Az úgy kezdődött, hogy kimentem a Driftgarage-ba, közösen feltalálni a bukócsövet. Mindjárt kész a gyerek, nem ölhetem meg magam, mielőtt meg tudná nézni apa vén verseny-Datsunját rendesen. Íme a mozgókép:
És egy halk szusszanással kiengedtük a súlyos nördség szellemét a palackból:
On Jan 30, 2011, at 21:25 , leslie wrote:
Beszéltem Simonékkal (bukócső) ők is megerősítettek a doblemezes hátsó
letámasztásban, nem a toronyra kötnék a csöveket.
engem is megnyugtatott :)
leslie
———————————————————————————————————————————————————————
2011/1/30 Gabor Bazso
A doblemezes, toronyhoz közeli letámasztás tényleg nem vész, én is utánaolvastam ennek. Sőt, találtam is pár nagyon hasznos dolgot. Az első egy link a kiváló MotoIQ-ról, aminek a végigolvasását okvetlen ajánlom.
Benne van, amit én is érzek az ajtó mögötti oldalsó X-szel kapcsolatban, csak én nem tudtam értelmesen megfogalmazni, pedig a maga egyszerűségében gyönyörű magyarázat: azért nem érdemes kihajlítani az ajtóba az oldal-X-et, mert akkor az oldalütközési erőket a fém hajlítással szembeni ellenállása próbálja megfogni, míg sima X esetén, ami nem hasasodik bele az ajtóba, a nyúlása, azaz végül a szakítószilárdsága (hiszen nyúlnia kéne ahhoz, hogy benyomuljon az utastérbe), ami lényegesen nagyobb. És a tökéletes megoldás látható is a fenti linken (és képen): egy hagyományos X, ez adja a merevséget és a végső védelmi falat, és rátámasztva kívülről egy gyengébb csőből hajtott oldalütközés-védő híd, ami össze tud omlani, és ezzel elnyelni az energia nagyját. Okos, elegáns.
További klassz gondolatébresztő matériának feltöltöttem két adag képet az Indafotóra, amiket az elmúlt évben aktuális, világszínvonalú versenyautók belsejéről lőttem. Az egyik egy Porsche 911 RSR, a másik egy BMW M3 GT2. Mindkettőben érdekes a cső, a bimmert nem lehet rendesen átlátni, mert rengeteg dolog beletakar, de a Porsche nagyon tiszta és tanulságos. Ami itt feltűnő, hogy minden hajlítást, sarkot vagy háromszögelve, vagy hozzáhegesztett extra csőhéjjal erősítenek.
Gondolkodtam kicsit a Hangyászon is. Az elejével kapcsolatban az jutott eszembe, hogy:
- jó lenne a szélvédőkeret lábát és a hozzá csatlakozó ajtó-X-et összetámasztani a tornyot most támasztó derékszögű háromszöggel (hacsak ezt nem teszi feleslegessé az általad tervezett toronyra támasztó megoldás, amit részletesen nem beszéltünk még át)
- a mostani külső toronytámasz háromszög nagyon jól néz ki, de a képeket nézve az az aggodalmam támadt, hogy az átfogónak el kéne érnie egészen a toronyig, mert így az utolsó 30 centin a magányos cső tart, és az elég flexibilis
Hátul:
- A főkapuban most nem volt X jelölve, de gondolom lesz?
- A bölcső 2 hátsó bekötési pontját még jó volna egy kis X-szel hozzátámasztani alulról a tornyok és a főkapu közti nagy X-hez:
Ihletett alkotást kívánok,
BG
———————————————————————————————————————————————————————
On Jan 30, 2011, at 22:27 , leslie wrote:
te várjál már, a scion oldalsó X-e bizony belehasal az ajtóba :) pont
ahogy mondtam, a kiindulási pontoktól kb 5 centivel kijjebb van a
közepe. nézd meg a félig felülről fotózott képen. plusz az is "kamu"
X, a két cső össze van hajlítva, nem keresztezik egymást.
de ezt nem amiatt mondtam, h rábeszéljelek, maradunk a korhű csövezésnél.
elejét még a bukócső is fogja majd, de kívül nem lehet előrébb menni,
oda fordul a kerék.
fotózom ahogy haladok, tető plusz A oszlopok készen, váz áll.
leslie
———————————————————————————————————————————————————————
2011/1/30 Gabor Bazso
Hékás, az X nem hasasodik bele az ajtóba bele, hanem az X-re szerelt gyűrődőhíd. Az X szögegyenes. Ez benne a szép: a gyűrődőhíd felveszi az energia egy részét, ennek során összeomlik - hiszen hajlításban terhelt - és az X-en támaszkodik, amit meg nyújtani próbálna befelé, amit nem tud annyira, mert ugye pont abban az irányban marha erős.
