Boldog új évet, pupákok!
A Karotta-háztartás halmazati influenzafertőzéstől szenved, így sajnos a szokásos szószátyárságra nem számíthattok, mert nem nagyon látok a láztól. Viszont nagyszerű örömhíreim vannak. Egyrészt elkészült a Hangyász futóműállítás utáni próbaútját dokumentáló videó (magáról az állításról is lesz majd később). Megyünk rajta elengedett kormánnyal 260-nal (óra szerint) (igen, azért, mert nincs beállítva az óra, igazából 90 körül), továbbá vannak benne szenvedélyes szavak, sok vigyor és a szokásos férfiromantika. Ez látható itt:
Aztán itt van a 2012-es év búcsúajándéka: a Speedhunters nemzetközi közönségszavazásán a Hangyász lett az év épített autója. Illetve én lettem az év autóépítője, ami természetesen egy cuki csúsztatás, hiszen ez a cím Powered PW Racing Ákost illeti, legyen hetedíziglen áldott. Az érdem az övé, én a magam részéről csak a gégefedőporc sokéves polírozásával, némi zavaros elmélettel, illetve finanszírozási és logisztikai támogatással járultam hozzá a sikeréhez. Ja, és elolvastam helyette két használati utasítást.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ebben az eredményben vastagon benne van, hogy hiába volt a mezőny lenyűgöző a világ 5 sarkából, nem volt minden indulónak jelentős facebookos közössége, totalcarja és ilyen őrületes hátszele az anyaországból. Ezzel azt akarom mondani, hogy nem tartom magunkat különbnek a többieknél, sőt, minimális objektivitás mellett akadnak ott azért a Hangyásznál komolyabb projektek is. De ez semmit nem von le az örömömből, mert a díj azt mutatja, hogy a Hangyász, és minden, amiről szólni akar, beleértve az autóbuzériát, a tudományoskodást és a csökönyös kitartást, sokaknak lett fontos az elmúlt évek alatt. Kösz, Ákos, helyed van a világ tetején.
És végül egy különös karácsonyi örömhír:
2013-ra a Michelin Hungária adott egy rakás Michelin Pilot Sport Cup és Touring Slick gumit tesztelni. Ezeket használva fogjuk végigjárni az utat a beállítások keresésétől a futómű megértésén át a remélhetőleg egyre klasszabb köridők eléréséig. Igyekszem a hozzájárulásukból a lehető legtöbb szórakoztató tudományt kihozni mindannyiunk számára. És persze egy részét elégetjük majd látványos képsorok kedvéért. Tekintsük ezt afféle áldozatnak.
Köszönöm, hogy meghallgattatok, most pedig folytatom a krákogást és a hidegrázást. BUÉK!
s4tch 2013.01.02. 17:17:36
Blade_RRunner 2013.01.02. 17:22:40
rashy729 2013.01.02. 17:23:09
Először is jobbulást nektek! :) Másodszor pedig, a videó elég isten lett :D Jó volt újra hallani a hangyászt. :)
Nr01 2013.01.02. 17:23:30
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.02. 17:27:36
BUÉK!
Flankerr 2013.01.02. 17:31:47
hgabor98 2013.01.02. 17:33:26
WesT 2013.01.02. 17:44:55
Az hogy a buli előtt ki kell még sminkelni, már csak a 21. század nélkülözhetetlen velejárója.
Le vagyok hidalva!
Ákos, előtte minden kalapomat levetem! Gratulálok a díjhoz mindkettőtöknek, de a fő érdem a tiéd ebben az esetben.
Karotta, neked és kis családodnak pedig jobbulást.
tomnemtom 2013.01.02. 17:53:08
nem értem, miért vagyok olyan szenya, hogy mi a helyzet a lassítóberendezéssel ? nem bubog a bubu ?
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.01.02. 18:00:47
Most már csak sok-sok balesetmentes kilométert kívánok!
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.01.02. 18:07:56
Egyben üzenném bármely magyar gumigyártónak és forgalmazónak, h 4 db nyári gumi nálam is jó helyen lenne, ha kell posztolok is róla hetente! :-) Légysziiiii....
Karotta várjuk a további posztokat, gyógyulást és BÚEK mindenkinek!
sga 2013.01.02. 18:09:09
A Speedhunter szavazásos károgásokról pedig az a véleményem, hogy ez elsősorban egy közönségdíj, és csak másodsorban szakmai. Neked egy kicsit nagyobb a közönséged. Ez van.
Nem csak a speedhunteres cikket díjaztuk, hanem az egész projektet, a Hangyász Hétfőket, végső soron ez eddigi 'média munkásságodat'. Szerintem ez így természetes. A Chuck Norris híd is Steven Colbert lett. Nem hiszem, hogy ez probléma :)
$raczger · http://php-script.hu 2013.01.02. 18:18:57
Nyáron ugye már ezzel mész a TimeAttackre? Jó lenne majd ott lefényképezni!
