Áki Kovács
To: Bazsó Gábor
Subject: longtubeSzia!
Sikerült összeforgatni ezt a rettenetet. Stimmel a hossz, a keresztmetszet, elfér az aláfordított kerék, valamint a váz és a kormányoszlop is.
20 patentív és két nap ment rá, és még össze kell hegeszteni, mert csak pontozva van.
2012. október 26. 0:07 – Bazsó Gábor
Elnézést, hogy csak ilyen sokára válaszoltam, mostanáig a vécén ültem, ölemben a laptoppal, ezek előtt a képek előtt, és közben olyasmit csináltam, amit a magányos férfiak szoktak. Sokszor.
Áki Kovács
To: Bazsó Gábor
Subject: re: longtubeAkkor, ha jól értem, megüti az elvárt mércét, és nekiállhatok a túloldalinak...
2012. október 28. 22:23 – Bazsó Gábor
A saválló anakondák virtuózát kérdem, hogy tud-e küldeni pár fotót nekem maholnap a következő HH-hoz?
Áki Kovács
To: Bazsó GáborSzia!
A csőkígyóról készült képeket nem küldöm el újfent, pont ugyanúgy néz ki mint korábban... Pár napot csúszott a kipufogó-leömlők gyártása, mert egyszerűen kivásároltam a boltot a 48,3 mm-es patentívből.
Ettől függetlenül tudtam a haladni, felkerültek a segédberendezések: szervó, generátor, feszítő, és vezetőgörgő, illetve az indítómotor. Normál esetben ez nagyjából 15-20 perces művelet (alkatrészmosást ne számoljuk). Ezt sikerült 4 óra alatt úgy megoldani, hogy nem is végleges, tehát újra dolgozni kell velük. A feszítőkonzol görbe, a feszítőcsapágy szíjtárcsája görbe, a generátortartó görbe, generátor szíjtárcsa a változatosság kedvéért görbe... Sikerült annyira kiegyengetnem őket, hogy a motorindításban ne hátráltassanak, de nem maradhatnak így.
A generátor feszítő olyan közel van a vázhoz, hogy ki kell emelni a motort a helyéről, hogy fel lehessen szerelni. Az indítómotor nem fért el a váztól, másfél órát zúgott a flex, és tombolt a kalapács mire úgy elfér, hogy 1mm-re van a csőtől.
Azért vannak jó hírek is! A kipuffancs szép szimetrikusra sikerült.
Van már a Hangyásznak ablaktörlő motorja és mechanikája, elkészült a középkonzol, amibe a kapcsolók kerülnek.
Az ajtót kilincsek ékesítik, és a B oszlopon lévő zárba katonásan kapcsolódik az ajtó. Tehát ha becsukod az ajtót, akkor az úgy is marad. :-)
Csomagtérajtó a helyén, majd határozd meg légy szíves a polikarbonát rögzítésének metódusát. Ha nincs konkrét elképzelés, akkor én a csavarozós megoldást javaslom.
Betette Norci a két lámpafészket, én ma mikor megláttam, nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek. Kiábrándító, lehangoló, elszomorító, kb ebben a sorrendben. Fingom sincs, mit kezdjünk vele.
--
üdv: Kovács Ákos
Most, hogy az építés mellet már a blogolást is kiszerveztem PWRacing Ákihoz, nem nagyon van mit hozzátennem. Talán csak annyit, hogy régen a bajokban is több anyag volt. Látom a rengeteg szívást, el tudom képzelni a vergődést a milliméterre beerőltetett motor körül. De frusztrált helyben topogásnak azért elég ördögi a tempó, én azt mondom.
Ami a műanyagokat illeti, látom, amit látok, és sajog a szemem bele. De biztos vagyok benne, hogy Lajcsinak van valami megoldása, és ez csak egy fatális félreértés. Akárhogy is, abban maradtunk, hogy a héjjal egyáltalán nem szenvedünk. Működjön a Hangyász, derüljön ki, hogy mi hova esik, mibe ér bele, mivel akad össze, és a leges-legvégén elvarrjuk az optikai szálakat. Szobor már volt párszor, most legyen végre autó.