Abban igazad van, hogy ez nem hagyományos X, hanem összetámasztott hajlítások, viszont hatalmas csokornyakkendő-lemezekkel van megerősítve. Ez ellen nincs kifogásom :)
Kurva jó érzés, hogy fejlődünk.
———————————————————————————————————————————————————————
On Jan 31, 2011, leslie wrote:
Dede, kihahasasodik az! :)
itt is látszik:
itt pláne:
mereszd a szemed :)
rákérdeztem anno amikor először láttam ilyet, azóta árgus módon figyelem.
leslie
———————————————————————————————————————————————————————
Na, és most megnéztem, és tényleg kihasasodik kicsit. És kikerestem a 911 RSR és az M3 GT2 fotóit, amiket életem kockáztatásával készítettem két idei sajtóeseményen, és ott is úgy tűnik, hogy néhány fokot kifelé tartanak a csövek, azaz az X közepe pár centivel kijjebb van, mint a küszöb vonala.
Ezt részben értem: így oldalütközésnél módja van úgy deformálódni befelé, hogy azzal elnyel egy adag energiát, és de nem olyan hosszú, hogy átfordulva elérje vezetőt nyúlás nélkül. De azt még mindig nem értem, hogy miért nem bánjuk, hogy ezzel elég komoly merevséget vesztünk az autó hossztengelyével párhuzamosan ható erőkkel szemben, azaz például frontális karambol esetén így hajlamosabb összerogyni a struktúra. Az a tippem, hogy talán pont ezért: így ugyanis, hogy enyhén kifelé ívelt, garantálható, hogy megroppanás esetén kifelé nyomul, és nem befelé, ahol megölheti az embert.
Ezt szeretem a legjobban a világban, hogy mindenről kiderül, hogy marha érdekes, ha eleget kotlik a megértésén az ember.
Flankerr 2011.02.01. 02:32:33
De gyorsan hozzá is teszem: hála a magasságosnak...:)
TóthZé 2011.02.01. 07:44:01
A tető X-et mindenképp nézd hozzá az üléssín és az ülés konkrét, hozzád belőtt helyzetéhez, nehogy úgy jár, mint én a Corollával, hogy pont a fejem felett fut a keresztcső és bukóban csak pár centi választ el minket egymástól.
A Porsche nagyon komoly bicikli, piszok kívánatos tárgy, sokkal iparibb, mint az M3. És azért hidd el, a futómű bekötések, le-, át-, össze-, és szétmerevítése sose lehet sok vagy ártalmas. Szerintem persze. Az első toronytetőt pl. átlapoljátok?
ommm 2011.02.01. 09:46:12
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.01. 10:22:14
TóthZé 2011.02.01. 10:54:06
ommm 2011.02.01. 11:48:39
biker_kolee 2011.02.01. 12:07:12
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 12:08:06
@ommm: Nem sietteti az ügyet, hogy most még beesett Leslie-nek egy könnyű 1 hónapos versenyautó-építés a Gymkhana hazai szolgálati autójának céljára. Viszont nagy öröm a kis ürömben, hogy a Gymkhana-Sierra a Hangyász szervdonorjának volt motorját és elektronikáját kapja. Azaz 300 lovas Nissan Sierra lesz. Mennyi kaland!
ommm 2011.02.01. 12:08:37
bi2025 · http://civilkurazsi.blog.hu/ 2011.02.01. 12:25:05
A biztonság (húúúú, mit kapok ezért) csak másodlagos, nem azért lett kitalálva a központi fűtés az autókba.
