A legocsmányabb főnix - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

A legocsmányabb főnix

2006. június 01. 00:59 Nínó Karotta

2005. augusztus 17-én érkezett a Corolla GT a Szántó-klinikára egy könnyű átvizsgálásra, kicserélendő néhány kopó-fogyó alkatrészt. Kilenc hónap elteltével itt az idő, hogy boldogan szétkürtöljem: kész.

Majdnem. Már csak egy váltó-, egy kormánymű- és egy dififelújítás van hátra, és aki szerint ez sok, az sose vágjon szétpusztított öreg sportautók restaurálásába. Másnak se ajánlom tiszta szívvel. Mi is volt a gond? Szétporladt karosszéria, megsemmisült motor, málló futómű, hasznavehetetlen fékek. A lakatolás és kasztnierősítés után betettük a kis jóindulattal típusazonos 20 szelepes motort, kicseréltünk minden kicserélhetőt, és nekivágtam a legközelebbi szerpentinnek. A probléma a motorral volt. A kizárólag a japán piacra gyártott 20V egzotikus darab, rigolyás és követelőző, mint egy halálra kényeztetett királylány, még a sárkány előtt.

Hülye hangja volt és nem ment jól, legalábbis 5000 alatt nem. 3 és 5000 közt meg bőgve megfulladt a gázra. A hónapokig tartó utánaolvasás és találgatás részleteinek leírásával egyikünket sem kínoznám, mindenki képzeljen ide egy negyedéves káromkodást. Ezek a lépések vezettek a megoldáshoz:

1: a repedt elosztófedél cseréje
2: a gyárihoz hasonló méretezésű leömlő elkészítése
3: egy széles sávú lambdaszonda beszerzése (köszönet ave-nak) így már biztos volt, hogy az elszegényedő keverék a baj
4: egy programozható motorvezérlő beépítése (köszönet eleanor technologies-nak), hogy adjunk egy kis plusz benzint ott, ahol hiányzik
5: rengeteg értetlen próbálkozás: hiába kompenzáltunk a fuel computerrel, a gyári motorvezérlő mintha direkt rosszat akart volna magának
6: Tomitsu átnézi a kábelezést, és bár minden a helyén, kicserél pár konfúz pozitív- és testkábelt, így elhárít pár parajelenséget
7: Tomitsu a műszerfal sebességjelét elvezeti a motorvezérlőhöz, így megszünteti a frusztráló check engine lámpát, ami a váltóból hiányzó sebességszenzor miatt állandóan felvillant
8: Indiánék üvegszálas műanyagból airboxot készítenek, ami segít közelíteni a motorba érkező levegő mennyiségét a gyárihoz, és helyére kerül az alapjárati levegő csöve, megszületik a stabil alapjárat.
9: Veszek egy saját Innovate Motorsports LC-1 széles sávú lambdaszondát. Enélkül értelmetlen bármiféle motortuningba kezdeni, a jó keverék mindennek az alapja, na
10: Tomitsuval beépítjük a szondát. Megállapítjuk, hogy az eddig használt lambdaszonda rossz.
11: laptoppal az ölben tesztelni-programozni indulunk az éjszakába
12: tesztelés közben elgázolok egy macskát (ne haragudj, kispajtás, remélem még csak a nyolcadik volt)
13: az LC-1 programozható analóg kimenetét rákötjük a gyári motorvezérlőre, és addig tologatjuk a kimenő jelét, ameddig tűrhető nem lesz minden. Majdnem győztünk.
14: hajnali kettőkor hazaindulok Tomitsutól, az autó egyre betegebbnek érződik. Aztán megáll.
15: Tomitsu és Attila hajnali háromkor megmentenek. Menet közben meghalt az akksi, mert nincs töltés.
16: hajnali fél négykor Tomitsu megjavítja a BAH-csomópont mellett a generátor gerjesztőtekercsének csatlakozóját. Van töltésem!

17: hazaérek
18: Elmegyek a SZIAZS-autóhoz a régi felnijeimért, készülök az első rendes drift gyakorlásra
19: hazafelé elmegy az olajnyomás, félreállok
20: megállapítom, hogy csak egy kábel esett le, visszarakom, újraélesztem magam
21: az autó nem indul. Norba megment, behúz.
22: kicserélem az akksit, kidobom a hátsó üléseket
23: minden jó
24: elmegyek leméretni a teljesítményt: 154,2 Le 7950-es fordulaton. És 151 Nm. Nem rossz egy hányattatott sorsú 1,6-ostól.
25: Dorifto time! 8 hátsó gumi és 2,5 óra kínzás után is minden pazar
26: haldoklik a difim, a kardánom, a kormányművem és a váltóm
27: de nem bánom, mert ez már csak pihegő, petyhüdt utójáték

Néhány érdekes tanulság:

  • A 20 szelepes motornak nagyon kell a rendes lambda jel. A lambdaszonda cseréje után pedig nagyon kellett neki az akksi halála: így elfelejti a korábban megtanult rossz paramétereket, és megtanulja a jókat.
  • A gyári motorvezérlő idegesítően intelligens, lényegében kiröhögte az elé kötött üzemanyagellátás-módosító piggy-back komputert. Akármekkorát korrigáltunk rajta, mindig visszatalált az általa jónak tartott, igazából életveszélyesen rossz értékre. Most viszont már boldogan megvan nélküle.
  • A gyönyörűen kilakatolt kasztni újra rohad a 8 palack alvázvédő alatt. Ahogy a vadi új kipufogórendszer is. Az oxigén egy ocsmányul mohó gáz.
  • Az újonnan elfáradt alkatrészek kicserélése után egyetlen eredeti porcikája sem lesz a Hacsinak. A lehető legkonkrétabban egy darab sem. Gyártási év: 2005-2006
  • A macska mindig talpra esik, de nem marad mindig talpon. Isten óvja a macskákat, az örök világosság fényeskedjen nekik. Illetve a Vonnegut-olvasó macskáknak ne fényeskedjen, hanem hagyja őket a sötétben egerészni, aludni vagy dorombolni, ahogy épp parancsolják. Bocs, macsek, remélem jó gazdaasszonyod lesz odafenn.
Címkék: ae86
127 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

negro 2006.06.01. 13:39:21

bocs de ez vmi hihetetlen mennyire egy ronda gepjarmu :) megerte ebbe belefogni?

omm 2006.06.01. 14:00:18

driftverseny, nem szépségverseny...
szépnek ott az Elnök, nigga!

