Lenyűgöző lábmunka - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Lenyűgöző lábmunka

2007. február 09. 22:18 Nínó Karotta

Ha meg kellene neveznem a három leggyakrabban hallott kérdést, amivel megtámadnak férfitársaságban, ezeket sorolnám fel:
1: Melyik a kedvenc autóm?
2: Milyen volt a Ferrarinak / M5-nek kenni? (A kenni szót ajánlom hosszan ízlelgetni)
3: Mi az a ballábfék és a gázfröccsös visszaváltás

Az első két kérdésre triviális a válasz:
1: Nem tudom
2: Jó

A harmadikra viszont kár szót vesztegetni: íme Walter Röhrl, az isten, amint mennyeien demonstrál. Csodálatos videó.

Ha itt nem játszaná le (megesik), akkor mindenképp nézd meg itt.

 
20 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[Bundi] 2007.02.09. 23:12:37

Hurrá, hurrá itt az új post. Éljen Karotta!
Röhl meg jól keni :) respect

kermate 2007.02.10. 07:15:06

Dejó post!
Bátor ember, elég közel ment el a nézőkhöz és milyen tempóval...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.10. 08:43:08

1 hete küldtem be ugyanezt a videót O.P. -nek a belsőségre és azt ígérte kiteszi,de így is jó.

2007.02.10. 10:07:22

Vannak véletlenek! A Belsőségen is lesz, csak más szemmel (meg különben is, ott már volt gázfröccsös visszaváltás, csak nem WR hanem Jim Clark által demonstrálva: belsoseg.blog.hu/2006/11/19/tanuljon_vezetni_jim_clarktol ).

rgreg 2007.02.10. 10:32:11

Mélyen Tisztelt Karotta Úr!

1. A klippen ábrázolt és a postban emlegetett úriember, bár még német nyelvvirtuózok számára is kimondhatatlan, de Walter Röhrl néven látta meg a világot, ezen a néven vált híressé és nem hiszem, hogy öregkorára megváltoztatta volna :).

en.wikipedia.org/wiki/Walter_R%C3%B6hrl

2. Kövezzetek meg, de én nem látok gázfröccsös visszaváltást. Tudtok mondani perc/mp-t a videóból, ahol ez egyértelműen látszik?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.10. 11:59:05

rgreg igazad van, valóban Walter Röhrl-nek hívják,és tényleg kimondhatatlan még nekem akinek német neve van...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2007.02.10. 17:42:15

rgreg,
1: Természetesen igazad van, az én nyelvem is már ezerszer tört reménytelenül bele, figyelmetlen kopipészt történt.

2: Gázfröccsös visszaváltást 01:33-36 között láthatsz például. Bal láb kuplungol, jobb nagyja a féken, jobb lábfej széle átbillen a gázra, és egymás után két fokozat megy vissza, a motoron is hallhatod, meg a mozdulatsor is felismerhető, ha nagy a lábad.

Rendszerint nem így csinálják, hanem a jobb sarok fordul át a gázra, de bizonyos embereknek egyszerűen nem áll rá a lábuk, vagy túl nagy, vagy rossz helyen vannak a pedálok. Olyankor szokás így külső éllel, ahogy Walter csinálja.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.10. 18:39:09

Gábor a heel&toe-ra gondolsz konkrétan? :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.10. 19:53:17

sebaj:) Attól még jó,majd lesz a belsőségen is,O.P. is B csoport függő lett:)

rgreg 2007.02.10. 20:24:06

>Gázfröccsös visszaváltást 01:33-36 között láthatsz például.

Köszi, végsősoron erre tippeltem, csak nem voltam biztos benne :).

ZsoltK 2007.02.11. 09:06:08

A hétköznapi embernek meg van egy bogara, amin nincs alapjárat, kuplung nélkül váltani nem nagyon lehet (az ascona-mon csúszott az, kímélendő, kuplung nélkül váltogattam) ezért szinte minden fékezés közben megy a heel&toe:)

De nem büszke vagyok rá, csak szar az autóm:D

ommm 2007.02.12. 14:14:45

Jó ez Karotta...ránkfért az új post

ommm 2007.02.12. 14:22:53

44-45 másodperc...ha hülyét kapok és este megyek sztrádán haza én is így szoktam:))

A Béla 2007.02.12. 14:40:37

Vajon ezekben a szép időkben is voltak olyan balesetek mint mostanában? amikor bevágtatnak a nézk közé. valahogy nem tudok róla vagy csak nem láttam?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.13. 10:19:19

Bizony voltak,azért is tiltották be,de a legfőbb indok a B csoport betiltására ez volt:

youtube.com/watch?v=MIxX7_kYg9U

Sajnos Henri Toivonen és Sergio Cresto meghaltak a balesetben. Utána már nem indították el a 87-es szezont,pedig az Audinak már készen volt az 1000(!) lóerős Turbomotorja. Nézzétek meg ezt a video-t ez mindent elmond annak aki nem érti ,hogy miért jó a B csoport.

youtube.com/watch?v=ADXtD_cTAhY

Sopánka76 2007.02.16. 17:01:02

ez hátborzongató! egyszerre félelmetes és csodálatos!

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.19. 14:13:54

Ahogy Gábor írja, Röhl egy isten, félelmetesen jól vezet...

"izé" 2007.09.25. 12:36:40

Aki a videó alá berakta ezt a primitív zenét, az egy gyilkos. Ott muzsikálna a motorhang a háttérben, ami a pedáljátékot pont érthetőbbé tenné, ehelyett egy posványszar umcaccát kell hallgatni. Monnyon le!