Most bánom csak igazán, hogy ellógtam a gépelésórákat annak idején. Ha nekem 16 éve azt mondja valaki a Külkeren, hogy gyakorold rendesen az asdf-jklé-t, büdös kölyök, vagy nem fogod győzni a tempót, amivel Powered Áki a Nissan 350Z-motoros Datsun Z-det építi, biztos hozzávágok egy Erika tan-irógépet, aztán lehibajavítózom a felhasadt homlokát.
Erre tessék. Pénteken kirakom a múlt heti hangyász hétfőt, szombaton lehajtunk vizitelni Baksára, és BAZMEG BENNE VAN A KÉSZ MOTOR, de hogy! Nem tudtam annyi órán át ácsorogni mellette, hogy ne akadjon a szám a fülcimpámba másodpercenként. A kukorékolást ezennel felfüggesztem, legyen elég, hogy alig tudtam lekászálódni a berendezésről, addig ölelgettem. És most lássuk, mitől döglik a légy.
Ahogy már sokszor tisztáztuk, a Hangyász igyekszik korhűnek látszani minden elemében, a modern komponensek csak a használhatóság, pótolhatóság, fenntarthatóság kedvéért kellenek bele. Sokkal gyorsabb és lényegesen olcsóbb egy-két generációval régebbi technikát használni, mint valódi veteránt (vagy épp nagyon újat), ezért van a héj alatt átlagosan nagyjából 15 éves műszaki tartalom.
A 350Z motorja 10 éve létezik. Még az 1,6 tonnás testben is nagy tüdejű, erős dögnek érződött. A hangja vacak volt, de szerencsére a kipufogó csodásan hörgött és rotyogott, így elnyomta. Mindenhol keményen tolt, csak pörögni nem nagyon szeretett, amolyan nehézatléta-karakter volt. Ezt oldotta meg pazarul a 2007-es modellfrissítés, innentől VQ35HR néven futott, és 7500-ig nyargalt, mint az őrült.
Az én motorom első generációs VQ35DE, vagyis 280 ló és 363 Nm. A magam részéről ennyivel bőven beértem volna, bár kétségtelen, hogy a pörgős, felül harapó, a leszabályzásba beletomboló sportos motor jobban illik egy pályaautóhoz. De úgy voltam vele, hogy a Hangyász remélhetőleg egy életre szól, lesz még idő fejleszteni sok év múlva.
Sajnos azonban úgy két éve elsodort a sors Whistler Bandihoz, a kiváló versenyautóépítő és szinterkuplung-guruhoz, aki a terepralisok számára tucatszám építi az erős VQ-kat. Bandi kiváló, nagy tudású szakember, ha nem találok Powered Ákira, őt nyúztam volna, hogy fejezze be a Hangyászt. Bandi híresen fukar a dicsérettel, így aztán akkor sem volt túl lelkes, amikor a műhelytúra során hápogva, elkékülő fejjel, kidülledt szemekkel vetettem magam a VQ-khoz gyártott hengerenkénti pillangószelep-sorra, röviden a továbbiakban ITB-kre (individual throttle body). A visszafogottsága érthető, a tereprali autók egy 30-mm-es szűkítőn keresztül lélegeznek, míg az ITB-knek egyetlen torka 51 mm. Ez olyan, mintha hat ember egyszerre akarna ásítani egyetlen szívószálon át: nem nagyon van értelme.
A fentiek miatt az ITB-k évekig porosodtak Bandi polcain, én pedig éjszakákon át hemperegtem hideg verejtékben, hogy a világ legszexisebb Hangyász-alkatrészei valaki más mellőzött szemeteként szomorkodnak egy hideg raktárban. Aztán pár hónappal ezelőtt a tudatalattim feltalálta a megoldást. Ott ültem a szobában, olvastam. Az állólámpa fénye játékosan csillogott a Hangyász eredeti ősmotorjához vásárolt 3 dupla Weberből álló karbisoron, a háztartásunk egyetlen értékes tárgyán, amit a feleségem legalább annyira szeretett, mint én, amit így a könyvespolc tetején, díszhelyen tartottuk.
Felnéztem, de nem három gyönyörű, benzint fröcskölő, levegőt faló DCOE-t láttam a polcon állni, hanem Whistler Bandi ITB-it. Az ám, ha eladom a Webereket, megvehetem az ITB-ket, és tulajdonképpen minden a helyére kerül: a Webereket arra szántan, hogy benzin-levegő keverékkel lássák el a Datsunt, és bár azóta minden máshogy lett, ezzel a csereügylettel végül betölthetnék eredeti sorsukat. Igaz, nem porlasztanak hanem injektálnak, de a lényeg, az agresszív ordítás, a kegyetlen gázreakció és a tökéletesen korhű megjelenés biztosított volna. Így is lett, ezúton is csókoltatom a brit illetőt, akihez a karbik kerültek.
Vegyük át gyorsan pár unalmas bekezdésben, hogy mi is az az ITB. A benzinmotor teljesítményét az elnyelni engedett benzin-levegő keverékkel szabályozzuk. Ennek gyakori módja a pillangószelep (fojtószelep), ami lényegében egy cső közepére szerelt csapóajtó, amit a gázpedállal fordítunk el. Ha a csapóajtó elzárja a gáz útját, a motor nem kap levegőt, benzint se. Padlógáznál teljesen, vagyis 90 fokkal elfordul, azaz olyankor egyáltalán nem zárja el a csövet, hanem szépen átenged rajta annyi levegőt, amennyit csak képes a motor beszívni.
A legtöbb motornál egyetlen ilyen pillangószelep van, ami egy nagy közös kamra előtt állja el az utat, és ebből a kamrából szív aztán minden henger. Így nem kell 6 drága pillangó egy V6-os motorra, elég csak egy nagy. Hanem azonban, ahol fontos a teljesítmény és a gázreakció, ott általában ITB-ket találunk. Ilyen van lényegében az összes sportos motorbicikli-motoron (ez lett a hengerenkénti karbikból), vagy autóknál az összes nem turbó M-es BMW-ben, japánból a Skyline GT-R-ben és a 20 szelepes Toyota 4AG-ben, a teljesség igénye nélkül.
Az ITB-nek több előnye van. Egyrészt a segítségével minden henger ugyanolyan messzire kerül a fojtószeleptől (hisz van sajátja), azaz mindegyik ugyanúgy optimalizálható, ahogy egy hengerenkénti leömlőnél is ugyanolyan hosszú csöveket használunk. Másrészt a nyitásukkor lényegében azonnal levegő tolul az égéstérbe, míg ha egy nagy fojtószelep van egy szívókamra előtt, akkor előbb a kamrának kell megtelnie, és csak utána jönnek a hengerek maguk. Ez adja az éles gázreakciót.
