Ha beszólsz a tévében - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Ha beszólsz a tévében

2005. június 09. 21:05 Nínó Karotta

Sokszor kérdezik, hogy mi történik akkor, ha nagyon leszólunk egy autót a tévében vagy az újságban. Lelövetnek-e, beperlnek-e, fenyegetnek-e, leszidnak-e? Az alábbiakból kiderül. Indulásként javaslom megnézni a Fiat Idea tesztjét, erről lesz szó. Először is felhívja az embert a forgalmazó sajtósa. Hosszú, rossz kedélyű beszélgetések következnek ilyenkor. Kellemetlen az ilyesmi, különösen, ha az ember egyébként szereti a sajtóst, aki szintén kínosan érzi magát, de őt meg a főnökei és a kollégái kínozzák a fejemet követelve. Az egyik ilyen beszélgetés során a sajtós megkérdezte, hogy az adás fórumában nem panaszkodtak-e a jóérzésű nézők a keménységemre. Nem panaszkodtak, sőt. Néhány nappal később egy eddig ismeretlen személy, első hozzászólásként, magát az autózáshoz nem értő, egyszerűen felháborodott csajként meghatározva beír egy hosszút a topikba, és ott látok mindent, amit előtte a kiváló sajtós oly hosszan magyarázott nekem a telefonban. Egybeesés. Akit a teljes folyamat érdekel, elolvashatja a tv2@totalcar.hu-n. A többieknek álljon itt a kritika és a válaszom. Kitartás! Boree:
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, mondhatni frissen sült. Praetorhoz hasonlóan én is csak most néztem meg a FIAT IDEA tesztjét. A vége felé én nem csak majdnem, hanem tényleg nagyon szégyelltem magam. De nem a FIAT helyében. Sokkal inkább a Karotta néven elhíresült "szakértő" Bazsó Gábor nevében, illetve helyett. Őszintén bírom a fickó stílusát, és általában jókat vigyorgok azon, hogy be-beszólogat az autógyáraknak. Most úgy érzem igen messzire hajítottad el a sulykot kedves "szakújságíró". Mert ugye az vagy? Különben nem tennél olyan határozott kijelentéseket, nem hoznál olyan megfellebbezhetetlen ítéletet, miszerint ez az autó úgy szar, ahogy van. Nem tennéd, hiszen tisztában vagy annak felelősségével, hogy mit jelent „médiaszemélyiségnek” lenni. Vagy egyszerűen csak azért csöpög a teszt a gusztustalan és stílustalan megnyilvánulásaidtól, mert szegény FIAT kihúzta nálad a gyufát?? Vajon mivel? Én nem értek az autókhoz, és nem is szakmailag szeretnélek – úgymond – felelősségre vonni, de azért lenne néhány nagyon ésszerű kérdésem. Lehet, hogy pusztán az én figyelmemet kerülte el, de nekem úgy tűnik, hogy a szaklapok még nem tesztelték ezt az autót. Kvázi, nem lehet benne sok kilométer. Biztos, hogy jó az összehasonlítás, hogy egy olyan 1.4-es benzines Astrával méred össze, aminek már nyugodtan kinyomhatod a szemét, mert úgyis ki van már herélve, szinte minden mindegy neki??? Ezt összehasonlítani teljesítményben egy szinte 0 kilométeres új autóval, tényleg mérvadó? Vajon a körte és az alma összehasonlításában melyik jön ki győztesen? Ráadásul lehet, hogy a FIAT talán nem átgondolt kereskedelmi koncepcióval 1.3-asnak hívja, noha az 1248 köbcentijével inkább tűnik 1.2-esnek, már csak matematikai szempontok alapján is. Meg még dízel is a nyomult, ámbátor multijet :). Azon gondolkodom, jól emlékszem-e, hogy ez a motor volt az év motorja? Aztán még azon gondolkodtam el, hogy nem túlzás-e kvázi gyerekgyilkosnak titulálni a Fiat-ot, csak mert hátul nincs benne fejtámla ? Nem ütött szöget a fejedben a gondolat, hogy mielőtt a földbe döngölöd az autót, megkérdezd a Fiat sajtósát, vagy ha nincs neki, akkor azt, aki odaadta az autót, hogy mi a francért nincs benne hátul fejtámla? Elfelejtettek bele rendelni? Opcionális a hátsó fejtámla? Azt már szintén csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha valóban gyerek ül hátul és teszi ezt szabályosan, jó minőségű gyermekülésben, akkor majdnem mindegy, hogy van-e hátsó fejtámla az autóban. De az is lehet, hogy soha senki nem fog a hátsó ülésen ülni, akkor szintén nem kardinális kérdés. Nem tisztem a Fiat-ot megvédeni, és azt sem akarom sugallni, hogy pont a fejtámlán kell spórolni. Valószínűleg nem ez lesz a zászlóshajójuk, és nyilván ők sem ettől a modelltől várják, hogy a cég csillaga a régi fényében kezd ragyogni. Lehet, hogy pusztán egy megfontolatlan kereskedelmi szempont volt ezt az autót itthon piacra dobni. Ezt majd a nagyérdemű vásárlóközönség vagy megcáfolja, vagy beigazolja. Azért külön „köszönet”, hogy valahányszor meglátok majd az utakon egy Ideát, szintén te és a gusztustalan hasonlatod fog eszembe jutni - egy tál takonyról, meg a közepébe szúrt hurkapálcikáról. Arra azért kíváncsi lennék, honnan tudod, hogy az milyen, s hogy az éppen olyan, mint az Idea sebváltója? Komolyan nem találtál ennél kevésbé hatásvadász hasonlatot azt kifejezendő, hogy a váltó nem a legpontosabb? Tudom, egy kicsit hosszúra sikerült és még tudnám ragozni, hogy mi nem tetszik. Azt a gondolatot például, ami az autó mellett állva tört rád az Idea és a jól fizetett marketingesek összefüggéséről, még kibonthatnád, mert nem voltam egyedül, aki nem nagyon találta meg benne az értelmet. Az nem baj, ha az autó nem tetszik. Az viszont elég nagy baj, ha elhitted, hogy a bunkóság szórakoztató. Szerintem a gyárak is tisztában vannak azzal, hogy egy-két modellt talán jobb lett volna a tervezőasztalon hagyni elporladni. Lehet, hogy ez is egy ilyen, de ezt majd a piac eldönti. Addig sugalltad nekünk szegény nézőknek, hogy attól tartok, valóban elhitted magadról, hogy a nép Robin Hoodjaként az a küldetésed, hogy megszabadítsd szegény népet a gonosz autógyárak előre megfontolt ármánykodásaitól. Nagyon nem csodálkoznék, ha a "hitelrontás" - mint jogi szakkifejezés valakinek megfordulna a fejében. A műsor utolsó mondatával zanzásítva a teszt eredményét, az alábbiakat vélem kihallani: ha drágább mint a többi (légy olyan jó és oszd meg velem buta nővel, hogy kik a többiek), akkor szerinted semmi keresnivalója a földön. Ám ha olcsó, akkor minden rendben. Akkor kit érdekel, hogy nem gyorsul, hogy nem hagyja le a saját kategóriájába ugyan nem tartozó, de kéznél lévő csotrogányt? Ha elég olcsó, kit érdekel, hogy nincs benne hátsó fejtámla, ami megvédi a gyerekemet a teljes bénulástól??????? Akkor most mi legyen, vegyek Ideát, vagy ne? --- Mindenkinek köszönöm a hozzászólást, a beszélgetést ! Sajnos úgy tűnik, nem igazán sikerült megfogalmaznom, hogy mi bosszantott fel ebben a műsorban. Meg aztán igazatok van, ha nekem ez nem tetszik, nem kell néznem. Abszolút igaz ! Eszembe nem jutott Ideát venni. Fiatot sem fogok. Amikor volt, szerettem, mert az olasz design-nál szebbett akkor elképzelni sem tudtam. Igaz, nem Fiat volt, de gyönyörű, édes, csajos kis autó. Ámde szegény talján tervezőket rútul elhagytam a japán technológia miatt :) Nem hiszem, hogy nagyon sokáig kellene ezt még ragoznunk. Én azt gondolom, úgy is lehet negatív véleményt mondani, hogy az embert nem tapossa a földbe azt, amit kritizál, Amellett, mint írtátok, a Fiat baromi nagy bajban van, tele adósságokkal, stb., stb. Talán a haldokló oroszlánt rugdosni bátor és férfias dolog. Talán.......... A Karotta vélményét azért még szívesen elolvasnám. Arra kíváncsi vagyok, hogy így visszanézve a műsort, elégedett és büszke-e magára. Szerintem a média biztosította helyzettel visszaélni nem túl tisztességes és stílusos. Szerintem pl. a Juszt is elég kényes kérdéseket feszeget, eléggé kellemetlen helyzetbe tud hozni cégeket, amikor az igazságot keresni. De ilyen stílusban még életemben nem hallottam nyilatkozni. Talán neki valaki megsúgta, hogy a stílus maga az ember. Mindenkinek további jó szórakozást, jó hétvégét ! B.