Grami 2006.06.01. 14:30:37

csatlakozom az előttem szólóhoz...

omm mester okés, sokan dolgozó hangyák vagyunk - tehát hétvége jöhet szóba vagy ünnepnapra eső héfő ill péntek )

Grami 2006.06.01. 14:51:52

Karotta szakkolléga! Amennyiért szert tettél a Hacsira, a vételár hányszorosát költötted rá? Nem a forint érdekel, hanem az arány..
Tom sugj ))

Sopánka 2006.06.01. 14:58:05

asszem a rondaság még külön fokozza a fílinget... ;-) Igaz Karotta?
"egy különösen szerencsétlen kétajtós szedán..." :)

omm 2006.06.01. 14:58:57

na akkor hajrá...várjuk az ötleteket a helyre...
aztán szavazunk...
és megyünk:)))

a ráköltött zsé érdekelne engem is...
valszeg fibrillálni fogok ha megtudom:)))

Tom 2006.06.01. 15:12:13

Hogy Karottának mennyibe van, azt nem tudom. Én az enyémet 5 éve vettem (kategóriákkal jobb állapotban, mint Karotta autója volt a vételkor) és most milla fölött járok valamivel a vételérral együtt. De én nem tuningoltam csak a gyárihoz közeli állapot elérése volt a cél. Motorhoz nem kellett nyúlni, padon hozta a 120LE-t. De itt körbe nézhet az, akit érdekel, hogy mit lehet költeni egy autóra [linkhttp://www.performance-tuning.hu/forum/index.php?s=406aa6407d42c1043a6ab3255081ab87&act=Garage]

Tom 2006.06.01. 15:20:17

Bocs a linket elszúrtam, de a lényeg ott van

Synit 2006.06.01. 16:20:55

Ezt nem is hiszem el...

Farkas Árpád 2006.06.01. 16:33:33

Elolvasni sem semmi amit végigcsináltál vele. Most már értem, miért nem voltunk elkényeztetve bejegyzésekkel...

Grami 2006.06.01. 16:36:33

Na ha már megszólaltak a néha kommentelők, hozzájuk is a kérdés: tali - igen/nem - mikor és hol ?

oPaL, Synit, Depír, Field ésatöbbiek

Máté 2006.06.01. 17:37:18

Jeee végre!

Wezo 2006.06.01. 17:52:04

Elsem hiszem bár már látom, hogy követező bejegyzés még késöbb kb 5 hónap múlva lesz :P
De most örülünk az életjelnek... ÉLJEN ÉLJEN

scheerti 2006.06.01. 18:34:53

annak kell örülni ami van nem ám következő bejegyzést kunyerálni:D

Laci 2006.06.01. 18:39:59

Karotta helyzetét teljes mértékben át tudom élni, ugyanis egy cipőben járunk. :) Én is felújítom teljesen a hacsim... Pedig eredetileg, amikor vettem nem ez volt a cél. :D

scheerti 2006.06.01. 19:50:39

szegény cica. Imádom a macskákat, de biztos vagyok benne hogy véletlen téved a nissan elé és karotta mindent megtett hogy ne haljon meg:(

Takoca 2006.06.01. 20:04:12

szóljatok gyorsan Karottának!!!! meghackelték az oldalat!!!!!! vajon ki írt helyett??

scheerti 2006.06.01. 20:29:18

nem értem mit kell bunkózni . nem írt mert nem volt miről. ennyi.

hozzászóló 2006.06.01. 21:08:17

Na végre. Profin lehangoló volt az elmúlt 2 hónap.
Mint a kolbász kenyér nélkül.

scheerti 2006.06.02. 07:50:24

marha jó arcok vagytok ám, 2 hónapig egy szavatok se volt amig mi itt voltunk most meg fikázzátok az egészet. ennyit tudtok. Tisztelet a kivételnek

omm 2006.06.02. 08:01:23

a blog mindenkié
aki megy csak néha-néha téved erre az nem számít...
aki jönne a találkozóra (amit még nem tudunk hol és mikor lesz) az jelentkezzen itt...
aki nem, az ne:)))

Synit 2006.06.02. 08:12:50

Most tértem magamhoz az új post miatti meglepődésből. De legalább kiderült hogy csak egy nagyobb durranást vártunk. Milyen tali? Hol, mikor? Driftedzésre kellett volna menni... Elszabtam...

omm 2006.06.02. 08:20:06

lásd lejjebb...még csak születik

scheerti 2006.06.02. 08:30:51

gyerekek 9 órától karotta és winkler a bumerángban. mindenki radio on. (Sláger rádió)

omm 2006.06.02. 09:11:47

asszem a kis tökömet lecsavarnák ha itt a nagy szlovákság közepette benyomnám a slágert...
de majd szurkolok...

Duster 2006.06.02. 09:25:05

Hallgatom... Jók! 8-)

Grami 2006.06.02. 09:59:58

Szájmon mondja.. aki nem tud okosat hozzászólni, az spóroljon az adatforgalmával! Mindamellett hogy kell az építő kritika, szerencsére a fikázók nálam is a gödörből beszélnek ))

Offtopic: én ugy gondoltam a hely és időlicitet, hogy aki ahol ismerős és tud egy jo helyet amit ismer is, ahol jó a közlekedés és van "hirtelen nyári zápor esetén" - hely, az idő meg többkérdéses: hétvége v hétközben első körben, asszem a 7vége esélyesebb, és először melyik hónapban, aztánm közelítünk hogy melyik héten és kész. Júni 16-tól indulhat a licit, mert én pl addig fix programokkal rendelkezem.

Én nem ismerem annyira a Hacsit, de driftelni tökéletes, viszont kiváncsi vagyok ezenkívül még vmi?

omm 2006.06.02. 10:38:51

első idő:

júl 8-szombat?

omm 2006.06.02. 10:57:32

bocs...
15. szombat

omm 2006.06.02. 16:08:10

na akkor hétfőn...
off...