Harmadrészt pedig a hengerenkénti fojtószelepek össz-keresztmetszete jellemzően nagyobb tud lenni, mint amekkora szimpla fojtószelepet még értelmesen használni lehetne. Ha az én motoromból és ITB-imből indulunk ki, ahhoz, hogy azonos keresztmetszetet kapjunk, mint a 6 db 51mm-es torok, egy bő 12 centis giga fojtószelepet kéne építenünk. Ezzel főleg az a baj, hogy nehéz finoman szabályozni, mert már pár fokos nyitásra is hatalmas adag gáz kezd keresztülnyomulni rajta, az is lassan. Nem is nagyon találni ilyet máshol, mint kimondottan csúcsteljesítményre épített, dög nagy motoroknál, főleg turbókon.
Száz szónak is egy a vége, sportos motorra jó dolog az ITB, főleg, ha réginek akar látszani és hangzani, mert régen, amikor minden jobb volt, minden sportmotoron, ahol szabad volt, ilyen külön karbikat használtak.
Ezen a ponton térjünk vissza Powered "két napig megállás nélkül szoptam a nyomorult ITB-iddel" Ákihoz, és az én néma áhítatomhoz. Az ITB ugyan elvileg ehhez a motorhoz való, de brit kisipari termék, és bár Anglia a motorsport Mekkája, azért nem teljesen véletlen, hogy például híresen pontos karórákat nem ott készítenek. Azt, hogy "ehhez való", angolul úgy értik, hogy nem teljesen lehetetlen addig reszelni és alakítani, amíg nagyjából kiadja. Ha nagyon ügyes vagy. És türelmes. Nagyon.
Ákos megoldotta végül, legalábbis odáig eljutott, hogy a gázbowden helyét tekergetve a hat kis klapni katonás összhangban nyílik-csukódik. Ez sem kis dolog, és hátra van még az idegtépő finomhangolás a szinkrométerrel. Ehhez járó motor kell, és az alapos elvégzése a stabil alapjárat és a normális működés záloga. Néhány százaléknyi eltérés a nyitásban teljesen használhatatlan, felprogramozhatatlan motort eredményez. És persze majd ügyesen hideg levegőt kell terelnünk a tütékhez, mert azt szeretik. Airboxot egyelőre nem kapnak, mert bonyolult, macerás és megöli a hangot.
Mindez - a helyére szerelt motor, ami múlt héten még kosárban volt, az összeállított ITB-sorral - önmagában is kiadna egy Hangyász hétfőt. De nem PWRacing Ákinál. Mert nézzünk csak a tűzfal másik oldalára!
Nini, egy alumíniummal gyönyörűen belemezelt padló. Taposólemezek sofőrnek és utasnak. Egy beborított kardánalagút. El-ké-pesz-tő.
Hogy el ne feküdjek a kéjsokktól, Ákos a kezembe nyomott egy alkoholos filcet, hogy jelöljem fel a kipufogó kilépési pontját az első sárvédőn. Sidepipe lesz ugyebár, és azt kellett eldönteni, hogy hol törje át a cső a sárvédő falát, hogy aztán hátrafusson a küszöb előtt. Arra jutottunk, hogy mindez attól függ majd, hogyan jön ki jól a leömlők csőhosszához alkalmazkodva. Hosszas számolgatás után az alábbi végrendeletet juttattam el:
780 mm hosszú, 44 mm belső átmérőjű leömlőcsövek kellenének. Ha nem vészes extra szívás, akkor léptethetjük az átmérőt, így:
– a portnál, ahol indulunk: 44 mm
– a 34. centitől a kollektorig: 48 mm
A kollektor maga 48 mm-es bemenettel és 2,5 colos kimenettel bír. Utána szinte azonnal 2,5 colos, azaz 63,5 mm-es belső átmenőcső-átmérőjű dob jön majd, ez a tulajdonképpeni sidepipe.
A bámészkodásban majdnem elfelejtettem átadni az Accusumpot, a leglassabban befutó alkatrészt, ami - a változatosság kedvéért - megint pont egy TC-forgatásra érkezett meg. Az Accusump a szegény ember szárazkartere. Nagyjából 200 dollár, és arra van, hogy megmentse a motorodat, szóval elég fontos.
Egyszerűségében gyönyörű tárgy: egy olajtároló henger, amiben van egy labda belül. A labdát felfújod némi levegővel. Beindítod a motort, a motor feltölti olajjal a hengert, összenyomja a labdát annyira, ahány bar az üzemi olajnyomás. Amíg van olajnyomás a motorban, az Accusump nem csinál semmit. Ha az olajnyomás megszűnik, például mert ellöttyen egy hosszú, gyors kanyarban, az Accusumpból az összepréselt labda szépen kitolja az olajat, bele az olajkörbe. Mivel elég nagy az űrtartalma, 2-3 liter, ezért akár hosszú-hosszú másodperceken át is megoldja a kenést egyedül, ami alatt egyébként minden rommá forgácsolná magát odabent.
Mindez önmagában is menő, de ha hozzávesszük, hogy a feltöltött Accusump arra is jó, hogy motorindítás előtt biztosítsa az üzemi nyomást egyből, hirtelen még csodásabb találmánynak tűnik. Mi szól ellene? Hogy kell neki hely, és a saját pár kilóján kívül még további cipelendő az extra pár liter olajtöltet, ami egyébként nagyon hasznos. Természetesen nem váltja ki az igazi szárazkartert, pláne nem teljesítmény szempontjából, de a huszadába se kerül, és életbiztosításnak elég jó. És szép.
Mindezt azért meséltem most el, mert hétfő este kaptam egy emailt, ami olyan képeket tartalmazott, amelyeken remekül látható a felszerelt Accusump. És a vízhűtő. És az olajhűtők. Mielőtt elolvasnánk ezt a levelet, nézegessük egy kicsit a héjazatot is.
A Hangyász ugye sokadszorra van kész kívülről. Volt egyszer komplett, lefényezett héja a 2010-es OT Expóra. Aztán lett 2 új hátsó sárvédője, mert kiderült, hogy az első változat alatt nem fért el berugózva a kerék.
Aztán lett két új első sárvédője hasonló okokból. Nyáron Lajcsi véglegesítette az elejét-hátulját, mindezt úgy, hogy beállította 8 centire a hasmagasságot, és ahhoz szabott mindent. Szépen végig is fotózta, ki is blogolta a folyamatot az egyedifényezés.hu-n.