Karotta:
Nahát, ilyen szavakat pont a Fiat sajtósától hallottam mostanában, amikor azt tudatta velem telefonon, hogy az Idea-teszt miatt le vagyok tiltva az Alfa 159 sajtóbemutatójáról. És rácsodálkozott arra, hogy a TC fórumában még mindig nem háborodott fel senki a szörnyű pocskondiázáson. Az érvrendszer is hasonló volt. Most akkor le is írom, amit neki mondtam. Menjünk sorjában. Lassúság: az 1,3-as MultiJet nem rossz motor. (Amiről te, Bori, autózáshoz nem értő nőtől nagyon elismerésre méltó ráérzéssel megállapítottad, hogy „Ráadásul lehet, hogy a FIAT talán nem átgondolt kereskedelmi koncepcióval 1.3-asnak hívja, noha az 1248 köbcentijével inkább tűnik 1.2-esnek, már csak matematikai szempontok alapján is. Meg még dízel is a nyomult, ámbátor multijet :).” Bár az én csajom lenne ennyire tájékozott. Szóval, ezt a motort én is kedveltem még a Lancia Ypsilonban. Azt mondtam, hogy lassú de egészen erős autó benyomását kelti. Az Idea szélesebb, hosszabb, magasabb és jelentősen nehezebb az Ypsilonnál, pláne a Pandánál. Másfél-két mázsával. Ez egy másik kategóriába tartozó autó. Ez a terhelés egy ekkorka motornak nagyon sok. Pláne nagyobb tempónál, ha még a szelet is tolnia kéne maga előtt a szerencsétlenek. Vagy gyorsítania kéne. Külső: a mondat, amit ti és a kollégáid nem értettetek, azt jelenti, hogy hiányolom az ötletességet, az eredetiséget a külsőből. Hogy ami a legkevésbé van meg benne, az pont az idea, pedig ez az autó neve. Ez azért lenne fontos, mert ezért szoktuk szeretni az olasz autókat. Idea mint ötlet van például az Ypsilonban, a Thesisben, az Alfákban, a nemrégiben elrontott külsejű Punto II eredeti változatában, kifutott Multiplában és rengeteg régebbi Fiatban. Az idea nem egyenlő a szépséggel, az emberek egy része (itt a fórumon is) csúnyának látja az előbbi felsorolás pár tagját. Sokan meg szépnek. De mindegyik valamilyen, pont ezért osztják meg a közvéleményt. Az Idea semmilyen, erre céloztam. A mondatszerkezet bonyolultságáért elnézést kérek, de mások általában értették, korábban senki se kérdezte. Fejtámla: lehet, hogy téged csak idegesít, és főleg csak egyedül ülsz az autódban. Akkor nyilván nem vennél meg egy doboz alakú családi egyterűt, aminek az a legfőbb funkciója, hogy egyszerre több embert és a csomagjaikat elvigye valahova. Ezért szerelnek hajtogatható-dönthető-csúsztatható-kivehető üléseket bele, és ezért csinálják csúnya téglatest formájúra őket. Neked nem erre az autóra van szükséged. Akinek viszont ilyen autó kell, annak azért kell ilyen, mert ülnének benne hátul. Igazad van, a gyerekülésben ülő gyerek feje biztonságban van. A nem gyerekülésben ülőé pedig nincs. Én például a szüleimnek a gyereke vagyok, de már nem férek gyerekülésbe. És szoktam hátul ülni. A fejtámla nagyon fontos biztonsági eszköz, nem véletlen, hogy nem létezik autó nélküle. És manapság a legkisebb-legbénábbakon kívül olyat se találsz, amiben hátul ne lenne. Minden autóban fontos, de elengedhetetlen egy olyanban, ami kifejezetten személyek szállítására van. Nem is igen találsz olyat, amiben nincs. Hogy hívtam volna fel a Fiat sajtósát a forgatás előtt, megkérdezni, hogy rendelhető-e? Remek ötlet, tényleg felhívhattam volna (nem tudod a számát véletlenül? ;)). Ahelyett viszont, hogy elhallgattam volna egy szerintem súlyos hiányosságot, és azzal nyugtattam volna magam, hogy aki akar, majd vesz bele, én inkább azt választottam, hogy elmondtam, hogy szerintem ez veszélyes és rossz dolog. És esetleg így mást – nem Ideát, esetleg nem is új autót vásárló – családos embert is figyelmeztettem arra, hogy ez mennyire fontos. Szerintem én csináltam jól. Váltó: a váltó érzete rémes volt. Ahogy SB mondta, ettől még a szerkezet lehet hibátlan. Az is lehet, hogy véletlenül rossz példányt fogtam ki. Én viszont úgy vagyok vele, hogy arról kell véleményt mondanom, amit megkapok. Nem állhatok neki dolgozni a gyártó vagy a forgalmazó helyett. Nem javíthatom meg a váltót, nem szerelhetek bele fejtámlát, nem tehetek bele nitrós palackot. Oroszlánrugdosás: közeledünk a lényeghez. Autózáshoz nem értő nő létedre azt is helyesen szűrted le, hogy én az amúgy is gondokkal küzdő Fiatba rúgtam egy nagyot. Bizony. A helyzet az, Bori, hogy én nem a Fiatnak készítek műsort, hanem a nézőnek. Lehet, hogy megmentem ötezer torinoi olasz állását azzal, ha elhallgatom vagy letompítom a véleményem, de én szívesebben mentem meg pár tucat magyar néző nehezen megkeresett pénzét egy általam rossznak tartott autótól. Vagy akár egyetlen utas nyakát. Az Ideát többen is vezettük, és egyetértettünk abban, hogy az általunk eddig kipróbált legrosszabb új autó benyomását kelti. Vannak értékei, ahogy egy pederaszta is lehet gondos virágkertész. De én nem emlékszem általam próbált frissen piacra dobott autóra, ami rám rosszabb benyomást tett volna. Ez van. És amiért ilyen gyilkosan leszólok valamit, amit rossznak tartok, a nézők esetleg elhiszik nekem, hogy a Pandát tényleg szeretem, nem csak megvett a Fiat kilóra. A hitelesség részben abból fakad, hogy vállalunk bizonyos konfliktusokat – akár kereskedelmi érdekeinket sértő konfliktusokat – a véleményünk függetlenségéért. És akik jelen akarnak lenni a TC-n, azért akarnak jelen lenni, mert hitelesnek tartott orgánumon át akarnak elérni embereket, mert annak esetleg több értelme van, mint egy korruptnak tartotton. Ár-érték arány: azt mondtam, hogy ha nem sokkal olcsóbb a konkurenseinél, nincs létjogosultsága. Mert nem jobb. Nagyobb belül a legtöbbnél, ez minden. Ha azonban olcsó, akkor az ellensúlyozhatja a hátrányait. A hátsó fejtámlát például nem, de az állítólag rendelhető. A rázva billegő futóművet esetleg. A motort már igen. Olcsón venni takarékos dízelt ugyanis érthető magatartás volna egy nem túl jó helyzetben lévő nagyobb családban, két-három gyerek mellé. A baj viszont az, hogy amelyik családban annyira szűkösek az anyagi források, hogy készek ekkora kompromisszumot kötni a teljesítmény terén, ott a vételár is nagyon fontos. Ezért mondtam, hogy legyen nagyon olcsó, és az segíthet. Mik a konkurensek? Jazz, Modus, Meriva, Yaris Verso. Vagy akár a sima kombik a középkategóriából. Vagy kicsit használtban valami nagyobb. 1,5-2 éves, új Scenic. Idővel akár egy C-Max, Carens, Premacy, Space Star, Tino, Touran. Stílus: a megfogalmazás stílusa olyasmi, mint amit az autókról írtam feljebb. Valószínűleg volt olyan rajtad kívül is, akit sértett, amit mondtam. Sőt, biztos, mert pont ugyanezt panaszolták a Fiat sajtósai is, amikor letiltottak az Alfa-útról. De voltak biztosan olyanok is, akiknek tetszett és nevettek rajta. Mi vállaljuk, hogy markánsan _valahogy_ kommunikálunk, ami tetszik vagy nem tetszik. Ezzel nyerünk és veszítünk nézőt/olvasót. Van ebben kockázat (ez az a kockázat, amit az óvatos külsővel az Idea esetében a Fiat nem vállalt), de mi a saját normáink szerint igyekszünk szerintünk másoknak is tetsző anyagokat gyártani.