fenyob · http://645.blog.hu 2012.10.29. 23:00:30
1kutya 2012.10.29. 23:08:53
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2012.10.29. 23:13:54
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.29. 23:14:11
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.29. 23:14:35
csoki46 2012.10.29. 23:21:27
Nem semmi tempóban dobálja rá a rá nem illő alkatrészeket, azt hiszem ilyen egy igazi mester. Jut eszembe: a bejegyzés utolsó mondata annyira tökéletes, hogy az én szókincsem kevés ahhoz, hogy leírjam, hogy milyen jó érzés volt végigolvasni ezt az égeszet. Csak így tovább!
sga 2012.10.29. 23:30:29
Praydapro 2012.10.29. 23:37:28
Ha elkészül, és épp nemlesz pályanap, akkor hogy nemaradjunk HH nélkül nincs kedved írni egy postot az építés költségeiről? :D :))))))
szepsuti 2012.10.29. 23:39:27
TaaT 2012.10.29. 23:48:39
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.29. 23:49:40
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.29. 23:50:18
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.29. 23:51:54
szepsuti 2012.10.29. 23:55:50
LuxiMFP 2012.10.30. 00:01:06
Nem fog ott csunya rezonancia keletkezni, mikor menet közben néha az az 1 mm nullára csökken?
TaaT 2012.10.30. 00:05:28
Tomchy 2012.10.30. 00:10:32
Tomchy 2012.10.30. 00:12:03
vviktor1 2012.10.30. 00:18:59
Kitartás, alakul ez mint púpos gyerek a prés alatt, látszik h. jó kezekbe került !
Anyagiak a te dolgod, másnak meg más a hobbija amire akár a többszörösét is elveri (vagy elviszi a kocsmába) amíg nem kéri számon a család. Az viszont borítékolható hogy megtérülni nem fog (gazdaságilag) ebben az életben.
nick: 2012.10.30. 00:26:55
Karotta szövetkezik PoweredÁkival, meg akit még jónak talál, és nyitnak egy rendes autóépítő műhelyt idehaza, ahonnan nagyhírű masinák sorával kápráztatják el a nagyérdeműt szerte a világon :-)
...mint azok az amerikai nemtomkik a tévében, csak jobban
egyszer pl. Jay Leno is vesz majd tőlük saját egyedileg tervezett gépet, amelyet épp a halála előtti nap fognak leszállítani neki, úh utoljára még hajt egy jót benne a jóember! :-)
nick: 2012.10.30. 00:30:29
"...te, és azt tudtad, hogy előtte újságíró is volt?!" :-)
amúgy részemről hajrá! :-)
ennek így kell lennie
vviktor1 2012.10.30. 00:31:10
nick: 2012.10.30. 00:42:10
Flankerr 2012.10.30. 00:46:24
tiger1342 2012.10.30. 07:40:18
:)
NZS75 2012.10.30. 07:50:52
2-More 2012.10.30. 08:47:50
Másrészt, én az ilyen 1 mm-re elfértől azért paráznék, mert a hosszmotor olyanokat csavar főtengelyforgásirányba, mint a kurvaélet, amikor meg leugrasz a gázról, lendületből vissza, szintén. Olyan merev motortartó bakot nem tudsz csinálni ami ennyit ne engedne, ha fixen a vázhoz hegeszted, akkor meg a hegesztéseket fogja eltördelni, meg csinál olyan vibrációt az utastérbe hogy szó szerint fogod összefosni az ülést és/vagy kitárazni a versenyoverallba.
Más, csak hogy értelmes is legyek. Nemtom volt e szó eddig a fűtőmotorról, mert látom ablaktörlő lesz. Nem hülyeség, nem a kényelem, hanem a páramentesités miatt, az egyik ismerősnek igy sikerült nemrég telibe verni egy szalagkorlátot versenyen, bepárásodott ablak, teligáz, a korlát meg kiugrott a'útra :D
Ja, és sidepipe. Tudom igyis, úgyis ortopédul fog kinézni egy kicsit, de ha elől kimegy a kerékjárat mögött, feltétlen kell oda a lábszárpörzsölő, nem elég ha a arra a lyukra ahol most kilép a kollektor, kap egy terelőkopoltyút és/vagy egy rácsot, azt' csoki?
