Nincs elég betű ahhoz, hogy leírjam, hogy mennyire örültem annak, ami a múlt héten történt. Ezért inkább összebarkácsoltam egy videót. Így legalább te is hallhatod a hangját (bár még tömítetlen, csak odapöttyözött kipufogókkal). És láthatod, hogyan fest most; alulról, felülről, lényegében szerkezetkészen. És azt is megtudhatod, hány kiló lett, milyen eloszlásban. Nagyon ritkán ölelkezem férfiakkal, de aznap erős késztetésem volt.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.14. 15:43:19
Biztos volt már róla szó, de nem találom a FAQ-ot, ezért megkérdezem:
Mi az, ami az eredeti Z-ből jön? (A forma nem ér, konkrét vasakra és egyéb szilárd anyagokra gondolok.)
Flankerr 2012.11.14. 15:49:17
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.14. 15:55:21
Egy szuper tesztautóval megy látogatóba a még szuperebb játszósautójához! Élni tudni kell na... :-)
Amúgy azt még mindig nem tudom, h ezen lesz rendszám is? Vagy tréler fogja hordani pályanapról pályanapra?
Vagy ezzel fogsz járni ha úgy van zsugorvízért a tescoba is? Vagy mi a terv?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 16:12:04
- első lámpák
- első indexek
- első szélvédő
- ajtózár-szerkezet
- kabin körüli karosszériaváz (küszöbök, tetőkoszorú és teljes tetőív, hátsó-belső sárvédő, hátfal, mínusz tető- és padlólemez)
- ülés mögötti dobozkák fedele, 2 db
- hátsó lámpák
- hátsó lámpakeret és rendszámtartó
Nos, ööö, más nem jut eszembe.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 16:13:25
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.14. 16:13:55
Captain Caveman 2012.11.14. 16:22:37
Viszont remélem nem kell a tesztautóhoz majd kalaptartót, üléshuzatot meg ilyeneket rendelnem, mert ezeket nem igen tartjuk raktáron...
Schütii 2012.11.14. 16:23:14
Adrian Mole 2012.11.14. 16:23:37
Motorház és csomagtér fedél nem eredeti? Motorház melletti dobozka fedél?
Schütii 2012.11.14. 16:24:46
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 16:27:28
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 16:28:00
reszeg tengeresz 2012.11.14. 16:30:14
Gyanus, hogy az osszes tobbi TC-s project - a masik adocsalo csikost kiveve - szepen befulladnak, viszont ti ketten ontitek bele a milliokat a sajatjaitokba, es vidaman eltek.
Hm?!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 16:33:14
Nagyon leegyszerűsítve:
- első tengelyen csak egyutast szokás használni, mert mással nem lehet féktávon befordulni
- farhajtásnál pályázni, gyorsan menni leggyakrabban másfelest
- driftre általában kétutast
Nekem feltehetően a másfeles lenne jó, de kétutasom van. Ilyen ez a világ.
atis123 2012.11.14. 16:33:34
jürgen baromartz 2012.11.14. 16:40:30
Leadfoot 2012.11.14. 16:40:39
Elmagyarázom: beül a sofőr, mellé még egy ember, az ő ölébe pedig egy kutya. Utóbbi kettő a két utas.
Bocsánat.
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.11.14. 16:40:45
Mert a videóból nem derül ki. :)
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2012.11.14. 16:41:11
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.11.14. 16:41:36
reszeg tengeresz 2012.11.14. 16:41:39
Leadfoot 2012.11.14. 16:42:53
jürgen baromartz 2012.11.14. 16:43:30
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 16:43:58
Macséta 2012.11.14. 16:48:16
De sok eszed sincs.
-videóban elhangzik: "11 év után" - volt rá idő gyűjteni
-karotta csinált magának ún. karriert, te nyilván nem
-még így is rengeteg kompromisszumot kötött, ha követted a blogot, tudhatnád
-adócsaló, lol, manapság a legkisebb gyanú elég a vagyonosodási vizsgálathoz, ők meg ország-világ szeme láttára, a mi szórakoztatásunkra teljesen nyilvánosan közvetítik ezeket a projekteket.