Epliógus: Az Alfa 159 bemutatóján végül JF kolléga képviselte a TC-t, és neki nagyon tetszett az autó - ahogy a nemzetközi szaksajtónak is. Béke és szeretet uralkodjék a földön!
55 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kx 2005.06.10. 16:10:06

Hulyek ezek a Fiatosok. Nem baj ti meg ugyis hondaberencek vagytok nemigaz? :)

maz 2005.06.11. 02:35:12

gondolom most már elgondolkodtál azon, hogy rituális keretek között öngyilkosságot kísérelj meg. nem lehetsz ott az alfa bemutatón. érted?! nem lehetsz ott! most a fiat veszi át a vw csoport szerepét? (ha jól emlékszem, a tc indulásakor ők gondolták úgy, hogy a diplomáciai kapcsolatok megszakítása [ti., hogy nem adnak tesztautót] a megfelelő mód a befenyítésre...)

fogunder 2005.06.12. 14:43:07

anyám. aki nem ért az autókhoz, minek kritizál egy autókritikát? már nem szabad egy tesztben elmondani, hogy valami rossz (neadjisten bűn rossz)? nem ez lenne egy teszt lényege? fogyasztói társadalomban élünk, könyörgöm. annyi szar termék van a piacon, hogy ha valaki nem mondja meg mi a jó/rossz, mi alapján válasszon az ember? arról már nem is beszélve, hogy a média is termék, ami ha nem tetszik, nem kell fogyasztani.

Handras 2005.06.12. 23:39:06

Eloszor is gratula az iMachez! :) Masodszor pedig ami szar az szar. Tokom tele a tipikus itthoni mediakkal, mindenrol csak szepet es jot lehet irni-mondani. Ha valami szar, akkor az szar. Azert nezek ilyen musort, vagy olvasok ujsagot, mert kivancsi vagyok mondjuk, hogy milyen verdat vegyek. Az ujsagiro leirja, ez esetben a musor keszitok elmondjak, hogy szerintuk ez szar vagy kozepes, vagy nagyon jo, akkor konnyebben tudok szelektalni. A Fiat hozzaallasa meg halal vicces, azt tudnam nekik mondani, hogy szar termeket nem kell odaadni tesztre, es akkor nincs ilyen problema.

salvation 2005.06.13. 10:29:56

csak annyi, hogy azt irja a fiatpatriota, hogy majd a piac eldönti, hogy mit ér az autó meg mit nem. kérdem én, ha a totalcarban rágyúrjátok a fikát, az nem épp hogy a piac döntése? jó lenne ha a piac mindenhatóságára hivatkozók rájönnének, hogy az amúgyeg rájuk is áll, a kijelentés pillanatában is.

young 2005.06.13. 19:29:36

vicces ez a Fiat...

s3nki 2005.06.14. 18:59:38

Üdv mindenkinek! Végigolvastam a történetet, tetszik. Hasonló cipőben járok magam is, mint Karotta kollega, bár az én tisztem nem autók, hanem számítógépes alkatrészek tesztelése, így a szakmai részhez nem is szólnék hozzá. Viszont amit tudok, hogy nem egészséges elhallgatni dolgokat, csak azért, mert úgy tűnik etikusnak. Sokszor rágom éjszaka a párna sarkát, hogy bizony nem kellett volna leírni, amit leírtam, de reggelre ez mindig elmúlik, és utólag örülök, hogy megtettem. (ez a lelkiismeret?) Néha jól esik szembe menni az érdekkel, szembe pi...lni a széllel. Megnyugszom tőle. Amire rájöttem, hogy néha igenis le kell írni a véleményt kendőzetlenül, hogy meghallják mások is. A sunnyogós, finomkodós vélemény nem vélemény, hanem becsapás. A magunk, és az olvasók becsapása. Ha nem ilyen lenne a Totalcar nem is nézném. Elég lenne megnézni a kocsikat az utcán, és eldönteni abból amit látok, hogy jó vagy rossz autó. Az a stílus, az a jóértelembe vett szabadosság teszi a műsort azzá ami, és mássá, mint a többi műsor. Mindenki rájuk akar hasonlítani, mindenki olyan műsort szeretne, mint az övék (nem cska autós témában). Tudom, mert több helyre is szerettek volna befűzni, hogy szerepeljek a tv-ben. Az irányelv mindig az volt: olyan legyen, mint a Totalcar. Azt hiszem ez az igazi elismerés egy műsornak, nem az a két három pfujjoló. Ilyenek mindig voltak, mindig vannak, és mindig lesznek is. Na, sikerült jó hosszú zagyvaságot leírnom, de azért remélem a mondanivalóm érthető maradt. :)

punkegér 2005.06.18. 22:45:26

Boree mondta: "Azt a gondolatot például, ami az autó mellett állva tört rád az Idea és a jól fizetett marketingesek összefüggéséről, még kibonthatnád, mert nem voltam egyedül, aki nem nagyon találta meg benne az értelmet." Kedves Boree! Sajnálhatod, mert nagyon jó poén volt.