Ezért is olyan furcsa, hogy most mégis minden rosszul áll. Az új hátsó sárvédők nem futnak szépen a kacsafarokkal hátul. A sárvédők hátfala és a lámpafészkek környéke egyáltalán nem passzol.
A blogon is láthatóan összepróbált orral még nagyobb a baj. Az A-oszlop közelében az első sárvédő felső sarka rémesen szerencsétlenül áll mindkét oldalon. A lámpafészek sehogy nem jön össze normálisan a sárvédőkkel, a géptetőt sem sikerült egyelőre úgy feltenni, hogy bármennyire fussanak a vonalak.
Mindehhez jön, hogy - ahogy többen kommentben is jeleztétek - sok helyről rozsdás lé folyásnyomai láthatóak a frissen fényezett vázon. Ez egyszerre rossz és jó hír: nagyon rossz, hogy ilyenre sikerült a felületkezelés és a fényezés, és jó, hogy még most derült ki, amikor amúgy is újra kell fújni csomó helyen a kijavított/pótolt hegesztések miatt.
Nem kérdés, hogy Lajcsi mindezt megoldaná pár nap alatt, de Ákos nagyon azt szerette volna, ha kész autóval megyek el tőle, és ezt így megint nem engedi ki a kapun, mert "ami rosszul néz ki, arról senki nem hiszi el, hogy jól van megcsinálva."
És akkor, immár hagyományosan, hadd kegyelemdöfjek Ákos hétfői leveleivel:
Szia! Így állunk most, és nem csak úgy odabiggyesztve, hanem minden tartókonzol fixre és véglegesre gyártva.
Itt a kábeles fiú, ha haladtunk, küldök képet.
Ez őrült menő lesz. Gondolom, okkal került ilyen magasra az Accusump, az az egyetlen dolog, ami így képen át szemet szúr, hogy mehetne lejjebb, ha tudna. De csodásan autószerű kezd lenni.
Még az jutott eszembe, hogy - bár frankón felrajzoltuk a leömlő kilépési helyét - de ha úgy adja inkább ki, nyugodtan lépj ki vele lejjebb, úgy, hogy síkban tudjon futni az egész egyenesen hátra, vagyis gyere ki nyugodtan eleve a sidepipe magasságában, ha az harmonizál a leömlőcsőhosszal inkább.
Egy kis ízelítő... :-)
Ez is kurva jó, a csati meg a vezetékelés is igen szakszerű benyomást
kelt. Ide elkelnek majd meg a kis figyelmeztető lámpák a műszerek bal
alsó sarkaihoz, ahogy beszeltük, és az a viccesen nagy, öreg lámpa az
olajnyomásnak mehetne a kis körműszerektől balra, mintha az lenne az
első a sorban. Ha kiadja értelmesen, és alkalmas a célra.
Hú, most látom, az olajhűtők felső rögzítése hogy történt pontosan? Arról van esetleg közelebbi képed?
Nincs, de holnap szívesen készítek. Most jöttem be, és nem szeretnék újra kibattyogni, mert hulla vagyok. A vízhűtőn átvezetve, két gumilap közé van rögzítve, úgy, hogy négy vízszintes lamellán támaszkodik.
Régóta működő, jól bevált megoldás. Közben addig jutottunk, hogy felkapcsolt világítás mellett, megkezdtük a bejáratást.
Egyelőre 4000 rpm-en... :-)
Nem hiszlek el :)
Elképesztő.
Megláttam az égő lámpákat, és most először egy kicsit összeszorult a szívem, mert most látszik először élni, hosszú évek után. Őrület.
A hűtő rögzítése nekem elég nyomasztóan hangzik ebben a formában, de hiszek a tapasztalatodnak. Én úgy tippelnem, hogy a rázkódás és az esetleges nagyobb ütések így apránként el fogjak fárasztani a vízhűtőt, ami nem egy kimondottan strapabíró szerkezet. Inkább keresztülhúztam volna az olajhűtők felső bekötése magasságában egy pántot, csövet, és ahhoz rögzítettem volna felül. De azt hiszem el, amit mondasz, ezt bőven kiérdemelted.
Azt el is felejtettem mondani, hogy gyilkos a humorod ezzel a bejáratás-dologgal. A motorindítást nyilván akkor is hallanom kéne, ha épp gyerekem születne vagy foganna közben.
Igen a hűtők szarul viselik a rázkódást, ezért a legtöbb gyártó (és mi is) alul-felül 4db 10mm-es gumigyűrűn keresztül rögzítettük a vízhűtőt. Mivel az olajhűtők a vízhűtőn alul kialakított két fülhöz vannak fixen rögzítve, és egymáshoz is (így együtt rugóznak a gumikon), nem rögzíthettük őket a vázhoz, mert tényleg hamar elfáradna valami.
Van egy 7000 rpm-es fotóm is, de az még kevésbé hihető. Gyermek fogantatás közben te mennyi mindenre tudsz figyelni! Én csak arra, hogy le ne nyeljem a nyelvem... :-D
Hát így. Akkor ezzel búcsúzik a szerdai Hangyász hétfő, és gondolkodjunk mind együtt azon, hogy vajon mennyire volt szürreális tréfa ez a bejáratás-dolog, és igazából mennyire vagyunk a járó motortól.
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.10.24. 04:39:09
(mindig van 'de', az eleje csak töltelék, felvezető a 'de' utáni részhez)
HOL A HANG???
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.10.24. 04:41:39
Én már itt mindent elhiszek.
Ha azt írtad volna, hogy Áki a közértbe járkál vele hétvégenként, azt is megeszem ...
;D
a márk 2012.10.24. 05:58:41
Csikós Zsolt 2012.10.24. 07:33:29
Rocko- 2012.10.24. 07:44:57
Áki elképesztően gyorsan dolgozik!
ki az akinek nem szorult el a torka amikor látta a világító hátsó fényszórókat???
Töci 2012.10.24. 08:17:57
Azért 7,8m hosszú leömlő egy kicsit erős, nem?
Gondolom elírás.
Flankerr 2012.10.24. 08:37:52
Poita not Peter! 2012.10.24. 08:38:37
@Csikós Zsolt: egy csomó középmotorost építettek már, gugli a haverod
fujita 2012.10.24. 08:53:50
laccci 2012.10.24. 09:01:14
Adrian Mole 2012.10.24. 09:01:56
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.10.24. 09:26:11
Egyébként Ákinak jár a pacsi, elképesztő a tempó, amit diktál :-D
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 09:47:55
Arisztogatya 2012.10.24. 09:53:52
Az elso a pedalokon elhelyezett fekolajtartalyok. Nem lett volna praktikusabb a motorterben elhelyezni oket?
