Rend a lelke mindennek - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Rend a lelke mindennek

2005. július 02. 04:42 Nínó Karotta

DSCN0020.gif Az egész azzal kezdődött, hogy szerkesztőségileg lementünk Újszilvásra, a Sokadik Devils Találkozóra. Újszilvás nagyszerű. Azt nem tudom, hogy estére, amikor már mindenki mindenkit szeret, milyen lehet, de az általunk próbált 3 órányi délutáni mászkálás remek volt. Szép motorok, kedves emberek, semmi ellenszenveskedő kivagyiság. A Kawa magkapta élete első mosását, és - mert nekem is van ám szívem - ezt a meghatározó jelentőségű feladatot meztelen nőkre bíztam. Megyünk máskor is. Az viszont tűrhetetlen megaláztatást jelentett, hogy Cat Monstere és Winkler V-Maxa mögött egyáltalán nem hallottam a Z-t. Pedig szép hangja van, de ez csak süketszobában érvényesül, a ducatinak már pusztán a nyitott kuplungjából jövő, dögcsontok zörgését idéző csattogása elnyomja a Kawát, és akkor még nem beszéltünk az SBK dobokról, vagy a V-Max hörgéséről, amivel Winkler mozgása három budapesti kerületen belül pontosabban belőhető, mint egy GPS-jeladóval. DSC00281.JPGItt kerül a képbe V-Max Zsolt, a Csévéző utcai forgácsoló-virtuóz. Ő építette át a V-Maxot, és egyrészt gyönyörű munkát végez, nemcsak minőségi, hanem esztétikai értelemben is, másrészt munkavégzés közben csodálatos aforizmákkal ajándékozza meg az embert. A Kawasakiról például ezeket tudtuk meg: - vannak filozófusok, akik szerint kurvából lesz a legjobb feleség, de én azt modom, kutyából nem lesz szalonna - kérdezték tőlem a múltkor, hogy jók-e már a Kawasakik. Hát, figyelj, ha volt már kilenc csajod, aki mind átbaszott, a tizedikben megbizol? Zsolt tehát nem a Kawasakik elkötelezett evangelistája, de ettől még tudja, hogyan kell hangot csinálni. A hőkezelt rozsdamentes csöveket meg akartam tartani, mert Shunji Tanaka, a Miata és a Z1000 formatervezője úgyis jobban tudja, mi a szép. A gyári kupakot levágta a Mester, a légáramlást gátló, felesleges beleket kiszaggatta, beépített egy kevéske perforált lemezt ide-oda, a belső palástot bekente újszülött mókuscickányok véréből és epeváladékából kevert varázsbalzsammal, esztergált négy új kupakot, amitől olyan lett, mint egy gyorsreagálású rakétaüteg, és hívott, hogy vihetem. DSC00283.JPGKissé bicegve nyitott ajtót, mert megrúgott egy életére törő autót, és eltörte két lábujját. Szenvedélyes ember. A hanggal még ő is elégedett, ahhoz képest, hogy egy szar Kawasaki, szól mint a fene. Száraz, gyors, kíméletlen, alapjáraton tűrhető, a városi életmentő tartományban testes és hangos, fölötte csendesebben rikoltó. Tökéletes, na, ne szépítsük. Zsolt maga is majdnem zseniálisnak nevezte, de aztán a zsen... után elvágta, mert hirtelen eszébe jutott, hogy miről beszél. Winkler is elégedetten tekergette a markolatot. Ami végképp hihetetlen, hogy nincs észlelhető gyengülés sehol, még legalul sem. 4000-nél lett egy kellemes púp, 6000 táján megvan a szokásos szabotálás, aztán úgy elindul, hogy a budapesti utakon képtélenség megmaradni rajta. Pattogva kitépi magát alólam, én meg nyerítve röhögök. Ezt véssék majd a síromra. És, Mama, csak túloztam, igazából szelíd, mint egy beszívott beagle. Azonnal egyértelmű, hogy a kipufogóhang nagyszerű életvédelmi eszköz. Amióta a mobiltelefonálás közben orrot piszkáló, kikapcsolt aggyal autózó kánikuladroidok ingerküszöbét sikerül a Kawának átmorogni, azóta nem húzta rám a kormányt egyetlen vezetés közben pelenkázó kismama sem. Kifejezetten megkönnyebbülök, ha anyámra gondolok, aki egy telefonnal és egy cigivel simán vezet, pedig egyébként minden elképzelhető forgalmi helyzettől retteg. Attól, hogy ilyenkor kilapít, mint kamaszlány a rózsaszirmot, amikor a Margít hídon elgurulok mellette, attól nem. Attól, hogy valaki más, attól igen. Anyám egyébként militáns motorellenes. Gyerekkoromban megmondta, hogy ha megtudja, hogy motorozom, álmomban átvágja a torkom, mert jobb az azonnali gyász, mint a folyamatos rettegés. Kemény asszony. Azóta koffeinon élek, a melatonin csak ábránd. DSCN001z4.jpg A lényeg azonban most jön. Ma voltam először az új kipufogóval a szerkesztőségben. A rituális 11:30-as ebédjárat során megálltunk a kapu előtt, és demonstráltam a kollégáknak a hangot. 10 másodpercben. Start, vrum, vruuum, vrum, stop. Kati leszólta a végem színét, a Winkler összeszámolta, hogy neki hány köbcentije dolgozik egy csőbe (600) és nekem (250), aztán elmentünk enni. A Névtlen Növénybarát leveleDélutánra a mellékelt levelet celluxozta a Kawára a Névtelen Növénybarát, akinek egyébként igaza van. Vagyis túlnyomórészt igaza van, a torlaszolás marhaság, a járda szélesebb, mint a Champs Elysées, a Kawa mellett Helmuth Kohl ötösikeri is elfértek volna a babakocsijukban. De a zaj tényleg marha idegesítő, én például minden endúrósnak halat tömnék a fülébe, aki olyan kipufogóval jár, ami nem hangos, hanem egyenesen öl. Üllői úti lakosként évekig átkoztam az ilyet, pedig motorozom. Mert mint mindenben, az elmebetegségben is célszerű mértéket tartani, nehogy egyszer Tóta W. Árpád, a szenvedélyes, csendszerető publicista, csonkolja a nyakunk egy fémhuzallal. Motoros testvéreim, előre a lakókönyezet megbékítése felé, én hazajárni eddig is lopakodva szoktam, ezentúl a munkahelyemre is csak üveggyapotba göngyölt motorral fogok. De vajon mi lesz a V-Maxszal és a Ducatival?
Címkék: z1000
47 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kixx 2005.07.02. 10:56:57

