Hangyász hétfő 44: Egy nemzetközi díj és egy sikeres próbaút - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 44: Egy nemzetközi díj és egy sikeres próbaút

2013. január 02. 17:10 Nínó Karotta

Boldog új évet, pupákok!

A Karotta-háztartás halmazati influenzafertőzéstől szenved, így sajnos a szokásos szószátyárságra nem számíthattok, mert nem nagyon látok a láztól. Viszont nagyszerű örömhíreim vannak. Egyrészt elkészült a Hangyász futóműállítás utáni próbaútját dokumentáló videó (magáról az állításról is lesz majd később). Megyünk rajta elengedett kormánnyal 260-nal (óra szerint) (igen, azért, mert nincs beállítva az óra, igazából 90 körül), továbbá vannak benne szenvedélyes szavak, sok vigyor és a szokásos férfiromantika. Ez látható itt:

Aztán itt van a 2012-es év búcsúajándéka: a Speedhunters nemzetközi közönségszavazásán a Hangyász lett az év épített autója. Illetve én lettem az év autóépítője, ami természetesen egy cuki csúsztatás, hiszen ez a cím Powered PW Racing Ákost illeti, legyen hetedíziglen áldott. Az érdem az övé, én a magam részéről csak a gégefedőporc sokéves polírozásával, némi zavaros elmélettel, illetve finanszírozási és logisztikai támogatással járultam hozzá a sikeréhez. Ja, és elolvastam helyette két használati utasítást.

hangyasz_speedhunters_pride.png

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ebben az eredményben vastagon benne van, hogy hiába volt a mezőny lenyűgöző a világ 5 sarkából, nem volt minden indulónak jelentős facebookos közössége, totalcarja és ilyen őrületes hátszele az anyaországból. Ezzel azt akarom mondani, hogy nem tartom magunkat különbnek a többieknél, sőt, minimális objektivitás mellett akadnak ott azért a Hangyásznál komolyabb projektek is. De ez semmit nem von le az örömömből, mert a díj azt mutatja, hogy a Hangyász, és minden, amiről szólni akar, beleértve az autóbuzériát, a tudományoskodást és a csökönyös kitartást, sokaknak lett fontos az elmúlt évek alatt. Kösz, Ákos, helyed van a világ tetején.

hh44 6

És végül egy különös karácsonyi örömhír:

2013-ra a Michelin Hungária adott egy rakás Michelin Pilot Sport Cup és Touring Slick gumit tesztelni. Ezeket használva fogjuk végigjárni az utat a beállítások keresésétől a futómű megértésén át a remélhetőleg egyre klasszabb köridők eléréséig. Igyekszem a hozzájárulásukból a lehető legtöbb szórakoztató tudományt kihozni mindannyiunk számára. És persze egy részét elégetjük majd látványos képsorok kedvéért. Tekintsük ezt afféle áldozatnak. 

Köszönöm, hogy meghallgattatok, most pedig folytatom a krákogást és a hidegrázást. BUÉK!

170 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s4tch 2013.01.02. 17:17:36

duplabazmeg! ki gondolta volna ezt fél éve... gratula (sokadszor) az ötlethez, ahhoz, hogy immár jól választottál szerelőt. kívülről nézve is élmény figyelni, ahogy összeáll a szajré, milyen lehet belülről.

Blade_RRunner 2013.01.02. 17:22:40

Gratula! 2013-ban pedig vigyorgós és sikeres köridő "kucorgatást" kívánok mindkettőnknek! Nekem már csak 1 tized a rendszámos motorral kitűzött 2:0x, legyen hát meg a mi akaratunk a kijelzőn! :)

rashy729 2013.01.02. 17:23:09

B.Ú.É.K!! :)

Először is jobbulást nektek! :) Másodszor pedig, a videó elég isten lett :D Jó volt újra hallani a hangyászt. :)

Nr01 2013.01.02. 17:23:30

Nem hiába... Baranya az Baranya! :D Ákos meg egy zseni! ;)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.02. 17:27:36

Naná, hogy nyertél, csak én szavaztam naponta ötször! Kékcédula FTW!

BUÉK!

hgabor98 2013.01.02. 17:33:26

Jobbulást! Hatalmas nagy gratula... Azért tegyél félre pár gumit a Fuji Speedway teszthez is! :D

WesT 2013.01.02. 17:44:55

Akárhonnan nézem, EZ KÉSZ!

Az hogy a buli előtt ki kell még sminkelni, már csak a 21. század nélkülözhetetlen velejárója.

Le vagyok hidalva!

Ákos, előtte minden kalapomat levetem! Gratulálok a díjhoz mindkettőtöknek, de a fő érdem a tiéd ebben az esetben.

Karotta, neked és kis családodnak pedig jobbulást.

tomnemtom 2013.01.02. 17:53:08

hogy klasszikussal éljek: "azé ez má valami, mi ?"
nem értem, miért vagyok olyan szenya, hogy mi a helyzet a lassítóberendezéssel ? nem bubog a bubu ?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.01.02. 18:00:47

Grat a Hangyászhoz, meg a díjhoz is! Ákinak meg sz.pogathatod a f.szát egész hátralévő életedben, megérdemli. :)

Most már csak sok-sok balesetmentes kilométert kívánok!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.01.02. 18:07:56

Gratulálok, természetesen én is szavaztam és megosztottam ahol csak lehet. :-)

Egyben üzenném bármely magyar gumigyártónak és forgalmazónak, h 4 db nyári gumi nálam is jó helyen lenne, ha kell posztolok is róla hetente! :-) Légysziiiii....

Karotta várjuk a további posztokat, gyógyulást és BÚEK mindenkinek!

sga 2013.01.02. 18:09:09

Gratulálok minden eredményhez! Király a videó, király a gép!

A Speedhunter szavazásos károgásokról pedig az a véleményem, hogy ez elsősorban egy közönségdíj, és csak másodsorban szakmai. Neked egy kicsit nagyobb a közönséged. Ez van.

Nem csak a speedhunteres cikket díjaztuk, hanem az egész projektet, a Hangyász Hétfőket, végső soron ez eddigi 'média munkásságodat'. Szerintem ez így természetes. A Chuck Norris híd is Steven Colbert lett. Nem hiszem, hogy ez probléma :)

$raczger · http://php-script.hu 2013.01.02. 18:18:57

Gyönyörű gépezet lesz, gratulálok a díjhoz is!

Nyáron ugye már ezzel mész a TimeAttackre? Jó lenne majd ott lefényképezni!

ChPh 2013.01.02. 18:34:30

Gratula!

Grat!

és jobbulást

Ja, meg ha véletlenül nem láttad volna, izé, a többieknek inkább, Ákos amikor nem off autókat csinál (:D):
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9bdxshyQ8iA

Dseries 2013.01.02. 18:38:17

A picsába azzal a sok gumival :O az szép támogatás.