A masik dolog az olajhuto. Csuda nagy hely van ott a lokharito mogott, miert jo ha eltakarjuk a hutot, raadasul meg futjuk is. Ha nincs hely, hat megertem, de bizti ez a legjobb megoldas?
Ude szep napot!
Arisztogatya 2012.10.24. 09:53:52
Az elso a pedalokon elhelyezett fekolajtartalyok. Nem lett volna praktikusabb a motorterben elhelyezni oket?
A masik dolog az olajhuto. Csuda nagy hely van ott a lokharito mogott, miert jo ha eltakarjuk a hutot, raadasul meg futjuk is. Ha nincs hely, hat megertem, de bizti ez a legjobb megoldas?
Ude szep napot!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 09:56:16
forums.hybridz.org/index.php/topic/79649-progress-on-my-insane-vq35hr-240z-project/
Valószínűleg az lesz a világ legjobb Z-je, de reményeim szerint az enyém lesz a többet dolgozó/nevettető Z.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 09:58:22
@morphine: Mindkettőnek ugyanaz az értelme, csak az egyik a szelepre, a másik a szelepházra vonatkozik. De valóban a body az elterjedtebb, át is írtam, kösz.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 10:01:42
Nyiri 2012.10.24. 10:41:35
protézisesh 2012.10.24. 10:44:03
A beindítást én is elhittem, itt már semmi se lehetetlen.
A kaszni meg hátulról állatul néz ki, de a hátulja oldalról nekem elég esetlennek tűnik, a kerékjárat íve valahogy "nem adja ki".
Poita not Peter! 2012.10.24. 11:04:34
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.10.24. 11:13:44
Balage85 2012.10.24. 11:20:32
Szkotti 2012.10.24. 11:21:37
Mert ha nincs, akkor a motor leállításakor szépen kitolja magából a' olajat, és akkor indítás előtt nemhogy plusz nyomást nem ad, de még őt magát is fel kell tölteni.
Sopánka76 2012.10.24. 11:34:55
Egyvalamit sose értettem ezekkel a tütékkel, bocs a láma kérdésekért.
Hol van benne légszűrő??
Vagy nincs? Akkor hogy bírja a motor a szűretlen levegőt??
Vagy valahogy egész máshogy van ez megoldva?
gss 2012.10.24. 11:50:41
:-)
whale 2012.10.24. 12:08:30
Ez Napirajz, bazmeg!!!:DDDD Hallod, Grafit?!?!?
Negrogo 2012.10.24. 12:33:16
Igy ertem mint ezen az S62 -on pl: forums.rennlist.com/upload/m5_intake_stacks_copy1.jpg
Bushley 2012.10.24. 12:57:37
Tudom nálad is ez már a hangyász 12. éve de vajon az én álmom is így fog teljesülni? :)
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.10.24. 13:01:53
Viszont ahogy az intake-et nézem, egy kicsi púp kell majd a géptetőre!
Adamfark 2012.10.24. 13:11:34
pl.:
www.pakwheels.com/forums/performance-modification-tune-up-preventive-maintenance/163904-itb-foam-filter
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.24. 13:23:48
Csak nem Márta néni gyötörtette veled is az írógépet?
Akkor, most együtt, ütemre:
lakkal jakkal kajakkal :)
Adam990 (törölt) 2012.10.24. 13:46:16
initialD 2012.10.24. 13:53:09
Látom találtok "low-cost" gyorsan oldható elektromos csatikat, pont ilyet keresek mert nem telik a Deutsch Mil-spec autosportos csatikra. Karotta, te meg tudod mondani pontosan hogy honnan van és mi a pontos neve? Ha nem akkor a villanyászhoz van valami elérhetőség?
Köszi!
geekthink 2012.10.24. 13:53:40
Köszi Karotta!
Trifal 2012.10.24. 14:00:39
mv3 2012.10.24. 14:16:34
Jó lesz vigyázni Karotta!
A Datsunra se számíts versenyzésileg: nem véletlenül vállalta az átépítést. Ha kész lesz, ezzel akar meglépni a Földről. Ügyesen terel ezzel a kipufogóval, de légy résen, az Accusump-ban már ott figyel az űrhajtómű!
Ne legyen igazam, de ha ezek az apró, gyanús jelek stimmelnek, akkor má csak egy lehetőséged van: rohanj el, vegyél klímatisztító spray-t és zárd be vele az Űrlény Ákost a Priusba, az semlegesíteni szokta az idegeneket.
ZYLO 2012.10.24. 14:26:00
De biztos, hogy a végleges első sárvédőket kaptad meg az autóval? Annyira rémesen nem illeszkednek az A-oszlopnál, nem akarom elhinni, hogy ilyet bárki kiad a kezéből készként.
RÁJA 2012.10.24. 15:43:14
Ha jól látom, ezt kezded erősen besz@pni!
Elkészül az autó sitty-sutty, várhatóan még működni is fog...
Miről fogsz siránkozni? Hogyan fogod fejbozontodat formázni, ha nem lesz ok a hajtépésre? Fejed felső része leesik a körbeért szád miatt, tompa puffanással elgurul a gyönyörű taposókon, mi meg csak várunk, várunk a hétfőkre.
Ezek az eseménydús bejegyzések csillagközivé helyezik tőlünk a projektet. MI vágyunk rá, hogy érezzük a sz@pással megfűszerezett várakozást, mint ahogy a szemüveges kövér kisfiú karácsony délutánján angyalokat várva bámul szép-ruhájában az ablakon át és tudja hogy megint sapka lesz...
Winkler feladta, mert a kajakon nem lesz mit bűvölni, Csikós lassan kész a második szoborral, a többiek működnek...
Tessék gondolni az éhező gyermekekre akik a mosolyt csalják az arcodra - miután kisírtad magad.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.10.24. 16:09:12
kzolee 2012.10.24. 16:25:51
Ezen hangosan röhögtem. :D
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:29:55
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:34:27
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:35:47
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:37:14
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:38:24
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:44:45
Nem is zavarna ez az egész, mert tudom, hogy a Lajcsi ügyes, és hibátlanra ki tudja javítani, csak két dolog: egyrészt hogy így nem tudom makulátlanra szerelve elhozni az Ákostól, mert még bőven lesz vele dolog. Másrészt pedig az, hogy hiába javítgatjuk a kész elemet, attól még a sablon vacak marad, márpedig pont azért lett műanyag a héj, hogy sérülés esetén könnyen pótolni lehessen. Ha pedig minden elemet napokig kell faragni utólag, az nem épp a könnyű pótolhatóság.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:50:07
Mondjuk árnyalja a képet, hogy tudom, hogy 11 előtt ritka a villanyoltás, és odakint még javában sötét van, amikor PWRacing Áki már kipattant szemekkel csavaroz újra. Bizonyos jelek szerint a jó munkához (ismereteken és tehetségen kívül) elsősorban mégis munka kell.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 17:54:19
gonosz999 2012.10.24. 18:02:29
Nagyon jó ezt látni hogy száguld a projekt!