Nem találom viccesnek egy kicsit sem a hangos motorokat többször keltette már fel a gyerekeimet motorhang mint bármi egyéb. Legalább nektek lehetne több eszetek :(

Haszprus 2005.07.02. 15:43:32

motorhang sux.

vertigo 2005.07.02. 16:26:45

Nekem hirtelen az jutott az eszembe, hogy a (körúti) motorosok nemcsak hangosak, de még mennek is (durván 2x gyorsabban, mint az autósok) mint állat. Nem jellemző rám, hogy rendőrért kiáltanék, de azért ilyenkor felteszem a kérdést magamban: "hol vannak ilyenkor a rend őrei?" Aki hangosra cseréli a dobját a motorján, annak beállítanék a lakása alá egy hasonló szerkezetet, hogy hallhassa amíg alszik.

amnein 2005.07.03. 00:04:23

Lakótelepen amikor két-három háztömb között pattog egy-egy érkező motor hangja arra én is felébredek, de kibírom addig, amíg el nem kezdi túráztatni a gépcsodát, teszem azt hajnali háromkor. A levélke szerintem vicces hangvételű, bár felvet pár problémát. Nem is a nagy hangra inkább a helyfoglalásra gondolok, autósok észre se veszik mennyi helyet foglalnak, és így járdáról az utakra kényszerítik a gyalogosokat, bicajosokat, babakocsikat, kerekesszékeseket.

napos2600 2005.07.03. 11:37:11

le a motorhanggal!

Handras 2005.07.03. 13:27:45

Kedves hangosmotor utalok: A motorom azert hangos, hogy megmentse az eletemet, amikor marcsi neni a Suzuki Swiftben ramhuzna a kormanyt savvaltas kozben.. Jarhatnanak Pesten tobben motorral, es akkor nem lenne ekkora dugo, es a levego is tisztabb lenne, erre mar Ausztriaban is rajottek. Gyengebbek kedveert elmondom, hogy a motorok sokkal kevesbe szennyezik a levegot. Ugyebar mig egy atlag auto 8 liter korul zabal, a legtobb motor 4-5 literrel elketyeg, raadasul nem pofogok orakig a dugoban, hanem lehet haladni.

Névtelen Növénybarát 2005.07.03. 14:24:44

Apró lépés a nagy úton, amire elszántam magam. Érdemes volt fal mellett lopakodni és orvul ragasztani. Remélem, észheztértek, bömbölő motorosok. Te is, Winkler! Te is, Kati vagy Axa! Handras, te makacs és semmiből sem tanuló! A te motorodra nem A4-es lapot ragasztok, hanem telenyomom a tankod kristálycukorral, ha holnapra nem lesz suhogó gyári dob rajta! Egyébként fogalmam sincs, mire jöttek rá Ausztriában. Bécsben legalábbis annyira utálják a motorosokat, hogy az felülmúlhatatlan. El nem engedne egy rohant labanc se, ha dugó van. És hogy kevesebbet fogyaszt? 4-5 litert? Igen, úgy 500 köbcentiig. Felette sokkal többet, ráadásul jórészt katalizátor nélkül. A gyengébbek kedvéért.

Tako 2005.07.03. 14:45:10

napos2600: azért ezt te se gondolod komolyan úgye?? "A motorom azert hangos, hogy megmentse az eletemet, amikor marcsi neni a Suzuki Swiftben ramhuzna a kormanyt savvaltas kozben" Marcsi néninek fingja se lesz, hogy honnan és mi jön főleg mivel kb 3x gyorsabban fogsz mellette elmenni. Mire meghalja hogy jösz már rég el is mentél. A motorod azért hangos hogy mindenki lássa hogy itt jön egy fasza csávó!! lássuk be ez az igazság! (egyébként hozzá tenném, hogy imádom amikor egy motornak állat hangja van! csak azt utálom hogy tényleg nem veszitek észre hogy esetleg mást mennyire zavartok pl a belvárosban) Üdv ui: egyébként utálom hogy az az álltalános nézet hogy aki suzukiba ül az hülye ellenben mindenki más iszonyat jól vezet....

silver 2005.07.03. 15:11:27

Bizonyos emberek akkor is utálni fogják a motorosokat, ha vanília illatú rózsaszín felhőket eregetnek a majd a csövön és mindezt hárfa húrok lágy dallama követi. Egyébként kiváncsi lennék a gép hangjára IRL.

vertigo 2005.07.03. 16:10:55

Handras: miért nem dudálsz? Ja bocs, hogy kifogás kellett a "sport"-dobodhoz? Azzal egyetértek, hogy több motor kéne és kevesebb autó, de a "kedves" motorosok sokszor elég bunkók tudnak lenni. Nem csak az autósokkal. És ehhez semmi köze marcsi néninek.

