Nesztek kupákok, pupákok! - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Nesztek kupákok, pupákok!

2015. május 10. 23:16 Nínó Karotta

datsun_260z_aardvark_2015_2_13.jpg

2014-ben én voltam a világ legrosszabb versenydatsun-bloggere. Viszont versenyautóztam, amennyit bírtam. Csak írni nem győztem. Illetve győzni sem győztem. De majdnem! És sokszor. Mert a Hangyász elég menő. Bár nincs kész. Íme 2014 összefoglalva. És még alig van május!

datsun_260z_aardvark_2015_2_22.jpg

A lényeg: a Hangyász bajnoki harmadik lett a Magyar Time Attack Race 2 kategóriájában. Sőt, az összes olyan versenyen, amin sikerült menni legalább egy úgy-ahogy gyors kört, dobogón végzett. Persze ez simán jöhetne abból, hogy a bajnokságban a tempófrászos mamám az ellenfél egy megbecsült, de kissé viseltes Kispók volánjánál, de nem. Az MTA bajnokságként is gyönyörűen fejlődik, 50-60 autós mezőnyök vannak, csudaszép versenyautókkal és egyre ügyesebb emberekkel. Akadnak rommá épített EVO-k, STI-k, sok a Porsche, van két Radical, F458 Stradale meg hasonlók. A Datsun jelenlegi legjobb hivatalos ideje a Hungaroringen 2.06 valamennyi, és mindkettőnkben maradt még tartalék. A dobogón egy Celica GT4 ST205 versenyautó (Szendrei "Szuti" József, jeles blogger) és egy kompresszoros, pályafutóműves, nagyon igényesre készített E46 M3 (Valló Zoli) szokott ácsorogni mellettem, mindkettejüktől szeretek kikapni, mert ügyesek nagyon.

datsun_260z_aardvark_2015_2_26.jpg

Nagy a kísértés, hogy addig túrjak a képeim közt, amíg becsülettel megírhatnám a tavalyi év krónikáját, de rajtam kívül valószínűleg senkit sem érdekel, hogy mikor melyik csavar miatt szívtunk épp. Úgyhogy inkább csak azt írom le, ami véletlenül eszembe jut, picsába a részletekkel. Aztán majd idén!

datsun_260z_aardvark_2015_2_10.jpg

Az év eleji első misztikus para a zombikormány volt, ami az istennek se akart rendesen visszatekeredni, hiába kérte az ember. Itt két lépésben javult a helyzet: egyrészt Pupp Balázs alaposan átnézte, kipucolta és átkente az első futómű GL-szemeit, amik kicsit szorultak. Másrészt végső elkeseredésemben megkértem, hogy vágjon még pár centinyi lukat a felső toronytetőbe, hogy még jobban hátra tudjuk dönteni a gólyalábat. Így lett 7 helyett úgy 12 foknyi csaphátradőlésünk (köznyelvileg utánfutásunk), Michael Jackson is megirigyelné.

datsun_260z_aardvark_2015_2_30.jpg

helló, itt karotta lakás,

itt keressük tovább a rossz kormányzás megfejtését.  gondolkodtam a tapasztalatokon, és egyre az a pillanat járt a fejemben, amikor levontatták a jó Hangyászt a ringről, én ültem az álló motorú autóban, és tekergettem a volánt a vonókocsi mögött.  Az az érdekes, amit nem csináltam közben: nem nyögtem és nem szitkozódtam. Ami egyet jelent: nem volt nehéz. Miközben pedig egy szervótlan, slickes autóban ültem. Ergo akármi van, nem elég nekünk az a csaphátradőlés, avagy utánfutás, ami most 7,5 fok.
ha minden igaz, a toronyban nem nagyon van hely, hogy jobban hanyatt vágjuk a gólyalábat. Viszont nagyon kéne mégis. Megteszed, hogy ránézel majd legközelebb, és megállapítod, hogy nyiszálás, plazmavágás, reszelés, csavaráthelyezés, akármi segítségével tudunk-e nyerni hátrafelé 1-2 centit? sajnos milliméterek nem fognak segíteni rajtunk.

datsun_260z_aardvark_2015_2_9.jpg

A tudomány azt mondja, hogy 10 fok feletti csaphátradőlés árthat az egyensúlynak kanyarban, annyira megbillenti az autót az élére forduló első kerék. Azt adja a jóisten, hogy egyszer teszteljünk annyit valahol nyugiban, hogy ez ki is derüljön. Egyelőre annyit tudunk, hogy az extrém utánfutással már visszaforog a kormány, ha érzékinek nem is nevezném. Nem kommunikál olyan cserfesen, mint egy iskoláslány ötös matekdoga után, pisztáciafagyi közben, de legalább van esély megfogni, ha hirtelen elmegy a hátulja kanyarban.