Már lassan a tesztelés fázisa következik :-)
Üdv
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.24. 18:15:23
lanciabacci 2012.10.24. 18:17:08
Héj: esetleg lehet a sablont is faragni, nem? Vagy a mostaniból kell egy jó etalont csinálni és arról új sablont? De persze mindenképp szopóág :(
A műszerfalat nem kellene egyébként flokkolni? Jól állna neki, ha sötét lenne, megugye a tüköződés szvsz. Apropó, miért áll oldalt a fordulatszám mérő? és miért ilyen kicsi? De persze az igazi és lényeges gondom az, hogy kopogós műanyagból van a műszerfal, nemtom beleülnék-e így... :P
lanciabacci 2012.10.24. 18:23:04
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 18:27:12
A fordulatszámmérő csak ferdének látszik, de a számokon láthatod, hogy igazából így egyenes. Pont azért van így megtekerve, mert csak a felső fele az érdekes.
A méretére egyszerű a válasz: az egész műszercsoportot vagy négy éve vettem egyben, Angliából, egy sráctól, aki kiárulta a projektjét, és így nagyon olcsón sikerült megcsípni, mindent gyári dobozában. Az új ára egy kicsit meredek ezeknek a cuccoknak, szóval máshogy sose lettek volna ilyen szépségeim. És az alkalmi vételár miatt elsiklottam a méretbeli hiányosságok felett.
powered 2012.10.24. 18:29:59
Szia! Nem adunk el alkatrészt. Csak köteggel együtt. A low-cost sem feltétlenül igaz, mert 35 euro egy ilyen konnektor, bár a 130 euroshoz képest valóban olcsó... :-)
lanciabacci 2012.10.24. 18:41:02
A többi butaságot nézd el, figyelmetlen voltam :)
Sam8888 2012.10.24. 18:47:39
Én csak abban reménykedek, hogy lesz róla videóóó! :))
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.24. 18:49:33
Ákos előtt megemelem a kalapom.
mv3 2012.10.24. 18:53:38
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.24. 18:57:11
"Hangyász hétfő 9748
Ma megérkeztek a növelt hatásfokú napkollektorok, és a szénkefe nélküli 87 kilowattos egyenáramú motor. Szerencsére még az évezred elején sikerült egy eredeti Nissan V6-os motor hangját felvenni, most azt próbáljuk egy szoftverrel illeszteni a menetpedálhoz."
powered 2012.10.24. 19:01:47
Szerintem tuti lesz még kb két hét, mire hallhatjuk a hangját. Ma 12db forív elfogyott az egyik oldali csonkra, és még sehol sincs a készhez. Olajhűtőcsövezés, szervóhűtő csövezés, vízcsövek, kipurendszerek, szelepfedelek átalakítása az itb-hez, hogy csak a hátralévő mehanikai részről beszéljünk, és hol van még a motortéri kábelköteg, riasztáslámpák szenzorainak telepítése, üzemanyagcsövezés a motortérben, és nyomásszabályzás, stb. Szóval akad még addíg tennivaló. :-P
1kutya 2012.10.24. 19:03:54
1kutya 2012.10.24. 19:05:32
Sam8888 2012.10.24. 19:07:02
Amúgy ezt a Wrinkle-paint cuccost csak ebayről lehet beszerezni vagy itthon is forgalmazza valaki?
Kéne a szelepfedelmre. :)
powered 2012.10.24. 19:08:59
nem tudok róla, hogy itthon árulná valaki.
Rocko- 2012.10.24. 19:13:28
w a s d 2012.10.24. 19:14:20
Discovery- s stílusban közben hangosan káromkodva, kiabálva, veszekedve, burogatva?:D
perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.10.24. 19:32:38
Az első motorindításról és az örömkönnyekről videót kérünk! :)
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.10.24. 20:55:17
Balthazor Hellman 2012.10.24. 21:21:25
tschangow 2012.10.24. 21:26:35
Ők forgalmazzák, jutalékot nem kapok :)
www.oldtimerperfekt.hu
tschangow 2012.10.24. 21:27:35
1127ccm 2012.10.24. 21:56:09
karlmann 2012.10.24. 21:59:40
Egy kérdés, a nyitott szívócsövön szűrés nélkül beáramló levegő mennyire növeli meg a motorkopást/csökkenti a motor élettartamát? Tudom, hogy ilyen megoldást használtak a régi karbis kocsikon ahol legfeljebb egy tésztaszűrőre emlékeztető rács volt csak a szívócsöveken. De a hatásáról nem tudok semmit.
Poita not Peter! 2012.10.24. 22:00:00
Viccet félretéve nagyon ügyes!
Tonti-10 2012.10.24. 22:00:54
Egyébként folyamatosan azon gondolkodok, hogy miként lett ilyen ez az ország, hogy végtelenségbe ajnározunk mindenkit aki tisztességgel végzi el azt a munkát amit kifizetünk neki. Ismerem Bandit, néhány éve csinált nekem kuplungot, hengerfejet, blokkot is rakott össze és meg voltam vele elégedve, rendes szakember és szerencsére tudok még pár hasonló szakit :), de akkor is elszomorító, hogy ez a hangulat, hogy a szar a természetes és a jó az extra....
Sok sikert a projekhez, 2010-ben láttam a kocsit az OT-n és remélem nemsokára látom menet közben is :)
Üdv T.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 22:07:17
A Hangyász első körben Pipercross zoknifiltereket kap, amiket a tütékre húzunk, aztán sokkal később talán tervezünk és gyártunk neki egy airboxot.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.24. 22:08:57
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.24. 22:54:22
apro kerdes/keres: remelem az mar fix hogy lesz video az elinditasarol? Vagy nem? Azt hittem ez fix! Sokan kivancsiak vagyunk.....