Levente 2005.07.03. 21:43:48

"Ugyebar mig egy atlag auto 8 liter korul zabal, a legtobb motor 4-5 literrel elketyeg." És ugyebár egy átlagos autóban 5-en elférnek...

gar 2005.07.04. 00:18:26

Eletmentes, ugyanmar. Senki nem mondta hogy a motor rossz dolog, a hangos motor viszont az.

napos2600 2005.07.04. 11:26:25

ez az érem másik oldala is lehetne, de ettől még senki nem fog jobban aludni, mert akkor még többen csonkítanák meg a szaros kipufogójukat, hogy "szebben" szóljon. és akkor már nem csak a nyutai téri motoros barmok versenyeznének a felszabadult helyen, hanem az összes létező 2x2 sávost erre használnák budapesten... tehát kedves Handras! örülök, hogy az életedet éjjel kettőkor is megmenti a hangos motorod! és örülök, hogy olyan keveset kell benzinre költened! (mellesleg négykereküből is van környezetbarát/energiatakarékos jármű, csak ez még a világ méretű összeesküvés miatt nem terjed. kiváncsi leszek ha esetleg mégis, akkor mennyire lesz vonzó egy elektromos motor:) hansugárzó fel és egy elemes t-amp, aztán hadd szoljón a nagyapa motorjának a hangja? igen, utópia:))

undefinedgabi 2005.07.04. 15:02:44

Motorhang rovid ideig elviselheto, de azert idegesito. Viszont osszes kis pocs robogost kitiltani mindenhonnan!! Osszevissza cikaznak, kreszrol fogalmuk nincs, ha meg auto ala megy akkor persze a kocsog autos nem figyelt.

Zbork 2005.07.04. 16:50:17

Láttál már z1000-t Akra dobbal? Szerintem sokkal szebb, mint ez a 2x2 megoldás. A zajos kipuff örök téma, forgalomban életet menthet, éjszaka erre riadni nagyon idegesítő. Normális társadalomban biztos lenne kompromisszumos megoldás, de nem itt...

goldenAXE 2005.07.04. 18:44:11

Én a középiskolás supermotosokat lőném a dunába, amikor itt frenkiznek a parkolóban, vagy a parton. A hang amit azok eregetnek, nem életmentő, hanem az ellentéte. Le a hangoskodókkal. A nyugdíjasotthon előtt én is abbahagyom az egyetemi induló ordítását éjjel. Na jó, amióta miattuk nem lehet sörsátrat felállítani a parkolóban, azóta nem.

Kixx 2005.07.05. 16:08:01

Nem tenyleg igazad van nyugodtan szlalmozzal a kocsik kozott az ordito motoroddal, csesszel le ha nem szamitok rad ket kocsi kozott. Esetleg vehetek Neked valami alkatreszt a motorhoz?

Handras 2005.07.05. 23:00:10

Latszik az itt puffogok tobbsege eleteben nem motorozott. En Chopperezek es nem nagyon szoktam 50-70 -nel gyorsabban motorozni a varosban, nem szoktam ezerrel szlalomozni a halado kocsik kozt, nem szoktam 100-al vegigvagni ket kocsisor kozt. Viszont minden nap 2 szer 3 szor ramhuzzak a kormanyt amikor a kedves neni vagy bacsi savot akar valtani, de nem latja hogy ott haladok a savban. Igen volt autom is, eladtam, mert nem lehet kocsival kozlekedni a varosban.... Egy autoban 5 en elfernek. Ja. Picibogar nezzel mar szet napkozben a varosban, az autok 90%-aban 1 ember ul. Komolyan mondom hihetetlen, hogy par embernek a hangos motor a legnagyobb problemaja ebben az orszagban... LOL Elismerem van aki orba szajba huzza ejszaka is mint az allat, es szarik mindenkire, de nem kene altalanositani. Ja, es 2 hete tankoltam 3400 magyar forinterert. :)

Mcemru 2005.07.06. 11:22:50

Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy enduróból leszármazott supermotomra nem sokára befigyel egy akrapovic dob, és természetesen egyből kiugrasztom belőle a db-killert. Mindez kizárólag testi épségem megóvása érdekében, mert inkább legyek süket mint féllábú ha épp egy csökkent képességű autós nem nézve a tükröket rám húzná a kormányt, remélhetőleg legalább az 1 hengeresból kitőrő hangorkán figyelmezteti majd a veszélyre és a mamahelyénmarad. köszönöm a megértést Mcemru

Névtelen Növénybarát 2005.07.06. 17:09:07

Mcemru, előre gratulálok. Eszedbe sem jut, hogy elővigyázatos és óvatos vezetés is létezik, mi? Kotródjon előled a sok köcsög autós, nemde? Te lennél az, öreg, akit NEM engednélek el, ha csak kicsit is félre kéne húzni a kormányt. A többit igen. Aki nem fenyeget, hanem kér. Aki nem ráhúzza a fülem mellett a gázt, hanem megköszöni, hogy elengedem. Lehet ellenséget keresni az autósokban - te ezt teszed, úgy vélem. Még mielőtt félreértenél, magam is motorozom. Nem is keveset.

