Hangyász hétfő 42 - Jézus, mindjárt elfogynak a dolgok - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 42 - Jézus, mindjárt elfogynak a dolgok

2012. december 13. 03:47 Nínó Karotta

datsun aardvark 42 40

Az a bizarr helyzet állt elő, hogy annyira eltemet az internet feltalálása mint irodai tevékenység, hogy a Hangyász épülésének blogja jelenleg rosszabbul halad, mint az épülés maga. Ha ezt tavaly mondja nekem valaki, a hisztérikus gúnykacajomtól leszakadtak volna a belső szerveim.

Screen Shot 2012-12-13 at 3.29.41 AM.png

Vasárnap ismét jártam Baksán, ahol PWRacing Áki jóvoltából a szopás olyan eszköztárát ismerhettem meg, ami Linda Lovelace számára is tartogatna még újdonságot. Készítettem egy videót, amin elmeséljük és megmutatjuk a fejlődés nagyját. Szíves megtekintésre ajánlom.

És most arról, ami a mozgóképből kimaradt. Egyrészt a legizgalmasabb dráma: Ákos a múlt héten telefonált, hogy szerzett új szélvédőt. Tudniillik azért, mert az enyémet véletlenül összetörte (gyerekek, ezért kell legalább napi 3 órát aludni), és úgy kívánta bejelenteni, hogy egyúttal szállítja a megoldást is, a saját zsebére. Ő még nem tudja, vagyis ezennel igen, de természetesen ezt a gesztust nem fogadom el. Egy szélvédő áránál sokkal többet ér nekem az a dedós öröm, amit hétről hétre átélek, amióta nála készül a Hangyász.

datsun aardvark 42 19

Különben is: szélvédőm azonnal lett, hála Datsunrestaurátor Ádámnak, akinek legfrissebb munkáját a jövő heti, évadzáró Totalcar tévéadásban tekinthetitek meg (DoQ, szerda este 8). Annyit elárulok elöljáróban, hogy ilyen állapotú autót talán még életemben nem láttam, elképesztő.

datsun aardvark 42 2

És ha már a valószínűtlenül sikeres alkatrészszerzésnél tartunk, el kell mondanom, hogyan lett első kanyarstabilizátor a Hangyászban. A múltkori posztban leírtam, hogy nagyjából milyen kéne. A net kollektív bölcsessége az MX-5 stabok felé terelt. A Facebook és a Miata.hu segítségével tudtam is kapni egy hátsó próbadarabot, de első sajnos nem volt kiszerelve. (Innen is köszönöm annak a három Miata-tulajnak, aki felajánlotta, hogy kiszedhetjük a járós autójukból, amivel nem éltem.) Ekkor írt NSX Tomi, akinek az autójáról fennállásunk egyik legszentimentálisabb tévéanyagát forgattuk tavaly, hogy nála akad egy szett levetett Acura NSX kanyarstabilizátor. Képet is mellékelt.


datsun aardvark 42 45

A napnál világosabb volt, hogy az NSX-alkatrész nem lehet jó. Semmilyen dimenziójában vagy kanyarulatában nem emlékeztetett az általunk megcélzottra. De ha az embernek azt mondják, hogy hékás, nem akarsz egy darab legendát a tragacsodba, akkor az ember nem habozik, hanem lecsap, hátha belenyúl.

datsun aardvark 42 44

Így kerültem három darab görbe vassal (és egy difihűtővel) Baksára. Nem törnék most Alfred Hitchkok babérjaira: tegnap éjjel írt Powered Áki, hogy az NSX stab a 200SX pálcák segítségével remekül találkozik a lengőkarokkal, hogy így aztán a BMW-csonkállványok hű társa legyen a lengésben.

datsun aardvark 42 46

Ha most azt hiszed, hogy egy Nissan-BMW-Acura legó nem működhet jól, valószínűleg igazad van. De egyelőre ott tartunk, hogy annak örülök, hogy a térben kiadja. A viselkedést tekergetni van még pár évünk. Röstellem, hogy ez így ilyen egyszerűnek hangzik, igazából nagyon tisztelem Ákost, hogy összehozta ezt az egzotikus hibridet.