TaaT 2012.10.24. 23:13:16
sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/550217_410502275682774_1296670718_n.jpg
Ám a flokkolást én is hanyagolnám, akkor már inkább vmi alcantara :)
www.audizine.com/gallery/data/500/Bild_232.jpg
Hurri Kán 2012.10.24. 23:16:09
A mai magyar rögvalóságban amúgy van arra reális esély, vagy lehetőség, hogy egy ilyen autó rendszámot kapjon?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.24. 23:18:25
kamikazeee 2012.10.24. 23:32:35
A motor is nagyon tetszetős, ilyen komolynak tűnő technikát talán már csak a japán SuperGT sorozatban lehet látni. (Én naív, meg Nismo borítású burkoló elemet próbáltam keresni neked, hogy feldobjuk mezei mivoltából...) Gratulálok, csak így tovább!
Ui.: Powered Ákinak üzenem, hogy van pár raklapnyi (JDM) Nissan Silviám... Ha összedobna belőlük nekem is egy pályaautót, akkor a "feleslegből" még neki is bőven jutna egy szintén nem hétköznapi példány...
Szkotti 2012.10.24. 23:37:58
35up (törölt) 2012.10.25. 00:26:18
Joval olcsobb, a celjaitoknak tokeletesen megfelelo cuccai is vannak az Amphenolnak (RT360 szeria), MIL minosites nelkul, viszont IPX67 vedelmi osztallyal, -40tol +105 Celsiusig birjak a strapat, pl:
www.conrad.de/ce/de/product/739045/
(eszkozoldali csatlakozo, pinek nelkul)
www.conrad.de/ce/de/product/737945/
(kabeloldali aljzat)
10 darabtol mar 23% kedvezmeny van, es persze sokfele insert letezik hozza, kisebb, es nagyobb kabelkeresztmetszetekhez is. Zsugorcsore is szuksegetek lesz, a Raychem es a Tyco cuccait jo szivvel tudom ajanlani.
Ennel olcsobban nem kapsz normalis minoseget szerintem.
35up (törölt) 2012.10.25. 00:34:01
www.ebay.de/itm/261113176998
(fekete)
www.ebay.de/itm/251166516286
(piros)
Felvitel:
www.build-threads.com/general-car-stuff/diyhow-to-wrinkle-texture-paint/
Jo szorakozast, rucskos szelepfedelet!
Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.10.25. 00:45:04
+ a kész autókkal indítható lenne egy versenysorozat is.
De persze csak a azután, ha az ország osszes lakosa énekelt már a Megasztárban vagy szerepelt már a ValoVilág 47. szériájaban.
nagyonnagyon 2012.10.25. 08:22:55
www.youtube.com/watch?v=r-zxLBhsU6c&feature=related
Nagyon jól alakul.
vikk007 2012.10.25. 08:41:22
Öröm olvasni, hogy azért kis hazánkban is vannak hozzáértő embrek, nem csak pénzszedő, ál márka klubb alakító lenyúllók....
Mérges 1234 2012.10.25. 09:12:17
Az olajhűtő felfogatását, viszont nem így hagyni, hegeszteni neki külön tartót, de izibe. Ez így tuti kurvára nem oké.
conmorientes 2012.10.25. 09:17:19
Hetek hosszú sora óta dörzsölöm a szemem, gratula a haladásért.
Technikailag nem ugatnék bele, bár lennének szavak a nyelvemen, de az mutassa az utat aki csinálja.
Nínó, a végén elhiszem hogy ebből pálya autó és nem is rossz lesz :)
Minden a matekon múlik 2012.10.25. 10:56:29
fujita 2012.10.25. 11:04:15
Annak ellenére, hogy szerintem elég frappáns az olajhűtők megoldása (a ventillátor őket is hűti), én már csak azért sem hagynám így, mert a hozzászólásokból lemérhető, hogy sokaknak bántja a szemét és mivel ha jól értem ez egy kirakat-autó (is) lesz, sok kellemetlen megjegyzéstől kímélnétek meg magatokat, ha még most melegében átalakítanátok.
initialD 2012.10.25. 12:17:00
Köszi az infót, attól függetlenül jöhetne priviben egy telószám a villanyászhoz árajánlat kérés miatt.
Köszi!
zaki82 2012.10.25. 13:26:20
szerintem mindenkepp sokkal lejjebb kene rakni, sot, ha megoldhato inkabb a tuzfalhoz, vagy oldalra a bolcso melle ha befer - es mivel paranoias is vagyok, reszemrol korbeszigetelnem a tartalyt es amennyire van hely a nyomascsovet is.
ne legyen igazam, ne torjon le sohasenem, stb, de ha megis es az orra kap, szerintem veszelyben leszel es konnyebben kieghet az auto.
hofi601 2012.10.25. 15:38:07
eXDub 2012.10.25. 17:16:59
Ezen feküdtem!
Hajrá Áki, hajrá Hangyász, gyerünk Gábor! :)
Üdv!
Sam8888 2012.10.25. 19:58:30
Köszi mindkettőtöknek! :)
dzolee 2012.10.25. 22:01:19
35up (törölt) 2012.10.25. 22:36:59
www.amphenol.com.au/catalogue/RT360_Catalog_LR1.pdf
Amphenol RT360 katalogus, benne van az osszes csatlakozohaz es insert, ez alapjan ki tudod sakkozni, mi minden fog kelleni.
Europaban a Farnell, a Digikey, a Distrelec, a Voelkner es a Conrad biztosan forgalmazza.
2-More 2012.10.26. 15:41:47
Alapvetően parasztvakitás az egész. Az olajnyomás egy tisztességes állapotban lévő motornál egy normális állapotú olajpumpával az inditózás közbeni első pillanatokban felépül. Akinél az olajoskanna már alapjáraton ketyegő motornál alszik csak el, ott már gáz van, rendesen már krenkölés alatt el kell hogy aludjon, pár fordulatra. Rallyautóknál, főleg régi vasaknál van olyan, hogy külön kapcsolják az ACt és üzemanyag nélkül ráforgatnak egy párat, hogy tutira legyen olaj mindenhol, de ez is kövületeknél van jellemzően. Egy rendes motorban ott az olajfilm a főtengelycsapokon, ami az első pár fordulaton megvédi a csapágyat amit a pumpa el nem kezdi tolni az olajat, addig meg mivel maga a motor még nem jár, csak az öniditó forgatja, különösebben nagy terhelést amugy se kapnak, onnan meg hogy jár a motor ÉS jó a pumpa, nem szökik az olaj világba, hát, szelavi.