bcs 2005.07.06. 18:37:40

úgy látom, hogy szándékosan nem hajlandó egyik fél sem végiggondolni, hogy mit is mond a másik. Igen, a motorosra a béna autós akkor is ráhúzza a kormányt sávváltás közben, hogyha nem a kocsik között cikázik, mert jóval kisebb felületen látszik. ...és ezt "elővigyázatos és óvatos vezetéssel" sem tudod megakadályozni - kocsival betétlapcsere/koccanás, motorral kórház/temetô a vége. Kapis? Igen kib. zavaró, amikor egy sportdobbal 13e fordulaton kell a lakótelepen egykerekezni éjjel. Azt én is pics@n rúgnám, aki ilyenen éli ki magát. Mi magyarok kivételesen toleráns nemzet vagyunk. Vagymi.

gabó 2005.07.06. 23:33:25

Ez úgy van, hogyha elférsz, akkor miért ne mennél el mellette ? Mert az valószínű, hogy nem fogod akadályzni az előrejutásában miután elmentél mellette (mármint az autóst). Viszont ha nem figyel akkor nem árt ha hangja van a motorodnak mert véletlenül is rádhúzhatja. Ha minden autós motorral közlekedne nem lenne ekkora dugó. Meglehet figyelni az autók nagytöbbségében ált. 1 vagy 2 ember ül.

napos2600 2005.07.07. 00:00:42

OFF tako: engem is mindig megzavar ez az elrendezés, de tiltakozom az ellen, hogy motorosnakk nevezz:) ON handras: ez elég meddp vita, mert olyan mintha egy pontra fókuszálnál és nevetsz a másikon, hogy ő miért egy pontra fókuszál... gondolod mindenkinek ez az egyetlen dolga, hogy ezzel foglalkozik? ezzel te általánosítottál! és hogy okoskodjak is egy picit: a közlekedés (gyalogos, motoros, autós, békávés) ma budapesten olyan amilyen a kultúránk (tisztelet a kivételnek és persze általánosítás nélkül, meg akinek nem inge, meg ilyesmik...), tehát egy letűnt korszak beidegződéseivel élünk a "nyugaton" (nyugati autók, technológia, meg sok popcorn). na ezért húzza rád a mama a négykerekűt, de a hangerő nem megoldás, mert te jól jársz másik száz meg riadozik. a lényeg: előre egy élhetőbb városért!

kutyak 2005.07.07. 09:31:25

Az lehet, hogy a hangos motor életet menthet, de kertvárosban, éjjel, vagy délutáni szunyókálás közben eléggé sux. És azoknak is van hangos dobjuk, akik soha a büdös életben nem fognak pesten motorozni. Egyébként akit zavar, hogy éjjel a lakótelepi parkolóban hangos motorok és gazdáik randalíroznak, hívja ki a jardot vagy a polgárőrséget. És még egy: a budapesti közlekedés tragikus, ezt tudjuk. Egy-ember-egy-autóban: ha egyszer egyedül akarok/kell arra mennem, vegyek fel stoppost, járókelőt, csak hogy jobb legyen a kihasználtság? Ezúton próbálok üzenni a döntéshozóknak: lehet, hogy nem négyes metrót kellett volna építeni, hanem a felszíni közlekedést fejleszteni. A meglévő utakat használhatóvá tenni, a forgalomirányítást felülvizsgálni, a programozását korszerűsíteni, a békávét korszerűsíteni, kerékpárutakat, biciklis-motoros parkolókat építeni. A metróra költött rengetet zsetonból lehetett volna mondjuk a motoros-robogós közlekedést fejleszteni, pl. a Budapesten használt motorok árából elengedhetnék az áfát, regadót, ilyesmi. Vagy ugyanez a kisautókra is.

bogaras 2005.07.07. 21:30:18

eltörtem volna kezét lábát ha az én motoromhoz /vagy az 1966os bogaramhoz ragsztott volna valaki

Mcemru 2005.07.10. 01:35:07

Névtelen Növénybarát hozzaszolasod hangvetelebol komoly utalatot velek felfedezni a motorosokkal szemben! es ez igazsagtalansagot szul! en kerem megkoszonom mindig ha vki 10 centivel segit es elenged, a hangos kipuf azonban telleg a vedelem egyik reszet kepezi a pesti forgatagban, ezen nincs mit szepiteni! aki nem motorozott, robogozott meg nagy varosban, csucsidoben, az nem tud errol sokat, lehet te azon szerencsesek koze tartozol akire 1x sem huztak ra a kocsit az autosok, akar veletlen, nem torodomsegbol, akar keszakarva (igen volt ilyenem is, raadasul sztendrei uton mar sztendre fele, es maig nem tudom miert tortent... jah szeridadob van meg fent ;)