datsun aardvark 42 32

[Vezethetőségi totó: mai ismereteink szerint arra tippelek, hogy a Hangyász elsőre borzasztóan alulkormányzott lesz, amíg nagy gázt nem ad az ember, mert akkor hirtelen megpördül majd. Indoklás: a szélesebb hátsó nyomtáv és futófelület, és az elsőnél lágyabb hátsó rugók és kanyarstabilizátor is arra utalnak, hogy hátul több lesz a tapadás. Pláne, hogy kanyarban sokkal szebben szed fel negatív dőlést a multilinkkel vezetett hátsó kerék, mint a MacPhersonos első. Az élményt még súlyosbítja, hogy a sofőr a tatról kormányoz, szóval elég sokára fordul majd érzésre ívre a távoli orr hegye. Ehhez jön még a kétutas, rideg, mechanikus sperrdiffi, ami gázelvételnél, féktávon éppen ugyanúgy összezár, mint kigyorsításkor. Meg az ITB-k riasztóan éles gázreakciója, a Daewoo Tico tengelytávval és az összeülésgátló hátsó geometriával, amiről majd később mesélek, és a recept a fenti eredményt adhatja. Más tipp?]

datsun aardvark 42 18

Ha láttad a videót, akkor már megvolt a kész autóbelső hangulata. Az összhatás félelmetesen menő. A flokkolt műszerfal ugyan nem korhű, de olyan rövid a szőre, hogy nem zavaró, simán tompa kárpitnak tűnik. És nagyon jól néz ki. A műszerek végre mind működnek. Mutat az összes óra, kapcsol az összes kacsoló.

datsun aardvark 42 29

Van működő fűtés és párátlanítás. Ablaktörlő. Zárható minden ajtó. Felkerültek az általam kézimunkázott piros bőrgurtnik a csukáshoz-nyitáshoz. Így aztán a Hangyász bruttó bőrhevederszáma eléri a nyolcat.

datsun aardvark 42 5

Van két állítható ülés. Biztonsági övek. A lábakhoz igazított alu taposók. Rögzült az akksi, zsugorcsővel maszkolt Hilti-szalaggal installálva, amitől eléggé tudományos az összhatás. Végleges minden benti cső.

datsun aardvark 42 16

A napokban bekerült az első szélvédő. Az összes lámpa, és mind világít. Ma este kilenc körül megtudtam, hogy túl vagyunk a teljes első segédváz szétszerelésén, véglegesre hegesztésén és újra összerakásán.

P1070304 [1600x1200]

Megrövidült továbbá a váltóbot, még vasárnap, és lett rükverc is. A váltó ennek ellenére se teljesen jó még, de állítólag megvan a győzelem receptje. Már nagyon várom, ám egy kicsit tartok is tőle: akkor ugyanis Ákos ki fog rúgni. Mert akkor kész vagyunk.

datsun aardvark 42 20

Senki se essen pánikba: ez rúgás alapos nekifutást igényel és komplex technikát, lesz még mit olvasni. Először elmegyünk együtt futóművet állítani. Lassan, nyugodtan, pöcsölve. A nulláról indulunk, gondolkodnunk kell, kísérletezni és alkotni.

datsun aardvark 42 34

Aztán hazajövünk. Lábon. Közben elkészül a nyers motorvezérlő-program. Budapesten felállunk egy padra, ahol véglegesedik a benzin- és gyújtástérkép, és kapunk egy számot a jelenlegi motorteljesítményről. (Erről jut eszembe: ha van köztetek valakinek első generációs, azaz 2007 előtti, hivatalosan 285 lovas 350Z-je, teljesen eredeti állapotban, az szóljon, és vendégem egy összehasonlító teljesítménymérésre. Pimpelt, tuningolt, átépített autó most nem jön szóba, teljesen eredeti kell. Nem verseny, referencia.)

datsun aardvark 42 31

És akkor jöhet a héjazat igazi véglegesítése, a műanyagok szépre gyártása és a fényezés. Meg persze a dekor: még fel kell találnom egy korhű dizájnú PWRacing feliratot. Amit ugyanis Ákos mutatott az elmúlt hónapokban, azért nemhogy szélvédőmatrica, hanem lassan homloktetoválás is kijárna a fejemre. Erről jut eszembe, ne feledd a videót. Egyetlen másodpercében kétszer annyi kép van, mint ebben az egész posztban, az ám.

91 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

dr.eldon.tyrell 2012.12.13. 03:54:55

Elhatároztam, hogy addig le sem fekszem, amíg meg nem jön a hangyászhétfő. Nem az a bajom hogy hajnal négy van, hanem hogy hétfő óta nem alszom :)

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.12.13. 05:24:37

@dr.eldon.tyrell: Amatőr vagy, én gyakorlott postváró vagyok, megígérte, úgyhogy vártam 0:15-ig, akkor lefeküdtem, felhúztam az úrát, megnéztem 1:18-1:45-ig, majd 5-kor.