Vitya 2005.06.24. 16:48:29

Üdv, nem rossz kis topic alakult megint! Nekem Puntom van a jobbik fajtából, amivel meg vagyok elégedve, de szerintem nem vagyok elfogult a márkával sem! Ami igaz, az igaz, a kis Multijet motorka elég jó a Pandában, de már a Puntóba is gondolkodásra késztet, az Ideában még gondokodóban sem! Tényleg nem egy "sárkány"! A Fiat viselkedése nevetséges, ahogy a szervizeik is! Nagy duma, magas árak, lenyúlós szerelők (tisztelet a kivételnek, én egyet ismerek aki becsületes), pedig az autóik nem rosszak, csak ugye az ARC! Karotta stílusa tényleg meglepett, egy kicsit erős volt, dehát az igazság az igazság! Ez van, kész! Aki ezen megsértődik, és nem adja az Alfát, az saját magának árt! Vagy talán az sem sikrült túl jól????? Ha jól sikerült ki lehetne javítani a csorbát! Ja bocs, megint az ARC! Olasz vagyok, vagány vagyok, lehet, hogy butus is? vagy valami magyar túlértékelt, "MANÁGER" csávó hozta ezt a döntést, aki FIAT-os létére Mercivel jár? Mindegy! A lényeg, a kritika az kritika, el kell fogadni! Ha nemigaz ellenvéleményt nyilvánosságra hozni, ha igaz módosítani! Ennyi! Igaz megsértődni könnyebb! Bocs, ha hosszú voltam!

Majortom 2005.06.25. 13:45:29

Hi! Tyu, iMac-hez en is gratula, pont arrol irok most :) Igazibol vicces volt ezt vegigolvasni es arra sarkallt hogy az elmulasztott Idea tesztet megnezzem. Egy kis popcornal a kezben es kivetiton kell ezt megnezni mivel mar eleve vicces mure szamitottam :) Szoval szerintem korrekt... a szar nem mertekegyseg, ez van. Mondjuk nekem 4 hondnam volt eddig, legutobbi pont egy Jazz (csalad, meg minden) es azt szerettem a legjobban de ehhez biztos koze van Budapest utainak is mert mig az elozokkel a jardara sem tudtam felallni (CRX, Prelude) addig ezzel barmit, barhol, barhogy (CVT valto rulez). Lenyeg a lenyeg ha valaki veszi a batorsagot hogy a kezetekbe ad egy SZAR autot az vallalja a kovetkezmenyeket. Nyilvan tisztaban voltak vele hogy ez a kocsi mit tud es nem vartak hogy aradozni fogsz rola. Ha igen akkor meg a Fiat magyarorszag NAIV. Jobb esetben naiv... :) Ja meg buta is... letiltanak az Alfa tesztrol amirol nyilvan jokat (jobbakat) mondanal es az nekik mar jo reklam lenne. Komolyan nem ertem en ezt a mentalitast :) Udv, Tom

Woldemort 2005.06.25. 14:57:51

Üdv, Személy szerint nagyon örülök annak, hogy pár napos kirándulással nem lehet megvenni a véleményedet. Ezek után azt hiszem, ha valamit legközelebb megdícsérsz, az tényleg jó. Gondolom, nem vagyok egyedül ezzel a gondolattal. Imho a Fiat bakot lőtt ezzel a kötözködéssel.

artbeat 2005.06.25. 21:24:31

Csak egy kis érdekesség a fiat idea sajtóközleményéből:"Az új modell valamennyi változatában alapfelszerelés a három hátsó fejtámla. Ezek magassága nem állítható, de megfelel a legtermetesebb utasnak is. Az első fejtámlák magassága állítható." innentöl én ezt nem értem

nemtomki 2005.06.26. 04:32:35

Ha jól értem, a Fiatosok aggódnak, hogy az Alfa 159-ről hasonló lesz a tesztelő véleménye, mint az Ideáról? Ők tudják... ;)

John 2005.06.27. 13:27:25

Xerintem nem gond hogy kifikáztok olyan autókat amik valóban olyan *arok hogy még a legyek is elkerülik! Legalább ti nem **altok be a gyártóknak! És nem olyan béna a műsor mint az rtl-n az Autómánia! Jah és még 1 dolog, ezzel xerintem meg lehet rólatok győződni, hogy nem olyanok vagytok mint ez az ország (korrupt)!! Amúgy is TC fun vagyok! TC -fun találkozót nem akartok xervezni? Csocsi! u.i.:Legjobbakat

Feher Tamas 2005.06.27. 14:25:23

A Datsun 2xx Z-ket annak idejen kizarolag egyetlen okbol kifolyolag gyartottak: Azert, hogy kesobb Ferrari 250 GTO replikanak lehessen atepiteni oket... http://www.jalopnik.com/cars/kit-cars/forum-talk-a-ferrari-250-gto-replica-hot-or-not-022841.php

ákos 2005.06.27. 19:02:36

hogyhogy a piac dönti el? ha kocsit akarok venni, akkor teszteljem az összes egykategóriás autót, menjen rá időm, pénzem, vagy nézzem meg h a TC-ben mit mondanak róla 15 percben a SZAKÉRTŐK? mert ők nem max. 5 másik autóhoz mérik az ideát, mint egy átlagembernek lehetősége lenne, hanem 200-hoz, v 300-hoz, v esetleg még többhöz. amugy vezettél már ideát, bori? mert karotta igen... LOL sokan, mint pl én is, pont azt szeretjük a TC-ben, h nem olyan, mint a konkurens AutóM...., ahol csak dícsérni tudnak mindent, reklám az egész a műsor lényege, h a műsorvezetők véleményüket elmondják a nézőknek

Gyurmasz 2005.06.28. 00:30:56

Üdv mindenkinek! Évek óta követem a TC tesztjeit. Megnézem a neten/TV-ben és elolvasom a cikkeket. Néhány autót (újat és használtat is) sikerült közelebbről szemügyre venni, kipróbálni Karotta (és Winkler nagyúr) tesztjei után. A szubjektívnek, túlzónak, szőrözősnek, leszólósnak tetsző megállapítások 90%-át különösebb keresgélés, belemagyarázás nélkül meg lehetett találni az adott modelleken. Ha ez a tétel áll az Ideára is, akkor valami tényleg nem klappol. Különösen azt figyelembe véve, hogy mit vár el az ember egy új/modern/trendi/agyonmarketingelt típustól. Az Idea tesztje során felmerült minőségi, dinamikai és kivitelezési hiányosságokat édesapám örömmel fogadná a 16 éves, négyütemű Trabant Kombijában, míg én át nem venném vele az újonnan megrendelt Opel Corsánkat. Karottának igaza van: ha az autó ára olyan lesz, akkor az édesapám lehet, hogy megvenné a cuccait húzgálni, mint vidéki iparosember, és évekig örülne a minőségi ugrásnak. Nekem viszont a Corsa áráért - ami nem volt túl sok :)- valószínűleg nem kellene az Idea. Valami "ne úgy nézzen ki", hanem "legyen olyan"! Zárásként annyit: talán a Fiatnak rossz napja volt, és a termelés felfutása után egy jó kis autó lesz a felfújt Punto.A TC stábját pedig addig is hagyni végezni a munkájukat, és jó autókkal megdolgozni őket, nem pedig marketinggel. Boree-t pedig felvenni újságírónak a TC-hoz. :)

