KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Nesztek kupákok, pupákok!

2015. május 10. 23:16 Nínó Karotta

datsun_260z_aardvark_2015_2_13.jpg

2014-ben én voltam a világ legrosszabb versenydatsun-bloggere. Viszont versenyautóztam, amennyit bírtam. Csak írni nem győztem. Illetve győzni sem győztem. De majdnem! És sokszor. Mert a Hangyász elég menő. Bár nincs kész. Íme 2014 összefoglalva. És még alig van május!

datsun_260z_aardvark_2015_2_22.jpg

A lényeg: a Hangyász bajnoki harmadik lett a Magyar Time Attack Race 2 kategóriájában. Sőt, az összes olyan versenyen, amin sikerült menni legalább egy úgy-ahogy gyors kört, dobogón végzett. Persze ez simán jöhetne abból, hogy a bajnokságban a tempófrászos mamám az ellenfél egy megbecsült, de kissé viseltes Kispók volánjánál, de nem. Az MTA bajnokságként is gyönyörűen fejlődik, 50-60 autós mezőnyök vannak, csudaszép versenyautókkal és egyre ügyesebb emberekkel. Akadnak rommá épített EVO-k, STI-k, sok a Porsche, van két Radical, F458 Stradale meg hasonlók. A Datsun jelenlegi legjobb hivatalos ideje a Hungaroringen 2.06 valamennyi, és mindkettőnkben maradt még tartalék. A dobogón egy Celica GT4 ST205 versenyautó (Szendrei "Szuti" József, jeles blogger) és egy kompresszoros, pályafutóműves, nagyon igényesre készített E46 M3 (Valló Zoli) szokott ácsorogni mellettem, mindkettejüktől szeretek kikapni, mert ügyesek nagyon.

datsun_260z_aardvark_2015_2_26.jpg

Nagy a kísértés, hogy addig túrjak a képeim közt, amíg becsülettel megírhatnám a tavalyi év krónikáját, de rajtam kívül valószínűleg senkit sem érdekel, hogy mikor melyik csavar miatt szívtunk épp. Úgyhogy inkább csak azt írom le, ami véletlenül eszembe jut, picsába a részletekkel. Aztán majd idén!

datsun_260z_aardvark_2015_2_10.jpg

Az év eleji első misztikus para a zombikormány volt, ami az istennek se akart rendesen visszatekeredni, hiába kérte az ember. Itt két lépésben javult a helyzet: egyrészt Pupp Balázs alaposan átnézte, kipucolta és átkente az első futómű GL-szemeit, amik kicsit szorultak. Másrészt végső elkeseredésemben megkértem, hogy vágjon még pár centinyi lukat a felső toronytetőbe, hogy még jobban hátra tudjuk dönteni a gólyalábat. Így lett 7 helyett úgy 12 foknyi csaphátradőlésünk (köznyelvileg utánfutásunk), Michael Jackson is megirigyelné.

datsun_260z_aardvark_2015_2_30.jpg

helló, itt karotta lakás,

itt keressük tovább a rossz kormányzás megfejtését.  gondolkodtam a tapasztalatokon, és egyre az a pillanat járt a fejemben, amikor levontatták a jó Hangyászt a ringről, én ültem az álló motorú autóban, és tekergettem a volánt a vonókocsi mögött.  Az az érdekes, amit nem csináltam közben: nem nyögtem és nem szitkozódtam. Ami egyet jelent: nem volt nehéz. Miközben pedig egy szervótlan, slickes autóban ültem. Ergo akármi van, nem elég nekünk az a csaphátradőlés, avagy utánfutás, ami most 7,5 fok.
ha minden igaz, a toronyban nem nagyon van hely, hogy jobban hanyatt vágjuk a gólyalábat. Viszont nagyon kéne mégis. Megteszed, hogy ránézel majd legközelebb, és megállapítod, hogy nyiszálás, plazmavágás, reszelés, csavaráthelyezés, akármi segítségével tudunk-e nyerni hátrafelé 1-2 centit? sajnos milliméterek nem fognak segíteni rajtunk.

datsun_260z_aardvark_2015_2_9.jpg

A tudomány azt mondja, hogy 10 fok feletti csaphátradőlés árthat az egyensúlynak kanyarban, annyira megbillenti az autót az élére forduló első kerék. Azt adja a jóisten, hogy egyszer teszteljünk annyit valahol nyugiban, hogy ez ki is derüljön. Egyelőre annyit tudunk, hogy az extrém utánfutással már visszaforog a kormány, ha érzékinek nem is nevezném. Nem kommunikál olyan cserfesen, mint egy iskoláslány ötös matekdoga után, pisztáciafagyi közben, de legalább van esély megfogni, ha hirtelen elmegy a hátulja kanyarban.

