Hangyász + Fe = Főnix? - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász + Fe = Főnix?

2010. május 24. 00:32 Nínó Karotta

A múlt héten elhoztuk a Hangyászt a műanyagosoktól. Robcsi és Tasi látja még, mert a lakatolás végeztével visszahozom még egy körre az idomok végső megigazgatására. A trélerezés adott egy kis módot a 8 év állás eredményeinek felmérésére, hát tessék, szorongjuk együtt, hogy ebből még autó lesz-e valaha.

(A videó ordenáré módon primitív, az Apple iMovie nevű amatőr szoftverével készült, azzal is csak a dokumentálás igényével, 20 perc alatt. Bocsánat, indexvideós és totalcaros kollégák, amiért szégyent hozok a fejetekre. Viszont nagyobbacska a felbontása, lassú netnél érdemes megállítani a lejátszást, hogy legyen ideje előtölteni.)

Címkék: videó datsun 260z
80 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TonTomika 2010.05.24. 01:17:45

Jááájj... szegény... az alja nem valami bíztató. :( Meg lehet ezt valahogy javítani? Egyébként nagyon szép lesz, kíváncsian várom a további fejleményeket! :)

TóthZé 2010.05.24. 06:45:26

Récvétem, szegénynek nagyon hervasztóan néz ki alja. De jó látni, hogy halad... :)

Lowtyo 2010.05.24. 08:15:40

"lassú netnél érdemes megállítani a lejátszást, hogy legyen ideje előtölteni"
lassú net?
viccelsz?
a upc-nél még a leglassabb is olyan, mint a villám
hehe

jó lesz ez, több ilyen videót kérünk

sosemkopel 2010.05.24. 08:32:47

Kadetti minőségű szétrohadás, gratula! :-)
Köszi az élményt, az ilyen tudósításokat nézve én is kicsit elkötelezett roncs-újjáélesztőnek érezhetem magamat, ha a saját vackom alá mászok!
Biztos szuper lesz, de rengeteg anyag-erő-energia kell. Visszatenni amit a zoxigén kivett belőle, hmm. Sok sikert!

mv3 2010.05.24. 08:45:53

Nagyon szúrkoltam, hogy a trélerről lefelé ne törjön ketté az autó.

Arról a kűzdelemről, ami mostantól vár rátok, mindenképpen valamelyik magyar népmesék történet körvonalazódik előttem virágmotívumba:

1, a legkisebbik szegénylegény különböző próbatételek sokaságán kell, hogy megfeleljen a királykisasszony kezéért cserébe.
2, Ugyanez a legkisebbik legényke 1 évet dolgozik a kerekerdő mélyén egy öreg mesternél (mondjuk autentikusabb lenne, ha most a vasorrú öreg sharpei-bőrű banyára gondolnék, de nekem inkább a kicsi zöld Yoda mester ugrik be) ahol négy évszakon keresztül szolgálod és lesed a kívánságaid (túrod az ebay-t), hogy aztán megjutalmazva hazatérjél.
...
(Közben feladtam egy pelenkát a kisebbik gyerkőcre)
...
Az első motívum annyiban sántít, hogy ez az autó egyértelműen hímnemű, a másik meg annyiban, hogy fizetned kell a mestereknek.

Mindezek mellett bátorításként meg kell jegyeznem: az tisztán látszik, hogy hőstett vár rád, amin megfelelni nagyon nemes emberi cselekedet!

ChPh 2010.05.24. 08:47:48

Csak annyit tudok hozzátenni:
HAJRÁ, HAJRÁ :)

mv3 2010.05.24. 08:48:20

Az autó formája továbbra is sokat sejtet, kicsomagolni biztos macera lesz, de majd felöltöztetni tuti öröm!:o))

ne most 2010.05.24. 08:53:31

Mi az ami megmarad belőle? A fényszórók?

ChPh 2010.05.24. 09:26:25

@ne most: hjam, én tuti elbőgtem volna magam Karotta helyében, de ezek szerint számított rá :)

luck66 2010.05.24. 09:26:57

ezt ebben az állapotban felesleges lett volna húzatópadra tenni,megspóroltak neked egy egy utat!

