Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

Hirdetés

Hangyász-dosszié

Hangyász hétfő 43 – Próbaút: nagyobb a füstje, mint a lángja

2012.12.18. 16:32 Nínó Karotta

Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban.

Köszönet Tóth Zolinak és Drága Siposúrnak a videózásért és a segítségért.

Igen, elképesztően, botrányosan kurva jó volt. Szanaszét csalinkázó futóművel, beállítatlan fékekkel és motorvezérléssel, mindenhogyan. Soha rosszabb első három kilométert, én azt mondom. És most akkor jöhet a reszelgetés.

2013-ra a Michelin Hungária adott egy rakás Michelin Pilot Sport Cup és Touring Slick gumit tesztelni. Ezeket használva fogjuk végigjárni az utat a beállítások keresésétől a futómű megértésén át a remélhetőleg egyre klasszabb köridők eléréséig. Igyekszem a hozzájárulásukból a lehető legtöbb szórakoztató tudományt kihozni mindannyiunk számára. És persze egy részét elégetjük majd látványos képsorok kedvéért. Tekintsük ezt afféle áldozatnak. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Lordmotor 2012.12.19. 14:49:55

*akarom mondani "élesben"

Gera 2012.12.19. 15:02:58

Komolyabb összegben mertem volna fogadni rá, hogy a faszparaszt narancstengerészben nem lesz annyi, hogy legalább egy köszönömöt kiizzadjon magából a bunkó trollkodására adott indokolatlanul udvarias válaszra.

A gép viszont fasza lesz, gratulálok!

Bret01 2012.12.19. 15:04:06

Gratulálok! szép munka! :-)
Használd egészséggel!

Palcsikov 2012.12.19. 15:06:25

Kedves Karotta, drága Hangyász!
Végig követtem Hangyász történetét, és sokáig nem is hittem, hogy lesz belőle valami. Na de lett!
Szívből gratulálok a hosszú munka édes gyümölcséhez, legyen sok örömötök egymásban!

Frw 2012.12.19. 15:12:02

Tessék betolni a fa alá!

Rowen 2012.12.19. 16:01:36

Meg se merem tippelni hány napot állt utána a cerkád :) Abszolút átjött mekkora királyság ez szal hajrá ;)

Cooper911 2012.12.19. 16:20:02

Na, már Augusztus 20 van? :D
GRATULA!

mt-03 2012.12.19. 16:32:59

erte en ogyauto, de mire jo? mit lehet egy ilyen epitett (gondolom kozutra kiemnni nem lehet) autoval? versnyezni palyan? vagy mi? van hasonlo gep vagy kategoria amibe ez belefer? es ha van is akkor egy folyamatos karbantartas tovabbfejlesztes nelkul lehet vele versenyezni? vagy csak neha kimegy oromautozik egyet aztan annyi? nem ertek hozza, csak gondolkodom hogy mondjuk 1-2 ev mulva mikor elmulik az ujdonsag varazsa, meg meg ezt azt csinalni kene akkor mi lesz?

Szkotti 2012.12.19. 16:34:06

Ez ám a karácsonyi ajándék!
Grat hozzá.
4:30 és 5:00 környékén az a mechanikus kattogás honnan jött?
Még két vélemény: a későbbiekre a csomagtérajtó kitámasztásához egy leselejtezett horgászbot megfelelő hosszúságú, és vastagságú darabja szerintem jobban mutat, mint a piros seprűnyél (és ráadásul a súlya közelít a 0-hoz), illetve értem, hogy nagyon kúl a bőrszíj a lefogatáshoz, de az már most látszott, hogy macerás befűzni.
Szerintem egy rugós, vagy az oldszkúl gumis lefogatás praktikusabb, és nem utolsó sorban folymatosan feszítve tartja az ajtót, míg a bőrszíj megnyúlik, az ajtó huppog, Karotta szája körül meg vékony porcsík lesz, mint egy kezdő bányásznak.
Amúgy király.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.19. 16:41:08

@Nínó Karotta: Szívből gratulálok, ez nagyszerű!

Nem tudom írta-e már valaki, hogy a hangja még így is bitang! Azt is örömmel látom, hogy a Prius is tud újra járni - közben olvastam, hogy azért még Fagifor, meg meleg tea kell neki.

Szkotti 2012.12.19. 16:42:49

@mt-03: Ha gondolod, válaszolok én, bár a tulaj is gondolom leírja.
"de mire jo"
Lecke 1: autóépítés haladó szint
Lecke 2: autóbeállítás alap, majd haladó szint
Lecke 3: autóversenyzés alapszint
extrabónusz: hogyan válasszunk ki Magyarországon speciális feladatra alkalmas vállalkozót.

"mit lehet egy ilyen epitett (gondolom kozutra kiemnni nem lehet) autoval? versnyezni palyan? vagy mi?"
Minek néz ki? Versenyautónak? Pályaversenyautónak? Jé, pont arra való.

"folyamatos karbantartas tovabbfejlesztes nelkul lehet vele versenyezni"
Folyamatos karbantartás nélkül _semmivel_ nem lehet versenyezni.
A fejlesztés pedig a hobbi része.

"elmulik az ujdonsag varazsa, meg meg ezt azt csinalni kene akkor mi lesz"
Valaminél, amire 10 évet vártál, nem múlik el egyhamar a varázs. Ha mégis, akkor eladja, és csinálnak valami mást. Mi ezzel a gond?

Ha valamit rosszul látok, javítsatok ki, de hogy a 43. "adásnál" még mindig nem jön át embereknek, hogy miez és miért, attól kész vagyok...

phaidros 2012.12.19. 16:44:11

@Nínó Karotta: Karotta, nehogy már megmagyarázd ennek, pláne kétszer. Gyökér szegény, agya nincs, olvasni nem tud, csak a természet fura fintora, hogy írni valamelyest igen. Hagyd a földben nyugodni.

ON: nem hittem, hogy ezt a videót valaha látni fogom, sok boldogságot a géphez!

