Augusztus 9-én nyílt nap volt a 'Ringen. Ilyenkor hagyomány, hogy Tóth Zoli kolléga és én kivisszük a Corollákat, Telós Bandi pedig nem ér rá, mert állandóan valami halaszthatatlan rabszolgamunka alatt nyög az anyahajón.
A mostani alkalom azonban két okból is kivételesnek ígérkezett: egyrészt úgy volt, hogy kijön Winkli is a Cougarral, másrészt tényleg kijött Bea és Ildi, azaz az Ezeröcsi című rádióműsorunk majd' teljes stábja. Róbertet részben tán válása viselte meg, részben pedig az aggodalom, hogy a rendes veterán Cougart túlságosan meggyötri a 'Ring, főleg a fékeket. Igaza is van, eleve ki hallott már olyat, hogy egy muscle carnak kanyarodni kelljen?
Előző nap Kariék fékbetétet cseréltek a Corollán, de itt már minden hiába. A netes tudomány temérdek fékkomolyítást ismer az RX-7 fékektől a speciális versenyfék-készletekig, de szegény Hacsin nincs fejlesztés, csak karbantartás. A fejlesztési erőforrásokat ezer csecsen át a Hangyász szívja magába.
A korábbi tapasztalatok alapján a gyári fékek jó betéttel és tárcsával egész tűrhetőek, de a Hungaroringet nem bírják. Most lyuggatott/mart tárcsákkal, új Mintex versenybetétekkel és friss Motul versenyfolyadékkal vágtam a napnak, de úgy 6 kör után most is orosz rulett lett minden féktáv. A nap végére a jobb első betétről le is mállott a súrlódó felület, és hátul is megégett minden, ahogy szokott.
Kari persze megmondta előre "Fékbetét-minőségi kifogást nyújtok be. Az elálló kopófelület, a hanyag ragasztás a bajom." Azt udvariasan nem emlegette fel, hogy egy korábbi nyílt nap alkalmával - amikor szintén szétesett a betét, és ezért kénytelen voltam a hordvassal lassítani - összehegesztettem a vasat a dugattyúval, ezért komplett féknyerget kellett keríteni. Persze megállás híján meg a lakatolást vette volna rossz néven.
Remélem, sikerül valami légcsövezés-félét okosítanunk a fékhűtéshez, mert így a pályázást nem nagyon lehet komolyan venni. Hol beroskad a pedál, és alig lassulunk, hol megáll az autó a kanyar előtt 30 méterrel. Így aztán – mivel megígértem a lányoknak, hogy nem ölöm meg őket – maradtak a konzervatív féktávok, főleg a célegyenes végén.
És egyszer megpróbálunk kezdeni valamit a Skoda kuplung-munkahengeres hidraulikus kézifékkel, ami a drift kedvéért került az autóba, de sajnos az első naptól használhatatlan. Olyan rosszul jön ki az áttételi viszonya a hátsó fékdugattyúkkal, hogy lehetetlen akkorát húzni rajta, ami megfogná a hátulját. Szóval ide kell vadászni valami rendes Tilton vagy Girling megoldást, kisebb dugattyúval. Ez talán a pedálérzeten is javít valamicskét, mert van rá esély, hogy finoman összedolgozik a hátsó fékkör a hidrós kézivel, és akkor végül tán lesz más haszna is a kézifékkarnak, mint a fenyegető meredés.
És most vissza a pályára. Az elején mentem egyedül egy menetet, ezt sajnos nem sikerült mérnem, mert nem volt áram a GPS-ben. A hátulja továbbra is veszettül pattog, hiába tekerték keményebbre a gátlót a srácok, ez olyan rossz, hogy a szép új gumikon látszott is a tankönyvekből ismerős kagylós kopás. Így aztán szereltem egy sort, gyorsan leengedtem a hátsó futóművet, közben kicsit leborítottam az autót az emelőkről (igen, az ember 33 évesen is lehet akkora idióta, hogy elfelejti kiékelni az első kereket, és nem fektet egy pótkereket a küszöb alá), de aztán visszaemeltük, hála a kiváló toyotás különítmény izomerejének.