kutyak 2005.06.29. 11:45:14

Én ugyan nem láttam az ominózus Idea tesztet, de úgy általánosságban a következőket tenném hozzá: nem baj, ha egy újságíró elmondja a saját (szubjektív) véleményét. Sőt! Ettől még nem biztos, hogy igaza van, hiszen az csak az ő saját, vélhetőleg legjobb tudása szerinti véleménye. Amíg nem állít szándékosan vagy nemtörődömségből valótlant, addig érdemes meghallgatni a véleményét. Szentírásként azért nem kell venni, hiszen ő is ember, tévedhet, hibázhat, lehet más az értékrendje, stb. De az ujságíró kötelessége, hogy a lehető legobjektívebb véleményt alkossa és közölje az olvasóval/nézővel. Autóvásárlás előt érdemes több véleményt, tesztet meghallgatni, elolvasni, neadjisten kipróbálni az autót, esetleg többször is. Ha a tesztekben lehúzták pl. a váltót, akkor a próba során érdemes különös figyelmet szentelni a váltónak. Mert lehet, hogy nem is annyira lötyögős, csak éppen az újságíró valami űberprecíz verdából ült át, stb. A Fiatnak: Karotta véleménye egy a sok közül, de ha a többi - szintén nem megvett - vélemény is hasonló, akkor a sértődés helyett le kellene vonni a konzekvenciákat, de legalábbis továbbítani a gyár felé. Sosem késő a minőségen javítani vagy az áron csökkenteni.

Csabesz 2005.06.29. 20:12:13

Üdv mindenki! Az ideához már nem sok mindent lehet hozzáfűzi, úgyhogy inkább az Alfás letiltást csócsálnám. Az idegenforgalomban folytatott tanulmányaim szerint ha egy vevő(teszter) reklamál, akkor a legjobb stratégia ha kárpótlásul egy ingyenes v. kedvezményes útra(bemutató) visszük el. Ezzel megvan az esélye, hogy a 2. úton tapasztalt pozitív benyomások elhomályosítják a negatívokat. Ezekkel elérhető, hogy helyreálljon a bizalom az utazási iroda(Fiat csoport) felé, és az utasnak az legyen a véleménye, hogy csak az az egy út(kocsi) volt sz@r és nem az egész iroda! Kissé virágnyelven van de asszem érthető.

topeti 2005.06.30. 02:44:45

kedves fogunder ! Képzeld el, hogy az egyik hifi szaklapban az egyik főszerkesztő irta, hogy sajnos nem irhatják le egyértelműen, hogy XY termék rossz, mert nemcsak azzal járna, hogy ejnye bejnye, meg hogy legközelebb nem kapsz tőlünk tesztelnivalót, de még birósági pert is inditanak a szegény tesztelő ellen !!! És ez az EU? Nem, ez balkán. üdv, Péter

gornix 2005.06.30. 10:25:30

Nekem spec. tetszett az ominózus teszt, annak ellenére, hogy elég vizuális tipus vagyok, és az a fikás rész...hát szóval...nem nyúlnék az Idea váltójához csak erős rábeszélésre: pl. Lilu kiabálná mellettem stopperórával a kezében, hogy meg tudom csinálni, ha hánynom kell csak rakjam a kesztyűtartóba) Amúgy az hogy a tesztek érzelmi alapon készülnek és nem mindig csak az objektiv tényekről szólnak szerintem épphogy izt ad a műsornak. Ezért van az hogy vannak emberek akik szombat délben kigúvadt szemmel bámulják a tv-t, és olyan áhitattal várják a Totalcart, mint a fanatikus rajongók a Star Wars következő epizódját. És, hogy mennyire fontos a személyes vélemény: Vettem egy Mondeot, annak ellenére, hogy láttam Karotta tesztjét. Iszonyú jó autó, nagyon megy a TDCI mintha egy nagy hullám tolná az embert minden felkapcsoláskor, DE! a beltér tervezőjének tényleg nagyon sivár gyerekkora lehetett. A hangulat első blikkre letisztult, meg rendezett, meg ilyenek, de töltsön el valaki napi 7-8 órát ilyen steril környezetben, és elkezd olasz kocsik után sóvárogni. Ennyi mára PS: csak nehogy holnap felhivjanak a FIAT-tól hogy ha igy nyalok Karottának, akkor nekem nem adnak el új 159-est!

mapo 2005.06.30. 11:17:23

Húha Karotta, neked aztán jól betett a Fiat, hogy nem mehettél Alfa tesztre. De vigasztaljon a tudat, hogy nem kellett kukoricán térdepelni meg 500 x leírni, hogy "Többet nem publikálok sarkos véleményt a Mindenható Autógyártó termékéről, mert különben csak Lego-autót kapok tesztelésre." Érdekes, hogy pont a cég sajtósa nem látja az összefüggéseket, pedig elvileg ez a szakmája. Más kérdés, hogy a taknyos hasonlatot az esti sör mellett illene használni, én szétnéztem volna alternatívák után, pl. puding, kocsonya, hajzselé, pempő és társai. Igaz, én nem is vagyok Karotta és elvileg mehetek 159-es Alfát tesztelni, hehe. A sajtós lady helyében ugyan én is felhívtam volna Karottát, de azt kérdeztem volna, hogy véleménye szerint nem sikerült-e túl szubjektívra a teszt és nem óhajtja-e egy másik verdával megismételni. Shit happens, Mercedesből is adtak már "kaki" példányt ujságírónak, az sem fogta vissza magát.

Marci 2005.07.03. 17:23:58

Azt még elnézem a Fiatnak, hogy kiad valami fost, de hogy még ezután nekik áll feljebb !? Köszönöm a hozzá állásukat. Most már adottak az irányelvek autóválasztáskor. Nem lenne gond, hogy a Fiat elmókolt egy modellt. Ez van. Gornix olvtárs utalt a Mercis példára. A problémák akkor kezdődnek, ha ezt a Fiat nem vállalja. És ott ér véget, ahol ezért mást büntetnek. Kérdezzétek csak meg Sztálin elvtársat. Ők nem adnak Alfát, mert megmondták nekik a tutit. Én meg ezek után nem veszek, mert nem mondhatom meg a tutit. Legutóbbi autórendelésemnél a BMW esett ki a problémák lerázása miatt. Ők az elbaszarintott konstrukciót nem vállalták, én meg a vásárlást. 1:1.