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.05.24. 09:28:07

Kemény! Kezdő autósként egy 105ös skodával tapasztaltam meg az érzést, milyen ujjal lyukasztani az alvázat(miután kihullott a gitt amit a kereskedő felkent rá)... Remélem sikerül rendbehozni!

uglykid 2010.05.24. 09:53:55

Jáááj!
Ettől a málló alváztól majdnem sokkot kaptam!
Mi lesz, ha véééletlenül kalapáccsal megüti v.ki?

/Dörrents alá egy Wartburg alvázat aztán helló!/

Az autó sziluettje már most birtoklási vágyat ébreszt, hát még ha a kiegészítők felkerülnek rá!

Gyerekkori emlékeim közt kutatva a '80-as évek eleji levegős 911 Turbo-k szélesítése volt rám ilyen hatással, de EZ szebb lehet annál is, mert sokkal arányosabb forma.

Kívánom, hogy sikerüljön "alvázat" tenni alá!!!

Fox888 2010.05.24. 10:26:29

Beszarás ,hogy neked mindig ilyen jó kedved van. Ha én láttam volna meg a készülő kocsim alját elsírom magamat. Tényleg csak így lehet neki állni egy ilyennek. JAaaaaaAAA GRATULA AZ AVENTIME-hoz. Király az az autó. (annyiszor láttalak vele gyanítom, hogy a tied!?!)

primatus 2010.05.24. 10:52:58

Annyit tudtok jajongani, hogy az hihetetlen.... Ez itten egy kihívás, mégpedig férfias. Könnyű lenne beleülni a készbe.... Karotta meg tudja fizetni a lakatost és így nem Ő fog küzdeni alatta. A végeredmény pedig biztosan szép lesz. Egy klasszikus vonalvezetésű sportkocsit fogunk látni. Anno a Ford Capri-ba voltam belezúgva és sajnos csak addig jutottam el, hogy elmenjek megnézni. Miután láttam az állapotát (sokkal jobb volt, mint most ez) és felmértem, hogy akkoriban nem volt rá szerszámzatom, műhelyem és/vagy pénzem..... otthagytam. (Jó lett volna megmenteni az utókornak. Nem nagyon látok manapság belőle.) Karotta gondolom felmérte, hogy kb. mennyi áldozattal jár a dolog és még mindig jobb, ha nem kocsmába viszi a pénzét, hanem áldoz a GDP oltárán. A huzatópad jó lett volna a méretek ellenőrzéséhez, de a lakatos nézze meg az átlókat/ főbb méreteket és csak azt követően kezdjen hozzá a szabászathoz, akkor nem lehet baj! A magam részéről szurkolok, hogy sikerüljön a művelet.

Phrascarica 2010.05.24. 10:59:35

sablonnak viszont tökéletes, csak az a kérdés hogy lesz-e egy fix pont amihez lehet majd hegeszteni a többit :)

szabopsz 2010.05.24. 11:11:56

Vicc, de az AVANTIME nekem is elterelte a figyelmem a hangyászról...

Nem árt az egészet homokfújni, ás aztán fejet csóválni, profi szakihoz vinni, aki bármilyen lemezből képes bármilyen padlólemezt, hossztartót legyártani. Majd aztán padra vinni, mert ilyen állapotban húzatni nem tulságosan bölcs dolog.

Da ha mégis távoli országokban találnál hozzá alkatrészt, vám ügyben tudok egy korrekt srácot.