A hirtelen elmenő hátuljról van egy apró anekdotám. A Hangyász a születése óta olyan örömmel tolja maga elé a fenekét, hogy Nicki Minaj zokog miatta. Több oka is van rá:

datsun_260z_aardvark_2015_2_1_1.jpg

1: Az erős, hirtelen harapó, darabosan adagolható teljesítményű motor egy farnehéz autó hátsó kerekeit ráncigálja, amiken véletlenül pont ugyanolyan gumik vannak, mint az első kerekeken. 24-es slickek, mert 17-esben kizárólag ilyenje van a Michelinnek - és jellemzően nem 330 lóerős, hátsókerekes versenyautók viselik őket, hanem kupás Cliók. A hasonló felépítésű Porsche 911-esek elöl 27, hátul 30 centis slickeken szoktak menni, ami nagyon más.

2: Szerencsétlen a rugóállandók viszonya: a pálya-Porschék elöl-hátul lényegesen keményebbek a Hangyásznál, de hátul főleg. A Hangyászban lévő rugóstagok 200SX-hez készültek, ami egy hagyományosan orrnehéz autó, a súlyeloszlása lényegében a fordítottja a 46/54-es Datsunnak. Rugót kéne cserélnem, főleg hátul, de azt meg nem győzné megfogni a hátsó lengéscsillapító. Azaz gólyalábat kéne cserélnem hátul, de arra nincs pénz most.

datsun_260z_aardvark_2015_2_21.jpg

Itt jön a képbe Kiss Norbi, nagyjából ötszörös magyar túraautó-bajnok és kamion Európa-bajnok. Norbi követte a Hangyász-sagát, és tavaly a rémes Pannonia-ringi verseny után beleült. A verseny maga nekem elég komikusra sikerült: az első edzőkörben szétszakadt a bal féltengely.

datsun_260z_aardvark_2015_2_20.jpg

Kétórás szaladgálással sikerült Győrben keríteni egy cseredarabot, (ezért éri meg létező autókból legózni össze, amit lehet (köszi, Csizi)). Pupp Balázs heroikus küzdelemmel a helyszínen ki is cserélte. Pont addigra lett kész, hogy minden edzés nélkül felhajtsak a pályára a Super Lap-re, ami izgi dolog egy általam nem különösebben jól ismert pályán. Végül harmadik lettem.

datsun_260z_aardvark_2015_2_11.jpg

A verseny után történt, hogy Kiss Norbi beült a Hangyászba. Pont úgy kezelte a helyzetet, mintha új rabként dobták volna be a Csillag egyik barátságtalanabb cellájába; a biztonság kedvéért azonnal beverte mindenkinek az arcát. Minden sok volt, ami sok lehetett. Soha nem ültem senki mellett, aki ilyen tudományos tébollyal keresett meg minden határt, szigorúan felülről. Teljesen olyan volt, mintha megölni próbálták volna egymást a Hangyásszal, volt kör, amiben olyan keveset mentünk a pályán, mintha eleve legelni jöttünk volna ide a Rába-menti dombok közé. Gyorsan ki is szálltam, mert a 8-as kanyarban, ami egy gyors balos, a közepén egy huppanóval, leért a frissen fejlesztett diffúzor, és nem akartam, hogy letörjenek a szexi farokuszonyok. És azért, hogy lássam ezt a rettentő tusakodást kívülről. De főleg mert nyilvánvaló volt, hogy ha sikerül Norbinak egy körön át véletlenül végig az aszfalton maradni, akkor az nagyon gyors lesz. Végül addig ment, amíg ki nem fogyott a benzin. Azaz többet, mint én, mert mi ugye elszereltük az időt. De nem csak többet, hanem gyorsabbat is: egy köre lett gyorsabb, mint nekem, de az rögtön két másodperccel. Kettő másodperccel. Au.

datsun_260z_aardvark_2015_2_28.jpg

Amikor csatakosan kiszállt a benzin nélkül fuldokló Hangyászból, azt mondta: elég harcos volt. És hogy amolyan régivágású. Azt nem említette, hogy _jó lett volna. Szidta a pontatlan váltót és a rettenetes, éles túlkormányzottságot. Azzal gyanúsított, hogy nagyon kemény a hátulja, pedig éppen nem. Akkor nézegette egy kicsit a gumit és a felnit, és megkérdezte: nem nagyon széles ide ez a felni? Hát, a dokumetáció szerint nem: 9 hüvelyk széles felni a hivatalosan ajánlott, ez pedig 9,5-ös, ami papíron még bőven jó. Norbi szerint viszont attól olyan kellemetlenül hirtelen a tapadásvesztés hátul. És épp most adott nekem két másodpercet. Szóval csendesen bólintottam, és elhatároztam, hogy legközelebb a keskenyebb felnit rakom hátra is.