Így tudok eleget aludni :D

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.12.13. 05:37:46

Nah, most már a videot is megnéztem.
Pont úgy vagyok, mint parasztbácsi a csillagok háborúja után.

Én akkor sem hiszem el :D

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.12.13. 05:59:36

Kedves Bazsó 'Működőhangyásztulajdonos' Gábor!

A gyakorlati kérdésem a következő:
Tudod-e már, hol fog lakni az autó? A garázs megfelelő részét felseperted-e már, vagy megy vissza a kertbe, megkeresed a facsemetét, ami tíz évig nőtt benne, és újra összeereszted őket?

Esetleg régóta tudod már, hová kerül, amikor hazaviszed, az egész család tudja, hogy a garázsban a 10 centi magas sámlit, daewooticonyi körbeszalagozott részen nem szabad elmozdítani, mert az apa autoszimulátora, mióta épül a Hangyász :D

Bazze! Ezt haza fogod vinni!!!!!!!!!

suncow 2012.12.13. 08:58:16

Gabor,

Azt hiszem,hogy ettol szebb karacsonyi ajandekot kivanni sem lehet :)

Futomu finomhangolasra mi a terv? Skidpad vagy nyiltnapok?

fujita 2012.12.13. 09:26:47

ha jól értem, a segédvázhoz van erősítve a kanyarstabilizátor. el fogja bírni torzulás nélkül?

Adrian Mole 2012.12.13. 10:07:52

Vezethetőségi totó: ballábas fék
A hűtő a felrobbanó accusumptól dzsuvás, vagy megvolt a shakedown? Gyanús az a kopottas gázpedál!

Ólom Adorján 2012.12.13. 10:24:03

Először: gratulálok!
Másodszor: három kérdés merült fel bennem, amiből egyet már fel is tettek. A stabrúd tekergéséhez megfelelően erős lenne az a segédkeret? Képről (!) elégé pálcikáknak tűnnek.
Aztán, a rézcsövek a gázpedál mellett nincsenek kitéve véletlenszerű lerúgás veszélyének? Azok is elég sérülékenynek tűnnek.
A harmadik pedig a biztonsági és annak rögzítése. Te magad mondtad, hogy a hátsó rögzítési pontok nem lehetnek a válltól x centivel alacsonyabban, mert nagy féknél összeroppantja a gerincet. Képről úgy tűnik, ez jóval vállmagasság alatt rögzül. És ha már rögzítési pont, nem úgy volt, hogy nagyon rossz ötlet volt átfúrni azt a csövet, és hogy az nem maradhat úgy? Valami ilyen rémlik.

Multipla 2012.12.13. 10:26:06

Nekem január 10 körül kész lesz a 350Z-m, az 2006 februári, elvileg 285LE-s. A veled csereberélt cuccokat csak később rakják bele.
Szóval szívesen lennék a vendéged egy mérésre.:)

Spalya 2012.12.13. 10:54:23

Öröm és boldogság! Öröm és boldogság! Öröm és boldogság! Öröm és boldogság! Öröm és boldogság! Öröm és boldogság! Öröm és boldogság!
Matisz nagypapa büszke lenne!

Biztonsági öv kérdés felmerült bennem is! Nem úszod meg, hacsak az ülés egy olyan lyukán nem vezeted át, amely a vállnál magasabban van.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 10:54:35

VaááÁÁÁááooouuuuúöööőőő!!

Most már lassan gurulni fog meg fordulni meg mindent amit egy autónak tudnia kell.

Überkirály módon néz ki, bár az első veztési élmény gondolom a Trophée Androshoz fog hasolítani inkább.

Ja, úgy látom még senki nem kérdezte meg ebben a posztban, úgyhogy nehogy kimaradjon egyszer is véletlenül: MIBŰŰ TELLIK RÁJA???

herrfricc 2012.12.13. 10:57:13

Ólom Adorján
Nem biztos, de szerintem a lyukak amiken át vannak vezetve az ülésen az övek azok magassabban vannak mint majd ahol Gábor vállai lesznek és így lehet nem roppantja össze őt.

Spalya 2012.12.13. 10:59:08

Ja, de olyan nincs. Így valahogy fel kell lógantni a plafonra egy heveder tartót...

