Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban.
Köszönet Tóth Zolinak és Drága Siposúrnak a videózásért és a segítségért.
Igen, elképesztően, botrányosan kurva jó volt. Szanaszét csalinkázó futóművel, beállítatlan fékekkel és motorvezérléssel, mindenhogyan. Soha rosszabb első három kilométert, én azt mondom. És most akkor jöhet a reszelgetés.
2013-ra a Michelin Hungária adott egy rakás Michelin Pilot Sport Cup és Touring Slick gumit tesztelni. Ezeket használva fogjuk végigjárni az utat a beállítások keresésétől a futómű megértésén át a remélhetőleg egyre klasszabb köridők eléréséig. Igyekszem a hozzájárulásukból a lehető legtöbb szórakoztató tudományt kihozni mindannyiunk számára. És persze egy részét elégetjük majd látványos képsorok kedvéért. Tekintsük ezt afféle áldozatnak.
szunyii 2012.12.18. 16:56:00
Flankerr 2012.12.18. 17:03:20
Bushley 2012.12.18. 17:04:30
Meg kell hagyni nagyon ott van a gépezet. Ákos egy varázsló.
bono92 2012.12.18. 17:04:36
Leadfoot 2012.12.18. 17:10:33
rbalint88 2012.12.18. 17:13:35
gazserm 2012.12.18. 17:14:31
ommm 2012.12.18. 17:16:07
mv3 2012.12.18. 17:19:39
Gratulálok! Nehéz szülés volt, de kint van végre -az utakon :o))
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.12.18. 17:21:34
Autószerető 2012.12.18. 17:24:15
reszeg tengeresz 2012.12.18. 17:29:44
novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.18. 17:32:27
skyrangr 2012.12.18. 17:35:09
és ha nem adózta le?
nem közpénz ez, így nem hinném hogy sok köze lenne hozzá bárkinek is... max a NAV-nak...
amúgy gondolod, hogy valaki egy ilyen médianyilvánosságot kapott projektet mutyi pénzből finanszírozna!?
örülj inkább, hogy van mit nézni, van minek örülni!
eduba62 2012.12.18. 17:37:28
The_Mask 2012.12.18. 17:37:33
A tobblet fogyasztok, (extra difi huto pumpa, ilyenek), nem fogjak megenni a toltest? Ertem en, hogy ebbe nincs benne a "nagyhang" sot a kicsi se, (illetve dehogynem, a motorterbol, es a kipufogobol szol, es milyen _nagy_) de szamoltatok-e energia egyensulyt ilyen szempontbol?
Megegyszer gratula:
Mask
Béza Dániel 2012.12.18. 17:41:36
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.12.18. 17:42:41
Jó lesz, szépen muzsikál. Hát még ha be is lesz állítva minden.
Nice! :-)
Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.12.18. 17:45:10
MEGY A HANGYÁÁÁÁSZ !!!
ChPh 2012.12.18. 17:49:37
LAPoska 2012.12.18. 17:49:40
Dragon.22 2012.12.18. 17:51:58
Magyar[HUN] 2012.12.18. 17:53:14
Dragon.22 2012.12.18. 17:53:23
Magyar[HUN] 2012.12.18. 17:55:06
Orosz Péter (törölt) · http://kzamm.com/ 2012.12.18. 18:04:35
A kertben áll egy Datsun, színe fakó már,
úgy szar, ahogy van, nem kell rá fakormány.
De gazdája nem hagyta,
addig fúrta-faragta,
míg végre azt mondhatta: fuck ormány!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 18:04:40
1: Ez a projekt 10 éves.
2: Sokat dolgozom. Ennek egy jelentős része látszik (a tévéműsor, a UPC-s majomkodás, a volt rádióműsor és így tovább). A nagyobbik része viszont nem ilyen látványos munkálkodás, hanem rendes íróasztal mögötti meló: van egy rendes főállásom az előbbiek mellett, azt nyomom 12 éve. Aki ismer, és sokan vannak ilyenek, mert elég nyitottan élek, az tudja, hogy nagyjából heti 7 napban, késő estig. Ha végigtúrod ezeket a posztokat, azt fogod látni, hogy a legtöbb éjszaka vagy egyenesen hajnalban keletkezett, ez a videó például hajnali háromra lett kész.
És nincs más drága hobbim, sem olcsó. Nincs például nyaralóm, nem érdekelnek a ruhák, a borok, a szivarok, a szerencsejáték, a lovak. Feleségből is csak egyet tartok, drága szerető nélkül. Nyolc éves Prius-szal közlekedem a mindennapokban. Ezekből.
3: a több tízmillió forint egy ökörség. Nem tudom, ki találta ki. Még jó, hogy nem mindjárt százmillió. Itt egy elporladt donorautóból (amiből fa nőtt ki a kertben) épült egy versenyautó, aminek 8 éves, bontott motorja és váltója és 21 éves erőátvitele és futóműve van. Rengeteg ember pénzben fel sem becsülhető értékű, önzetlen segítségével. Nyilván így sem olcsó egy versenyautó összerakása, de még mindig olcsóbb, minden nyűgjével, mint egy nyomorult Astra, Golf GTI, Focus ST vagy bármilyen erős kompakt. Ha adsz nekem egy fullos Skoda Superbre valót, abból csinálok neked két Hangyászt. Nem olyan súlyos tékozlás ez, mint amilyennek látod, egyszerűen az van, hogy valaki lakberendezni meg egzotikus nyaralni szeret, én meg ezt, így erre fordítok aránytalanul sokat, másra meg nem.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 18:09:44
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2012.12.18. 18:18:16
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2012.12.18. 18:18:57
b_a_l_f_a_k_e 2012.12.18. 18:22:46
cargovan 2012.12.18. 18:32:48
Mazzzzu 2012.12.18. 18:36:54
Sam8888 2012.12.18. 18:39:35
Ha már generátor, itt egy fejlesztési ötlet, igaz így álló helyben nem lesz töltésed, de nem is lesz rá semmi szükséged.
www.nicoclub.com/wp-content/uploads/2011/07/200SXT-ALTERNATOR-DRIVEN-OFF-DRIVE-SHAFT-FOR-NICOR.jpg
www.civic77.com/cars/lg_P1010043.JPG
Orosz Péter (törölt) · http://kzamm.com/ 2012.12.18. 18:50:41
Pályaautó volt a gurgulázó Hangyász,
pénzért vezette Karotta, a nagy ász.
De fékre későn lépett,
utasa, Csang, bennégett.
Gyászolta Csang néni, nagy volt a han gyász.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 18:54:02
Ó, rossz, Péter, e rím! E lik-
as légszívó csonka bár,
de rá kell szólnom a jó doktorra:
ne siessen úgy a csonkolt orr-torra,
még tomporon tolja a vad túróorra;
világraszólón kellemetlen affér,
ha szodomizál egy Orycteropus afer.