Erre te fikázol. Minden elismerésem, légy elégedett.
Gabsy 2012.11.14. 16:52:04
Az angyal&telapomikulas kezen fogva hozzak ido elott az ajandekot ugylatom :))
Az eles teszt mikorra varhato, milyen tenni venni valo maradt rajta meg?
Leadfoot 2012.11.14. 16:55:25
Macséta 2012.11.14. 16:57:22
Elnézést, nem szorul Ön az én védelmemre :)
Most kommentelek ide talán először, de végigkövettem a projektet, most pedig egyik szemem sír, a másik nevet.
Örömteli hogy végre révbe érsz, a gép igazán fasza lesz, a sok szívás után lassan kezdheted élvezni a kitartásod gyümölcsét.
Másrészt mekkora kár :), hiszen rengeteg jó írás született az eltelt idő alatt, sokat tanultam belőle, és közben jól is szórakoztam. Ennek lassan vége, lám, ma egy 7 perces videóba belefért minden mondanivalód.
Azért remélem, hogy a gépkezelési tapasztalatok alapján is születik majd néhány érdekes írás ;)
Grat, és köszi az eddigi posztokat!
Negrogo 2012.11.14. 17:01:31
hpapagaj 2012.11.14. 17:10:15
kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.11.14. 17:11:13
Te az a fajta vagy akinek sosem volt gyerekszobája, ugye ?
11 év, ember...volt olyan dolog a kis életedben amire 11 évig vártál, gyűjtögettél, dolgoztál érte ?
Csikós meg nemrég írta, gyakorlatilag végiglejmolta a a fél famíliát (hogy önmagát és persze az olyan kedves olvasót is mit te) szórakoztassa arról nem is beszélve hogy mindehez mi közöd van, a tanyasi diszkótoknál szombat esténként álldogáló fekete full-Merci nyolc-tíz fős braziljaihoz is odamész hogy miből van ez a sukár verda, vagy csak itt a klaviatúra takarásában vagy ilyen f@szacsávó ?
Hm?!
AtoszMester 2012.11.14. 17:11:59
Autóbuziknak megéri, jobban mint egy új stift :)
hpapagaj 2012.11.14. 17:12:42
Seramph 2012.11.14. 17:23:50
Sok sikert kívánok a további Hangyász-projekthez!
protézisesh 2012.11.14. 17:27:19
Karottának gratula a lépéshez, bár a fb-on pont ennyi volt tegnap, ott meg posztot harangoztál be tegnapra. Ehelyett MA van ugyanaz a videó (ugyanaz? bent nem tudom megnézni), semmi verbális elmebaj. :-/
@Macséta: óóó, ne gondold, hogy ez kész van. Bár az ügymenet távolról sem lineáris, de csak technikai szemmel nézve saccom szerint max 60%-nál járunk készültségben. Merugye még mindent véglegesíteni kell, a kasznit gyakorlatilag lehet újrázni (lásd korábban), gondolom a drótozás se végleges (apropó, miért skálázik a fordszámmérő indítás előtt ezres ugrásokkal?), nincs benne egy üveg se... Aztán ha majd megy, akkor lehet keresgélni minden beállítást, mert ugye papíron még egy M-GmbH se mindig tud elsőre futóművet tervezni, nemhogy Karotta (minden tiszteletem mellett persze).
Szóval remélem lesz még mit olvasnunk itten.
pzs_00 2012.11.14. 17:29:43
Az LSD-re vonatkozo leegyszerusitett keplet viszont nem teljesen igaz. Front hajtasba is letezik es eloszeretettel hasznaljak a 1.5 utast is. Nekem is olyan van es semmi gondom nincs a fektavon elfordulassal, persze esznel kell lenni :).
2 utas viszont valoban csak RWD-be van mert elso tengelyen valoban nem lehetne eltekerni a kormanyt :).