A hirtelen elmenő hátuljról van egy apró anekdotám. A Hangyász a születése óta olyan örömmel tolja maga elé a fenekét, hogy Nicki Minaj zokog miatta. Több oka is van rá:

datsun_260z_aardvark_2015_2_1_1.jpg

1: Az erős, hirtelen harapó, darabosan adagolható teljesítményű motor egy farnehéz autó hátsó kerekeit ráncigálja, amiken véletlenül pont ugyanolyan gumik vannak, mint az első kerekeken. 24-es slickek, mert 17-esben kizárólag ilyenje van a Michelinnek - és jellemzően nem 330 lóerős, hátsókerekes versenyautók viselik őket, hanem kupás Cliók. A hasonló felépítésű Porsche 911-esek elöl 27, hátul 30 centis slickeken szoktak menni, ami nagyon más.

2: Szerencsétlen a rugóállandók viszonya: a pálya-Porschék elöl-hátul lényegesen keményebbek a Hangyásznál, de hátul főleg. A Hangyászban lévő rugóstagok 200SX-hez készültek, ami egy hagyományosan orrnehéz autó, a súlyeloszlása lényegében a fordítottja a 46/54-es Datsunnak. Rugót kéne cserélnem, főleg hátul, de azt meg nem győzné megfogni a hátsó lengéscsillapító. Azaz gólyalábat kéne cserélnem hátul, de arra nincs pénz most.

datsun_260z_aardvark_2015_2_21.jpg

Itt jön a képbe Kiss Norbi, nagyjából ötszörös magyar túraautó-bajnok és kamion Európa-bajnok. Norbi követte a Hangyász-sagát, és tavaly a rémes Pannonia-ringi verseny után beleült. A verseny maga nekem elég komikusra sikerült: az első edzőkörben szétszakadt a bal féltengely.

datsun_260z_aardvark_2015_2_20.jpg

Kétórás szaladgálással sikerült Győrben keríteni egy cseredarabot, (ezért éri meg létező autókból legózni össze, amit lehet (köszi, Csizi)). Pupp Balázs heroikus küzdelemmel a helyszínen ki is cserélte. Pont addigra lett kész, hogy minden edzés nélkül felhajtsak a pályára a Super Lap-re, ami izgi dolog egy általam nem különösebben jól ismert pályán. Végül harmadik lettem.

datsun_260z_aardvark_2015_2_11.jpg

A verseny után történt, hogy Kiss Norbi beült a Hangyászba. Pont úgy kezelte a helyzetet, mintha új rabként dobták volna be a Csillag egyik barátságtalanabb cellájába; a biztonság kedvéért azonnal beverte mindenkinek az arcát. Minden sok volt, ami sok lehetett. Soha nem ültem senki mellett, aki ilyen tudományos tébollyal keresett meg minden határt, szigorúan felülről. Teljesen olyan volt, mintha megölni próbálták volna egymást a Hangyásszal, volt kör, amiben olyan keveset mentünk a pályán, mintha eleve legelni jöttünk volna ide a Rába-menti dombok közé. Gyorsan ki is szálltam, mert a 8-as kanyarban, ami egy gyors balos, a közepén egy huppanóval, leért a frissen fejlesztett diffúzor, és nem akartam, hogy letörjenek a szexi farokuszonyok. És azért, hogy lássam ezt a rettentő tusakodást kívülről. De főleg mert nyilvánvaló volt, hogy ha sikerül Norbinak egy körön át véletlenül végig az aszfalton maradni, akkor az nagyon gyors lesz. Végül addig ment, amíg ki nem fogyott a benzin. Azaz többet, mint én, mert mi ugye elszereltük az időt. De nem csak többet, hanem gyorsabbat is: egy köre lett gyorsabb, mint nekem, de az rögtön két másodperccel. Kettő másodperccel. Au.

datsun_260z_aardvark_2015_2_28.jpg

Amikor csatakosan kiszállt a benzin nélkül fuldokló Hangyászból, azt mondta: elég harcos volt. És hogy amolyan régivágású. Azt nem említette, hogy _jó lett volna. Szidta a pontatlan váltót és a rettenetes, éles túlkormányzottságot. Azzal gyanúsított, hogy nagyon kemény a hátulja, pedig éppen nem. Akkor nézegette egy kicsit a gumit és a felnit, és megkérdezte: nem nagyon széles ide ez a felni? Hát, a dokumetáció szerint nem: 9 hüvelyk széles felni a hivatalosan ajánlott, ez pedig 9,5-ös, ami papíron még bőven jó. Norbi szerint viszont attól olyan kellemetlenül hirtelen a tapadásvesztés hátul. És épp most adott nekem két másodpercet. Szóval csendesen bólintottam, és elhatároztam, hogy legközelebb a keskenyebb felnit rakom hátra is.

datsun_260z_aardvark_2015_2_17.jpg

A legközelebb a következő hungaroringi versenyt jelentette. Minden a szokott forgatókönyv szerint zajlott: az első menetben vittem egy utast, itt kiderült, hogy hülyül a gázbovden. Kijöttem, Balázs kicsit szerelt, visszamentem, hülyült a fék, kijöttem, leállítottam, és soha többet be sem indult. És valamikor közben mentem egy 2.06-ot, minden különösebb erölködés nélkül. És a feneke, az bizony jobban tapadt, mint korábban. Abszolút értelemben talán nincs több tapadás, de a minden figyelmeztetés nélküli hirtelen odakapás már nem jellemző. Ma is tanultunk valamit.

