, és kész is a versenyautó.
És engedjétek meg, hogy munkavédelmi félperccel búcsúzzam: flexeléshez mindig vegyetek védőszemüveget. Tudom, hogy elvileg mind tudjátok, és mindig vesztek is, de azért - csak hogy mind magunkba nézzünk - mutatok egy képet, ami azt ábrázolja, ahogy Adorján bal szemét kiviszi egy izzó fémsrapnel. Vigyázzatok!
zöldi 2012.02.21. 08:22:51
Ez meg priceless :D "Egy Rauh Welt sárvédőt átmásolni a Datsunra olyan, mint a Kossuth-szoborra átmásolni a Milói Vénusz combját, és azt hinni, hogy majd kiadja."
CorollaVVTI 2012.02.21. 10:07:34
m.o.p. 2012.02.21. 10:15:42
kamikazeee 2012.02.21. 10:30:31
kamikazeee 2012.02.21. 10:50:31
lally 2012.02.21. 11:06:34
De tényleg kissé fura a széles segg a keskeny utastérrel.
sony666 2012.02.21. 11:25:27
Ugye készítesz a fejlesztési folyamathoz korrekt műszaki dokumentációt?
(gondolom igen, elérhető lesz ez a közönség számára?)
nagyonnagyon 2012.02.21. 11:26:42
Yuri Boyka 2012.02.21. 11:34:52
DBandesz 2012.02.21. 11:50:19
fogash 2012.02.21. 12:04:52
robian 2012.02.21. 12:06:27
végül is egyben lesz? hogy lehet majd kinyitni? olyan kéne mint a ladákon volt, nem jut eszembe a neve valamilyen állatnak a valamije
az jobb mint a klíma
most jut eszembe, hogy ez butaság, hisz' rendeltetésszerűen hangyászva gondolom keveset megy majd az orra után. Vagy arra megmarad a toyota hacsi?
tök mindegy 2012.02.21. 12:47:14
ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2012.02.21. 12:48:36
Amúgymeg nekem bejön a két Porsche meg a 260z is (bár én is kiszúrtam a hátsó kerék kerékjárati ívének "pontatlanságát" de nem zavaró annyira)
1kutya 2012.02.21. 13:16:18
kamikazeee 2012.02.21. 13:23:14
tök mindegy 2012.02.21. 13:34:26
Sopánka76 2012.02.21. 13:59:13
ekkora szélesítés mindenképp otromba, de ez neki a szexepilje, ha jól látom.
Vagy a Hangyász nem lesz annyira brutál széles?
Nem egyértelmű nekem a képek alapján.
kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.02.21. 14:06:28
Viszont hízhat a májunk, mert egye inkább úgy fest, ezentúl Magyarországra kell jönni ha valaki a világ legmenőbb Datsun-ját akarja látni. :)
fogash 2012.02.21. 14:36:34
@kamikazeee: konkretizálnád, melyik hozzászólás nem tetszik?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 14:53:48
DonVincenzo 2012.02.21. 14:54:35
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 14:54:45
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 14:58:37
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 15:01:10
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 15:02:11
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 15:02:51
shinichi 2012.02.21. 15:17:27
Lenne egy butuska kis kérdésem. Ez a csapat a projekt kedvéért állt össze, vagy egy nyilvános, bárki számára hozzáférhető műhelyről van szó? Amennyiben ez utóbbi, meg lehet tudni az elérhetőségüket esetleg? Köszi.
m.o.p. 2012.02.21. 15:21:11
fogash 2012.02.21. 15:32:17
Mi lenne, ha az ajtót behegesztenétek (ha az is műanyag, akkor belaminálnátok) a beszállás meg olyan dukes-of-hazzard módra menne, nascar-os ablakvédő-hálóval? Félkomolyan kérdem, ezért nem szmájli a vége.
OFF: a tomcruise-féle nascar-os filmhez nem tud valaki torrentet? sehol nem bírom felhajtani, pedig az összes nyál ellenére az autós felvételek (emlékeim szerint) majdnem olyan jók benne, mint a Verdákban. :)
2-More 2012.02.21. 16:12:06
metalex 2012.02.21. 21:14:29
Csak egy ötlet, bár én rallye-ban utazom, nem pályázom(még), de néha olyan kap-és olyan terhelést, amire az ember nem is gondolna.... az alsó lengőkar bekötési pontját, a "csővázon", esetleg érdemes lenne "megtámasztani" két oldalról 45 fokban, nehogy eldőljön a bódé. A többi rögzítési pont nem látszik a képeken, esetleg rakhatnál be a vázkeretről egy jó nagy képet, ahol mindezek jól látszanak.
Sík úton örök élet meg két nap, de ez sem utcára készül :-)
Nekem egyszer a kormánymű konzol rogyott be, betonon, abba az irányba, amerre nem rogyhatott volna, és persze arra amerre leggyengébb volt a támaszték. Persze biztosan nem akkor rogyott meg, csak az is elég volt amit a beton művelt vele.(sz@r úgy hazamenni, hogy csak balra tudsz fordulni...:-)))))
Ja, a múltkor kérdeztem, hogy honnan ez a sok szép lengőkar, meg miegymás - biztos nem hallottad..:-) dupla trapézos függőcsapszeges futóművet szeretnék átalakítani ilyesmire, hol kutakodjak ezek után ?
Már azt hittem gyártatnom kell, de látom, lehet ilyet kapni is, úgy könnyebb lenne......
(előre is köszi a segítséget!)
betm3n 2012.02.21. 22:16:09
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.22. 03:10:48
De azert gyorsabban is keszulhetne mar ez a hangyasz!!
fogash 2012.02.22. 08:42:14
fogash 2012.02.22. 08:42:51
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 10:56:03
A lengőkarokat a driftworks.co.uk -n vettem, Angliából szállítanak, vám nincs, egy hét alatt minden itt szokott lenni. A termékek minőségéről nincs tapasztalatom, mert nem mentem velük egy métert sem, így azt nem tudom megmondani, hogy becsületes anyagból vannak-e. A megmunkálásuk elfogadható, ha nem is makulátlan.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 10:57:31
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 11:03:26
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 11:04:50
metalex 2012.02.22. 11:30:32
shinichi 2012.02.22. 16:26:17
Béla_ 2012.02.23. 09:56:48
(szemfülesebbek felfedezhetik a sofőrben a hangyász életútjának egyik régebbi szereplőjét :P)
laccci 2012.02.23. 10:03:03
Béla_ 2012.02.23. 10:11:25
betm3n 2012.02.24. 08:49:29
vasember 2012.02.25. 16:51:07
Elég szar hallani,hogy emiatt,nincs jó véleménye rólatok.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.25. 20:39:24
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2012.02.26. 10:11:45