Újévi fogadalom: Atkinson-diéta - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Újévi fogadalom: Atkinson-diéta

2010. december 23. 23:27 Nínó Karotta

Viszlát, 3 literes, V6-os extravagancia, helló Atkinson-ciklusos hibridszinergia. Tegnap elment a csodás Avantime, ma megjött az amerikai szürkeimportos, körbetörésből javított Prius. Ebben fog utazni a gyerek, neki növesztem vele a fákat. Meg is kezdtem a famentést már ma, befogadtam egy szegény kivágott fenyőt a rideg betonról.

A jármű és a növénytetem első közös fotója itt jobbra, a Facebook albérletemben látható ––––––––––––––––>

A hibirdautós életet igyekszem majd szépen dokumentálni. Egyáltalán nem biztos, hogy a Prius-félék igazából (teljes életciklusukat tekintve) kisebb öko-lábnyomúak, mint a modern turbós kismotorok, de az biztos, hogy erre megy a világ, és én ismerni akarom odabentről. Majd mesélek, hogy nektek ne kelljen.

Most sóhajtsunk egy utolsó szomorút a történelem lehülyébb, legvidámabb busz-kupé-kabriója emlékére, aztán szegezzük párás tekintetünk egy zöldebb horizontra.

Azért a Hacsi marad ám, és lábon végre a Hangyász is. Kemény lesz 2011.

Címkék: prius avantime
30 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2010.12.24. 00:04:32

Ebből igazából - ha nem bántalak meg - a "lábon a Hangyász is" mondatrész ragadott meg leginkább :)

w a s d 2010.12.24. 00:09:21

Biztos a Priusnak is megvan a maga szépsége, főleg miután látta az ember a Pancser Police- t.:D

("Egyáltalán nem biztos, hogy a Prius-félék igazából (teljes életciklusukat tekintve) kisebb öko-lábnyomúak..."

Egy amerikai tanulmány szerint a Hummer H2(vagy H1?) is környezetbarátabb úgy.:D)

Zaphod · http://zzzzuuuppp.freeblog.hu/ 2010.12.24. 06:17:19

- Prius?
- lgen.
- Jó a fogyasztása?
- Kiváló.
- Ajándékmelltartót is adnak hozzá?
- Nem.
- A kocsim ilyet szart tegnap. Éljen a Prius Vagina.

(The Other Guys)

Bocs Karotta! :D

eFi · http://fns.csokolade.hu 2010.12.24. 09:25:38

Épp most láttam egy lila Avantime-ot Baján és eszembe jutottál róla, erre itt ez a búcsúzós post - anyway, Boldog Karácsonyt!

Leadfoot 2010.12.24. 13:34:29

Elment a V6 Avantime? :-((((((((

lg-m 2010.12.24. 17:19:07

franciát japánra az csak jó lehet :)

Most pedig azt meséld el, hova tűntel az indexes impresszumból?

HJani2 2010.12.24. 18:04:48

Nagyon várom már a hangyász további fejlődését....

ChPh 2010.12.24. 21:36:23

most kamion?
Egy prius lesz a családi verda?
Csomiban meg a babkocsi?

vagy ennyire rossz kép van a fejemben erről az autóról?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.25. 01:22:47

Tudtam, hogy ez ütni fog. Majd kifejtem, lesz időnk.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.25. 01:28:02

@lg-m: A korábbi rádiós és UPC-ügyi elfoglaltságok miatt májusban leadtam a korábbi indexvideós munkámat. De nem mentem messzire, csak most egy olyan irodaszékben ülök, amihez nem tartozik impresszumba való titulus.

ChPh 2010.12.25. 08:44:25

Azért a Totalcar képeslapjára sikerült rácsempészni téged is :)

(szerencsére :) )

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.25. 12:39:39

Hát, furcsa állat ez a Prius, de a kacsacsőrű emlős is az, mégis szeretjük.

sepiaz 2010.12.25. 19:32:57

Lássuk be, hogy két versenyautó mellett a Prius képmutatás. Bocs, de ez az igazság. Persze értem az indokot, hogy gyerek, meg környezetvédelem, de akkor ezt a másik két autón is alkalmazni kéne...
Az autóbehozatal érdekelne, én is gondolkodtam hasonló konstrukción. Azt elárulod, hogy mennyibe került összesen?
A törött karosszéria engem sem zavarna, de az esetleges elektronikai hibák (vezérlés, akku)...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.25. 21:33:26

@sepiaz: Miért lenne képmutatás? Nem ismerem túl jól Karotta úr autózási szokásait, de kétlem, hogy csövezett pályaautóval járna a madaras teszkóba száraztésztáért. Ha meg nem azokban ül, akkor mér' ne járhatna hibriddel?