Betekertem mindkét hátsó gátlót koppig legfeszesebbre, ez nem elegáns, és ritkán jó jel, de még mindig így a legjobb. Egyszerűen túl kemények ezek a hátsó rugók ide, se a gátló, se a csövezetlen, rohadt kasztni nem bírja. Még mindig veszettül ugrál a feneke terhelés alatt, majd nézd meg a videón a hosszabb kanyarokban, ráterhelés után, de bemelegedett gumival már viszonylag tart. Aztán néha mégse, és akkor elugrik 3 métert, ilyenkor kell gyorsan utánaszaladni az ellenkormányzással. Ezért nincs érdemben egy tiszta köröm se, mert folyton jön a bepattogás és elrepülés, de legalább éberen tartja a reflexeket.
Tudományosan nagyon izgat, hogy mi történne, ha becsövezném a karosszériát efelett a szilaj futómű felett, hogy vajon az alulcsillapítottság mennyiben jön onnan, hogy az egész tekeredő kasztni maga egy csillapítatlan, csavarodó rugó. Valószínűleg a bukócsőtől is javulna a helyzet, de ennél egyszerűbb lesz egyszer valami ismert és puhább rugószettet bepróbálni hátulra.
A másik, hogy vajon az az 1998-as évjáratú, felújítatlan, gyári, 1,6-os, 20 szelepes szívómotor, amit 4 éve kizárólag kínzásra használok, és az üzemidejének jó harmadát 5000-8000 között töltötte, vajon mennyit ad le ma a bő 4 éve mért 152 lóerőből? Érdekes lenne tudni, talán el is megyek vele a padra, ha lesz időm. A drága Hacsi egy hős, az egyszer biztos.
Nos, elég a nördségből, lássuk, sikítottak-e a lányok. Beáról nem készült belső videó, mert akkor még nem volt meg az ihlet, hogy egy fél tekercs duct-tape és a kihajtogatott Xacti milyen szépen kiadja az utasoldali ülés fejtámlájának oldalán mint belső kamera. Cserébe Ildi szépen lefilmezte a ki-beszállást és a 2-es kanyart, amire rálátott.
Bea vidám volt és lelkes, de szerencséje is volt, egy kisebb baleset miatt két részre szedték a menetünket, így neki 3 gyors körnél többet nem kellett egyszerre kibírnia. Mindenesetre még a kiszállás után percekkel is nagy buborékokkal pezsgett, és szeretne jönni driftelni is. Nagyon rendes lány.
Ildi autós dinasztia leszármazottja, a családja a magyar off-road élet egyik ősi tartópillére. A sebes keringés nem jött be neki annyira, mint a kedélyes dagonyázás a póznák és sziklák közt, egyre baljósabb hallgatásba burkolózott, így a közepe táján vissza is vettem a tempóból (addigra fékileg is elég nagy bajok voltak), és tán úgy is maradunk, ha a nagy sétakocsikázás közben utol nem ér minket Miki1 és az ő Honda S2000-motoros verseny-Hacsija, meg az őt kergető BMW Z4. Szóltam is Ildinek, hogy megnézzük, meddig tudnánk velük menni, de nem nagyon lelkesedett. Így aztán kiderült, hogy egyenesben semennyire, féktávon semennyire, kanyarban meg tán igen, de mire ide eljutottunk, a szegény, pattogástól gyötört hátsó gumik már úgy eltaknyolódtak, hogy az utolsó pár kanyar béna driftnek is beillett volna, Ildi pedig annyira szenvedett, hogy feladtam.
Két videó készült: az egyik egy rövid hangulatjelentés aranyos csajokkal és a nap legjobb mért körével. A nyitó-és zárókocka ugyanott készült, pont akkor, amikor a célegyenes eleji startlámpakonzol még épp belóg a szélvédőkeret alatt. Nem valami tudományos, de két tizedre jön ki csak gyorsabbra, mint a mért idő, ez pár frame, és úgyis mindegy. A kör maga csupa szemét, itt-ott megcsúszó fenékkel és egy kevéssé elegáns visszaváltással az utolsó előtti kanyar bejárata után, amit diszkrét farkúszás követ, de valahogy nem esett jól ott a hármas, akkor.
