Hachiroku-láz - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hachiroku-láz

2005. augusztus 29. 00:58 Nínó Karotta

Vannak dolgok, amiket mintha öröktől fogva tudna az ember. Ilyen például, hogy a ciciből tej jön, hogy bizonyos pillantás után pofon következik, vagy hogy a régi Corolla GT jó autó.


Utóbbit úgy is tudja az ember, hogy sosem vezetett GT-t, sőt az én esetemben úgy is, hogy meg sem ismerné soha. Valahonnan rémlett, hogy 20 éve a Toyota csinált egy egyszerű, erős, hátsókerék-meghajtású kis családi hogyishíjjákot, amivel akkoriban senki se nagyon törődött, pedig zseniális. Aztán Japánban 15 év múlva kultusztárgy lett, most meg már a világ minden országában él párezer ember, aki rajongja. És közülük 30 fel is ismeri, ha látja, de abból is 25 csak azért, mert van neki.


A GT tökéletes bankrablóautó. Gyors, kicsi, agilis, és egyetlen szemtanú sem fogja soha megmondani, hogy mibe ültek be a harisnyafejű haramiák. Valami régi kis izé, olyan japán, talán Nisszán, vagy Micsubicsi, vagy olyan Toyota. A felismerhetőség nem szerepelt a tervezési elvárások közt. Nehéz is lett volna háromféle jellegzetes autót csinálni, pedig GT-ből ennyi van. Egy háromajtós hatchback bukólámpás orral, egy ugyanilyen bukólámpák nélkül, és egy különösen szerencsétlen kétajtós szedán. A világ más pontjain Sprinter, Trueno és Levin néven futott.

A tervezési munkálatok 1980 körül indultak, Project Zsiguli GTI munkanéven. Ebben minden benne van, amit a Corolla GT-rőll tudni kell: egyszerű, könnyű, orrmotor, hátsókerékhajtás. De mivel a szovjet zsigulinál jobbat kellett csinálni, a motor 16 szelepes 1,6-os lett, 120-130 le körül, a merev tengelybe pedig mechanikus sperrdiffi került, amilyet gyári megoldásként csak fehér hollók fészekalját feltúrva lehet találni az autógyártás történetében. És mindenhol tárcsafék van, és a vezetőülésnek még az oldaltartása is külön állítható - amit a BMW M5 2005-ös prospektusa is kiemelendő extraként hirdet. Viszont légkondi és szervokormány a legtöbben nincs.


A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku: 6) a világ néhány eleve tökéletességre ítélt autójának egyike. Semmi kirívóan jó nincs benne, és egyetlen lenyűgöző újítást sem adott az autóiparnak. Egyszerűen mennyei harmóniában találkozik benne a motor, a váltó, a futómű, a hajtás, a súlyelosztás, az üléspozíció és a sofőr. De nincs benne semmi szexis és jól marketingelhető, ezért gazdasági értelemben halálraítélt volt az első perctől. A nyolcvanas évek közepére a kis-közepes autók közül rég kipusztult a hátsókerékhajtás, és a vevők semmiről nem hitték el, hogy gyors lehet, amin nem volt hatalmas Turbo matrica.


A kiváló híre dacára soha nem gondoltam volna, hogy egyszer venni fogok egyet. Egészen addig, amíg a Toyotaclub júliusi találkozóján meg nem láttam, hogy Keiichi és Norba, az Initial Drifters két kiváló elmebetege mit művelnek a magukéval. Az is lenyűgöző volt, hogy a kis Hachik milyen gyönyörűen driftelték keresztül-kasul a bólyákból kirakott pályát, de igazából az volt a hihetetlen, hogy húsz perc folyamatos szemkitaposás és tudatos, könyörtelen gyilkolás után az autók vidáman hasítottak tova. Igazából egy hűtő elrepedt, de az előzmények ismeretében ez annyi volt, mintha egy többször falhozcsapott és kályhába tett csecsemő rekedt hangon sírna föl az üszkös hamu alól. És aztán még bele is ültem egybe egy kicsit. Corollába, nem hamvas tűztérbe.

Az első élmény után azonnal szenvedélyes kutatásba kezdtem. Legnagyobb megrökönyödésemre egyetlen eladó autó se bukkant fel hetekig. A kedves drifterek is szorgalmasan kutattak, eleinte hiába. Aztán találtam egy eladó szedánt Aszófőn. Azzal mentem oda, hogy ha rendesen használható állapotú, megveszem, aztán majd úgyis meg kell csinálni. A tulajdonos kedves és készséges volt, maga is autószerelő, Zsigulival ralizik, a GT a mindennapi autója.