datsun_260z_aardvark_2015_2_23.jpg

Mit adott hát nekünk a 2014-es év? Műszaki értelemben rettenetes mennyiségű szívást, részben piszlicsárét, részben kiforratlansági természetűt, részben tapasztalatlanságból fakadót. Halt meg benzinpumpa-relé, vezérműtengely-végi jeladó, minden lehetséges ponton benzincsövek, motor- és szervóolajcsövek, ezek fittingjei, a karterszellőztetés és annak lecsapatója, féltengely, elmúlt a VVT-kivezérlés, tökéletlen maradt a fék, és akadós, kellemetlen maradt a gáz. A kezdetben diszkréten elfekvő szívótorkok előbb felállva átmeredtek a géptető lukain, aztán ocsmány porszívóházakba bújtak, amitől rosszabb a hangja, de jobban megy. Mindezek közben viszont monoton határozottsggal fejlődött a Hangyász. Az év folyamán 11 másodpercet gyorsult a Hungaroringen, úgy, hogy alapvetően nem _más rajta semmi. Pupp Balázst nem vettem feleségül, mert túl magas hozzám, de okom lett volna rá: ha nem hajtja heroikus kitartással, váltott lábbal és éjjel-nappal a hétfejű motorsport-szopórollert, akkor a Hangyásznak több köze lenne a kukákhoz, mint a kupákhoz. 

datsun_260z_aardvark_2015_2_25.jpg

A Z-t vezetni nehéz, fárasztó, néha elég ijesztő. Nincs még meg a bizalom, amit a sok közös mókakilométer hoz meg, és legfőképpen a tudat, hogy kibírja a következő kört is. Viszont voltak már varázslatos bonding-pillanataink, amikor én elhittem, hogy jó lesz, és jó is volt. Találtunk párszor közös ritmust, és minden gebasz dacára egyikünk se ölte meg a másikat. Az ennyi pénzből vehettél volna már egy... kezdetű mondatnak egyre kevesebb az értelme, a gyári állapotban ennyire gyors autók nagyon ritkák és nagyon drágák. Ráadásul nem is érdekelnek: én megrekedtem fejben ott, hogy ebből az autótetemből pár éve kinőtt egy facsemete. Most pedig lenyom egy új 911-est egy versenypályán. És nincs belőle több. És nincs kész. Jöhet 2015. (Jó, a második fele, de baszki, legalább már volt egy rendes Hangyász hétfő, és hol van még a karácsony!)

64 komment

Valóságok a motorsportban

2015. március 29. 12:20 Nínó Karotta

Amilyennek én képzelek egy driftedzést a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_1_of_9.jpg 

Amilyennek Scarlett Johansson képzel egy driftedzést a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_2_of_9.jpg

 Amilyennek anyám képzel egy driftedzést a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_3_of_9.jpg

És amilyen egy igazi driftedzés a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_4_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_5_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_6_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_7_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_8_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_9_of_9.jpg

A főnixek már csak ilyenek!

Köszönöm a képeket Padar Lászlónak, Alapos fotónak, és legfőként azoknak a megénekeletlen hősöknek, akik eloltották idejében. Cseppentek egy könnyecskét a hamvakba, és hatalmasat feltámadunk.

78 komment

Ilyen, ha utas vagy a Hangyászban versenypályán

2014. augusztus 10. 16:41 Nínó Karotta

Aardvark datsun 260Z TC track day 19

Régi tervem volt, hogy minden évben szeretnék vinni pályán pár embert, olyan meghatóan rengetegen vagytok, akik követitek a Hangyász sorsát, és láthatóan sokatoknak igazi szívügye. Ezért megbeszéltem a Michelinnel, hogy adnak egy szett Pilot Sport Cupot, ami kimondottan pályanapokra szánt utcai gumi, amit Totalcar-rajongók élményautóztatása során elpusztítunk. Végül a júniusi TC-pályanapon 48 kört mentem, nagyjából 20 utassal, mindenkivel végigdriftelve a búcsúkör utolsó (azaz 13-as) kanyarját, és szerencsére még van húsa, szóval lesz még alkalom. Készült belső videó, ha érdekelnek a fejek és a hang, gurulj a végére!

Hogy milyen volt? Ültem én már több hangos-­csattogós versenyautóban is (VFTS Zsiguli­, Gr. A Subaru stb...) de ez valami egész más. Ez valami sokkal durvább, ez valami nagyon versenyautó! Ez volt az első benyomásom, már álló helyzetben, ahogy nagy nehezen bekászálódtam.