A másik, hosszabb videó Ildi teljes megpróbáltatásait mutatja, mind a 14 percet a pályán, mínusz bemelegítő- és hűtőkör, mert a YT nem enged fel 14 percnél hosszabb filmet, én pedig épp a nászúton tespedek Zamatos Sügér asszonnyal, ahonnan az Indavideó nem érhető el. Cudar világ. Itt úgy tűnik, hogy voltak sokkal tisztább körök, mint a leggyorsabb, de a tudomány azt mondja, hogy mégis ott haladtuk a legsebesebben átlagosan, és ahhoz nekem se türelmem, se eszem, hogy utólag megtaláljam a tizedeket. Az ilyesmit bízzuk Halaska doktorra, remélem, majd egyszer valaki elmagyarázza.
A pályán időméréshez a Harry's lap timer pro nevű csodálatos alkalmazást használtam, külső GPS-modullal a pontosság kedvéért. Utóbbi nélkül nincs is nagyon értelme, legalábbis 3G iPhone-nal semmiképp, a későbbiekkel nincs tapasztalatom. Jó GPS-szel viszont halálpontos, és nagyon jó használni.
Csodás móka volt, mindenkinek ajánlom. Érdekes, hogy a jellemfejlődés kacsakaringós útján mostanra mennyire megszerettem a pályaautózást. Régen csak a harmonikus sodródásban volt kurjongatós örömélményem, egy ideje meg már a szabályos körözés Zenje is bejön, nyilván érek. Vagy öregszem. Azért, ha minden jól megy, a járókeretet is elrúgom majd keresztbe néha, ha elég csúszós lesz a linóleum az aggok házában.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.22. 14:20:31
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 15:05:22
Ó, és kösz a nyitóképet, Miki3d!
indafoto.hu/miki3d
XJS · http://www.ae86.hu 2010.08.22. 15:13:39
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.22. 15:21:06
Egyébként hívhattál volna videó ügyben, feltettem volna neked indára:)
Stump András 2010.08.22. 15:32:08
Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.08.22. 15:34:10
és csak hallani lehetett :D
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 15:41:46
skovalsky 2010.08.22. 15:43:44
Chocolate shitsandwich 2010.08.22. 15:46:05
Karotta
Milyen progid van iphone-on? :)
Chocolate shitsandwich 2010.08.22. 15:47:28
Chocolate shitsandwich 2010.08.22. 15:48:46
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 15:51:54
Almaspite 2010.08.22. 16:03:48
Miért nem lehet egy hónappal/héttel elötte, szép, nagy, piros betűkkel felhívni erre a köz figyelmét?!?!
Uram, uram, a kurva életbe már!
akiak 2010.08.22. 16:11:06
www.hungaroring.hu/Esem%C3%A9nyek
akiak 2010.08.22. 16:14:05
jövőre én is kipróbálom ezt, milyen is íven autózni, csak még a fémfékcső készlet+rendes betét hibádzik a készletből
Chocolate shitsandwich 2010.08.22. 16:17:37
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 16:18:52
Ezt, ni:
racingsystem.hu/hu/szolgaltatasok/autos_napok/
Szerencsére, ha az ember egyszer regisztrálódik, akkor kap meghívót emailben, meg körbe szoktunk érdeklődni a társaságban, ha közeleg az időpont, hogy senki el ne felejtse.
akiak 2010.08.22. 16:20:21
ommm 2010.08.22. 16:23:19
Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.08.22. 16:23:45
www.youtube.com/watch?v=II4U04Ual4M
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 16:25:45
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 16:29:09
timeattack.hu
Hilux94 2010.08.22. 16:34:17
akiak 2010.08.22. 16:34:24
Nekem elöl Pzero C (www.frohnleiten.at/andreas-ludwig/images/7semi.jpg )van, bár a tököli edzések megviselték már a szélét, de nem fogok küzdeni a tizedekért szerintem :)
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.22. 16:39:44
Sabc 2010.08.22. 16:40:36
Sabc 2010.08.22. 16:44:04
:)
baseldon 2010.08.22. 17:10:27
Csikós Zsolt 2010.08.22. 17:21:30
Asszem kijövök a Bianchival is. Csak hogy lássatok szépen menő autót...
Ciri 2010.08.22. 17:32:04
:))
@Nínó Karotta:
A videó már a koppra állított futóművel készült?
Hilux94 2010.08.22. 17:44:36
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 17:45:04
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 17:46:28
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.22. 17:46:34
butcher__ 2010.08.22. 17:49:50
"Oti" - Gábor · http://www.melygararazs-street.hu 2010.08.22. 17:59:56
Egyébként jó kis verda, kár, hogy legutóbb nem tudtam megcsípni egy-egy kép el kattintásáig.