L002 2013.01.02. 18:49:11

Nagyon jó volt végignézni ezt a videót!!!
Az első beindítás alkalmával kicsit megijedtem, hogy nincs valami jó hangja, de most menet közben nagyon kellemes volt, bár magas fordulaton nem hallatta a magát...
Jó hogy vannak ilyen emberek a világon mint PW Ákos aki ilyen alázattal odafigyeléssel, és TUDÁSSAL van a szakmája iránt!! Nem lehet eléggé megbecsülni egy ilyen embert..
Gratula Karottának, hogy ki tudott tartani a projekt mellett, és nem aprította fel vasba amikor úgy állt a széna. De azért a kis ördög ott bujkál bennem amikor az újságíró, az élet császára kap egy rakomány michelin gumit tesztelésre.... Bár nekem is lenne ilyen hátszelem, de félre ne érts csak a rosszmájúság innenső oldaláról tetem ezt a megjegyzést!! :))
Remélem lesz alkalmam élőben is találkozni majd a vassal és a tulajával valamelyik pályán, és eszmét cserélni egy kicsit a versenyautók világáról..
Addig is megyek és megnézem a saját projektautómat ami a lakatosnál van már legalább fél éve és kellően beépült a műhelybe... :((

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.01.02. 19:03:23

Szájababaszottul kurva jó érzés, hogy végre szalad a hangyász!!! Szavaztam én is, gratula a díjhoz! Jobbulást! Semmi pálinka meg ilyenek csak a türelem segít, gyógyulj!

dzolee 2013.01.02. 19:05:57

Gratula neked Karotta! Tényleg kívánja ,hogy olyan jó kövér gázzal forgasd!Jól mondta Ákos.Eszméletlen brutálisan kegyetlenül jó hangja van,ráadásul kurva jól néz ki!Én is kívánom a csapatós videókat!Kilincsel előre,füstölő hátsó gumikkal!Nagyon tetszik!Jobbulást a családodnak,és B.U.É.K.!

STi22b 2013.01.02. 19:10:15

Szép sikerült legyőzni a T.R.A Kyoto-s Kei Miurát, az elmebeteg Lambot építő Liberty Walkot és a Bisimoto-t is pedig az 993-as azért ritka igényes építés. Mindezekkel együtt, bár én is érzek némi elfogultságot(rajongók hadát stb.), de a nyereség talán annak is betudható, hogy te ezt azért még is magánemberként álmodtat meg, és magánemberként finanszíroztad nem "saját céges" háttérrel. Ilyen értelemben egyedüli hasonlóként ellenfeled, csak a szintén csővázás drift Hilux volt, aminél a hangyász, egyszerűen sokkal menőbb:) Gratulálok, várom az első anyagot ahol teszi a gép azt amire szántad.

johnclayborne 2013.01.02. 19:25:36

A fehér füst gondolom, azt jelzi, hogy eszi az olajat...
Bár Ti ezt biztos jobban tudjátok...

Nargoth 2013.01.02. 19:32:04

"Megcsináltad bazdmeg, megcsináltad"

DBandesz 2013.01.02. 19:36:51

Szívből gratulálok, és egyben jobbulást is kívánok!

Faby 2013.01.02. 19:36:52

@johnclayborne:
A fehér füst általában (a pápaválasztást kivéve) víz, vízgőz jelenlétére utal. Az olajnak kékes a füstje.

szeberenyi1 2013.01.02. 19:42:06

És kibírtad...legalább a benzin kúttól kifordulva odarúghattál volna egyet.Persze már erre a hangra is a fél világ recskázik, ferrarisok, lambosok izzadva forognak a sírjaikban de azért a fordulat mégis csak fordulat ugye! :D
Gratulálok.Így tényleg boldog lesz az új éved!

zUlU 2013.01.02. 19:52:03

Azért amikor elindultatok, és futott a gépsárkány, ahogy ránéztél Ákira... Az barátom vegytiszta szerelem volt. Komolyan azt hittem, szájon csókolod. :)))

Egyébként térdre rogytam a projekt előtt én is, legmélyebb tiszteletem és gratulációim.

Z.

misinator 2013.01.02. 20:00:03

Üdv Karotta!

Először is szívből gratulálok!
A szavazás eredményét úgy gondolom, hogy a helyén kezeled, a háttere ellenére is szerintem hatalmas fegyvertény! :-)

A videót később nézem meg hanggal - alig várom!

Influenza:
Már írtam több helyen is - pl. a Belsőség rovatban - ennek ellenére megismétlem a javaslatomat.
Működik.

Főzöl teát. Ahogy szoktad.
Odaviszed az ágyadhoz.
Leülsz az ágyszélére:
A pohár meleg teába - amilyen hőmérsékleten amúgy is inni szoktad - beleöntesz egy fél deci pálinkát.
Nem buzi-e vagy likőrt, vodkát, stb.
Rendes házi pálinkát.
Megiszod - mennél kevesebb adagra osztva /bűnrossz az íze, nem kóstolgatjuk: Isszuk./
Lefekszel az ágyba.
Elönt a forróság.
Spontán elalszol.
Felébredsz.
Nincs bedugulva az orrod.
Nincs lázad.
Nem vagy beteg.
Nem vagy másnapos!

Ha már több napja vagy benne, akkor sem késő, de ekkor a kellő hatás eléréséhez még két-három este meg kell ismételni.

Higgyél egy tüdőkórházi dolgozónak!

Még egyszer szívből gratula!

kamikazeee 2013.01.02. 20:05:19

Gratulálok, és a nemzetközi sikerhez meg pláne. Remélem, hogy a 2013-as év (át)épített autója címet pedig az én, szerény nevű autóm a "Kamikazeee Nissan Silvia S12 Grand Prix 2000 DOCH Turbo RS-X Street Legal" fogja elhódítani, a sok jenki Plug and Play tuner elől.
Addig is gyorsulást, azaz jobbulást!

zsg? 2013.01.02. 20:09:12

BUÉK! Mennyi lehet a súlya ennek a gépjárműnek? Egy időben nagyon matekoltam, hogyan lehetne egy csővázasított Opel GT-be áthelyezni egy komplett impreza sti hajtásláncot, de én a közelébe se jutottam a flexnek. Élvezd sokáig, ez egy életre szóló autó lesz.

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.01.02. 20:22:50

Na! Ezt nem gondoltam volna, hogy ilyen népszerű lesz az autó nemzetközi körökben. Azt hittem, valami német "építőkészlet" fogja elvinni a pálmát.
DE NEM!!!!
Nagy gratuláció kedves Mindenkiakihozzájárult!!!

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.01.02. 20:24:08

@zsg?: Én Alfa 75 3.0 Americát akartam anno a 155 kaszni alá betenni.
Majd egyszer.

1kutya 2013.01.02. 20:50:52

grat x 8 (ennyiszer savaztam) :-DDD

annyit azért belekötnék, hogy a váltósíkot - ha tudja! - akkor Áki a határolóval együtt elmozdíthatná 2-3-5 centit előre, mert még nézni is kín, ahogy váltasz (jó, tudom pufidzseki...).

...és természetesen mindenkinek BÚÉK!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 20:56:08

@kele123: Fontolgatom, hogy ezt egy matricára nyomtatom és felragasztom valahova.

Flankerr 2013.01.02. 20:58:58

@L002: " Bár nekem is lenne ilyen hátszelem.."
ezt úgy hívják, 12 (+x) év kőkemény minőségi munka..
Gondolj CSAK abba bele, hogy más vajon ír e 44 (+ még sok) tartalmas posztot az építésről, megnézik annyian a videóit..
Ha ezt más megcsinálja, EBBEN a minőségben, nála is fog kopogtatni. Ige, számít az is, hogy ő Bazsó Gábor. De ő az, aki ezt a reputációt felépítette. Ezt ne feledd el.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 20:59:21

@misinator: Nem iszom töményet, első az egészség. Egyelőre a gyógyszeriparnak adok esélyt, aztán jöhetnek a kínai orvosok. Ha az se segít, akkor talán a pálinka.

nagyonnagyon 2013.01.02. 21:00:35

"huhh milyen pici a hangyász" ez volt az utolsó gondolatom amikor vége lett a filmecskének. Mint a legjobb kacsázó kő :)
Buék és jobbulást !