ChPh 2013.01.02. 18:34:30
Grat!
és jobbulást
Ja, meg ha véletlenül nem láttad volna, izé, a többieknek inkább, Ákos amikor nem off autókat csinál (:D):
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9bdxshyQ8iA
Dseries 2013.01.02. 18:38:17
L002 2013.01.02. 18:49:11
Az első beindítás alkalmával kicsit megijedtem, hogy nincs valami jó hangja, de most menet közben nagyon kellemes volt, bár magas fordulaton nem hallatta a magát...
Jó hogy vannak ilyen emberek a világon mint PW Ákos aki ilyen alázattal odafigyeléssel, és TUDÁSSAL van a szakmája iránt!! Nem lehet eléggé megbecsülni egy ilyen embert..
Gratula Karottának, hogy ki tudott tartani a projekt mellett, és nem aprította fel vasba amikor úgy állt a széna. De azért a kis ördög ott bujkál bennem amikor az újságíró, az élet császára kap egy rakomány michelin gumit tesztelésre.... Bár nekem is lenne ilyen hátszelem, de félre ne érts csak a rosszmájúság innenső oldaláról tetem ezt a megjegyzést!! :))
Remélem lesz alkalmam élőben is találkozni majd a vassal és a tulajával valamelyik pályán, és eszmét cserélni egy kicsit a versenyautók világáról..
Addig is megyek és megnézem a saját projektautómat ami a lakatosnál van már legalább fél éve és kellően beépült a műhelybe... :((
anyahajókabinajtóhajtogató 2013.01.02. 19:03:23
dzolee 2013.01.02. 19:05:57
STi22b 2013.01.02. 19:10:15
johnclayborne 2013.01.02. 19:25:36
Bár Ti ezt biztos jobban tudjátok...
kele123 · http://sebessegoltara.blog.hu/2010/08/26/lemeztelenitettek_es_elvezi 2013.01.02. 19:27:26
Nargoth 2013.01.02. 19:32:04
DBandesz 2013.01.02. 19:36:51
Faby 2013.01.02. 19:36:52
A fehér füst általában (a pápaválasztást kivéve) víz, vízgőz jelenlétére utal. Az olajnak kékes a füstje.
szeberenyi1 2013.01.02. 19:42:06
Gratulálok.Így tényleg boldog lesz az új éved!
zUlU 2013.01.02. 19:52:03
Egyébként térdre rogytam a projekt előtt én is, legmélyebb tiszteletem és gratulációim.
Z.
misinator 2013.01.02. 20:00:03
Először is szívből gratulálok!
A szavazás eredményét úgy gondolom, hogy a helyén kezeled, a háttere ellenére is szerintem hatalmas fegyvertény! :-)
A videót később nézem meg hanggal - alig várom!
Influenza:
Már írtam több helyen is - pl. a Belsőség rovatban - ennek ellenére megismétlem a javaslatomat.
Működik.
Főzöl teát. Ahogy szoktad.
Odaviszed az ágyadhoz.
Leülsz az ágyszélére:
A pohár meleg teába - amilyen hőmérsékleten amúgy is inni szoktad - beleöntesz egy fél deci pálinkát.
Nem buzi-e vagy likőrt, vodkát, stb.
Rendes házi pálinkát.
Megiszod - mennél kevesebb adagra osztva /bűnrossz az íze, nem kóstolgatjuk: Isszuk./
Lefekszel az ágyba.
Elönt a forróság.
Spontán elalszol.
Felébredsz.
Nincs bedugulva az orrod.
Nincs lázad.
Nem vagy beteg.
Nem vagy másnapos!
Ha már több napja vagy benne, akkor sem késő, de ekkor a kellő hatás eléréséhez még két-három este meg kell ismételni.
Higgyél egy tüdőkórházi dolgozónak!
Még egyszer szívből gratula!
kamikazeee 2013.01.02. 20:05:19
Addig is gyorsulást, azaz jobbulást!
zsg? 2013.01.02. 20:09:12
TSiga · http://alfaamore.hu 2013.01.02. 20:22:50
DE NEM!!!!
Nagy gratuláció kedves Mindenkiakihozzájárult!!!
TSiga · http://alfaamore.hu 2013.01.02. 20:24:08
Majd egyszer.
1kutya 2013.01.02. 20:50:52
annyit azért belekötnék, hogy a váltósíkot - ha tudja! - akkor Áki a határolóval együtt elmozdíthatná 2-3-5 centit előre, mert még nézni is kín, ahogy váltasz (jó, tudom pufidzseki...).
...és természetesen mindenkinek BÚÉK!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 20:56:08
Flankerr 2013.01.02. 20:58:58
ezt úgy hívják, 12 (+x) év kőkemény minőségi munka..
Gondolj CSAK abba bele, hogy más vajon ír e 44 (+ még sok) tartalmas posztot az építésről, megnézik annyian a videóit..