Field 2006.06.02. 23:16:02

Ha kész lesz az én újáépített olasz rakétám,akkor olyan posztot kaptok róla,hogy elélveztek.
A találka jó dolog,egyenlőre vizsgázom,utána meg max vonattal tudok lemenni.Egyenlőre..

G 2006.06.03. 10:39:15

Éljen Karotta, aki írt nekünk!

Rat 2006.06.03. 11:18:32

Ejj Gábor,Gábor. Építettél volna inkább Ladát vagy egy öreg BMW-t(jóval kevesebb ráfordítással),akkor most a szervízbe mászkálás,kompjúter buzulás és autómentőzés helyett boldogan driftelhetnél kilinccsel előre. Öreg japán autó? Te sem gondolhattad komolyan!:-)

scheerti 2006.06.03. 11:42:55

megmondom őszintén én is BMW-t építettem volna a helyében:D Na nem azért mert a japán autókat nem szeretem, csupán elfogultságból:D

Field 2006.06.03. 12:29:59

Haha!131es a totalcarban!Végre értitek..

Field 2006.06.03. 12:40:57

Karotta!Amúgy teljesen megértelek,a nagy páratartalomtól az enyémnek a belseje kezdett el rohadni a festék alatt.Csiszolhatom napestig..

scheerti 2006.06.03. 13:36:27

akkor is az Uno urbo volt az istenautó.

oPal 2006.06.03. 19:48:56

Grami: benne lennék akár 1 találkozóba énis, de eléggé neccesen haladok előre a gépjárművemmel...

Már az is csoda hogy ha a mazda-talira eljutok.

Sopánka: zért a LSD(Sperdifi) se árt drifthez ;)

oPal 2006.06.03. 19:57:02

Hát perszehogy csakis japánkocsi :)
Nekem végülis nincs gond a német kocsikkal se, csak hát legtöbbször amilyen emberek kezelik őket... nem akarok közéjük tartozni...

Azért a Lada is ott van a szeren ;)

scheerti 2006.06.04. 15:29:00

azért az egy kicsit meredek volt a totalcarban, hogy az olasz kocsik megbízhatatlanok, főleg azok után hogy karotta ennyit szívott a japán kocsijaival.
forza italia!!!!

shelbycobra 2006.06.04. 18:20:40

karotta. ha biznyítani akarod,hogy szereted az olasz kocsikat akkor a következő projekt legyen egy maserari turbó. Az nem birkáknak való, de te tudsz vigyázni a turbós kocsikra

omm 2006.06.05. 08:01:18

Szervusztok!

Mindnyájan tudjuk, hogy minden egyes autógyártó nemzet jellemzően a autóin keresztül is megmutatja énjét. Az, hogy itt-ott akad kevésbé sikerült termék, vagy felmerülnek jellemző problémák, teljesen normális. Mit tennénk csupa tökéletes termékkel?
Tudjuk azt is, hogy az olasz autókról elterjedt fáma szerint nem a megbízhatóságukról híresek, de ez nem jelenti azt, hogy azok is és kész. Amilyen a gazda, olyan a jószág alapon mi magunk is tehetünk róla, hogy néha nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretnénk.
Örüljünk, hogy ilyan a világ és szeressük mindenféle autót, hiszen mindegyikban van mit szeretni és van mit utálni. Az olasz a szív autója, tudom, nekem volt. És biztos, hogy egy 15 éves 33-as Alfában több az a bizonyos szív, mint egy vadiúj Jettában.
Uff.

scheerti 2006.06.05. 09:08:37

főleg a haverom 33 alfájában. 1700 köbcentis 132 lóerős. jól megy, több mint egy millába van a kocsi. nem rossz csak alfa. elég sok vele a szívás

omm 2006.06.05. 09:20:29

de most nem is konkrétan erről van szó...ez csak egy példa

scheerti 2006.06.05. 09:38:01

félreértés ne essék én szeretem az olasz és a német kocsikat. de nincs mese a japánok jobbak. Ha sikerülne összehozni az olasz design-t és szívet a japán kocsik megbízhatóságábval és a német percizitással és eleganciával, valamint az amerikai pazarlással és egyszerűséggel és az angol kimértséggel, aaaaaaaz jó lenne.Asszem összefoglaltam hogy nekem mi kéne:D Hiába az olasz sztárdesigner, a német motor és váltó, a jó futómű, akkor is szar marad a koreai kocsi. egyébként az uj fiatokat én se szeretem, kivéve talán a grande punto-t

omm 2006.06.05. 09:43:42

inkább nem foglalok állást, mert szerintem ebben a kérdésben nem is lehet...összegyúrni kéne...de akkor mindnyájan egyformák lennénk...az meg nem jó...ja scheerti, kihagytad a svéd biztonságot:)))
a koreai, az még nekem nem autó...kivéve talán a hyundai kupét...az legalább szép...

Rat 2006.06.05. 12:02:54

'Német precizitás',ez akkora egy sztereotip sületlenség! Ezeknek 'precíz' német(ja meg bajor) autóknak akkor miért nyílnak meg a szimmeringjeik magas fordulaton? Lásd a BMW-k -szinte gyári- olajzabálását vagy a turbódízel Audik és Golf-ok fekete kormolását amikor nagygázon elindulnak. Ott helyben be lehetne vonni a zöldkártyájukat(és forgalmi engedélyüket).:-)

omm 2006.06.05. 12:22:44

na, erről beszéltem...fölösleges, hogy az egész diskurzus primitív módon ilyen szarakodássá fajuljon, hogy ki jobb ebben, ki jobb abban...mindenki jó valamiben, valami másban pedig rossz...

omm 2006.06.05. 12:34:14

ja Rat...nem védem a németeket, de akkor hogy lehet, hogy a BMW motorok már évek óta nyerik az Év Motorja díjakat, több kategóriában is? Ott biztos nincs német lobbi...

fölösleges ezt így folytatni, ne menjünk le bunkóba...

scheerti 2006.06.05. 13:07:41

tudod rat létezik olyan hogy rendeltetés szerű és NEM rendeltetés szerű használat. egyik autónak se tesz jót hogy magas fordulaton pörgetik mint az őrült.

omm 2006.06.05. 13:26:55

többek között...

