Nagy Hacsiroku Feltámadás - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Nagy Hacsiroku Feltámadás

2005. november 23. 04:58 Nínó Karotta

A Szántó-műhely hegesztőgépe kénköves szikrákat vet a nevem hallatán. A nyers csövek megriadt kígyóként iszkolnak a sötétbe, a lemezek reszketve huhognak. Hiába, mind be lesztek építve, nyavalyások!

A lakatolásnak lényegében vége, Andris hős és a mennyben végzi: műtött kézzel, az ujja sorsán aggódva is az én redves Corollámat talpalta. Fantasztikus látvány, a pőre fémek annyira meggyőzően autó formát mutatnak, hogy előre is rettegek a pillanattól, amikor felsimítom egy balszerencsés szalagkorlátra ezt a rengeteg munkát.

Vicces: a Corollát olcsó, elpusztíthatatlan, azonnal bevethető edző/játszóautónak vettem. Ma pedig merengve adomáztunk idősebb Szántóval az augusztusi délutánról, amikor először jártam náluk, hogy pár nap alatt megcsináljanak egy-két apróságot. A Fókusz riportere így fogalmazná meg a történteket: "Azon az augusztusi napon Gábor még nem sejtette, hogy hogy élete hosszú hónapokra megváltozik. Ami felhőtlen szórakozásnak, léha mulatságnak ígérkezett, egy felelőtlen döntés miatt költséges és hosszadalmas felújításba torkollott." Aztán jönne a szerkesztő, és kihúzná a "léha" és a "torkollott" szavakat, mint olyanokat, amiket a néző nem ismer.

Ajánlom a galériát végignézni, ott látható, hogy micsoda gigászi munka zajlott az elmúlt 3 hónapban. Megdöbbentő mennyiségű lakatolnivaló volt az egyébként elsőre megvehetőnek tűnő autón. Főleg a doblemezek környéke rozsdált szét, de a padló is megindult egy csomó helyen. Mindezt úgy, hogy elvileg én már lakatolva vettem. Muhahaha! Röntgenszemet minden autóvásárlónak! És ahol épp nem rohadt lukasra (nem sok ilyen pontja volt), ott pedig meg kellett erősíteni a karosszériát, mert szenvedni fog.

A Corolla marad elsősorban utcai autó, így a rendes becsövezés nem jött szóba. A drift viszont veszélyes üzem (természetesen nem utcán, hanem pályán, reptéren, konyhakertben), ezért a strukturális erősítéseken kívül pár életvédelmit is kapott. A hátsó ülés mögötti X a tornyokat merevíti, és segít nem elcsavarodni a merev tengely által alulról rettenetesen tépázott kasztninak. A hátsó doblemeztől hátrafelé futó csövek az alsó hossztartókhoz támasztanak.

A küszöb hihetetlen módon pont nem rohadt, ezért nem volt szívünk meghámozni, és belüről megerősíteni. Kapott viszont magával párhuzamosan egy szép kövér csövet, ami így nincs útban, de túlélni és merevedni is segít. Az autónak, ugye. Aztán érkezett egy csavarral rögzített, vizsgához kivehető keresztcső a B oszlopok közé. Ettől a hátsó ülés használhatatlan lett, de majd nem ezzel megyünk a szerkesztőségi ebédre. Végül pedig Andris felhegesztette az első tornyokat merevítő háromszögeket a sárvédő alá. Ez nagyon okos dolog, sokkal értelmesebben támaszt, mint egy hagyományos toronymerevítő. Kapható készen is, csavaros kivitelben, de hegesztve sokkal hatékonyabb, mint minden ilyesmi.

A csövek fehérre, a kasztnin belüli lakatolások pirosra festettek. A hátsó nagy X-re felkerült a Szántó-klinika elérhetősége, így a természetjárók tudják majd, kit kell értesíteni, ha valahol a Mátrában megtalálják az autót egy kocsányos tölgy lombkoronájába ágyazódva.

Nagyon vicces a kontraszt a fényezett, épített belső és a fertelmes külső között. Odabent minden gondos munkától ragyog, kívülről pedig csak egy hempergésektől girbe-gurba, kopott, pergő-málló festésű vén japán csótányt látni. Pont ahogy szerettem volna. Csodálatos.

És persze helyén a motor. A neten legalább ötféle legjobb módszer olvasható a 20V motor beszerelésére, de nyilván egyiket sem választotta a SZ.I.A.ZS.-alkotókör. Nagyon helyesen, ezek ugyanis szinte mind rossz megközelítésből indítanak.

A gond az, hogy az én új, 160 lovas angyalkám eredetileg keresztben ül a motorházban, és az első kerekeket hajtja. Hiába azonos a blokkja az elpusztult motorral (mindkettő 4AG család), egy sokkal későbbi, már fronthajtásos Corolla-generációból jön. Ezért néhány dolog útban van. Ha ugyanis befordítják hosszába, minden, ami addig oldalt kiválóan elfért, most hirtelen nem fér sehova a tűzfaltól. Főleg a gyújtáselosztó és a hűtővízcsövek vannak reménytelenül útban.