Cyco 2005.07.06. 13:59:07

Karotta, irigyellek! Egy vidéki, kis autósújságnak dolgozom, és egy jó darabig írtam autóteszteket is, de a kocsikat nem az importőrtől kaptuk, hanem a márkakereskedésektől (akkor még). Ebből következően, ahhoz, hogy ne hagyják ott a lapot a hirdetésekkel, fel kellett magasztalni az égig a lehető legszarabb autót is, és maximum érintőleges, nagyon finom kritikát lehetett leírni. Kb. egy évig bírtam, azóta nem vállalom be a teszteket, pedig igazán jó dolog egy számodra teljesen új autót kipróbálni, megismerni, csak akkor már semmi értelme az egésznek, ha reggel borotválkozás közben legszívesebben szembeköpnéd magad a tükörben. Ezért mondom, hogy irígy vagyok, mert te, és a kollégáid leírhatják / elmondhatják azt, ha például egy váltó erősen takony-jellegű. Ha én egy ilyet leírnék, a megjelenés másnapján udvariasan megköszönnék a szolgálataimat, és egy cipőnyommal a hátsó felemen mehetnék amerre látok. Ez ma a nagy magyar valóság... A marketinges (sajtós) pedig egy külön állatfaj, íme egy jellemző példa: Szituáció: A márkakereskedések számára általában az importőr által megbízott reklámiroda készíti a hirdetéseket, akiktől vártuk egy nagy bajor autómárka hirdetését, már kb. egy hete. Történés: Átjön, a méret éppenhogy stimmelt, de mivel két oldaluk volt a lapban, és ők csak egy oldalt küldtek, gondoltam felhívom a srácot, hogy dobjon még át valamit. Telefonszám sehol (még az irodai se) és e-mailban pedig elérhetetlen. Végre válaszol, azt írja, hogy míg tőle nem rendelték meg, addig ő semmit nem tehet. Telefonszámot továbbra sem ad. Telefon a marketingesnek, hogy ha már megrendelték tőlünk az oldalt, akkor rendelje már meg legyen szíves a reklámosoktól is, azt mondja, hogy OK, de az még 3 nap. Mondom: nem, 3 órája van, mert indul nyomdába a lap. OK, azt mondja elintézi. 3 óra letelik, hívom, azt mondja, keressem a reklámirodát. Kérdem, hogy tudja e a reklámos srác számát, azt mondja nem. Mondom akkor hogyan kommunikáljak? Válasz: E-mailben. Kérdés: Ön is így rendelte meg a hirdetést? Válasz: nem, én felhívtam. Kérdés: akkor hogyhogy nem tudja a számot? Válasz: Tudom, de nem adhatom ki, mert üzleti titok! Epilógus: A hirdetés meglett végül, de a levilágítóknak négy túlórát ki kellett fizetnünk, azért mert a 3 órához képest még négyet kellett arra a szarra várni. Könyörgöm az Ő érdekük lenne, és mégsem! Ez ma Magyarország... - Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy igen, a marketinges bizony egy külön állatfaj, és erre még 30-40 másik példát is tudnék felhozni. Bocs ha hosszú voltam

Cyco 2005.07.07. 00:40:20

Most mégegyszer megnéztem az Ideás anyagot, teljesen objektív, ami jó, azt dícsérted is, lásd a láb- és fejtér, a variálhatóság, a ... őőő, hát szóval ennyi.. :-)

noka 2005.07.09. 00:42:55

Első nap: -Doktor úr, mondja meg mi a bajom! -Semmiség, egy kis megfázás, holnapra minden rendbe jön. Másodi nap: -Doktor úr, mi bajom van? -Minden rendben, hamarosan meggyógyul. Harmadik nap: -Doktor úr, mondja már meg mi a bajom!!! -Önnek semmi baja nincs. makk egészséges! -Akkor miért a hullaház hútőkamrájában fekszem?!?? Örülök, hogy van még aki nyiltan megmeri mondani a véleményét ebben az országban. Üdv! Noka

NéGer 2005.07.12. 18:53:31

Kár, hogy nem mehettél megnézni az alfát, mert ahogy JF kollégának tetszett, úgy neked is tetszett volna és akkor kiköszörülhetted volna a csorbát!!!

TC rajongó 2005.07.13. 18:26:03

"Amúgy is TC fun vagyok" Mondja már meg valaki az Internetnek, hogy nem "fun" hanem "fan"!!

jet 2005.08.02. 22:24:08

Aholytye 10 percig gondolkodtam egy 2,5 éves Alfa 156 megvásárlásán, de így??? Karotta elvtársnak beszóltak hát ezt elb......szták üdv! Jet vagy Tej? ezt sose tudom

attis 2005.08.04. 22:02:11

Szerintem mindig legyetek hitelesek mond arra hogy rossz ami az is. Utómomentum aki egyszer japán autót vesz az mindig japán autót vesz.

tollas 2005.08.10. 09:56:32

Gábor! Csak csináljátok gyerekek.

UNINEX 2005.08.11. 00:18:34

Tiszelt Fiat sajtóosztály, Kedves Bori! Tipikus magyar dolog, hogy ha kritikát kap valaki/valami, akkor még neki áll feljebb. Nevetséges! Szerintem autóügyben a dolog rém egyszerű: szimplán jó autókat kell gyártani, és meg lesz az elismerés a szaksajtó és a piac oldaláról is. Ha pedig egy nem kiugróan jó autókat gyártó cég forgalmazója vagyok, inkább szoktassam magam a gondolathoz, hogy diplomatikus stílussal rendezzem a számomra promlémás ügyeket és ne nekem álljon feljebb! A TC szakamai kompetenciáját sos esetben kérdésesnek tartom, néha pedig túl szubjektívnek, ellenben igazságos és szórakoztató, én speciel ezért kedvelem. A szórakoztató pedig itt nagy szó, mert, ha egy termék JÓ, és ezt egy szórakoztató műsor készítői meggyőződésből ajánlani tudják, az nyert ügy. Ha pedig NEM JÓ, akkor nem meglepő, hogy a maguk szórakoztató sítlusában fognak gúnyolódni rajta (lásd takonyváltó). Megintcsak azt mondom, hogy jó autókat kell gyártani és kész! Tisztelt FIAT sajtóosztály és egyéb gyártók sajtóosztályai, akik képesek volnának hasonló felháborodásra és retorziókra! A legnagyobb jóindulattal felkérek minden illetékest, hogy nagyon erősen vegyen vissza az arcából!!! Tisztelt Totalcar szerkesztők és Fórumozók! Véleményemmel nem kell egyetérteni, remélem nem bántottam meg senkit vele! Karottát és Winklert nem nevezném autós ujságírónak, de ettől függetlenül egy autósműsor készítői. Egy JÓ autósműsor készítői. A stílus egyedi, ettől nagyok, ez tetszik a legtöbbeknek! Karotta meg a legelvetemültebb autósműsor készítő a világon:)! Hajrá Totalcar! u.i: én vezércikket csinálnék az 'Alfa-ügyből' a TC-n, mint ahogy a Thesis cikk is hatékonyan rombolja a FIAT Mo. image-ét. Romboljunk addig, ameddig nem változik valami azokban az okos fejekben! Üdv: Gócza Dániel, UNINEXpress