Karotta, véletlen nem veszett el benned egy Vályi Pista?
Vagy épp fordítva?? :)

rajzinho 2010.05.24. 11:14:21

kedves Gábor, csak a jóakarás végett, amennyiben használni is kívánod eme remek rettenetet, úgy, a műanyag elemekről sablont/klisét érdemes már most elrakni.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.05.24. 11:21:19

Huhh, először megizzadtam amikor megláttam a hossztartót, viszont annyira kevés ilyen kocsi van már (és az árukat nézve azt hiszem már kultstátuszban) hogy már megéri megmenteni. De különben is, ha versenyautónak akarod használni, nem kell korhűnek lennie a javításnak. CO-t meg zártszelvényt elő, ha a TVR-nek jó volt a létraváz, ide is jó lesz! :)

Ratnet 2010.05.24. 11:34:28

Úhh, Gabi! Ami itt szétkorhadt, már az is barkács lemezfoltokból állt előzőleg. Node, innen szép megmenteni egy autót!

luck66 2010.05.24. 11:40:28

ha már a motor angliából jön,megnézném ezt a helyedben!:
cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110536957069

Gico 2010.05.24. 11:55:16

Ahogy mondani szokták, innen szép nyerni...sok sikert hozzá!

G

AtoszMester 2010.05.24. 11:58:48

Húzatópadon ez kettészakadt volna :)

Érdekes 2010.05.24. 12:06:19

NCAP-on mit teljesítene a megboldogult hangyász? :D gondolom mesébe illő történet lenne olyat találni, ahol nem lyukad ki a fél alváz...hát tényleg jó, hogy nem tört ketté, lesz meló vele..kár, hogy toldozott foltozott lesz, de majd a fényezés megszépíti :D gondolom sor6 lesz a vége... ;]

1ns0mn14 2010.05.24. 12:21:07

Hát szükséged lesz egy igen elszánt keménytökű végletekig autóbuzi lakatosra (meg igen sok magyar valutára) (: Sok sikert!

ChPh 2010.05.24. 12:24:12

@Érdekes: olvasd el az előző posztot is :D

tylerx 2010.05.24. 12:29:27

Sok sikert, pörögjenek a postok, kiváncsian várjuk a fejleményeket. :)

luigi Vercotti 2010.05.24. 13:22:18

Az elnökinél volt ennyire drámai a helyzet? Az is hasalt pár évet az anyaföldön.
Donort tervezel? Egyáltalán van értelme donornak?

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.05.24. 13:44:43

Ezzel tényleg lesz munkája a kasztnisnak:S

Kand Úr 2010.05.24. 14:15:36

nagyon szép kocsi lesz belőle, ha eszméletlenül sokat ráköltesz.
én személy szerint egy árva forintot sem költenék rá, annyira rozsdás szegény. inkább szereznék egy másikat/ha van egyáltalán jó állapotú még valahol/.

Csikós Zsolt 2010.05.24. 15:08:55

Na ja. Mit is vártunk. Bekerült az országba a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján, nyilván törötten. A Zsiguli-sárvédőcseréken szocializálódott, a többi típust konzervdoboz-foltokkal javítgató szakemberek ennyit tudtak, nem az örökkévalóságnak dolgoztak, hanem a "következő vizsgáig kibírja" szellemében. Ahhoz képest még egészen jól bírta, igaz, nem sok marad sztem belőle, mire készen lesz. Az én Mercim ennél talán kicsit jobb volt, amikor elkezdtük, aztán talán a 60 százaléka megmaradt a lemezeknek. És ahhoz akkor még volt sok javítóelem...

Nem irigyellek, de az út fenséges lesz, heroikus :-)

Egyébként hiába van jó lakatos, egy ilyen projektnél a tulaj 110 százelékos erőbedobása is szükséges, hogy összefogja, leszervezze, beszerezze, megmagyarázza, visszabontassa, utánanézzen, stb. Ez nem csak egy lakatolás.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.05.24. 16:11:10

mindenki elfelejt 1 fontos dolgot... a terv nem a restaurálás, hanem egy újragondolt versenyautó ami külsőre egy Datsun Z.
vannak ilyenre példák.

ommm 2010.05.24. 16:28:27

Látom, közös az ellenség, de innen szép nyerni Gábor! Kari-művek rulz!

mv3 2010.05.24. 17:35:02

OFF

Csik, a Zöldre utalsz most? Valamiért abban a rózsaszirmos (de olajszagú 8-) álomban ringattam magam, hogy ott egy megkímélt, rendezett előéletű autó tért haza a családba.
Annak fényében akkor a szeretett Bazzeg mit mutatott volna csupaszon?!
Egyébként bár már szoborrá avattad az újjászületett Zöldet, de azért kikocsikázhatnál vele -legalább a Szoborparkig egy poszt erejéig. Na jó, nem nyomásgyakorlok, nyilván van ezer dolgod:o)
Bár, ha jól rémlik, talán a belseje még nem 100-as, de remélem nem kerül az ÉPP (északi ponton projekt) árnyékába, már olyan közel a cél.