Ha ezt más megcsinálja, EBBEN a minőségben, nála is fog kopogtatni. Ige, számít az is, hogy ő Bazsó Gábor. De ő az, aki ezt a reputációt felépítette. Ezt ne feledd el.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 20:59:21
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 21:00:12
nagyonnagyon 2013.01.02. 21:00:35
Buék és jobbulást !
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 21:01:09
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 21:05:00
rekspeiler 2013.01.02. 21:15:47
Milyen olajat használtok a motorhoz?
Grat a 2 sikerhez!
a márk 2013.01.02. 21:17:10
misinator 2013.01.02. 21:20:35
Csak egy-két gondolat.
Az alap, hogy nem hülyék a gyógyszerkutatók.
De az is, hogy profitorientáltak...
Amióta ecetet használunk otthon öblítőbe, fürdőszobai felülettisztítónak/vízkőoldónak stb, azóta sokkal kevesebbe kerül, s mellesleg hatékonyabb.
A pálinka alatt nem cukrozott rézelejés, magozatlan ciános förtelmet értek, hanem minőségit tiszta forrásból; én pl. egy boldogkőváraljai ismerősömtől veszem, aki Göncön főzeti 48 fokosra. Nem 52-re, nem 60-ra...
Sajnos az ez évi adagra várni kell, mert az őszi főzetet még az eperfahordóban pihenteti februárig...
Visszatérve a pálinkásteára: Érdekes módon nem úgy üt, mint a pálinka - nem rúgsz be tőle a hagyományos értelemben, hanem bealszol :-)
S még egy gondolat. Régen az orvosok képzését az állam állta - tudod, azokra gondolok, akik megnézték a nyelved, a szemed, tapintással és kopogtatással vizsgáltak.
Ettől a korosztálytól hallottam ezt a módszert is /Tüdőgyógyászok/
Ma az orvosok képzését gyakorlatilag a gyógyszercégek finanszírozzák - tudod, azokra gondolok, akik ha elmész hozzájuk, rád se pillantva a monitort nézik /jártam vérgyűjtéshez rendelőket - tudom mit beszélek/. Egyből elküldenek műszeres vizsgálatra, majd rögtön felírnak vagy háromféle gyógyszert meg se kérdezve, hogy pl. mennyire sózod a levest. A gyógyszer márkája attól függ, hogy melyik cég képviselője volt legutóbb náluk...
Nem tehetnek róla - ezt tanulták.
Kérlek bocsáss meg, hogy szétoffoltam az oldaladat, a jó szándék vezérelt /Pokolba vezető út.../
Pihenj sokat, mielőbbi jobbulást!
Aztán jöhetnek az egyre nagyobb élmények, egyre jobb eredmények!!!
Hajrá Hangyász!
csongiaparaszt 2013.01.02. 21:30:51
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.02. 21:34:26
mindig bevalik
a valto tenyleg kicsit fura, mint egy ikarus busz, de a gep perfekt
kb 1 eve irtam, ebbol sosem lesz auto
es let:)
jelzem ott nem let volna, ahol akkor volt
DP@i 2013.01.02. 21:42:17
Nem értek hozzá, de őrjítően puritán és egyben dögös-brutális játszógép lesz a Hangyász. Számomra eddig csak gyári autó volt kívánatos, de ilyen részletekbe menő, (olvasóként) élményekkel teli szerelésekkel felvezetett vas csak jó lehet. Sose lássam gumifalban, max. kavicságyban, ha már az aszfaltot elhagyja.
Szavazás: ehhez sem értek, de én még arra is figyeltem a számos voksom leadásakor, hogy más-más gépekről (és IP címről) küldjem :D
Csikós Zsolt 2013.01.02. 21:46:07
Rocko- 2013.01.02. 21:48:08
na, végre valaki megtalálta a potenciált a Hangyászban. öröm.
Rocko- 2013.01.02. 21:52:11
@Csikós Zsolt: még nem ment ki a flex a divatból. :)
conmorientes 2013.01.02. 22:17:36
Magam voltam a megtestesült kétség és a No1 Fan egyben a hangyász projekt egész ideje alatt.
Most pedig kalap emel !
No doubt......
Hiába a műszerénység nagyon nagyot alkottál, vagy alkottatok de ez teljesen mindegy mert csak a végeredmény számít.
Az pedig több mint látható hallható !
w a s d 2013.01.02. 22:18:30
conmorientes 2013.01.02. 22:20:27
Persze Csík :) De azért csak bekuporognál, ha ezen kellene kicserélni a váltókulisszát :))))))
powered 2013.01.02. 22:20:57
Tigrisbukfenc rulez... :-)
pobeda 2013.01.02. 22:22:07
Én csak egyszer szavaztam rád. :)
Bushley 2013.01.02. 22:22:46
Láz elmúlik, Hangyász megmarad. Jobbulást!
Ákostól mikor búcsúzik a járgány? Műanyagozás, fényezés mikor esedékes?