Dorogi Tamás 2005.08.14. 12:40:07

Hali! Nem ígérem, hogy rövid leszek. Előre is elnézést kérek érte! Elolvastam, megnéztem a történetet. Most forr a vérem! Felháborított a FIAT reakciója. De annak örülök, hogy végre elérkezett az ideje annak, hogy valaki kritizálni mer egy új autót és a gyártóját. Végtére ez a dolga, nemde? Ha jól emléxem, '96-97 táján egy "kis, piti" autósújság, a svéd Teknikens Värd döntötte fel az A-Classe Merdzsót. Tudjátok, a rénszarvasteszten. Lett is nagy por hirtelen! Németek persze duzzogtak, hogy extrém terhelés, meg ilyesmi. Aztán szépen került új felni, peresgumi és sok 3betüs kütyű a kocsiba. Szériában, alapáron. Na, szerintetek ki csinálta jól a dolgát és ki is járt jól a végén? Hab a torkán, hogy a szintén svéd Mororjurnalen c. tv-műsor az autótesztek során mindig, és minden kocsival megcsinálja a rénszarvastesztet. (5 ember -bukósisakban-, és csomagok) Mit mondjak, látni sok csodaautót 3 keréken bukdácsolni 60km/h-nál. És akkor a féktávolság- és károsanyag-kibocsátásmérésekről nem is beszéltem. Pedig azok sem mentesek minden tanulságtól. Pont azért kedvelhető a TC. Mert ott nem azért pisilnek likőrt a gyönyörűségtől, ha tükör van a napellenzőben és fényes a kilincs, mint más „konkurens” (LOL), autóval foglalkozó tv-műsorokban. -Nekem személy szerint felböffent a gyomortartalmam, amikor egy nyomtatott autósújságban azt olvastam, hogy a Seat Cordoba 1,2 legnagyobb gyengéje a gyári rádió apró gombjaiban keresendő.- Az autógyártók pedig vegyék tudomásul, hogy: 1, nem lehet minden sz@rt eladni. (Néha mégis. Lásd: saját Xsarám. :-( De legalább ott korrekt módon intéztek mindent, garanciában.) 2, egy ilyen konfliktusból nem tudnak erkölcsi veszteség nélkül kikecmeregni. Ezért talán helyesebb lett volna, ha Bori ír két kedves sort: pl. "kösz a kritikát, elgondolkodtunk. A kocsit ezután hátsó fejtámlákkal adjuk." 3, az autókkal foglalkozó újságírónak az a dolga, hogy odamondjon és kritizáljon, ha kell. Aki ezt nehezen tudja elfogadni, az lehet hogy rossz helyen épít karriert. El lehet menni az Állatkert elé lufit és vattacukrot árulni. Ott nincs ilyesmi és a célcsoprtnak is kisebb az érdekérvényesítő-képessége. (Na jó, ez csak vicc volt.) Azoknak, akiket az Idea céloz meg, minden valószínűség szerint keservesen raknak össze új kocsira valót, ill. vállalnak be több évre egy nagyobb hitelt. Gondoljunk bele, hogy a most 3-4 éves, gyerekülésben ülő gyermekük megnő egyszer. Mert a gyerekek már csak ilyenek, megnőnek, mint a gomba. Apuka addigra már minden reményt feladott, hogy valaha megelőzzön egy sittel jól megrakodott IFA-t a Váci úton. 1000x megbánta, hogy ilyen kocsit vett, de újfent megteszi, amikor látja, hogy a gyerek feje túlér az üléstámla felső részén, amikor beülteti az új ülésmagasítóba. Mit mondjak, nem cserélnék vele. De a Fiattal sem, mert lehet, hogy pont ennyin múlik az áhitott márkahűség.

Pit 2005.08.23. 15:32:55

Fiat es a fejtamla:) Most vasarnap, az egyik nemet tv ado autos musoraban foglalkoztak a legkisebb autok osszehasonlitasaval. Nagy teszt volt, ha jol emlekszem 12 autoval... egy kriterium volt 10.000 euro alatti ar. Logan,Lada,Picanto,C1,Aygo,107,FIAT PANDA,VW Fox stb stb stb). A lenyeg ugyis a pandan van. Leteszteltek az autokat, es hatot rogton kiejtettek kozolluk (Logan,Lada,stb), aztan jott a "donto" a benn maradt 6 auto kozott. (c1,107,aygo,picanto,fox es a panda)... es itt jon a lenyeg. halalra dicsertek a kis olaszt, es azert esett le a "dobogorol", mert HATUL NEM VOLT BENNE FEJTAMLA... es itt nem is a Boree altal emlitett csaladi egyterurol volt szo, hanem egy kis pandarol, amivel nemetorszagban anyuci futkozik a boltba... amugy dicsertek, meg meg voltak elegedve az autoval, (szerintem se rossz auto), de lathato, hogy nem csak Karotta ennyire hatsofejtamla-fetisiszta, es hogy masoknak is feltunk a fiat "gyerekbenito magatartasa". Kivancsi vagyok, hogy a nemet tv stabot hany alfa meg mas fiat konszern markak tesztjerol tiltottak le a fiat nemetorszag kepviseloi. (Amugy a kisautok tesztjeben a VW Fox nyert)

Fedor 2005.08.24. 14:38:16

Hello! Az adás után nem sokkal ki tudtam próbálni az Idea-t. Megjegyzem, minden újonnan megjelenő modellt, legyen akár csak felfrissített, igyekszem kipróbálni, úgyhogy voltam már pár teszten. A helyi Fiat-tól személyesen kerestek meg, hogy az elsók között mondjak már véleményt. Szóval: a formája ugye ízlés kérdése, nekem pl. a sok gömbölyű autó között, végül is nem ellenszenves. Az utastér dicséretre méltóan tágas. A hátsó fejtámlák hiánya valóban hiba (spórolhattak velük vagy 50 eurót a gyárban). A műszerfal megszokást igényel, de meg lehet szokni. Hogy a 3,8 milliós autóban miért nincs egy kb. 20000 Ft-os elektromos tükör, azt mondjuk nem fogom. A váltó -mit szépítsük- szar. Egy kihűlőfélben lévő tejbegrízes fazékban kell kevergetni, valami hasonló az érzete. A motor városi közlekedésre szerintem elmegy, nem is hangos, de sokszor messzebbre utazóknak esetleg több éven keresztül - kevés. Ez nem a motor hibája, egyszerűen kevés. Mindezek mellett, vagy mindezek ellenére, kompromisszumot lehetne kötni ezzel a kis autóval, de NEM 3,8 millió Ft-ért (el. tükör, hátsó fejtámlák, stb. nélkül). Hiába dízel, ez akkor is sok egy Fiat-kisautóért. Pontosabban, a konkurrenciához képest sok. Nem reklámozom a Hondát, de a Jazz benzines motorral is sokkal kiforrottabb, és jobb minőségű autó, nem beszélve a felszereltségről. Végül: várom az új Puntót, szerintem az lesz a Fiat igazi nagy dobása. Bocs a sok szövegért.

shelbycobra 2005.08.24. 21:50:09

nah gyereke ezt a fiat.hu-n találtam az ideárol. Ha rövidítésnek tekintjük az IDEA szót, akkor betűi olyan területeket jelölnek, amelyeken a Fiat különlegeset alkotott: Intelligencia, Design, Emóciók, Architektúra. Az utasok jó közérzetét fejlett technika szolgálja, a nagy, újszerű üvegtetőtől a kétzónás klímaberendezésig. Ez a sajátos, többcélú jármű (MPV) sokféle berendezéssel, például sebességrögzítővel, Dualdrive elektromos szervokormánnyal és kísérőfénnyel könnyíti meg életünket. A Fiat Idea masszív és biztonságos hatást kelt, ugyanakkor eredeti és elegáns. Lágy formája, az éles sarkok hiánya barátságos erőt sugall, utastere komfortos, biztonságos. Ilyen környezetben mindig ellazultan utazhatunk! ez a méreg nem a cián! ja és ha annyi minden elektromos kacat rendelhetö bele ami le van irva akkor miért nem tesznek bele hátso fejtámlákat. beirtam a google keresöbe kidobott 500 képet, és a többségükön jol látható hogy nincs hátso fejtámla!!!

Mhe 2005.08.25. 11:21:59

Üdv Mindenkinek, Régi olvasója és nézője vagyok a TC-nek. Örülök a gyártókkal forgalmazókkal kapcsolatos összetűzéseknek, mert ezek valóban a hitelesség biztos jelei. Más kérdés hogy egy nem annyira jól sikerült autót is lehetne finomabban esetleg kevésbé bántóan elintézni. Szerintem a TC közönsége venné az adást a kevésbé durva viccekből is. Ami még eszembe jut gyakran ha titeket olvaslak, nézlek (TC), hogy túl sok hangsúlyt kapnak az értékelésekben a szubjektív elemek. Ha olvasom a Fiat Pr-os hozzászólását akkor viszont az derül ki, hogy jelen esetben csupa objektív dolgot kifogásoltatok. Mert az hogy van e fejtámla vagy nincs az tény, ahogy az is hogy a váltója milyen. Az pedig hogy az Alfa tesztre nem kaptatok meghívást kimeríti az óvodai durcázás fogalmát. További jó munkát és így tovább!!