Tomchy 2012.12.18. 19:02:36
Autó lesz ez, akárki meglássa. Gratula hozzá!!!
Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2012.12.18. 19:21:41
nagyonnagyon 2012.12.18. 19:37:24
szeberenyi1 2012.12.18. 19:42:16
S. Tamás 2012.12.18. 19:51:36
Orra miatt gúnyolták, de megmenté Karotta,
szétvágták, ó a balgák, millió atomra.
Kontár kezek hada, balsors mit rámért,
A farkasember türelmes, nem nyúlt még baltáért.
De elkészül, s született limerick -erre az alkalomra.
jürgen baromartz 2012.12.18. 19:57:02
- (amit mondott) lassan.
(amit gondolt) ne kérdezzél faszságokat, mert leütlek.
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.12.18. 19:57:28
Nem érdekel vers,
Nem kell videó, csak a
szavak leírva.
tocibacsi 2012.12.18. 20:11:34
És várjuk veszettül mindazt, ami ráér (technikai részletek és az élet a futóműállítás után)... Meg esetleg a megrögzött rajongókat meglephetnéd a történelmi pillanat pontos időpontjával :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 20:54:37
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.12.18. 20:55:10
Nem lesz több Hangyászposzt... :(
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 20:55:58
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 20:57:11
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 20:58:06
moas 2012.12.18. 20:58:17
Komolyabbra fordítva szót:D zoral!!
A másik technikai jellegű kérdésem, miért van az, hogy egyre több épített pályára szánt autón látok McPhersont. Gondolom te a könnyebb javíthatóság és egyszerűsége miatt döntöttél mellette. Sokszor van (pl. speedhunterses hilux is)állítható kanyarstabilizátorral kombinálva.
A következő ebből fakadó kérdés, hoyg egy normálisan megépített McPhersson mennyivel rosszabb/jobb egy kettős keresztlengőkaros megoldásnál.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 20:59:02
Suttora 2012.12.18. 21:02:39
tiger1342 2012.12.18. 21:18:04
Bár Karottával és Winklerrel többször kajáltam már egy étteremben, ez valami egészen más...
BIG_BIG Grat!!!
Ákinak pedig mega-giga-brutál RESPECT!
Ígykellezt emberek. :)
powered 2012.12.18. 21:21:16
Lesz még rajta mit csiszolni, de sok kitartással egy igazi gyöngyszem lehet belőle! Ne felejtsd:
Még a leggyorsabb repülő is gurul felszállás előtt....
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.18. 21:27:02
szilvássy dénes 2012.12.18. 21:45:15
Gratulalok
1kutya 2012.12.18. 21:51:51
Takacsi 2012.12.18. 22:07:41
bakker nehogy már neked kelljen magyarázkodnod néhány (1) irigy hülye miatt... semmi okod rá! szarni rájuk
tocibacsi 2012.12.18. 22:30:46
És még egyszer gratula, ez már nagyon kijárt Neked!!! Na meg a tengernyi tűkön ülő kommentelőnek is :D
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.12.18. 22:33:26
És még annyit, hogy félelmetes volt nézni, ahogy azt a kilóméter hosszú orrot befűzted a garázskapun.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.18. 22:51:18
betula66 2012.12.18. 22:59:07
lacinen 2012.12.18. 23:21:21
Ha ennyire érdekel a projekt ára, miért nem állsz neki kiszámolni?? Minden beépített alkatrész és a körülbelüli ráfordított munkaidő rendelkezésedre áll, nyiss egy excelt és kezd el írogatni, ha kicsit értesz hozzá és van fogalmad az autóépítésről, akkor +/- 15%-os hibával ki tudod számolni mennyi az annyi. Én szinte biztos vagyok benne, hogy 3m-ból nem áll össze egy ilyen kocsi, inkább a másfél-kétszerese. De amúgy meg senkinek semmi köze hozzá, más ezt a pénzt ugyanúgy elkölti 10 év alatt.
Gratulálok Karottának a kitartáshoz, szépen alakul a paripa!
ui: a fakormány felfogatása az agyra azokkal a nagy alátétekkel nem valami esztétikus én kicserélném valami kulturáltabb megoldásra.
kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.12.18. 23:22:30
Gratulálok hozzá, szép munka, jó volt végigkövetni az elejétől :)
De ugye még jó sok hétfőn át megkapjuk vénába a postot??? :(
ramirez7788 2012.12.18. 23:30:45
Engem csak az nem hagy nyugodni, hogy a külső és a belső kösznőviszonyban sincs a technikával. Tervezed, hogy rendbe rakod azt is, vagy maradnak a felragasztott cimkék meg a háromszínű fehér festés, az ürből is látható illesztési hézagok?
Nem kötekedni akarok, szerintem megérdemelné ez az autó, hogy jól nézzen ki.
whale 2012.12.19. 00:36:31
Jó lesz ez, már most is az!
whale 2012.12.19. 00:37:52
whale 2012.12.19. 00:41:48
Nyiri 2012.12.19. 07:58:31
A videót fel tudnátok tolni az indára? YT nincs a melóhelyen :(
Spike428 · www.spike428.ucoz.hu 2012.12.19. 08:31:56
Mit egy evolúció :) "Midőn a Hangyász biztosan állt a négy lábán, kijött odújából és üvöltve tett meg 10 azaz 3 km-t és tudatta a világgal, hogy járok b...meg!!." :D
Polly-pudli-pötty 2012.12.19. 08:32:50
Mire jutottatok eddig az imbolygó hátuljával?
Ha az én projectem lenne lerágnám az összes körmöm a lábamról is, hogy mi lesz ha az állítgatás nem segít rajta.
nagyonnagyon 2012.12.19. 08:46:14
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 08:58:29
gatsy 2012.12.19. 09:55:12
Gratulálok! Minden Datsun ill. Nissan ilyen formában éledjen újra!:D
Negrogo 2012.12.19. 10:10:01
protézisesh 2012.12.19. 10:17:28
@reszeg tengeresz: te mér nem mész el a kva anyádba? Nem elég, hogy telefideszeled az összes blogot, még ide is akarsz okádni valami mocskot?
ON
Gratula Ákosnak és Karottának is a szép karácsnyi ajándékhoz! :)
protézisesh 2012.12.19. 10:22:42
OFF: Priussal mi van? ON
Adamfark 2012.12.19. 12:24:33
Ugyanakkor lehet kérni így közben egy 2 soros helyzet jelentést, mert ugye a próbaút már 3 napja történt.
Csak egy pár kérdés:
Sikerült-e kiégetni a bandázst, ha tényleg az volt a gond?
Akos miért vitt magával laptopot? A motorvezérlés még nem teljes?
Ezt a menetstabilitást már egy padon beállított futóművel produkálta, vagy ez a futóműállítás csak szemre történt?