Kőkemény versenygép, üvöltve könyörög hogy két lábbal állj a gázra! Hány km a bejáratás?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 22:24:46
Olajból most valami semmilyen van benne a szoktatáshoz. Mindegy, mit hígítunk széjjel a programozás alatt. Végül Motul 300V-t fog kapni, ez nagyrészt hitbéli kérdés, és nekem eddig csodálatosan bevált.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 22:26:10
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 22:27:15
powered 2013.01.02. 22:43:27
Szia! Nem is a CR miatt, hanem az előgyujtás miatt javasolt a magasabb oktánszám, mert a kis ördögök a gyujtásban laknak... :-)
parasztvakitas 2013.01.02. 22:48:00
en konkretan majdnem bogtem
(es van is olyan hangos)
Grat!
powered 2013.01.02. 22:52:08
Q-match 2013.01.02. 22:53:11
a külső felvételeken jól érződik, hogy "mekkorákat lép", illetve lépne a járgány, ha hagynák.
nagyon szép munka!...mondjuk "...a beltér egyhangúságát megtörhetné egy-két színesebb betét, a kapcsolók némelyike eltér a környezete formavilágától, a kárpitozásra pedig már nem jutott sem pénz, sem fantázia; de bízzunk benne, hogy minden fillér a műszakai tartalomra lett elköltve..."
powered 2013.01.02. 22:57:05
Mc Master 2013.01.02. 22:58:39
- Jobbulást az egész családnak!
- Boldog Újévet!
- Az autó sirály, gratulálok!
- Video úgyszintén, kedvencem a feliratozás, mely "hűen" követi az elhangzottakat: elbaxva = elrontva, B+ = barátom :D
- Nagyon tetszik az egész, de ha valamit ki kéne emelnem, az a határozott indulás. Hiába kis gáz, egyszerűen nem lehet vele lassan elindulni. Milyen lesz majd, amikor tényleg lehet neki tolni? Pfff... Szinte irigykedem.
powered 2013.01.02. 22:59:24
"a beltér egyhangúságát megtörhetné egy-két színesebb betét,"
Többször javasoltam valami csinos karbon hatású fóliát, de mindíg hozzám vágott valamit! ( persze csak gondolatban, de kihallatszott ) :-)))
Q-match 2013.01.02. 23:00:33
na ugye, másnak is feltűnt :)
Q-match 2013.01.02. 23:04:54
volt/van/lesz tervezett kidörrentő a gépen, vagy ennek nincs akkora jelentősége verseny-körülmények között? (-> csak mihamarabb ürüljön a fáradt gáz, oszt jóvan...? )
rekspeiler 2013.01.02. 23:08:03
powered 2013.01.02. 23:08:27
Pontos méretek alapján, adott hosszra, és adott keresztmetszetre készült. Ezért is van annyira fonottkalácsra hajtogatva, hiszen ha rövidebb is elég lett volna hengerenként, akkor egyenes csövekkel lehetett volna dolgozni, és úgy kiállni a kasztniból..
Q-match 2013.01.02. 23:14:31
Q-match 2013.01.02. 23:17:34
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 23:25:07
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 23:25:59
powered 2013.01.02. 23:28:39
powered 2013.01.02. 23:30:49
Bushley 2013.01.02. 23:43:52
Ezek szerint az airbox most nem esedékes?
Tavasz első sugarai mellett reméljük legkésőbb meglátjuk milyen amikor 26cm tömény erőszak feszül neki a Hangyász szemének.
Remélem a tavaszi TC pályanapon mind a Datsunnal, mind a Powered M3 compacttal találkozhatunk.
bono92 2013.01.02. 23:52:58
Q-match 2013.01.03. 00:00:07
Q-match 2013.01.03. 00:12:00
...de egyben válasz a kérdésemre is, miszerint a leömlő a fontos ( első visszaverődés ), ehhez képest a további szakasz(ok) nem annyira. nos fenti kérdésemben én ezen további szakaszra - ami kívülről is látszik - gondoltam.
habár sok ilyen autót lát az ember - persze nem az utcán - , ennyit ritkán lehet tudni az ilyen épített autók születéséről, főképp a vajúdásokról. nem csak az autó unikum, de ez az egész történet is ... és még hol a vége :)
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2013.01.03. 00:14:06
Gratulálok az apukának és a szülészdoktornak is!
rlazol 2013.01.03. 00:14:54
Ha pedig a beteg viszolyog egy azaz egy adag házi gyümölcspálinkától, akkor szenvedjen. :DDD
Karotta: _o_ gyönyörű darab! Feleséged gondolom rá is és Ákosra is féltékeny...