Hú. Minden elem törött (ezt megismétlem, mert nem vicc: minden egyes elem sérült volt), minden szétrohadva, a rozsdától szétmállott csomagtartófedél purhabbal(!) megerősítve, a motorból az alacsony fordulati nyomatékért felelős T-VIS pillangószelepsor kiberhelve, és - irgalom - a hátsó ülés mögött egy gázszett. Ha macska lenne, a kilencedik életénél tartana, a fejével egy argentín dog szájában. A látványtól kicsit megszédültem, de az eladó állította, hogy minden nagyon fasza, így elmentünk egy próbakörre.

Nekrofil vagyok, azt hiszem, máshogy nem lehet; ennyire beteg autót ennyire soha nem élveztem. Ezer halálon túl, 22 kínnal teli év után is ment, és minden rezdülésén érződött, mennyire páratlanul nagyszerű lehetett valamikor. Alul nem húzott, pörgetni meg nem mertem, nehogy alattam robbanjon fel, de úgy fordult, úgy táncolt, ahogy szinte semmi, ehhez ekkorkának és hátsókerekesnek kell lenni. Aztán a ralis tulaj vitt egy darabon a Balaton-felvidék útjain, gázzal, és a tébolyult rettegés közben nem győztem csodálkozni, hogy miféle csoda ez az autó. Egy sodrós jobbos közepén megtaláltuk az eladó elveszettnek hitt vizsláját, a szúrófénytől vakon pislogva várta a halált. Hazavittük a csomagtartóban a gázszett mellett. Túlélte. Utána udvariasan elbúcsúztunk, és én tudtam, hogy ezt soha, de egy másik ilyet egyszer mindenképp vennem kell.


Disznó a szarvasgombát nem keresi úgy, mint én az eladó AE86-okat, de mind annyira siralmas volt, hogy nem volt értelme belevágni. Hiányzó papírok, porrá tört kasztnik, kígyóként csörgő motorok, recsegő váltók, búgó diffik, zörgő futóművek. Általában ezek mind. Rajtam kívül szorgosan nyomozott a fél magyar AE86 közösség, köszönöm is nekik. Aztán egyszerre csak felbukkant egy olyan, amelyik tudott menni. Kicsit kopogott valami a motorjában, de erős volt, jó váltóval, néma diffivel, rondán de tagadhatatlanul kilakatolva. Fél tucat hachirokus sporttárs hümmögte körbe, és alkalmasnak találtatott. Egy balzsamos éjszakán, egy gyártelep meghitt udvarán megvettem.


Három napig ujjongva közlekedtem vele, sőt, még a Winkler is lelkesedett érte, mikor szerkesztőségi ebédre mentünk öten. Állítólag még a szépséget is meglátta benne, amihez tényleg esztétikai vadászsólyomnak kell lenni. Vagy inkább rádióteleszkópnak. Ugyanekkor hidegen nem volt alapjárat, és a futómű annyira széthullott, hogy a stabilizátor és az ő pálcája sehol sem találkoztak a térben, de egyszerűen jó volt. Aztán letettem Szántó mesteréknél, akik családi vállalkozásban szerelnek, és hozzájuk jár a fővárosi Hachiroku-társadalom jelentős hányada. Másnap hívtak: rohadás mindenütt, repedések a kasztnin, hasznavehetetlen fékek, kukaérett lengéscsilapítók. Ezt mind tudtam, bele volt kalkulálva. És fémreszelék az olajban. Csapágyas motor.


Ezer ördög és pokol. A csapágyasság még hagyján, de az egyes hengerben lötyög a dugattyú, a hengerfal karcos. És ami a legrondább: az olcsó, alkalmatlan fagyálló szétmarta a hűtővíz járatait, a rohadás néhol szinte az égéstérig pusztította a hengerfej öntvényét. Egy zseniális gépműhelyben meg tudnák menteni, 3-400 000 forintért lehetne belőle egy szépen felújított motor. Ami soha nem lesz olyan, mint a gyári. Ne szépítsük, a magyar kisipar és a japán robot precizitási versenyében nincs esélyegyenlőség. Motorcsere lesz ebből.


Itt jön a képbe Tomitsu, a kiváló szerelő és tuner, aki az SX-et hozta jelenlegi állapotára. Ő ugyanis véletlenül egy Japánból használt motorokat importáló céget is képvisel, és rövid kutatás után talált a polcon egy kis csodát. Míg a Toyota Európát unalmas és tökéletes autók exportjába igyekezett fojtani 1996 és 2000 között, otthonra olyan motorokat gyártott, mint ez a 4A-GLEU. 1,6 liter, változó vezérlés, 4 különálló pillangószelep (mint az idei M5-ben), 165 Le, 165 Nm. És a japán négyhenegeresek történetének utolsó szép, sőt, gyönyörű motorja. 1500 euróért az enyém. És micsoda kincsek vannak még ott! Komplett félbevágott Lexus, motorral és váltóval, Subaru boxerek és Nissan turbómotorok tonnaszám. Csodaország autóbuzi Alízoknak, nem kevesebb.