Ha igen, akkor miért próbáltatok így rá?
Hogyan változtak a már késznek mondható állapotban a súly adatok? Mert a mérés óta szerintem belekerült vagy 150-200kg anyag, bár ez csak tipp (üvegek, akku, difihűtő, ülések, kárpit, stb., mittomén)
Az OMG-nél már ugrásra készen várnak? Ha nem, akkor meddig húzódhat a hélyazat rendberakása? Lehet tudni a további menetrendet? Tudom, hogy itt az "ember tervez..." faktor eléggé számottevő, de akkor is kb. mennyi még hogy egy pályára ki tudjon kerülni. Mert szerencsétlen Hangyász így közúton 1000-es fordulaton brekegve eléggé "bénakacsa".
Jól gondolom, hogy a tél most a Hangyász Hétfő rovatnak eléggé be tud tenni, mert ilyen időben elég nehéz pályára kimenni?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 12:25:42
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 12:26:58
Nyiri 2012.12.19. 12:28:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 12:35:13
Sikerült-e kiégetni a bandázst, ha tényleg az volt a gond?
Nem tudok róla, hogy Ákos a műhely előtt járatná naphosszat, hogy kiégjen. De semmi se tart örökké. Mire felérünk Pestre, nem lesz rosszabb egy túltartott kisburinál.
Akos miért vitt magával laptopot? A motorvezérlés még nem teljes?
Nemhogy nem teljes, szinte semmilyen. Az alapadatokat lehet belőni menés nélkül, minden máshoz kell a terhelés.
Ezt a menetstabilitást már egy padon beállított futóművel produkálta, vagy ez a futóműállítás csak szemre történt?
Dehogy, még szemre is csak alig.
Ha igen, akkor miért próbáltatok így rá?
Mert ha egy autó _képes_ menni, akkor _kell_ mennie egy kicsit. Aztán majd trélerrel elvisszük rendesen futóműveshez beállítani. Szemre is meg lehetne csinálni kicsit jobbra, de nagyon nem voltak adottak a körülmények, szegény Ákos így is órákat hevert a padlón.
Hogyan változtak a már késznek mondható állapotban a súly adatok? Mert a mérés óta szerintem belekerült vagy 150-200kg anyag, bár ez csak tipp (üvegek, akku, difihűtő, ülések, kárpit, stb., mittomén)
Nem tudom, majd rámérünk. Meglepne, ha 1,1 tonna felett lennénk.
Az OMG-nél már ugrásra készen várnak? Ha nem, akkor meddig húzódhat a hélyazat rendberakása? Lehet tudni a további menetrendet? Tudom, hogy itt az "ember tervez..." faktor eléggé számottevő, de akkor is kb. mennyi még hogy egy pályára ki tudjon kerülni.
Annyit tudunk, hogy ahogy elhozom Powered Ákitól, azonnal megy a műanyagoshoz. De sok lesz ott a dolog.
Mert szerencsétlen Hangyász így közúton 1000-es fordulaton brekegve eléggé "bénakacsa". Jól gondolom, hogy a tél most a Hangyász Hétfő rovatnak eléggé be tud tenni, mert ilyen időben elég nehéz pályára kimenni?
Nyilván nem januárban jönnek majd a csúcskísérletek, de amíg van teendő, lesz HH is.
Ric12 2012.12.19. 12:44:46
Évek óta követem az eseményeket.
Úgy érzem most jött el az ideje, hogy laikusként én is megszólaljak:
GRATULÁLOK! :)
Boldog Karácsonyt!
baliakobon 2012.12.19. 12:44:54
Medgar 2012.12.19. 12:56:27
Adamfark 2012.12.19. 13:13:16
Köszönjük a + infókat!
Lesznek még kérdéseim! :)
Úgy általánosságban Ákosnak milyen véleménye van a projekt eredményességéről? Mert a videók alapján tényleg egy picit azt érezni, hogy eléggé tele van a töke a Hangyásszal, és most ezen a videón láttam azért rajta némi megkönnyebbülést - szerintem arra gondolva, hogy látja már a tortúra végét.
Láthatóan azért gyűltek az autók az udvaron....
Remélem tényleg tud profitálni ebből a majd fél év szopásból...
Azazuma 2012.12.19. 13:14:47
Hajóvonták találkozása és trollok etetése tilos!
vikk007 2012.12.19. 13:14:49
( Jó látni, hogy azért "itthon" is van hozzá értő autó-"varázsló" ... )
Schütii 2012.12.19. 13:15:16
Az a kipufogókivezetés a motortérből szerintem nagyon méltatlanra sikeredett.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 13:21:23
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.12.19. 13:25:23
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.12.19. 13:28:38
castroll 2012.12.19. 13:45:20
nagyonnagyon 2012.12.19. 13:46:50
powered 2012.12.19. 13:55:56
Úgy általánosságban Ákosnak milyen véleménye van a projekt eredményességéről?
" Ezt nagyjából adottságnak tekintjük, és innen eljutunk odáig, hogy legyen egy működő tárgy, és aztán van még szerncsés esetben 3-4-5 évtizedünk arra hogy a tökéletesség felé lehessen araszoni"
2012 09 17 idézet Karottától
Ebből a szempontból tökéletesen eredményesnek érzem a projectet, hiszen pontosan a megrendelő igényei szerint, az készült el, akkorra, és annyiért amit kért. Nyilván sok finomítani való van a kocsin, lehet hogy én néhány dolgot másképp gondoltam volna ha az elejétől itt készül.
Láthatóan azért gyűltek az autók az udvaron....
Valóban, pedig nagyon utálom az udvart amikor autókereskedésre hasonlít, de sajnos a saját naptáram szerint kettő hetes csúszásban vagyok, mert én november végén szerettem volna befejezni a hangyászt. A parkoló autók között többet is hónapokkal korábban bejelentettek, de van olyan amit 1 éve. Ahogy már Gábornak is mondtam, nekem fontos az adott szó, így a többi korábban vállalt munkának is időben el kell készülnie.
Remélem tényleg tud profitálni ebből a majd fél év szopásból...
Pontosan 3 hónapja van nálam a hangyász tehát 12-13 hetet dolgoztunk rajta. Ezt heti hét napban, átlagosan 12-14 órában, sok esetben egyszerre párhuzamosan 2-3 ember. Ha az anyagi részét nézzük, ( bár Gáboron és rajtam kívül szerintem ez senkire sem tartozik ) nem az ebből származó bevételből fog Bentley állni a garázsban. Ha a szakmai részét, akkor annyit biztosan profitáltam, hogy a közel 20 éves szakmai gyakorlat is kevés egy ilyen volumenű munka elkészültének megbecslésére.