@powered: bármennyire is "nem a Te érdemed", azért nagy gratula. :DD
CSÖRR-CSI££ 2013.01.03. 00:30:47
Szóval jól indul ez az év :)
remélem nekem is :/
Persze, sok sok gratula a kitartáshoz meg az egészhez!
hofi601 2013.01.03. 00:44:52
Jó volt látni a vigyort az arcodon, Karotta, és természetesen: dögöljmeg, irígy vagyok! :) (Értsd: mielőbbi gyógyulást neked, és kiccsaládod részire!)
Van már helye az autónak?
MrKiraly 2013.01.03. 00:47:32
poa ogapo 2013.01.03. 01:13:05
Az OMV meg egyszerűen hazaárulás!
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.03. 02:50:52
Ja es gratulalok, Akos egy nagyszeru ficko!!!
misinator 2013.01.03. 07:17:31
Nem 58 fokos torokmaró, / s nem is 51.5/ hanem 48 fokos. Épp ez a lényeg!
Kóstolós pálinkás pohárból /tulipán alakú/ fogyasztva őrületes gyömülcsélmény!
Azt említettem már, hogy kajszibarackból van? ;-)
Laikusként azt gondolom, hogy inkább nyeljen a Nissan erőmű 98-100 oktánost, mint 95-t!
misinator 2013.01.03. 07:18:41
1127ccm 2013.01.03. 07:21:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.03. 07:23:23
Illetve, mindentől függetlenül megérdemelten nyert, mert nagyon jó :)
protézisesh 2013.01.03. 07:48:49
vancello · http://vancello.hu 2013.01.03. 07:52:05
A Michelin meg felkarolhatna más tehetségeket is, ha már így belekezdett.
tocibacsi 2013.01.03. 08:09:30
Zseniális dolog látni, ahogy egy igazi autóval legózol ilyen lazán.
@Nínó Karotta: Neked pedig elsősorban mielőbbi gyógyulást, köszönjük, hogy így dögrováson is toltál egy posztot. Azért a futóműállítós, talán szívós részeket még behajtjuk! A speedhunters-es szavazáshoz pedig külön gratula, és nagyon szimpi, hogy - mint előttem is írták - azért helyén kezeled a dolgot :)
Hogy tervezitek, a motorvezérlő programozásáról lesz szó bővebben? Akár közvetlenül Ákos tollából?
Amire viszont kíváncsi lennék: a padló hol kerül fel? Ákosnál, vagy a műanyagosnál?
bervas · http://mt10.blog.hu 2013.01.03. 08:29:16
Schütii 2013.01.03. 08:35:01
castroll 2013.01.03. 08:43:25
LiiON 2013.01.03. 08:45:58
Egy szőrszál az új gumikról engem is illet...
Nem lett volna igazságos, ha befullad a project!
streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.01.03. 09:25:38
Sőt, tudok jobbat. Két másik helyre is postázhatnák a Speedhunters okleveleket. Nektek meg marad a kiprintelt képernyő. Na?
Majmok!!!:)
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.01.03. 09:30:55
Gratulálok egyébként, ismét!
Schütii 2013.01.03. 09:35:59
dreamhotep 2013.01.03. 09:48:55
fújd ki az orrod, rövidesen m3ak orrát fogod.
béke
alfax 2013.01.03. 10:48:37
Madár Fokker 2013.01.03. 10:51:32
alprazolam 2013.01.03. 10:58:41
kockablogger 2013.01.03. 11:36:39
aFx 2013.01.03. 12:43:19
Speedhuntersen egyébként végignéztem a többi indulót, kemény mezőnyben nyertél. A hosszú, kemény munkának meg szokott lenni az eredménye.
Ja és minden tiszteletem a párodé is, hogy bírta, hogy a férje egy Fairladyről álmodik a billentyűzeten hetekig, amikor ágy is van a világon...
Aztán persze kíváncsian várom a folytatást!
prom 2013.01.03. 15:17:11
A váltókar-helyzetre nem lenne megoldás a kar megfelelő pozícióba hajlítása? mint pl a zsiguliban, csak ott hátrafelé van hajlítva... bár a váltógomb nem a megszokott irányba fog mozogni a forgáspont "elmozdulás" miatt, de ez megszokható (kicsit le-fel irányban is fog járni a szokásos előre-hátra mozgás mellett)
Hanzi 2013.01.03. 15:17:56
Ha lefejtettétek küldj fény post! Léci,léci,léci!
ChPh 2013.01.03. 18:34:46
nagyonnagyon 2013.01.03. 19:12:53
Petikepetike 2013.01.03. 19:53:24
Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.03. 20:14:57
protézisesh 2013.01.03. 20:35:00
Rocko- 2013.01.03. 20:38:35
csak sajna nem arról szól a video. :)
Suttora 2013.01.03. 21:09:25
Kombájnos 2013.01.03. 21:26:34
Ráadásul ahogy írod Te is, inkább Powered Ákit illeti a díj (az önkritikád nagyon rendben van).))