Ügyesen sikerül csővezetéket építeni, ha neked megy egy padka, csak a futómű sérül, maga a kasztni meg se rezdül, bekötési pontok hibátlanok maradnak.
A futóműnek + ugye minél könnyebbnek kéne lenni, ellenben strapabírónak.
Lehetne ezt ragozni holnap után napnyugtáig.
Szvsz.
Radar53 2011.02.01. 12:31:05
Grifter 2011.02.01. 12:38:42
bi2025 · http://civilkurazsi.blog.hu/ 2011.02.01. 12:43:21
www.youtube.com/watch?v=VKFcezsvPP4
Szóóóóóóval, tetőre ideiglenesen vágjatok nagyobb lyukat, jobb a békesség, + "nehogymá" árva legyen az a gyerek.
Grifter 2011.02.01. 12:44:45
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 13:01:43
TóthZé 2011.02.01. 13:02:27
Grifter 2011.02.01. 13:09:05
(Mondjuk ami ezen a képen van photos.motoiq.com/photos/631106319_kdKFE-M.jpg , az kb. sehogy se deformálódna. Ha meg mégis érné akkor ütés, én nem akarnék benne lenni.)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 13:12:11
Polly-pudli-pötty 2011.02.01. 13:42:18
Mert mi van ha úgy jár az ember,hogy "mindent úgy csináltunk,hogy olyan legyen,aztán mégsem olyan lett".
Remélem olyan lesz,amilyet elképzeltél!
LAPoska 2011.02.01. 13:52:03
TóthZé 2011.02.01. 13:56:40
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 14:01:57
Szóval én is remélem, hogy olyan lesz, amilyennek elképzeltem, de nem esem kétségbe, ha ez nem az első próbálkozás eredménye lesz, hanem egy hosszabb érési folyamaté. Sokkal okosabban fogok úgy kurjongatni benne.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 14:05:15
anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.01. 14:21:16
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.01. 14:29:56
Mindegy, én úgyse akartam soha tanácsot adni:)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 14:33:21
Wizardus86 2011.02.01. 14:35:20
Könnyebb szerkezet és ellátja a feladatot is. Persze mondom, én nem tudok csövezést építeni, csak abból indulok ki hogy a tetejébe sok súlyt rakni..... szóval érted
varanero 2011.02.01. 14:45:47
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.01. 14:57:02
A kormányösszekötő gömbfej kúpjának a befogadó furata szintén kúpos? Ha igen, hogy lett az? Ha nem, nem verődik ki?
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.02.01. 15:03:06
Remélem sikerül összehozni a dolgot végül, de bűn lenne, ha driftautó készülne belőle (mint ahogy írtad is korábban, pályaautó a terv).
Nekem is terv, hogy összejöjjön egy verda. Na már most úgy néz ki, Angliában folytatódik a karrier, ahova Escortostul megyek, az pedig az Escort hazája. Ha annyira jól élünk majd, hogy tudjunk venni másik autót, tuti átépítem az Escortot valami lájtosabb vasárnapi versenygéppé.
Mindenesetre sok sikert a projekthez, csak bele ne rokkanj anyagilag idő előtt!
butcher__ 2011.02.01. 15:16:13
Szkotti 2011.02.01. 15:36:49
Ha jó anyagokból épül, megfelelő hegesztésekkel, akkor irgalmatlan nagyot kell ütközni frontálisan, hogy meghajoljon a sima X is, a képen látható hasas cső nélkül is. Ha ez megtörténik, akkor a bukóketrec hiába van, a tüdő és a szív nem bírja a lassulást, hiába marad meg a bódé.
Versenyautóval inkább a tetőn átfordulás szokott előfordulni, mint a frontális karambol...
Ha pályára készül (gondolom igen) ott amúgy is a könnyebb, egyszerűbb cső dívik.
Az A oszlopnál én belül vittem volna, a tűzfalon keresztül a toronyig,nem kívül a sárvédő alatt, bár ugye az már készen van, és nem tudhatom, hogy belül minek lett volna útjában a cső...
lanciabacci 2011.02.01. 16:47:03
bervas · http://mt10.blog.hu 2011.02.01. 17:14:40
Nem látszik olyan nagyon bonyolult izének.