Aardvark datsun 260Z TC track day 13

Az első adrenalinlöketet az adja, hogy Damoklész kardjaként lóg a fejed felett a bokádon szarrá égett hús szaga. Alapból elég nehéz bemászni a csöves gépekbe, de itt van még sidepipe is. Odabent aztán finom meleg van, mint minden rendes versenyautóban. Miután befészkelődsz és körülnézel, rájössz, hogy nagyon alacsonyan ülsz. Nagyon hátul. És nagyon körbevesz. Körbevesz MAGA A FÉM. Elképesztően jól meg van csinálva a belseje, na! A nagy brutális alu váltóbox, a kapcsolókkal telepakolt középkonzol és az eredeti körműszeres műszerfal valahogy szeretik egymást. [És az a NARDI fakormány lett szerelmük virága :)] Mondjuk nekem a többszörös
STACK lógóktól önmagában lúdbőrös lesz a hátam, mint a kelet­-európai rajongóknak a Guns n' Roses koncerten '92-­ben, a Népstadionban.

Aardvark datsun 260Z TC track day 8

Hónapokon, vagy talán éveken keresztül nagy együttérzéssel követtem Karotta tudósításait, a pokol épp melyik bugyrában jár, hogy megvalósuljon az álma. Saját bőrömön tapasztalva, jól tudom, mekkora kihívás egy ennél sokkal kisebb projekt is. Bejártam már én is a hazai szakipar számos sárgödrét. Így fel is tettem egy kérdést, még a bokszutcában várakozva: Gábor, ha visszamehetnél az időben, újra belevágnál a Hangyász-projektbe?

Valamit válaszolt, de nem nagyon értettem, mert épp zöldre váltott a bokszkijárat... És akkor forduljunk is rá a célegyenesre, avagy lássuk hogyan mozog a kocsi:

Aardvark datsun 260Z TC track day 33

Gondoltam, hogy nem lesz rossz, de számomra a meglepetések sorozata következett üzemhelyzetről üzemhelyzetre. Az első az volt, hogy valami brutálisat tol! Ezt nem is nagyon értettem, mert névlegesen annyira nem is erős. Volt szerencsém hasonló teljesítményű kocsit, pl E46 M3­-at vezetni, de az nem gyorsul ilyet. Persze-­persze, kár is utcai autóhoz hasonlítani. Itt vagy nagyon rövid a végáttétel, vagy nem tudom, mi van vele, de kurvára megy. A nyomatékot nagyon érzed,­ főleg a nyakadon. Szóval nem az van, hogy nézelődsz jobbra­-balra, hanem úgy mintegy magától adódik, jól esik hátratámasztani a fejed az ülésben.

 A második, ami meglepett, az a váltó. Ha jól tudom, egy sima szinkronos 350Z váltó, de utasként is éreztem, hogy milyen pontosan és gyorsan működik. Aztán kiderült, hogy kanyarodni is tud a Hangyász. Fura érzés, hogy konkrétan a seggedben van a hátsó kerék. Most megértettem, mit jelent a "long hood­ – short deck". És úgy is mozog. Hogy mennyire közel van az a kerék? Balázs (mondjuk nem egy alacsony gyerek) úgy légtelenít hátsó féket, hogy bal kezével nyomkodja a pedált, jobbal meg nyitogatja a szelepet...

Aardvark datsun 260Z TC track day 38

Természetesen a futómű úgy áll a pályán, mint a szög. Erre van beállítva. Ez tényleg olyan, mint egy gokart. Direkt ide készült, kompromisszumok nélkül, így ez nem lepett meg, mint ahogy az sem, hogy féktávon konkrétan lógtam az övön.

Azzal, hogy “kegyetlen jó hangja van”, természetesen nem mondtam semmit. Nem is lehet. Egyszer hallgasd meg! Esetleg annyit: V6, nagy köbcenti, eléggé pörög, a fejedtől pár centire szív, és a combod mellett puffog. De sztereóban!

Mosolyt csal az ember arcára, milyen kis vicces műsort adtak a tüték szivacssapkái. Mintha csak a Muppet show­ból léptek volna elő: terhelt szívóüzemben iszonyatos fejrázásba kezdenek, amit valami trombitaszerű felharmonikus kísér. Eléggé szürreális élmény, de feldobja az utazást. Kéne valami figurákat rakni rájuk. :)

Aardvark datsun 260Z TC track day 7

Hogy teljes legyen az élménybeszámoló, nem kerülhetem ki, hogy Karottáról is szóljak: ez lehet, hogy az én hülyeségem, de ő volt számomra a másik nagy meglepetés. Ez a finom modorú, jól nevelt "srác" úgy tette oda ezt az autót, AHOGY KELL!

Agresszívan, keményen és nagyon gyors kézzel. Brutál féktávokat vesz. Iszonyosan gyorsan vált fel- és lefelé is (gázfröccsel). Odateszi a rázókőre pontosan. Ha indul a hátulja, azt csinál vele, amit éppen akar. Azt nem tudom, hogy a handling ennyire jó, vagy Karotta van ott a toppon, de rendkívüli magabiztossággal terelgeti, látványosan és gyorsan. Az volt az érzésem, mintha nagyon­-nagyon sokat ment volna itt ezzel az autóval, pedig tudjuk, hogy nem.