Kand_Úr 2012.12.19. 16:48:32

Hihetetlen, hogy a bontószökevény váztól eljutottál egy működő versenyautóig! Gratulálok Neked is meg a mesternek is, ez nem kis áldozattal járhatott egyik oldalról sem... És ami a legszebb az egészben: nem csak nézegetni csináltátok, hanem arra használni ami, csapatni és örömködni! : )
Az anyagiaskodásról: max. az asszonynak tartozol magyarázattal, nem nekünk. ; ) Én speciel örülök annak, hogy van olyan ember, akinek értelmes hobbija van (autó-motor) és nem f*szságokra költi a pénzét, ha már meg tudja tenni. Bár lehet ez a Hangyász már nem is hobbi volt(/lett), hanem egy álom?!

Szociknak vége 2012.12.19. 16:52:10

Jaj de jó hogy a teszteket nem lehet kommentelni de a hangyászhétfőt azt lehet! :DD Örvendjünk asszem szétlájkolom a TC-t!

LAPoska 2012.12.19. 16:59:41

@Schütii: Azt tudom, hogy terhelesen, nagyobb fordulatnal mas muzsika hog szolni, de akkor sem jo ez igy... :-D

de amugy meg ertem... nem is volt nagyon masmerre ellvezetni a kiput, mivel hely nuku... Pedig kar...

De a 86,7%-ba tokeletes hang legyek az auto legnagyobb baja, most is, es a jovoben is... ;-)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.19. 17:13:13

@powered: Nem tudok úgy tetszést nyilvánítani, hogy ne sikerüljön túl homoerotikusra, ezért csak annyit írok, hogy gratulálok!

Jobb a társadalomnak, hogy ez lettél, nem pedig bérgyilkos, vagy katona.

Tisztelem a maximalizmust, és a kitartást, a saját munkámban is vannak borzasztó holtpontok, pedig az nem alkotás.

A kertben álló autókról azt hittem, hogy mind a tiéd :)

Time Machine Works 2012.12.19. 17:21:17

Reméljük a mester a munkadíjból tud majd invesztálni egy távirányítós kapura. :D
Amúgy gratulálok a kocsihoz, ha végleg összeáll, leld a legnagyobb örömödet benne.
(persze a gyerek után ez csak a második legnagyobb öröm lesz, de akkor is...)

dr.oid · http://projectkronos.blog.hu 2012.12.19. 17:30:28

Borongós téli apokaliptikus alkony
hómaradványok a szürke árokparton
monoton morajló furcsa gurgulázás
Nínószörnycsecsemő üvöltő oázás
Tanácstalan eb néz ez miféle szerzet
mit gazda garázsa jópár hétig rejtett?
Egy földhöz lapuló lapos fehér sárkány
Csodásarcú Lapo is hörögne meglátván
Ifjú Farkaskölykünk Hangyászcsemetéje
kit megszült P Mester garázsának mélye
most lassan araszol próbaútra vágyik
formás plasztiktestén bágyadt napfény játszik
gurgulázva szürcsöl tüzes versenyétket
reméltem, hogy Nínó nem követ el vétket
s nem keni e géplényt fának oldalára
nem az első út lesz a Project H halála.
Varázslatos ádvent illendő ajándék
testet öltött álom szakértelem szándék
úgy látom vidám lesz most az ünnep tája
s jónéhány parasztnak tátva lesz a szája.
Funkció és forma báj kellem és szépség
nesztek idebaszva fikázó troll népség
reszelgessed ápold tuningold és hajtsad
ne csak gépszobornak a kertedben tartsad
örülök, hogy kész van örülök, hogy bömböl
köszönöm, hogy kaptam a gyermeki örömből
tessék a fa mellől az ablakon át nézni
(hitvány rímeiért dr.oidot ekézni):D

Schütii 2012.12.19. 17:53:09

@Nínó Karotta: Oh, megint elfelejtettem azt a fránya Cavinton bevenni.. :D

LuxiMFP 2012.12.19. 17:57:32

Azért ahogy elnézem, Powered Áki parkolója is kiadna vagy két TC tévéműsort...

Schütii 2012.12.19. 17:59:20

@LAPoska: Hát jah, fura egy V6-os járása ha teljesen független egymástól a két hengersor kipufogója, 2x3 hengert lehet hallani, az úgy más mintha egybe menne minden hengeré. Viszont nem a hangra lett kifejlesztve ez a rendszer, hanem a teljesítményre. Persze-persze, egyébként is "illik" egy kicsit osztozni a "gazda" örömén.. :)

Schütii 2012.12.19. 18:01:38

@LuxiMFP: pl. M3 Cabrio.. hmm... :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.19. 18:04:11

@Schütii: @LAPoska: Tessék szépen kivárni a teljes terhelést és a fordulatot. Nem lesz rá panasz. Mondjuk nekem már így sincs, pontosan ilyen hülye, lusta, dübögő öregautó-alapjáratot szerettem volna, amiről nemhogy megtippelni lehetetlen, hogy egy korszerű DOHC V6 csinálja, de még úgy is nehéz elhinni, hogy tudod. Nagyon boldog vagyok vele.

ChPh · http://szampatikus.hu 2012.12.19. 18:20:42

@Nínó Karotta: Akkor lesz majd ezer wattos vigyorgás egy hétig, ha majd teljes terheléssel mehet a Hangyász kilinccsel előre veled :D

misinator 2012.12.19. 18:25:43

Tisztelt Gábor!

Tiszta szívből gratulálunk és osztozunk az örömödben!

Hogy kik!?
Nem csak én, hanem a nejem is, aki az utóbb időben minden videódhoz leült - izgulni, örülni velem, Veled.
/Merthogy attól, hogy nem szóltam hozzá, még szorgalmasan követtem a kanosszajárásodat/

Hidd el, - majdnem - tökéletesen át tudom érezni az örömödet.
Hogy miért? Nagypolákom volt - egymás után kettő - s mind a kettőnél volt egy részleges motor felújítás.
S az első indítás, az első méterek a nyers motorral; izzadtan, olajosan, fáradtan, legbelől félve, hogy valami nem bírja, de remegve az örömtől, ahogy a GÉP ÉL.