Am látom van rendszáma. utcán is közlekedsz vele? Vagy csak "rajta maradt" ? :)
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 18:03:12
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 18:07:02
Rajninho 2010.08.22. 18:08:02
Ő azért az durva ,hogy Z4-et tudtad tartani :O Na meg az is durva ,hogy milyen hirtelen elfogytak a gumik egyik másodpercről a másikra :O Amúgy azt nézted a videóba ,hogy utsó körödben célegyenes végén kanyarban nem pattogott már el az autó vagyis alig pattogott csak :D
ChPh 2010.08.22. 18:12:21
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.22. 18:14:52
ChPh 2010.08.22. 18:23:57
Robis 2010.08.22. 18:52:31
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 18:56:17
Az erős autók közt mindenfelé koncentrálni kéne, és időnként elugrálni az útból, és az felesleges stressz azért a vékonyka örömért, hogy eldicsekedhetek egy-két lenyomott Fezzával és GTR-rel (pláne, hogy ilyenkor mindig kiderül, hogy ott csak 3 hengeren volt gyújtás, másnapos volt a sofőr, nem töltött a turbó, és így tovább - ahogy ugye nálam is sarkig van tárva az Autóversenyzők Arany Kifogáskönyve, hogyaszondja pattog a háta, elégett a fék, stb).
timeattack.hu/hun/hungaroring/
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 18:59:39
Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 19:00:21
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 19:01:34
lr 2010.08.22. 19:04:01
A viszonylag alacsony frekvenciája, a gerjedése, meg az alapján, hogy leginkább kanyarban jelentkezik - viszont innen nézve egyáltalán nem tűnik valószínűtlennek, h az a csövezés nem keveset számítana - tekintve, hogy itt egy sorosan kapcsolt lengőrendszerről van szó, aminek csak az egyik tagját lehet a klasszikus értelemben csillapítani, míg a másikkal a legjobb, amit tehetsz, h jól felkrenkölöd a merevségét.
Pozitívum, hogy mikor egyenesben is pattog kicsit, ladás kuplungrugdosós jelleggel gyorsítja a motor felpörgését. :)
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.22. 19:07:05
Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 19:09:59
FISTI 2010.08.22. 20:09:21
CSÖRR-CSI££ 2010.08.22. 20:23:12
bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.22. 20:32:11
butcher__ 2010.08.22. 20:37:40
CSÖRR-CSI££ 2010.08.22. 20:50:57
ÁÁÁÁÁÁLLLLat!!!
Most nyomnom kell egyet a Colin McRae 2-n, mert így fölpörgetve nem tudok elaludni :D
1ns0mn14 2010.08.22. 21:26:14
@Csikós Zsolt: A következő belsőség posztod lesz a 300. Valami EPIC szösszenetet várunk. Kisujjból menni fog!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 22:40:59
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 22:43:38
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 22:54:24
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 22:55:42
a márk 2010.08.22. 23:17:51
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.22. 23:25:10
w a s d 2010.08.23. 00:09:48
Persze, ez a máséval (sőt, másokéval) a csalánt kategória, de azért idekommentelem.:D
w a s d 2010.08.23. 00:28:07
zöldi 2010.08.23. 07:08:09
miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2010.08.23. 08:12:01
További jó teszteket, versenyeket a géppel!
Fömi 2010.08.23. 09:37:07
Amennyiben ennyire ütik egymást a rendezvényeink és a rádiós műsoraitok időpontjai, esetleg csináljatok egy kitelepült adást a versenypályáról. Így tudnánk kedvezményt is biztosítani a nevezési díjból. XD
No, a lényeg, hogy szívesen látunk. Remélem Baksay doktor felgyógyuló autójával együtt egyszer Te is ki tudsz jönni.
Üdv,
Fömi
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.23. 10:13:05
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.23. 10:28:33
mnrvortxhungary.blogspot.com/
Merida001 2010.08.23. 10:46:34
Amúgy jó, de nem jön át az élmény...ugye ezt át kell élni élőben és személyesen!!:)))
Sopánka76 2010.08.23. 11:35:57
2:25-ös időn annyira nem kell magyarázkodni szerintem... :)
Jó az nagyon! Ennél jobbhoz már tényleg mindennek tökéletesnek kell lennie!
