Matsuri Madness vasárnap - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Matsuri Madness vasárnap

2012. június 12. 12:07 Nínó Karotta

Majdnem hét éve, hogy beszámoltam az első magyar driftnapról. Akkoriban nem volt még Szövetség, Bajnokság, nem voltak egyesületek, nem volt széthúzás, marakodás, anyázás. Fülig érő szájak voltak, vihogás és öröm, hogy ez a kiváló rosszalkodás, a legvidámabb találmány a motorsportok egyetemes történetében, ez végre itthon is gyakorolható és látható. Csodálatos rokkendroll volt.

Screen Shot 2012-06-12 at 11.59.30 AM.png

Most hétvégén olyan rendezvény lesz, ami ezekhez a gyökerekhez menekül vissza. Kötetlen, felszabadult, ön- és közveszélyes gyakoroló- és bemutatódrift, sportesemény és majális egyben. Így, ilyen közegben szerettük meg mindannyian a driftet, amikor nem szponzorkiszolgálás és pontozási marakodás a feladat, hanem mindenki kukorékolva feszegeti a saját képességbeli és golyókeménységi határait.

Nínó Karotta egy régi kakucsi driftnapon az SX-e turbócsövével harcol

Mindez Kakucson, a Budapesttől alig 40 km-nyire lévő pályán, vasárnap. Testfestett zombilányok és szponzorüzenetek nem nagyon lesznek, rendes, nyers, önmagáért való, japán iskola szerinti drift annál inkább. Ha még sose láttál ilyet, a Matsuri Madness egy elég jó alkalom az ismerkedésre. 

11 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m.o.p. 2012.06.12. 14:27:29

Egyik szeme sír a másik nevet. Örülök, hogy vannak még páran, akik azért driftelnek, mert szeretik. Viszont szomorú vagyok, hogy egy éppen megszületett sportágat rövid úton hazavágtak a belterjes trófea osztogatással.

khmkhmkhm 2012.06.12. 19:59:04

jelenléted garantált?

Madár Attila 2012.06.13. 11:03:17

Tök jó! Igazán fontos, hogy a gyökerek megmaradjanak. Van azonban pár kérdésem, őszintén szeretnék választ kapni rá (nem, az anyázós, >iq100 inkább fojtsa magába):
1, Magyarország legelismertebb autós kommentátora(i) miért nem tesznek valamit, emelik fel a szavukat a sport egysége érdekében? A széthúzás azt is jelenti, hogy egyoldalúan kérdezik meg a véleményeket? Kiváltképp érdekel ez, ha Karotta még autóval is rendelkezik.
2, szponzorpénz: valaki nyilvánosságra meri hozni, hogy micsoda pénzt kér el egy verseny engedélyezéséért az MNASZ? Oké, ezzel nincs gond, de talán érdemes belegondolni, hogy miből jöhetnek ezek a pénzek össze. Nyílván fontosak a gyökerek, ami az amatőr autózást illeti. Pénz nélkül azonban soha nem lehet fejleszteni a technikát, gumikat venni, gyakorolni stb. vajon a nagy bajnokságok is tisztán szeretetből szerveződnek a világon?
Amúgy, tetszenek a UPC reklámok és tetszett a Red Bull Röpnap kommentálása is…

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.06.13. 11:40:26

@khmkhmkhm: Nem garantált, mert családos majom vagyok, de törekszem rá.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.06.13. 12:02:12

@Madár Attila: Ha ez a felvetésed ránk vonatkozik, akkor válasz egyszerű: a Winklert egyáltalán nem érdekli a motorsport, én pedig nem szólok bele valamibe, amihez nem értek.

A magánvéleményem az, hogy profin mindent csak sok baszakodás árán lehet csinálni, azaz sok időt kell beleölni, ami pénz, azaz nem lehet ingyen. Minden sport akkor virágzik, ha kereskedelmileg virágzik, amihez sok munka és sok médiamunka kell. Semmi bajom azzal, ha egy sportág szervezői pénzt akarnak keresni, hiszen ez is kell hogy motiválja őket, a sport szeretetén túl. Sportszeretetből ugyanis nem lehet párizsit venni.