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.12.19. 14:01:28
yeti 2012.12.19. 14:05:29
zeddez 2012.12.19. 14:10:19
Igazából azokat nem értem, akik elötte csinálták -volna- az autót, mert azzal, hogy kb sehova nem haladtak 1 év alatt sem, és ezzel magukat járatták le valahol.
Meg az a yóleszaz-he' stílusu csőváz is, amiben centiket kellett javítani igazi no comment
Claas 2012.12.19. 14:16:07
Csak még egy kérdés: mióta van Ákosnál a vas?
Tisztelet!!!
powered 2012.12.19. 14:20:53
Az első video a költözésröl: 2012 09 17
www.youtube.com/watch?v=LR6fyAdbu-k
ifrance 2012.12.19. 14:21:18
nekem személyesen nagyon nagy öröm, hogy bebizonyítottad, hogy létezik az országban olyan szakember, aki ért a munkájához és amit elvállal, ahhoz tartja is magát. nagyon tisztellek érte. bár ettől a tisztelettől sem lesz bentley a garázsodban sajnos, de simán megérdemelnéd! :)
további jó munkát és boldog karácsonyt!
teh_one_and_only 2012.12.19. 14:22:59
Az irigy f.szokkal meg tényleg nem kell foglalkozni, mindenkinek más a hobbija. :)
Soksok szép kiklométert és remek köridőket! :)
Adamfark 2012.12.19. 14:23:23
"Láthatóan azért gyűltek az autók az udvaron....
Remélem tényleg tud profitálni ebből a majd fél év szopásból..."
Én ezt a két mondatot szervesen összetartozónak gondoltam.
Szóval a tényleges kérdés az, hogy a munkádat látva a közvéleményben mennyire nőt meg az igény arra, hogy mindenkinek legyen egy Powered műhely által épített versenyautója.
Érzel-e a gyűlő autók/projektek mennyisége és a "Hangyász-project" között összefüggést?
Magyarán: Volt-e olyan sudribunkó, aki nagyrössel kivágta a garázs bukóajtaját, hogy "Csinálj nekem Áki egy olyan termeszevő versenyautót, de iziben. A rézangyalát! Pénz nem számít!!!"
Más:
Szóba került itt a korábbi poszt kapcsán, hogy a Speedhunters-en indokolatlanul került a előkelő (első?) helyre a Hangyász, mert hogy a minősége meg sem közelíti az ott szereplő 911-esek, meg a Toyota színvonalát.
Ezt azért tartom faszságnak, mert nem igazán összehasonlíthatóak. Mert ugye a Hangyász képében egy moslékot (amit már nem egy szaki hányt vissza a tányérra) kaptál és gyakorlatilag neked már csak a kármentés maradt, amit szerintem elvárások felett sikerült megoldani. A Speedhunteres projectek meg gyakorlatilag végig eredeti tervek alapján készültek.
És most jönne a kérdés:
Azt már tudjuk, hogy mit tudsz kezdeni egy ilyen "fosból-aranyat-gyorsan-olcsón" ügyből. De ha megkeresnének egy 0-ról versenyautó projecttel, akkor tudnál ennél jobbat is, ugye?
Másik kérdés:
Ha nem lenne a nyakadon Karotta (a szemét megrendelő), akkor mi lenne az az 1-2 dolog, amit az elejétől másként csináltál volna? (Azt nem ér mondani, hogy BMW-ből dolgoztál volna, mert ezt sejtem... :) )
R.T. Flakfizer 2012.12.19. 14:25:12
lanciabacci 2012.12.19. 14:29:46
protkova 2012.12.19. 14:31:25
erokun 2012.12.19. 14:37:56
GifLand · http://gifland.us 2012.12.19. 14:38:44
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2012.12.19. 14:40:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.19. 14:45:35
Lordmotor 2012.12.19. 14:49:13
Van már valami terv, hogy mikor megy először "éloesben" pályán?
Lordmotor 2012.12.19. 14:49:55
Gera 2012.12.19. 15:02:58
A gép viszont fasza lesz, gratulálok!
Bret01 2012.12.19. 15:04:06
Használd egészséggel!
Palcsikov 2012.12.19. 15:06:25
Végig követtem Hangyász történetét, és sokáig nem is hittem, hogy lesz belőle valami. Na de lett!
Szívből gratulálok a hosszú munka édes gyümölcséhez, legyen sok örömötök egymásban!
Frw 2012.12.19. 15:12:02
Rowen 2012.12.19. 16:01:36
Cooper911 2012.12.19. 16:20:02
GRATULA!
mt-03 2012.12.19. 16:32:59
Szkotti 2012.12.19. 16:34:06
Grat hozzá.
4:30 és 5:00 környékén az a mechanikus kattogás honnan jött?
Még két vélemény: a későbbiekre a csomagtérajtó kitámasztásához egy leselejtezett horgászbot megfelelő hosszúságú, és vastagságú darabja szerintem jobban mutat, mint a piros seprűnyél (és ráadásul a súlya közelít a 0-hoz), illetve értem, hogy nagyon kúl a bőrszíj a lefogatáshoz, de az már most látszott, hogy macerás befűzni.
Szerintem egy rugós, vagy az oldszkúl gumis lefogatás praktikusabb, és nem utolsó sorban folymatosan feszítve tartja az ajtót, míg a bőrszíj megnyúlik, az ajtó huppog, Karotta szája körül meg vékony porcsík lesz, mint egy kezdő bányásznak.
Amúgy király.
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.19. 16:41:08
Nem tudom írta-e már valaki, hogy a hangja még így is bitang! Azt is örömmel látom, hogy a Prius is tud újra járni - közben olvastam, hogy azért még Fagifor, meg meleg tea kell neki.
Szkotti 2012.12.19. 16:42:49
"de mire jo"
Lecke 1: autóépítés haladó szint
Lecke 2: autóbeállítás alap, majd haladó szint
Lecke 3: autóversenyzés alapszint
extrabónusz: hogyan válasszunk ki Magyarországon speciális feladatra alkalmas vállalkozót.
"mit lehet egy ilyen epitett (gondolom kozutra kiemnni nem lehet) autoval? versnyezni palyan? vagy mi?"
Minek néz ki? Versenyautónak? Pályaversenyautónak? Jé, pont arra való.
"folyamatos karbantartas tovabbfejlesztes nelkul lehet vele versenyezni"
Folyamatos karbantartás nélkül _semmivel_ nem lehet versenyezni.
A fejlesztés pedig a hobbi része.
"elmulik az ujdonsag varazsa, meg meg ezt azt csinalni kene akkor mi lesz"
Valaminél, amire 10 évet vártál, nem múlik el egyhamar a varázs. Ha mégis, akkor eladja, és csinálnak valami mást. Mi ezzel a gond?
Ha valamit rosszul látok, javítsatok ki, de hogy a 43. "adásnál" még mindig nem jön át embereknek, hogy miez és miért, attól kész vagyok...
phaidros 2012.12.19. 16:44:11
ON: nem hittem, hogy ezt a videót valaha látni fogom, sok boldogságot a géphez!