ZYLO 2012.10.30. 08:50:43
Poita not Peter! 2012.10.30. 09:14:36
korzo 2012.10.30. 09:33:14
2-More 2012.10.30. 09:34:10
Azoknál a vasaknál, ahol a motor fixen csavarozott, urambocsá teherviselő elem, azoknál se a kényelem, se az élettartam nem igazán szempont. Pl megnézel egy Toyota 4AGE formula atlantic motort, van egy akkora púp a szeledeknin mint a hétszentség, annál fogva volt a vázhoz csavarozva, gyári TRD meg egyéb mikurvaanyja benne, 10500as RPM limit, kilómétert meg meg se mertek adni, csak üzemórát rá :D
Továbbá, mivel hosszmotor, azon túl, hogy a motor maga megdől gázadásra-elvételre meg vissza, azért se jó a fix vagy a túl kemény bak, mert akkor meg magát a kasznit csavarja meg, azaz, egy 3500 köbcentis motor egy ilyen tonna körüli bódét még betonkemény versenyfutóművel is meg tud úgy csavarni, hogy csak na. Oké, hogy nem ugyanaz, de hasonló műfaj, ha megnézel komoly hosszmotoros drag autót pl, van hogy nem is merik inditani a balos állásból, vagy párban, úgy hogy hasonló vas legyen bal oldalt, mert vagy már a ragacson kitör oldalra métereket slick meg fix difi ide vagy oda, vagy a ragacs végén fogja magát akár keresztbe vágni, mert akkorát csavar a motor a bódén hogy a menetirány szerinti bal oldali kerék elveszti a tapadást. Mielőtt indulna a trollibusz, csak mondom, igen, tudom hogy nem minden autóban ugyanarra forog a motor, lásd hondák, tehát abban tetszőlegesen a bal jobb, és forditva. Most akkor gondold el mikor ezt pályán, kanyarban játsza el amikor amúgy is dől a bódé.
CarNage 2012.10.30. 09:37:07
Nem lesz túl közel a forró leömlő a gumihoz? Befér oda valami vékony hővédő lemez?
acélváz 2012.10.30. 10:28:52
A kipunál miért vizszintesen áll a konfúzor? Igy elég nehéz lesz az ajtó alá kanyarítani!? hirtelen elég nagyot kell törni a csövön!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.30. 10:44:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.30. 10:46:17
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.30. 10:49:37
bödönödön 2012.10.30. 10:56:33
Egyébként jó látni, hogy alakul a kocsi, kiváncsian várom mikor már végre mozogni is fog tudni önerőből! Úgyhogy, hajrá!
Gomulka Béla 2012.10.30. 11:21:41
2-More 2012.10.30. 11:21:46
Egyébiránt, van olyan deformáció, ami tartós, azaz véglegesen megcsavarja a vázat, meg van dinamikus deformáció, amikor valamit elteker, mint egy rugót, majd az erőhatás megszűntével az eredeti állapot áll vissza.
Bandázskérdésben, ha rozsdamentes a kipu, nincs semmi gáz a bandázzsal, ha nem, akkor alatta szét fog rohadni a cső mint a pinty, illetve amiatt hogy nem tudja hova leadni a hőt, sokkal jobban fog öregedni maga az anyaga. Érdemesebb inkább külső-belső kerámiabevonatot szintereztetni rá, nem olyan egetrengetően drága, mint gondolná az ember.
Aramidtömb vonalon, szemmel látható összenyomódás nem látható, kérdés hogy milyen erőhatásra nem nyomódik össze, meg mennyire nem, meg milyen arányban a terhelés növekedésére.
Amúgy, a héjjal kapcsolatban, szerintem is lehet hogy álltukban csavarodtak el, ha nem is hőlégfúvózni, de nekem pl az oldalszoknyákat úgy tudtuk rendesen felpróbálni csak, hogy előtte kiraktam egy fél délutánra a napra nyáron, mert addig olyanok voltak mint a dugóhúzók.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.30. 12:09:35
Illetve, a gumi jó lesz olyan közel a forró kipuffhoz? Nem lesz baja?
Zsolti888 2012.10.30. 12:21:13
2-More 2012.10.30. 12:25:31
dhrbikes 2012.10.30. 12:29:53
Poita not Peter! 2012.10.30. 12:32:43
Poita not Peter! 2012.10.30. 12:39:55
jojoka 2012.10.30. 12:40:59
Bazzzz Én totál beszoptam. Minden elhiszek Áki mesternek.
2-More 2012.10.30. 12:41:48
Atti77 2012.10.30. 12:46:58
Lesz légszűrő: karotta.blog.hu/2012/10/24/hangyasz_hetfo_36_hat_moho_torok_es_egy_ajult_tulajdonos/fullcommentlist/1#c18128343
Én inkább arra vagyok kíváncsi, hogyan lesz megoldva a motorvezérlés, mert a légtömegmérő a kialakítás miatt kilőve. Lesz TPS meg egy lambda szonda, vagy még az sem?