Már csak egy leírást kellett találni a beszereléshez. A Toyota Magyarország rettenetesen készséges volt, de persze semmilyen információjuk sem lehetett a szigorúan belpiaci sportmotorról. Megígérték, hogy a nemzetközi központon át megpróbálnak keríteni valamit, de az biztosan japánul lesz, és ugyan szívesen segítenek a fordításban, de rögös út lesz. Ekkor jött az internet, és mindent megoldott. Fél óra turkálás után egy ausztrál szájton megtaláltam az angol nyelvű szervizkézikönyvet.


A Szántó-klinika tehát szívtranszplantációra készül, kottából. De előbb a végére járnak a lakatolásnak, melynek során nem pusztán fémmel pótolják a rozsda által megevett karosszériát, de gyönyörűen meg is erősítik rozsdamentes acéllal azokon a pontokon, ahol a későbbi gyilkolás miatt szüksége lesz rá. Ahhoz képest, hogy micsoda szerénykedés előzte meg a munkakezdést, ennyire szép lakatolást nem sűrün látni, érdemes belenézni a galériába. És míg a kasztni épül, lassan érkeznek a futóműalkatrészek, Tomos pedig a sperrdiffit újítja fel - nagy szerencse, hogy van ember, aki tud ilyesmit.


Hachiroku pajtás hamarosan újra lábraáll, hogy a tévében a Toyota orra alá dörgölhessük, milyen autókat mert csinálni valamikor. Legszívesebben azt mondanám, hogy mindenki rohanjon, és vegyen egyet magának, amíg még vannak. De ezzel az erővel azt is mondhatnám, hogy járjon Marylin Monroe-val - jelenlegi állapotában. Az AE86 csoda volt fiatalon, de a maradék már javarészt oszló hulla, elsősorban kórboncnokok érdeklődésére méltón. Azért én feltámasztom a magamét, hogy aztán az Initial Drifters gumifüstös fellépésein lássa az utókor, hogy a nyolcvanas éveket még sem volt teljesen elhibázott döntés megtartani.

Címkék: ae86
88 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Field 2005.08.30. 22:05:06

Azt benned a jó,hogy sohasem éred be azzal,ami van.Hanem szerzel jobbat!Az a motor így a hallottak alapján nagyon jó lehet.Ami a kocsit illeti,nekem jobban tetszik a hatchback,de nem tudom,nálad az "ez van,ezt kell szeretni" elv működött,vagy eleve sedant akartál.Végül is tökmindegy,az én 131esem sem coupe,mert "ez volt,ezt kellett szeretni":)

AE86 2005.08.30. 22:24:19

Jó érzés ilyen cikket látni! Főleg azok után, hogy én saját kezűleg építettem át a Trueno SRt - Levin GT-vé és az utolsó csavarig ismerem azt a különös technikát, amiről írsz! Üdvözlet, Z az Initial Drifters egyik alapítótagja

kermate 2005.08.30. 22:46:18

Heló ááá...Ilyen nekem is kéne!

SutteR 2005.08.30. 23:44:29

Éljen ez a post sokáig! :) Marha jók a képek, eskü, hogy én is viszem a Szántó fivérekhez rendbetenni az enyémet. Sőt, ha már jól benne lesz a kezükben a 20V install, akkor majd én is befizetek egyre... :)

ToCsa 2005.08.31. 00:17:07

Azért arra kíváncsi leszek hogy eredet- v. műszaki vizsgán mit szólnak majd a spéci motorhoz... itthon ugyanis semmi sem olyan egyszerű :(

Szmöre 2005.08.31. 01:17:20

Szevasztok! Nem gondoltam volna hogy abból a hachiból amitt sikerült neked találni!!! Nagyon szorítok neked. Initial Drifters egyik tagja.

scheerti 2005.08.31. 11:17:23

még,még,....könyörgöm, újabb postot kér a nép a témáról, meg a 260z is megérdemelne egy pár jó sort,hiszen kiváló gép!!!!!