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 21:05:00

@1kutya: Igen, a váltó nem lenne baj, ha előbbre kúszna pár centit, de sajnos arra nem nagyon van hely. Ennyire hosszú a váltóház maga, így sincs rudazat hátrafele. Szegény Ákos eleve rengeteget szívott a kulisszával, mert nem lehet hozzáférni a kardántól, ráadásul eleve oda rakta, ahova elsőre jónak tűnt, szóval nem hiszem, hogy van jobb megoldás. Majd megtanulok hónaljból váltani. Élőben nem olyan vészes.

rekspeiler 2013.01.02. 21:15:47

A végső verzió is 95-össel fog pöfögni vagy a motor 98-ra ill. etanolra lesz hangolva?

Milyen olajat használtok a motorhoz?

Grat a 2 sikerhez!

a márk 2013.01.02. 21:17:10

A dream come true! a mosolyod mindent elárul, megérte! és gratula és jobbulás és buék!

misinator 2013.01.02. 21:20:35

@Nínó Karotta: Döntésedet természetesen tiszteletben tartom.

Csak egy-két gondolat.
Az alap, hogy nem hülyék a gyógyszerkutatók.
De az is, hogy profitorientáltak...
Amióta ecetet használunk otthon öblítőbe, fürdőszobai felülettisztítónak/vízkőoldónak stb, azóta sokkal kevesebbe kerül, s mellesleg hatékonyabb.

A pálinka alatt nem cukrozott rézelejés, magozatlan ciános förtelmet értek, hanem minőségit tiszta forrásból; én pl. egy boldogkőváraljai ismerősömtől veszem, aki Göncön főzeti 48 fokosra. Nem 52-re, nem 60-ra...
Sajnos az ez évi adagra várni kell, mert az őszi főzetet még az eperfahordóban pihenteti februárig...

Visszatérve a pálinkásteára: Érdekes módon nem úgy üt, mint a pálinka - nem rúgsz be tőle a hagyományos értelemben, hanem bealszol :-)

S még egy gondolat. Régen az orvosok képzését az állam állta - tudod, azokra gondolok, akik megnézték a nyelved, a szemed, tapintással és kopogtatással vizsgáltak.
Ettől a korosztálytól hallottam ezt a módszert is /Tüdőgyógyászok/
Ma az orvosok képzését gyakorlatilag a gyógyszercégek finanszírozzák - tudod, azokra gondolok, akik ha elmész hozzájuk, rád se pillantva a monitort nézik /jártam vérgyűjtéshez rendelőket - tudom mit beszélek/. Egyből elküldenek műszeres vizsgálatra, majd rögtön felírnak vagy háromféle gyógyszert meg se kérdezve, hogy pl. mennyire sózod a levest. A gyógyszer márkája attól függ, hogy melyik cég képviselője volt legutóbb náluk...
Nem tehetnek róla - ezt tanulták.

Kérlek bocsáss meg, hogy szétoffoltam az oldaladat, a jó szándék vezérelt /Pokolba vezető út.../

Pihenj sokat, mielőbbi jobbulást!

Aztán jöhetnek az egyre nagyobb élmények, egyre jobb eredmények!!!

Hajrá Hangyász!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.02. 21:34:26

@misinator: en a forralt bor-fokhagymara eskuszom
mindig bevalik

a valto tenyleg kicsit fura, mint egy ikarus busz, de a gep perfekt
kb 1 eve irtam, ebbol sosem lesz auto
es let:)
jelzem ott nem let volna, ahol akkor volt

DP@i 2013.01.02. 21:42:17

Gábornak gratula és hatásos pirula, Ákosnak vállveregetés!
Nem értek hozzá, de őrjítően puritán és egyben dögös-brutális játszógép lesz a Hangyász. Számomra eddig csak gyári autó volt kívánatos, de ilyen részletekbe menő, (olvasóként) élményekkel teli szerelésekkel felvezetett vas csak jó lehet. Sose lássam gumifalban, max. kavicságyban, ha már az aszfaltot elhagyja.

Szavazás: ehhez sem értek, de én még arra is figyeltem a számos voksom leadásakor, hogy más-más gépekről (és IP címről) küldjem :D

Csikós Zsolt 2013.01.02. 21:46:07

Látom, sose fogok beleülni. Én nem vagyok már ilyen tornamutatványokra képes :-)

Rocko- 2013.01.02. 21:48:08

"2013-ra a Michelin Hungária adott egy rakás gumit tesztelni."
na, végre valaki megtalálta a potenciált a Hangyászban. öröm.

Rocko- 2013.01.02. 21:52:11

@ChPh: szép Audi.

@Csikós Zsolt: még nem ment ki a flex a divatból. :)

conmorientes 2013.01.02. 22:17:36

Ninó B+ és B+ és B+
Magam voltam a megtestesült kétség és a No1 Fan egyben a hangyász projekt egész ideje alatt.

Most pedig kalap emel !
No doubt......
Hiába a műszerénység nagyon nagyot alkottál, vagy alkottatok de ez teljesen mindegy mert csak a végeredmény számít.

Az pedig több mint látható hallható !

w a s d 2013.01.02. 22:18:30

@Nínó Karotta: És a Corolla ennél nehezebb? Vagy csak én emlékszem rosszul, hogy ez hangzott el az egyik (pár résszel az aktuális előtti) égéstér részben?

conmorientes 2013.01.02. 22:20:27

@Csikós Zsolt:
Persze Csík :) De azért csak bekuporognál, ha ezen kellene kicserélni a váltókulisszát :))))))

pobeda 2013.01.02. 22:22:07

Grat!
Én csak egyszer szavaztam rád. :)

Bushley 2013.01.02. 22:22:46

Ejha, kívánhatsz ennél többet Karotta?
Láz elmúlik, Hangyász megmarad. Jobbulást!
Ákostól mikor búcsúzik a járgány? Műanyagozás, fényezés mikor esedékes?
Kőkemény versenygép, üvöltve könyörög hogy két lábbal állj a gázra! Hány km a bejáratás?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 22:24:46

@rekspeiler: Majd az Ákos megmondja, de szerintem 95-össel programozzuk. Nem akarok etanollal szívni, olyasmi kell, amit tudok tankolni akár a pálya mellett. A 98-100 meg a gyári 10,5-ös kompresszió mellett feleslegesnek tűnik. De ha nem, azt nem bánom, a Hacsi eleve csak 100-ast evett a finnyás belpiacos motorjával. A lényeg, hogy benzin legyen.

Olajból most valami semmilyen van benne a szoktatáshoz. Mindegy, mit hígítunk széjjel a programozás alatt. Végül Motul 300V-t fog kapni, ez nagyrészt hitbéli kérdés, és nekem eddig csodálatosan bevált.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 22:26:10

@Csikós Zsolt: Leszedős ám a kormány. Kimértem, nagyobb az ajtónyílás, mint a combcsontod hossza, szóval megoldod.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 22:27:15

@Bushley: Január első felében hazatér, és azzal a lendülettel megy is cicomázódni.

powered 2013.01.02. 22:43:27

@Nínó Karotta:

Szia! Nem is a CR miatt, hanem az előgyujtás miatt javasolt a magasabb oktánszám, mert a kis ördögök a gyujtásban laknak... :-)

parasztvakitas 2013.01.02. 22:48:00

osszerakni es beinditani egy autot/motort mindig olyan mintha gyereked szuletne
en konkretan majdnem bogtem

(es van is olyan hangos)

Grat!

powered 2013.01.02. 22:52:08

@powered: A kipuffból jövő füst egyértelműen a játszós olaj műve. Túl sűrű, ( van is vele olyan olajnyomás, hogy 4 méter magasan is 2 méteres sugárba terül :-) ) és hidegen fent marad a jobb oldali szelepfedélben a picike kartergáz elvezető miatt. Ha tudok intézni jövő hétre még ket keddet, és legalább még egy szerdát, ezt is orvosolom.