Itthon ebben is fura képmutatás van, pont mint a párt- és kampány-finanszírozásban: mindenki tudja, hogy a látható pénz nem elég, de nem hajlandó láthatóvá tenni a valóságot, mert vagy irigy, vagy a másik irigytől fél. Az viszont halálosan fontos, hogy a szponzor alapvetően a nézőket veszi meg, és nem a felületet. Azaz ott, ahol elkezdik a szponzort kiszolgálni a nézők kárára, ott a sport hamarosan elhal.

A magyar driftélet szakmai szétszakadását messze nem értem már, fogalmam sincs, hogy kinek mennyire lehet igaza, rég elvesztettem a fonalat. Ezért ezzel a felével nem is foglalkozom, és nem is beszélek róla. Ha időm engedi, elmegyek eseményekre, és ezek alapján döntöm el, hogy melyik irány a rokonszenvesebb. Az biztos, hogy azoktól a rendezvényektől, amik a feneketlen parasztság ünnepélyei, azoktól hányok. Minden tiszteletem a meztelenül tekergő nőké, de én egy régi vágású faszkalap vagyok, szerintem a kilátszó pinának a négy fal közt a helye, és ezt nem minden szervező osztja.

Madár Attila 2012.06.13. 13:22:07

@Nínó Karotta: Igazán megtisztelsz a válaszoddal, külön köszönöm, hogy ennyire részletes. Engedj meg kérlek egy rövid viszontválaszt.

Egyetértek, profi munkához sok baszakodás kell. Nekem ez elsősorban a részletekre való olyan mértékű figyelmet jelenti, mintha az adott csekélységről szólna az egész - mert a végén azokból áll össze a teljes kép. A drift, mint sport (túl az „utcai” eredetén) egy üzlet. Egyrészt senkinek nem adnak puszira egy difit, másrészt sokkal több van ebben sportban. Talán, itt az alkalom, hogy egy sportban nagyon jók legyenek a magyarok. Ehhez meg pénzt kell. Így szponzor is kell. Meg jó nagy média.

Na ja, a szponzor-néző egy kényes egyensúly. Igen a végcél a néző megvétele. Azé a nézőé, aki, ha elviszi egy garázsba az autóját, még csak budira sem kell elmennie, látja a falon a pina posztereket. Más országban nem voltam szerelőknél, arról nem tudok nyilatkozni. Ha ez a magyar sajátosság, ez is hozza a nézőt, akkor nosza. Álszentség lenne tagadnom, engem speciel először a pina vonzott, aztán megszerettem az autókat (is). Olyan ez mint a kisbolt a sarkon. Van ott tampon is, én meg eldöntöm, hogy veszek-e vagy sem. Az meg hülyén néz ki, hogy emiatt beírok a panaszkönyvbe.

Sok sikert kívánok a szervezőknek Kakucson! Gumifüstöt és kemény meneteket, baleset mentesen! Ha valaki nem bírja ki addig és overálos faszikat akar látni, akkor most csütörtökön, a Hősök terén este 8.30kor lesz a díjátadója a Lóerők Éjszakája drift futamának.

Veled kapcsolatban pedig: nagyon tisztelem a munkásságod és bízom benne, hogy a nem túl távoli jövőben személyesen is folytathatjuk (pl. mi az a feneketlen parasztság ünnepei)

cs0ki 2012.06.13. 22:30:28

bocsi, ez kicsit off-os téma, de amikor ráakadtam, egyből eszembe jutott a múltkori tudományos kipufogós poszt:

karotta, ezt az oldalt láttad már?

users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26

szerintem nagy :)

cs0ki 2012.06.13. 22:32:13

(a forrás persze ugyanaz, mint amit te is használtál :)

khmkhmkhm 2012.06.14. 10:57:55

"Azé a nézőé, aki, ha elviszi egy garázsba az autóját, még csak budira sem kell elmennie, látja a falon a pina posztereket...Ha ez a magyar sajátosság, ez is hozza a nézőt, akkor nosza. Álszentség lenne tagadnom, engem speciel először a pina vonzott, aztán megszerettem az autókat (is)...Az meg hülyén néz ki, hogy emiatt beírok a panaszkönyvbe."