2-More 2012.10.30. 12:50:15
Technocol 2012.10.30. 12:54:07
Adamo_sx 2012.10.30. 13:24:04
@Atti77: A "legversenyautósabb" vezérlés az Alpha/N, azaz egy fojtószelep helyzet és egy fordulatszámjelből kalkulál mindent. Így MAP sem kell, esetleg egy nyomásmérő a légköri nyomáshoz, hogy ne kelljen minden pillanatban hangolni.
2-More 2012.10.30. 13:31:50
Negrogo 2012.10.30. 13:32:18
Karottanak.
Shadowbull 2012.10.30. 13:45:10
15mm-t hagynek minimum. De inkabb tobbet.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.30. 13:46:07
2-More 2012.10.30. 14:06:40
@ColT: Nem hát, de azért egy tisztességes szivacsszűrővel el lehet éldegélni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.30. 14:10:17
powered 2012.10.30. 14:25:41
ott a pont! szenzorok: tps, mat, clt, wbo2, trigger. vezerles: alpha N. szivocsonyomas itb-s motoroknal indiferens.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.30. 14:32:47
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.30. 14:35:48
Shadowbull 2012.10.30. 14:35:49
Mert rohadt sok munka lesz megint kiepiteni, ha van valami gebasz...
jürgen baromartz 2012.10.30. 14:36:43
egyébként tökmindegy, hogy hossz- vagy keresztmotor, kuplung felengedésénél és motorféknél minden motor-váltó egység mozog ide-oda, ami nincs fixen berögzítve a kasztniba. márpedig olyan megoldást nem sűrűn alkalmaznak
powered 2012.10.30. 14:56:42
tps: throttle position sensor
mat: Manifold Air Temperature
clt: Coolant Temperature Sensor
wbo2: Wideband Oxygen Sensors
trigger: Engine speed
Sok itb-s motor mukodik ezzekkel hibatlanul, tobbek kozt az enyem is. :-)
www.youtube.com/watch?v=clG9n5vrp6g&noredirect=1
1kutya 2012.10.30. 15:43:14
2-More 2012.10.30. 15:54:24
@powered: MAT helyett IAT-t (intake air temperature) szoktak megadni inkább, nem?
@novothauto: Meg lehet, főleg ilyen esetben meg kell is, mert nem lesz airbox, hengerenkénti légtömegmérőt és/vagy szivócsőnyomásmérőt meg mégiscsak kissé macerás berakni. A barometrikus korrekcióhoz nem hülyeség egy külső MAP, ahogy fentebb a kollega irta, bár ennek itthon nem igazán van értelme, mert nincsenek se akkora szintkülönbségek, se akkora időjárásból fakadó légnyomásbeli differenciák, hogy szükség legyen rá. Ettől függetlenül ártani nem árt, én aszondom, ha nagyon hegyezett a motor, pláne a csigásaknál az EGT-se, inkább legyen feleslegesen egy szenzor pluszba, mint egyel kevesebb ha kell.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.30. 16:17:07
"A szűretlen levegő nagyon árt, pláne driften, raliban, ahol nagy a por. Lehet, hogy üzemórás motoroknál, amiket minden hétvégén felújítanak, ki lehet bírni, de szerintem ökörség. Csak szerencse kérdése, hogy mennyi idő alatt megy be valami nagyobb szennyeződés, de igazából a finom de kemény por az, ami tönkretesz dugattyúgyűrűt, hengerfalat, aztán az olajkörbe kerülve mindent.
A Hangyász első körben Pipercross zoknifiltereket kap, amiket a tütékre húzunk, aztán sokkal később talán tervezünk és gyártunk neki egy airboxot."
Lásd még: "Vagy zokniszerű légszűrőket szokás húzni a trombitákra, vagy bezárni őket egy nagy, közös dobozba (ez az airbox), és aztán az airboxot tápláló nagy cső végére tenni egy nagy szűrőt. Nálunk egyelőre a zoknis megoldás lesz, mert korhűbb, jobb a hangja és sokkal egyszerűbb. De igazából a jól méretezett, optimálisan áramoltató airbox a tudományos megoldás."