datsun_260z_aardvark_2015_2_17.jpg

A legközelebb a következő hungaroringi versenyt jelentette. Minden a szokott forgatókönyv szerint zajlott: az első menetben vittem egy utast, itt kiderült, hogy hülyül a gázbovden. Kijöttem, Balázs kicsit szerelt, visszamentem, hülyült a fék, kijöttem, leállítottam, és soha többet be sem indult. És valamikor közben mentem egy 2.06-ot, minden különösebb erölködés nélkül. És a feneke, az bizony jobban tapadt, mint korábban. Abszolút értelemben talán nincs több tapadás, de a minden figyelmeztetés nélküli hirtelen odakapás már nem jellemző. Ma is tanultunk valamit.

datsun_260z_aardvark_2015_2_23.jpg

Mit adott hát nekünk a 2014-es év? Műszaki értelemben rettenetes mennyiségű szívást, részben piszlicsárét, részben kiforratlansági természetűt, részben tapasztalatlanságból fakadót. Halt meg benzinpumpa-relé, vezérműtengely-végi jeladó, minden lehetséges ponton benzincsövek, motor- és szervóolajcsövek, ezek fittingjei, a karterszellőztetés és annak lecsapatója, féltengely, elmúlt a VVT-kivezérlés, tökéletlen maradt a fék, és akadós, kellemetlen maradt a gáz. A kezdetben diszkréten elfekvő szívótorkok előbb felállva átmeredtek a géptető lukain, aztán ocsmány porszívóházakba bújtak, amitől rosszabb a hangja, de jobban megy. Mindezek közben viszont monoton határozottsggal fejlődött a Hangyász. Az év folyamán 11 másodpercet gyorsult a Hungaroringen, úgy, hogy alapvetően nem _más rajta semmi. Pupp Balázst nem vettem feleségül, mert túl magas hozzám, de okom lett volna rá: ha nem hajtja heroikus kitartással, váltott lábbal és éjjel-nappal a hétfejű motorsport-szopórollert, akkor a Hangyásznak több köze lenne a kukákhoz, mint a kupákhoz. 

datsun_260z_aardvark_2015_2_25.jpg

A Z-t vezetni nehéz, fárasztó, néha elég ijesztő. Nincs még meg a bizalom, amit a sok közös mókakilométer hoz meg, és legfőképpen a tudat, hogy kibírja a következő kört is. Viszont voltak már varázslatos bonding-pillanataink, amikor én elhittem, hogy jó lesz, és jó is volt. Találtunk párszor közös ritmust, és minden gebasz dacára egyikünk se ölte meg a másikat. Az ennyi pénzből vehettél volna már egy... kezdetű mondatnak egyre kevesebb az értelme, a gyári állapotban ennyire gyors autók nagyon ritkák és nagyon drágák. Ráadásul nem is érdekelnek: én megrekedtem fejben ott, hogy ebből az autótetemből pár éve kinőtt egy facsemete. Most pedig lenyom egy új 911-est egy versenypályán. És nincs belőle több. És nincs kész. Jöhet 2015. (Jó, a második fele, de baszki, legalább már volt egy rendes Hangyász hétfő, és hol van még a karácsony!)

66 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mazzzzu 2015.05.11. 10:10:34

Köszönjük a HH-t, nagyon hiányzott már, nagyon élvezetesek a beszámolók, sajnálom, hogy megritkultak, de használod élvezed, úgyhogy király, csak néha jöhetne egy két beszámoló... (a hálátlan olvasók, mi? :D) A kocsi szép, kéne, alakul is, Kitartást és további szép sikereket!

protézisesh 2015.05.11. 10:17:55

1.) navégre!

2.) köszönjük!

3.) "de rajtam kívül valószínűleg senkit sem érdekel, hogy mikor melyik csavar miatt szívtunk épp" Nem a faszt nem... ÍRJÁL! SOKAT! (lééécciiiiiiiiiii.....)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.05.11. 10:22:02

Jóvanna! Idén rendesebb blogger leszek, eskire.