Kiemelném: "Ha ez a magyar sajátosság, ez is hozza a nézőt, akkor nosza."

Tehát kedves Bazsó úr, kérlek ezentúl ne feccoljatok ennyi időt az autóstesztekbe, ne vegyetek fel szép képeket, ne vágjátok össze, ne csináljatok igényes műsort, ne vezess jól a videókon, elég ha melleket, és szülőcsatornát növesztesz a Winklerrel egyetemben, és néha villantotok a TV2-őn. (bármennyire is abszurd a kép, majd az hozza a nézőt)

Magyarországon még nem voltam drift-eseményen, pont azért mert a plakátokon az első hívogató szó az a "olajoshordón táncoslányok" volt, ami miatt nem fogok kimenni. Úgyhogy hátha a Matsuri Madness lesz az első:)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.06.21. 00:54:46

Eszembe jutott, amikor Taszáron először rendeztek éjszakai gyorsulási futamot. Szeptember közepe volt, és bár alapvetően jó volt az idő, azon a hétvégén lecsapott valami hidegfront, úgyhogy kabátban kuporgott az emberek többsége.

Persze ott is be volt harangozva az "égő hordók, táncoló, vetkőző lányok" frázis (a mai napig nem értem mi a volt a jó az égő hordókban). Állok a helyi Üvegtirgis előtt, szürcsölöm a forralt bor helyett a forró teát, és az ott összegyűlt maroknyi közönséggel a távolból szemléltük a kisasszony művészetét. Amikor az utolsó textil is lekerült, összenéztünk, és húzott mindenki egy jót a forró italából. :D

Hogy a drifthez is hozzászóljak: nem rejtem véka alá, hogy igazából nem kedvencem ez az autósportág. Elismerem, hogy komoly munka van benne és iszonyatosan nagy vezetési tudás szükségeltetik hozzá, de nekem erre sajnos nem mozdul meg a cerka, mint ahogy a gyosulási versenyekre sem (na jó, ha egyszer testközelből megtapasztalnék egy top fuel dragstert, az azért lenne valami).

A tévés múfajok többségével is így vagyok (úgy nézem, vallomássorozat készül, aki előre érzi hogy unni fogja, fogadja meg Pósalaki bá' tanácsát, hogy "Ugorgyunk!"). A Forma 1-et is tisztességből nézem már csak, de egyre többször alszom be rajta, és nem igazán tud érdekelni. Évek óta fogadom hogy nem nézem, aztán mágis. De persze vgyok olyan hülye, hogy egy Le Mans-i 24 órás minden percét végignézzem. (idén ez most nem sikerült, tavaly viszont igen, hál'Istennek, igazán történelmi verseny volt).

Biztos öregszem, vagy valami (pedig a 30-at is még alulról súrlom), de nekem az örömöt az autózásban az jelenti, ha végig tudok menni egy szép tájon és nem munkába/ból igyekszem, ha nem pedáltáncot járok a dugóban, hanem csak menni tudok és tudni, hogy megengedhetem magamnak.

Tervezem már egy ideje, hogy csinálok egy ilyen nagy európai utazást. Innen Angliából indulva be Franciaországba: Rouen-les-Essarts, Le Mans (a la Sarthe útvonala na meg az 1906-os Francia GP köre, hogy a virtuális (vagy éppen fizikális) magyar zászló lobogjon egyet. Onnan le Délnek, Sospeltől Monacóig (ez ugye a Col de Turini), SanRemo, Monza, Brescia, onnan délnek egy fél Mille Miglia, át Szicíliába, Targa Florio "Piccolo" kör, majdy vissza.

Be szép is lenne.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.06.21. 00:56:53

Jut eszembe, valaki csinálhatna egy olyan progit egyszer, ami lehetővé tenné, hogy a Google Street View kvázi vezethető lenne zökkenőmentesen.