A mostani filmedhez hadd' meséljek el egy pici, semmilyen - de számomra maradandó élményt.
18 éves voltam 88'-ban, az első /14 éves/ Nagypolszkim volt - tudjátok, mindig az első a legemlékezetesebb :-) S egyszer útban hazafelé elkezdett kelepelni a motor.
Hazajöttem vele azt a kb. 6(!) kilométert Szikszó környékéről, a Turultól, s szétszedve derült ki, hogy az egyik dugattyú a csapszeg felett kettészakadt - láthatóan fáradt törés volt.
Ez volt péntek délután - szombaton lagziba mentünk volna...
Szereztünk egy használt dugattyút, új gyűrűket, s összeraktuk a motort délre. Beraktuk a helyére, picit járattuk.
Nem raktuk fel a motorháztetőt a nyári forróságban, hanem az utcákon csorogva - mint Te most - elgurultunk haza apámmal megmutatni édesanyámnak, hogy jár a motor, él az autó, készülődjön, megyünk a Miskolc melletti Felsőzsolcáról a lagziba - Nyíregyházára!
A nyers, asszimetrikusan szoros motor rázkódott, remegett a helyén, ahogy néztem a szélvédőn keresztül, forgott a hűtőventilátor, még kelepeltek a szelepek, gurgulázva öblögetett a hátsó dob nélküli kipufogó; ÉLT!
A szerelőhöz visszafele menve a barátok kint álltak az utcákon /kerítésfestés, miegymás/, megállítottak mindenhol. Állítgatunk az alapjáraton, a gyújtáson, az elkenődött olaj, zsír füstölt el a motorról, leömlőről.
Motorháztető fel, haza, fürdés, makkos cipő, bőrnyakkendő, színes öltöny /köröm alatt feketeség a szereléstől.../, s irány Nyíregyháza 110-120-al!

A többi már nem érdekes: Hiba nélkül megjártuk, király lagzi volt.

De az a pár kilométer, az a látvány, hang, ami belém égett a motorháztető nélküli útról, azt az Alzheimer-kórig soha nem feledem!!!

Még egyszer szívből gratula!!!

akos696 · www.focusauto.hu 2012.12.19. 18:27:04

Szintén régóta követem az eseményeket és pécsi lakosként fogalmam sem volt, hogy a közeli Baksán ilyen tuning guru él! Le a kalappal mindenki előtt a munkáért, a kitartásért! Nekem a garázsban áll egy szaros Yamaha Beluga felújítási céllal, amivel egy év alatt addig jutottam, hogy szétkaptam és néhány alkatrézt beszereztem.

Karotta! Az Off VFR-el mi van? egyszer megvetted, aztán azóta nincs hír róla, pedig nagyon kíváncsi lennék (nekem is ilyen RC36 van). ON

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.12.19. 18:29:53

Mindenképpen gratulálok, jó érzés lehet!

Typoon 2012.12.19. 18:38:21

@Nínó Karotta: Alig várom, mikor a Dyno padon elrúgod neki 8000-ig. :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.12.19. 18:39:46

Nem működik a tolatólámpád ;)
Gratula, ez ám a karácsonyi ajándék!
Boldog Karácsonyt!

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.12.19. 19:02:06

Gratulálok, mind az építőnek, mind az építtetőnek. Mindkét oldalról kellett egy talicska türelem, hogy idáig eljussatok és ne az öt liter benzin meg egy szál gyufa legyen a történet vége :)
Néha a saját romjaimra szívesen rádönteném a kannát, és hanyagul a hátam mögé vetném az égő gyufát...amikor valami nem elsőre de tizedjére sem stimmel és nem áll össze...
Szóval respect. Szép volt, innen már csak nyerni lehet.

Schütii 2012.12.19. 19:08:47

@Nínó Karotta: Jah, a gyári 350Z hang az nagyon szintetikus. Szeretem a 6 hengert bármilyen formában úgy általában, de az nem éri el az ingerküszöbömet, még egy felmérgesített turbótlan 4 hengeres is izgalmasabbat produkál, pedig hát...

nagyiWRX 2012.12.19. 19:15:26

Tök jó !!!!!! nemrég én is átéltem ilyet :)))

Bushley 2012.12.19. 19:16:29

Karotta? Nagyon úgy tűnik te leszel az Év autóépítője.
Hangyász is igen közel van már hogy mohó hiénaként falja a versenypályán a köröket. Szép munka!
Apropó Hiéna! Tisztességes méretű rajongó táborod egy kis részének nem adod meg az esélyt hogy pár kör erejéig élvezhesse a jobb egyet? :)

DemoJoe 2012.12.19. 19:16:53

Autónak látszó fegyver! Vigyáz ne halj meg tőle!

SomiTomi 2012.12.19. 19:38:55

@Nínó Karotta: Iszonyú jó hangja van, királyul néz ki, és még megy is. Kívánom, hogy kellően ki tudd élvezni a hátralévő két napban! :)

dreamhotep 2012.12.19. 19:58:55

végre youtube!
karotta gratula és sok örömed legyen benne

dieselrocket524 2012.12.19. 20:02:41

uhh nagyon szép hangja van és megfordul álo hejbol :D nagy baj inen már nem lehet :)

metalex 2012.12.19. 20:04:36

@Nínó Karotta:
Na igazam volt/vagy igazam volt, hogy idén még menni fog a bódé' ? :-) !!!!
Tudom, hogy nem (csak)miattam tetted, de kösz', hogy még az idén menetél vele egy kőőőőőőőőrt ! :-))))))
A video nagyon jó, de basszus, ahogy kóválygott az úton.....
Egyet ígérj meg. Beszerzel valami jó minőségű HD belsőkamerát, mert rengeteg belsőkamerása felvételt kell megosztanod velünk !

tocibacsi 2012.12.19. 20:29:11

@metalex: HD kamera: dobjunk össze egyet Neki karácsonyra :P

jk88 2012.12.19. 20:45:21

Milyen kár, hogy már csak 2 napod van kiélvezni... Pénteken világvége! :D

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2012.12.19. 20:47:19

Fókarizs! Zsúrkároly! Nagyon kamion! Beszaurusz!