Ezzel ellentétben viszont két tavalyi munkádról szeretnék megemlékezni: az M5 és G86 videókért visszavonhatatlanul jár a különleges megbecsülés. Grat!
dr.oid 2013.01.03. 23:20:50
asztfaltra lapuló Fehér Sárkánygyíkja
hat leömlőm zengi az érces hangú fugát
halálra rémítve az útszéli kurvát
tüzes sidepipejaim megvadulva fújják,
hogy buszozó népek riadva tanulják:
Én a Hangyász vagyok Nippon büszke sarja
ádáz fémbendőmet Godzilla tüze marja
száz oktános benzin az mi engem éltet
peres abroncsaim marnak földbe léket
Farkaskölyök képzelt összerakott Mágus
nem egy kavics-kalmár sunyifej zugárus
minden porcikám vad száguldásra termett
ezért hagyta ősöm el a rozsdavermet
itt vagyok most -élek- széjjeltrombitálom
Én vagyok Datsun Z a megvalósult álom
gépészetem feszül egyre csak azt várja
mikor mozdul meg majd Ninó jobb bokája
addig is vonulok baljós mormogással
közben Mágus készül a motorbeállítással
gondos munkájával szépen összehangol
Jógazdám pedig trágárul szól s gangol
dalom visszhangozza Baksa minden útja
szomjam csillapítja a környék benzinkútja
mikor elkészülök áthajtunk a hegyen
kívánom a Hangyász legendás gép legyen.
Kniight 2013.01.03. 23:27:36
Kíváncsi lennék mit művelne a Hangyász E85-tel, a Carinám érzetre sokkal harapósabb alkohollal. A tizedmásodpercek nem hazudnak - nekem nem volt lehetőségem lemérni, és nincs szívem kínozni se.
TaaT 2013.01.04. 00:08:09
cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/962C-073.jpg
tiramiska 2013.01.04. 09:36:00
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.04. 10:19:50
MTom 2013.01.04. 17:11:53
Kopogásszenzor segítségével folyamatos előgyújtás-állítás van benne? Akkor tényleg van értelme a magasabb oktánszámnak...
powered 2013.01.04. 17:41:08
Petikepetike 2013.01.04. 22:03:46
MTom 2013.01.04. 22:12:15
Korábbról származó emlékeimből táplálkozva írom, úgyhogy némi pontatlanság nincs kizárva:
Létezik egy olyan motormanagement megoldás, hogy néhány 10 fordulatonként a motorvezérlés kis lépésekben folyamatosan növeli az előgyújtási szöget (talán 1/8 fokonként?), amíg a kopogásszenzor el nem kezd jelezni. Ekkor visszavesz belőle kicsit nagyobbat, mint a felfelé lépések (talán fél vagy egy egész foknyit). Majd újra kezdi a kicsi felfelé lépegetést.
Ezáltal mindig a benzin kompressziótűrése által megengedett maximális előgyújtási szöghöz közel tud működni a motor. Azaz a motor "érzi", ha jobb minőségű benzin van benne, magasabbra tudja állítani a szöget, némi többlet teljesítményt elérve ezzel.
Gondolom az egésznek a fordulatszámtól függően van egy felső és alsó határa, azon belül van erre a játékra lehetőség.
Németül Klopfregelung-nak hívják, angolul talán Knock Control-nak...
MTom 2013.01.04. 22:22:41
Bár ha a kérdésed inkább arra irányult, hogy miért kéne kogosásszabályozás, ha mindig ugyan azon, stabil minőségű benzin megy majd bele, akkor persze az a válaszom, hogy valószínűleg nem kell bele ilyen szabályozás...
Baly-München 2013.01.07. 01:52:49
A mindenit... Az elsö video után ez több mint hihetetlen!
Igy tovább!
;)
whale 2013.01.07. 22:20:15
Mc Master 2013.01.07. 23:24:43
ne haragudj, hogy itt írok neked, de már nem tudom, hogy hol láttam reggel azt a blogot, ahol az új indexes felültre jövő kommentekre válaszoltál. Ott olvastam, hogy ez a layer-es megjelenítés valahol kikapcsolható, de nem találtam meg, sajnos. Segíts, légyszíves, mert én úgy szeretném olvasgatni az indexet, ahogy régen is tettem. A layerrel egy másodperccel lassabban töltődik be az oldal, nagyon sokszor nem is lehet róla kilépni, sem ESC-vel, se melléklikkeléssel, se az 'x'-szel.
Ha meg azt látnátok a visszajelzésekből, hogy a nép netán nem kedveli meg ezt az új fejlesztést, akkor ne erőltessétek. Én biztos nem fogok sírni utána.
A másik változtatást, az index2-t viszont jó ötletnek tartom, egyszerűbb válogatni, mint anno a blogketrecből.
Üdv: Miki
tocibacsi 2013.01.07. 23:36:04
Adrian Mole 2013.01.08. 08:50:20
tocibacsi 2013.01.08. 09:12:19
Adrian Mole 2013.01.08. 14:54:49
Javítok. 1. oldal legalja, chekbox kikattint, oldalt újratölt, majd boldogság. Chrome alatt is.