A külföldi megoldások általában az elosztó nélküli, teljesen elektronikus, hengerenkénti trafós gyújtásra mozdulnak rá, és egészen máshol vezetik ki a hűtővizet. Mi viszont nem hisszük magunkat okosabbaknak a japán mérnököknél, ezért mindent érintetlenül hagytunk, és a tűzfalra vágtunk egy akkora lyukat, amin át minden szépen elterpeszkedhet. (Azért használok többes szám második személyt, mert együtt izgulok az eseményekkel, de az igazság az, hogy Szántóék egyedül fondorkodták ám ki ezt a dolgot, és egyedül rakosgatták ki-be vagy hússzor a motort) És miután minden befért, kapott egy szép sapkát lemezből, így van tűzfal is, gyújtás is, hűtés is és fűtés is. Utóbbihoz Andris kézzel gyártott életképes megoldást VW-alkatrészekből és némi műanyagból, mert persze a gyári nem fért el. Norba, a kiváló drifter pedig adományozott egy hibátlan, eredeti fűtéspanelt az én töröttem helyett.

A szilentek, rugók, gátlók megvannak. A difi felújítva, kihézagolva. Még néhány apróság hiányzik, de semmi reménytelen. Talán már a karácsonyfa alá is bedriftelhetek vele, ennél pedig nem sok jobb ajándékot tudnék elképzelni. Csak biztonságos távolba kell állítani az ünneplő családot előbb. A Corolla úgy néz ki, mint amin sokat és nagyon szépen dolgoznak, és nem csak azokon a napokon, amikor kimegyek érdeklődni. Ez borzasztóan jó érzés egy ilyen szabotőr országban. Drága olvasó, kisikálták körömkefével a visszaszerelt kárpitokat! Újrakárpitozták a szétvágott kalaptartót, és kérni se kellett! Esküszöm. Előre a géntechnológiával, klónozzunk ilyen szakembereket még!

 

Címkék: ae86
30 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti 2005.11.23. 07:42:56

Jó a cikk. Szántóéknak respect!

Levente 2005.11.23. 08:48:13

Ahogy ezeket a cikkeket olvasom (elnöki autó, meg ez is) kedvem támadt lakatolni a sajátomat is! :o)
Nem tudom, hogy mi lesz belőle, de ...

vsso 2005.11.23. 09:26:08

Jójó, rendben van Karotta, mindenekelőtt király a műsor, a honlap, és ez is tetszik, főleg a nyelveze miatt. (Tényleg.) De lehet, hogy azért ilyen lelkes a brigád, mert tudják, hogy Te majd úgyis leírod ezeket vhova, reklámnak...
Najó, lehet, hogy az irígység beszél belőlem...

AE86_Z 2005.11.23. 09:51:23

Nagyon frankó lesz a masina, és erősen úgy tűnik, hogy értik a dolgukat a fiúk! Sajnos egyre jobban sajnálom, hogy már nincs AE86om.... :(
Ha drift képes lesz a dolog, tájékoztathatnál a projekt összköltségéről, hátha pár év múlva újra nekifogok én is egynek... talán...

omm 2005.11.23. 09:54:21

Szervusz Gábor!
Először is gratula! Pöpec a gép az szent. Marhára irigyellek ám, hogy van annyi zsetonod, amiből ezeket a dolgokat csinálod és egyben respect neked, hogy egyáltalán belevágsz. Hízzon a májad öcsém, van miért.
Az Elnökkel mi van? Gurul már? Valami infót megereszthetnél.
Písz

Zora 2005.11.23. 12:36:20

Örülök, hogy lassan feltámad poraiból a kis Toyota! Remélhetőleg jövőre már téged is látunk a drifterek között! :)
Este találkozunk!

Üdv
Zora

Field 2005.11.23. 18:46:40

Jó tudni,hogy nem csak az én 131esembe megy bele 2 négyzetméter lemez:)Nemsokára megy festésre a kis drága,az új Focus RS Electric Orange színét néztem ki neki..Szurkoljatok!
Karotta,téged meg minek bíztassalak?Elvetemültebb vagy te annál,hogy szükséges legyen:)

konczos 2005.11.23. 19:45:52

Az én kocsimat is lakatolták, jol is néz ki azóta és biztató dolog tudni hogy nem rohad szét alattad a gép. Gábor nem vittél magaddal autószerelőt amikor autót vettél? Tudom hogy ez egy ökör kérdés egy autós ujságirónál,de Gábor szerintem amikor meglátta a kocsit olyan transzba esett hogy ilyen apróságokkal nem is foglalkozott. pedig szavamra mondom jól döntött amikor ezt a ritkaságot megvette. mi lesz a következő jármű? talán egy 1986 os biturbos maseratti?