Kand_Úr 2012.12.19. 16:48:32
Az anyagiaskodásról: max. az asszonynak tartozol magyarázattal, nem nekünk. ; ) Én speciel örülök annak, hogy van olyan ember, akinek értelmes hobbija van (autó-motor) és nem f*szságokra költi a pénzét, ha már meg tudja tenni. Bár lehet ez a Hangyász már nem is hobbi volt(/lett), hanem egy álom?!
Szociknak vége 2012.12.19. 16:52:10
LAPoska 2012.12.19. 16:59:41
de amugy meg ertem... nem is volt nagyon masmerre ellvezetni a kiput, mivel hely nuku... Pedig kar...
De a 86,7%-ba tokeletes hang legyek az auto legnagyobb baja, most is, es a jovoben is... ;-)
novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.19. 17:13:13
Jobb a társadalomnak, hogy ez lettél, nem pedig bérgyilkos, vagy katona.
Tisztelem a maximalizmust, és a kitartást, a saját munkámban is vannak borzasztó holtpontok, pedig az nem alkotás.
A kertben álló autókról azt hittem, hogy mind a tiéd :)
Time Machine Works 2012.12.19. 17:21:17
Amúgy gratulálok a kocsihoz, ha végleg összeáll, leld a legnagyobb örömödet benne.
(persze a gyerek után ez csak a második legnagyobb öröm lesz, de akkor is...)
dr.oid 2012.12.19. 17:30:28
hómaradványok a szürke árokparton
monoton morajló furcsa gurgulázás
Nínószörnycsecsemő üvöltő oázás
Tanácstalan eb néz ez miféle szerzet
mit gazda garázsa jópár hétig rejtett?
Egy földhöz lapuló lapos fehér sárkány
Csodásarcú Lapo is hörögne meglátván
Ifjú Farkaskölykünk Hangyászcsemetéje
kit megszült P Mester garázsának mélye
most lassan araszol próbaútra vágyik
formás plasztiktestén bágyadt napfény játszik
gurgulázva szürcsöl tüzes versenyétket
reméltem, hogy Nínó nem követ el vétket
s nem keni e géplényt fának oldalára
nem az első út lesz a Project H halála.
Varázslatos ádvent illendő ajándék
testet öltött álom szakértelem szándék
úgy látom vidám lesz most az ünnep tája
s jónéhány parasztnak tátva lesz a szája.
Funkció és forma báj kellem és szépség
nesztek idebaszva fikázó troll népség
reszelgessed ápold tuningold és hajtsad
ne csak gépszobornak a kertedben tartsad
örülök, hogy kész van örülök, hogy bömböl
köszönöm, hogy kaptam a gyermeki örömből
tessék a fa mellől az ablakon át nézni
(hitvány rímeiért dr.oidot ekézni):D
Schütii 2012.12.19. 17:53:09
LuxiMFP 2012.12.19. 17:57:32
Schütii 2012.12.19. 17:59:20
Schütii 2012.12.19. 18:01:38
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 18:04:11
ChPh 2012.12.19. 18:20:42
misinator 2012.12.19. 18:25:43
Tiszta szívből gratulálunk és osztozunk az örömödben!
Hogy kik!?
Nem csak én, hanem a nejem is, aki az utóbb időben minden videódhoz leült - izgulni, örülni velem, Veled.
/Merthogy attól, hogy nem szóltam hozzá, még szorgalmasan követtem a kanosszajárásodat/
Hidd el, - majdnem - tökéletesen át tudom érezni az örömödet.
Hogy miért? Nagypolákom volt - egymás után kettő - s mind a kettőnél volt egy részleges motor felújítás.
S az első indítás, az első méterek a nyers motorral; izzadtan, olajosan, fáradtan, legbelől félve, hogy valami nem bírja, de remegve az örömtől, ahogy a GÉP ÉL.
A mostani filmedhez hadd' meséljek el egy pici, semmilyen - de számomra maradandó élményt.
18 éves voltam 88'-ban, az első /14 éves/ Nagypolszkim volt - tudjátok, mindig az első a legemlékezetesebb :-) S egyszer útban hazafelé elkezdett kelepelni a motor.
Hazajöttem vele azt a kb. 6(!) kilométert Szikszó környékéről, a Turultól, s szétszedve derült ki, hogy az egyik dugattyú a csapszeg felett kettészakadt - láthatóan fáradt törés volt.
Ez volt péntek délután - szombaton lagziba mentünk volna...
Szereztünk egy használt dugattyút, új gyűrűket, s összeraktuk a motort délre. Beraktuk a helyére, picit járattuk.
Nem raktuk fel a motorháztetőt a nyári forróságban, hanem az utcákon csorogva - mint Te most - elgurultunk haza apámmal megmutatni édesanyámnak, hogy jár a motor, él az autó, készülődjön, megyünk a Miskolc melletti Felsőzsolcáról a lagziba - Nyíregyházára!
A nyers, asszimetrikusan szoros motor rázkódott, remegett a helyén, ahogy néztem a szélvédőn keresztül, forgott a hűtőventilátor, még kelepeltek a szelepek, gurgulázva öblögetett a hátsó dob nélküli kipufogó; ÉLT!
A szerelőhöz visszafele menve a barátok kint álltak az utcákon /kerítésfestés, miegymás/, megállítottak mindenhol. Állítgatunk az alapjáraton, a gyújtáson, az elkenődött olaj, zsír füstölt el a motorról, leömlőről.
Motorháztető fel, haza, fürdés, makkos cipő, bőrnyakkendő, színes öltöny /köröm alatt feketeség a szereléstől.../, s irány Nyíregyháza 110-120-al!
A többi már nem érdekes: Hiba nélkül megjártuk, király lagzi volt.
De az a pár kilométer, az a látvány, hang, ami belém égett a motorháztető nélküli útról, azt az Alzheimer-kórig soha nem feledem!!!
Még egyszer szívből gratula!!!
akos696 · www.focusauto.hu 2012.12.19. 18:27:04
Karotta! Az Off VFR-el mi van? egyszer megvetted, aztán azóta nincs hír róla, pedig nagyon kíváncsi lennék (nekem is ilyen RC36 van). ON
RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.12.19. 18:29:53
Typoon 2012.12.19. 18:38:21
Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.12.19. 18:39:46
Gratula, ez ám a karácsonyi ajándék!
Boldog Karácsonyt!
trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.12.19. 19:02:06
Néha a saját romjaimra szívesen rádönteném a kannát, és hanyagul a hátam mögé vetném az égő gyufát...amikor valami nem elsőre de tizedjére sem stimmel és nem áll össze...
Szóval respect. Szép volt, innen már csak nyerni lehet.