_Mulder 2012.12.13. 11:21:55

Irigyellek bazdmeg... :D :)

Dseries 2012.12.13. 11:30:03

Én úgy tudom, hogy civic-en is a segédvázhoz van rögzítve, és ott fennáll ugyan az erősebbre cseréléskor a kitépés veszélye, de megfelelő rögzítéssel nem, és torzulást sem sejtenék benne, mert a lengőkarokra hat igazából.

atis123 2012.12.13. 11:34:11

Nagyon szuperül néz ki. De lehet a lámpaburákkal még jobban mutatna. Kár hogy vége lesz az építésnek, viszont a hangolás hasonlóan izgalmas feladatnak tűnik. Nagyon nagy gratula Ákosnak. Tényleg nagyszerű munkát végez. :)

Ólom Adorján 2012.12.13. 11:40:03

@Spalya: @herrfricc: felmerült bennem is, hogy azok a lyukak talán váll fölött vannak és (valószínűleg) akkor nincs gáz. Valamint elég sokszor hangoztatta Gábor ezt a dolgot, kétlem, hogy ne vették volna észre ha problémás lenne.

Rocko- 2012.12.13. 12:07:08

nem lesz zavaró a kézfiék csövének görbülete váltáskor?

nem fog összeveszni a biztonsági öv és az akku?

ss26 2012.12.13. 12:09:26

Kit kell megölnöm egy ilyen verdáért? :)

tomnemtom 2012.12.13. 12:38:38

hál'istennek jó messzire jutottatok a polikarbon át.

fujita 2012.12.13. 13:02:44

@Dseries: erő-ellenerő: a kanyarstabilizátor a kanyar-belső futóművet tolja felfelé, a rugóerő ellenében. ugyanekkora erő oszlik el a segédkereten lévő két felfogatási pont között, mely a belső oldalon lefelé, a külső oldalon felfelé hat, vagyis csavarja a keretet.

javítsatok ki, ha tévedek!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.13. 13:13:34

@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: A lakhatásra még nincs végleges megoldás. Előbb még egy csomót kell időznie Lajosnál, mert jelenleg botrányosan néz ki.Aztán jó eséllyel egy látogatható helyen fog lakni.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.13. 13:14:28

@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Ja, és garázsom nincs. Azt is megette a Hangyász maga. Szóval nálam otthon senki ne keresse.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.13. 13:15:34

@suncow: Is. Skidpad ugye bárhol van, ami elég nagy és lapos a keringéshez. A többit meg majd pályákon, lehetőleg eleinte a lassúbbakon.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.13. 13:21:29

@Ólom Adorján: A fékcsövek az eddigi üléspróbák szerint nincsenek útban. Ha a vezetési élethelyzetek erre rácáfolnak, akkor átgörbülnek majd másfele.

Az öv magassága mostanra valóban elgondolkodtató (magasabbra került az ülés az állítható síntől, ez az oka). Megnézem majd alaposabban, ha rossz a helyzet, akkor készíttetek majd egy keresztcsövet a főkapuba, váll magasságba, és áthurkoljuk azon. (Áki, ne vágd fel az ereidet, ezzel nem téged kívánlak már megszívatni. Különben is beteltél már 2013-ra, nagyjából.)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.13. 13:24:43

@Ólom Adorján: Az a jó kis első keret, az elég masszív, ne féltsed te aztat. És a stab elvileg nem fogja agyonkínozni, az erők javát átvezeti önmagán, arra van. Ha a kasztnit húzná, akkor segédrugó volna, nem kanyarstabilizátor. Ezért tudják ilyen vékony kis bilincskék tartani a legtöbb autón.

terrorjony 2012.12.13. 13:48:03

@fujita: bennem ugyanez a kérdés merült fel...

Dr. Sick Fuck 2012.12.13. 13:53:15

NK:
ha csak feleannyira fog menni, mint ahogy kinéz, már totál nyerő vagy. A szívem megszakad, ha ránézek, a sidepipe ellenére is.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.12.13. 14:09:21

Ez az elso uveggel egyutt nyíló hátsó uveg jó is meg nem is.
De szerintem én már elfogult vagyok.
Valójában inkább a funkció és az esztétika is csorbát szenved.
Csak azért merek ilyen fikázós kicsengésu mondatot is írni, mert egyébbként ez messze a legizgalmasabb kocsi számomra nemcsak ez egész interneten, de még Dunántúl is.

Ólom Adorján 2012.12.13. 14:11:09

@Nínó Karotta: Értem. Nos, akkor nem is maradt más hátra, csak, hogy kellemes csapatást kívánjak.

Kellemes csapatást kívánok!

HorsePower 2012.12.13. 14:44:49

Egy kérdés merült fel bennem... Hogyan fogod betuszkolni a karácsonyfa alá az ajándékod Ákitól?