ON

Jay350i 2010.05.24. 17:53:04

Nem láttatok ti még rossz állapotú autót gyerekek :)
Lesz vele munka, de messze nem lehetetlen és azt mondom ha maga állna neki az ember még nem is lenne drága helyreállítani, csak a munkadíj lesz vastag ha szakemberre bízzuk...

dr.oid 2010.05.24. 18:24:10

Az iMovie tényleg nem egy Final Cut de gaggyernek semmiképpen nem mondanám:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.24. 18:30:37

Hát, Gábor, ezzel lesz meló. Nem kevés.

dr.oid 2010.05.24. 18:31:22

Bakker ez a kihívás nem a nagyatádi Ironman:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.24. 19:39:16

@Csikós Zsolt:

>A Zsiguli-sárvédőcseréken szocializálódott, a többi típust konzervdoboz-foltokkal javítgató szakemberek ennyit tudtak, nem az örökkévalóságnak dolgoztak, hanem a "következő vizsgáig kibírja" szellemében.

A konzervdoboz még mindig jobb, mint a kazánlemez:)

karlmann 2010.05.24. 19:44:48

Karotta furcsa helyzetben van, azt hiszem. Egyrészt az is nagy dolog, hogy van egy ilyen autója egy darabban, másrészt embertelen sok munka lesz vele, mire használható állapotba kerül. Kitartás, türelem, nyugalom ezekből kell a legtöbb.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.24. 20:25:29

@karlmann: szerintem lemezből több kell:) Nekem is van rozsdás kocsi, de az nem ér semmit:D

megint 2010.05.24. 21:05:01

Nem irigylem a karosszériást

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.24. 21:16:12

Nem riadunk meg. A húzatópadot tényleg kihagyom, mert valószínűleg kifogna rajtunk arkhimédészi dilemma: mi az ördög a fix, a referenciapont egy kasztniban, ami nincs is? És – ahogy Leslie írta – nem optikai restaurálás lesz, hanem szigorúan funkcionális, nagyrészt új vázszerkezettel. Lehomokoljuk, elájulunk, fellocsoltatunk, magunkhoz térünk, és zseniális pályaautót építünk. Köszönöm az együttérzést.

Nszabi (törölt) 2010.05.24. 21:41:14

Mi ez??:-))Jajj de rettenetes,sok szerencset,penzt es kitartast hozza,tenyleg joindulatbol mondom!Hajra,csinald meg,de irj posztot rola,legalabb olyan reszletesen mint a kollegad a Ponton-rol,kivancsian varjuk a fejlemenyeket!!

1kutya 2010.05.24. 22:10:09

@Nínó Karotta: Gábor, asszem megvan a neve!

a SZITA mond neked valamit?:-DDD

Dkadett1.3 2010.05.24. 22:12:04

Én tudom miről van szó, a legvégén vagyok egy ilyen projektnek másfél év után, türelmemnek legvégén...
Sok segítséget kaptam, kapok, és azon szerencsés helyzetben vagyok, hogy alkatrészek ügyében sem kell kétségbee esnem.
Persze az enyém nem lesz versenyautó...
Kitartást, ez csak a Tiéd lesz, magadnak építed !!!
Remélem jövőre láthatjuk a Totalcar standon (ha lesz....)