Csakokosan 2012.12.19. 21:11:39

Mr Karotta és Áki!

Irigykedve néztem végig ezt a "terhességet", ahogy kihordtátok az is csodás volt, de a születés utáni pillanatok... A világ csodája ez az újszülött!!!!!!!
Tanítsd meg mindenre amit tudsz és Ő is megtanít majd mindenre amit tudnod kell!
Le a kalappal!
Gratulálok!
Szép jövőt!

slake87 2012.12.19. 21:43:43

Nagyon komoly hangja lett!:)

tszb_arch 2012.12.19. 21:56:21

Egy 30 feletti férfiember gyermeki mosolya minden pénzt és fáradtságot megér! Bár mindenki ilyen alapossággal csinálná a dolgát, legyen az hobbi, vagy munka.
Üdv!
Balázs

Baly-München 2012.12.19. 23:07:19

Gratulálok! Igy boldog a karácsony! Èrdekes, hogy mindenki a hangjával van itt elfoglalva. Pedig az Auto eddig (ha jol itèlem meg) 30-40 Km/h melllett hihetetlenül ès valodi aggodalomra okot adoan instabil. Fèk ès futomü állitásal szerintem ezt nem lehet korrigálni. Lehet, hogy komoly utomunkálatokra lesz itt szüksèg? Nem? Mit Müvelne az Auto mondjuk 200 km/h - nál? Komoly sulyelosztás problèmák is lehetnek itt a háttèrben. Csak megjegyeznèm, hogy anno egy pici balesest után (belèm nyitottak egy ajtot, a kerèk kapta el.) a jobb elsö kerekem (Audi A8 4,2) hihetetlenül csálèn àllt! A futomüben több dolgot cserèlni kellett, de a gyári èrtèkek már nem tudták pontosan beàllitani. A karoszèria 100% Ban sèrtetlen volt. Szoval a csálè kerèkkel hazamentem, helyenkènt 130 km/h- val. Probàlgattam, hogy, mi èrezhetö ilyenkor. Gyakorlatilag semmi! Az Auto tökèletesen haldt, tette a dolgát. Csak annyit èrzèkeltem az egèszböl, hogy a kormàny eltekeredett a megszokott helyzetèböl. Semmi màst nem èreztem. A 4wd miatt lehetett?
Kicsit nehezen tudom elkèpzelni, hogy egy ilyen mèrtèkü problèma futomübeàllitàsal eltünjön. Az autohoz kitartást, vasttag bukszát kivánok. Boldog karácsonyt mindenkinek!

Shadowbull 2012.12.19. 23:09:17

ez fasza lett, gratula!

Pas de probleme 2012.12.19. 23:30:07

Kedves Karotta,

Nagyon szép, nagyon király.

Gratulálok, és sok örömöt kívánok a mielőbbi rendeltetésszerű használathoz! No meg: horpadjon be az összes fekvőrendőr, amikor meglátja a hangyász fehér kötényét. :-)

És gratulálunk Powered úrnak is - igazán le a kalappal a mesterségbeli tudása előtt.

PITTA 2012.12.20. 01:44:21

@Karotta: A multkor láttalak Samuval a bölcsiben a mikulásünnepségen, de nem mertem megkérdezni, hogy a hangyásszal jöttetek-e. :-)

min 2012.12.20. 02:34:04

Hát összeállt. Szép, formás kis kocsi lett. A belbecshez nem értek de a hangja tetszik. Gratula hozzá!

Macséta 2012.12.20. 02:58:42

Karotta, itt már mindent leírtak, szóval +1 :) ÁLLAT!
Max respect Ákinak, ez az ember kincset ér! 3 hónap alatt egy rettenetes csálé acélcsővázból és egy kupac innenonnan összeszedett típusidegen alkatrészből működő autót csinálni... Ilyet nem sokan tudnak.

@Baly-München: a tulaj majd pontosít, szvsz. mivel állítható lengőkarok vannak mindenhol, megkockáztatom, még ha 1-2 centis asszimetria is lenne a bekötési pontok helyzetében (nyilván nincs), azt is ki lehetne ezekkel hozni úgy, hogy fasza egyenesfutása legyen az autónak (más paramétereiben persze nem lenne az igazi - de kizárt, hogy ekkora szarvashibát vétettek volna). Ez csak beállítás kérdése, gyanítom már aznap belőtték úgyahogy, később akár érzésre, akár futóműves műhelyben lehet finomhangolni.

Abban a valószínűtlen esetben pedig, ha valami mégis nagyon el lenne számolva/mérve, fogja és odébbhegeszti, a csőváz ilyen szempontból sokkal nagyobb szabadságot ad, mint egy gyárilag fixen kimerevített lemezbódé - ráadásul az eddigi beavatkozások fényében egy ilyen művelet tényleg apróságnak számítana :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.20. 03:03:59

Gratulalok! A jo munkahoz ido kell! :)

Kellemes Karacsonyt Mindenkinek!

@reszeg tengeresz: meg neked is ( amugy keress egy pszichologust, jobb lesz utanna hidd el )

SRX 2012.12.20. 03:10:02

Gratulálok !
Mindent okosat elmondtak előttem, egyet fűznék még csak hozzá.
Egy dolog, hogy Hangyász megszületett, az ötletből, a rengeteg munkából, pénzből, és az alkotók elhivatottságából, de az, hogy az egész történet ennyire átélhetően, hitelesen a miénk is lehet, az egy másik dimenzió.
És ebben a dimenzióban Te, Karotta vagy az egyik legnagyobb.

A legjobbakat !

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.20. 03:12:38

@Schütii: "Az a kipufogókivezetés a motortérből szerintem nagyon méltatlanra sikeredett. "

Teljessen igazad van, en nem akartam bekommentelni mert nem akartam unnepronto lenni :)))

Lesz itt meg melo, de egesz mas erzes dolgozni kis mutyurokon egy olyan auton ami MEGY, mint egy olyanon amiben motor sincs.