Schütii 2012.12.19. 19:08:47
nagyiWRX 2012.12.19. 19:15:26
Bushley 2012.12.19. 19:16:29
Hangyász is igen közel van már hogy mohó hiénaként falja a versenypályán a köröket. Szép munka!
Apropó Hiéna! Tisztességes méretű rajongó táborod egy kis részének nem adod meg az esélyt hogy pár kör erejéig élvezhesse a jobb egyet? :)
DemoJoe 2012.12.19. 19:16:53
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.12.19. 19:38:55
dreamhotep 2012.12.19. 19:58:55
karotta gratula és sok örömed legyen benne
dieselrocket524 2012.12.19. 20:02:41
metalex 2012.12.19. 20:04:36
Na igazam volt/vagy igazam volt, hogy idén még menni fog a bódé' ? :-) !!!!
Tudom, hogy nem (csak)miattam tetted, de kösz', hogy még az idén menetél vele egy kőőőőőőőőrt ! :-))))))
A video nagyon jó, de basszus, ahogy kóválygott az úton.....
Egyet ígérj meg. Beszerzel valami jó minőségű HD belsőkamerát, mert rengeteg belsőkamerása felvételt kell megosztanod velünk !
tocibacsi 2012.12.19. 20:29:11
jk88 2012.12.19. 20:45:21
ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2012.12.19. 20:47:19
Csakokosan 2012.12.19. 21:11:39
Irigykedve néztem végig ezt a "terhességet", ahogy kihordtátok az is csodás volt, de a születés utáni pillanatok... A világ csodája ez az újszülött!!!!!!!
Tanítsd meg mindenre amit tudsz és Ő is megtanít majd mindenre amit tudnod kell!
Le a kalappal!
Gratulálok!
Szép jövőt!
slake87 2012.12.19. 21:43:43
tszb_arch 2012.12.19. 21:56:21
Üdv!
Balázs
Baly-München 2012.12.19. 23:07:19
Kicsit nehezen tudom elkèpzelni, hogy egy ilyen mèrtèkü problèma futomübeàllitàsal eltünjön. Az autohoz kitartást, vasttag bukszát kivánok. Boldog karácsonyt mindenkinek!
Shadowbull 2012.12.19. 23:09:17
Pas de probleme 2012.12.19. 23:30:07
Nagyon szép, nagyon király.
Gratulálok, és sok örömöt kívánok a mielőbbi rendeltetésszerű használathoz! No meg: horpadjon be az összes fekvőrendőr, amikor meglátja a hangyász fehér kötényét. :-)
És gratulálunk Powered úrnak is - igazán le a kalappal a mesterségbeli tudása előtt.
PITTA 2012.12.20. 01:44:21
min 2012.12.20. 02:34:04
Macséta 2012.12.20. 02:58:42
Max respect Ákinak, ez az ember kincset ér! 3 hónap alatt egy rettenetes csálé acélcsővázból és egy kupac innenonnan összeszedett típusidegen alkatrészből működő autót csinálni... Ilyet nem sokan tudnak.
@Baly-München: a tulaj majd pontosít, szvsz. mivel állítható lengőkarok vannak mindenhol, megkockáztatom, még ha 1-2 centis asszimetria is lenne a bekötési pontok helyzetében (nyilván nincs), azt is ki lehetne ezekkel hozni úgy, hogy fasza egyenesfutása legyen az autónak (más paramétereiben persze nem lenne az igazi - de kizárt, hogy ekkora szarvashibát vétettek volna). Ez csak beállítás kérdése, gyanítom már aznap belőtték úgyahogy, később akár érzésre, akár futóműves műhelyben lehet finomhangolni.
Abban a valószínűtlen esetben pedig, ha valami mégis nagyon el lenne számolva/mérve, fogja és odébbhegeszti, a csőváz ilyen szempontból sokkal nagyobb szabadságot ad, mint egy gyárilag fixen kimerevített lemezbódé - ráadásul az eddigi beavatkozások fényében egy ilyen művelet tényleg apróságnak számítana :D
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.20. 03:03:59
Kellemes Karacsonyt Mindenkinek!
@reszeg tengeresz: meg neked is ( amugy keress egy pszichologust, jobb lesz utanna hidd el )
SRX 2012.12.20. 03:10:02
Mindent okosat elmondtak előttem, egyet fűznék még csak hozzá.
Egy dolog, hogy Hangyász megszületett, az ötletből, a rengeteg munkából, pénzből, és az alkotók elhivatottságából, de az, hogy az egész történet ennyire átélhetően, hitelesen a miénk is lehet, az egy másik dimenzió.
És ebben a dimenzióban Te, Karotta vagy az egyik legnagyobb.
A legjobbakat !
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.20. 03:12:38
Teljessen igazad van, en nem akartam bekommentelni mert nem akartam unnepronto lenni :)))
Lesz itt meg melo, de egesz mas erzes dolgozni kis mutyurokon egy olyan auton ami MEGY, mint egy olyanon amiben motor sincs.
Rengeteg "tokolos" biz-basz apro-csepro melo lesz meg itt, de a lenyeg hogy mar akar holnap - elvileg - mehetne a Ringre:)
Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.12.20. 03:55:58
Feltételezem, hogy veszel majd pár érintot a pályák domborzatán + a tuningtól egy kicsit a motorsport irányába mozdúlna el a design.
Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.12.20. 04:04:02
Gondolom nem ez lesz a végleges, viszont nem egy 5 perces munka lesz izgalmas formában kibuggyantani a csoveket a motortérbol.
Infomaker 2012.12.20. 07:51:47
Azagtoth 2012.12.20. 08:34:06
Baly-München 2012.12.20. 09:47:55
Szögezzük le, hogy én nem vagyok autoszerelö sem szakember. Tehát valoszinüleg igazad van. Én csak abbol a tapasztalatbol tudtam kiindulni, ami velem történt. Anno az én jobb elö futomüvemben hihetetlen komoly difi lett a "baleset" után! Már ránézésre is horror volt. A felsö ponton befelé és elöre megdült vagy 3 cm-t a jobb elsö kerék. A helyszinen, az ADAC-os szerelö alánézett, majd mondta, hogy ovatosan menjek haza, minden bekötés a helyén van semmi nem tört el csak görbült. (A gumim kárát fogja látni, még ennyit hozzá tett) Szoval az auto uttartása változatlan maradt! Tökéletesen egyenesen haladt. Semerre nem huzott el! A Karota kerekei ránézésre ahhoz képest tökéletesen egyenesben vannak... De lehet, hogy a 4wd "tolta elöre" az autot a megfelelö pályán! :)
Nem lehet, hogy nagyon farkönnyü lett az autoja? Nem tudom, de kiváncsi leszek a fejleményekre. Engem ez jobban érdekel mint pl a fényezése. :)
Baly-München 2012.12.20. 10:01:28
Szoval kiváncsi leszek! De naygon tetszik a Karota lelkesége, nekem is van egy félkész Hobby gépem. Dodge Stealth RT 95´( Mitsu 3000 GT) De én mindent gyáriban hagyok, csak teljes generált kap az auto. ( Motor, fényezés, minden...)
mortalwombat 2012.12.20. 10:16:32
"Pörgesd föl magad, bármi van, bassz fel egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a kurva anyját, hajoljon a lemez. A kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod."