Ha meg már számolgattok, érdemes direkt rugalmas részt hagyni a dologban, nehogy a cső kőmerev legyen, a bekötéseknél meg szép körkörösen kivágódjon a lemez pár száz km után.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 17:26:50
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 17:54:58
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 17:56:08
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 17:59:05
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 18:02:22
donphobos 2011.02.01. 18:12:43
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.02.01. 18:47:54
Magyarán, ennek az autónak furán állna, ha driftgép lenne, hiszen a kollektív emlékezet nem így raktározta el.
SolymosD 2011.02.01. 19:18:08
3d modellezés ügyben szerintem meg komplett le kéne el kéne készíteni az autót és mire a valóságban elkészülne már lehetne edzeni vele valamelyik szimulátorban. Na az cool lenne:D
PfauPeter 2011.02.01. 19:56:03
Ajánlom szíves figyelmedbe a Pontifex II nevű egyszerű, de annál tanulságosabb játékot, ahol hidakat kell tervezni adott terhelésre. Nagyon elgondolkodtató kis játék, a maga nemében viszont szerintem fergeteges és itt jön a képbe az, hogyha van hozzá kedved, akkor megnézheted, hogy melyik háromszög, mire is jó (gondolok itt a derékszögűre, egyenlő oldalú avagy egyenlő szárú alakzatokra).
XJS · http://www.ae86.hu 2011.02.01. 19:56:58
(hero) 2011.02.01. 20:03:56
Maradok Tisztelettel, építő kritikával, hogy mindenki tegye hozzá a tapasztalatát, tudását, véleményét...
Jobb Versenykocsi születhessen
SolymosD 2011.02.01. 20:21:31
AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.01. 22:04:01
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.02.01. 22:12:57
Ommm, a Z tavasszal dübörögni fog, ha az elektronika is úgy akarja. nyárra pedig szép is lesz.
Karotta, V a tetőben, kúp az irányítókarban, alap.
Szkotti, a külső egy segédcső, a bukóketrec támaszkodni fog a toronyra belül.
GlaP 2011.02.01. 22:14:28
Elnézést kívánok, hogy jövök ide belepofázni, de ennek így se füle se farka.
Először is, mivel ez egy zárt keret (ld. még.: statikailag határozatlan szerkezetek) ezért mindkét esetben ugyanúgy hajlítva és normálirányban is terhelve (húzva, nyomva) lesz, legfeljebb az arányok kicsit eltérnek.
A másik, hogy alapesetben kb. értelmetlen az, hogy "hajlítással szembeni ellenállás" (kivéve, ha esetleg inhomogén és/vagy anizotrop anyagról van szó, de azt most hagyjuk), alapvetően a különböző feszültségekkel szemben van ellenállása az anyagnak, mindegy, hogy azok milyen igénybevételből keletkeznek. Ezek közül praktikusan a redukált feszültséget szokás figyelembe venni, több okból is.
Ezután a feszültségek és az anyag ismeretében beszélhetünk 3 (fajlagos) nyúlásról irányonként: nyúlás=feszülség/E, ahol E az anyag rugalmassági modulusa (ld. Hooke-törvény).
Tehát, ezek miatt értelmetlen csak az egyik esetben nyúlásról, hajlításról, stb. beszélni, mert ezek a fogalmak általánosak, a létük független a szerkezettől, anyagtól, terheléstől, legfeljebb csak a nagyságuk nem.
ld. még: hu.wikipedia.org/wiki/Mechanikai_fesz%C3%BClts%C3%A9g
Amúgy nem értek a bukócsövekhez, de hogy valami pozitív észrevétel is legyen: az utolsó változatra a magyarázat (irányított deformáció) már nem tűnik ilyen kuruzslásnak.