Ja és Ákinak üzenem, hogy a munka amit folytat egyszerűen felháborító... Nincs csúszás, nincs rinyálás... :) Ha csak minden ötödik ember dolgozna így ma, akkor nem itt tartanánk. Példás, amit csinálsz Áki, követendő sok mindenki számára!

powered 2012.12.13. 15:00:55

A biztonsági öv biztonságos, és a bekötése megfelel minden nemzetközi szabálynak. :-) Amit néhány hazai versenyautóban látok, mikor a fenéklemezhez van a két vállpánt rögzítve, na az a meleg!

www.mnasz.hu/letoltes/ATBhirlev2_2008.pdf

szálka 2012.12.13. 16:14:38

@Nínó Karotta:
hello, előre is bocs a nem idevágó kérdésért de nem ismerek senkit akinek ae86-osa lenne. annak ugye gyárilag van hátsó stabilizátora + panhard rúd. egy rwd starletem van aminél se ez se az nincs. a stabilizátort felfogatni nem lenne nagy dolog csak pont fordítva minta hacsin van, mert így lenne egyszerűbb megoldani a rögzítést (végek bekötési ponthoz, a közepe meg a kasztnihoz, nyilván minden bekötési pont megerősítve) de a panhard rúdnak ezek után lenne értelme nem verseny célú használat mellett?
egyébként grat a hangyászhoz szépen alakul

tocibacsi 2012.12.13. 17:06:08

@Nínó Karotta: látogatható?! :D Tényleg meg lehet majd nézni?! Ja egyébként meg csak annyit akartam mondani, hogy AZTAQ*RVA! :D:D:D:D

baliakobon 2012.12.13. 17:23:39

Szerintem zarándokhely lesz a Hangyász lakhelye! :D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 17:40:20

Írj a Red Bullnak, hogy küldjenek vinyl-fóliákat.

Majd ha legközelebb ilyen show lesz F1 alkalmával, beparkoltatják az aktuális Infiiti "reklámautó" meg egy pár évvel ezelőtti F1-es gép mellé :)

nsa28.casimages.com/img/2011/11/26/111126081946621401.jpg

Suttora 2012.12.13. 20:26:11

Ezt tényleg mindjárt haza lehet vinni :)

1kutya 2012.12.13. 21:05:19

@Suttora: én is hazavihetem? :-DDD

szilvássy dénes 2012.12.13. 22:34:13

Továbbra is adom a projektet,de a kiszállásnál hány ember lábszárát fogja megégetni a kipufogó?
Bőrnadrágot nekik!

fujita 2012.12.14. 02:00:31

@szilvássy dénes: hadd égesse, legalább, meggondolod, beszállsz-e

Lük 2012.12.14. 08:47:18

azt szabad tudni, hogy az egész végére ez a kis "játék" masina mennyi forintot zabált fel? nem merek tippelni

GifLand · http://gifland.us 2012.12.14. 09:16:34

várjuk már nagyon, reméljük lesz róla hosszú tv adás!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.12.14. 09:26:54

Az biztos, h le a kalappal Ákos előtt. Minden mozdulata, mondata azt sejteti, h tudja mit csinál és azt meg is csinálja időben jól. Én baromi háklis vagyok mindenemre (főleg az autóra), de neki oda merném adni látatlanba az biztos.

/na, nyalás vége :-) /

Ha meg lesz a végleges helye majd írd meg Gábor, látni akarom. Valami játék nem lesz, h pl. aki vég olvasta az összes posztot, megnézte az összes videot és abból tud mondjuk 6-8 kérdésre válaszolni viszed egy kört?

ui.: mindig az jár a fejemben, h az előző bagázs, akinél hónapokig aludt az autó a nélkül, h bármi is történt vele olvassa-e a hangyász sztorit... És vajon mit szólnak?

mennyi?husz! 2012.12.14. 09:58:05

@szilvássy dénes: Kell ra egy matrica egy regi Viper -rol, hogy ne erj hozza mer meg eget es kesz is.:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 11:34:44

A gep forog, az alkoto pihen! :) es pont jon a karacsony :)

EddieCivic4g 2012.12.14. 11:39:31

@szilvássy dénes: Szerinted ki akar majd kiszállni belőle?:))

Cobra. 2012.12.14. 11:49:38

Most már elmondhatja Áki, hogy olajozottan folyik a munka :D
Egyébként meg grat a karácsonyi ajándékhoz.

nagyonnagyon 2012.12.14. 12:59:05

A fiammal (majdnemhét) folyamatosan azon röhögünk hogy valamelyik rongyosra nézett természetfilm szerint a méret/sebesség csúcsot a homoki futrinka tartja amely annyira gyors hogy az idegrendszere nem tudja feldolgozni az elsuhanó környezetet és néha meg kell állnia tájékozódni.
A hangyász kicsit ilyen lesz az elején, ami a biztos hogy gyorsan megy majd :) Állat izgalmas lesz hangolgatni. Sárgulok mint a kikerics :)

poa ogapo 2012.12.14. 13:54:03

Korábban valamilyen műsorban nem pont te mondtad, hogy az öv rögzítése nem lehet alul, mert akkor megtöri a vezetőt?