Q-match 2013.01.02. 22:53:11

ez a kipufogó azért valamilyen szinten "tudományos" megalapozottságú, vagy csak úgy...?
a külső felvételeken jól érződik, hogy "mekkorákat lép", illetve lépne a járgány, ha hagynák.

nagyon szép munka!...mondjuk "...a beltér egyhangúságát megtörhetné egy-két színesebb betét, a kapcsolók némelyike eltér a környezete formavilágától, a kárpitozásra pedig már nem jutott sem pénz, sem fantázia; de bízzunk benne, hogy minden fillér a műszakai tartalomra lett elköltve..."

powered 2013.01.02. 22:57:05

@powered: még annyi hogy az olajhűtőpogácsa nem termosztátos, vagyis, folyamatosan kengeti benne az olajat a motor. Ezzel nyári pályázás alkalmával nincs is semmi gond, de mondjuk december végén, elég jól kitolja az olaj bemelegedési ciklusát. Melegen sehol semmi füst. :-)

Mc Master 2013.01.02. 22:58:39

@Nínó Karotta:
- Jobbulást az egész családnak!
- Boldog Újévet!
- Az autó sirály, gratulálok!
- Video úgyszintén, kedvencem a feliratozás, mely "hűen" követi az elhangzottakat: elbaxva = elrontva, B+ = barátom :D
- Nagyon tetszik az egész, de ha valamit ki kéne emelnem, az a határozott indulás. Hiába kis gáz, egyszerűen nem lehet vele lassan elindulni. Milyen lesz majd, amikor tényleg lehet neki tolni? Pfff... Szinte irigykedem.

powered 2013.01.02. 22:59:24

@Q-match:

"a beltér egyhangúságát megtörhetné egy-két színesebb betét,"

Többször javasoltam valami csinos karbon hatású fóliát, de mindíg hozzám vágott valamit! ( persze csak gondolatban, de kihallatszott ) :-)))

Q-match 2013.01.02. 23:00:33

"...de ha valamit ki kéne emelnem, az a határozott indulás. Hiába kis gáz, egyszerűen nem lehet vele lassan elindulni...."

na ugye, másnak is feltűnt :)

Q-match 2013.01.02. 23:04:54

@powered: ...és a kipuff? halványan emlékszem az írásra a kipuff születéséről, bocs ha tévedek, de akkor jobbára esztétikai kérdésként volt kezelve a dolog.
volt/van/lesz tervezett kidörrentő a gépen, vagy ennek nincs akkora jelentősége verseny-körülmények között? (-> csak mihamarabb ürüljön a fáradt gáz, oszt jóvan...? )

rekspeiler 2013.01.02. 23:08:03

@Nínó Karotta: Akkor jó benzin és gumi égetést!:)

powered 2013.01.02. 23:08:27

@Q-match:

Pontos méretek alapján, adott hosszra, és adott keresztmetszetre készült. Ezért is van annyira fonottkalácsra hajtogatva, hiszen ha rövidebb is elég lett volna hengerenként, akkor egyenes csövekkel lehetett volna dolgozni, és úgy kiállni a kasztniból..

Q-match 2013.01.02. 23:14:31

@powered: ahha!...ezt értsem úgy, hogy a leömlő az igazán kritikus szakasz, hogy azután már "hogyan folytatódik" a rendszer, az erősen másodlagos?

Q-match 2013.01.02. 23:17:34

@Q-match: ...néha elkap a vágy, hogy teljesen átlagos ( alatti? ) autómra egy havi cigipénzemből készíttessek egy a gyárinál rendesebb leömlőt, még a katalizátor áthelyezése árán is. aztán mindig győz a józanság...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 23:25:07

@powered: Oké, főnök, akkor lőjünk 98-ra. Ó, és azt említettem már, hogy gratulálok?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.02. 23:25:59

@Q-match: Éppen ellenkezőleg, az esztétikum nem számított egyáltalán, csak a számok. Itt volt róla szó részletesen: karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol

powered 2013.01.02. 23:28:39

@Nínó Karotta: Tisztelettel köszönöm de nem az én érdemem, csak megpróbáltam a lehetőségekhez, és a tudásomhoz képest a legtöbbet kihozni belőle. Remélem hogy elég lesz ahhoz, hogy stabilan, és megbízhatóan működjön.

powered 2013.01.02. 23:30:49

@Nínó Karotta: OMV 100 ami eddig a kereskedelmi forgalomban kapható nyálak közül a legjobbnak, és konstans minőségűnek tűnt. Ha nem okoz külön gondot, akkor ezt javaslom.

Bushley 2013.01.02. 23:43:52

@Nínó Karotta: Szemtelenül szép járgány lesz!
Ezek szerint az airbox most nem esedékes?
Tavasz első sugarai mellett reméljük legkésőbb meglátjuk milyen amikor 26cm tömény erőszak feszül neki a Hangyász szemének.

Remélem a tavaszi TC pályanapon mind a Datsunnal, mind a Powered M3 compacttal találkozhatunk.

bono92 2013.01.02. 23:52:58

@Q-match: Kárpitozás versenyautóba? Dafuq?

Q-match 2013.01.03. 00:00:07

@bono92: autósfirkász duma, erős idézőjelek között ( ez utóbbi látszik is )

Q-match 2013.01.03. 00:12:00

@Nínó Karotta: ez az írás kimaradt....köszönöm!
...de egyben válasz a kérdésemre is, miszerint a leömlő a fontos ( első visszaverődés ), ehhez képest a további szakasz(ok) nem annyira. nos fenti kérdésemben én ezen további szakaszra - ami kívülről is látszik - gondoltam.

habár sok ilyen autót lát az ember - persze nem az utcán - , ennyit ritkán lehet tudni az ilyen épített autók születéséről, főképp a vajúdásokról. nem csak az autó unikum, de ez az egész történet is ... és még hol a vége :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2013.01.03. 00:14:06

Megható pillanatok! Az év első újszülöttje, amely a műhely méhében tötött hosszú hónapok után megszületett, az első, hideg januári benzingőz lélegzetét szívja dugattyútól táguló hengereibe, prüszköl és szörcsög, hörög és morog, mohó és féktelen (szó szerint és képletesen), és alig várja hogy a pálya aszfaltcsíkjába haraphasson.
Gratulálok az apukának és a szülészdoktornak is!

rlazol 2013.01.03. 00:14:54

@misinator: nem akarok a gyógyszergyárak-orvosképzés teóriába belemenni, mert nem ide tartozik, de abban maximálisan igazad van, hogy a nátha ellen az összes cifra szarság nem ér annyit, mint az általad említett gyógymód! Esetleg egy jó adag forralt bor, de az már nem olyan garantált.

Ha pedig a beteg viszolyog egy azaz egy adag házi gyümölcspálinkától, akkor szenvedjen. :DDD

Karotta: _o_ gyönyörű darab! Feleséged gondolom rá is és Ákosra is féltékeny...

@powered: bármennyire is "nem a Te érdemed", azért nagy gratula. :DD

CSÖRR-CSI££ 2013.01.03. 00:30:47

Üzemképes Hangyász, Göncön főzött 58 fokos eperfahordóban érlelt pálesz(misinator)!
Szóval jól indul ez az év :)

remélem nekem is :/

Persze, sok sok gratula a kitartáshoz meg az egészhez!

hofi601 2013.01.03. 00:44:52

Gratula mindkettőtöknek!
Jó volt látni a vigyort az arcodon, Karotta, és természetesen: dögöljmeg, irígy vagyok! :) (Értsd: mielőbbi gyógyulást neked, és kiccsaládod részire!)
Van már helye az autónak?

poa ogapo 2013.01.03. 01:13:05

Dick', szart sem ér nincs rajta vonóhorog!