s. 2005.07.15. 06:37:49

Csak úgy... A városi közlekedés mint olyan bírja magát rendkívül ingergazdag tevékenységnek lenni. Ezt az ingerhegységrendszert rendkívül eltérő módon éli meg az ember két illetve négy keréken. Két keréken az ember teljesen ki van szolgáltatva, nem védi biztonsági öv, légzsák meg mindenféle nagy és erős vasdarabok. Sokszor az egyetlen célravezető megoldás (és itt a cél a túlélés) hogy az ember húz egy kövéret a gázon, és gyorsan otthagyja a bénázó vagy agresszív elmebetegek által kialakulófélben lévő problémás forgalmi helyzetet. Nem egyszer olyan is történik, hogy valaki észre sem veszi hogy a volánnál ülve majdnem kinyírt egy motorost. Ez egy ilyen játék. Sajnos két keréken is vannak barmok, de amikor ezek miatt általánosítva utálja valaki a motorosokat,megesik hogy szándékosan ráhúzza a kormányt egy kétkerekűre. Félelmetes hogy milyen gyakori dolog. Szóval arra kérnék mindenkit, ha lehet halkan utálja a kétkerekű állatfajtát, mert az elharapódzó indulatok szó szerint gyilkos indulatokká válnak egy pillanat alatt. Aki soha nem ült motoron annak fogalma sincs mennyi minden múlhat egy apró mozdulaton a kornánykeréken. Találkoztam olyan autóssal aki rengeteg motort(egy motoros fórumon derült ki) azért szorított le az útról, akár neki a szalagkorlátnak, mert az édesanyja autóját meghúzta egy motoros. Mint a pokol angyalaiban.... Szóval nemá' ez az utálkozás, mert tiszta hülyeség, na! Amúgy meg a motorosok többsége szerintem halál jófej. A dugóban ha csak két centire félrehúzódok, hogy könnyebben elférjenek, szinte mindíg megköszönik. Intenek, pedig mindkét kezükkel dolgozniuk kell. Próbálják csak ki, semmiből nem tart, és komolyan mondom, megéri. Nekem legalábbis jól esik nulla energiával kieszközölni egy apró hálás gesztust. p.l. Üdvözlettel:egy ex kétkerekű négykerekű.

adamsbk 2005.07.26. 11:48:52

Nem autós és motoros van, hanem ember és ember. Aki gyűlöli az összes motorost egy-két hangos dob miatt, az ugyanolyan hülye, mint az, aki éjjel üvölteti a hangos dobot pl. lakótelepen. Általánosítani nem ér. Písz.

Dr. Nyitrai Vajk Péter 2005.08.12. 15:45:04

Szerintem mindenkinek örülnie kellene, hogy csak sportdob van a motoron! Üzenem a motoros kollegáknak, hogy ha tovább megy ez a autós-motoros közti gyűlölet, vegyük le a dobot, és hajnal 2-kor vonuljunk át a belvárosban (akár leszabályoztatva is)! Ha sportdob helyett meg a bal mutatóujjunkkal beletapadnánk a dudába, akkor az lenne a baj. Hívjatok csak rendőrt, nem tud mit csinálni. A Közlekedési Felügyeletnek van zajszintmérője :) Meg szerintetek el tud kapni minket a Mélyen Tisztelt Rendőr Bácsi? Ha elkap, akkor mi vagyunk a bénák, és megérdemlünk egy esetleges szankciót.

szasza 2005.08.26. 11:34:42

Nem a hangos motorokkal van a gond,hanem azzal, hogy a motorost nem tekintik közlekedő félnek és mindenki utálja.Nekem is megköszönte egy szemből beelőző autó,hogy fékezéssel vissza engedtem a sávjába.Rámhúzta a kormányt,amit a kezem bánt meg.4 törés a bal kézfeje,amiből az egyiket csavarozni kellet.(karbon protektoros bőrkesztyűbe!)Ja!És persze meg se állt!Se a mögötte lévő,se a mögöttem lévő autós.Ezek után ne várjanak az autósok tőlem előzékenységet,meg udvariasságot.Pedig én megértő és udvarias voltam, legfőképp az idős hölgyekkel szemben.Eddig.

CoRo 2006.08.11. 00:39:26

Le a panaszbizottsággal!

gacsat 2006.08.23. 07:51:39

Ja hogy ez lenne az?? Már azt hittem tényleg van 1 Z100-esed!

MaXX 2006.08.25. 08:53:38

NN mondjon le!
Kawalakkozásrongáló pernahajder!
A hangos motor esetenként életet menthet - igaz, nem a járdán!

András (SV1000S) 2006.08.25. 10:30:00

Térjünk már magunkhoz, mi ez a motoros autós ellentét, a motorosok túlnyomó része autózik és az autósok egy része is motorozik/robogózik. Azzal hogy hangos kipufogókat szerelünk motorjainkra csak fokozzuk ezt az amúgy nem reális ellentétet ami kialakult, melynek oka a társadalminkban keresendő és nem lehet sem motorost sem autóst hibáztatni. Nem általánosíthatunk, persze vannak szürke állománnyal szerényebben ellátott emberek, de ez így van az élet minden terén, nem csak a közlekedésen. Talán próbáljatok meg csak 10-20km/h-val gyorsabban haladni a többi közlekedőtől és akkor több esélyt adtok, hogy észrevegyenek, és talán 20mp később értek célt.
Én is sokat motorozok városban, nincs hangos kipuogóm, de még kürtöm sincs a motoron mégis élek. Persze engem is szokott néha vészélybe sodorni hülye vagy rossz indulatú emberek cselekedete, de ettől még nem köcsögök az autósok. Ha mefigyelitek évről évre javul a helyzet és egyre jobban odafigyelünk egymásra, de még évekbe telik míg eljutunk Olaszozág szintjére ezen a téren. Legyetek türelmesek egymással, minedenkit vár valaki otthon.

HyGy 2006.08.25. 13:23:50

Kedves Levente: igaz, hogy egy autoban 4-5 fo elfer de:
- hanyszor lattal ennyi fot autoban? (az elterjedt az 1-2)
- motoron 2 fo fer el, felcuccolva pl egy nyaralasra, probalj meg kocsiban 5-en felcuccolva nyaralni menni, ja hogy meg sem fertek el 5-en?