Aardvark datsun 260Z TC track day 9

Egy csövezett, versenyüléses, és ­öves kocsiban kicsit sem fél az ember a ringen, mert kb. csak akkor lehet bajod, ha tankkal tűz alá vesznek a sikánnál a domboldalról. De ilyen épp nem volt. Mégsem úsztuk meg kaland nélkül: a második körünk végén a kezében maradt a váltókar, eltört egy hegesztés. De nem fájt, nem éreztünk csalódottságot. Egyrészt mert "ez egy ilyen szakág", másrészt mert ezzel együtt teljes volt ez a nap.

Aardvark datsun 260Z TC track day 36

A Hangyász ma visszaadott mindent. Hálás volt minden vér és verejtékcseppért, minden GL szemért és minden centiméter CO-hegesztőhuzalért, Karotta kitartásáért. Tékozló fiúként tért vissza. Reggeltől estig rótta a Hungaroring gyilkos köreit, mint valami endurance-gladiátor. Jó volt végre látni Gábor arcán az örömöt és elégedettséget.

Verdikt: Iszonyat jó autó lett ez! Hatalmas karaktere van, időre is gyors, erős és gyönyörű. Teszi a dolgát. Páratlan, a szó szoros értelmében.

A fenti kérdésem, hogy megérte­-e, a két kör után számomra is tökéletesen értelmét vesztette. Persze! Százszor is megérte! Egy nagyon szerethető és szuper tárgy született.

Aardvark datsun 260Z TC track day 2

Bravó Karotta! Király, hogy mertél nagyot álmodni, és végig is csináltad. Mert egy ilyen móka: építsünk a semmiből csővázas versenyautót, ideális esetben sem sétagalopp ám. Kívánom, hogy legyen nagyon sok örömöd az autóban!

 

Tátrai Roland

Hobbista autóversenyző, a TC tavaly tévépályázatán győztes pazar film készítője.

 

Aardvark datsun 260Z TC track day 2 (1)

Karotta intett, menni kell! Kezem-lábam remegett. Meg frusztrált, hogy egy kamera van az arcomban. De ezt mind elfelejti az ember, mikor megindul a kocsi. Minden felgyorsul, és mire észbe kapsz, vigyorogsz és halálfélelmed van. Ennek ellenére mennél még jó pár kört. Sőt! Ki se akarsz szállni.

Eperke

Egy álmom vált valóra szombaton, amikor beültem melléd, hiszen az elejétől fogva olvastam az építést. Ahogy megláttam, hogy én is nyertem 2 kört, el sem akartam hinni, újra és újra el kellett olvasnom, még másnap is.

Csak markoltam a bukócsövet, és mosolyogtam, de legszívesebben ordítottam volna végig. Egy hatalmas élmény volt! Remélem, hamarosan összejön egy saját pályaautó, és lecserélhetem a kék karszalagot a hőn áhított zöldre! Még egyszer köszönöm a lehetőséget!

Kuris Gábor

 Aardvark datsun 260Z TC track day 24 

Ami először előbuggyan az emlékezetből, az csupán artikulálatlan vinnyogás és ordítás, hogy Húúú és wááá, igeeen! Azután lassan kezdenek az érzékszerveim az agyam segítségével értelmes gondolatokat kapcsolni a teljesen új és valószerűtlen érzéshez, elmém igyekszik elmondhatóvá tenni azt az öt percet, amiről valószínűleg még nagyon sokáig és nagyon sokat fogok beszélni.

Igazi ok arra, hogy használhassam a „felülmúlta az elképzeléseimet” kifejezést. Irodalmi magasságokban kellene regélnem, lantot ragadva megénekelnem, hogy: hú ba****…*******!!!

Aardvark datsun 260Z TC track day 39

Laikus vagyok, de annyi már a második kanyarban nyilvánvalóvá vált számomra, hogy profi sofőr mellett ülök, aki tökéletesen ismeri a pályát és az autóját is. És abban a pillanatban nagyon szerettem volna vezetni, „úgy” vezetni, jó értelemben vett irigységgel igyekeztem elkapni az autót uraló pillantását, arcrándulását. Ehelyett csak annyit vettem észre, mennyire túlgondolom/-bonyolítom a helyzetet, ahelyett, hogy pusztán csak élvezném. Élvezném a még soha nem tapasztalt gyorsulásokat és kanyartempót, a vulgárisan szórakoztató driftelést, a leelőzött autók sofőrjeinek pillantását.

Horváth Attila 

  Aardvark datsun 260Z TC track day 25

A boxutcából kiérve, amikor először fejbe vágott az ülés, akkor tudatosult bennem igazán, milyen élményben van részem. Aztán jöttek az első kanyarok, és akkor éreztem meg először, hogy mit jelent az oldalgyorsulás. Ez annak, aki már sok erős autóban ült, nem lehet akkora újdonság, de nekem, akinek két hete van jogosítványa, és semmilyen hasonló autóban nem ült még, elképesztő volt.