McRae 2005.08.31. 11:57:40

Szia Gábor Nagyon megörültem a cikkednek mert látom, hogy csendes, magamban tudatosan elrejtett vágyaimmal nem vagyok egyedül. Ausztrál túrám alatt fertőződtem meg teljesen, ott a világ egy boldogabb részén, ahol nekünk teljesen ismeretlen és kevéssé ismert gépcsodákkal csapatnak az elvetemültek. A lényeg az, hogy ha lehet mindenképpen szeretnék veled telefonon, esetleg személyesen értekezni a Corolla projektről. Nem tudom itt tudsz e válaszolni, vagy látod e az emil címem de ha válaszolnál azt megköszönném. Üdv

Szuszu 2005.08.31. 13:03:36

Ünnepellek! Végre egy méltó cikket látott picinyke országunk arról, hogy mi is az a dirft és egy kiváló és GYÖNYÖRŰ(!!!!!!) autóról, a HACHIROKUról! Nagyon remélem, hogy lesznek drift rendezvények és találkozók. Csak így tovább! Ez a sport mindent megér!

laci 2005.08.31. 13:46:34

volt egy hasonlo kasznis toyotám 83as csak sedan huszonévesen is bár kivolt a bele de autó volt. a mostani toyotám már csak 16 éves, hiába fiatalitani kell!:-)

Bugkiller 2005.08.31. 14:22:07

Karotta! Azt a csecsemős metaforát esetleg átfogalmazhatnád egy picit... Egyébként jó cikk.

Lotus 2005.08.31. 14:44:49

Tényleg jó kis motor, de baromi ronda az autó. A Toyota egyébként az autodesign fan site-okon legalább 15 éve mindig a legrondább típusok között van. (Pl. a jelenlegi Corolla a legbénább középkategóriás) Jó szórakozást!

Torrente 2005.08.31. 15:08:19

Üdv! Én is a Toyotám ('96 Corolla XLi, gyári fapad, 1.3, de imádom) megemberesítésén gondolkodom, meg lehetne kapni a hozzáértők elérhetőségét, akár priviben (torrente@doctor.com)? Én egy Celica-motort álmodnék bele, ha ez egyáltalán kivitelezhető... Előre is köszi. T (PS: A DriftClub ATW-s weboldala - nálam - simán nem jön be. Miért???)

Adamo_sx 2005.08.31. 15:18:51

Hahó! Na és mi a helyzet az SX-szel? Csak nem lett számkivetett? :-) Adamo

Barni 2005.08.31. 15:27:47

Ez még AUTÓ! Gratulálok hozzá! Nem szenzorok figyelik a gázpedál mozgását és Euro4 tábornok eldönti, hogy tényleg akarsz-e gyorsítani vagy csak valami hiba van az észlelésben. "Pedal pressed... are you sure you want to accelerate? (y/n)" A maga nemében a Suzuki GTi is ilyen kis ördög hátsókerék-hajtás nélkül. Egy Totalcar tesztet megérdemelne, mint az egyetlen Swift, amelyik tényleg nagyon-nagyon megy :) És még találtni élteben levő példányt. Ha ez kész lett, vegyél egyet abból is ;-)

zsj 2005.08.31. 15:29:04

Má' megint sikerült magamban végigvigyorogni a cikket, amit itten olvasok. Jó cikk. :) Lehet. hogy rendszeres olvasó lettem? :) Egyébként Gödöllő környékén elég sok ilyen autó van. Ennél nagyobb egységnyi zárovonalra jutó sűrűség már csak az első havas napot követő éjszakán van a Mátrában. Asszem :) üdv zsj

rnie 2005.08.31. 16:52:36

Én egy év után feladtam az AE86 keresést. AE86 kartárs nem akarta vegul eladni, amiket megneztem, azok pedig messze rosszabbak voltak a megmenthetonel. Igy maradt egy BMW, ami szinten sperres, de 1500kg, igy soha nem lesz olyan konnyed, mint a Hatchi... Apropo, tud valaki elado hazsnalhato allapotut???:)

corolla "twincam", gt, sprinter trueno, AE86, Hachiroku 2005.08.31. 19:10:05

ARIGATO!ARIGATO! Végre hazaértem!