Flankerr 2015.05.11. 10:56:09

@protézisesh: Csatlakozom, mindhárom ponthoz.
@Nínó Karotta: Én már egy HangyászHónappal is boldogan kiegyezek :) És lehetne mondjuk a hónapokat kettévágni olyan írásokkal, amiket a flottád többi autójáról írsz. Mert jó hogy nem Hangászok, hidd el törzsolvasóid még a zimbabwei Jogász Tudástár 16. részét is elolvasnák tőled, a stílusod miatt.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2015.05.11. 10:59:09

@Nínó Karotta: Azért az asszonnyal is foglalkozzál néha! :o)

Sam8888 2015.05.11. 11:17:02

Csak nekem tűnik a segge alacsonyabbnak, mint az eleje? Nem lehet, hogy ez okozza a problémát? Úgy tudom, ez az autóiparban kifejezetten tilos (mármint, hogy az eleje magasabban legyen, mint a hátulja).

(Végre HH YEEEEEEEEEE \o/ )

Kiborg01 2015.05.11. 11:21:38

protézisesh: +1 !

Részletesen minden csavart minden hétfőn.
(Ez már 50% akit érdekel minden csavar :D )

lanciabacci 2015.05.11. 11:56:49

navégre +1, gratula +1, min. 365 +1 :)

mt-03 2015.05.11. 12:32:17

nem vagyok egy autos, plane versenyautos, de azert olvasom a szopasokat mert ez csikossal ellentetben nem a xarbol epitsunk xart kategoria, hanem valami olyan ami jo es valalhato dolog. tsak sajna az utobbi hosszu idoszakban nem volt mit (marmint olvasni) szoval jo hogy irol valemennyit, varjuk a folytatasokat ;)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.05.11. 12:33:08

Az ilyen kiváló közönségért éri meg kigyulladni és összetörni időnként, de erről részletesen majd legközelebb.

Flankerr 2015.05.11. 12:53:36

@Nínó Karotta: Ahogy nézem, 2 óra alatt kb. 4.000+ olvasó (a legtöbbjük tippem szerint velem együtt az FB poszt után érkezve), a számláló szerint. És mindez miattad. Ennél jobb inspiráció talán nem is kell :)

Spike428 · www.spike428.ucoz.hu 2015.05.11. 12:57:49

Húú végre HH! :) Most már (hosszú hónapok óta) jól indul a hetem!
@protézisesh: Maximális egyetértésem! :)

Józsi a guminagykeres 2015.05.11. 13:09:53

Per aspera ad astra. Ez erről szól.

Mennyit tud "elvileg" egy kupás clio a H-ringen?

nikarágja 2015.05.11. 13:14:11

Együtt lélegzünk veled Karotta! Ha mindig irnàl, csak egy kicsit, mikor eszedbe jut, akkor nem lenne olyan nehöz összehozni egy-egy cikket. Anyud és a feleséged hogy viseli a szàguldozo fiu tudatàt? Köszi! Hajrà!

wildpig 2015.05.11. 13:27:30

Visontán volt szerencsém 1 méterről figyelni a beindítást, aztabdsrstnit! Meg ahogy szépen fűzi az íveket. Nekem tetszett :)

Nyiri 2015.05.11. 14:58:10

A kutyás kép a legjobb :)

Csé 2015.05.11. 15:22:35

Ez az egész autó, a hangja és ahogy készült, érett, a belefeccölt munkahetek, stb. Ez jobb írás, mint egy bestseller! Hajrá, problémamentes(ebb) 2015-ös évet! :D

Biztos én vagyok a béna, van jutúb link, ahol az eddig készült videók ömlesztve megtekinthetők?! Vagy bújjam a blogot? :P

Burgermeister 2015.05.11. 15:27:44

ááááájjjjj de fászááááá vóóóótááál...:) imádom az írásaidat, meg a dátcsunt
:)
vakarimasz

csabulax 2015.05.11. 15:45:07

A vezető ülésén szomorkodó Csubakkáról lehetne több infó!

nem kéne... 2015.05.11. 16:02:34

@Sam8888:

Már nem annyira lóg.

@csabulax: Szemed leveszed a csajomról.

Tökösmákos 2015.05.11. 16:09:02

"lenyom egy új 911-est egy versenypályán" - már ha éppen kibír egy teljes kört. Megnézném egy negyedórás verseny közben hány kört megy a hangyász meg hányat a 911 és ezek közül mennyiben nyomja le. :P

Szkotti 2015.05.11. 16:32:26

@Takacsi: +1+1+ főleg a csavarokról+1!!!
A mondat olvasása közben ugyanúgy fölhorkantam, hogy "nemafasztnem érdekelnek a csavarok", mint protkós a kommentben :o)))

De valóban , a felgyújtást több helyen belógattátok már (pl. Égéstér, asszem) hogy most már tényleg lekéne írni, mi is vót tulképpen.
Megaztán az ilyen vidéki suttyók, mint én, akik nem járnak mindenféle párádra, meg közönségtalikra, neadja isten pályanapra (fú, dejó vóna egyszer valamelyik pályán bénázni az Esszázzal), csak az egyre ritkuló írásaidból szerzünk tudomást az új szerzeményekről, meg a régiek változásairól.
Pl. megéri-e LT autószállítót üzemeltetni, hogy az emberiség egyik égető kérdését feszegessem csak...

d4w84 2015.05.11. 16:40:49

meg lehet kerdezni hogy eddig mennyiben van a TELJES projekt?
tehat onnantol kezdve, hogy az auto eredeti alapja a tied lett?
szerintem konkretan 911es arban van mar, ha nem tobbe...