Mc Master 2013.01.08. 15:57:56
Már tényleg azon gondolkodtam, hogy elfelejtek "indexelni", de megmenekültek.
Köszönöm szépen a segítséget!
Adrian Mole 2013.01.08. 16:53:57
De most már aztán HH!
whale 2013.01.08. 17:36:10
tocibacsi 2013.01.08. 19:57:33
nick: 2013.01.09. 01:08:37
...amúgy szerintem is nagyon gratulálok! :-)
Adamfark 2013.01.09. 11:05:30
Igazság szerint az összes gumifüstölő marhát be lehetne perelni közveszély okozásért.
A gumipor, és a gumifüst az egyik legrákkeltőbb anyag a világon.
tocibacsi 2013.01.09. 17:23:11
Ric12 2013.01.10. 17:54:26
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.10. 18:50:15
Adrian Mole 2013.01.10. 20:55:53
Köszi, én nem klikkeltem ki, csak a kollégáknak próbáltam segíteni, hogy ne ebbe az irányba induljon a beszélgetés, hanem valami kocsiról értekezzünk ;)
Adamfark 2013.01.10. 21:01:35
A becsukódási (nem becsukódási) para nekem is többször előjött. Ha jól emlékszem Mac-es Firefoxban. Ezért én kiixeltem a cikkek rétegben dolgot.
ON
Mester mi van már????
(os most már maradjon is ON!!!)
tocibacsi 2013.01.11. 10:20:22
Viszont a fő bajom továbbra is az az új rencerrel, hogy nem 100% tökéletes:
- 10-ből kb 6× az index2 címlap jön vissza, mikor melléklikkelek a bezáráshoz
- nincs görgetősávom, hogy lássam, hol tartok a cikkben, és mekkora a terjedelme. Lehet, hogy ez hülyeség, de zavar. Főleg hosszú cikknél hiába van görgőm, egész oldalt gyorsabb a görgetősávval végigrántani, mint tekergetni vagy egeret elengedve ctrl/pgup/dn/home/end stb. és akkor a szemmel átfutom, mert keresek valamit c. dolgot nem is említettem. Egy egyébként layertől függetlenül érinti az oldalt, de nem minden esetben.
- Legtöbb esetben úgy olvasok online tartalmakat, hogy pl. átböngészem a címlapotokat, és ami tetszik, azt új tabokra dobálom ki, és végül egyben olvasom el mindet. Amit pedig elolvastam, bezárom. Ha ott is találok további érdekes hivatkozást, dobom külön azt is... Ez is megy bekapcsolt layerrel, de itt sincs jelentősége a dolognak, mert új tabon úgyis hagyományosan jelenik meg - jogosan persze.
Egyébiránt repesve várjuk a beígért futóműállítós posztot, és egyúttal remélem, hogy családostul meggyógyultatok! :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.11. 18:27:04
Hát, nem vagy az a kimondott álomfelhasználó, az tény. Sajnos az adBlockra normálisan felkészülni marha nehéz, amellett, hogy nyilván nem is a tőlünk lopó olvasók élményének javítása a legfontosabb cél. Kérlek, ne vedd ezt zokon, pontosan tudom, hogy nagy reklámzajban olvasni rossz élmény. Ezért is volt az a mostani átalakítás lényege, hogy ezen faragjunk egy nagyot. De az is kétségtelen, hogy ha ma mindenki úgy dönt, hogy a te példádat követi, akkor holnap nincs munkám, nektek meg újságotok. Se blogjaitok. Lényegében semmi, csak a wikipedia. Mondjuk nekem az is tetszene, csak akkor meg kell tanulnom rendesen hegeszteni, hogy valamiből etessem a gyereket.
Az adblock viszonylag sajátos logika szerint széjjelmarcangolja az oldalakat, hogy ennek rossz működés a vége, az szomorú, mert minket utálsz miatta, de nehezen befolyásolható. Különös tekintettel arra, hogy ezerféle van belőle.
Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy valamit, amit eléggé szeretsz ahhoz, hogy rendszeresen fogyaszd, azt közben minden viziteddel meglopd egy kicsit, akkor már inkább flashblockkal tedd, mint adblockkal, az legalább nem rombol szét egy rakás mást is maga körül. Az újságírókat, a szervereket, a sávszélt, meg engem, aki most dumcsizok veled meg majd fizejtük ööö, hát, nem is tudom, miből. Ezek szerint nem a hirdetésekből, amiknek egyébként pont most dobtuk ki a felét. (Tudom, maradt így is elég, sőt, sok. Ez van akkor, ha ingyen kell a termék.)