Nyiri 2012.11.14. 17:39:44
Lomha 8V 2012.11.14. 17:40:39
Schütii 2012.11.14. 18:11:17
Schütii 2012.11.14. 18:22:29
Azért a pénzügyi része nem nyilvános, de ez így van jól, ne is legyen, mert különben nem jött volna létre a Hangyász sem.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 18:27:42
Ez a Nick 2012.11.14. 18:50:46
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.11.14. 18:58:51
Nyiri 2012.11.14. 19:01:00
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 19:01:23
auto.indavideo.hu/video/Hangyasz_Datsun_260Z_motorinditas_es_technikai_bemutato
Gomulka Béla 2012.11.14. 19:04:55
Negrogo 2012.11.14. 19:24:43
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 19:25:31
pedaz 2012.11.14. 19:26:41
Ha igen, ha nem, akkor mitől van ez ?
Mellesleg az alja nagyon esztétikus lett, meg persze praktikus :)
nagyonnagyon 2012.11.14. 19:31:27
Dandie (törölt) 2012.11.14. 19:33:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 19:35:04
Tiltott Lally 2012.11.14. 19:37:14
Neurotoxin 2012.11.14. 19:50:03
760kodnék 2012.11.14. 19:50:31
2.: Én nyertem, mert az idén tavasszal olyan 14 éve eltervezett gépjármű megvásárlása vált valóra számomra.
3.: :-)
novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.14. 19:50:34
Hol vannak már azok a panaszkodós melankolikus Hangyász hétfők, amikor legalább a zsebbetúrkálós rosszmájú faszkalapok kiverhették a ceruzájukat, hogy "legalább neki is szar"...
ÁÁÁÁ már ebben sincs anyag :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 19:51:35
na ez az ami hihetetlen! :D GRAT!!!
PS ha kell a telefonodra tok itt valogathatsz www.switcheasy.com
dreamhotep 2012.11.14. 19:55:16
Majd' egy évtized
Megérte várni
RKr 2012.11.14. 19:56:02
új képek nem készültek esetleg? néha többet mondanak ezer szónál.. persze jó a videó is:)
KevinMulder 2012.11.14. 19:57:20
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:01:57
cimboram z je is most lett kesz ( ez valami spiritualis idozites lehet, az os Z k szelleme egyszerre kel eletre! :D ) tudok rola kepet kuldeni ha erdekes, a tiedhez kepest szinte gyari allapotu, korszaknak megfelelo sportkerekekkel es belsovel, minimal stilusban ( semmi csicsa )
powered Aki szimpatikus, akarmennyi lesz a szamla szerintem jo valasztas volt.
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:02:43
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:06:07
jaaaa a sper difiknel? azt nem tudom en sem! :D:D:D
NperA 2012.11.14. 20:06:25
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:06:57
novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.14. 20:10:05
Pas de probleme 2012.11.14. 20:24:39
Azt a fűzfánfütyülő rézangyalát - rendkívül komoly, gratula! Főleg az, ahogy összelegóztad ennyi különböző gépből, meg alkatrészből... Azért ebben nem semmi mérnöki tudás lehet.
Gondolom, a szerkesztőségben rettenetes fegyverkezési verseny indul. Első lépésként Telós Bandi 02-ese kap egy CSL motort. Aztán Dezsőből lesz a világ első AMG pontonja. Végül Winkler épít majd gázturbinát a tehénbe.
És valszeg akkor is lenyomod őket a Hangyásszal, nem?
:-))) Balesetmentes közlekedést kívánok!
Captain Caveman 2012.11.14. 20:59:11
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 21:02:09
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 21:13:16
B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2012.11.14. 21:15:07
Shadowbull 2012.11.14. 21:16:25
Azok a leomlok erdekesek. Azt gondolnam igy elso latasra, hogy lengeni fognak menet kozben. Azt meg nem szeressuk, mert akkor valami eltorik elobb-utobb.
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.14. 21:17:01
Nyugtass meg, hogy nem ferdén felfele mutatnak a difitől a kerékagyig, csak rosszul látom.
tattoo1 2012.11.14. 21:19:58
Gratula!!!!!
