Eladó az E36 M3-asom - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Eladó az E36 M3-asom

2019. október 05. 01:48 Nínó Karotta

Köszönöm az érdeklődést, az autó elkelt


dsc00138.jpeg

Három évvel és egy hónappal ezelőtt vettem magamnak egy E36 M3-at. Csodálatos életünk volt együtt, és most eladom. Ha kijössz a szombati PP-re, megnézheted magadnak. Nem sokat írtam róla az elmúlt években, csak csendben élveztem. És költöttem rá. Nem hiszed el, hogy mennyit. Én se hiszem el. De megmutatom forintra ebben a táblában.

Már megírtam, hogy milyen birtokolni: "minden reggel, amikor beindítom, és puhán dorombolni kezd az S50B30, a világ egy kicsit jobb hely lesz“. Azt is megírtam, miért időszerű ilyesmit vásárolni, miközben a világ az ellenkező irányba robog.

 

Elvittem az Erőmérőbe, hogy benézzünk a nyomatékgörbék szoknyája alá, és amit ott láttunk, az épp olyan csodás volt, amennyi szenvedélyt ígért a hangja is.

Igazi M3-as ez? 

Igen. Nem. A forgalmi engedélye szerint igen. E36 M3 Coupe a hivatalos típusa, annyi köbcenti és lóerő, az a motorja, úgy fizetheted utána a közös kasszába a közterheket. Minden testrésze M3-as, minden lengőkarja, szilentje, féke, kasztnieleme, az utolsó csőbilincse is. Gyári S50B30 van benne, vagyis a 286-lóerős, szimpla vanosos motor. Varázslatos. Az 5-ös váltóval. Viszont: az alvázszáma alapján látszik, hogy a kasztnit eredetileg egy 325-ösnek gyártották. Ezt kapta meg a kilencvenes években, legálisan. Ha tehát igazi M3-ast keresel a szó használati, élvezeti, vezetési értelmében, akkor ez a te autód. Legálisan, papírosan. Ha befektetési M3-ast keresel, amiből kifizeted majd a gyereked tandíját, akkor nem az.
 

dsc00184.jpeg

Mit csináltam rajta, amióta nálam van? 

2,3 millió forintért vettem 2016-ban. Három év alatt további 3,5 milliót költöttem rá, úgy, hogy tulajdonképpen sose volt rossz. Mindenkinek van valamilyen betegsége, nekem ez. Mindent, ami elfáradt, vagy halni készült, cseréltünk. A javításokat Gyermán Zsolt csinálta a Royal Motorsportnál. Az eladás előtti motorátvizsgálást és frissítő nagyszervizt Novoth Tibi végezte, azaz két eleven lexikonnál is leinformálhatod a műszaki előéletét.
A javításokon túl kapott egy teljes belső kárpitozást (korhű Recaro SR ülések vannak benne, amik tartanak is), beleértve az összes ülést, ajtó- oszlop- és tetőkárpitot, kormányt, kéziféket és váltószoknyát. 
Mindent visszaalakítottam gyárira, ami bántotta a szemem. Lámpákat, indexeket, légszűrő és kartergáz-rendszert, még gyári katalizátorokat is kapott.
 
dsc00220.jpeg
 Mi nem gyári?
  • első toronymerevítő
  • új lamellás sperr
  • KW Variant 1 futómű
  • Supersprint rozsdamentes kipufogó, E46 M3 katalizátorokkal
Egyéb:
  • Blue 16 immo + rablásgátló géptetőzárral
  • Pioneer + Focal + Massive audio zene 
Kerekek:
  • Gyári M3 felnigarnitúra Michelin Pilot Alpin 5 téli gumival
  • Nyári felnigarnitúra BBS RX 17x8 ET10, Michelin Pilot Sport Cup gumikkal
dsc00269.jpeg
Ha meg szeretnéd nézni az elmúlt három év javítási / karbantartási táblázatát, azt itt megnézheted. Ne legyenek illúzióid: ha jó gazdája szeretnél lenni, a folytatás se lesz olcsóbb. 158.000 km van benne, ebből én tettem bele az utolsó 13 ezret, 37 hónap alatt. 25 éves autónál a kilométerek számáról nem lehet halálosan meggyőződni, de amióta csak van róla lekérdezhető adat, azóta koherensek a számok. A külseje nagyon szép, de nem makulátlan, a belseje lényegében újszerű, a mechanikája a mai ismereteink szerint kifogástalan. Ezzel együtt el fog romlani mindene idővel, mert ez egy 25 éves BMW.  

dsc00143.jpeg

Miért adom el?

Sokan tudjátok már, mert villanyra váltok. Benzines örömökre megmarad a Hangyász örökre, szóval nem siratom magam. Csak egy kicsit.

Miért vedd meg?

Ha ezt nekem kéne elmondanom, akkor ne vedd meg semmiképp. Akkor se vedd meg, ha érdekel, mennyit fogyaszt. Ne vedd meg, ha szét akarod rúgni, ahhoz messze túl szép. Ne vedd meg, ha el akarod adni drágán később. Ne vedd meg, ha azt hiszed, mivel én beletoltam a vételára dupláját, neked nem kell majd. Ne vedd meg, ha új autókhoz vagy szokva, ha zavar, ha valami nagyon feszes, ha hat pillangó hangosan trombitál, ha hallod benne sperrt. Ne vedd meg, ha ezek közül bármelyikről nem tudod, micsoda. Ne vedd meg, ha félsz, hogy megölöd benne magad: itt nincs még kipörgésgátló se, csak a lábad. 

Elkelt. Sok boldogságot egymáshoz!