Sokan nem hiszik el, hogy a motorral kozlekedni is lehet, de en is es meg sokan masok naponta motorral jarunk dolgozni, stb... Nyaron alig parszor veszem elo a kocsit.

Aztan meg ha az emberek egy resze aki kocsizik robogora/motorra valtana nyaron mikor megtehetne, nem lenne dugo a nagyvarosokban.

Az alapveto baj ezzel az egesszel, hogy az autokat vezetok nagy resze nem tud vezetni. Egy ilyen dologgal nincs tisztaban egy kedves holgy ismeros, hogy mennyivel szabad menni pl a varosban, es ez nem egyedi eset.
A masik nagyon nagy baj, hogy az autot vezeto emberek nem az autot vezetik, hanem akarmi mast csinalnak kozben, radioznak kozben telefonalnak, gyereket pelenkaznak almodoznak, vegul is ha nem figyelnek nem tortenik semmi, nem dol el az auto csak szepen gurul elore. Ezert hat igen figyelmetlenek.
Motoron ugyan ebben az esetben, halott vagy vagy torott a kezed labad akarmid.

A masik, hogy az autosok nem erik fel esszel, hogy mennyivel jobban gyorsul egy motor, akar csak ha 50-ig gyorsitok fel az meg van mondjuk 2-3mp alatt akkor is ha lightosan gyorsitok, ezert hat lampanal mindenhol cikaznak az ember elott. :)

A masik erdekes dolog, ha a fejlettebb kulfoldon vezetek motort, figyelnek ram, nem akarnak megolni (jo ott is talalkoztam mar 1 hulyevel a sokbol), lehuzodnak elozekenyek stb...
Sooot anno mikor a budos fustolgo jawaval voltam ausztriaban, es lassan mentem, nem akart megelozni az eletem aran a mogottem halado osztrak, kb 10km-t szepen jott mogottem, pedig sokszor lett volna lehetosege.

Szoval figyeljen jobban mindenki, figyeljunk egymasra.

Ádám 2006.08.25. 16:18:44

Motorozni kell!!!
Én is teszem!
Asszem, szükségletként jelentkezik nálam.
Épp ezért ha tehetem, motorozok. Országúton ugyan jobban szeretem, de azért tetemes mennyiséget megyek városban is. Csendes motoron teszem. Eleinte csak azért bírtam a csendes motort, mert egy többszáz kilométeres nap után sem ment szét a fejem. Most, hogy a belvárosban lakom már azért is, mert tudom, hogy az utcában lakókat legalább én nem idegesítem a zajjal.
Sőt! Mostanra odáig jutottam, hogy örülnék, ha a rendőrök fel lennének szerelve zajmérővel és műszakilag közlekedésre alkalmatlannak nyílvánítanáka a sport- vagy berhelt kipus motorokat, meg a Corsákat, Swifteket... ( a szabályok szerint egyébként azok is)
Városban motorozva pedig mindig számítok a legrosszabbra. Hiszen az autósnak nem kell számítania rám a felező vonalon. És nem kell számítania rám a sorok özött 50 fölött cikázva sem, hiszen egyiket sem tehetném!
Egyébként elég ritkán fordul elő mostanában, hogy életveszélyben érezném magam.

Üdv
Ádám + kisemeletesló

Okta 2006.08.25. 16:39:09

Már meginr ez a hangos kipufogó-téma, meg a mesterségesen szított autós-motoros ellenségeskedés...
Annyi sok a nem tisztázott dolog ebben a kérdésben! Pl. a fogyasztás: egy sportmocit ne hasonlítsunk egy munkába járós autóhoz, mégha árban meg is egyeznek, mert egy R1 hiába 3,5 misi (asszem kábé), nem az 1.3-as Swift az "autós megfelelője", hanem egy Porsche. Ha egy 911 is 3 millió lenne és 10%-tól el lehetne hozni, gyanítom sokan azzal járnának dolgozni, mégha oly értelmetlen is, mint ugyanezt megtenni az előbb említett szupersportmotorokkal. Ha egy 250-es vagy 500-as "általános" motorhoz hasonlítunk egy autót (maradjunk a Swiftnél :-)), az a valós összehasonlítás. /Nemtom mennyire voltam érthető, elsősorban a fogyasztás-károsanyag kibocsájtás témara reagáltam volna./ Nekem is otthon pihen a (20 éves) nagyköbcentis mocim, munkába pedig a kis MZ-vel pöfögök be. Most pl. 5 perc alatt jutok be a Határ úttól a Nagyvárad térig az Üllőin, ami autóval reggel legalább 20 perc.