Rat 2006.06.05. 13:38:40

Omm! A kérdés az,hogy a sajtónak hiszel-e jobban vagy a saját szemednek és tapasztalataidnak. Ha a sajtónak akkor jól láthattad,hogy a közelmúltban ugyanúgy pl.:Toyota,Mazda,Audi is lett 'év motorja',nem csak a BMW.
Mivel jómagam autók közt élem az életem látok ezt-azt,(sőt a lentebb említett jeles márkák közül néhánynak a -szerencsés ill. szerencsétlen- tulajdosa is voltam az évek folyamán),így nem csak mások véleményére de a saját tapasztalataimra is némiképp alapozhatok. Ja,és nem új autókról beszéltem,hanem a ma általánosan használatban lévőkről,amiket az 'átlagember' is meg tud fizetni. Te magad is meggyőződhetsz azonban némi valóságalapról,ha teszemazt megtaposgatod picit egy néhányéves turbódízel Audi gázpedálját és hátranézel. És amit látni fogsz az sajnos elég gyakori a német típusoknál(meg az Ikarus buszoknál):-).
Summa-summárum én a Volvo-t tartom a -számomra- legtöbb jó tulajdonságot egyben tartalmazó autónak,de ez magánvéleményem,akárcsak a fentiek.
UI: A 'bunkózással' kapcsolatosan nem tudom milyen kényszerképzeteid támadtak,ez ugyanis csupán egy vita egy nyilvános 'fórumon',ahol bárki kifejtheti a ilyen-olyan véleményét,ugyanúgy mint te vagy én.
Üdv.

sosperec 2006.06.05. 14:27:03

sheerti: Német elegancia? Itt valami nem stimmel. Ezek egy kicsit összeférhetetlenek. Francia elegancia, angol elegancia, letező fogalmak. De a némettel összeegyeztethetetlen. A precizitásról meg csak annyit, hogy második világháború előtt létező fogalom volt, de azóta jócskán feledésbe merült. Nyiszogó utastér, látszatprecíz eldolgozások. Egyetlen dolog amiben él a precizitásuk, az csakis az élettartamtervezés. Smart: 60000km, valtó kuka, motor meg nagygenerálra szorul. Rover 75 (ami ugye csak név szerint volt angol) főfékhenger műanyagból, 50000km után csere.
Úgyhogy az ideális autó szerintem valahogy igy nézne ki: olasz szív, svéd biztonság, francia stílus, angol belső, koreai ár. Na, ilyen nem lesz sose... Megyek is egy kört a polákommal...

omm 2006.06.05. 14:53:48

Rat:
jómagam is a körben mozgok és csak azt próbálom megmagyarázni, hogy ezek véget nem erő viták, ezt magad is tudhatod...mindegyiket lehet szeretni és útálni...nem ez a kérdés. Hanem az, hogy kinek mi felel meg a legjobban...
Nem lehet egyszerűen állást foglalni teljesen valami mellett, mert semmi sem tökéletes...
A bunkózásról pedig annyit, hogy el szeretném kerülni, hogy ez a vita is agyatlan szapulássá fajuljon...

scheerti 2006.06.05. 15:34:03

amiben francia kéz van az nem lehet más csak fos. Amúgy te csak hiszed hogy nincs német elegancia, nézz meg egy német(!) golfot meg egy francia megane-t. Meglátod mi mennyi ,merre és hol. Az ár majdnem ugyanaz, a minőség korántsem. Mindegyiknél vannak szar darabok de francia kocsit akkor se vennék ha pisztollyal a tarkómon követelnék.

Máté 2006.06.05. 16:29:19

Lsd: Népítélet gála...

Rat 2006.06.05. 16:56:19

Omm: Érthető,és jogos,hogy a szapulást kerülni kell. A legkultúráltabb net-vitákba is előbb-utóbb be szokott kapcsolódni egy-egy névtelen,aki az 'anyázás'ban teljesedik ki,nos ebből szempontból megértelek,hogy kerülöd a konfliktusok ilyen forrásait mint a netes viták például.

Scheerti: Az elegancia nem azonos a minőséggel. Egy francia autóban általában több új(jó,néha tényleg extrém)dizájnelem volt/van mint egy németben. Ez az adott népek különböző izléséből fakad.(Nézz meg egy német és egy francia akciófilmet: az előbbi szögletes vérunalom,míg az utóbbi izletes,tekervényes,humoros.) A stílushoz/divathoz(és ezek kifacsarához)is a franciák értenek jobban,az már más kérdés,hogy mennyire sikerül mindezt megvalósítaniuk. A német autók például formailag unalmasak számomra,a francia autók viszont hol szokatlanok,hol merészek,hol pedig csúnyák. Ez van. Az olaszok viszont néha bizony rettentően szíven találják az embert -akármilyen hanyagul vannak is összerakva egyes autóik- mert az ő formaviláguk valamiféle nyers,zömök sportosság(a hangjukról nem is beszélve). És ezt mi magyarok általában nagyon szeretjük.:-)

omm 2006.06.05. 17:13:26

bocs scheerti, de csatlakozom Patkányhoz, amit a francia autókról írtál az lehet a te nézőpontod, rossz tapasztalatod...és lehet, hogy ha nem is a minőségükkel de stílusukkal és kényelmükkel nagyon ott vannak a franciák...erre a népre ez a jellemző...
én sem vennék francia autót (egyelőre) de ez még nem jelenti azt, hogy rosszak, vagy hogy lehúzom őket...egy DS vagy CX máig gyönyörű tud lenni...
és persze mondom ezt úgy, hogy volt egy R15 GTL-em, amiből tényleg NAGYON kevés működik még. Na, az a gép, minden hibája ellenére király volt...

scheerti 2006.06.05. 18:30:11

a francia kocsik közül vezettem párat. ha azt minőségnek meri akárki nevezni az mégf nem látott jól összerakott kocsit. Arról meg nem beszélünk hogy a thalia ami a magyarok 30%-ának a francia kényelmet képviseli,azt a fokhagymaszagú franciák le se köpnék, mert törökországban szerelték össze. De én nem utálom a franciákat. Ha már utálni kell egy nemzetet akkor inkább az osztrákokat választanám:D