AE86 2005.08.31. 20:06:49

A driftclub.atw.hu- számomra érthetetlen módon tényleg nem működik, holott én kezelem... Addig is aki kíváncsi a Turán készüt másik videóra, az alábbi linken elérheti: http://www.ae86.hu/movies/InitialDriftersVol1.wmv Rnie! Még jó, hogy nem adtam el a gépet :):):) Azért ne panaszkodj, neked jóval komolyabb driftcar-od van:):):)

Field 2005.08.31. 20:58:40

Hamár a driftnél tartunk..tudjátok mire képes egy Fiat 131 a hóban?:)

h-gabe 2005.08.31. 21:46:18

a sok fan figyelmébe: http://www.hobbytron.net/product1591.html?AID=10117481&PID=386976&SID=miniiRCcars

[Walaki]D`Lair 2005.08.31. 23:15:47

Jajj istenem az egyik kedvenc autóm...sőt továbbmegyek, szerintem az egyik legszebb 80-as évek beli japán autó (a Trueno 3 ajtósa)...a másik meg a Mitsubishi Starion...apropó Karotta nem akarsz egy olyat is beszerezni? :)

marusz 2005.09.01. 00:01:29

Nekem kicsit meglepő volt a direkt link a Totalcar-ról, volt valami oka, hogy nem oda lett direktbe publikálva a cikk? A falhozcsapott csecsemő hasonlat meg szerintem munkásságod legizléstelenebb megnyilvánulása! Sajnálom, pedig jó a cikk :-(

Field 2005.09.01. 01:59:33

Hogy itt milyen rugalmatlan emberek vannak?!Tény,hogy kissé morbid ez a csecsemő-fal-üszköshamu szentháromság,de valljuk be,tökéletesen szemlélteti az autók állapotát.

SERious 2005.09.01. 15:51:34

Én is inkább régi japán hívő vagyok, eredetileg Honda de már Toyota is mióta van egy 93-as Corollám. Van egy nagyon király Hichiroku videóm, hova küldhetem? Ja és a Corolla szakik elérhetőségét meg lehet tudni valahogyan? Köszi! Ser

Kormax 2005.09.01. 18:51:51

Sziasztok! Ha jól észlelem nem vagyok egyedül a mi kis országunkban, aki rajong a 80-as évekbeli japán autókért. Lehet számítani a MAGYAR emberekre, hiszen Ők is felismerték, hogy a 80-as években készültek szép és jó autók is. Üdv,

Ttom 2005.09.01. 22:54:33

Helló! Az én családomban is van egy AE86, 1983-as ha jól tudom. Ez még karburátotos, twin cam és nyolc szelep és hengerenkénti karburátor (mind ez gyárilag). Iszonyatosan brutális. Egyszer mentem vele ,de amit az müvelt az már nem a normális kategóriába esik szerintem. Lényeg ,hogy az autós ipar nagyot vesztett volna ha nem építik meg ezeket a csodákat. Üdv: Ttom

peti 2005.09.02. 10:50:17

Íme, a bukólámpás hatchback Trueno: http://media.putfile.com/Hachiroku--trueno--ae86--champ--drift

Twin Cam fanatista 2005.09.02. 13:44:32

Álmaim autója egy ilyen Corolla ! Csak sajnos ahogy telnek múlnak az évek , egyre kevesebb van belőle, így marad egy Swift GTi ami szintén Twin Cam :)

semmiho 2005.09.02. 14:47:16

Karotta, Te ugye nem vagy "megszállott"? ;) Sebaj, épp ezért szeretünk annyira ;P

attis 2005.09.04. 23:25:27

Üdv Karotta a Toyotások között. Nekem is van egy Toyotám és nagyon király, te se fogod megbánni. Ja és lesz itt nálunk a nyugati végeken egy rendezvény http://www.scrt.fw.hu/szurke.jpg a Winklerrel esetleg elnézhetnétek. Őszel Bükön meg Toyota találkozó lesz ha adigra kész lesz arra elhozhatnád a hachirokut:).

at72 2005.09.05. 00:13:21

Gratula az autohoz.-igazán elintézhetnéd az anime szinkronos kiadását,vetitését is ha már "Takumi" -vá lettél.A fanok közül te vagy a legközelebb a tüzhöz. Mikor lesz belőle adás? Fotokat folyamatosan nyomhatod. ha lenne lé rá épitenék én is 1-et ...de majd üdv Tom. miért nem egy erősebb mocit vélasztotttál,v egy turbos 3s-gte v valami kompresszorosat??? mégegyszer gratula!!!

HMP 2005.09.05. 16:07:12

ha valaki meg tudná adni ennek a csodaszerelőnek az elérhetőségét, az nagyon jó lenne ugyanis fél éve keresek egy Nissan SR20di blokkot, amit a vezérképviselet szerint európába nem importáltak az elmúlt 15 évben előre is köszönöm

mikike 2005.09.05. 18:59:48

kiraly autok, en is rakerestem sajna ez tetszett a legjobban - de a linket 1 forumban talatam :( csüssz m http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18290&item=4564254059&rd=1&ssPageName=WDVW