Az OMV meg egyszerűen hazaárulás!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.03. 02:50:52

Mondandom szavakba ontesehez a magyar nyelv eszkozei nem elegsegesek, igy csak egy aztakrvahbaz+ re futja :)

Ja es gratulalok, Akos egy nagyszeru ficko!!!

misinator 2013.01.03. 07:17:31

@CSÖRR-CSI££: Ha már repkednek a nyolcasok /98/:
Nem 58 fokos torokmaró, / s nem is 51.5/ hanem 48 fokos. Épp ez a lényeg!
Kóstolós pálinkás pohárból /tulipán alakú/ fogyasztva őrületes gyömülcsélmény!
Azt említettem már, hogy kajszibarackból van? ;-)

Laikusként azt gondolom, hogy inkább nyeljen a Nissan erőmű 98-100 oktánost, mint 95-t!

misinator 2013.01.03. 07:18:41

@misinator: Még a kétszelepes AlbeJa is megtáltosodik tőle, akkor egy V6!?

1127ccm 2013.01.03. 07:21:53

Mit is lehetne mondani. Magam sem csináltam volna jobban. :) Sőt alighanem sokkal rosszabbul csináltam volna. Igy végül igaz a fenti kijelentés. Gratulálok mindkettőtöknek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.03. 07:23:23

Ha a "kinek van több ismerőse a Facebookon" fotópályázatok rendben vannak, akkor ez is. Főleg, ha kimondod, hogy az övék is az érdem :)
Illetve, mindentől függetlenül megérdemelten nyert, mert nagyon jó :)

protézisesh 2013.01.03. 07:48:49

gratulálok, jó a járgány, má' csak be köll állítani :)

vancello · http://vancello.hu 2013.01.03. 07:52:05

Gratulálok, megérte szavazni ezek szerint.
A Michelin meg felkarolhatna más tehetségeket is, ha már így belekezdett.

tocibacsi 2013.01.03. 08:09:30

@powered: Először is ismét gratula Ákosnak! A videót elnézve egyre jobban várom a pillanatot, amikor az "amennyire tudsz, finoman"-t felváltja a "na nyomjad b*meg!"
Zseniális dolog látni, ahogy egy igazi autóval legózol ilyen lazán.

@Nínó Karotta: Neked pedig elsősorban mielőbbi gyógyulást, köszönjük, hogy így dögrováson is toltál egy posztot. Azért a futóműállítós, talán szívós részeket még behajtjuk! A speedhunters-es szavazáshoz pedig külön gratula, és nagyon szimpi, hogy - mint előttem is írták - azért helyén kezeled a dolgot :)

Hogy tervezitek, a motorvezérlő programozásáról lesz szó bővebben? Akár közvetlenül Ákos tollából?
Amire viszont kíváncsi lennék: a padló hol kerül fel? Ákosnál, vagy a műanyagosnál?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.01.03. 08:29:16

Megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Karottáné asszonynak, amiért idegekkel bírja a két játszós gyereket a családban. A pelenkást és a bőrkesztyűst :-)

Schütii 2013.01.03. 08:35:01

Ne égess gumit! Azt a gyereked is szívja majd, nem zavar?

LiiON 2013.01.03. 08:45:58

Én is szavaztam! Én is szavaztam!
Egy szőrszál az új gumikról engem is illet...
Nem lett volna igazságos, ha befullad a project!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.01.03. 09:25:38

@powered: @Nínó Karotta: Ó, gyerekek, ha egyikőtök sem vállalja a felelősséget a tetteiért, akkor a jövőben én kérném a gratulációkat. Majd habogok valamit, hogy igazán nem kellene, meg nem is az én érdemem, de köszönöm.
Sőt, tudok jobbat. Két másik helyre is postázhatnák a Speedhunters okleveleket. Nektek meg marad a kiprintelt képernyő. Na?
Majmok!!!:)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.01.03. 09:30:55

Tök jó, de én már elsején láttam a videjót!
Gratulálok egyébként, ismét!

Schütii 2013.01.03. 09:35:59

Basszus, a Datsun lesz a Nissan low-budget brandje...

dreamhotep 2013.01.03. 09:48:55

ezt megérdemelted karotta. élvezd.
fújd ki az orrod, rövidesen m3ak orrát fogod.
béke

alfax 2013.01.03. 10:48:37

a séró alapján nem csak hangyász, hanem rozsomák is XD

Madár Fokker 2013.01.03. 10:51:32

@Nínó Karotta: "Majd megtanulok hónaljból váltani." Akkor edzőautónak válassz egy Barkast, amíg teljesen összeáll a Hangyász.

alprazolam 2013.01.03. 10:58:41

jó, hogy a csavarhúzó nem esett bele a tankba.

kockablogger 2013.01.03. 11:36:39

Faszásos! Nem olvastam végig az összes komment, biztos szó volt a váltó helyéről, bár lehet, hogy csak a kamera helyzete miatt tűnt picit furának-kényelmetlennek. Rohadt jó lett, lájk, meg minden. Ha meglesz az összes sziremszarom meg persze a lóvém hozzá, lehet, az Uno is Ákihoz megy majd legalább a vemselésre. Tetszik, állat BUÉK és juhú.

aFx 2013.01.03. 12:43:19

Gratulálok!

Speedhuntersen egyébként végignéztem a többi indulót, kemény mezőnyben nyertél. A hosszú, kemény munkának meg szokott lenni az eredménye.

Ja és minden tiszteletem a párodé is, hogy bírta, hogy a férje egy Fairladyről álmodik a billentyűzeten hetekig, amikor ágy is van a világon...

Aztán persze kíváncsian várom a folytatást!

prom 2013.01.03. 15:17:11

Határtalan öröm átélni egy autó első útját! Gratula hozzá!

A váltókar-helyzetre nem lenne megoldás a kar megfelelő pozícióba hajlítása? mint pl a zsiguliban, csak ott hátrafelé van hajlítva... bár a váltógomb nem a megszokott irányba fog mozogni a forgáspont "elmozdulás" miatt, de ez megszokható (kicsit le-fel irányban is fog járni a szokásos előre-hátra mozgás mellett)

Hanzi 2013.01.03. 15:17:56

@misinator: A 48 fokos eperfahordóban érlelt kajszipálinkától én is megtáltosodom!
Ha lefejtettétek küldj fény post! Léci,léci,léci!

Petikepetike 2013.01.03. 19:53:24

Visszaolvastam a 43. HH-t és egy árva betű se volt róla a szavazásról. Nem értem. Most meg van nyerve, amiért gratula. És persze jobbulást, meg respekt mindenkinek akinek köze volt hozzá.

protézisesh 2013.01.03. 20:35:00

Kuuul, es tenyleg csak hirtelen lehet vele elindulni! :)

Rocko- 2013.01.03. 20:38:35

@ChPh: miért? télleg szép az Audi!
csak sajna nem arról szól a video. :)

Kombájnos 2013.01.03. 21:26:34

@Nínó Karotta: Ez az év autóépítője díj hmmm, kb annyira tűnik komolynak, minthogy az A38 lett a világ legjobb szórakozóhelye...

Ráadásul ahogy írod Te is, inkább Powered Ákit illeti a díj (az önkritikád nagyon rendben van).))