Field 2006.06.05. 19:12:25

Nem országok közt kell válogatni,mivel minden kocsi 30 országban gyártott alkatrészből áll össze.A konstrukció a lényeg.Ami az olaszokat illeti,sokat fejlődtek.A francia úgy szar,ahogy van,de legalább eredeti.A japán csendesen tökéletes(unalom,unalom),a német túlkomplikált,és a sokmilliós prémiumautóból is kihagy olyan biztonsági alkatrészt,ami később a tulajnak sokba kerül(mikor pl robban a klíma motor,mert egy biztonsági szelep már sok lett volna egy audiba..)
Angol nem létezik már,a svédet unom,majd ha öreg leszek..,az orosz hulla,az amerikai meg nem találja magát.Dél korea meg gyártson műszálas zoknit.Kinával karöltve.

Ivan 2006.06.05. 21:42:50

Kórea fel fog jönni. Kína is. És kövezettek meg, de nekem szimpatikus a Ssangyong dizájnelmélete. Elképzelhető, hogy ha húsz év múlva valami csoda folytán fennamardnak a Rodiusok és a Kyronok, lesz egy szűk elmebeteg kör, aki rajongással fogja kezelni őket. Ugyan úgy, mint ma a Citroen kacsát meg az R4-es Renaultot, meg az OG Saabokat.
Karotta Hacsijának is a rondaság adja a lelkét. A Glória ereje is a rondaságában rejlik.
Ja, és a német, francia, angol kocsikat egyaránt törökök szerelik össze.

sosperec 2006.06.06. 08:22:08

sheerti: Nem a minősegről beszelünk, hanem a stílusról, eleganciáról. A németektol mindkettő elég messze van. Na jó, a stilus talán nem (kilométerekről meg lehet ismerni pl. egy német szemüvegkeretet, csak sajnos nem a szépsége miatt), de az elegancia mindenképp. Nézd meg a nagy német divatházakat (egyaltalán van ilyen???) és a franciákat. Látszolag messze van az autóipartól, de nagyon jó képet fest egy nép (nemzet? ország?)ízlésvilágáról, hogy milyen rohákat terveznek. Valahogy szivesebben nézem szívem választottját egy Chanel kösztümben, mint egy német áltat kókányolt fene se tudja, hogy micsodában. A németeknél minden tankszerű. Ruhák, szemüvegek, autók. A franciáknál megvan benne a könnyedség. Lehet, hogy majd a Peugeot 907 (ha egyaltalan lesz ilyen) nagyobb lesz, mint egy S600-as Mercedes, de meg merem előlegezni neki, hogy egy-masfél tonnát lazán letagadhat! :)
Ha meg kényelemről beszélünk, akkor talán nem a Thaliat kellene összehasonlítani egy német csillaghajóval. Ilyet lehet fordítva is: milyen szar már a Polo, alig van benne hely, meg ráz, bezzeg egy Citroen C6! Az auto! Keret nélküli ajtók, hidrós felfüggesztés, meg még sokminden, amiről egy német autó a gazdájával együtt álmodik. Azaz nem is álmodik, mert hülyeségnek tartja, aztán majd 40 év múlva beszivárog a germán csodákba is, lásd kanyarlámpa.
A német minőségtől nekem nem sikerült hanyattesnem. Inkább hasra. 3 éves koromban a szuperprecízen összerakott _nyugatnémet_ kisbiciklimnek tört le a kormánya, és állt az államba a kormányrúd. Ha az autóiparra kacsintunk, onnan is van érdekesség. Miért van az, hogy egy Alfa 164-ben csak az romlik el, ami német? Bosch gyújtás, klímacuccok, effélék.
Én részemről maradok a stílusosabb daraboknál, még nem győztek meg a német autók. Ha így haladunk, lehet, hogy nem is fognak.

Sopánka 2006.06.06. 08:54:54

Nono fiúk, egy koreai autót is nagyon lehet szeretni. Az én Hyundai Accentemben pl. egy Mitsubishi eredetű 1500-as SOHC 12V (igen, henegerenként három szelep) motor van, 132 Nm 2900-as fordulaton (szóval jó nyomatékos), és iszonyatosan megy (persze kategóriájához mérten). És nekem még tetszik is a külsője, különösen hátulról (a 2003-2006 közötti ötajtósról beszélek), kifejetten modern és sportos. Le az előítéletekkel! Ja, és nem zavar a kopogós műszerfal, szeretem a zöld kvarcórát, és örülök, hogy nem egy felfújt krumpliban ülök, hanem egy klasszikus formájú 139 cm magas hatchback-ben. Persze olcsó is volt, de egyáltalán nem híg a leve. Eddig 40ezer km hiba nélkül. Ne bírálja, aki nem ült benne. Legfeljebb a külsejét. UFF. :)

omm 2006.06.06. 09:04:03

Szervusztok sporttársak!

Látom hálás témát sikerült találnunk. Ha visszaolvastok egy-két hozzászólást, akkor rájöttök, hogy pontosan erről beszéltem alább. Mindent lehet utálni és szeretni is.
Csak a találkozóról kevés szü esik, pedig ott lehetne igazán jót témázni erről (persze kések nélkül:))...
Nekem is japán autóm van, de ez nem jelenti azt, hogy japóbuzi lettem. Egyszerűen kellett vmi, ami nem romlik el sűrűn, olcsó és ez még ráadásul szép is. Természetesen ennek is rengeteg apró, idegesítő hibája van, de megy és ez a fontos...

Na most akkor a kanyarlámpáról:
Prága mellett, Lány községben van európa egyik legjobb sportautómúzeuma (www.lany.cz), na most, aki szereti az autókat és érdekli a téma, annak kötelező lenne oda elmennie, hiszen DeLorean DMC-től kezdve Lotus Cortináig minden van ott. Nézzétek meg a honlapot.
Egyedüliként a világon ott láthatjátok az 1936-ban készült Skoda Popular típust, amiből már csak ez az egy létezik, ráadásul ez a Mille Migliára készült versenyverzió, karosszériája teljesen alu és kanyarfényszórói vannak.
Nnna...nincs új a nap alatt...

scheerti 2006.06.06. 09:16:17

naj jah. Apám is nézegetett Koerai kocsit. Hál istennek és a haveroknak sikerült lebeszélnünk erről. Meg a suzukiról is.