T4GTAEU 2005.09.08. 14:25:38

Sziasztok Drift Fan-ek! AE86 Kb.6-7 éve ültem a paripába de semmi extra nem jött le ( persze nem én vezettem ) aztán sok zsigulizás a mátrában, de egyszer sikerült egy épkézláb patika állapotú butiktuning mentes AE86 -ot szerezni egy barátomnak - én pedig beleszerettem az ex safari rally legenda Celicába. Mindkét autó egy technikai csoda volt a magauk korában. LSD,TWIN CAM T-vis,....de hát akik ismerik, javítják gyönyörködnek benne tudják jól miről beszélek. Aztán egyszercsak Bútor Robi is vett egyet télire, az utcai EVO lancert gondolom sajnálta a szalagkorláttól, :) na meg sokan mások Gödöllő és környékéről én pedig minden infót megszereztem egy japán ismerősömtől, hát mondhatom nem volt 1xű. Mikor mér I.D. filmek csak Kazan voltak dvd-t szerezni, de megoldottuk. manapság már nem sok jó állapotú példány ismert a környéken, sok macho próbálta taposni a már amugyis lelakott autók gázpedálját, több kevesebb sikerrel. Télen majd mindennaposak voltak a törések, generálok. Érdekes hogy addig nem sokan örültek 124 lóerőnek és nem is sokan fitogtatták féltve őrzött japán csodájuk energiatartalékait. Ma 3 AE86 áll a garázsban , alakulnak ,szépülnek izmosodnak ...mindezek mellett megfogott egy olasz gépsárkány A LANCIA ( Delta HF Integrale ) úgyhogy most jelentősebb pénzmag emésztődik fel havi apanázsom terhére, de hát ez már csak így van ha az ember beleszeret a világ e két csodálatos szörnyetegébe. Drift at all!!! alfreddos@freemail.hu

Whale 2005.09.08. 21:41:50

Ha valaki igazán megszállott,íme egy egész szép példány:)) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-Corolla-1986-Toyota-Corolla-GT-S-AE86_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ6445QQitemZ4573939888QQrdZ1

nismo 2005.09.14. 12:27:57

Szisztok Lenne egy pár fontos kérdésem felni ügyben. Kezdem az elejen. Nekem is ponotsan olyan felni van a kocsimon (Nissan Bluebird 2.0 i) mint az AE86-okon (a piroson és a fehéren, persze az itteni képek alapján ha minden igaz). Ezek ha jól látom polírozott felnik. Namost azt szeretném megkérdezni hogy ha ti csináltátok akkor hogy történt a dolog (ez lenne a legjobb, mert szivesen berhelem sajat magam az autóm minden részét). Ha meg csinaltattátok valakivel akkor kivel?, hol?, esetleg mennyibe fájt ez nektek? Válaszotokat és segítségeteket előre is köszi. Hajdu István nismo86@totalcar.hu

ZZ 2005.09.17. 01:40:39

Karotta! Te vagy a király!!! :)

Balu 2005.09.19. 12:05:01

Nagyon nagy szükségem volna Tomitsu ill. azon cég elérhetőségére aki Japánból hozza az alkatrészeket. 18 éves 12 szellepes 1,3-as Corollához keresek porlasztót. Ha bárki tudja a címet kérem adja meg.

Mazlee 2005.09.22. 11:31:22

Hi! Nálunk a céges parkolóban rohad egy sedan... ha lenne pénzem tuti megvenném és felujitanám. Ha érdekel valakit megadom a cimet hol található a vas :))) de hogy ki a gazdája az passz

nandi74 2005.09.22. 12:09:58

Üdv mindenkinek!!! Nagyon állat a cikk!! Drifting forever!! Engem nagyon érdekelne az a céges parkolóban rohadó sedan vagy bárhol, bármilyen állapotban lévő vas. Hívjatok léccci!!! 06-30/331-7364

Mazlee 2005.09.23. 11:39:06

No akkor remélem nem számit reklámnak. Bp. III. kerület Huszti út - Szőlőkert u. sarok. T-mobile agyközpont parkoló. kérdeztem a portást hogy tudják-e kié az autó azt mondták igen. de hirtelen nem tudták a számát. csináltam 3 képet róla. ha valaki ilyet vadászik biztos örül neki :)) http://www.kepfeltoltes.hu/050923/DSC00062.JPG http://www.kepfeltoltes.hu/050923/DSC00063.JPG http://www.kepfeltoltes.hu/050923/DSC00064.JPG

nandi74 2005.09.23. 14:54:35

Hi Mazlee!!! Istenek a képek!! Örök hálám üldözne, ha sikerülne megszerezned a tulaj telefonszámát!! Sajnos én tatabányai vagyok, így nem olyan könnyű a helyszínről begyűjteni az infot. Óriási lenne,ha meglenne...