Rengeteg "tokolos" biz-basz apro-csepro melo lesz meg itt, de a lenyeg hogy mar akar holnap - elvileg - mehetne a Ringre:)

JohnyG 2012.12.20. 03:55:58

Az elso lokhárítót nem tervezed kettéosztani az splittertol, 2 kulon darabba?
Feltételezem, hogy veszel majd pár érintot a pályák domborzatán + a tuningtól egy kicsit a motorsport irányába mozdúlna el a design.

JohnyG 2012.12.20. 04:04:02

@visszakettopadlogaz: Ez a side-pipe tényleg egy kicsit Super Mariós lett:)
Gondolom nem ez lesz a végleges, viszont nem egy 5 perces munka lesz izgalmas formában kibuggyantani a csoveket a motortérbol.

Infomaker 2012.12.20. 07:51:47

Huh Karotta ki ne csússz majd valami pályán, össze ne törd, ha már ilyen zsír lett! :)

Azagtoth 2012.12.20. 08:34:06

Dr Orosz, Dr. oid, és Karotta verseket olvasni nagyszerű élmény.

Baly-München 2012.12.20. 09:47:55

@Macséta: Hello!
Szögezzük le, hogy én nem vagyok autoszerelö sem szakember. Tehát valoszinüleg igazad van. Én csak abbol a tapasztalatbol tudtam kiindulni, ami velem történt. Anno az én jobb elö futomüvemben hihetetlen komoly difi lett a "baleset" után! Már ránézésre is horror volt. A felsö ponton befelé és elöre megdült vagy 3 cm-t a jobb elsö kerék. A helyszinen, az ADAC-os szerelö alánézett, majd mondta, hogy ovatosan menjek haza, minden bekötés a helyén van semmi nem tört el csak görbült. (A gumim kárát fogja látni, még ennyit hozzá tett) Szoval az auto uttartása változatlan maradt! Tökéletesen egyenesen haladt. Semerre nem huzott el! A Karota kerekei ránézésre ahhoz képest tökéletesen egyenesben vannak... De lehet, hogy a 4wd "tolta elöre" az autot a megfelelö pályán! :)
Nem lehet, hogy nagyon farkönnyü lett az autoja? Nem tudom, de kiváncsi leszek a fejleményekre. Engem ez jobban érdekel mint pl a fényezése. :)

Baly-München 2012.12.20. 10:01:28

@Macséta: Én arra gondoltam pontosabban, hogy konstrukcios hibákat nagyon komoly pénzekböl, mérnökökkel, tesztekkel az adott gép mögött, még nagy autogyárak is elkövetnek sportautoknál olykor. Lásd pl az 1-szériás Dodge Vipert, vagy a Vektorokat. Ezek az autok brutálisan erösek, de azonnal "ledobnak" a pályárol ha kicsit is a határokat feszegeted. Szoval megzabolázhatatlanok... Alkalmatlanok versenycélra komoly átalakitás nélkül. Itt nyilvan nem futomübeállitásrol van csak szo, hanem sulyelosztásrol stb...
Szoval kiváncsi leszek! De naygon tetszik a Karota lelkesége, nekem is van egy félkész Hobby gépem. Dodge Stealth RT 95´( Mitsu 3000 GT) De én mindent gyáriban hagyok, csak teljes generált kap az auto. ( Motor, fényezés, minden...)

mortalwombat 2012.12.20. 10:16:32

Mindenki kezelje helyén a dolgokat. Az állatka még nincs kész. Nagyon nincs. De menni akart. Bénán, sután, imbolyogva. Azt kell szem előtt tartani, hogy x hónappal ezelőtt hogy is nézett ki? Na ugye. Irigy vagyok a szuszogásra, nyüszögésre, meg ahogy zenél a motor. Kap egy rendes alapos beállítás, onnantól a' la üvegtigris Gaben:

"Pörgesd föl magad, bármi van, bassz fel egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a kurva anyját, hajoljon a lemez. A kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod."

Schütii 2012.12.20. 11:46:19

Mindenesetre különös hogy mindeféle Ackerman számítgatás ellenére még egyenesen sem tud menni, bár ezekkel a jó magyar utakkal futómű legyen a talpán, amelyik megküzd. Sebaj, kicsi reszelés a hajtóművön és irány Bonneville. :)

oadrcm 2012.12.20. 13:26:31

@reszeg tengeresz: Te SZEFOS, ez egy aoutós blog....A hozzád hasonló nyomorultaknak, nem biztos hogy ilyen helyre kéne járnia...mivel itt főleg normális autó-szerető emberek vannak, akik tudnak örülni mások sikereinek...
Köszi.
sorry az OFFért, de lehet,hogy nem volt ezzel tisztában az ember.

ON

Grat a verdához...gyönyörű, remélem minél hamarabb forgattot belőle...

Szkotti 2012.12.20. 13:30:07

@Schütii: Egy dolog a számítgatás, másik, hogy abból mi materializálódik, a harmadik, meg hogy mennyire lett beállítva a próba előtt.
Ahogy korábban Karotta írta: kb. szemre lett beállítva, mert nem ez volt a lényeg, hanem, hogy egy évtized után újra saját erőből megmozdul a masina. Ez szerintem mindenkinél felülírja a precíz beállítás igényét, aki valaha csinált egy komolyabb szerelést, átalakítást a járművén.
Kb. mindegy, hogy hogyan, csak menjünk mááááá egy kört....

bervas · http://ro80.blog.hu 2012.12.20. 13:30:11

Eddig szép munka volt az őszi sprint, le a kalappal a szakember előtt.

Ha ilyen tempóban folytatódik a haladás, nyárra kész, beállított versenyautó lesz.

Fog még pár csontocska kipotyogni a szekrénykéből addig, most lesznek igazán izgalmas posztok.