Emlékezetes pillanat volt még, amikor az utolsó előtti kanyarban driftelt a Hangyász, és az addig levegőtlen, 40 fokos térbe becsapott a szél a kis ablakon keresztül. A csapatás végén is mondtam, hogy átértékelődött bennem az autóversenyzés. Nem számítottam rá, hogy ennyire durva az egész, "csak" egy Hangyászban is. Nagy motorsportrajongó voltam idáig, most pedig nem tudom, mit mondjak. Most már teljesen megbizonyosodtam, hogy a céljaim között van egy hasonló tárgy birtoklása. Nekem nagyon sokat jelentett ez az élmény, sokkal többet kaptam, mint amire számítottam. Csak úgy alakulhatott volna jobban, ha michelines táskában az egyik kékruhás hoszteszlány is benne lett volna.

Mészáros Barnabás

Aardvark datsun 260Z TC track day 28

A Hangyász gyönyörűen áll össze Pupp Balázs kezei közt. Délelőtt még szenvedtünk a fellevegősödő fékekkel, és egész napra megmaradt a mérgesen harapós far (ez bizarr így leírva azért), de jófajta harc a vezetése, nem vesszőfutás. A nap végére rendes véres hólyag lett a jobb kezemen (el is tört végül a váltókar, Stump Bandi hegesztette meg a helyszínen) és a jobb talpamon is szétszakadt a bőr (ilyen az, ha az ember agyontapos egy szervótlan fékpedált, és közben átfordul sarokkal a gázra, mintha különösen agresszíven bánna el egy cigarettacsikkel, néhány száz alkalommal), de nagyon élveztem. Azóta még jobb lett, sőt, mostanra igen gyors is, de erről, és az ide vezető útról később lesz szó. Nézzétek inkább a fejeket, hallgassátok a hangot, és legközelebb is pályázzatok, szólok, ha lesz alkalom:

Kösz a videó nyersanyagát a Duen.hu-nak, Aryan Andrew Hamednek, és a vágást Farkas Daninak. Ha rajtam múlik, sose készült volna el. 

Néhány szót az időkről, mert úgyis megkérdeznétek: itt utasszállítás zajlott egy nyílt napon, utcai gumin. Az ilyesmi a mókáról szól, ráadásul elég rosszul veszi ki magát az olvasók megölése, szóval nem kerestem a körrekordot. Még továbbá ugye két kört mentem szinte mindenkivel, ami egy boxból ki és egy boxba be, vagyis értelmesen nem mérhető. Mindezekkel együtt nagyjából 2:15-ös körök ezek, utcai gumin, utassal, forgalomban. A Hangyász eddigi hivatalos rekordja 2:06,3, amit a két héttel későbbi II. Time Attack kupán mentem vele, Michelin slicken, jó is volt egy ezüstéremre. Mondom én, hogy sose lesz autó ebből.  

 

aardvark_drift_magyar_felirattal.gif

36 komment

Lehet csigaszemtükröd, öcsifej!

2014. június 26. 19:39 Nínó Karotta

aardvark_csigaszem.jpg

Hivatalos: a sárvédőre szerelt visszapillantó tükör idehaza is legális, ha van benne E-jel, rálátni a szélvédő törölt felületén át, és ellátja a feladatát, azaz látni belőle a vonatkozó sávot mögötted. Csodálatos hír ez a nosztalgikus japán belpiacos gépkocsik kedvelőinek. Nem tudom, te hogy vagy vele, én még mindig csiklandós boldogságot érzek, ha egy hatóság megengedő és aranyos, mint egy jó szülő. A JDM-testvériség Scheer-Komjáthy Ádám kérelmezőnek és az NKH részéről Katona Gábor főosztályvezetőnek lehet hálás. Kösz!

Tájékoztatás visszapillantó tükrök felhelyezéséről_Scheer-Komjáthy.png

11 komment

Meghívó: Hányinger a Hangyászban a Hungaroringen

2014. június 03. 09:36 Nínó Karotta

Ha többször gondoltál a kerek seggére éjjel, mint Scarlett Johanssonéra. Ha tudod, hány perc telt el az utolsó Hangyász hétfő óta. Ha gyűlölsz, amiért ilyen sok. Ha sose hitted el, hogy valaha menni fog. Ha mindig tudtad, hogy egyszer menni fog. Ha nem akarsz már különösebben jól hallani többé. Ha nem félsz a hirtelen haláltól.

Nyerj magadnak pánikköröket Magyarország Legszebb Sohanemleszkészében
június 7-én, szombaton a Totalcar Pályanapon a Hungaroringen!

datsun 260z aardvark hungaroring 064

Így nyerhetsz:

Minden nap felteszek egy kérdést a Facebookon. Válaszolsz, ügyelve, hogy jófejnek és felkészültnek tűnj. Olyasvalakinek, akinek adott esetben szívesen szagolom a hányását még órákig. Szóval ügyesen.

Minden nap két győztes lesz: egyvalaki, akit én választok, csak úgy. És egy másik valaki, akinek a válaszát a legtöbben kedvelték, hogy adjunk a demokrácia látszatának.