kismala 2005.10.13. 21:40:04

Hamarosan lesz 1 eladó AE86. Akit érdekel küldjön email-t! kismala@vipmail.hu

Sopánka 2005.11.24. 16:11:23

csak nem ez az? húha... kísértésbe hozott, még szerencse, hogy nincs szabad 410.000 Ft-om éppen...
http://www.duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=0797884162d5d7048710e01499ee63d5&s=77&b

Peti 2005.12.20. 23:33:54

Csak annyit szeretnék mondani, hogy egy típusváltozat kimaradt a felsorolásból, mégpedig a bukólámpás sedan. Lehet persze, hogy a Toyota nem gyártott ilyet de én élőbe, közelről láttam (Kanadába trueno néven).

Peti 2005.12.20. 23:42:43

Csak annyit szeretnék mondani, hogy egy típusváltozat kimaradt a felsorolásból, mégpedig a bukólámpás sedan. Lehet persze, hogy a Toyota nem gyártott ilyet de én élőbe, közelről láttam (Kanadába trueno néven).

Peti 2005.12.20. 23:50:01

Csak annyit szeretnék mondani, hogy egy típusváltozat kimaradt a felsorolásból, mégpedig a bukólámpás sedan. Lehet persze, hogy a Toyota nem gyártott ilyet de én élőbe, közelről láttam (Kanadába trueno néven).

Peti 2005.12.21. 00:05:53

Boccs véletlen ment az előző háromszor. Amúgy nekem az a bajom, hogy nem frissül elég gyakran ez az oldal! Miért? A másik, írhatnál valamit a Terranoról mert érdekelne (vagy tesztelhetnétek a műsorban, ahogy mondjuk szivesen megnézném az átalakított sx-et is).

Balázs 2006.01.26. 00:19:58

Sziasztok! én is egy ilyen ae86 ost keresek... ha vki tud lécci jelezze.. a motorja és a kaszni fontos... köszi fics4x@freemail.hu

Willi 2006.01.27. 12:31:07

AE86 a király!!
Initial D című japo filmet ajánlom mindenkinek!

Willi 2006.01.27. 12:37:44

AE86 a király!!
Initial D című japo filmet ajánlom mindenkinek!

gyuszi 2006.02.01. 15:21:47

sziasztok! engem is érdekelne egy AE86-os

tel.:0670 457 93 65
dogtrial@freemail.hu

laci 2006.02.04. 16:46:39

sziasztok ha valaki tud ilyen corollat akkor hivjon !! 06205531777 . Elöre is köszi

laci 2006.02.28. 11:00:15

tudvalaki egy ilyen Toyota Corollát ?

wolfblind 2006.04.07. 08:29:59

Szevasztok, találtam egy eladó AE86-ost sajna benzin/gáz, de lehet, hogy ez a Corolla Coupe változata, de formára ez is olyan és hátsókerekes is, kívűlről úgy tűnik egyben van :).

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=461874&command=ugras&screenwidth=1280

wolfblind 2006.04.07. 08:36:42

Ez pedig sztem vmilyen előző generációs Corolla GT AE86, bár kívűlről nincs olyan jó állapotban :(, de 138LE-t ír rá a tulaja.

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=384132&command=ugras&screenwidth=1280

laci 2006.04.14. 19:26:57

tud valaki toyota corolla coupet ae86 os?????? a telszámom 06205531777

gerlaip 2006.04.19. 09:26:44

Egy becsületes képet azért várunk - szerintem mindannyian - a Karotta Hacsirokuról!

laci 2006.04.21. 18:20:55

sziasztok én már nagyon régota vadászok egy toyota corolla gti twincam ae86-os coupe -re :-) tud valaki egy eladot ? hivjon 06205530777 elöre is köszönöm.

laci 2006.04.23. 12:33:04

szia kismala jelezz vissza irtam emilt neked .. köszike

laci 2006.04.25. 07:12:42

a telszámomat rosszul adtam meg 06205531777 bocsi:-) toyota corolla coupe twincam gti keresek hivjatok ha tud valaki eladot elöre is köszi

laci 2006.04.26. 07:13:48

szia Karotta te nem tudsz ilyen autot véletlen ??

nekem van egy eladó 2006.05.21. 20:28:23

képeket tudok már küldeni rola.

szebb mint karotta csáko kocsija az szent

nekem van egy eladó 2006.05.21. 20:34:01

plexiglass@freemail.hu

laci 2006.05.26. 14:17:51

ha tényleg elado itt a telszámom 06205531777 légyszives hivj megeggyezünk.

laci 2006.06.04. 13:35:01

plexiglass!!!! légyszives hivj ha tényleg elakarod adni az autot köszi.

laci 2006.07.13. 08:21:06

köszi hogy jelztetek!!!!!!!! senkinek nincs eladó?????!!!!!!!!

vitéz Matschkássy 2006.07.18. 11:45:04

Nem rossz. De azért az 1980-as Celica, vagy a szintén 1980 körüli Cressida sem volt éppen rossz autó a Toyota kínálatból.