Egyébként tetszik a gép, hajrá! :)
dr.oid 2011.02.01. 22:24:08
thee 2011.02.01. 22:54:53
az a baj a végeselmes izével, h simán kiköp neked egy értéket, csak azt nem mondja meg, h az az érték jó-e, arról nem is beszélve, h a hálót megfelelőképp építetted-e fel :/
de arra természetesen jó lenne amit említettél, h bizonyos terheléseknél melyik része dolgozik, melyik nem, meg esetleg egy jól bevált csövezéshez is lehetne viszonyítani
amúgy baromi érdekes látni a vas újjászületését és az aranykezű szakik munkáját :]
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.01. 23:09:53
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 23:26:24
Hát, azért ez nem lesz teljesen így. A WRC autó 300-340 ló és min. 1230 kiló. A Hangyász nagyjából hasonló teljesítmény mellett szerintem 1050 kiló körül fog kikötni. Nem lehetetlen a tonna alatti menetkész tömeg sem elvben. Ettől persze nem lesz gyorsabb egy WRC-nél (pláne nem murván, ahova be se dugja majd az orrát), de ahhoz minden esetre bőven elég gyors lesz, hogy nagyot lehessen vele esni.
Én úgy vagyok vele, hogy egy tét nélküli örömre épített autóban abból nem lehet baj, ha van benne 10 kiló felesleges hidegen húzott acélcső. A hiánya viszont jöhet rosszul.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 23:30:46
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.01. 23:41:23
Az irányított deformációt megvettem, ha kész a ketrec, és megvalósítjuk a pár fokban kifelé tartó közepű dizájnt, ezt okvetlen belegravíroztatom.
w a s d 2011.02.02. 00:01:08
=Daniken= 2011.02.02. 00:18:22
Hexer 2011.02.02. 00:20:29
Inkabb vagjatok ki az egeszet es ugyanigy kossetek be de a bukocso resze legyen.
Hatul meg ne a domblemezre kossetek a csovet hanem a toronyra, ott a lenyeg es ott nem lesz utban rugo szerelesnel.
Az utolag berakott x is tok jo, de csak a futomu hatso bekoteset kosse ossze, amugy ertelmetlen.
A lenyeg hogy a futomu bekoteseket kosd ossze es nem a mellete levo 1mm lemezeket, korbe fogja repedni a bekotest mert kulon mozog a bukocso a futomutol.
Amugy meg nem erdemes tulpakolni csovel mert csak a kilokat pakolod az autoba, jol atgondolt letraszerkezet kello menyisegu haromszoggel sokkal erosebb mint telepakolni erzesre csovekkel, a vegen ott fog repedni ahol a pont nem kene.
Amugy ha ilyen csovet akarsz akkor mar awi-val hegeszetek es ha lehet valami papiros hegesto csokaval mert az eg es fold bukfencnel, mert minden csak anyira eros mint leggyengebb pontja, a hegesztes.
Hexer 2011.02.02. 00:31:56
Ha kifele jon az X akkor ahoz hogy beforduljon 2 dolognak kell totenie, egyik feltetlen, masik felteteles.
1. az x bekoteseinek tavolodni kell egymastol, ami alul azt jelenti hogy a kuszobbol ki kell szakitsa az A es B oszlopot, felul meg hogy az elso es hatso tornyot arrebb kell tolnia. Szerintem nem fog nagyon arrebmaszni semmi, ha megis akkor ugyis akkora pofont kaptal maga az utkozestol hogy neked mar mindegy a kaszni meg hasznalhataltan.
2. zomulnie kell az anyagnak, ami annyira eselytelen mint ahogy itt ulok, 40x1.5-os csonek a kihajlasa ha jol remlik 60-70 tonna, zomulese meg par szaz.
Ami tortenhet ha oldalrol jon a tamadas, hogy maga a szerkezet megrogy mert nem a kozepen kapja az utest, de en ezt inkabb gyurodesi zonanak takintenem ami tobbet segit mint egy merev fal, mert a kocsi kozepeig nem jon be.
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.02.02. 00:39:16
@Hexer: alapvetően mindenhol 1mm lemezek vannak, ezért építünk bakokat, vagy lapolunk át vastag anyaggal... azok pedig a tornyoknál vannak hátul is, így lényegében a futómű és a bukócső nem mozog külön. nem okoskodni akarok, mert én is tanulok folyamatosan, de így tanultam, így jó lesz.
nem szokás awival hegeszteni bukócsövet, de terveztem kipróbálni én is. iskolám szerint papíros hegesztő vagyok, igaz külön minősített vizsgám nincs. de ha követnéd a blogomat, látnád hogy már karamboloztak is általam épített bukócsővel. 2009 év vége Kurucz Ádám Nissan S14, oldalról kapták el 100-as tempó felett, a cső mentette meg a kasznit is. igyekszem egyre jobban csinálni, évekig a közelébe sem mentem bukócsőnek, pedig hosszú évekig kipufogórendszereket építettem :)
acélváz 2011.02.02. 09:16:22
AWI-nak kellenek a szépen összeillesztett csővégek, Co-val minden megoldható szinte!