Ezzel ellentétben viszont két tavalyi munkádról szeretnék megemlékezni: az M5 és G86 videókért visszavonhatatlanul jár a különleges megbecsülés. Grat!

dr.oid 2013.01.03. 23:20:50

Nincsen oly szófüzér mi híven leírja
asztfaltra lapuló Fehér Sárkánygyíkja

hat leömlőm zengi az érces hangú fugát
halálra rémítve az útszéli kurvát
tüzes sidepipejaim megvadulva fújják,
hogy buszozó népek riadva tanulják:
Én a Hangyász vagyok Nippon büszke sarja
ádáz fémbendőmet Godzilla tüze marja
száz oktános benzin az mi engem éltet
peres abroncsaim marnak földbe léket
Farkaskölyök képzelt összerakott Mágus
nem egy kavics-kalmár sunyifej zugárus
minden porcikám vad száguldásra termett
ezért hagyta ősöm el a rozsdavermet
itt vagyok most -élek- széjjeltrombitálom
Én vagyok Datsun Z a megvalósult álom
gépészetem feszül egyre csak azt várja
mikor mozdul meg majd Ninó jobb bokája
addig is vonulok baljós mormogással
közben Mágus készül a motorbeállítással
gondos munkájával szépen összehangol
Jógazdám pedig trágárul szól s gangol
dalom visszhangozza Baksa minden útja
szomjam csillapítja a környék benzinkútja
mikor elkészülök áthajtunk a hegyen

kívánom a Hangyász legendás gép legyen.

Kniight 2013.01.03. 23:27:36

@Nínó Karotta: Ha már úgy is agyon paraméterezhető computer van akkor miért nem lövitek be 95 után 98-100-ra és etanolra is? Csak egy PC kell hozzá aztán tankolás után áttöltöd a megfelelő beállításokat. Még az is lehet hogy a computer több profilt is tud tárolni, kapcsolóval válthatóan -> Read the manual.

Kíváncsi lennék mit művelne a Hangyász E85-tel, a Carinám érzetre sokkal harapósabb alkohollal. A tizedmásodpercek nem hazudnak - nekem nem volt lehetőségem lemérni, és nincs szívem kínozni se.

TaaT 2013.01.04. 00:08:09

Mi van a Speedhunter Mentalist Car Of The Year győztes autójában :)

cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/962C-073.jpg

tiramiska 2013.01.04. 09:36:00

Frankó aútó! De, azért valóban kellet hozzá a FUN CLUB.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.04. 10:19:50

@Petikepetike: Nem írtam a szavazásról a blogon. A facebookon tettem ki a linket, és nagyon sokan segítettek. Hogy mennyi értelme van ennek, az nyilván kétséges, de az biztos, hogy jó érzés az eredmény, és Ákos simán megérdemelne egy életnagyságú lovasszobrot is, bronzból. Természetesen a ló száján egy orbitális turbófeltöltővel.

MTom 2013.01.04. 17:11:53

@powered:
Kopogásszenzor segítségével folyamatos előgyújtás-állítás van benne? Akkor tényleg van értelme a magasabb oktánszámnak...

powered 2013.01.04. 17:41:08

@MTom: Ezt kérlek fejtsd ki bővebben! Nem értem, miért kellene kopogásszenzorból kompenzált gyujtás állításra ahhoz, hogy nagyobb oktánszámú üzemanyaggal jobb teljesítményre hangolhassuk a motort?

Petikepetike 2013.01.04. 22:03:46

@Nínó Karotta: Ilyen sokan lennének fenn facebookon? Na mindegy, bocs az offért. Viszont jó tudni hogy e46 tulajként egy csomó versenyalkatrészt használok nap-mint nap :-)

MTom 2013.01.04. 22:12:15

@powered:
Korábbról származó emlékeimből táplálkozva írom, úgyhogy némi pontatlanság nincs kizárva:
Létezik egy olyan motormanagement megoldás, hogy néhány 10 fordulatonként a motorvezérlés kis lépésekben folyamatosan növeli az előgyújtási szöget (talán 1/8 fokonként?), amíg a kopogásszenzor el nem kezd jelezni. Ekkor visszavesz belőle kicsit nagyobbat, mint a felfelé lépések (talán fél vagy egy egész foknyit). Majd újra kezdi a kicsi felfelé lépegetést.
Ezáltal mindig a benzin kompressziótűrése által megengedett maximális előgyújtási szöghöz közel tud működni a motor. Azaz a motor "érzi", ha jobb minőségű benzin van benne, magasabbra tudja állítani a szöget, némi többlet teljesítményt elérve ezzel.
Gondolom az egésznek a fordulatszámtól függően van egy felső és alsó határa, azon belül van erre a játékra lehetőség.
Németül Klopfregelung-nak hívják, angolul talán Knock Control-nak...

MTom 2013.01.04. 22:22:41

@powered:
Bár ha a kérdésed inkább arra irányult, hogy miért kéne kogosásszabályozás, ha mindig ugyan azon, stabil minőségű benzin megy majd bele, akkor persze az a válaszom, hogy valószínűleg nem kell bele ilyen szabályozás...

Baly-München 2013.01.07. 01:52:49

Gratulálok!
A mindenit... Az elsö video után ez több mint hihetetlen!
Igy tovább!
;)

whale 2013.01.07. 22:20:15

@Nínó Karotta: Tudom, hogy ez itt off, de legalább biztos olvasod.:) Szóval qrva idegesítő, hogy az új index dizájnban, ha rákattintok egy cikkre, amit olvasok éppen, bezárul. Nem tudom ki volt, aki kitalálta ezt a fícsört, de örök faszkorbács legyen büntetése! És nem jó válasz az, hogy ne kattintsak rá!

Mc Master 2013.01.07. 23:24:43

@Nínó Karotta: Hello Karotta,
ne haragudj, hogy itt írok neked, de már nem tudom, hogy hol láttam reggel azt a blogot, ahol az új indexes felültre jövő kommentekre válaszoltál. Ott olvastam, hogy ez a layer-es megjelenítés valahol kikapcsolható, de nem találtam meg, sajnos. Segíts, légyszíves, mert én úgy szeretném olvasgatni az indexet, ahogy régen is tettem. A layerrel egy másodperccel lassabban töltődik be az oldal, nagyon sokszor nem is lehet róla kilépni, sem ESC-vel, se melléklikkeléssel, se az 'x'-szel.
Ha meg azt látnátok a visszajelzésekből, hogy a nép netán nem kedveli meg ezt az új fejlesztést, akkor ne erőltessétek. Én biztos nem fogok sírni utána.
A másik változtatást, az index2-t viszont jó ötletnek tartom, egyszerűbb válogatni, mint anno a blogketrecből.

Üdv: Miki

tocibacsi 2013.01.07. 23:36:04

@whale: @Mc Master: off vagy nem off, csatlakozom az előttem szólókhoz...

Adrian Mole 2013.01.08. 08:50:20

@tocibacsi: 1. oldal legalja, chekbox, boldogság.

tocibacsi 2013.01.08. 09:12:19

@Adrian Mole: chrome-ban ettől még nem lesz görgetősáv és a layer kezelés is bugos marad...

Adrian Mole 2013.01.08. 14:54:49

@tocibacsi:
Javítok. 1. oldal legalja, chekbox kikattint, oldalt újratölt, majd boldogság. Chrome alatt is.