A postlube meg egy esetben hasznos, ha van olyan kretén, aki gázfröccsel lövi le a csigás motort, és a turbó lendületből még forog mikor az olajpumpa már nem szállit. Csak ezt egy sima mágnesszeleppel meg lehet oldani, berakod a visszafolyó ágba és csak gyujtáson nyit, előtte meg megtartja az olajoszlopot vissza tápcsőig. Jórészt ez is marhaság amugy, mert amig nincs elengedő kipufugógáz, amugy se forog sokat a turbó, olajfilm ott is van, még a siklócsapágyasaknál is, ha meg adott esetben gázfröccsön lövön le, a pillangószelep amugy is visszazár, és ahogy megáll a levegő a nyomóágban, az azonnal lefékezi a csigát. Kivéve persze ha atmoszférikus lefúvószeleped van, de mondom megint, ehhez nagyon ökör, karbis korszak óta nem szocializálódott polgárnak kell lenni.
Pályán én attól az egy dologtól fáznék Accusump esetén, hogy mennyire komálja a csapágyazás meg úgy minden, ha az bemelegedett olaj mellé megkapja telibe a pufferből a tizen-huszon-ötven fokokkal hidegebbet. Jó hogy a semmitől jobb, persze, de ez se túl egészsséges, egy tisztességes terelőlemezes kartert nem pótol ki ez se.
Valamint, ha már pluszolaj, pöcsömöccse, hűtő, nagyfordulat, nagytengely, ITB, stb, érdemes lenne a kitolt fordulat mellé a kartergáz kivezetését és/vagy lecsapatását is megoldani, fog termelődni gazdagon. Érdemes megnézni pl a drag hondák motorját, van amelyiknél 4 kerti locsolócső viszi ki a szelepdekni alól a mannát, de láttam olyan is hogy 3/4 colos cumin jött ki direktben a blokk oldalán a tutiság.
Elhelyezésbe nem akarok beleugatni, szerintem oda kell rakni ahol elfér, nem lehet az utastérbe vinni 3 méteren oda, 3 méteren vissza, mert akkor semmi értelme, a tűzfalnál nem fér el gondolom, az olajhűtőben meg az a lényeg, hogy nem kell odavágni az autót azt' akkor nem sérül :D
Sam8888 2012.10.26. 19:58:41
Hát ennyi marhaságot egy hozzászólásban régen olvastam. :DD
"Az olajnyomás egy tisztességes állapotban lévő motornál egy normális állapotú olajpumpával az inditózás közbeni első pillanatokban felépül."
Te még a büdös életben nem indítottál be hidegben autót. Amikor beindítod jellemzően egy-két pillanatra magasabb a fordulat (benzines ugyebár) és van hogy 1mp-ig nincs olajnyomás. (Nem régi autókról beszélek, új autóknál is így van ez...) És mint ugye tudjuk, a hidegindítás gyilkolja meg a motort.
"A postlube meg egy esetben hasznos, ha van olyan kretén, aki gázfröccsel lövi le a csigás motort, és a turbó lendületből még forog mikor az olajpumpa már nem szállit. Csak ezt egy sima mágnesszeleppel meg lehet oldani, berakod a visszafolyó ágba és csak gyujtáson nyit"
:DDDDDDD Jesszusom...
Nem az a baj turbós autónál, hogy megszűnik az olajnyomás, hanem hogy az _olaj_keringetése_ szűnik meg, vagyis míg bőszen forog a turbó, a siklócsapágyon lévő minimális olajfilm megég, ami aztán eltömíti a pici kis olajozó furatokat aztán innen már csak egy köpés a siklócsapágy kikopása.
És ha feltaláltad hogy kis gázfröccsre is felpörögjön a turbó, akkor szólj légyszi, mert szabadalmaztatni kéne.
"Pályán én attól az egy dologtól fáznék Accusump esetén, hogy mennyire komálja a csapágyazás meg úgy minden, ha az bemelegedett olaj mellé megkapja telibe a pufferből a tizen-huszon-ötven fokokkal hidegebbet."
Ember! Ebbe nem "betőttöd az olajat oszt eevan" ott a tartályban, hanem az is kering, mint ugyebár ahogy az olajhűtőben is...
:DDD
Ennyi marhaságot... :D Mindenesetre jót szórakoztam, köszi! :)
Suttora 2012.10.26. 21:52:13
Pistonless 2012.10.26. 23:56:54
2-More 2012.10.28. 08:46:48
Aztán, csigás motort. És én szerinted mit irtam, kedves barátom, amikor azt mondtam hogy kell egy nyomástartó szelep a visszafolyóágba, hogy ne csobogjon vissza az olaj a karterbe, és felégjen a csapágyra az olajfilm? Vagy nem tudunk értelmezni? Kettő, kis gázfröccs? Nyuszika, a kisebbik vasamban egy IHI RHB31es csiga van, elmondom hogy az még a Daihatsu Charade GTTI legkisebb turbójaként aposztrofált csigájától IS kisebb (az ugyanis egy RHB51). Namost ez a turbó 2-2500as fordulaton kezd el tölteni, van visszajelzője a műszerfalon is mikor dolgozik, van turbónyomásmérő is hogy lássam, megvan ott már a jó fél bar, 3 ezernél meg ha leugrok a gázról, akkorát szisszen a BOV mint egy IFA légfék. A másik vas amelyikben meg szoktam fordulni, egy Garett 2554R dolgozik, érdekes 2 ezernél az is tud fél bart, a másik saját vasamba pedig egy IHI VF38 fog kerülni, érdekes akinek van, azoknak is mind felfújja a motort legalább fél barral max 3 ezres fordulaton. Fel kéne már ébredni a turbólyukak legendáriumából, komám.
Végezetül, az Accusump: Nem, ebben nem kering az olaj, az a szárazkarter gyűjtőtartálya. Az Accusump egy nyomástartó edény, amiben az olajpumpa vagy a saját szivattyúja felépiti a nyomás és TARTJA. Nem kering benne. Amikor pedig a nyomás leesik, akkor az eltárolt olajat a saját belső nyomásával, azaz azzal a "labdával" visszatolja az olajkörbe. Ami még ha úgy is történik, hogy a nyomás folyamatosan felmegy-leesik, azaz a tartály töltődik és ürül, még akkor sem bir benne üzemmeleg olaj maradni, mert ahhoz olyan pálya kellene amiben folyamatosan olyan kanyarok és egyenesek váltogatják egymás, ahol ez meg tud történni, ilyen meg nincs.
Egyébiránt az olajhűtőben sem feltétlen kering az olaj, mert az ész nélküli böszme hűtőben lehet ám túlhűteni is az olajat, ezért szokás intelligensebb megoldásként vagy termosztátos hűtőt, vagy adaptert, vagy külső termosztátot venni a csövezésbe.
Szólj, ha még szórakozni kivánsz, úgylátom rádfér.