Kiwicake 2010.05.24. 22:30:38

Sok sikert, Karotta!
Mivel készült a videó? Talán nem reklám, szóval ne csak annyit írj, hogy egy HD-re képes Sony kompakttal, hanem pontos típust, ha lehet :)

nick: 2010.05.24. 23:06:53

asszem asszonypajtásnak is jár a dícséret, ha már látta ezt a cuccot, és még mindig Karottával maradt ;-)

jók a szent őrültek, csak így tovább! :-)

Wonder Deer Hunter 2010.05.25. 00:48:23

@Nínó Karotta:

Naon jó a videó! Még...!

Ahogy elnéztem a filmet, kívánja a vasat a gép, kis homokfuvatás után lehetne hegesztgetni itt-ott. :-)

Huzatás sok javítás után pedig jó lenne, ha más nincs jelölj ki referencia pontot te.

Tovább! :-)

Csibészgyerek 2010.05.25. 01:02:00

Jó ez a gíp érdemes vele szívni! Öreg vas ilyen, dolgozni kell vele, de egy új gíp sosem lesz ilyen sármos ezt minden útszéli barom tudja, a kutya úristenit neki!

Lowtyo 2010.05.25. 06:31:31

@Jay350i: szerintem is.
szét van dőlve, de ez még nem olyan veszélyes.

csongiaparaszt 2010.05.25. 08:16:28

Hú azannyát. Próbáltam a fostalicskánál enyhébb kifejezést találni, de nem sikerült.
Nade. Innen lesz igazán szép felállni (és nyerni).
Szép nagy karéj szaros kenyér, de ha költenél, és van rá költség, ahogy a költő mondta, lehet ebből is gálickőt faragni.
Mélységes együttérzésem.
És persze HAJRÁ, HAJRÁ.

MantaMann 2010.05.25. 09:34:30

Okés lesz ez! Nem kell besz@rni! Legalább nem egy "tucat-veterán" készül.
Minek is élnénk, ha ilyen örömöket megtagadnánk magunktól?!
Ne fikázzatok! Inkább építsetek valamit ti is a SAJÁT örömötökre!

gnme 2010.05.25. 09:38:44

Kitalálom. Megálltál a neszűrben és megkérdezted merre van Jászberény. Közben a kocsi fele eltűnt.
:-)
Ilyen ez.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.25. 10:12:21

atyavilag -- ha ebbol kocsi lesz... ezt ebben az allapotban ha meghuzatod padon nem mutat semmit mert deformalodik ossze-vissza

szabi7 2010.05.25. 11:36:39

Nincs lehetetlen csak tehetetlen, plusz kell egy jó nagy rakás pénz:-))) Ha pedig spórolni akarsz, a műanyag elemekből mindjárt 10 garnitúrát rendelj, úgy lehet olcsóbban adják, úgyis elfogynak a versenyeken....

2,5mach 2010.05.25. 12:04:50

Be ne kenjétek rozsdaoldóval, mert akkor szublimál a hangyász!

ChPh 2010.05.25. 13:54:47

@2,5mach: még mindig jobb, mintha úgy csinál, mint egy Főnix, azaz porig ég :D

Bambano 2010.05.25. 15:59:31

no, itt az ünneprontó: egy olyan autót, amiben az egyik (fő) teherviselő elem átrozsdált és szétszakadt, miért nem dobtok ki a roncstelepre?

Sopánka76 2010.05.25. 16:25:51

én azért drukkolok.
ne vegyétek el a kedvét!
Hajrá Karotta! Kitartó ügyködésedet siker fogja koronázni!
Lehet, hogy hosszú lesz az alagút, de minden alagútnak van vége!
Köszönjük a beszámolót, ezerszer inkább egy ilyen "gagyi" ;), mint hogy ne kapjunk híreket!
Z FTW!!!

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.05.25. 17:22:58

@Bambano: mert nem kell kidobni. nem ünneprontó vagy, csak nem értesz hozzá :)

andorka 2010.05.25. 21:25:11

Nagyon komoly meló lesz ezt talpra állítani...A rohadó fenéklemez láttán rögtön eszembe jutott olaszautós múltam. Csak azét nem szapulom, mert egyrészt boxermotoros volt a kocsim (tehát alapból kifinomultabb technikával rendelkezett, mint a korabeli autók), másrészt Kariékhoz vitted és ő biztos megsértődne ha csak úgy leszaroznék egy Alfát:) Szóval a hátralévő munkához erőt, egészséget, sok pénzt, szorgos barátokat kívánok!