Rat 2006.06.06. 10:33:51

Vagy akár nézzük meg a Forma1-es kocsikat(jó,tudom,hogy távol állnak az utcai típusoktól de akkor is:a példa az példa). Általában nem német autó szokott legelöl karikázni,hanem olasz(meg francia). Azt most ne is boncolgassuk,hogy miért rohad le újabban mindíg a merci. Ha ebből indulok ki azt kell mondjam: a németeknek semmilyen technikai fölényük sincs. A francia és olasz utcai kocsik minősége -szerintem- csak a gyártó/forgalmazó üzletpolitikáját tükrözi: 'Legyen olcsó és vonzó,a többi másodlagos. Majd gariba megjavítjuk.':-) De ha ebből indulunk ki akkor a Suzuki is jobb mint sok kategóriatársa,ergo bevezethetnénk a 'magyar precizitás' -szlogent!:-)
Szóba került Korea: Nos,amíg a nyugat lusta dolgozni és kiadja a különböző termékek gyártását a ferdeszemű szaktársaknak,ne csodálkozzunk hogy gazdasági virágzás veszi ott kezdetét. Működő ipari létesítmények körül ez gyakori ugyebár. Bizony elképzelhető,hogy a Koreai autók előbb-utóbb elismertek lesznek minőségükről,sőt tán presztízsre is tesznek szert. És előítélet nélkül lehet majd őket szeretni. Ezt ma elképzelni elég szörnyű,de nem lehetetlen. Ha jól emlékszem mintha láttam volna régebben valami műsorban,hogy koreai mérnökök a Lotus-al tárgyaltak...ajjajj:-)

omm 2006.06.06. 10:42:12

Proton nemtommi futóművén dolgozott a Lotus...

scheerti 2006.06.06. 12:57:08

Korea,Kína ....hmmm. Gyártsanak autót? Gyártsanak! Ők fogják elkészízteni a legjobb Audi Másolatokat a világon. Kicsit zörög csörög belül de hát az emberek jó részének nem az a lényeg csak az hogy kivülről megnézzék hogy milyen fasza kocsija van. Állítólag Kínában lehet kapni már audi 100 as hamisitványt. oda vitték el a szerelősort valószinüleg. Állítólag 5 karika van rajta és olimpia néven árulják. nemtom mennyire igaz. Egy péár éve foglalkoztak vele a bumerángban. Amugy karottáék jövő kedden vezetnek majd műsort a slágeren reggel 6-10 ig.

omm 2006.06.06. 14:47:09

kicsit nézzetek csak utána a kínai autók töréstesztjeinek...nem semmi...
az egy az egyben Opel Frontera koppintvány például még egy csillagot sem ért el. Akkor szerintetek miből csinálták?
Kínából? Max kaját...

omm 2006.06.06. 16:11:56

istenem...lassan száz...hát megint kezdődik?

Rat 2006.06.06. 16:20:13

Várjátok ki a végét. Akármi történhet,ha Kína és Korea gazdasága/ipara továbbra is fejlődik. A japánok sem gyártottak egyből jó kocsikat meg mocikat,egy darabig csak röhögött rajtuk a beképzelt nyugat. Aztán kicsivel később,...:-)

scheerti 2006.06.06. 17:28:12

hát nemtom. Én valahogy még mindig tartok a kínai árucikkektől. Más az ha Eu szabványoknak megfelelően hamisítanak valamit:D De vannak pl. egész jó hamisítványok a gépekből is. Például ott vannak a SKIL kézigépek ,flexek stb... Na azok olcsók és jók.. És hogy miért? mert egy az egyben a Bosch cuccokat másolják le, és még így is félárban maradnak. Rat de ne felejtsd el hogy a mitsubishi, a suzuki, a honda a kawasaki a yamaha mind mind 100 éve müködő vállalkozások amik először egy család kezében voltak, és híresek voltak a jó minőségükről és pontos összeszerelésekről. Nah akkor mondj nekem pár régóta működő koreai céget ami továbbfejlődhet ilyen szintre. Korea az olcsó munkaerejével tud hódítani, semmi mással, se pontosság ,se ötletek se pénz és ha fejlődik elöbb utbb minden drágább lesz a munkások több pénzt kérek a munkáért, a nyugat meg majd keres még olcsóbban dolgozó rabszolgákat, és kivonul. ennyi. ezt csinálták európában is. Mennek egyre keletebbre, törökországba meg a ruszkikhoz.

omm 2006.06.06. 18:03:58

ja, meg ide hozzánk, éhbérért rongyot rázni...nyomorultak...
(szlovákia)

Rat 2006.06.06. 22:01:23

Scheerti: Az ellenpéldám ott van az orrod előtt,és körülötted.
A számítógéped,a monitorod,a televíziód a DVD-d,a telefonod. Szinte mind Koreai,Taiwani,Kínai és lassan bizony a minőségük is javul,csak így maradhatnak a piacon. Sőt lassan már csak ők maradnak. Persze azért még mindannyian emlékszünk a 'ferrari' kétgombos autórádiókra a kínai piacokon,de az egy másik világ mely még most is létezik,de már nem sokáig.:-)
A japán példád azért nem jó mert régen MINDEN vállalkozás családi vagy céhes volt nem csak a japán gépgyártás. Ráadásul akkoriban nem futószalagon termeltek,és kisebb volt a kereslet is. A magyar gépek és járművek már akkor világszínvonalúak voltak,amikor a japánok még szamurájnak öltözve hajlítottak drótból biciklit,csakhát minket tönkrevágott a háború,ráadásul a japánok szorgalmasabbak mint bárki és amikor elérkezett a futószalagtermelés időszaka náluk,akkor mindenkinél több selejtet gyártottak,csak ők a szalagról levették a rossz árut és kidobták és nem engedték leértékelve forgalomba kerülni,mint manapság a nagyáruházak a sok bóvlit. Ezáltal meg is őrizték az adott termék jóhírét.:-)
Manapság senki sem kezd már családi szinten vállalkozni,mivel nagyban akaranak utazni és nagyot kaszálni. Egyéni vállalkozó már csak vegetálni tud. Próbálj csak meg bármibe is belefogni önerőből manapság.
Tetszik nem tetszik: piacgazdaság van,jóreggelt kívánok!:-) Ha jól figyelsz akkor észreveszed hogyan hódít egyre több piacot magának Korea vagy Kína. Ráadásul rendkívül szaporák is. Na most akkor képzeld el a jövőt mindennek fényében,és gondolkozz...