Bundi01 2012.12.14. 14:29:44

Szia Karotta, gratulálok a hangyászhoz... nagyon jól néz ki. Egy dolog azonban nem tetszik... a kormánymű tartófülei (amennyire a fotókon látható). A gyári E46-os kereszttartón szép nagy lekerekítések vannak... nem véletlenül. A Te biztonságod is fontos, de úgy hallom, hogy Michelisz Norbi is vezetni fogja.... :-) üdv, Bundi

Typoon 2012.12.14. 14:35:20

@Nínó Karotta: Remélem miután kész lesz a Hangyász, írsz majd Áki későbbi munkáiról is. Jól járna vele Áki is, mi pedig pláne.
Lenne egy kérdésem: a segédkeret amin a stabilizátor van az nem lesz lekezelve valami korrózióvédő csodaszerrel?

Omahaboss 2012.12.14. 14:38:28

Szia Karotta! Gondolom jól megy az angol, de legalábbis feliratozni tudtok. MIÉRT nem feliratozzátok ezeket a videókat (NSX, M5)? Nem látjátok milyen őrület van alattuk? Ember! Kb. 100-ad annyi pénzből mint a top gear, szebb, érdekesebb, viccesebb teszteket csináltok! Ha folyamatosan töltenétek fel a videókat, nagyon gyorsan milliós nézettségük lenne. Majdnem kivétel nélkül mindenki így gondolja mint én. Hajrá! Nagyszerű munkák, köszönjük, hogy itthon csináljátok, de had értse az egész világ! Ja és tudom, hogy az indavideóban érdekelt vagy, de nem lenne nagyszerű, ha még a youtuberól is keresnél pár ezret minden hónapban?:) Nézd meg, mindenki követeli az új videókat! Ászok vagytok!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.12.14. 16:12:16

Nagyon állatul néz ki :)
A lábon jövés, az milyen rendszámmal? Vagy útvonalengedéllyel?

Az olajos köpás k*vanagy :D

kamikazeee 2012.12.14. 16:26:26

Gratulálok, remek teljesítmény. Szerintem vezessük be újra a vizitdíjat...
Sőt a téli hónapokra akár betolhatnád a közlekedési Múzeumba is, hogy kissé felpörgessük az ottani állóvizet.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.12.14. 18:26:47

Áhhhh, basszus, de szép autó ez!
Ugye lesz poszter?

metalex 2012.12.14. 20:21:28

Karotta !
A 4245-ös képen az egyik olajcső, az alsó keresztmerevítő alatt jön ki a karterből. Ráadásként utána mindjárt van egy csatlakozó rajta./a kék csati után egy bordó/
Ezt nem tudjátok egy kicsit visszább fűzni, úgy, hogy az X borda mögött menjen le, és végig a merevítések felett menjen az olajhűtőkig ?
Csak amiatt aggályoskodom, ha így alákerül a slusszpléh, elég csak egyszer 'megmutatni' az alját egy kerékvetőnek, vagy padának, eltépi-elnyírja a csövet, a csatinak meg elfogy az alsó fele. A képek alapján kiadná feljebb is a csövek hossza.
/saját tapasztalat :-)/

determ 2012.12.14. 21:46:47

Olyan szép míves "old school" visszajelzőlámpákat honnan lehet szerezni?

metalex 2012.12.14. 22:11:37

@Nínó Karotta: Ne váll magaasságban legyen, hanem feljebb. A váll magasság sem jó még - ne legyen csatt soh'se benne vagy vele - az ütközéskor egymástól kissé eltávolodó csigolyák,és a megnyúló gerincoszlop, tudjanak helyezkedni az öv alatt.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.14. 23:49:03

@klarky: Nyilt napokon lesz olyan, hogy be lehet majd ulni.