Lice 2005.08.28. 13:41:42

Hajrá TC! Még egy-két infóval szeretném kiegészíteni az itt elhangzottakat. Bár az is lehet, h. köztudott dolgokról fogok írni. Egy autógyár (én is ott tevékenykedem aktívan) a sajtó számára készített autókat (ezt a logisztikai programban külön feltüntetik) extra gondossággal készíti. A motor, és az egész autó minden fontos alktrésze 100%-ban mérve/estelegesen párosítva van. Ezenkívül extra teszteket hajtanak végre, nehogy az újságíróknál b.sszon be a japán flotta... Tény 1: az importőr/márkaképviselő célzottan kapja a verdát, amit odaad pl. Karottának gyilkolászni Tény 2: a fentebb leírtakból egyeneságon következik, a termék/konstrukció adott időpontban elérhető legjobb minőségét tükrözi (itt még nem tud játszani a vásárlóktól kapott visszajelzések alapján történő finomítgatás/csiszolgatás) Tény 3: akinek ezek után is sikerül ilyen mértékű negatív teszteredményt elérni, az inkább mélyen nézzen magába...

tfan 2005.08.31. 23:38:23

A takonyizé gusztustalan volt de csak ennyi, mást kellett volna mondani helyette oszt el is ment volna a dolog. Valami mást ami ugyanolyan híg... :-))))))))

veilman 2005.09.05. 14:03:49

Tudjátok mi jut eszembe errol az egeszrol?? Az éppen most futó reklám!! /egy nagy mobil vállalat, aminek a nevet szándékosan nem irom le, ugyis mindenki tudja ki az/ A jelszó: KLÓNFALVA!! Winkler/Bazsó úr mindenrol azt irja, hogy ez szép,ez tökéletes. Az autógyártok pedig látják, hogy ez jó! Mindenki megvehet mindent, mert minden ugy van, ahogy azt a reklámban, szorólapon a szánkba rágják korunk "hősei" a marketingesek! Mint régi, és ezután is hűséges néző/olvasó/hallgatója vagyok ennek a két embernek, ezért lehet, hogy elfogult vagyok, de csak egy példán keresztül megvilágitanam ezt az egeszet: Emlekeztek amikor a régi suzuki swifteket tesztelték?Hát nem igazan mondtak rola tulzottan jokat, és még azt is elpanaszolták, hogy nekik a magyar Suzuki nem is ad autót. Erre tessék mi történt, a MAGYAR SUZUKI HIVATALOS SWIFT2005 ös honlapján a TOTALCAR NÉPÍTÉLET forumábol idéznek a nyitó FŐOLDALON!! Pedig aztan felszívhattak volna magukat az előző teszteken, ugy, hogy az eletben nem adnak nekik autót, nem hogy az Ő oldalukról idézzenek! KÖNYÖRGÖM MI EZ, HA NEM HITELESSÉG????!!!! Tanuljuk meg kimondani: Szar. Szar , szar, szar. Ha valami szar akkor szar!!Ez van. Ez van, az élet kegyetlen.

holy 2005.09.06. 08:58:09

a regi suzuki swift teszthez: tenyleg lehuztatok a regi swiftet es azota kaptam egyet kolcson es nekem nagyon bejott!! persze zorog, kopog, rezeg es fapados, de amenniyre emlexem a tesztbol(amit a gyartas leallitasakor csinlatatok) kimaradt hogy keveset eszik,(de relativ(!!!) jol megy az 1,3-s) olcso es egyszeru konstrukcio. (s pl. ez a magyar usernek nem utolso - mondjuk tobben tudjak is mert nem egy suzuki van)

jet 2005.09.13. 15:37:28

Bocs, hogy konkurens ciki cikkét belinkelem, de ez tömény seggnyalás (csontig) Biztos akartak Alfát vezetni. http://www.a5.hu/cikkek/4/10940.shtml jet

jet 2005.09.13. 15:50:00

Bocs, de ezen is be-toy-tok http://www.vezess.hu/hir.php?idx=6336 jet

Balage 2005.09.22. 16:24:36

Hát érdekes a teszt a vezess.hu-n!!! Én is TC rajongó vagyok. És szerintem a többi autós műsor a nyomotokba sem érhet. Egyik rosszabb mint a másik! Főleg Répa Kata:))))

Kerekes Norbert 2005.12.29. 08:27:54

Hát Répa Kata szerintemis kész röhej. :-))))

Bayern 2006.01.01. 22:35:31

Most olvastam a vezess.hu Idea tesztjét(Jet hozzászóló indítványozásából) és végértékelésként 10-es skálán 7,25 pontot kapott.Valaki vagy hazudik vagy nem ért a szakmájához.Nem tudom melyik a rosszabb...

truth 2006.05.08. 17:32:48

Érdekes hogy megnövelték a hengerűrtartalmat 1248 -> 1251. (a vezess szerint :)

marvilkg 2006.06.12. 15:06:12

So interesting site, thanks!
4.0 | 4.1 | 4.2 |

cirkyl 2006.06.12. 15:06:15

Great website! Bookmarked! I am impressed at your work!

DILEX 2006.06.16. 01:56:28

Sziasztok! én sajnos megismertem ezt az autót, ezen tanulok. A váltóval nekem is gondjaim vannak, de ezen néha egy egy duplakuplung segít ... :) A motor valóban gyenge, erre a kasznira, és 4es ba sajnos gyakran rámpirult a lámpa, de szerencsére ott a jó kis abs :)

Andor 2006.07.30. 07:43:59

Karotta mellett-bármelyik tesztnél!
Szervusztok! Talán nem kellene foglalkoznom ilyen dolgokkal, minthogy reagálni pár megsértődős írásra, de hát miről van szó?
X, Y ír megsértődve, hogy ez a Karotta mekkora egy csúnya bácsi, merthogy leszólta a Fiatot, meg a Nissant, meg a stb-t, meg nincs igaza, meg ilyenek. Nem kell majrézni, nem anyánkról mond véleményt, hanem egy kocsiról, ami- vagy tetszik neki, vagy nem- akárcsak nekünk. Ez az Ő véleménye, az meg a tiétek. Ez arra emlékeztet, mint 15-2 évvel ezelőtt a suliudvaron arról vitatkoztunk, hogy a Depeche Mode milyen sz*r, vagy a Bros milyen jó, és aki nem ért velünk egyet az h*lye. Én veled vagyok Karotta!

Vity 2006.08.10. 10:01:06

Heló.
Már van használtan is Idea,
http://www.autocity.hu/cgi-bin/v3ac.cgi
Van, aki mégis kipróbálta... sajnálom szegényt.
Bará
tnőm 1200-es skodája is így gyorsul 100-ra:)

Chucky 2006.11.04. 12:52:27

Héhé, Répa Kata igazán jó nő! Az igaz hogy nem illik a műsorba, de akkor is szép, meg cuki a hangja:)

Chucky 2006.11.04. 13:01:54

Héhé, Répa Kata igazán jó nő! Az igaz hogy nem illik a műsorba, de akkor is szép, meg cuki a hangja:)