Sopánka76 2015.05.11. 16:43:30

yeehaw, köszi a poszt!
jobb itt olvasni rólad, mint bringán látni az Árpád fejedelem útján!
(bár asserossz, én is szoktam! :))

Tökösmákos 2015.05.11. 16:51:08

@d4w84: Én 4-5 milla körülre saccolom. Igaz csak látatlanban, de ritkán tévedek.
Ha pályázni kell autó a belépőszint 3 milla. Ha nincs JÓ szerelő spanod akkor a legolcsóbb megoldás ha veszel másfél milláért egy MR2 mk3-at, meg alá ugyanennyiért futóművet + fékeket. 140 ló kb 900 kilóra, amatőrnek bőven elég.
Vagy vehetsz egy régi hátsókerekes romot olcsóért (E30, alfa 75, stb) és kb 3 millából megvan futómű + fék + motor. Ladát olcsóbból meg lehet csinálni de sose lesz megbízható meg egy szinten se a fentiekkel.
Ha nem a köridő a lényeg hanem az élvezet akkor jobb egy limitált kiadású (challenge, stb) MX5 vagy egy Z3 M3.
Ha tudsz ÁFA meg vám mentesen behozni alkatrészt akkor a 3 milla helyett megvan 2-ből. De csak haveri szereléssel és a haveri munka ritkán a legprofibb ...

Tökösmákos 2015.05.11. 16:56:14

@Tökösmákos: A pesti lehúzást nem számoltam bele, ezek vidéki árak. Lehúzással 6 milla a reális a hangyászra.

nem kéne... 2015.05.11. 17:17:33

@Tökösmákos: Haver, ebbe mar a multkor is belefutottal, ne kezdjuk megint.
Megtalalod te azokat az idoket egyedul is, hiszen benne vagy a motorsportban.

Gyari mr2 is van a mezőnyben, az egy masik liga, meg a turbos is.

Csutortokon hozd ki a geped a hringre aztán intezunk neked egy helyet hogy indulhass.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.05.11. 17:55:17

Hejj, de rég volt már HH, most megint megcsapott, hogy mennyire betyárul néz ki. Csatlakozom a többiekhez, csavarok élettörténete határozottan érdekel.
@protézisesh: Kiváló összegzése az olvasói élménynek :-)

handras17 2015.05.11. 18:55:28

Végrevégrevégrevégre!

Csatlakoznék az előttem szólókhoz, én is olvasnám a csavarok életrajzát.

@mt-03: Nem mondanám, hogy rosszabb amit Csikós csinál (amúgy mellékesen, tudtommal Karottánál is van/volt veterán), mint ez. Más. Ez egy kőkemény versenyautó, míg Csikós járgányai a múlt egy-egy szeletkéi, amikkel hétvégenként ki lehet ruccanni a családdal (na jó, a Ponton más sztori, azzal nagyon bekapta szegény a maci szerszámát).

Ádám Tamás Makács 2015.05.11. 19:39:52

Eddig nem olvastam HH-t de ez kibaszott jóóóóó!!! :) MÉG MÉG MÉG ENNYI NEM ELÉG :) Óriási grat Karotta :)

Kamill Kardos 2015.05.11. 20:20:33

Üdv Karotta!

Nem mondom, hogy minden bejegyzést elolvastam volna, amit eddig a Hangyászról írtál, de kb. képben vagyok. Egészen onnantól ,hogy átkerült Powered Ákihoz, ahogy szép lassan alakot öltött, ahogy elvitte néhány körre a szerencséseket, addig, amíg láttam kigyulladni. :(
Az komolyan mondom szívfacsaró volt. :(
De! remélem te is úgy gondolsz erre, hogy "ilyen a popszakma". Ez sajna benne van...
Meg kell rázni magad és menni előre. Vagy inkább kilinccsel előre! :)
Nekünk, egyszerű földi halandóknak pedig az a dolgunk, hogy egy emberként kántáljuk: CSINÁLD! CSINÁLD! CSINÁLD!

:)

Csak így tovább.