okta 2006.08.25. 16:47:35

Folytatás
És a legfontosabb dolog részemről, amire mindenkit szeretnék kérni: NE ÁLTALÁNOSÍTSATOK!!! Kérem a motorosokat, hogy ne általánosítsák az autósokat, mert ilyen nincs, hanem emberek, akik éppen akkor autót vezetnek. Amúgy lehet, hogy középkorú 2 gyerekes fogorvos vagy szingli fiatal lány, vagy éppen én, mikor autót vezetek. És ugyanígy a motorosok!!! Lehet, hogy középkorú 2 gyerekes fogorvos vagy szingli fiatal lány, vagy éppen én, mikor motorozok. Ha valaki bunkó, az nem attól függ, hogy mit vezet! Vannak olyan motorosok, akiket rögtön börtönbe küldenék? Vannak bizony! És olyan autóvezetők? Hajaj!!! Szóval unalmas már nagyon ez az ellenségeskedés, a bunkókat és a veszélyesen közlekedőket - vezessenek bármit is - elítélem. Pont. Akik nem motoroznak: egy dolgot ne felejtsetek el, a motoros egy balesetben sokkal sérülékenyebb (ez gondolom nem újdonság), és nem hiszem, hogy betegséget vagy halált érdemel valaki, mert bunkó, idióta, stb. Tehát ha a motoros aggreszívan és veszélyesen előz ki kocsisort például, senki sincs feljogosítva arra, hogy sérülést okozzon neki ezért. A bunkó akkor is bunkó, ha motorozik, ha autót vezet. Ennyi.
Üdv
Okta
Ui: kösz minden sofőrnek, aki lehúzódik az Üllőin (meg amúgy máshol is)!

Acmee 2006.08.25. 19:03:05

Sziasztok!
Én is képviselem mind a két felet, mivel motorozom is és autózom is. Motorosként én spec egy picit magasra állított xenonnal védem az életem a figyelmetlenek ellen. Egyrészt éjszaka meglátom az állatokat, másrészt a 3200 lm éppen eleget vakít a periférikus látószögben ahhoz, h az autós belenézzen a tükörbe. Autósként pedig nagyon figyelek a motorosokra, igyekszem a továbbhaladásukat segíteni, amennyire lehet jobbra félrehúzódva. A Közlekedésfelügyelet pedig igenis szabályozza a motorok hangját (no persze ne fullkussolósra), és tartassa is be! Nekem spec. a sok köcsög chopperes üres csöve(i) megy az agyamra, és talán az összes motor közül a legzavaróbb a durrogásuk. Amúgy a hangot tekintve találni "1-2" dobhártyaszaggató autót is. A szennyezésre visszatérve pedig az én nagyrobogóm 2.8-3.8 l/100km fogyaszt. A jófej gazvédőnek üzenem: A kipufogómban EURO 2-es katalizátor van. Ha pedig nem akarsz kipufogógázt szívni, költözz Tajgatánba és egyél mohát! Peace bikerek!

RaySefo 2006.08.26. 14:07:59

Én spec szeretem azokat az autósokat, akik utálják a mocisokat. Ne is legyen motor a városban, mi? Akkor az a több ezer motoros is üljön autóba! Valószínű kisebb dugók lennének, több lenne a parkolóhely, és emiatt kevesebb stressz érne.
Egyébként szerintem is egyre többen elengednek, lehúzódnak kicsit. Köszi nekik! És ehez nem kell 500al menni. Písz

Keri 2006.08.28. 13:46:06

Okta kolléga mondja a frankót, ez a nagy összeugrás mindig a nagy általánosítgatásból van.
Ha kicsit odafigyelnénk a másik félre egyből nem lenne ennyi probléma egymással. Kívácsni lennék pl. hogy a legnagyobb motorellenesek közül ki az aki dohányzik, mert én pl őket utálom nagyon, mert "mindegyik bunkó és pofámba fújja a füstöt meg eldobja a csikkat". PErsze ez nem igaz, de talán segít más szemszögből is belegondolni. Azért jó lenne ha látnánk, hogy a motorosok általában autót is vezetnek rendszeresen, de az autósok nem igazán ismerik a motorosok szempontját, ezért mint itt is sok hülyeséghet hoznak fel érvként.

Egy mai modern motor ugyan olyan katalizátorral van felszerelve mint az autók, lényegesebben kevesebbet fogyaszt még a legnagyobb motor is, mivel nem kell az 1 tonnás kasznit is cipelni, de egy 20 éves motor is kevesebbet fogyaszt mint egy 20eves autó. Az autók többségében csak 1-2 ember ül, a motorok többségén szintén, de fele anyi üzemanyaggal teszi ugyan ezt, ráadásul dugot sem okoznak. Ha mégis több embert szeretnék szállítani akkor pedig a kocsival megyek. A motorok gyárilag nem hangosabbak mint egy azonos kategoriáju autó. És nem hangosabbak mint tuning kipufogóval mint egy tuning kipufogos autó.
A lakásom elött 3db motor szokott közlekedni, ebböl 2 gyári kipufogóval kultúráltan közlekedve, egy pedig egyedi építésü Chopper ami hangos, de koránt sem olyan rossz, mint a 8db (rendszám szerint ismert) hülyegyerek aki a koppány kipufogós kocsijával csikorgó kerékkel tépi az utat. És még a szabályosan közlekedő ikarusz busznál is kevésbé zavarobb ami gyárilag is hangos és büdös.

folyt.köv...

Keri 2006.08.28. 13:56:16

Szerencsére egyre több autós hajlandó tudomásul venni, hogy motorosok is vannak az utakon. Lehúzódnak, figyelmesek és nem ordítoznak ha SZOLIDAN előre gurulok a sorok között, hiszen ezzel nem ártok senkinek, nem hátráltatok senkit. Ez úton is köszönöm az összes kulturált autósnak a közlekedésben nyújtott előzékenységükért!

Ugyan akkor nagyon sok motoros van aki igyekszik a kulturált közlekedésre. (csak ők nem feltünőek) Gyári kipufogóval közlekedik, nem száguldozik és ilyesztgeti az autósokat feleslegesen.