Ádám 2006.07.18. 18:25:57

Tipik beteg minden racionáalitást nélkülöző autó.
Imádom az ilyeneket.

Sanyiqua 2006.07.19. 11:29:15

Hipermegagigabrutáll ! Gratulálok a vashoz!

én 2006.07.19. 21:07:50

Sziasztok!
Ellopná valaki Karotta autóját nekem?? :-)))

laci 2006.07.22. 20:28:28

jelezzetek ha valaki ae86 elakar adni szivesen megeggyezhetünk hivjatok a 06205531777

BGU-020 2006.07.24. 19:33:08

Ha valaki tudja hogy merre jár tesóm volt autója amit már xx éve eladott akkor szóljon! A rendszám BGU-020 !!!! Köszi vitarati@axelero.hu

KUPA 2006.09.07. 20:05:53

Nagyon királyok vagytok,élek halok a belsőégésü motorokért,az autóépítésért,motor kihegyezésért,váltó egyenes(fogazás)barakásért aztán a könnyitésért....

sanyi 2006.09.08. 17:21:39

Van egy Toyota Corolla GT-s autóm.1600-as 125LE bukólámpás klímás szervókormány eletromos tető eletromos tükör twin-cam.Most teljesen felújítva friss műszakival.
0630-456-87-09

laci 2006.09.17. 14:17:13

sziasztok keresek toyota corolla coupe-t magamnak ae86 gti twincam. Most egy audim van ha valakit érdekel szoljon rám -TEL:06205531777.

ae86 eladó 2006.09.22. 19:52:36

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=792768&command=ugras&screenwidth=1024

laci 2006.09.26. 19:27:58

jo de sok az a 550000 érte

Poseidon 2006.10.14. 08:44:49

piszkáld fel legalább 180 LE-re és akkor király driftkocsi lesz belőle

kingtibi 2006.11.13. 17:42:00

Sziasztok.
Szeretnék egy AE86-ot. Ha valaki esetleg cserélne van egy A omegám és egy Mantám.
06306430819

kingtibi 2006.11.13. 17:47:13

Sziasztok.
Szeretnék egy AE86-ot. Ha valaki esetleg cserélne van egy A omegám és egy Mantám.
06306430819

TiraMiska 2006.11.14. 09:07:36

A driftláz megmenthet néhány ritka tipust és eddig halálra itélt autókat(ae86, s13).....boldog vagyok! :-)

corollaMan 2006.11.28. 22:11:00

Hell... érdekelne olcson ae86 de amint látom ezzel nem vagyok egydöl. ha tudok , vagy vannak a kocsirol jom képek ,szivesen várom a:
pirostoyota@gmail.com-ra
kössz, bye

Sopánka76 2007.08.08. 09:00:29

Srácok ebből mi igaz szerintetek? Eléggé kacsának tűnik...

www.autoblog.hu/?r=8157

"Minden driftautó ősatyja, a Toyota Corolla AE86 hamarosan új köntösben jelenhet meg az utakon. A japán Best Car Plus magazin lerántotta a leplet a hátsókerék-hajtású, AE86-típusú követőről, ami 2008 telén már a kereskedésekbe is kerülhet. Az autót bemutató cikk néhány alapvető műszaki adatot is közöl, így például a kétajtós kupé hossza valamivel 4 méter alatti, tengelytávja 2300 mm, magassága pedig 1350 mm lesz. A kocsi önsúlyát pontosan 1 tonnában határozták meg, mozgatásáról pedig a 2NZ-FE kódjelű, 1,5 literes, 120 lovas és 145 Nm nyomatékú benzinmotor fog gondoskodni. A hátsókerekes erőátvitelt a Toyota a Best Car szerint a Fuji Heavy Industries-tól, azaz ismertebb nevén a Subarutól fogja beszerezni. S mi a legjobb az autóban? Hogy olcsó lesz, körülbelül 12 000 dollár.

Forrás: Best Car"

evo2power 2008.11.21. 13:52:38

Nem tudom miért az idei M5-re hivatkozik Karotta pl. a 4 különálló pillangószelepnél, mikor a '85-től gyártott BMW E30 M3-asban már az volt. Nem csak a Toyota készített ilyet 20+ évvel ezelőtt...