Color 2006.06.07. 07:52:26

Rat!
Az igazság nálad lakik...

scheerti 2006.06.07. 08:21:56

engem a kocsik érdekelnek nem a piacgazdaság.

omm 2006.06.07. 10:25:32

amíg a kínai Cherry miatt nem zárják be pl. az Alfa gyártósorát addig nem izgatnak a kínaiak. vegyen mindenki kínai meg koreai chevrolettet, mindegy, csak ne csaverodjon fára vele...

Rat 2006.06.07. 11:48:35

Nah,csak most tudtam megnézni a legutóbbi műsort(gy.k.:Totalcar).
Hááát,nagyon gyenge szezon volt az idei,s ez a legutóbbi adás ez rettentő felszínes volt.(Kevesebb autó vagy több műsoridő kellett volna.)
Vártam,hogy beszéljenek többet az olasz típusokról,ecseteljék vezetés közben milyen az élmény. De ez...nos,valahogy 'nem jött át':-)

scheerti 2006.06.07. 12:01:46

25 perc alatt elég komplikáltt 6-8 olyan autót elemezni amelyek mindegyikéről kopmlett müsőr szólhatna. Nekem nem votl problémám a szezonnal, de elötted is ott a lehetőség hogyha nem felel meg akkor csinálj jobbat. biztos menni fog

Sopánka 2006.06.07. 12:17:43

OFF: omm, kösz, igen, sperrdifi az be van tervezve!

Azért a Cherry nem egyenlő Hyundai. Messze nem ugyanaz a szint. Az említett Hyundai Accent négy (4) csillagot kapott a törésteszten, s gyakorlatilag 2000 óta ez a modell fut(ott). A Daewoo gyengébb, sok tekintetben. A Hyundai legfeljebb fapados meg olcsó műanyagokkal van burkolva a műszerfal, de nem zörög, nem lötyög. Próbáljátok ki. Most próbáltam egy új Kia Riót, 110 lovas 1.5-ös dízellel, nagyon kulturált és finom autó, és keveset eszik, amellett hogy olcsó. Nektek is ajánlom.

omm 2006.06.07. 13:17:25

igen, valami lehet benne, érdekes módon a Rio-ról több helyről is jót hallottam. sőt asszem a angliában Best Buy-ként értékelték...

Sopánka 2006.06.07. 15:15:43

...de abban igazatok van, hogy az ember nem VÁGYIK jundájra, hanem DÖNT mellette. ;-)
És jól dönt. A vevők elégedettek. http://www.a5.hu/cikkek/1/15808.shtml

scheerti 2006.06.07. 15:26:44

sajnos itt is túl erős az új autó iránti vágy. Sopánka ha te veszel egy autót, akkor te se szidod össze-vissza mindenki elött. Nem? mindenki büszke a kocsijára valamennyire.

Sopánka 2006.06.07. 16:13:41

persze, biztos többé-kevésbé mindenki kötődik az autójához. Igen, mindenki büszke rá, de éppen emiatt a verseny kiegyenlített. Szerintem olvassunk Népítéletet, az elég sok mindent kimutat. Jó, ott is van szubjektivitás, hiszen aki pl. jundájt vesz, az presztízsre eleve nem vágyik, tehát nem is várja tőle. De ha az a kérdés, hogy melyik autó a jobb, fel kell tenni azt a kérdést is, hogy mire? Mert pl. a Honda Accord-tól is mindenki odavan, biztos jó autó, de driftelni pl. egyáltalán nem alkalmas... és 7 személy szállítására sem...

omm 2006.06.07. 16:18:43

húha, éleződik a verseny:)))
mindednki szereti a magáét...
találkozzunk...

Grami 2006.06.07. 16:38:47

)) nem szólok bele, én örülök hogy végre VAN (és ki van fizetve :DD ), és csinosítom, talira ezzel megyek, mert szerencsére kisebb a baj mint az ijedtség volt, ugyhogy minden fajin, kopó alkatrészek csere, átírás, biztosítás, hétvégére kész :)

Gab3c 2006.06.08. 09:47:11

Karotta,

Hot Version - Vol.80 [Special Run In Tsukuba 2006].avi "nemreg" kerult fel a netre es van benne hachiroku futam is (^_~)

Ha meg nem lattad volna, jo szorakozast!

Ed Mo 2006.06.14. 19:19:36

Haliho!

a ferdeszemu temaval kapcsolatban.ez teljesen normalis folyamat ami vegbemegy napjainkban , emlekezzetek az orakra a nyolcvanas evekben , megnyilt a piac es lehetett venni szep orosz orakat ,az embereknek nem nagy resze engedhette meg hogy minosegi orat vegyen , igy a masolt technikabol kifejlodott orakbol mint a seiko casio stb... ezernyit lehetett latni es ez csak egyre tobb lett.aztan most egy par eve az emberek nagy resze inkabb beruhaz ez dragabb orara ami mondjuk egy luxusmarka legalja mint egy TISSOT pl , de akkor is izlesesebb mint a casio.nem tudtak megujulni.
ugy gondolom az autogyartasra is ez a folyamat var , most elontenek minket a nagyon jonak latszo , tokeletes masolatok amik meg designesek is aztan egyre inkabb at fog terjedni a kereslet ujra a regi nagy nevekhez.
persze vannak kiemelkedo darabok , teszem azt egy S200es hondara mindig lesz vevo , de mindig van olyan is akinek egy oxigenszintmeros , vernyomasmeros hegymaszo CASIO ora kell. :)
a monitoros egeres laptopos peldat nem talaltam jonak mert laptopbol nem volt regen maserati amit lemasoltak a japcsik es megcsinaltak a compaq-ot.
az ugy kezdodott hogy volt Compaq.(persze nem konkretan a markara gondolok).Tevebol sem volt ASTON MARTIN , hanem volt SONY.