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.14. 21:31:57
Rögzítés a kasznihoz a dob első csatlakozásánál, és a három leömlő összebilincselése valahol középtájon, ahol nincs útban?
Shadowbull 2012.11.14. 21:44:21
Ez egy eleve izgalmas dolog, de tegyuk fel hogy igy van. Igy a motor-karosszeria egymashoz kepesti relativ mozgasanak a nagy reszet eliminaltuk. De a karosszeria torzulas es csavarodas meg akkor is jatszik, igy egy merev rogzites a karosszeriahoz nem biztos hogy celravezeto lenne.
A masik, szerintem jelentosebb gond a hotagulas. Azok a csovek ha megmelegednek (800-900 fok is akar, vagy tobb) akkor kitagulnak, es az eltero geometria miatt kiszamithatatlan modon fognak egymashoz kepest elmozdulni. Igy ha egymashoz rogzitjuk oket, akkor elobb-utobb a gyengebbik engedni fog: vagy a rogzites torik vagy a cso.
Pont emiatt nem igazan tudod a karosszeriahoz sem rogziteni, mert a hotagulas ott is relativ elmozdulast okoz.
Szoval nem egyszeru a kerdes, kivancsi leszek mit sutnek ki a sracok. Karottat meg szepen megkerjuk, hogy dokumentalja. Meg azt is hogy meddig birja a megoldas :)
Galván_Tivadar 2012.11.14. 21:46:15
Mi az a két vastag sodrony-szerű valami 4:18-nál, ami az autó jobb oldalán (szemből bal) nagy csavarokkal csatlakozik a motor aljához, a mászókát kívülről megkerülve? Ilyen brutál testelés? Miért kívülről?
Shadowbull 2012.11.14. 21:51:10
Persze az egyreszt nem biztos hogy gazlengestanilag idealis megoldas, masreszt hazilag valoszinu nehezebben kivitelezheto.
Valami ilyesmire gondoltam:
www.carzi.com/wp-content/uploads/headers-7841.jpg
Persze itt az is a gond, hogy kozepen hatrafele egyszeruen nincs hely, es oldalra kell kijonni.
Quattroman 2012.11.14. 21:53:02
mert így valami rettenetes kuszaság:-(
Suttora 2012.11.14. 21:57:52
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 22:08:18
Ahogy SB írja is, hátrafelé nem lehet menni, mert ott a tűzfal. Lefelé nem lehet menni, mert ott a padló. Bent nem lehetett felkunkorítani, mert annyi hely még itt sincs. Nagyokat lengeni biztosan nem fog a motor, mert ezeken a bakokon nem nagyon tud. A kasztni sem fog vészesen csavarodni, de azt a pár millimétert, amire reálisan számtani lehet, azt egy ilyen hosszúságú rozsdamentes struktúrának illene elviselni. A hőtágulás hatását nem tudom megtippelni, de van benne akkora U, hogy a tágulás sem szimplán eltolni fogja kasztnihoz rögzített sidepipe-ot, hanem van hova hasasodniuk a leömlőcsöveknek.
De a rövid válasz az, hogy bízom Ákos rutinjában, és majd meglátjuk. Ennyivel is okosabbak leszünk mindannyian, mert természetesen elmesélem majd, akármi lesz. Ha nem naponta reped el, hanem évente, azzal együtt tudok élni.
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.14. 22:11:15
A gázturbinákban az axiális kompresszor lapátokat külső átmérőnél körbetekerik egy köteg dróttal. Belül meg kis felöntéseken érhetnek egymáshoz, merev kapcsolat nélkül. Ez lehetővé teszi a hőtágulást, és csillapítja a rezgéseket.
Ennek analógiájára lehetne valami fém távtartót tenni a kipufogó spagetticsövek közé, majd dróttal/fémszalaggal páronként összekötözni-feszíteni a csöveket. Elvileg működhet a dolog. A csövek hőtágulhatnak,a bandázs súrlódása megeszi a rezgések nagyját.