Csikós Zsolt 2012.12.15. 08:45:49

Ha a bal fényszóró berakásával kihúzod pár hónapig, utolérhetlek még a Pontonnal... :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 08:51:15

@nagyonnagyon: Ez az ev eddigi legaranyosabb termeszettudomanyos parhuzama. Kosz!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 08:53:01

@poa ogapo: Igazabol nincs olyan melyen, rossz a perspektiva. Vannak erre egzakt szabalyok, Akos be is linkelte oket, azokhoz fogjuk tartani magunkat.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 08:53:59

@Bundi01: ezt egyelore nem ertem, nekem nem tunik aggasztonak. Majd invesztigalok.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 08:59:55

@Omahaboss: nagyon koszonom. A videok feliratozasa es youtube-ra koltoztetese sajnos sokkal bonyolultabb ugy annal, mint hogy meg kell csinalni, es kesz. Egyreszt valoban az van, hogy az Indavideo cegcsoporttag, bar en nem vagyok benne erintett evek ota. Masreszt viszont a musorok a televiziocsatornak tulajdonaba kerulnek, ezert nem lehet oket csak ugy felpakolgatni barhova. Harmadreszt sajnos szemelyes tapasztalat, hogy a youtube-on keresztul torteno penzkereses egyelore inkabb a vilag mas reszein jellemzo. Es vegul a legfobb problema, hogy a youtube automatikusan letilt vagy jogsertokent azonosit es a penztermelesbol kizar minden olyan videot, ami alatt zene szol, es ezzel a teljes tc-eletmu kiesik. Honapok ota keressuk erre a megoldast az illetekeseikkel, es - bar nagyon kedves es segitokesz mindenki, tenyleg - de nem sikerult talalni.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 09:01:27

@SomiTomi: poszter mar van is. Meg azt nem tudom, hogy hogyan lehet majd hozzajutni, mert nem vagyok bolt. De keresem a megfejteset.

nagyonnagyon 2012.12.15. 09:04:59

@Typoon: amikor kiderült hogy hova kerül a Hangyász valaki linkelt egy oldaltott találtam egy régebbi "powered" építést. Érdemes végignézni a galériát, állat.
users.atw.hu/bmwturbo/galeria/kepeink/index.htm

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 09:05:06

@metalex: az a kep nagyon csaloka. Azok a kereszttartok valojaban nem az auto legalacsonyabb pontjai, a padlo sikja ugy 4 centivel feljebb van. A csoveknel lejjebb van maga a karter, de meg az is feljebb van, mint az igazi padlo sikja, amit az alu profilok mutatnak meg, azokhoz rogzul a padloburkolat. Szoval nagyon oda kell utni az aljat, hogy a het retegu, kevlar erositesu kartervedon at ott baj legyen. Ami persze igy is benne van, de nem latok jobb megoldast.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 09:06:08

@determ: a kapcsolok es a lampak az angol ebayrol es a demontweeksrol szarmaznak. Pont azert, mert ott sok az oreg tragacs, tartanak minden effele cuccot.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.15. 09:07:44

@Csikós Zsolt: nem akarlak kecsegtetni, eleg rosszul all a szenad. En holnap vezetem, ha le nem szakad a nyakig ero onos eso. Nem, nem teszem hozza, hogy bibibibiiiiii.

Typoon 2012.12.15. 09:20:49

@nagyonnagyon: na ehhez kéne Karotta utánozhatatlan stílusa, és a képek egyből életre kelnek.
Amúgy köszi a linket.

tocibacsi 2012.12.15. 10:07:06

@Nínó Karotta: HOLNAP VEZETED?! Hétfőn ugye megírod?! Egyébként a középkonzol és a kardánalagút burkolata kap majd valami felületkezelést? Gondolom rozsdamentes az anyag, tehát máshogy kérdezem: valami festést, hangyászprémet, ilyesmit?!

powered 2012.12.15. 11:29:08

@nagyonnagyon:

Szia! Itt egy kis video, a kocsiról működés közben. Hasonlóan csupasz vázig le lett bontva, mint a Hangyász, és onnan újra építve, és 1 év alatt készült el.

www.youtube.com/watch?v=JvVgyXUm_N0

nagyonnagyon 2012.12.15. 11:41:42

Láttam már ezt, (azért köszi) amikor rátaláltam arra a galériára akkor rákerestem néhány variációba képekre, videókra. Jó hogy dokumentáljátok ezeket, szórakoztató a kutatgatás.
Hogy prüszköl, csattog és szipákol a narancssárga héccencség.. baromi küzdelmes élmény lehet az építés is de a hajtás is.

metalex 2012.12.15. 18:09:05

@Nínó Karotta: Ha lesz alatta még távtartó is, akkor érthető. Kép alapján azt már nem adta ki.
Kartervédőről csak annyit, hogy van otthon egy 5mm-es dúralumínium karter és váltóvédőm. Teli motor egyben teli váltó skodára, át van ütve... :-)
/igaz a pályán valószínűleg nem lesz "kicsiszikla".
Kapcsolókkal minden O.K. ? Ne kezdjek túrni a dobozomban ?:-)
Ne feledd, hogy nekem legyen igazam a kétkedőkkel szemben, idén még menned kell vele..... :-)
Tessen hajtani a robotokat !
A fiúknak gratula, téged meg százan, ezren irigylünk - persze a szó jó értelmében.

herrfricc 2012.12.15. 19:29:52

@Nínó Karotta: Videjjjót is a menetről még ha csak lassan csettegsz akkor is.