Nem érezted nagyon szélesnek a pályát ehhez az autóhoz?
(Oké, mi utcai 90 pacis autóval mentünk, utcai gyári futóművel, olcsó gumival...)
sunblind 2010.08.23. 12:20:14
ildikroo 2010.08.23. 12:49:51
Tényleg nem a Rover a rendes terepjáróm. Ez a család szégyene, ami fölöslegessé vált, így valóban eladó, mert csak egy angol beteg. A sajátom csendesen pihen a gazban egy telephely végében és várja a gazdi anyagi helyzetének fellendülését, amivel egy időben úgy szívet, emelést, gumikat, csörlőt és váltót kap.
Amint ez megtörténik, vendégem vagy egy körre a Ringen (az erdőben!), Karotta! Csak, hogy megfelelően megháláljam ezt a 2:25:88-at...
Fömi 2010.08.23. 14:41:23
Ettől függetlenül jól éreztél rá a receptre: kis önsúly.
A Nissan 3,5-es motorja is jól bírja a kiképzést, bár egy sima 350Z is nagyon jól teljesít pályán egy sportfutóművel és némi fék erősítéssel. Ez összességében egy problémamentesebb kombináció, mint a legtöbbek által kedvelt összkerekes, turbós megoldások.
Részemről továbbra is drukkolok a Hangyásznak, mert az tényleg unikum lenne. (és abszolút sportértékben is izgalmasan hangzik)
ps: Most vasárnap voltunk a Pannónia Ringen. :)
mtk001 2010.08.23. 15:43:57
Beton kemény futómű, pattogós rugózással, elég komoly próbatétel lehet.
A motor mintha soha nem forogna le, hosszúak az áttételek ?
Sam8888 2010.08.23. 17:14:43
Amúgy van telóra másmilyen köridőmérő progi is (Symbian, PDA, laptop, stb...)
www.racechrono.com/
Ráadásul ingyenes ;)
2102 2010.08.23. 18:50:24
Karotta jól nyomtad, időt leginkább sztem a "driftelésekkel" veszítettél.
Bőven elég ez a lóerő ide :-)
donphobos 2010.08.23. 20:35:27
Ritkán kommentelek de mindig olvasom a bejegyzéseket és tetszenek is. Jó ez az oldal, a különféle furcsa mondásokat pedig hosszan ízlelgetem.
"Vagy öregszem. Azért, ha minden jól megy, a járókeretet is elrúgom majd keresztbe néha, ha elég csúszós lesz a linóleum az aggok házában."
Ez például priceless :-)
Lenne gyorsan két kérdésem. Melyik Xacti kamerát használod? És milyen nagylátószögű konverter van rajta?
További jó munkát kívánok!
Üdv!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.23. 22:49:15
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.23. 22:58:07
A Pannónia Ring tervéről hallottam, de nászút alkalmából igazoltan hiányzom. Pedig ott még sose voltam, hiába mondja mindenki, hogy csodálatos pálya.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.23. 23:05:24
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.23. 23:07:23
mtk001 2010.08.24. 08:41:56
Nem a dadogásra gondoltam, de az mindent megmagyaráz, hogy a gyári áttételeid vannak. Valóban fülre sem ideálisak az áttételek a Hungaroringhez.
Szerintem lehetne állítani a motorelektronikán is egy picit, mert így videón keresztül érzésre még bőven forogna a motor.(Följebb szabályozzon le.)
w a s d 2010.08.24. 10:17:35
Ha a Tico tengelytávjánál kb. 3 centivel rövidebb, akkor az 2,3 méter körül lehet, ahogy nézem, ha meg azt nézzük, a 964- es 911- esnek 2,27 méter, a mostaninak is csak 2,35-2,36 m között van, és annál csak több, mint 300 LE- s változatok vannak, a motor "rosszabb" helyen van, mégis a hozzáértők jónak mondják, szóval csak megoldható itt is.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.08.24. 11:07:07
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.24. 11:29:20
donphobos 2010.08.24. 18:33:19
Köszönöm az infót! A konverterekből érdemes a jobbat venni, ez valóban nagy igazság.