Onnan tudod, hogy nyertél, hogy kiírom a győztest a kommentek közé. Minden kérdésre addig lehet válaszolni, amíg győztest nem hirdetek, és fel nem teszem az újabb kérdést. Kedden két kérdés és négy győztes lesz, utána napi egy kérdés. Összesen 10 utas jöhet.

aardvark_konteszt.jpg

A pályán mindenkivel két kört fogok menni, hogy legyen benne egy teljes célegyenes is. A mulatsághoz a Michelin biztosítja az elfogyó Pilot Sport Cup gumikat, továbbá a szerencsés túlélőknek egy csomag első rangú repiajándékot. Aki akar, kap emlékbe hangyászos posztert, amit a helyszínen alkoholos filccel, vagy az utas által a lábtérbe juttatott testnedvbe mártott lúdtollal dedikálok.

Csak akkor játssz, ha:

- el is akarsz jönni. Egyébként is kommentálhatsz, de akkor írd a végére, hogy "nem akarok nyerni".
- ráérsz szombaton lógni a pályanapon úgy pár órát, hogy nem tudom pontosan megmondani, hogy mikor kerülsz sorra. Feltehetően 10 és 14 óra közt, ennyit ígérhetek most
- van saját bukód, vagy nem bánod, ha olyat veszel fel, amiben már rettegett valaki előtted, és olyan is

aardvark_konteszt (1).jpg

Mindennél fontosabb:

Eléggé valószínű, hogy nem halsz vagy nyomorodsz meg az élményautózás során. De garantálni nem tudom. Lehet műszaki hiba, tervezési vagy kivitelezési hanyagság, emberi mulasztás, nekünk jöhet valaki más, vagy simán elbénázok valamit, és viszlát, kampó. Esetleg a fejünkre eshet egy meteor. Az előbbiek bármelyike vagy tetszőleges kombinációja esetén se kérhetsz és kaphatsz kártérítést senkitől. Se tőlem, se örököseimtől, se a Totalcartól, se a Hungaroringtől, se a Bilderberg-csoporttól. Ha tehát baleseti halál vagy maradandó sérülés segítségével kívánnál anyagi biztonságot teremteni szeretteidnek, arra ez nem jó alkalom.

SZUPERFONTOS MÉG:

Aki nyert, tervezzen úgy, hogy 10 és 14 óra között fog sorra kerülni. 9:30-kor legyen a TC/Hangyász boxánál a boxutcában, nem lesz nehéz megtalálni. Mindenkinek kötelező a felelősségvállalási nyilatkozat kitöltése, anélkül nem lehet beülni. Ezért cserébe a sofőrök és az utasok is karszalagot kapnak és csak az mehet fel a pályára, aki ilyennel rendelkezik. Úgy érkezz, hogy erre is legyen időd az adminsátorban, amit itt találsz:

http://totalcar.hu/palyanap/2014/06/04/palyanapi_tudnivalok_resztvevoknek_latogatoknak/

aardvark_konteszt1.jpg

Játssz, nyerj, szórakozz! A TC-pályanap egyébként is szuper lesz, ugrálóvárral, szimulátorral, katasztrófavédelemmel és egy rakás kiállítóval, remekül fog telni az idő addig is, amíg én próbálom kitalálni, hogy hol vagyok éppen elveszve a menetrendben. Szóval gyere mindenképp, de azért nyerj is. Hajrá!

Első négy győztes a tízből (az első nap dupla adag nyert, mától napi kettő lesz):


Közönségdíj 1: 
Ságodi Dániel, bő 200 like, szülinapos, és azt írja “Még sosem hatoltam hangyászba. Kár lenne így meghalni”

Közönségdíj 2, egyben korrupciós különdíj: 
Beöthy Emese Eperke: 
Kedves Karotta! Nagyon szeretnék beülni a Hangyászba, amit már volt szerencsém élőben is látni. Ez annak köszönhető, hogy itt lakom két házzal arrébb, és így egy ajánlattal is szolgálhatok. Ha megnyerem ezt a páratlan lehetőséget, akkor gondom lesz rá, hogy keddenként ki- és visszakerüljön a kukátok, mert ahogy látom, néha a hét többi napján is kint árválkodik. Ja és nem vagyok hányós!

Önkényesen választott nyertesek:
1: Turnár Péter:
"Átvirrasztott éjszakák sora van mögöttem,
melyen nem dolgoztam semmit, csak F5-öt böködtem.

Teltek az órák és szerdán lett a hétfő,
de a Hangyászról olvasni sohasem volt késő.

Álmatlan óráimért én nem neheztelek,
csak a nyertesek között nevezz te meg!

Cserébe a nagy napig csak rózsaszirmot eszem, 
hogy hányásom friss és illatos legyen."

Ez ugye eleve egy remekmű, és akkor még az elhangyászosított avatarról nem is beszéltem. Nyertél, köszi!

2: Rácz Gergő 
Raczger rengeteg fotót csinált már különböző eseményeken a Hangyászról, ha valaki megérdemel egy ilyet, az ő.

És vagytok még csomóan, rengeteg válaszért nagyon fáj a szívem. Nem mondhatok más, csak hajrá, van még hat hely, három nap, tovább, tovább.

