Két hete – hosszan tartó, súlyos betegség után – elhunyt idei iMac-em. Kezdetben csak álmából ébresztve fagyogatott, villódzó-vibráló képpel. Aztán már máskor is. A Népítélet Gálaműsor előkészítésből még lelkiismeretesen kivette a részét, aztán a forgatás reggelére végleg kimúlt. Kár, mert a tervek szerint róla olvastuk volna fel a végeredményt, így tévésztár lehetett volna.
Egy Macintosht azonban nem korrumpál a hírnév, volt gerince inkább a halált választani. Ez a magyarázat a Közlöny eldugulására is. Részben, legalábbis. Meg persze a munka, az ünnepek, meg minden.
Sajnos a Mac magával vitte az elmúlt hetek blogpostjainak kép- és videóanyagait. Ezért nem láthatod, amint a Hachiroku 20V motorja boldogan szikrázik. Vagy amint első krankolásra beröffen és jár. Azt sem, amint Keiichi hachija az eleven székletet dermeszti belém a visegrádi szerpentinen.
Nem baj, lesz még otthoni számítógép, lesz még Közlöny. Ha máshogy nem, innen a szerkesztőségből, ahonnan épp most is írok. Vagy otthonról, ahol immár idősb Mr. és Mrs. Karotta is Mac-felhasználó, karácsony óta. Imádják az iMac G4-et, minden idők legszebb személyi számítógépét. Tőlem kapták, lelkesek, az bezzeg működik.
Ami az én macem elromlását illeti, rövid kutatás után kiderült, hogy nem vagyok egyedül, a korai iMac G5 széria darabjai gyakran betegesek. A macintouch archívuma alapján sok a halott, olyannyira, hogy az Apple külön foglalkozik is velük. A szériaszáma alapján az enyém is a pusztulásra szántak közé tartozik, és egyébként sincs egy éves, így kíváncsian várom a garanciális ügyintézést.
És akkor az autóbuzi olvasók kedvéért szaladjunk végig a lényegen. A 200SX a Gloria számára bérelt garázsban vesztegel, ahonnan kikeletig ki se tud jönni, mert a lejáró meredek, és tolatni kéne rajta felfelé, nyári gumival. Nem is baj, a projekt befejezéshez szükséges pénzt megette a Corolla, így a Kaaz diffi, a Skyline injektorok és légtömegmérő és a Tein rugók majd máskor kerülnek bele. És kell majd egy kuplung is. És egy rendes elektronika. És a csajom titkos karácsonyi ajándéka. Folytatás tavasszal.
Az Elnöki továbbra is az Indián-ranchon várja a befejezést. Lajcsi közben újrafényezte a gépháztetőt, mert valamitől elromlott. Ha igaz, már az öntőnél az orrdísz. Kárpitozási és fényezési apróságok vannak hátra, és a szivárgó küllős kerekek szigetelése, és kész. Jó hír, hogy a krómfújt cuccok szépek lettek, remélem a rájuk fújandó fekete csíkok sem teszik majd tönkre a króm hatást. Ebből is tavasz lesz.
A 260Z áttelel, aztán jövőre esetleg nekilátunk. De addig nem, amíg minden más le nincs zárva, így a kezdés is bizonytalan, nemhogy a befejezés. A szívem szakad meg érte.
A Saab 99 egy hónapja visszajött Laci bácsitól , az Érdi Saab-gurutól, és tökéletes volt több mint 24 órán át. Aztán megint felpuhult a fék (karmantyúzni kéne), és kettétört a kipufogó, pont a fenekem alatt. Szegény Laci bácsi, ha megint visszaviszem, szíven szúr egy karácsonyfa-csúcsdísszel. Esetleg nem veszi meg inkább valaki? Szép fekete, frissen lakatolva-fényezve, de már kissé hólyagos (garanciális) sárvédőívekkel, huzatra szoruló, ronda ülésekkel. De összességében csodás tárgy, és a kétharmada teljesen új.
A Terrano első futóműve olyat spárgázik, mint Jean-Claude Van Damme két szék közt a naplementében. Ettől nem nagyon megy egyenesen, és fényesre koptatta a gumijait. Rendes, felelős tulajként vettem rá új téli gumit, Pirelli Scorpiont, amit viszont nem tudok feltenni, amíg a futóművét helyre nem teszik. Ha viszont beadnám szervizbe, nem lenne mozgó autóm. Ugyanis:
A Corolla gyönyörűen fejlődik, bár karácsonyi drift nem lett belőle, és már szilveszteri se lesz. Ámde benne van a 20 szelepes motor, jár, és veszi a fordulatot. Hűtőt és kipufogót kell kendácsolni rá, megbízhatóra-szépre véglegesíteni a vezetékelést, megoldani a légszűrést (nincs meg a gyári szűrőház, a 4 pillangószelep tölcséreire meg nem megy fel akármi), kell egy szett gumi, és meg se állok az első szalagkorlátig.
És végül a szerkesztőségi Zsiguli. Mindenki legnagyobb örömére kutya baja, a jajveszékelők megnyugodhatnak, vigyáztunk rá, nem bántottuk. A ködlámpán kívül más veszélyes luk nem lett rajta, direkt minden ragad-tapad, nehogy fájjon neki. Nem törtük össze. A rövidebb rugókkal is nevet a földúton és a fekvőrendőrön, egy rendes szovjet rugóút csak vodkaszagúan röhög az egykarikás rövidítésen. Vomit, a zsiguli.hu egyik főguruja, aki egy jobbkormányos(!) kockaladával jár, melybe Rover V8-ast készül építeni, szerelt bele hall-jeladós, csodaelektronikás gyújtást, mert a fontos dolgokra odafigyelünk. A Zsiga pihen, nincs téli gumija, itt őrzi nekünk a szerkesztőséget.
Ha tehát jól számolom, jelenleg 0 azaz nulla darab megfelelően működő autóm van. Idén már nem is lesz több, de jövőre rettenetes javulás várható. Boldog új évet!
Máté 2005.12.30. 21:45:56
Skacc 2005.12.30. 22:03:06
scheerti 2005.12.31. 11:55:30
de volt megoldás: több száz lóerő,bőrülések,igényes becsövezés,oldalra nyilo ablakok,külön sofőr. H más nincs neked is jó a BUSZ:D
Kormax 2005.12.31. 12:37:25
További kitartást és meghibásodás mentses Boldog Új Évet Kivánok!
monyilló 2005.12.31. 15:42:39
Farkas Árpád 2006.01.01. 01:34:18