TorsenTomosz 2012.12.15. 23:19:59

Szia!
Nagyon raj a gép, gratulálok hozzá! Biztos ultra sok meló, és szívás volt vele.
Egy kis kritika:- a kipufogódobot be lehetne kerámiáztatni
- a réz fékcső ultra tasak! Miért nem teflon?
- az aksi leszorító Hilti szalag sem méltó az autóhoz.
Szívesen csinálunk neked egy CNC mart aksi leszorítót.

w a s d 2012.12.15. 23:57:36

A speedhunters.com szavazását kitenni a totalcar főcímlapjára a közösségi média részre nem biztos, hogy fair volt a többi "indulóval" szemben. :D

Bundi01 2012.12.16. 00:35:16

@Nínó Karotta: Szia Karotta, hogy mire gondoltam amikor a kormánymű bekötést gyengének találtam?....pl: ha féktávon rámész a rázókőre akkor egy elég rendes dinamikai terhelést kap a futómű. Normál autóknál is vannak hasonló terhelési esetek (úthibán vagy sínen történő fékezés)ahol a kormányművet nagyságrendileg 2 tonna terhelés éri (a hangyász rendeltetésszerű használatánál ez inkább nagyobb lesz). Ez elég hamar kifáradásos törést okozhat.... ha esetleg kell segítség az invesztigálásban akkor szólj vagy keress egy lelkes gépészmérnök hallgatót (pl: BME GJT) aki vmi FEM-s progival számolgat neked egyet :-).... üdv, Bundi

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.16. 06:06:55

En mar elore szaladtam fejben: Kivancsi leszek mennyit fog vele menni Michelisz Norbi! Ez jo mokanak igerkezik :))))

lanciabacci 2012.12.17. 09:37:49

@w a s d: egyetértek.

Talán nem kell bizonygatnom, hogy mennyire kedvelem ezt a projektet a koncepciótól a megvalósulásig és persze gyakorló HH függő is vagyok a kezdetektől. Folytathatnám azzal is, hogy milyen nagyra tartom Karottát magát és mennyire rokonszenves értékeket képvisel, de nem akarok ömlengeni. Ugyanakkor talán éppen ezért érzem nagyon disszonánsnak vele kapcsolatban ez a "mi kutyánk kölyke" tempót egy ilyen szavazásnál, pláne a buzdítást rá a TC-n, haveri/nemzeti alapon. Kinek jó a torz eredmény? Kinek kell egy újabb Colbert-híd? Mit akarunk ezzel bizonyítani? Ettől nem lesz rozsdás a ketrec vagy gyenge a pedálgép? Persze, majd megjavul, de a többieké már most sem az. Miért kell ebbe (is) többet belegondolni, mint ami? Szép dolog a lelkesedés, de a többit sem lehet anélkül csinálni, ez pedig bevallottan egy 11 éve nyúló tanuló-projekt.

Jó a koncepció, menő lesz a Hangyász és Áki is ügyes, de azért nézzetek már rá mondjuk a Hiluxra vagy a Singer 911-re is... Ha pedig a kommenteket is elolvassátok a szavazás alatt akkor nyilvánvaló, hogy nem tükrözik a pillanatnyi eredményt. Kell ez az önbecsapás? A Hangyász nem ettől lesz értékesebb és így természetesen azt sem fogjuk tudni, hogy pontosan mennyit is ér a világ szemében éppen ez a Datsun.
Szavazzatok, de elfogulatlanul.

KPali 2012.12.17. 17:09:14

Azóta már a Nordschleife-n kotorja vele a hava...t :D Finomhangolásra ideális :)

TaaT 2012.12.17. 17:51:52

@tocibacsi: Jól áll a szavazás :)

Spacewalkers 2012.12.18. 14:12:38

Valaki nyilatkozhatna már így kedd derekán, hogy mi a helyzet. Sikerült-e valahova jutni, vagy csak Áki kitolta a garázsból és belepte a hó..