 

Második kérdés győztesei (2 fő)

Közönségdíj, 70 like okán:

Attila Horváth
“Itt az igazi különbség Én vagyok, egészen kikerekedve, ahogyan a gép előtt slickre ült fenékkel gebedve mormolom, hogy jobb egy, mint pár másodpercen tanakodni. A kocsiba jutva úgyis fő a biztonság, gumi nélkül nem is csinálnám meg, akkor pedig 4-5 másodperc ide, én pedig oda lennék a Pilottól a Touringig. De lehetne Rosava is, csak az előzőektől eltérő eredménnyel a köridőhöz had adódjak hozzá Én!”


Önkényes választásom:
Kuris Gábor
“Jól áll nekem az élet, meg ez a túl lazára vett felöltő, csak beszámolom a négyet,nem lesz egyszerű keringő.”

Mégpedig azért, mert számszerűen helyes a megfejtés, ráadásul csodálatosan szép utalással, a Hangyász hazatéréséről szóló videó aláfestőzenéjének a refrénjébe integrálva közölte Gábor. Well done.


Most nem nyertek, de bárcsak befértek volna:

Kristóf Halász
Karotta, Karotta, hát leírtad vala,
Hogy Hangyászod slickjét addig nem hordhatja
Míg kormányműve béna, s diffije is gatya

Jött a tél és kérted, hogy Karácsonykor imánk
szóljon a Hangyászért, s hogy Te megertsed, mi bánt.

Hogy így legyen, én kértem, Szentet, aprót, nagyot
Fohászom, remélem, meghallgattatott

S, mikor szűzhártyáját a slicknek az aszfaltra felkened,
kettő tizennégy helyett mész kettő nullahetet.


Árvai Ádám
4.962 ---> én ezt egészen pontosan 5-re kerekíteném, de lehet, hogy én vagyok gyenge matekból: 
Én meg matekból gyenge ember voltam,
ordítottam, toporzékoltam.
Hagyja a többi embert másra.
Engem vigyen egy kört a Hangyásszal.

(Karotta Bazsó Gábor pedig):

Csak ment és terelgette némán,
nem szidott, nem is nézett énrám
s a nézők fényesen ujjongva,
tapsoltak, emeltek a magosba.


DrFigyejjémá DrHe, aki viharsebesen és ráadásul számszakilag helyesen fejtett meg, ezért nagy volt a kísértés, de aztán Kuris Gábor művészi eleganciája elhappolta előle a lehetőséget - ezúttal. De még nincs véga!




László Adrienn
Egyszer volt hol nem volt élt egy hét fejű sárkány aki nagyon szeretett pályázni és driftelni és furcsa módon neki is egy datsun 260z-je volt , és egyben nagyon jó haverok voltak a hét törpével. Egyszer június 7-én ki mentek a Hungaroringre pályázni hogy újra éljék gyermekkoruk álmait ám de két mennet idő közti különbség az 7 másodperc lett. Nagyon örültek neki hogy pont így lett hiszem nagyon szép szám és újra a lovak közé csaptak míg el nem fogyott a pénzük üzemanyagra Vége 






 

Harmadik (csüt.) kérdés győztesei (2 fő)

(Mindketten közönségszavazatok alapján nyertek, mert percenként változott, ki vezet, és nem akartam önkényesen zárni)

 

Szabó Norbert 

Akik ezt a sportot űzik aktívan, azoknak az életét jelenti. De nekem, akinek nincs erre lehetősége, annak csak mérhetetlen nyálcsorgatást és cerkahegyezést jelent. Pályanap. Ez egy jó alkalom a cerkahegyezésre, a bandázásra, a szórakozásra, a küzdelemre, a motivációra, a tanulásra, a tapasztalatra, és igen, a végén rájön az ember, hogy fillérekből is lehet élvezeteset autózni, nem kell hozzá Ferrari. És ilyenkor elgondolkodik az ember, hogy mi lenne ha.... és olyankor elszabadul a pokol, nincs visszaút. Azonnal birtoklási vágyat érzek egy kibelezett E30-as romhalmaz iránt, vigyorgó fejjel tenném keresztbe, és mint a hülyegyerek, folyamatosan vihorásznék, ordítoznék, bazdmegelnék. De ezért gürizni kell, hogy a vektorok abba az irányba mutassanak, hogy minél hamarabb kenhessünk párhuzamos fekete csíkokat az aszfaltra. Nekem ezt adja.

 

Nyeste Júlia

Az autózás az akaratod diadala: ahogy a gépet uralod és az uralja az idegszálaidat. Én ott ülök melletted – egy vagyok veletek. Minden apró mozdulatod visszahat rám az autón keresztül… A gerincem az út vonalába simul, a mosolyom belehajlik a kanyarok íveibe, az orromban érzem a sebesség ízét, a tüdőm gyorsulva tágul, a szívem mély hangon búg a fülemben, minden kép egy villanás… Talán csak a csuklód mozdul, a bokád billen, a pupillád szűkül, de én is érzem – az autó bonyolult szervein át hozzám ér, és elömlik bennem az élmény, mint a kéj…

Utolsó (pént.) kérdés győztesei (2+2 fő)

Dave Balla

László Adrienn

Nagy Gergely

Mészáros Barnabás

26 komment