Ed Mo 2006.06.14. 19:24:41

az olasz autokkal kapcsolatos sztereotipiakhoz visszaterve.hulyeseg egy adott orszag automarkajat altalanositani , azert mert a 80as evekben magyarorszagon kimerult az olasz auto fogalma ott hogy fiat regata az nem azt jelenti hogy mindegyik olyan.
en sem szarozom le a nemet autokat hogy amikor a lanciank 84ben digit klimaval jott ki a gyarbol vaj alcantaraval , meg zoldseges merciket gyartottak 2.3as szivodizellel ami volt kb 45loeros.
mert mindenki csinal hulyeseget.

nekem punto GT-m mint tobb ismerosomnek is es szenvednek vele , de ez nem azert van mert szarul van osszerakva vagy szar az olasz minoseg , hanem mert hanyagul kezelik az emberek a kenyes 1.4es turbomotort.a szerelok nem ertenek hozza , a tulajok meg sajnaljak a penzt a gyari alkatreszekre.az enyemben 88ezer kilometer van es azon kivul hogy kicsereltem az eredeti lefujoszelepet mert elszakadt a membran benne , es a szokasos dolgokat (olaj , szurok ,fekek)cserelem benne semmi bajom nem volt vele.

Üdv mindenkinek
bocs ha hosszu lett:p

Tommi 2006.06.15. 21:49:55

Remélem a Hacsit is láthatjuk szeptemberben! Szegény cicus... :)

Tommi 2006.06.15. 22:22:28

A 164-eshez még: Abban Bosch az elektronika, az E30-as BMW-ben meg Magneti Marelli... Minden itt kezdődik...
A koreai-kínai témához: Nekem semmi bajom nincs egyikkel sem, de a kínaiak még nagyon gyerekcipőben járnak, szal nem kell őket leszólni. Ha egyszer eljutnak a japán (de minimum a koreai) színvonalra, akkor tessék ilyeneket írni, mit amiket most.
Az autó meg olyan, mint a gazdája. Vagy meghálálja a "meghálálni valót" vagy nem.
Az orosz autók se rosszak. Ott legalább mindenben van anyag.
De, mivel ez egy nyilvános oldal, én is csak egy véleményt mondtam. Remélem nem sértek vele senkit.

driftman 2006.07.06. 21:31:12

most lattam a trailert a fix.tv-n. drift-hegyek.

http://www.thefastandthefurious3.com/

vikking56 2006.07.07. 09:22:08

Sziasztok!!!
az olasz témához : nem csak a 164esben bosch az elektronika, hanem az összes Alfában... a 33asokban, 75ösökben, 164esekben szintúgy mint a 156okban, 166-okban, és lehetséges, hogy a 159esekben is, bár váltig állították, hogy változtatnak rajta és MAgneti Marelli lesz benne... De a fene tudja, elég sok a bosch felirat a 159esben is... szóval, ami rossz egy olasz autóban, pl az össze-vissza villogó lámpák, légtömegmérő, vezérlésmódosító, az mind-mind német... ennyit erről, a bmwben meg olasz van, és megbízható...

Petike 2006.07.20. 20:46:54

Bazz ti tényleg igazi autóbuzik vagytok végre valaki aki tényleg őrült... Jah nekem egy 20 éves Opelom van de az közel se rohad így... de ebből láccik ki az aki tényleg megszállott végre olyan emberek akik nem elbasszák az autókat hanem igényesen v igénytelenül (mint a zsigát) megcsinálják stílusosan.

csucsu 2006.07.21. 13:02:57

Haliho!

Ugytűnik az odlalon elég sok a fanatikus japán autórajongó, és remélem Ti tudok választ adni arra a kérdésre hogy: Japánbn gyártották-e a Nissan Almera nevezetű "ős fosszziliát" (idézet totalcar.hu) és létezik e hozzá NISMO chip???

Segitségeteket köszönöm

Tyohoo 2006.08.16. 11:54:02

Sziasztok.

Engem érdekelne 1-2 dolog. Elöször is a gameboy al vezérelhető táp szivatyú. Ez hogy is müködik, mit kell venni és hol tudok hozzá jutni.... Léccives ha tudtok akkor válaszoljátok meg nekem a mangajoe@freemail.hu ra.
elöre is köszönöm

András 2006.08.25. 00:16:40

#120 - 07/07/06, 09:22 - vikking56
Ja, az olaszban német motyó van, a németben meg olasz... mindkettőt láttam már karácsonyfaként világító kamu hibákra figyelmeztető hibajelzőkkel suhanni... meg nem suhanni:)

A Denso meg ééérdekes módon nem döglik be. Erről ennyit.

ae86 2006.09.22. 20:00:55

Ae86 eladó:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?
hirdeteskod=792768&command=ugras&screenwidth=1024

bodi44 2006.12.18. 19:33:49

érdeklődnék h mijen árban lehet egyáltalán szerezni AE86-ot ami még elviselhető állapotban van

zakany 2007.03.17. 17:48:51

Helló!!

Nekem is van egy Hacsim, pár hónapja sikerült hozzájutnom, nagyon szép állapotban van, csak sajnos hiányzik belőle egy két "apróság"...:S

Ezügyben szeretnék segítséget kérni, sajnos az 1 vezérműtengelyes karburátoros motor van benne, amit azonnal ki szeretnék csarélni, lehetőleg 20szelepesre, meg a sperr is hiányzik, kéne még továbbá valami kOkemény futőmű, jahh és aki összerakja...:D
Szóval a kérdés először is, honnan tudnám beszerezni a cuccokat?! (Azon is gondolkoztam, hogy egy szétrohadt kasznit venni valahonnan, amibe ezek megvannak, de sehol sem lehet találni.....)

És az utolsó kérdés, hogy én szeretném turbósítani, melyik motor erre a legmegfelelőbb?!?!

Ha valaki válaszol, azt előre is köszönöm!!! :))

Éljen a Drift!!