Mc Master 2013.01.08. 15:57:56

@Adrian Mole: ja, Karotta is írta, hogy "lent", erre legörgettem az összes oldalt, az elmagyarázó-oldaltól az 1-en át a 2-ig, de nem láttam. Pedig a szemeim egy checkoxot kerestek. Most Te is írtad, gondoltam, teszek még egy próbát. És erre ott halványan a sor végén ott van elbújtatva egy "Cikkek rétegben". B+!!!!
Már tényleg azon gondolkodtam, hogy elfelejtek "indexelni", de megmenekültek.

Köszönöm szépen a segítséget!

whale 2013.01.08. 17:36:10

@Adrian Mole: OFF Óóóóóóó, b+!!!!:DDD Már kezdtem agyvérzést kapni. A múltkori reszelés elég lett volna, ezt egy cseppet túlspilázták... ON

tocibacsi 2013.01.08. 19:57:33

@Adrian Mole: a reload nem kellett, de görgetősáv ma délután még nem volt (mármint a gombja)

nick: 2013.01.09. 01:08:37

@Schütii: reméljük, hogy a gyerekeink is szívhatnak majd még néha egy kevés gumifüstöt - "csak az ízéért" ;-)

...amúgy szerintem is nagyon gratulálok! :-)

Adamfark 2013.01.09. 11:05:30

@nick:: Ezt ne akard!
Igazság szerint az összes gumifüstölő marhát be lehetne perelni közveszély okozásért.
A gumipor, és a gumifüst az egyik legrákkeltőbb anyag a világon.

Ric12 2013.01.10. 17:54:26

Úgy látom, ez a hét kimarad. :(

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.10. 18:50:15

@Mc Master: @tocibacsi: @Adrian Mole: Csak a jegyzőkönyv kedvéért jegyzem meg, hogy amit most visszakapcsoltatok, az nem más, mint 300*1200 pixel szemét. Hirdetés. A vállalat, különösen a sales nagyon örül neki, ha visszakapcsoljátok, de pont azért szedtük le, hogy sokkal kellemesebb legyen olvasni. A layerkiszolgálásban volt egy kis para, de már nincs. És nemhogy nem lassúbb, mint volt, hanem gyorsabb, ahogy logikailag is lennie kell, mert bájtban úgy a fele. Szóval adjatok neki még egy esélyt, igazából sokkal jobb. A régi nézetre meg ott az új tabban nyitás.

Adrian Mole 2013.01.10. 20:55:53

@Nínó Karotta:
Köszi, én nem klikkeltem ki, csak a kollégáknak próbáltam segíteni, hogy ne ebbe az irányba induljon a beszélgetés, hanem valami kocsiról értekezzünk ;)

Adamfark 2013.01.10. 21:01:35

@Nínó Karotta:
A becsukódási (nem becsukódási) para nekem is többször előjött. Ha jól emlékszem Mac-es Firefoxban. Ezért én kiixeltem a cikkek rétegben dolgot.

ON
Mester mi van már????

(os most már maradjon is ON!!!)

tocibacsi 2013.01.11. 10:20:22

@Nínó Karotta: Karotta, tudom, utolsó szemét antikapitalista köcsög vagyok, aki a Hangyásztól lopja el a forintokat, de én bizony AdBlock-ot használok. És nem csak a reklámokra, a címlapotok kb. 60%-a ki van vágva vele a fenébe, beleértve a videó és képajánló szekciókat, stb. A fless viszont egy rakat tetü hányás... A chrome berántja az egész oldalt egy szemvillanás alatt, de a layer meg ott molyol másodpercekig...

Viszont a fő bajom továbbra is az az új rencerrel, hogy nem 100% tökéletes:
- 10-ből kb 6× az index2 címlap jön vissza, mikor melléklikkelek a bezáráshoz
- nincs görgetősávom, hogy lássam, hol tartok a cikkben, és mekkora a terjedelme. Lehet, hogy ez hülyeség, de zavar. Főleg hosszú cikknél hiába van görgőm, egész oldalt gyorsabb a görgetősávval végigrántani, mint tekergetni vagy egeret elengedve ctrl/pgup/dn/home/end stb. és akkor a szemmel átfutom, mert keresek valamit c. dolgot nem is említettem. Egy egyébként layertől függetlenül érinti az oldalt, de nem minden esetben.
- Legtöbb esetben úgy olvasok online tartalmakat, hogy pl. átböngészem a címlapotokat, és ami tetszik, azt új tabokra dobálom ki, és végül egyben olvasom el mindet. Amit pedig elolvastam, bezárom. Ha ott is találok további érdekes hivatkozást, dobom külön azt is... Ez is megy bekapcsolt layerrel, de itt sincs jelentősége a dolognak, mert új tabon úgyis hagyományosan jelenik meg - jogosan persze.

Egyébiránt repesve várjuk a beígért futóműállítós posztot, és egyúttal remélem, hogy családostul meggyógyultatok! :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.11. 18:27:04

@tocibacsi:
Hát, nem vagy az a kimondott álomfelhasználó, az tény. Sajnos az adBlockra normálisan felkészülni marha nehéz, amellett, hogy nyilván nem is a tőlünk lopó olvasók élményének javítása a legfontosabb cél. Kérlek, ne vedd ezt zokon, pontosan tudom, hogy nagy reklámzajban olvasni rossz élmény. Ezért is volt az a mostani átalakítás lényege, hogy ezen faragjunk egy nagyot. De az is kétségtelen, hogy ha ma mindenki úgy dönt, hogy a te példádat követi, akkor holnap nincs munkám, nektek meg újságotok. Se blogjaitok. Lényegében semmi, csak a wikipedia. Mondjuk nekem az is tetszene, csak akkor meg kell tanulnom rendesen hegeszteni, hogy valamiből etessem a gyereket.

Az adblock viszonylag sajátos logika szerint széjjelmarcangolja az oldalakat, hogy ennek rossz működés a vége, az szomorú, mert minket utálsz miatta, de nehezen befolyásolható. Különös tekintettel arra, hogy ezerféle van belőle.

Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy valamit, amit eléggé szeretsz ahhoz, hogy rendszeresen fogyaszd, azt közben minden viziteddel meglopd egy kicsit, akkor már inkább flashblockkal tedd, mint adblockkal, az legalább nem rombol szét egy rakás mást is maga körül. Az újságírókat, a szervereket, a sávszélt, meg engem, aki most dumcsizok veled meg majd fizejtük ööö, hát, nem is tudom, miből. Ezek szerint nem a hirdetésekből, amiknek egyébként pont most dobtuk ki a felét. (Tudom, maradt így is elég, sőt, sok. Ez van akkor, ha ingyen kell a termék.)

Ami a többit illeti:

- 10-ből kb 6× az index2 címlap jön vissza, mikor melléklikkelek a bezáráshoz

Az Index2-re akkor érkezel, ha az Index1-en blogposztra kattintottál, és azt csukod be. A posztnak ugyanis alányitjuk az Index2-t, mert oda való. Ott a többi is. Ezt elmagyarázta az üdvözlőkép, ami az első vizit előtt fogadott. És elmagyarázza a nagy fejléc az Index 2 tetején. Ha az Index1-en blogot nyitsz, de mégse a kettőre szeretnél érkezni róla, akkor simán megnyomod a backet, ugyanúgy, mint eddig. Vagy új fülön nyitod, ugyanúgy, mint eddig. Ha mindent úgy csinálsz, mint eddig, pont ugyanúgy is működik.

- nincs görgetősávom, hogy lássam, hol tartok a cikkben, és mekkora a terjedelme.

Ha ez most is így van, az bug. De mi nem tudjuk reprodukálni. Írsz böngészőt és oprendszert?