Gera 2012.12.20. 13:30:17

Leszögezném, hogy se a versenyautókhoz nem értek, se a futóművekhez, de velem pl az történt a napokban, hogy elkaptam egy szép kátyút kb százzal, hihetetlen nagyot csattant, minek következtében az autó elkezdett alaposan jobbra húzni, meg remegni. A felnit megcsináltattam, majd a futóműves beállította és mondta, hogy tényleg kellett, annyi csak a probléma, hogy a Mazda 6 futóművén nem lehet utánfutást állítani és most egy fokkal eltér a gyáritól, de szerinte ezért még nem érdemes futómű alkatrészeket cserélgetni, legfeljebb egy enyhe jobbra húzást érzékelhetek. Szerintem jó lett. Na most én ebből azt a következtetést vonom le, hogy egy szinte szemre se beállított, csak éppen összerakott futómű simán produkálhat durva dolgokat és feltételezem, hogy egy versenyre készült futómű többféleképp állítható, mint egy utcai autóé, úgyhogy simán el tudom képzelni, hogy teljesen jó lesz. Itt ugye néhány fokokról beszélünk, amik szemre nem láthatók.

oadrcm 2012.12.20. 13:48:37

@kristooof: Ez nem rossz ötlet, wifis ip camerát a verdába, és amikor karotta is úgy ítéli meg live nézhetnénk a szárnypróbálgatásokat, később a pályázásokat!- biliből kéz ki:S

lanciabacci 2012.12.20. 14:04:24

@bervas: Valami ilyesmire számítok én is, vagyis izzasztó tavaszra.

Azért reméljük nem kell traktorsúlyokat tenni majd az elejére, hogy a kemény sperr ne tolja el az orrát a pillanatnyi tapadás függvényében :)

bervas · http://ro80.blog.hu 2012.12.20. 15:08:15

@lanciabacci:

Ha a Porsche is meglépte az öntöttvasat a 911 első lökhárító belében, akkor Karottáéknak sem kell szégyenkezni miatta :-)

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.12.20. 15:59:53

@powered: Azért Karotta Jóslatai szépen bejöttek, az átragandó rendről :D
Tényleg kicsit a szakemberekkel szemben vesztett bizalmát adod vissza kicsit az embernek.
Bár ilyen műhelyt, hogy nincs sehol egy pucércsajos pirelli plakát... életembe nem láttam :D

Baly-München 2012.12.20. 16:49:04

@Gera: Az én tapasztalatom éppen az ellenkezö. Na most kinek lehet igaza? :) Valoszinüleg mindenkinek!
- (Anno az én jobb elsö futomüvemben hihetetlen komoly difi lett a "baleset" után! Már ránézésre is horror volt. A felsö ponton befelé és elöre megdült vagy 3 cm-t a jobb elsö kerék. A helyszinen, az ADAC-os szerelö alánézett, majd mondta, hogy ovatosan menjek haza, minden bekötés a helyén van semmi nem tört el csak görbült. (A gumim kárát fogja látni, még ennyit hozzá tett) Szoval az auto uttartása változatlan maradt! Tökéletesen egyenesen haladt. Semerre nem huzott el! A Karota kerekei ránézésre ahhoz képest tökéletesen egyenesben vannak... De lehet, hogy a 4wd "tolta elöre" az autot a megfelelö pályán! )
Ez egy Audi A8 4,2 volt. Lehet, hogy a 4wd miatt nem lehetett semmit az egészböl érzékelni.
Majd kiderül mi a helyzet a hangyászon. Kivánom Karotának, hogy egy beállitásal megussza!

powered 2012.12.20. 17:13:41

Sziasztok! Mindenkinek köszönöm a gratulációt, nagyon jól esik, de nem értem mivel érdemeltem ki? Csak elvégeztem azt a munkát amit elvállaltam. Szerintem ez alapszinten elvárható. Békés, boldog karácsonyt kívánok, és jó pihenést az ünnepekre!

ui. A mai történések alapján, egy igazán jó hangulatú, és tartalmas HH 44-re számítok... :-)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.20. 18:10:00

@PITTA: A csaladot csak legoemberkek formajaban lehetne betenni. De kulon-kulon tuti fognak autozni benne.

adam990 2012.12.20. 18:13:19

@powered: Hangyász hétfő szenteste? Mondjuk nemhiszem hogy illendő a családon kivűl mással foglalkozni ilyenkor, ezért Karotta: Egy hangyász vasárnap?:D:P Kivan itt szerintem éhezve mindenki a friss infókra.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.20. 18:14:28

@powered: az lesz, mester. Koszonom, csodas nap volt. (Olvasoknak: futomuveztunk padon 2 oracskat. Elengedett kezzel szalad egyenesen)

Schütii 2012.12.20. 19:54:29

@Nínó Karotta: És arról nincs videó? Ejnye-bejnye.. :)

Schütii 2012.12.20. 19:58:16

@Nínó Karotta: Okulásképpen elmonod majd hogy mi volt a jelenség okozója? Mer' az hogy en bloc szarul állt, kevés ám a kíváncsi természetű olvasónak. :)

Schütii 2012.12.20. 20:03:06

@Szkotti: Értem én, de ha úgy áll mint az ökörhugyozás, akkor talán érdemes lett volna elnapolni a próbakört a beállítás utánra. Mert azt, hogy jó a hangja már tudtuk addig is. Na de mindegy, nem értek én hozzá.

tocibacsi 2012.12.20. 22:08:39

@powered: Ákos, ezek a dicshimnuszok valószínűleg annak szólnak, hogy ezt a kb. 3 hónap megfeszített munkát (= SZOPÁST) látva értjük meg, mekkora tökös csávó voltál, hogy az egész projektet bevállaltad. Ha úgy tetszik, mindez annak szól, hogy neki mertél állni. Hogy az idő közben, Tőled függetlenül felmerült szívások ellenére a határidő jogos tologatása helyett napi 24 órát melóztál. Hogy a menet közben felmerült szívások nem az összhatás, hanem a pihenésed kárára történtek... Szóval le a kalappal, igazi megszállott vagy! ÉS köszönjük, hogy ennyi klassz HH-nek szolgáltattál muníciót.