Tökösmákos 2015.05.11. 20:23:44

@nem kéne...: Sajna nincs gépem mióta leTKztam a turbós 4WDt. Roadstert akarok mert azok jönnek be nekem a legjobban (mármint vezetésre, könnyű kasztni, orrmotor + RWD) csak rendes motorosra még nem jött össze a pénz. Gyenge meg nem kell mert az alá hiába veszek futóművet akkor se lesz jó pályára. Lehet veszek én is egy MX5 challenge vagy hasonló kiadást mint itt vki nemrég, de azért vmi erősebb jobb lenne.
Igazából egy levegős 911 vagy NSX kéne de azokra belátható időn belül nem lesz pénzem. Valszeg át kellene szoknom jobb kormányos autókra.

Az MR2-esek gyári futóművel nem valók pályára, sőt szerintem az mk2 (ilyenem volt) sehogy sem a súlya miatt. Turbóval sem mert ha elég erős a pályára akkor olyan hirtelen tolja meg ami egy középmotorosnál nem szerencsés. Esetleg egy jó futóművel, gyári turbós nem húzott motorral talán.
Mk3-ast sportfutóval nem próbáltam, gyárival sokkal jobb volt mint az NA mk2. Persze lehet hogy az a 12 év ami a két autó kora között volt is sokat számított :)

Tomato77 2015.05.11. 20:31:38

@mt-03: Csikóst megvédeném, mert az se szarból várat, csak más műfaj. Megfér egymás mellett a kettő. Nekem pl. nagyon bejön a Csikósi magasságú olajos szívás ugyanúgy, mint a Karotta-féle elmélkedős, tudományos megközelítés gyakorlatban való alkalmazása, időnként némi kudarccal fűszerezve. :-) Valószínűleg a részletes technikai dolgok és hardcore autópornó mellett a stílusuk is sokat dob az írások élményén. Havonta egy Hangyász sztori tényleg kellene.

Schütii 2015.05.11. 21:04:37

@Sheer_Driving_Pleasure: Jó amit kimásoltál, de azt tudjad hogy ezektől a kitörési hajlam nem feltétlenül múlik el, a meglévő pedig durvább és kezelhetetlenebb lesz.

Shadowbull 2015.05.11. 21:23:36

Azert jo olvasni hogy mukodik. Valahogy a Hangyasszal kapcsolatban az epikus szopasi sorozat jut eszembe, de minden jo ha a vege jo.

Szabo T 2015.05.11. 21:37:53

@Nínó Karotta:
Az M5 teszted utan az M3 teszt is felkerult a bimmerpost fooldalara:

f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1124425

Mindenkinek nagyon tetszett, de egy kis zavar tamadt az amerikai fejekben Bazso Gabor vs. Nino Karotta es Totalcar vs. Jalopnik relaciojaban.

nem kéne... 2015.05.11. 22:20:11

@Sheer_Driving_Pleasure:

1", annyival keskenyebb az első felni, amiből van négy.

a magasabb hátsó guminyomás meg kicsit furcsa ötlet nekem.
kb tudjuk már, miféle nyomást szeret az autó, ez nagyjából 1,5 bar hidegen, ilyenkor nagyjából egyformán melegszik a futófelület teljes szélességében.
ha ennél nagyobb nyomással megy az autó, a közepe jobban melegszik, a két szélén alacsonyabb a hőmérséklet( a közepéhez viszonyítsunk most), ami azt mutatja, hogy a gumi közepét jobban terheli az autó, viszont a két szélét nem használja ugyanannyira, ebből én azt vezetném le, hogy a gumi nem fekszik fel teljes szélességében.
ha ez így van, akkor tulajdonképpen még kisebb felületű gumival akarunk menni hátul, hogy lesz ebből túlkormányozottság csökkenése?

tényleg érdekel, de nekem pont másfelé lenne logikus, mint ahogy írjátok.

gss 2015.05.11. 23:02:09

végletekig részletes müszaki irásokat szivesen olvasnák a hangyászról
...aki meg csak felületesen érdekel a szerelés nézzen garázsvarázst
ja és tényleg sűrűbben a hangyászhétfőt !!!!

nem kéne... 2015.05.12. 01:00:53

@Sheer_Driving_Pleasure:

első felniből négy van és azok egy hüvelykkel keskenyebbek.
az utolsó képen látszik csak, a széles felninek szürke a közepe, a keskenynek meg fekete, ilyet csak az utolsó képen látsz hátul.
hátsóból is, az alap koncepció szerint két keskeny-két széles utcai és két keskeny-két széles slick.
17x8,5 et4 és 17x9,5 et MÍNUSZ 19
szóval most nyolcfeles felnin slick, a széles és keskeny felni közti különbözet jelenleg egy tőcsavaros nyomtávszélesítővel korrigálva.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.05.12. 10:17:53

@Sheer_Driving_Pleasure: A keskenyebb felnire húzott azonos gumi igazából nem ad érdemben _több tapadást, hanem azzal, hogy nincs annyira szétfeszítve, korábban tudja kommunikálni, hogy fogy a tapadása. Azaz nem jársz úgy, hogy szép progresszíven húzod az autót a kanyar csúcspontja felé, és egyszerre csak hirtelen elfordul a horizontod, mintha egy tank tornyában ülnél, hanem érzed, hogy kúszik kifelé a hátulja, és csinálhatsz vele valamit időben.