Ez már zárójeles: a vaciláció számomra az hogy menjek-e el digitális videókamera irányba vagy valami modern point and shoot gépet válasszak ami tud eleve ekvivalens 24 mm-es nagylátót. Nekem főleg a nagylátó kell, mert RC modellezéshez használnám a dolgot főleg. Mindegy, még sokat olvasok és morfondírozok rajta.
Még egyszer köszönöm az infót!
Üdv!
TóthZé 2010.08.24. 18:51:59
TóthZé 2010.08.24. 18:53:31
Fömi 2010.08.24. 19:34:13
Ha jó a súlyelosztás akkor nem lesz gond a tengelytáv. Egy orrnehéz hátsókerekes rövid tengelytávval viszont nem lenne szerencsés.
A hivatkozott Nissannál is sok apróság dönt. Például 240 v a 280-as slickek közt is másodpercekben mérhető a különbség. Aztán ott van még a jól beállított -és a hangsúly itt a jól beállítotton van- sportfutómű. Ez is súlyos másodperceket jelent. Ebben az állapotában az a kocsi legalább 10 másodperccel gyorsabb, mint egy teljesen gyári, utcai gumival.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.24. 20:55:01
TóthZé 2010.08.25. 08:21:07
Az utcai más tészta, de az angolok újságírók annál is inkább a traction-ről áradoznak, mint a semlegességről... Egyébként persze mindegy, ezen nem veszünk össze.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.25. 09:32:46
Röhrl emlékiratokat nem olvastam, de mindenképp beszerzem, akár németül is:)
TóthZé 2010.08.25. 18:43:18
speedhunters.com/archive/2010/08/25/video-roll-gt-gt-audi-sport-quattro.aspx
Nézd meg, hogy ha nem kombinációban dobálja, akkor mekkorát csóvál a pilóta az erősebb kanyarok előtt.. Skandinavian flick rulz. :)
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.25. 19:22:11
Azaz, fasza videó, köszi! Tényleg durván belengetik, eddig fel se tűnt annyira. Lehet, hogy ezért szerették sokan:)
Balage85 2010.09.21. 14:53:54
Pl így: www.youtube.com/watch?v=GKsfmShv9Gk :)
ringesLacci 2010.10.14. 02:27:42
Mi változott a '10.10.10-es nyílt napra? Ha jól rémlik meglett a 2:22... idő.
Biztos nincs meg, de futólag találkoztunk: mellém áltál be az új rekord után és éppen tépkedted a tape-et a kékfényes jeladóról, mikor megzavartam elmélyült tevékenységed egy 'mi az ott göpösö?' átszólással. (Wéberes bagázs ezüst paripa)
Nemigen szaglásztam még körbe itt a virtuális térben ezirányban, de van esetleg szájberprofilja a kocsinak?
Én is egy 150es ménest terelgetek a pályánapokon és annak ellenére, hogy távoli(nem keleti) rokonságban vannak, elmerülnék az adatokban.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.15. 21:52:36
Igen, 2:22:51 lett a vége, majd gyártok róla posztot, ha lesz időm végre. Négy dolog változott:
1: Részt vettem egy Wéber Gábor-féle kurzuson előző héten az Euroringen, ami rém hasznos volt, ott is sokat gyorsultam. Ők szervezték: tunexcom.org
2: Ránéztem a guminyomásokra, és összelőttem őket - szintén a wéberi iskola szerint
3: Ráfeszítettünk az első kanyarstabilizátorra, hogy az amúgy is iszonyú hátsó pattogás mellé ne legyen még olyan súlyosan túlkormányzott is
4: Utas nélkül mentem.
Szuper érzés.
A szájberprofil-dolgot nem nagyon értem, ha arra gondolsz, hogy le van-e írva valahol, hogy mi ez az autó, akkor a válasz az, hogy táblázatszerűen nincs, de itt a blog oldalhasábjában az AE86 címkén megtalálsz róla mindent. Avagy itt: karotta.blog.hu/tags/ae86
hbeela 2011.03.17. 16:35:15
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.03.17. 17:33:29
hbeela 2011.03.23. 09:42:43
Más - a 200SX-et vitted már ki pályanapra (még mielőtt a nemesebb részeit beleborítottátok a Hangyászba)? S13--mal készülök az idei nyílt napokra, és én is a fék kérdésen rágódom - mi a tapasztalatod a 300ZX fékekkel? A Datsun-ra is az költözik át?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.03.23. 14:09:01
hbeela 2011.03.23. 17:07:45