Baly-München 2012.12.20. 22:43:48

@Nínó Karotta:
Hello!
Én komolyan azt gondoltam, hogy erre semmi esély! A videon nagyon instabilnak tünt a dolog. ( Fentebb már irtam, hogy más tapasztalataim vannak) Igy viszont nagyon jo munkát végezhettetek! Gratula!
Várjuk a folytatást!
Boldog karácsonyt! A hangyászt tessék behelyezni a fa alá! ;)

MTom 2012.12.20. 23:07:55

@powered:
"... közel 20 éves szakmai gyakorlat is kevés egy ilyen volumenű munka elkészültének megbecslésére..."

Hidd el, ez így nagyon nagy teljesítmény, ekkora feladat, ennyi bizonytalansági tényezővel, ilyen kicsi csúszással.

Hagyományos projekt menedzsment módszerekkel nem is lehet ezt jobban. (Lehet akár milyen részletes a Gantt diagrammod, akkor sem...) Ezeket a régi módszereket inkább a "gyártás" jellegű feladatok menedzselésére érdemes csak használni (adott, jól prognosztizálható feladat elvégzése).

Ha igazi fejlesztéses projekted van, akkor arra vannak már jobb módszerek. Főleg az informatikai projekteknél használják (agile, scrum, stb.), de átvehetők belőle elvek bárhova.

A lényeg, hogy te jelenleg (nagyrészt) fix tartalommal, és (nagyrészt) fix átfutási idővel dolgozol. Ennek alapján a variálás az erőforrásokkal történt. (Írtad is: "Ezt heti hét napban, átlagosan 12-14 órában, sok esetben egyszerre párhuzamosan 2-3 ember.")

Bár nem ez a lényeg az agilis projekt-menedzsmentben, de az egyik lényeges eleme a következő: fix, előre megállapodott időintervallumokkal dolgozik, (nagyrészt) fix erőforrásokkal (minden időszakra előre megállapodott), és a változékonyságot áttolja a tartalomra.

Persze ez normál esetben a megrendelő elégedetlenségéhez vezetne, ezért egy folyamatosan bővülő, a fix időintervallumok elején közösen priorizált igénylistával dolgozik. Így mindig az ügyfélnek valóban fontos dolgok kerülnek bele, és a nice-to-have dolgok lesznek opciósak (ha marad rá idő, bekerül, ha nincs, nem.) A lista meg dinamikus, a menet közben felismert dolgok alapján mind a (rész)feladatok, mind a prioritásuk változhat.

Mint mondtam: ezek az igazi, fejlesztési projektekre igazak, ahol a megrendelő és a "fejlesztő" szorosan együttműködik. Csomó előny jön ki ebből mindkét fél számára, de eléggé más megközelítést is igényel mindkét fél részről.
A végeredmény: mindkét fél részére egyértelmű, átlátható idő- és költségkeretek, és olyan tartalom, amivel a vevő - az idő- ás költségkeretekhez mérten - a legtöbbet kapta.

Komoly szakirodalma van ezeknek (angol), ha érdekel, mondok hozzá még infókat. Ilyen módszerekre az igazán jók képesek csak, ezért gondoltam, hogy itt megemlítem. Akik nem képesek hagyományos módszerekkel jórészt kiszámíthatóak lenni, azoknál felesleges ilyenbe belekezdeni...

nem kéne... 2012.12.21. 00:46:21

@Nínó Karotta:

felhívott egy kopasz-szakállas-szemüveges csávó, a váci utcai alagsorok jamie hynemanje aztán valami olyasmit említett, várjál, idézném betűhíven: "epic win" 'szt rámbaszta a telefont.
:)))
na akkor ennek szerintem örülök kicsit.
az aoszlopon azok a lukak azok AZOK a lukak?

nem kéne... 2012.12.21. 00:57:00

@powered:

majd nézz be a speedhunters.com-ra.
lejár a szavazás, aztán a végeredményt kiteheted a csöcsösnéni mellé a falra a műhelyben.
elismerésnek soha rosszabbat.
van benne részed bőven.

a márk 2012.12.22. 19:43:18

elismerésem az uraknak. nem ebmerfeletti a teljesítmény viszont egy csoda a végeredmény. rettenetesen hiteles. pontosan azt tudhatja amit az ember kinéz belőle. semmi műmájer tökölődés. ami engem igzaán érdekelne, hogy vajon a nürburgringen, hogy viselkedne. akárhogy is néze feküdne neki a terep.
hajrá a továbbiakhoz és kérem némi homoerotika belefér mégis csak férfi játék ez...

a márk 2012.12.24. 01:48:01

bazki, Ninnyo elég jól áll a szavazás a SpeedHunters.com-on. elismerésem. ez azért elég sokat elárul a projekt szépségéről.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.27. 09:54:24

@a márk: Nem akarok ünneprontó lenni, de az inkább a lelkes magyar olvasótábornak köszönhető.

Ennél sokkal, de sokkal jobb építések is vannak ott. Más kérdés, hogy min. 10x annyi pénzből épülnek.

moas 2012.12.27. 16:07:58

Pont ez az amiért megérdemlik, egy igazi igényes locost ápítés.

oritomi 2012.12.29. 23:36:27

@Szkotti:

Nagyon állat maga a gép meg a mormogás amit kiad magából.Igazi versenyautós :)

A csomagtartó rögzítő szíjakat én is cserélném,mert mi van ha szakad,az ajtó meg felcsapódik?Mert ugye nem gyengén fog suhanni a gép ha kész lesz,és nem kicsi g fog rámenni arra a 2 pici bőrdarabra...