Ami a többit illeti:
- 10-ből kb 6× az index2 címlap jön vissza, mikor melléklikkelek a bezáráshoz
Az Index2-re akkor érkezel, ha az Index1-en blogposztra kattintottál, és azt csukod be. A posztnak ugyanis alányitjuk az Index2-t, mert oda való. Ott a többi is. Ezt elmagyarázta az üdvözlőkép, ami az első vizit előtt fogadott. És elmagyarázza a nagy fejléc az Index 2 tetején. Ha az Index1-en blogot nyitsz, de mégse a kettőre szeretnél érkezni róla, akkor simán megnyomod a backet, ugyanúgy, mint eddig. Vagy új fülön nyitod, ugyanúgy, mint eddig. Ha mindent úgy csinálsz, mint eddig, pont ugyanúgy is működik.
- nincs görgetősávom, hogy lássam, hol tartok a cikkben, és mekkora a terjedelme.
Ha ez most is így van, az bug. De mi nem tudjuk reprodukálni. Írsz böngészőt és oprendszert?
- Legtöbb esetben úgy olvasok online tartalmakat, hogy pl. átböngészem a címlapotokat, és ami tetszik, azt új tabokra dobálom ki, és végül egyben olvasom el mindet. Amit pedig elolvastam, bezárom.
Igen, sokan olvasnak így, és ők nem is tapasztalnak semmilyen változást. Ez a kívánatos. Csak a szimplán kattintóknak lett bármi más, és nekik is csak annyi, hogy egy fél megapixel zajt leszedtünk oldalról. Szerencsére sokan bírják is, meg a statisztika is boldog, és nekünk az a lényeg.
Tiltott Lally 2013.01.11. 20:27:11
whale 2013.01.11. 20:41:00
whale 2013.01.11. 20:43:18
tocibacsi 2013.01.11. 21:20:53
ChopiTzr 2013.01.12. 13:25:04
Mert iPad nem igazán szereti (nem lehet nagyítani és olyan az oldal mintha tömörítve lenne: recés karakterek/pixeles képek), a mobil verzió pedig lassabb hír olvasást, még inkább a számomra megfelelő hír nehézkes megtalálását teszi lehetővé, mert az ember nem sorokat és/vagy szavakat néz csak olvasás közben, hanem az egész területet értelmezi amit belát.
Gyengébb táblagépekről nem is beszélve, olcsó 7"-os droidos tableten, csak crash-el és vagy mobil index-et nézel, vagy Opera mini-vel kijátszod a dolgot, az meg közel sem nyújtja a megfelelő minőséget.
Esetleg lehetne egy külön tabletre optimalizált oldal, de az elején említett megoldás egyszerűbbnek tünik.
ON:Gratula a titulushoz amit a Speedhunters-en kiérdemeltel Ákival!
Történt mostanában valami a Z-vel? (elég egy apró morzsa is! :D)
Nem teljesen ide tartozik, de nem tudsz valamait a shitgun projektről? :)
Balage85 2013.01.14. 19:51:54
adam990 2013.01.15. 00:36:30
szszg 2013.01.15. 09:31:45
Sam8888 2013.01.16. 18:02:14
nick: 2013.01.17. 00:21:03
inkább menjünk szép sorjában!
legelőször a leginkább rákkeltőeket szüntesd be, aztán a második leginkább rákkeltőeket, és így tovább!
...ha ebben a sorban eljutsz az alkalmi gumifüstölőkig, akkor megígérem, hogy nemcsak őszintén gratulálok, de vmi tetszetőssel meg is ajándékozlak! :-)
(komolyan)
nick: 2013.01.17. 00:25:07
kérünk szépen posztot! :-)
influenza már kipipálva, index2 megérkezett, mi akadály lehet még? ;-)
(jó, max a fentiek miatt esetlegesen szintén elmaradt családi élet pótlása...)
nick: 2013.01.17. 00:28:29
:-P
de a fentieket nem én mondtam! ;-)
lanciabacci 2013.01.17. 12:27:12
ui: Drága Karotta, ha már 10 fogorvosból 9 látta a panorámaröntgenedet a TC főoldalán (TV link) december óta, akkor esetleg ugraszthatnád azt a képkockát, hogy ne rombolja tovább a rólad alkotott, egyébként előnyös összképet :)
(elnézést)
Mc Master 2013.01.17. 22:34:16
Király a Hangyász, gratulálok!
Valaki még egy másik cikkben elkezdett turkálni a zsebedben, talán emlékszel rá. Erre Te válaszoltál neki, most nem ismétlem meg, hogy mit, Te is tudod. Ez olyan info volt, amit én spec nem tudtam, de ehhez is csak gratulálni tudok. Példás életút.
RKr 2013.01.18. 09:28:02
HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.18. 10:59:16
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.18. 17:04:47
HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.18. 21:11:15
atis123 2013.01.21. 13:03:58
Sam8888 2013.01.21. 15:40:39
HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.21. 16:05:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.21. 22:37:36
Mc Master 2013.02.11. 12:21:36
De végül is győzött a józan ész, már nem nagyon van layer.
Mc Master 2013.02.11. 12:23:19