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.20. 10:36:51
Schütii 2012.12.20. 11:46:19
oadrcm 2012.12.20. 13:26:31
Köszi.
sorry az OFFért, de lehet,hogy nem volt ezzel tisztában az ember.
ON
Grat a verdához...gyönyörű, remélem minél hamarabb forgattot belőle...
Szkotti 2012.12.20. 13:30:07
Ahogy korábban Karotta írta: kb. szemre lett beállítva, mert nem ez volt a lényeg, hanem, hogy egy évtized után újra saját erőből megmozdul a masina. Ez szerintem mindenkinél felülírja a precíz beállítás igényét, aki valaha csinált egy komolyabb szerelést, átalakítást a járművén.
Kb. mindegy, hogy hogyan, csak menjünk mááááá egy kört....
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.12.20. 13:30:11
Ha ilyen tempóban folytatódik a haladás, nyárra kész, beállított versenyautó lesz.
Fog még pár csontocska kipotyogni a szekrénykéből addig, most lesznek igazán izgalmas posztok.
Gera 2012.12.20. 13:30:17
oadrcm 2012.12.20. 13:48:37
lanciabacci 2012.12.20. 14:04:24
Azért reméljük nem kell traktorsúlyokat tenni majd az elejére, hogy a kemény sperr ne tolja el az orrát a pillanatnyi tapadás függvényében :)
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.12.20. 15:08:15
Ha a Porsche is meglépte az öntöttvasat a 911 első lökhárító belében, akkor Karottáéknak sem kell szégyenkezni miatta :-)
kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.12.20. 15:59:53
Tényleg kicsit a szakemberekkel szemben vesztett bizalmát adod vissza kicsit az embernek.
Bár ilyen műhelyt, hogy nincs sehol egy pucércsajos pirelli plakát... életembe nem láttam :D
Baly-München 2012.12.20. 16:49:04
- (Anno az én jobb elsö futomüvemben hihetetlen komoly difi lett a "baleset" után! Már ránézésre is horror volt. A felsö ponton befelé és elöre megdült vagy 3 cm-t a jobb elsö kerék. A helyszinen, az ADAC-os szerelö alánézett, majd mondta, hogy ovatosan menjek haza, minden bekötés a helyén van semmi nem tört el csak görbült. (A gumim kárát fogja látni, még ennyit hozzá tett) Szoval az auto uttartása változatlan maradt! Tökéletesen egyenesen haladt. Semerre nem huzott el! A Karota kerekei ránézésre ahhoz képest tökéletesen egyenesben vannak... De lehet, hogy a 4wd "tolta elöre" az autot a megfelelö pályán! )
Ez egy Audi A8 4,2 volt. Lehet, hogy a 4wd miatt nem lehetett semmit az egészböl érzékelni.
Majd kiderül mi a helyzet a hangyászon. Kivánom Karotának, hogy egy beállitásal megussza!
powered 2012.12.20. 17:13:41
ui. A mai történések alapján, egy igazán jó hangulatú, és tartalmas HH 44-re számítok... :-)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.20. 18:10:00
adam990 2012.12.20. 18:13:19
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.20. 18:14:28
Schütii 2012.12.20. 19:54:29
Schütii 2012.12.20. 19:58:16
Schütii 2012.12.20. 20:03:06
tocibacsi 2012.12.20. 22:08:39
Baly-München 2012.12.20. 22:43:48
Hello!
Én komolyan azt gondoltam, hogy erre semmi esély! A videon nagyon instabilnak tünt a dolog. ( Fentebb már irtam, hogy más tapasztalataim vannak) Igy viszont nagyon jo munkát végezhettetek! Gratula!
Várjuk a folytatást!
Boldog karácsonyt! A hangyászt tessék behelyezni a fa alá! ;)
MTom 2012.12.20. 23:07:55
"... közel 20 éves szakmai gyakorlat is kevés egy ilyen volumenű munka elkészültének megbecslésére..."
Hidd el, ez így nagyon nagy teljesítmény, ekkora feladat, ennyi bizonytalansági tényezővel, ilyen kicsi csúszással.
Hagyományos projekt menedzsment módszerekkel nem is lehet ezt jobban. (Lehet akár milyen részletes a Gantt diagrammod, akkor sem...) Ezeket a régi módszereket inkább a "gyártás" jellegű feladatok menedzselésére érdemes csak használni (adott, jól prognosztizálható feladat elvégzése).
Ha igazi fejlesztéses projekted van, akkor arra vannak már jobb módszerek. Főleg az informatikai projekteknél használják (agile, scrum, stb.), de átvehetők belőle elvek bárhova.
A lényeg, hogy te jelenleg (nagyrészt) fix tartalommal, és (nagyrészt) fix átfutási idővel dolgozol. Ennek alapján a variálás az erőforrásokkal történt. (Írtad is: "Ezt heti hét napban, átlagosan 12-14 órában, sok esetben egyszerre párhuzamosan 2-3 ember.")
Bár nem ez a lényeg az agilis projekt-menedzsmentben, de az egyik lényeges eleme a következő: fix, előre megállapodott időintervallumokkal dolgozik, (nagyrészt) fix erőforrásokkal (minden időszakra előre megállapodott), és a változékonyságot áttolja a tartalomra.
Persze ez normál esetben a megrendelő elégedetlenségéhez vezetne, ezért egy folyamatosan bővülő, a fix időintervallumok elején közösen priorizált igénylistával dolgozik. Így mindig az ügyfélnek valóban fontos dolgok kerülnek bele, és a nice-to-have dolgok lesznek opciósak (ha marad rá idő, bekerül, ha nincs, nem.) A lista meg dinamikus, a menet közben felismert dolgok alapján mind a (rész)feladatok, mind a prioritásuk változhat.
Mint mondtam: ezek az igazi, fejlesztési projektekre igazak, ahol a megrendelő és a "fejlesztő" szorosan együttműködik. Csomó előny jön ki ebből mindkét fél számára, de eléggé más megközelítést is igényel mindkét fél részről.
A végeredmény: mindkét fél részére egyértelmű, átlátható idő- és költségkeretek, és olyan tartalom, amivel a vevő - az idő- ás költségkeretekhez mérten - a legtöbbet kapta.