Az autósok nagyrésze nem rosszindulatu velünk, de sajnos az tény, hogy az autósok figyelmetlenek!!! Nem veszik észre a szabályosan közlekedő motorosokat sem elég nagy arányban. Ezen a problémán nagyonis hatásosan segít a hangos kipufogó, ennek ellenére én amint sikerült szerezni (20éves motornál ez nem egyszerü) felraktam egy gyári kipufogót a motoromra. Miért? Mert motorosként is zavar a hangos kipufogó. Motoron is és a tuning kocsikon egyaránt.

A körúton száguldozó motorosok egy nagyon szűk rétege a motorosoknak. Ők képviselik azt a réteget amit az autósoknál az illegális gyorsulási verseny résztvevői, ettől még nem gondolom azt hogy az összes autós illegális gyorsuló.

Keri 2006.08.28. 13:57:44

Okta kolléga mondja a frankót, ez a nagy összeugrás mindig a nagy általánosítgatásból van.
Ha kicsit odafigyelnénk a másik félre egyből nem lenne ennyi probléma egymással. Kívácsni lennék pl. hogy a legnagyobb motorellenesek közül ki az aki dohányzik, mert én pl őket utálom nagyon, mert "mindegyik bunkó és pofámba fújja a füstöt meg eldobja a csikkat". PErsze ez nem igaz, de talán segít más szemszögből is belegondolni. Azért jó lenne ha látnánk, hogy a motorosok általában autót is vezetnek rendszeresen, de az autósok nem igazán ismerik a motorosok szempontját, ezért mint itt is sok hülyeséghet hoznak fel érvként.

Egy mai modern motor ugyan olyan katalizátorral van felszerelve mint az autók, lényegesebben kevesebbet fogyaszt még a legnagyobb motor is, mivel nem kell az 1 tonnás kasznit is cipelni, de egy 20 éves motor is kevesebbet fogyaszt mint egy 20eves autó. Az autók többségében csak 1-2 ember ül, a motorok többségén szintén, de fele anyi üzemanyaggal teszi ugyan ezt, ráadásul dugot sem okoznak. Ha mégis több embert szeretnék szállítani akkor pedig a kocsival megyek. A motorok gyárilag nem hangosabbak mint egy azonos kategoriáju autó. És nem hangosabbak mint tuning kipufogóval mint egy tuning kipufogos autó.
A lakásom elött 3db motor szokott közlekedni, ebböl 2 gyári kipufogóval kultúráltan közlekedve, egy pedig egyedi építésü Chopper ami hangos, de koránt sem olyan rossz, mint a 8db (rendszám szerint ismert) hülyegyerek aki a koppány kipufogós kocsijával csikorgó kerékkel tépi az utat. És még a szabályosan közlekedő ikarusz busznál is kevésbé zavarobb ami gyárilag is hangos és büdös.

folyt.köv.

Keri 2006.08.28. 14:03:31

Másik. Motoron az ember kifejleszt egy 6. érzéket a figyelmetlen autósok ellen. És ez a 6. érzék pont a Suzuki Swiftesek esetén nagyon hangosan ordít, hogy veszélyben vagyok. Nyilván nem az ősszes Swiftes béna, de elég nagy arányban. Ezért mindig nagyon óvatosan és figyelmesen közlekedek, számítva a váratlanra amikor Swiftest látok. Persze nem csak rájuk kell figyelni. A Tuningolt kocsikat messzi kerülöm, a külföldiekre is oda kell figyelni, az tipikus szingli kocsikra (206, Smart)is, meg a nagyon szakadt Lada, Skoda, Wartburgokra is. Ez nem előitélet, hanem elővigyázatosság. Ugye ha a legrosszabbat feltételezem, akkor csak kellemesen csalódhatok. Bizalmi elvnek motoron nincs helye.

Végezetül ajánlom figyelmetekbe ezt a videót ami nagyon jól érzékelteti mennyi veszély leselkedik egy motorosra és hogyan működik egy túlélő motoros 6. érzéke:

http://drbike.hu/alapitvany/videok/

Kicsi gixer 2006.11.01. 13:21:22

A legtöbben csak vagdalkoznak, hogy persze a szemét motoros, a szemét autós.Én személyszerint sokat közlekedek autóval és motorral is belvárosban és azon kívül is.A legnagyobb probléma a figyelmetlenség és ameggondolatlanság.Mindenkinek vannak pozitív és negastív tapasztalatai ezzel kapcsolatban.Sajnos azt veszem észre, hogy sokan az utakon vezetik le a felgyülemlett streszt.Ezen változtatni kell, De SÜRGŐSEN.Én inkább motoros érzelmű vagyok, de vannak olyan motorosok akoket én is utálok:aki Stuntride pályának nézi a belváros útjait(csak egy példa).A hátamon felállt a szőr amikor a mögöttem haladó motoros úgy előzte a kb. 5 autóból alló sort, hogy végig egykerekezett.Belegongolt ez a hülye, hogy mi van ha az amúgy is rossz minőségű úton megcsúszik.NEM!Ha csak 40-nel megyek és beesik elém akkor se tudok megállni!
Ellenpélda:Én is szivesebben elengedem az olyan motorost félrehúzódással aki "csak" csorog mögöttem és csak akkor megy el ha már tuti és nem azt látom rajta hogy én itt akkor is elmegyek.

Ferdinánd a bika 2006.11.06. 10:56:34

Csendet szeretnék. Tudom, hogy szinte reménytelen, de legalább öncélú dübörgést ne, ha motor, ha autó, ha repülőgép, bármi.

oz 2006.12.07. 22:01:32

egyes emberek az autót, motort csak egy szükséges rossz helyváltoztatási eszköznek tekintik-no comment