sepiaz 2010.12.25. 22:25:29

@scheerti: Nem teljesen kerek az okfejtésed, a másik két autóra nem írtál semmit :) Ha csak bevásárláshoz használna autót, akkor felesleges lenne a másik kettő, de nyílván azzal is lesz valami...
Csak arra próbáltam célozni, hogy a mindennapi életben a prius már egy kompromisszum egy közös cél érdekében (fenntartható fejlődés), amit versenypályán is követni kéne. Karotta sok mindenben újító, hátha a pályára is át lehet vinni ezt a szemléletet...
(én is szeretem a benzin illatát, és keresem a kompromisszumokat)

w a s d 2010.12.25. 23:15:18

@sepiaz: Ha úgy nézzük, amit a V6- hoz képest megspórol és környezetkímél a Prius- szal, azt elversenyautózza... Az össz "kár" még mindig kevesebb, mintha maradt volna a Renault, és amellett körözget szórakozásból épített autókkal.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.26. 10:13:26

@sepiaz: A másik két autó nyilván áll, amíg a hibriddel közlekedik.

Sam8888 2010.12.27. 10:23:23

@sepiaz:

Ezzel kompenzálja azt a károsanyagkibocsátást, amit hétvégenként a többi autójával okoz a versenypályán. :)

Tomchy 2010.12.28. 19:38:52

"lábon végre a Hangyász"

Vajon kiére esett rá???

;O)

tiger1342 2010.12.30. 20:56:44

Z-s poszt követel a nép!
:)

Priust nem biztos, hogy tudnám szeretni, de a dízelle is így voltam, erre a következő autóm lehet dízel kombi lesz... :)
Ad absurdum hybrid dízel! :DD

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.01.02. 21:30:02

ma forgattunk, ha a kamera kibírta a két újabb 1 méteres esést, akkor nemsokára lesz egy kis merengés az első futómű és a még nem létező tank környékéről.

luigi Vercotti 2011.01.02. 23:55:28

Ez most elkurvulás, bebuzulás vagy felelős gondolkodás?
Össze vagyok zavarodva.
ÁÁÁ... Ez hack. Kolompár Orbán gárda egyenruhában.

sghu77 2011.01.07. 09:30:53

A többiekkel ellentétben számomra igen érdekes lesz a Priusos élményeket olvasni, ugyanis nekem is van egy ilyen a tulajdonomban. Ismerem az erősségeit és a hibáit, legalábbis azt gondolom. :-)

mv3 2011.01.07. 15:36:13

Valamilyen érthetetlen okból nekem bejön a Prius II. formája. Ügyes kompromisszum a bumfordiság és a karakteres éljátékok között. Sikerült is kicsit egyedinek maradnia -egyelőre.
Pedig nagy kocka forma rajongó vagyok, ki érti ezt.

Viszont, ha hinni lehet a vele foglalkozó Top Gear résznek, illetve a hasonló indokokkal őt kritizálóknak, akkor a hamisnak látszó üzenete ugyanakkor nem tetszik.
Az egész Földön keresztbe-kasul utaztatják az alkatrészeit, hogy összeálljon egy egésszé, és kb. a Kanadából Európa felé vezető hajóúton, a tanker étvágyából eredően, elveszik a fogyasztásból eredő előnye ( az akkumulátorhoz szükséges anyagot ott bányásszák).

Persze, a lokálisan kevésbé terheli a környezetet, ezt nem lehet vitatni. Itt nekünk jobb lesz minden egyes prius bevonásával a forglamomba, de ettől még nem lesz jobb a globális helyzet -a környezetszennyező gyártástechnológiából adódóan.

Mindezzel együtt, mint mondtam a formája nekem eladja, nem anti autónak hanem egy izgalmas űrkompnak látom.

iszits 2011.01.10. 10:46:46

Karotta!
az eddigi munkásságodból már kiderült számomra, hogy autóválasztási szokásaid (az átlagostól is bőven eltérve) kiszámíthatatlanok. gondolok itt arra, hogy még a folyó által is inkább partravetett, esztétikailag kétségbevonható autók számodra a keresett hiányzó szemek. ez sok ember szemét felnyitja, kell egy ilyen bölcs a népnek.
...... nade Prius??!! :)) ..
ezt még egy picit azért emészteni kell.

u.i. a Prius szócska utána "??!!" nem felkiáltó, pocskondiázó jellegű, hanem inkább kikerekedett szemű, csodálkozó ..

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.01.10. 11:24:06

Ezt gondolom ismered, de ha nem, akkor érdemes vetni rá egy pillantást: vimeo.com/18213921

:-)

korzo 2011.01.11. 20:59:00

Azért én egy átfogó és elfogult Avantime tesztet még elvárnék. Így utólag, kockázat nélkül is (c:

goodmanbeats 2011.01.23. 20:55:22

Az autó rendelkezésre áll hozzá továbbra is, ha valaki meg akarná írni a tesztet Karotta helyett. :)
süti beállítások módosítása