- Legtöbb esetben úgy olvasok online tartalmakat, hogy pl. átböngészem a címlapotokat, és ami tetszik, azt új tabokra dobálom ki, és végül egyben olvasom el mindet. Amit pedig elolvastam, bezárom.
Igen, sokan olvasnak így, és ők nem is tapasztalnak semmilyen változást. Ez a kívánatos. Csak a szimplán kattintóknak lett bármi más, és nekik is csak annyi, hogy egy fél megapixel zajt leszedtünk oldalról. Szerencsére sokan bírják is, meg a statisztika is boldog, és nekünk az a lényeg.

Tiltott Lally 2013.01.11. 20:27:11

@Nínó Karotta: Ez már majdnem HangyászPénteknyi karakter volt :)

whale 2013.01.11. 20:41:00

@Nínó Karotta: Óóóó, akkor én ideális olvasó vagyok!:) Bevallom, ha engem érdeklő reklámot látok, még kattintani is szoktam.:DD Úgyhogy marad a hagyományos nézet...:)

whale 2013.01.11. 20:43:18

Egyébként, hogy visszakanyarodjak kicsit az autóbuzériához, a legújabb heppem, hogy az RBR-t billentyűzetről nyomom, mivel lusta vagyok előkeresni a kormányt a pincéből, ahová a költözéskor került. Elég kalandos így.:D

tocibacsi 2013.01.11. 21:20:53

@Nínó Karotta: nem akarom szétoffolni a kedvenc blogomat, az eddigiekért is kár volt, dobtam egy üzit privátban...

ChopiTzr 2013.01.12. 13:25:04

@Nínó Karotta: Bocs, de én ezzel kapcsolatosan off-olnék egyet azzal, hogy nem lehetne egy cookie-t csinálni ami jegyzi, hogy kiveszem a pipát a layer2-ből?

Mert iPad nem igazán szereti (nem lehet nagyítani és olyan az oldal mintha tömörítve lenne: recés karakterek/pixeles képek), a mobil verzió pedig lassabb hír olvasást, még inkább a számomra megfelelő hír nehézkes megtalálását teszi lehetővé, mert az ember nem sorokat és/vagy szavakat néz csak olvasás közben, hanem az egész területet értelmezi amit belát.

Gyengébb táblagépekről nem is beszélve, olcsó 7"-os droidos tableten, csak crash-el és vagy mobil index-et nézel, vagy Opera mini-vel kijátszod a dolgot, az meg közel sem nyújtja a megfelelő minőséget.

Esetleg lehetne egy külön tabletre optimalizált oldal, de az elején említett megoldás egyszerűbbnek tünik.

ON:Gratula a titulushoz amit a Speedhunters-en kiérdemeltel Ákival!
Történt mostanában valami a Z-vel? (elég egy apró morzsa is! :D)
Nem teljesen ide tartozik, de nem tudsz valamait a shitgun projektről? :)

Balage85 2013.01.14. 19:51:54

Remélem a múltheti hangyász hétfő pótolva lesz ám! :)

adam990 2013.01.15. 00:36:30

Legalább valami info lenne arrol mikorra várható a HH, mert ez így már nem állapot:D

Sam8888 2013.01.16. 18:02:14

A nép posztot kíván! Ezt a videót már rongyosra néztem! :))

nick: 2013.01.17. 00:21:03

@Adamfark:
inkább menjünk szép sorjában!
legelőször a leginkább rákkeltőeket szüntesd be, aztán a második leginkább rákkeltőeket, és így tovább!
...ha ebben a sorban eljutsz az alkalmi gumifüstölőkig, akkor megígérem, hogy nemcsak őszintén gratulálok, de vmi tetszetőssel meg is ajándékozlak! :-)
(komolyan)

nick: 2013.01.17. 00:25:07

...az meg asszem már régen volt, hogy:
kérünk szépen posztot! :-)

influenza már kipipálva, index2 megérkezett, mi akadály lehet még? ;-)
(jó, max a fentiek miatt esetlegesen szintén elmaradt családi élet pótlása...)

nick: 2013.01.17. 00:28:29

...és hogy off is legyek, csinálhatnád azt, Karotta - kihasználva az ilyen drogos banda gyengébb erkölcsű tagjait (pfejjj!... :-P) -, hogy a posztokat előbb fizetősen teszed közzé, majd x idő múlva már ingyen is, de csak az adblocker nélkülieknek, és legvégül, mikor már lejárt a lemez, akkor tolni ki a reklámot elvből nem nézők tömegei elé!
:-P

de a fentieket nem én mondtam! ;-)

lanciabacci 2013.01.17. 12:27:12

Már teljesen leveszítette a projekt a lendületét? Idén csak évszámmal jelölünk és csak Hangyász 2013 lesz? :)

ui: Drága Karotta, ha már 10 fogorvosból 9 látta a panorámaröntgenedet a TC főoldalán (TV link) december óta, akkor esetleg ugraszthatnád azt a képkockát, hogy ne rombolja tovább a rólad alkotott, egyébként előnyös összképet :)
(elnézést)

Mc Master 2013.01.17. 22:34:16

@Nínó Karotta: köszi a választ és még egyszer bocs az offért.

Király a Hangyász, gratulálok!

Valaki még egy másik cikkben elkezdett turkálni a zsebedben, talán emlékszel rá. Erre Te válaszoltál neki, most nem ismétlem meg, hogy mit, Te is tudod. Ez olyan info volt, amit én spec nem tudtam, de ehhez is csak gratulálni tudok. Példás életút.

RKr 2013.01.18. 09:28:02

azért egy bú vagy bá nem lenne rossz..

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.18. 10:59:16

Posztot Karotta Posztot!!!!!!!! De legalább égéstér volt tegnap mert már eret vágtam volna magamon.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.18. 17:04:47

@lanciabacci: @RKr: @HKV Atis: @nick:: Lesz poszt hamarost, csak nagyon mással volt nagyon sok dolgom, és ami ennél fontosabb, Ákinak is. De nem áll meg a verkli egyáltalán.

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.18. 21:11:15

@Nínó Karotta: Gondoljuk, hogy nem ülsz otthon és lógatod a lábad, pedig megérdemelnéd, csak megszoktattad velünk a jót és aki igazi TC olvasó, annak ezek a posztok olyanok mint a napi hernyó adag ha nem kapjuk meg elvesztjük az eszünket és habzó szájjal frissítgetjük a böngészőt!

atis123 2013.01.21. 13:03:58

@HKV Atis: Úgy-úgy. :) De ha valaki, hát én abszolút megértem milyen, ha több fronton kell helyt állni, és csak 24 órából áll egy nap. És nálam még gyerek meg asszony sincs.. No de hajrá. Mint lelkes autodidakta, kíváncsian várom az önfejlesztés újabb fázisait. :)

Sam8888 2013.01.21. 15:40:39

Hétfő van, remélem ma lesz HH...

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.21. 16:05:41

@atis123: Én is tudom havi 380-400 órát dolgozom nekem nem lenne már energiám posztolgatni. De ezek tartják bennem a lelket no meg az égéstér. Ma még biztos nem lesz HH hisz hétfö van majd max. holnap vagy szerdán remélem hallhatjuk a hangyászt magasabb fordulaton mint eddig mert már nagyon kívánná.

Mc Master 2013.02.11. 12:21:36

@Adrian Mole: csak elfelejtettem kitenni: :D
De végül is győzött a józan ész, már nem nagyon van layer.

Mc Master 2013.02.11. 12:23:19

@tocibacsi: nagy nehezen átszoktam az új tabban olvasáshoz, egyik nap persze elfelejtettem és erre mit látok? Rendesen jön be az oldal. Érdemes volt reklamálmi.
süti beállítások módosítása