Esus 2005.11.23. 20:06:25

Annyi szeretetet hegesztettek bele, hogy belülről fakadt a szépsége, ebből is látszik nem az számít milyen autód van, hanem az, hogy mennyire szereted. (légzsák helyett búkócsövet a népnek)

Kormi 2005.11.24. 12:08:53

Huuuuuu Karotta, neked mekkora mazlid van hogy ilyen szerelokre talaltal, en mar ketszer is megszivtam, mert egyszeruen nem lehet megbizhato szakembert talalni, mindenki hazudik, meg csal ahogy csak tud. Az auto brutal lesz! De nekem meg mindig a 200SX a kedvencem :)))

Arta 2005.11.24. 17:04:43

Hajrá!
A mestereknek ezúton is tisztelet és elismerés.Csak így tovább,építsetek minél több vasat,ami még az autózás igazi értékeiről szól.

Üdv

hagyma 2005.11.25. 16:48:24

hallóka! Találtam tegnap egy AE 86 ost eladót a semmelwies utcában, h avlakit érdekel. Kívülről egész türhető, meg van rajta alufelni is. fehér,tök jó, ennyit tudok róla! :)tel szám: 337-95-27

szunyog 2005.11.26. 14:05:53

Isten lesz e verdából karácsonyra!!!!

Jockey 2005.11.26. 16:36:07

Grat a géphez!
A lemezmunka tényleg jó, de a hegesztés nem valami esztétikus. Ne haragudj, hogy ezt írom, de felénk nem ez a szép munka. Vagy nincs jó hegesztőgépük, vagy nem igazán tudnak hegeszteni.
De azért remélem funkcióját betölti, viszont jó ötlet, hogy a foldozott elemeket külön megerősítik!

totya 2005.11.27. 19:29:09

Gratula!Fincsi a gép!Csak így tovább!

pipacs 2005.11.30. 10:50:57

Én olyan nyelvi kártyát oltanék az alaplapomra mint a Tied. Nagyon tetszik, hol szerezted?

Bubik 2005.11.30. 16:28:18

Szevasztok!

Nem semmi a munka egy ilyen géppel, ezt én is tapasztaltam már, bár OLASZ csodában utazom( FIAT 131). A beirásomat is inkább FIELDnek írom, mert egy tipus a kedvencünk. bubik131@freemail.hu irjál már légyszi mert keresek tipus társakat.

Field 2005.11.30. 17:08:19

Már röppen is az a mail..

Field 2005.11.30. 20:22:07

Akit esetleg érdekel a téma,a 131es felújítás eddigi képeit megnézheti itt: http://users.atw.hu/petrany/Album22/index.htm
Ha majd kész lesz,természetesen leírom a teljes sztorit számokkal,képekkel a honlapomon,ahogy illik.

//Laci 2005.12.02. 11:39:50

a polcra is kerülhet 1 :) http://www.jadatoys.com/products.php?id=542&category=Initial%20D&scale=18&dir=-1

graaf 2005.12.12. 15:14:53

Nem sűrűn fognak gyújtást állítgatni a gépen ... :-)))
/Normális esetben nem is kell, de azért mégis .../

Még egy : mit szól ehhez a kukacos vizsgabiztos ???
/Mármint a tűzfal szétvágáshoz ?/

Bercikutya 2005.12.15. 22:01:23

KIrály de nem olcsó játék.KIváncsi vagyok menyibe kostál idáig?

Csak úgy 2005.12.21. 22:05:28

Bocs srácok, de komolyan tetszik Nektek a Toyota karosszéria munkája? A Fiatról meg meg sem merem kérdezni.

Csak úgy 2005.12.21. 22:10:35

Bocs srácok, de komolyan tetszik Nektek a Toyota karosszéria munkája? A Fiatról meg meg sem merem kérdezni.

zoli 2006.01.13. 19:18:03

Helló érdeklődnék a szilentek beszerzésének lehetőségéről? Ha tudsz segíteni kérlek írj.
nzoltan@chello.hu.
Király az autó én is ilyet építek lassan 2 éve.

x 2006.02.04. 16:33:21

Irigykedtek mi , nekemis jo lenne .

Ricsi 2006.05.23. 10:49:15

Ha esetleg valakit erdekel, van egy ae86 a hasznaltauto.hu-n http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=594835&command=ugras&screenwidth=1200

ae86 eladó 2006.09.22. 19:45:42

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=792768&command=ugras&screenwidth=1024

trialos 2006.10.15. 20:58:27

Nem ismeri valaki talán azt az autót?
Mert így képen egész szép állapotúnak tűnik!

Peti 2006.10.15. 21:05:47

Nem ismeri valaki talán azt az autót?
Mert így képen egész szép állapotúnak tűnik!