Virago_1000 2012.11.14. 22:14:05
powered 2012.11.14. 22:33:59
Oldalanként kettő darab 100mm hosszú flexibilis rezonátorcsövet terveztem, ami reményeim szerint, képes lesz elnyelni a leömlő alakváltozását, illetve lehetőséget biztosít arra, hogy a dobokat fixen rögzíthessem a karosszériához.
powered 2012.11.14. 22:37:10
www.huncity.hu/katalizator/flexibilis_cso2.jpg
Szkotti 2012.11.14. 22:47:27
Acélszövet borítású csövek, olaj áramlik bennük, a motorolajhűtőhöz és vissza.
merida001 2012.11.14. 22:50:35
Galván_Tivadar 2012.11.14. 22:53:48
Poita not Peter! 2012.11.15. 00:32:23
nick: 2012.11.15. 02:33:17
...viszont kezdem úgy érezni, hogy elértünk ahhoz a részhez, ahol a Karotta saját költségén megszerzett tudásából közreadott infókért talán már fizetnünk is illene :-)
TaaT 2012.11.15. 03:09:38
Bushley 2012.11.15. 08:01:09
Sajnos én még a "dolgozokérte" kategóriát képviselem de már most tudom; pár év múlva én is így szeretnék tombolni.
@R850R: Olvass vissza... de lásd kivel van dolgod;
"A Hangyász első körben Pipercross zoknifiltereket kap, amiket a tütékre húzunk, aztán sokkal később talán tervezünk és gyártunk neki egy airboxot."
Schütii 2012.11.15. 08:23:28
Schütii 2012.11.15. 08:25:59
Bushley 2012.11.15. 08:52:23
Illetve Nissan, az SX elemekkel legalább távoli rokonságban áll.
jürgen baromartz 2012.11.15. 08:52:57
Disz/zit 2012.11.15. 09:12:37
NA ELÉG A TUTYIMUTYI HIMIHUMI KAMU DUMÁBÓL!!!
HANGYÁSZ SZÁMLÁLÓT KÖVETELEK!!!
Most már úgy akarom végignézni a számlálót, hogy amint átvált 0:00-ra abban a pillanatban stream ééésss ott ül Karotta a kormány mögött.
ÉRVE VAGYOK???!!! Mert különben irgumburgum, meg minden!
mv3 2012.11.15. 09:13:55
Másodszor, én kifejezetten várom, hogy guruljon a sárkány, és ne csak a szopórolleres írások legyenek. A szoborautókhoz képest, itt nem bezárul egy munkafolyamat végével a garázskapu, hanem kinyílik.
Én ezt a részét is ugyanolyan kíváncsisággal és izgalommal várom: ahogy gurul, egyre jobban gurul, és annyi élményt hoz Karottának, amennyi rendszeresen eléri azt a kritikus mennyiséget, amit már ki kell írnia magából 8-)
Szóval, ez az autó szerencsére nem múzeumba készül, hanem új életre, és ez nagyon jó!
Akik eddig szomorkodtak, azok gondoljanak arra, hogy remélhetőleg a hangyászhétfők továbbra is mennek, csak pályanapos kalandokról, finomhangolásról, pályaismertetésekről, vezetéstechnika finomságokról, frissítő tuningokról, találkozók hangulatáról fognak szólni, legalábbis én ezért szúrkolok. Remélem ez nem úgy jön le, hogy könnyen beszélek, egyszerűen a magam szimpatizáló oldaláról ezt az utat látom kívánatos folytatásnak.
Egy új kérdés viszont lassan körvonalazódni látszik: mi lesz a Hacsi sorsa?
Disz/zit 2012.11.15. 09:14:19
metalex 2012.11.15. 09:19:46
Karotta !
Jól tetted, hogy nem gyomláltad ki ezt a kommentet, de ezekre a kötekedésekre, nem is érdemes reagálni vagy válaszolni. Maradjon csak megválaszolatlanul. A szomorú csak az, hogy ha válasz nélkül hagyod, sem érti meg, hogy miért nem kapott választ erre a szerinte, oly lényegi kérdésére.