Sam8888 2012.10.28. 12:42:10
"Nincs olyan, hogy 1 másodpercig nincs olajnyomás, meg hol nincs olajnyomás, ugye babám."
Egyik barátom autója pedig pont emiatt lett csapágyas. Magas fordulat, hosszú kanyar, kicsit alacsonyabb olajszint a kelleténél éés már meg is volt a baj. Igaz az egy Fiat volt.
Másik. Ha neadjisten leveri a kartert és összetörik. Gondolom aluból van, az meg könnyen széthullik és a másodperc töredéke alatt bizony elvész az olaj és az olajnyomás is.
Más. gondolkodj már egy kicsit. Ha sokat áll az autó (gondolom Karotta sem a hangyásszal fog járni teszkózni), akkor bármily hihetetlen, de előbb vagy utóbb az olajfuratokból visszafolyik a karterba az olaj. Nem azt mondom, hogy koppszárazra de bizony akár sólyos másodpercek is lehetnek mire mindenhova kerül olaj.
Hát én jelenleg speciel két turbós autót is hajtok (bár mindkettő dízel) és mindegyikben akkora a turbólyuk, mint a grand kanyon "nyuszikám"! Pedig az egyikben akkora a turbó, hogy a szívórészébe nem fér bele 2 ujjam. ;)
"Nem, ebben nem kering az olaj, az a szárazkarter gyűjtőtartálya."
Ebben most kivételesen igazad volt, bár mire az olajhűtőn (ami ugye már meleg...) átmegy az olaj és eljut a motorig, addig bizonyára fel is fog melegedni. ;)
Nyugodtan visszaülhetsz a foteledbe, van még mit tanulnod IHI ide vagy oda... :D
2-More 2012.10.28. 13:58:37
Az, hogy a karter leverhető, megint csak senki nem vitatta. Erra való a karterpajzs. Viszont hga a kartert leverd, baszhatod az accusumpot, a hűtőt, bármit, ott az olajnyomásjelző tud berregni hogy error van, jórészt már későn. Ráadásul ezen a talicskán lesz is karterpajzs. Azért kell a dupla olajhűtő, mert nem kapna a karter menetszelet. Mellesleg, azért nem sok verdán van gyárilag alukarter, pont azért mert az törik és nem görbül mint az acél.
Megint nem volt vitatva, hogy mindenhova eljut az olaj nyomáson, visszafolyik, igen. De a szűrőkosár a karterből sziv, a megforgatja az öninditó a főtengelyt, vele együtt az olajpumpát, és már felnyomta az olajat. Mire a motor beugrik, és feláll az alapjárati fordulat, addigra annyi nyomás van a rendszerben, amennyi elégséges. Pont nemrég indultam dolgomra, és direkt megnéztem: inditózás közben felugrott az olajnyomás jó 1,5-2 barra, majd ahogy beugrott a motor, kb 1 másodperc alatt kiment egészen 4 barig hidegen. Az olajfilm pedig arra a pár fordulatra bőven elég. Amire te gondolsz, az az hogy olajcsere után tud elégtelen olajzással futni, igen, ha a barom nem tölti tele az olajszűrőt előtte olajjal és nem úgy rakja fel. Mellesleg, olajcsere után szokás lehúzni az injektorsorról a stekkert, és anélkül párat ráinditani.
Az hogy a dizelen milyen csiga nincs, meg milyen hulladék van, meg mekkora, meg mennyire van lekokszolva, az teljesen más tészta, itt a szezont kevered a fazonnal eszerint. Kiváncsi lennék, milyen dizel egyáltalában, meg a dizel amugy se túl széles hasznos fordulattartományában hogy tudni nagy turbólyuk lenni, mikor a legtöbbnek akkora lökete van mint kelemen annának, és van benne 1,5 akkora kompresszió mint egy benzinesben, ergo kellene hogy legyen annyi kipufogógáz már 1500nál mint a szemét. Jó hogy nem a 70es évekbeli Chevy Corvairt hozod már példának.
Mellesleg, én amit céges vasat hajtottam, 1,9 rönyó dci, annak is volt akkora turbólyuka mint a kurvaélet, ja, csak 75e km alatt a kocsi nem hagyta el budapestet, a karbantartás meg kimerült abban hogy tankoltak bele, és még az is 2500nál elkezdett tolni, igaz hogy 3500nál meg kifulladt :D
Már miért menne át az olajhűtőn? Ha arra használod az Accusumpot, amire való, azaz hogy a nyomás leesik és kell a puffermennyiség, akkor te valóban az olajhűtőn, meg az egész miskulancián akarod keresztülnyomni? Baromira logikus.....elmondanám, hogy azt direktbe az olajpumpához szokták bekötni egy plusz szűrőn át, hogy az még véletlenül se tudjon levegőt szivni és az olaj ne tudjon felhabosodni. Mert mikor leesik a nyomás, kezd a szűrőkosár környékén fogyni az olaj, és jelez a nyomásmérő, és a pufferből kitolja a nyomáslabda az olajat, az bizony idő. Erre mondtam pár hete, hogy érdemes két helyen mérni az olajnyomást pályagépeknél, mert elsőnek a vezérlés szokott kapni az elégtelen olajzás miatt, azaz fennt nem lesz meg az elegendő nyomás, de intenziv kanyarodásnál tud olyan anomália létrejönni, hogy az olaj visszafolyni nem tud, és a vezérlés úszik az olajban lenn meg szárazra fut a főtengely, elég ritka jelenség, de előfordul.
Tanulási kérdésben, igen, van még mit tanulni. Viszont legalább annyit már tudok, hogy mennyi mindent nem tudok még. Viszont a fogalmatlan pofázás, utána meg sunyi terelgetés, és közenincs infók előrángatásából, meg almát-a-körtéhez tipusu hasonlitagátosokból bizony már ki tudtam nőni.
powered 2012.10.29. 12:10:33
LuxiMFP 2012.10.29. 12:51:04
Adrian Mole 2012.10.29. 12:59:26
Remélem, a gyufa csak rágcsálni, miközben elégedetten hátradőlsz a motor röfögését hallgatva és mosolyogva a rozsomákon, aki körbeugrálja a gépet.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.29. 14:21:05
LuxiMFP 2012.10.29. 14:45:21
powered 2012.10.29. 15:20:19
www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/burningman.gif
Ma a harmadik 5 perces munka nyult masfel orara....
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.29. 17:02:45
RKr 2012.10.29. 17:47:09
Lesz a maiban is, vagy csak a jövő heti HangyászHétfőben?
HorsePower 2012.10.29. 17:50:49
Typoon 2012.10.29. 18:22:17
Hajrá Hangyász!
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.29. 21:39:04