Sam8888 2015.05.12. 11:38:05

A kormány nemvisszapörgésen agyaltam még:

Nem lehet, hogy kevés a súly az első tengelyen? Ha jól emlékszem atom hátra van tolva a motor. Rakjatok pár száz kg pluszt az orrába, hátha... :)

nem kéne... 2015.05.12. 11:44:14

@Sam8888:

Pont ezert döntöttük hanyatt ennyire a golyalabat, hogy amikor elere emeli a kereket, az minel inkabb vissza akarjon állni a talpára.

Sam8888 2015.05.12. 11:52:38

@nem kéne...:
Az addig oké, de lehet nem elég ez neki.
Az MR2-nél hogy van ez megoldva? Mennyiben tér el a futóműgeometria? Gondolom a kormányművében van a vudu...

nem kéne... 2015.05.12. 12:15:39

@Sam8888:
Sose neztem mr2-t.
Miben különbözik...
Gondolom abban, hogy teljesen más.
Ilyen elképesztő utanfutassal nem tudnék mondani utcai autót.

Sam8888 2015.05.12. 12:21:32

@nem kéne...:
Lehet érdemes lenne vetni rá egy pillantást. Gyanítom, hogy ott a bölcső mögött van a kormánymű, nem előtte, mint a BMW-nél.

Sam8888 2015.05.12. 12:28:47

@Sam8888:
Rágugliztam, előtte van. Mea Culpa.
Viszont rakni pár vizeskannát az elejébe és úgy kipróbálni semmibe sem kerül. :)

nem kéne... 2015.05.12. 12:34:49

@Sam8888: Az, hogy hol a kormanymu, ilyen szempontból lényegtelen szerintem.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.05.12. 17:59:15

@Sam8888: A kormányvisszatérési hajlam teljesen geometria kérdése, a súlyeloszlás nem játszik benne. Az F1-es autóknak is jó a kormányzása, meg a 911-es Porschénak is, meg a Lotus Elise-nek is, meg a gokartoknak is. A csaphátradőlés/utánfutás és a kormánylegördülési sugár az érdekes nekünk, én hajlok arra, hogy az utóbbival foglalkozom még egy kicsit. Például felpróbálhatnánk egy viszonylag nagy ET-jű felnit, olyan 50 körül, ha találunk olyat, ami alatt azért elférnek a fékek.

Sam8888 2015.05.12. 18:14:28

@Nínó Karotta:
www.tacomaworld.com/attachments/390774157-jpg.84890/
:D

Amúgy milyen %-ban a súlyelosztása a verdának?
Nekem azért a súly tűnne megoldásnak, mert vezettem már autót, amiben nem volt motor (vontattak) és abban is hasonló volt a tapasztalat.

nem kéne... 2015.05.12. 23:01:22

@Sam8888:

1226 kg, ebből
be 293,5
je 285
bh 314
jh 333,5

azért ilyen nehéz, mert súly/lóerő határok vannak timeattackon, ez abban a kategóriában, ahol a hangyász még versenyképes, viszont az ellenfelek is, 2,7.
két dologra lehet büntetőpontot összeszedni, az egyik az állítható futómű, a másik a slick gumi, nekünk mindkettő van, így az össz büntetést beszedjük, ez konkrétan mínusz egy pont.
tehát ahhoz, hogy beférjünk a kategóriába, 3,7 súly/lóerő arány alá nem mehetünk.
na emiatt kellett vagy negyven kiló ólmot beszögelni az autóba, a jelenlegi 1226 kg ezzel együtt értendő.