Egyébiránt, meg "örülök", hogy neki ez a legnagyobb problémája.....
Más- ahogy láttam a video elején, nem nyerte el a tetszésed a Warnyú indexkar, de mi lett helyette ?
( gyújtás-indítás, hogyan lesz megoldva ? )
Egyébként örülök, hogy elmúlt a Közlöny "hajrá Babocsai Néni" feelingje, és annak is, hogy talán én voltam az egyetlen, aki hónapokkal ezelőtt- a gödörben - talán egyedüliként azt mondtam, hogy nincs vész, ha jó kezekbe kerül a gyorskocsi-projecz, akkor még karácsony előtt mehetsz vele.
Na most igazam lett vagy igazam lett ? :-)
JFK 2012.11.15. 10:20:08
Ha majd teljesen kész lesz, és eljutsz abba a stádiumba, hogy ki is tudsz szállnibelőle, kíváncsi lennék egy olyasmi cikkre a Hangyásszal (és WG-vel), mint amilyen az "Ilyen napokért élünk" című bejegyzésed volt :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 10:36:43
A gyújtásra van kapcsoló, az indításra gomb, minden próbál korhű lenni. Jövő héten megmutatom.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 10:37:19
uglykid 2012.11.15. 11:11:48
Valamiért az az érzésem, hogy az igazi izgalmak, majd az első gurulásos teszteknél lesznek!
Alig várom a futóműhangolásról írt posztokat!
Alváz burkolva lesz-e?
A képeken valahogy adná magát erre a "mászóka".
Plusz a védelem is jól jönne a rázóköveken!
háztartási marslakó 2012.11.15. 13:09:16
Adamfark 2012.11.15. 13:25:14
Lehet tudni, hogy mi van még hátra?
Mi az ami már fix:
- váz
- motor, üzemanyag- és hűtőrendszerek
- kihajtás
- felfüggesztések
- fékrendszer
- elektromos rendszerek?
Ugye a motor finomhangolása biztosan, a sidepipe-ok rögzítése, ülések, üvegek, új héj, futómű hangolás/beállítás, festés javítások, ablaktörlők, belső borítás, alváz borítás....
Mit hagytam még ki?
poa ogapo 2012.11.15. 13:32:47
metalex 2012.11.15. 15:09:01
Van még egy pár darab indexkapcsolóm, ha esetleg szükséges és nagyon nem adja ki egyik sem, szívesen turkálok még a kapcsolós dobozomban.
oritomi 2012.11.15. 16:53:25
Az, hogy adócsaló valaki az a saját dolga ha meg nem is akkor meg pláne.Semmi közöd hozzá az illetékesek ha kell beavatkoznak.
Örülj inkább, hogy posztolgatnak meg belefeccölik a lóvét meg az időt.
Szerintem ha adócsaló valaki akkor nem henceg vele, hogy nézd már mim van (najó talán Győzikét kivéve)
Karotta: ilyen kommentekre nem is kellene válaszolni.
Én tiltanám a fórumról ezeketek az embereket-állatokat*
(* megfelelő rész aláhúzandó)
Nekem mint segg amatőrnek csak annyi ütötte meg a fülemet és vitatkoznék vele,hogy szerintem 1100 kiló alatt nem lesz menetkészen.Te lehetsz 60-70kg,motorháztető 10,fullra töltött tank nemtom,mondjuk 50 üveg 5-10 nameg a többi golyadék és burkolat+alkatrész ami kimaradt.
De ha nem így van akkor majd jól megcáfolsz :)
Azért majd azt az érzést nem irigylem tőled,amikor egy verseny hevében lezúzod az autót kisebb-nagyobb mértékben.
Fájni fog.
Mindenkinek :)
De nem kívánom,csak azért készülj fel erre is mikor felhúzod a bukósisakot ;)
További sok sikert és szerencsét!
powered 2012.11.15. 20:23:30
Disz/zit 2012.11.15. 20:55:46
FELSZÓLÍTÁS!!!