Ajánlom próbáld ki, olyan varratokat lehet vele csinálni, mint lánggal de negyed annyi hőbevitellel.
Szép lesz! Hajrá!
lanciabacci 2011.02.02. 09:49:44
@Nínó Karotta: Gyorsan szögezzük le, hogy én sem vagyok szakember, de szerintem a pár fokban kifelé álló közepű kereszt értelme nem az, hogy a cső töve viselje a terhelést és "átfordulhasson", hanem hogy éppen átadja az egész ketrecnek az oldalirányú terhelést, így megosztva/elvezetve azt (nem mellesleg az átforduláshoz a kereszt közepének is törnie kellene, dobozostul). Amit a nyúlásról írsz az szerintem nem állja meg a helyét, én pl. azt gondolom, hogy két merev bekötési pont között töretlenül futó cső éppen az oldalsó terhelésekre a legérzékenyebb (de szerencsére léteznek már pl. statikusok, így nem itt kell szerintemekkel eldönteni :). Ugyanakkor az is igaz lehet, hogy ha ez a szög túl nagy, akkor a szemből/hátulról érkező terhelést viselheti rosszabbul, hiszen predesztinált a megtörési pont. Valószínűleg éppen ez az egyensúly, no meg a legkisebb optimális tömeg megtalálása benne a művészet.
A többit Hexer már elmondta előttem a tágulásról, nem ismételném. Ha esetleg félreértettelek, akkor pedig bocsánat!
Jirzsij 2011.02.02. 10:07:07
A tökéletes gömb lenne a legbiztonságosabb, háromszögekkel behálózva. Egy minél inkább gömbre emlékeztető buborékot kell képezni a sofőr köré (nyilván az autó vonalait követve). A "hasasított" X épp ezért számomra jó ötletnek tűnik.
SolymosD 2011.02.02. 10:07:08
A külső cső mondjuk az első védelmi vonal, a belső X-hez érve már egy lassabb és kisebb erő érkezik, és mind ezt csökkenti tovább mire a pilóta a székben, mozdul már lassabban halad a tehetelen tömeg.
De most már utána nézek van-e valami ilyen teszelő program ami megadott anyag esetén mondjuk megrángat egy vázszerkezetet, és kipirosítja a teher viselő pontokat mint a pontifex maximus:D
Vagy meg kéne építeni pontifex maximusban a hangyászt:D
SolymosD 2011.02.02. 10:13:46
találtam is egyet:)
acélváz 2011.02.02. 10:40:17
A tapasztalat szinte hasonló jó eredményt fog adni legfeljebb pár kiló plusz tömeggel.
Ha meg nagyon rá akar menni az ember a tömegre, akkor meg ötvözött anyagból kell csinálni az egészet, ami egyrészt drágább másrészt nehézkesebb(hegesztés utáni hőkezelés).
Jó lesz az úgy ahogy a "fejekben" megszületett, egy két plusz merevítés meg nem árt!
Jó program meg pl.: AnSYS (csak "kicsit" drága :) ).
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.02. 12:38:13
SolymosD 2011.02.02. 12:42:37
Szerintem is túl van kicsit misztifikálva ez a számítsuk ki ügy. Számítani akkor kell amikor egy gyár azt tervezi meg hogy a garancia lejárta után 1 nappal menjen tönkre az autóban egy olyan segédberendezés amit jó drágán lehet cserélni, na ehhez kell számítás:D Meg akkor amikor azt kell kiszámolni mennyi betont lehet még kispórolni egy épületből.