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.05.26. 06:58:53

"Egyébként hiába van jó lakatos, egy ilyen projektnél a tulaj 110 százelékos erőbedobása is szükséges, hogy összefogja, leszervezze, beszerezze, megmagyarázza, visszabontassa, utánanézzen, stb. Ez nem csak egy lakatolás."

Zsolt, ebben a mondatban van a lényeg!

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.05.26. 07:21:33

@!MegaStorm: pont ezért nem is lakatos csinálja :)

nagyonnagyon 2010.05.26. 08:44:35

Az iparosoktól féltelek én, hogy megmérgezi a kapcsolatod ezzel a járgánnyal. Itt a kitartás, türelem, diplomáciai érzék lesz a győztes trió.
Vidéken lakunk és került hozzánk pár két és négylábú a gyerekek miatt. Egy lesántult és csak kúszni mászni tudó kisliba fölött kupaktanácsot tartott a család hogy megszabadítsuk-e a szenvedéstől. Ránk nézett és valami olyasmi volt a szemében hogy "csak egy kis segítség kell és igazi fenevad leszek". Azóta totyog, alakul és lehengerlő személyiség.. remélem a Hangyász is így tesz majd !

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2010.05.27. 11:39:09

Hangyász spotted egy traileren (tán ducato, de mindenképp fehér) Váci út 81 előtt, gurulván befele a városba...

Vagy nem, de akkor marhára hasonlított a hagyászra... hangyász - szerű.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.27. 12:07:36

@Shock12: Bőven lehetett a Hangyász, ma költözik ki Leslie-hez, ahol kezdődik a bontás-homokszórás-vázépítés.

namivanmar 2010.05.28. 17:01:09

kitartás!
mi az öreggel csináltunk már pár ilyen állapotú autót. igaz nem pályára készültek, hanem csak úgy a további élet céljából.
"nem lehetetlen, csak többe kerül" :)

Szözsi 2010.05.29. 23:43:55

Nem számít, h most hogy néz ki! Milyen lesz ;-)!!!!
Itt nem lakatolás lesz, hanem építés. A kettő között elég nagy a különbség. Aztán egyszer kigurul egy pályára és......

Szözsi 2010.05.29. 23:46:52

Nem számít,h most, hogy néz ki. Milyen lesz ;-)!!!!
Itt nem lakatolás lesz, hanem építés. A kettő között óriási a különbség. Aztán egyszer kigurul egy pályára és.....

TóthZé 2010.06.01. 11:50:56

Motor, motor, motor, motor, motor. Hol van már a kép, a poszt? :)

RWD 2010.06.02. 01:08:30

Sok sikert hozzá, nekem ennél szarabbul fest a KE30 ('77 Corolla, bár szerintem neked nem kell magyaráznom) alja, de egyszer az Ő is kész lesz:)

Hajrá, hajrá!

RWD 2010.06.02. 01:18:34

Elolvastam a kommenteket, szerintem itt egy páran még nem is láttak igazán szétmállott, mentehetetlen autót.Volt a Corolla Clubon belül egy KE50, annak annyira nem volt alja (se hossztartó, se taposó, SEMMI), hogy képtelenség lett volna bármihez is hozzáhegeszteni az új elemeket.Amíg van ép lemez, addig nincs megoldhatatlan feladat.A szokásos "megéri-e" kérdés természetesen nem játszik ilyen esetekben:P (240Z, KE30, AE86, KP60 vagy bármi legyen is az)
Én pl semmi pénzért nem válnék meg a szinte mindenhol rozsdás kedvencemtől, mert tudom hogy egyszer belőle is komoly autó lesz.

indafoto.hu/rwd/image/8005855-dfc1ddf7/details/l

Uff!

RWD 2010.06.02. 01:19:45

@Bambano: Lenne szíved egy ilyen karaktert kidobni a szemétbe?
süti beállítások módosítása