Karotta! én...izé MI a hangyász számláló újra indításáért tüntető tömeg, KÖVETELEM..izé JÜK, hogy a hangyász számlálót újraindítsd! Ellenkező esetben öööö...azt még nem tudom mi lesz, deee.., de valami gonoszságot találok ki. (Például az index ebédlőben megcserélem a paradicsom levesedet a szomszéd húslevesével) vagy valami még gonoszabb. Hahahhahaa (ördögi nevetés)
Komolyra fordítva?
Van a hangyászban bármilyen fűtés?
Vedd költőinek a kérdést.
Ha igaz amit az égéstérben mondtál, miszerint decemberben el kell hoznod a hangyászt, akkor a tavaszi Ladás fűtésteszt eredményeit kérdd el a kollégáktól. Csak, hogy tudd mibe öltözz. :)
Dseries 2012.11.15. 21:32:46
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 21:33:13
@Nínó Karotta: Most hogy említetted a Ferka motort. Nem lett volna izgalmasabb egy Nissan V8-as egység, mondjuk egy 4,5 literes (Infiniti) a tengeren túlról? Csak kérdezem, nem ismerem azokat a motorokat. Biztos hogy nagyobb meg nehezebb, de azért a V8 a pokolban is V8 (by Winkler at the Kraz review).
fillerekert van es nekem is ez volt az elso gondolatom anno mikor hallottam hogy teljesen mas motor kerul bele mint volt. igy is istencsaszar lesz ez a vas de egy v8 al a kepzeletbeli felsofokrol meg egy szinttel feljebb lephetne! :))
G45, G47, szerintem nem sokkal nagyobb hely kellett volna neki es az aztan cincalta volna ezt az 1008kilos kasztnit! Na persze igy sem rossz, es ennek ami benne van motor van egy hatalmas elonye: MAR benne van es jar.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:44:54
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 21:45:10
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:48:06
Futes hatarozottan lesz, hamarosan erkezik a picike, ventilatorral egybegyurt futoradiator. Azt nem tudjuk meg, hogy honnan kap levegot, es hova tolja. Aprosagok.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:51:43
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:53:09
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:53:43
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 22:06:44
jelzem, a F1 ben sem "kezzel" valtanak :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 22:53:38
powered 2012.11.15. 23:39:28
TaaT 2012.11.15. 23:43:01
"jelzem, a F1 ben sem "kezzel" valtanak :)"
halvány fogalmad sincs, hogy miről beszélsz...
fujita 2012.11.15. 23:59:04
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 23:59:28
a youtube on lattam egy kb husz eves videot amikor ( talan Prost ) belso kamera mutatja milyen gyorsan valtanak hagyomanyos modon
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 00:01:04
TaaT 2012.11.16. 00:16:21
totalcar.hu/magazin/technika/dsg/
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 00:30:38
A motorom duplakuplungos ( 2011, honda vfr1200f ) duplakuplungos, handle stift el bele tudsz nyulni de nem erdemes )
TaaT 2012.11.16. 00:46:09
ma (tegnap) is érdemes volt felkelni neked is, meg nekem is... most már tudod hogy nem minden ótómata váltó egyforma, én meg azt hogy motorkerékpárokat is szerelnek DCT-vel :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 01:33:52
Amugy nem ertem miert felnek az emberek az automata valto miatt, mondjuk ha keson talaljak fel az elogyujtas-szabalyzast akkor par ember eskuszne ra mert " en azt szeretem csinalni, ne csinalja helyettem az auto, jobban erzem a gepet ha EN allitom menet kozben az elogyujtast!!!" :D
Szkotti 2012.11.16. 10:44:42
Bár nem hiszem, hogy lesz ilyen, de pl. egy sima fogaskerekes kéziváltóban viszonylag egyszeűen cserélhető az áttételsor. Itthon is létező iparág az áttételek egyedi gyártása. Ugyanezt egy tengerentúlról érkező bolygóműves automatáról nem gondolnám...