Román kori templomok állnak, köszönik szépen. Jó driftelni nem lehet velük, de nem is volt számítógép ami kiszámítsa:D
A bukócső nem komolyabb mint egy tető ácsszerkezet, csak épp vasból. rugalmasság tekintetében szerintem pedig az autó legrugalmasabb pontja a gumiköpeny oldalfala legyen és akkor minden jó lesz:D
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.02.02. 12:51:50
Bunta Fujiwara · http://initialdrifters.hu/index.php 2011.02.02. 13:21:27
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.02.02. 17:55:20
az nem lett szép ez tény, de működött sajnos :S
azóta mindegyik egyre jobban sikerül.
TóthZé 2011.02.03. 07:35:31
Tschangow 2011.02.03. 20:53:02
@Leslie, az elejét csak félig hegeszd meg, hogy legyen minek gyűrődni :)
@thee: akinek a végeselem nem ad infot, az ne álljon neki :)
Egyébként szokás fapálcával merevítést modellezni versenyautós körökben a mai napig, nagyon jó kis szemléltető eszköz, olyan, mint a futóműves string-computer, Karottánajk erősen ajánlott, mondjuk jó az spaghetti tésztával is, amit Leslie-nél meg is ehetnénk utánna :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.04. 11:20:24
GlaP 2011.02.05. 21:27:06
"Egy hasas X minden nyúlás nélkül be tud türemkedni az utastérbe: egyszerűen átfordul, és máris pont annyit lóg be, amennyit korábban kifele hasasodott."
Ez világos, de nem fűrészlapból lesz az a keret, hogy csak úgy "átforduljon" :) Ponosabban talán úgy mondhatnám, hogy (szerintem) nem ez lesz a domináns tökremeneteli eset. Ahhoz, hogy átforduljon igenis sokat kellene "nyúlnia" (összenyomódnia) az X-nek és a körülötte lévő keretrészeknek is. Talán még az is lehet, hogy a kifelé hasas X több energiát nyelne el, mire ugyanannyira benyomódna, mint a sima. Ráadásul itt az is bejátszik, hogy jelentős részben nem rugalmas, hanem képlékeny alakváltozás következne be, ami szintén az "átfordulás" ellen szól, de ez most ide nagyon hosszú történet lenne :)
Kicsit máshogy: az "átfordulás" egyfajta stabilitásvesztési jelenség, ami egy ilyen arányokkal rendelkező szerkezetre nem jellemző. Korábban megy tönkre más miatt.
Persze ezekben azért nem vagyok teljesen biztos, bukócsövet jóformán még csak képen láttam, meg ez csak ilyen szubjektív vélemény a képek alapján.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.05. 21:53:05
kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2011.02.06. 18:19:52
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.02.07. 00:56:16
kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2011.02.07. 08:44:21
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.02.07. 17:01:39
ám te is tudod, ez is csak olyan mint egy műszaki vizsga :S
ghostdog75 2011.02.09. 13:13:05
FIJJÚ AVAGY MÉGIS LÁN?
GRATULÁLOK!
Sopánka76 2011.02.10. 16:09:50
E örö, e bódottá!
padregas 2011.02.15. 00:23:01
jonsibal.com/blog/2009/06/old-ladies/
P4p3r Dr4g0n 2011.02.18. 13:26:51
www. konyv-konyvek. hu/the_best_of_totalcar_masodik_utem_javitott_kiadas_winkler_robert_bazso_gabor
siegel 2011.02.21. 19:35:59
beruháznék egybe, de külföldröl behozni egy vagyon kb...
HammerHat 2011.02.21. 22:03:15
It's not HORSEPOWER.
It's HORSEPOWER TO WEIGHT.
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NIJXEmWIsVk
piroe 2011.03.08. 10:02:05
TóthZé 2011.03.10. 12:09:06
www.motoiq.com/magazine_articles/articletype/articleview/articleid/1872/an-early-look-at-dai-yoshiharas-2011-formula-d-ride.aspx
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.03.14. 20:05:00
@piroe: is-is. számítógépes modellezés, gyermeknevelés, jobb alkatrészek találása és egyéb "hátráltató" tényezők vannak, de senki sem kesereg, mert minden a jobb végeredményért van úgy, ahogy.
reméljük összejön egy kis meglepetés :)
TóthZé 2011.03.16. 10:40:14