e1 · http://beszoltam.hu 2015.05.13. 01:57:27

Bírom én a Hangyászt, és szívesen olvasok róla bármit, de azért az a 911-est és a Hangyászt összehasonlítani kicsit hülyeség.
Kezdjük azzal, hogy a 911-es a saját négy kerekén kigurul a pályára, majd lehet ott neki tolni egész nap, majd saját lábán hazagurulsz vele, miközben a bőrülésben ülve hallgathatod a kedvenc lemezed és a klíma kellemes hideg levegőt fúj az utastérbe. Szóval a kettő e téren ég és föld.
És igen, a Hangyásznak a jobb súly/lóerő aránya miatt talán jobb a körideje (bár, az azért függ attól is, hogy ki vezeti), viszont ha csak az számít, hogy egy jót akarsz pályán autózni, akkor a Hangyász nem más, mint egy szopóroller, amit két verseny között többet kell szerelni, mint amennyit összesen körözni lehet vele egész évben.
Amíg valaki szereti a dolognak ezt a részét is, minden a legnagyobb rendben, de ha csak autózni szeretnék, akkor tényleg jobb venni egy 911-est, vagy valami hasonlót és csak a kopó és fogyó dolgokkal kell foglalkozni, azon kívül pedig lehet nyugodtan autózni. Elvégre elég megnézni, hogy meddig is tartott, amíg a Hangyász egyáltalán össze lett rakva, és képes lett felmenni a ringre.
És az autó azóta még mindig nincsen készen.
Persze, Karottának ott az AE86, és egy rakás tesztautó is, amivel időnként kijut a pályára és tud autózni egy jót ha akar. Ez a lehetősége viszont a legtöbb embernek nincs meg.

Flankerr 2015.05.13. 09:26:22

@e1: 1. viszont ha egy mezei, vagy tuningolt 911-ről szólna ez a blog, nem 15 ezren olvasták volna el ezt az írást két és fél nap alatt, hanem tizedannyian. Ebből csak egy van.
2. És igen, nem hibátlan, sőőőt. De ez nem is valódi elvárás felé. Majd ha két év múlva is "ugyanitt" tart vele Karotta, akkor majd ő is átgondolja történetet. addig viszont élvezi. Igen, a szopást is.
3. "én megrekedtem fejben ott, hogy ebből az autótetemből pár éve kinőtt egy facsemete."
Nos, aki eme 3 pont alapján nem érti meg, mi a hangyász lényege, az gondolja át, és/vagy olvassa el a cirka 55 posztot ami róla íródott.
Ettől függetlenül a Hangyász nem bálvány, lehet kritizálni.

nem kéne... 2015.05.13. 12:55:09

@e1: Felhasználó oldalról sokat nem kell vele foglalkozni két verseny között.
Konkrétan semmit.

Tavaly egy este bementem vele Budapestre.
Azt leszámítva, hogy elhagytam vagy be vagy kiszálláskor valami nyolcvanezer forintot a Nagykörúton, tulajdonképpen semmi gond nem volt vele közúton sem.
Egészen addig, amíg rá nem jöttem, hogyan lehet viszonylag gyorsan felpakolni az LTre, közúton jártunk ki versenyre, ott se volt különösen macerás egy nem tervezett olajcserét leszámítva.
Senki nem várta az autótól hogy a legelső fotengelyfordulattol tökéletesen üzemeljen, ezt akkor sem tudta, azóta sem.
Számtalan hibás koncepció beépült az autóba, illetve Pwrákossal is beszeltem, talán o is máshogy oldott volna meg par dolgot, de mindenképp több időt szánna rá másodszorra. Egy halom kacatból szögelt egy jol rosszul de működő autót, ezen páran elhasaltak előtte. Az üzemeltetés már a távolság miatt is másra maradt.
Hogy ez én lettem, teljesen véletlen, akárki lehetett volna.

Nekem ez nem az a munka, amiből meg kell éljek, dolgozok én eleget ahhoz hogy ne legyen ra szükségem.
Amikor azt az autót javítom, versenyre viszem, hozom, bármi történik vele, az a szabadidőm.
Este, éjjel, hétvégén, kivett szabadnapon.
Az ominózus tüzet leszámítva nem nagyon volt olyan alkalom, hogy odament a Gábor es gyalog kellett korbemenjen a pályán mert nem volt mivel.
Nem azért csinálom ezt, mert menő.
Kétségkívül az.
Azért csinálom, mert érdemes, látom a Gáboron, hogy tetszik neki es egyre jobban megy egy egyre jobb autóval.
Engem ez az egy érdekel az egész sztoriban, semmi más.

yenoee 2015.05.25. 22:57:20

@nem kéne...: és erre még senki nem írt legalább annyit, hogy riszpekt? na, akkor most. :)

nem kéne... 2015.06.01. 15:27:04

@yenoee: Mondta olyan, aki számít, miért érdekeljen más.

Szabolcs Váradi 2015.07.30. 09:42:29

újra elolvastam (függőség) és hát lassan itt a karácsony :)

Sam8888 2015.10.07. 17:08:56

"2014-ben én voltam a világ legrosszabb versenydatsun-bloggere."

Úgy látom pályázol a 2015-ös címre is! :D
süti beállítások módosítása