Sam8888 2012.12.30. 11:56:12

Zsír lett! :D
Rézmányinak igaza lehetett a futóművel kapcsolatban, egyszer egy rommátört, majd helytelenül javított Fiattal volt ugyanilyen élményem... Céges flotta autó, kiröhögtek mikor leesett az első hó és mondtam nekik, hogy csúszkál a segge. Beültek mellém, nem röhögtek. Nem lehetett vele egyenesen menni. 3-adszorra, amikor már mindenféle szilentet kicseréltek, csak akkor voltak hajlandók a futóművizsgálóra rátenni. Bal hátul +11, jobb hátul +4 fok volt az összetartás... :D

Sam8888 2012.12.30. 15:18:05

@Sam8888: Bocsánat, Rézmányi helyett Sipost akartam írni! :P

Poita not Peter! 2013.01.01. 07:18:39

@Gábor (Gee Halen): szerintem a Hi-Lux nem kerül többe mert a srác maga építi. Az sokkal igényesebb is...

tocibacsi 2013.01.01. 11:27:22

szavazás lezárva... 27.54%-al első... és most?

lanciabacci 2013.01.01. 15:19:47

@tocibacsi:
Most?
Most fogalmunk sincs, hogy mennyire becsülik meg a Hangyászt nívós, nemzetközi közegben, mert a szokásos hazai, mikutyánkkölyke módon, TC főoldalon reklámozottan, elvtelenül hackelték elsőnek a hazai rajongók, nacionalista alapon. Ilyen az, amikor a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve. Pénzt, díjat, egyebet ez nem jelent.

De nem ezért jöttem be, hanem mert klassz a friss videó az FB-n! :) Gratulálok, ígéretes évkezdés! Nagyon várom a folytatást, innentől lesz igazán izgalmas.

Tiltott Lally 2013.01.01. 18:09:33

Fasza lett az új videó hangja!
Hogyan és meddig kell bejáratni? Közben megy a szoftvermódosítás?

B,Ú.É.K!

tocibacsi 2013.01.01. 19:59:05

@lanciabacci: Hát nemtom. Részben egyetértek. Részben viszont bármennyire is király az a hilux, a Hangyász sztorija ezerszer királyabb... A másik csávónak ez a melója, a gép olyan is. Megnéztem a weblapját is. Szép is, jó is, de semmi több. Vagy nem jön át.

Más: az új video iszonyat király!

lanciabacci 2013.01.01. 20:40:45

@tocibacsi: Hát igen, de nem is ez a baj, hanem hogy így torz az eredmény. Símán nyerhetett is volna a Hangyász önerőből, hiszen nagyon menő és bőven megállja a helyét, de a lejtős pályán ez nem derült ki. Ezek az arányok csak annyit tükröznek, hogy sokan szavaztak rá Mo-ról. De mindegy, bizonyos értelemben ez is szép, örülünk, Vincent :)

tocibacsi 2013.01.02. 09:10:29

Na most vajon Karotta egy gigantikus esszét kotyvaszt nekünk, vagy a legutóbbi 4 sor + videó után már csak a videó marad nekünk, az se itt a blogon, hanem így szájhagyomány útján a jutyúbon?! Szeritem kezdhetjük skandálni az új rigmust: POSZTOJJÁ'! POSZTOJJÁ'! :)
Engem konkrétan érdekelne a futóműállítás minden részlete, mekkora volt a hiba, stb...

Tiltott Lally 2013.01.02. 14:26:52

Posztojjá!
HangyászSzerda van!

ngoncz 2013.01.02. 18:44:52

Üdvözlöm a Hangyászfanokat!

Véleményem szerint a Hangyász projekt nagyon tanulságos lehet bárki számára, aki autóépítésre, vagy autóépíttetésre adja a fejét, ugyanakkor emlékeztető is, hogy megéri a kitartás, mert nincs annál jobb érzés, mint amikor meglátod a fényt az alagút végén és végül el is éred azt.

Évek óta nem követek semmilyen építési naplót, mert a saját projektem megfeneklett és nem akarom a szívemet fájdítani, de amikor rábukkantam erre a videóra, nem állhattam meg, hogy végignézzem az autó készülésének fázisait.

Még az Elnöki Datsun restaurálása folyt, amikor én is elkezdtem az autómat, akkor látható volt már néhány kép az akkor még bordó színben pompázó Hangyászról, de valami félelmetes, hogy az óta meddig jutott a projekt.

Szinte olyan érzés töltött el a Hangyász épülésének, majd az első lépéseinek végignézésekor, mint amikor a sajátom autómat tervezgettem. Nem is tudom, hogy ha egyszer elfordítom a kulcsot és meghallom a motor első zörejeit, mit fogok majd érezni, de ha csak azt, amit a fenti videót végignézve akkor már megérte.

Számomra, mint laikus, külső szemlélőre, ugyanakkor Hangyászrajongóra az autó a több éves sínylődés alatt lett igazán önmaga. Így ugyan több, eltérő gondolkodású és kompetenciájú autóépítő munkájának nyoma megtalálható rajtra, ami okozhatott volna akár végleges technikai problémát, de nem így lett.

Kialakulhattak azonban azok az apró részletek, amik nélkül elképzelhetetlen lenne az összkép. Mint a hátsó traktus, ami az első építőnél készített rácsos doblemezek nélkül nem is lenne igazi Hangyászfenék, vagy az első tornyok, amik egykori pontatlanságuk ellenére, igazán versenyautóvá tették a járművet.

Ugyanakkor a tulajdonos is rengeteget tanult és elmondhatja magáról, hogy Ő igenis ismeri az autójának minden egyes apró paraméterét, minden kis részletét, melyeket az eddigi postokból az autó rajongótábora is felfedezhetett a feltöltött képeken, de az mégsem ugyan az.

Természetesen az apró kis részletek mit sem érnének, ha a Hangyász végül nem kerül kellően értő kezekbe, ahol az évek óta várakozó alkatrészekből életre kelt ez a remekmű. Itt jegyezném meg, hogy a szeptember óta elvégzett munka emberfeletti teljesítmény.

Sajnos én is sorolhatnám itt a kerülendő vállalkozókat, kezdve a karosszériással, aki az autómon dolgozott, de nem teszem, mert nem akarom lejáratni sem Őket, sem magamat és nem is ide tartozik.

Ha a fentiekből valami már elhangzott, elnézést az ismétlésért, de nem állhattam meg, hogy leírjam, hogy nekem mit jelent ez a projekt.

Gratulálok a tulajdonosnak és mindenkinek, aki részt vett az autó elkészítésében.

Göncz Norbi