Komoly szakirodalma van ezeknek (angol), ha érdekel, mondok hozzá még infókat. Ilyen módszerekre az igazán jók képesek csak, ezért gondoltam, hogy itt megemlítem. Akik nem képesek hagyományos módszerekkel jórészt kiszámíthatóak lenni, azoknál felesleges ilyenbe belekezdeni...
nem kéne... 2012.12.21. 00:41:39
356 volt az...
:))
nem kéne... 2012.12.21. 00:46:21
felhívott egy kopasz-szakállas-szemüveges csávó, a váci utcai alagsorok jamie hynemanje aztán valami olyasmit említett, várjál, idézném betűhíven: "epic win" 'szt rámbaszta a telefont.
:)))
na akkor ennek szerintem örülök kicsit.
az aoszlopon azok a lukak azok AZOK a lukak?
nem kéne... 2012.12.21. 00:57:00
majd nézz be a speedhunters.com-ra.
lejár a szavazás, aztán a végeredményt kiteheted a csöcsösnéni mellé a falra a műhelyben.
elismerésnek soha rosszabbat.
van benne részed bőven.
a márk 2012.12.22. 19:43:18
hajrá a továbbiakhoz és kérem némi homoerotika belefér mégis csak férfi játék ez...
a márk 2012.12.24. 01:48:01
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.27. 09:54:24
Ennél sokkal, de sokkal jobb építések is vannak ott. Más kérdés, hogy min. 10x annyi pénzből épülnek.
moas 2012.12.27. 16:07:58
oritomi 2012.12.29. 23:36:27
Nagyon állat maga a gép meg a mormogás amit kiad magából.Igazi versenyautós :)
A csomagtartó rögzítő szíjakat én is cserélném,mert mi van ha szakad,az ajtó meg felcsapódik?Mert ugye nem gyengén fog suhanni a gép ha kész lesz,és nem kicsi g fog rámenni arra a 2 pici bőrdarabra...
Sam8888 2012.12.30. 11:56:12
Rézmányinak igaza lehetett a futóművel kapcsolatban, egyszer egy rommátört, majd helytelenül javított Fiattal volt ugyanilyen élményem... Céges flotta autó, kiröhögtek mikor leesett az első hó és mondtam nekik, hogy csúszkál a segge. Beültek mellém, nem röhögtek. Nem lehetett vele egyenesen menni. 3-adszorra, amikor már mindenféle szilentet kicseréltek, csak akkor voltak hajlandók a futóművizsgálóra rátenni. Bal hátul +11, jobb hátul +4 fok volt az összetartás... :D
Sam8888 2012.12.30. 15:18:05
Poita not Peter! 2013.01.01. 07:18:39
tocibacsi 2013.01.01. 11:27:22
lanciabacci 2013.01.01. 15:19:47
Most?
Most fogalmunk sincs, hogy mennyire becsülik meg a Hangyászt nívós, nemzetközi közegben, mert a szokásos hazai, mikutyánkkölyke módon, TC főoldalon reklámozottan, elvtelenül hackelték elsőnek a hazai rajongók, nacionalista alapon. Ilyen az, amikor a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve. Pénzt, díjat, egyebet ez nem jelent.
De nem ezért jöttem be, hanem mert klassz a friss videó az FB-n! :) Gratulálok, ígéretes évkezdés! Nagyon várom a folytatást, innentől lesz igazán izgalmas.
Tiltott Lally 2013.01.01. 18:09:33
Hogyan és meddig kell bejáratni? Közben megy a szoftvermódosítás?
B,Ú.É.K!
tocibacsi 2013.01.01. 19:59:05
Más: az új video iszonyat király!
lanciabacci 2013.01.01. 20:40:45
tocibacsi 2013.01.02. 09:10:29
Engem konkrétan érdekelne a futóműállítás minden részlete, mekkora volt a hiba, stb...
Tiltott Lally 2013.01.02. 14:26:52
HangyászSzerda van!
ngoncz 2013.01.02. 18:44:52
Véleményem szerint a Hangyász projekt nagyon tanulságos lehet bárki számára, aki autóépítésre, vagy autóépíttetésre adja a fejét, ugyanakkor emlékeztető is, hogy megéri a kitartás, mert nincs annál jobb érzés, mint amikor meglátod a fényt az alagút végén és végül el is éred azt.
Évek óta nem követek semmilyen építési naplót, mert a saját projektem megfeneklett és nem akarom a szívemet fájdítani, de amikor rábukkantam erre a videóra, nem állhattam meg, hogy végignézzem az autó készülésének fázisait.
Még az Elnöki Datsun restaurálása folyt, amikor én is elkezdtem az autómat, akkor látható volt már néhány kép az akkor még bordó színben pompázó Hangyászról, de valami félelmetes, hogy az óta meddig jutott a projekt.
Szinte olyan érzés töltött el a Hangyász épülésének, majd az első lépéseinek végignézésekor, mint amikor a sajátom autómat tervezgettem. Nem is tudom, hogy ha egyszer elfordítom a kulcsot és meghallom a motor első zörejeit, mit fogok majd érezni, de ha csak azt, amit a fenti videót végignézve akkor már megérte.
Számomra, mint laikus, külső szemlélőre, ugyanakkor Hangyászrajongóra az autó a több éves sínylődés alatt lett igazán önmaga. Így ugyan több, eltérő gondolkodású és kompetenciájú autóépítő munkájának nyoma megtalálható rajtra, ami okozhatott volna akár végleges technikai problémát, de nem így lett.
Kialakulhattak azonban azok az apró részletek, amik nélkül elképzelhetetlen lenne az összkép. Mint a hátsó traktus, ami az első építőnél készített rácsos doblemezek nélkül nem is lenne igazi Hangyászfenék, vagy az első tornyok, amik egykori pontatlanságuk ellenére, igazán versenyautóvá tették a járművet.
Ugyanakkor a tulajdonos is rengeteget tanult és elmondhatja magáról, hogy Ő igenis ismeri az autójának minden egyes apró paraméterét, minden kis részletét, melyeket az eddigi postokból az autó rajongótábora is felfedezhetett a feltöltött képeken, de az mégsem ugyan az.
Természetesen az apró kis részletek mit sem érnének, ha a Hangyász végül nem kerül kellően értő kezekbe, ahol az évek óta várakozó alkatrészekből életre kelt ez a remekmű. Itt jegyezném meg, hogy a szeptember óta elvégzett munka emberfeletti teljesítmény.
Sajnos én is sorolhatnám itt a kerülendő vállalkozókat, kezdve a karosszériással, aki az autómon dolgozott, de nem teszem, mert nem akarom lejáratni sem Őket, sem magamat és nem is ide tartozik.
Ha a fentiekből valami már elhangzott, elnézést az ismétlésért, de nem állhattam meg, hogy leírjam, hogy nekem mit jelent ez a projekt.
Gratulálok a tulajdonosnak és mindenkinek, aki részt vett az autó elkészítésében.
Göncz Norbi