TaaT 2012.11.16. 12:50:38
És ugye ez a szó nem összeegyeztethető e projekt céljával :)
whale 2012.11.16. 20:50:25
A motorhangon besírtam. Szerintem simán szervezhetnél fizetős pályaköröket, elég gyorsan megtérülne a bekerülési költség...:) (én biztosan megpróbálnám magam becipőkanalazni a jobb oldalra:))
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 11:51:23
Hiszen egy ilyen sportauónál is pont adná magát, olyan szuper vezérlő programokat lehetne rá írni, pl. verseny mód - mindig a legnagyobb teljesítmény leadásának fordulatszámánál pörgesse a motort. Ellenkező előjellel egy ökoautónál ugynez, csak a legkisebb fogyasztás környékén (bár emlékeim szerint mintha teszteltél is volna egy ilyet).
Valaki, aki lényegesen okosabb nálam, homályosítson már fel legyen szíves, miért is kaka a CVT, hogy nem használják.
Én modjuk megnéztem volna a Subaru BRZ-t így.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 11:58:21
Flankerr 2012.11.17. 12:01:38
A CVT jellegéből adódóan alkalmatlan a hirtelen terhelés/fordulatszámváltásokra ami egy verseny/drift autónál elsődleges követelmény. Nagyon gyenge a gázreakciója.
Példa: ha lassú, egyenletes gázadással gyorsítasz, nagyon kellemes, sima, halk, beállt az 1800 körüli fordulatra és istencsászár volt.
No de ha nagyobb gázfröccsöt adsz.. felbőg a motor, pörög, majd a váltó megpróbál "utánamenni", közben rángat az autó, és közel se úgy gyorsul ,mint vártad.
Igaz, ez nem sportautó volt. De ha jó lenne a konstrukció versenyzésre, már rég használnák.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 12:06:04
Flankerr 2012.11.17. 12:13:07
Meg ott van az Audi. Ők gyakran 2-3 "féle" automata váltót tartottak "rendszerbe".. DSG, "hagyományos", CVT.. És a CVT kop(ott) ki leghamarabb tőlük, soha nem is terjed el náluk se.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 12:20:08
Szóval nálam sokkal inkább adná magát a CVT egy utcai autóban is a DSG helyett.
TaaT 2012.11.17. 14:57:42
videos.howstuffworks.com/tlc/30375-understanding-high-tech-clutch-video.htm
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 15:24:43
TaaT 2012.11.17. 15:46:27
2-More 2012.11.19. 13:29:05
Drag autókban van olyan, hogy automatatás, de proban ott is inkább egyenesfogazásúak mennek kapcsolókörömmel gázzal átrángatva, meg diffi nélküli hajtások, sokáig tart az is...
Adamo_sx 2012.11.19. 19:24:06
Poita not Peter! 2012.11.20. 11:25:02
Poita not Peter! 2012.11.20. 11:26:32
2-More 2012.11.20. 12:42:15
Amúgy azok a "paraszt" amerikai V8ak se szarok, nem mellesleg, japánban is akad "pár", hogy csak a toyota/lexus négy literesét ne emlitsem, de a Suzukinál pl volt olyan conceptmotor ami 1,3 V8 volt :D Mellesleg, nem ok nélkül ment a Nissan is a V6 fele a sor6 felől, meg dobta a BMW is, fele annyi gond nincs vele. Ettől függetlenül nekem se kéne, de technikai szempontből megkérdőjelezhetetlenek az előnyei.
powered 2012.11.20. 16:24:40
bmw 750I motorbeépítés E30-ba ( 7-esben csak automata létezik ) A képen egy ZF manuális 5 fokozatú váltóval megerőszakolva... :-)
www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/22200/2010_03_07_001.JPG
Spacewalkers 2012.11.20. 20:42:22
Btw. nem gondolkodtál még egy saját blogon, szerintem sokunknak megkönnyítenéd a munkaidő hasznos eltöltését :)
powered 2012.11.20. 20:50:42
A facebook-on az arra erdemes munkaimat, rendszeresen bemutatom. Jelold be a pwracing-et, es lathatod oket. Sajnos hosszasan nem tudok gep elott ulni, es kommentalni a kepeket.
mps 2012.12.04. 01:05:35