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.30. 16:22:30
tocibacsi 2012.10.30. 16:34:02
2-More 2012.10.30. 16:53:31
Szűrőkérdésben is mondanak sokan sokfélét, hogy mi a jó, tölcsér, gomba, gyári papir, gyári helyére sportbetét, igazából pro és kontra ezt csak úgy lehetne megitélni, ha leraknál koppegyforma kocsikat, és hasonlóan változatos körülmények közt kilóméterek tizezreit tekernéd bele, és még akkor se biztos hogy utána két különböző autó esetén ugyanaz lenne az eredmény. Én alapvetően gyári szűrő párti vagyok, meg voltam, aztán az egyik vasnál mégis úgy alakult hogy mivel a gyári nem volt meg, világ végéről bontott kitudjamit meg nem akartam rendelni, ugrott szart se szűrő tölcsér direktszűrő helyett egy ki tudja mennyit szűrő HKS gomba, eddig kétszer kipucoltam már, azért fog meg dzsuvát gazdagon, de a 140e mérföldet futott motornak hogy mennyit árt vagy használ, azt majd meglátjuk ha szét lesz szedve.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.30. 17:00:38
A másik dolog, amikor az autó teljes tömegét kellene a motor teljes nyomatékával gyorsítani/lassítani a gumik tapadáshatárán belül, és ennek a hajtásláncon át a motortartókra visszavezetett csavaróereje húzza/nyomja a bakokat és tekeri a vázat. Ez utóbbi okozhatna interferenciát a váz és a hozzá közel fekvő segédberendezések között, és erre írtam, hogy garantáltan lesz annyi hely, hogy ne érjenek össze, semmilyen körülmények között, soha.
A tapadáshatáron történő gyorsításkor jelentkező jellegzetes irányú kitörést a paraszt amerikai autóknál a puha rugó / merev híd kombó okozza, ahol a difi is függesztett, és nincs a kocsiszekrényhez rögzítve, így értelemszerűen szerethetne elfordulni gázra a kardán körül az egész nyomorult hátsó híd, ezzel az egyik oldalon tapadást nyer, a másikon veszít, ez ismert jelenség
powered 2012.10.30. 17:03:09
A motorvezérlőben integrált map szenzor van, tehát ezt nem kell külön megvenni, semmilyen plusz költséggel sem jár. a hengerenként 4 (5 ) szelepes motorok 40kpa körül járnak zárt fojtószelep mellet, és 100kpa ( légköri nyomás ) teljes terhelésen. Az egy fojtószeleppel szerelt motorokon nagyon jól állítható szívócső nyomásból a vezérlő, mert a terheléssel lineárisan nő a szívócsőnyomás ( abszolút értékben természetesen ) Az itb-s motorokon nagyon változó terhelések tartozhatnak azonos szívócső értékhez, ezért nehéz pontosan beállítani map-ra. Az X tengelyen változatlanul a motor fordulata, az Y tengelyen a fojtószelep állása a fő paraméter a szívócső nyomás helyett. Ez az Alpha-N. Az atmoszférikus motorok javának mindegy, hogy 95, vagy éppen 105 kpa a légköri nyomás. A barometrikus korrerkcióra a levegő oxigéntartalma miatt van szükség, de erre vannak kifinomultabb megoldások is.
2-More 2012.10.30. 17:03:34
Nem mondom, hogy nem lehet elmenni irdatlanul kireszelt, 100x100x100as ronngyá korrigált 3D táblák irányába, meg hengerenkénti lambdaszondát használni, de ágyúval verébre a dolog.
A pontos értékeket se úgy kell érteni, hogy fokokon múlna a történet, hanem vannak X fokos tartományok, páratartalmat szerintem nem is nagyon van ECU ami néz. Gyári motornál meg még ennyit se szaroznak, mert van egy igen komoly szórás még mindig a gyártásban, az ECU-t belövik egy referenciamotorhoz, megvannak a küszöbértékek meg a ha-ez-van-akkor korrekciók, meg van pár plusz ha nagy a gáz, akkor beleszól kopogásérzékelő, másod-harmadlagos lambdaszonda, EGT, dupla MAP, vagy MAP+MAF, stb.
2-More 2012.10.30. 17:18:34
A merev hidas történetre, igen, de itt most nem csak arról van szó, hogy maga a hid akar körbefordulni a kocsi alatt mint egy propeller, hanem arról, hogy a motor lendtömege csavargatja adott esetben a kasznit. Amúgy, attól még, hogy a difit középen fixen az alvázhoz csavarozod, attól az még ugyanugy "akar" elfordulni a kardánnál fogva, legfeljebb nem tud akkorát, mint egy merev hid, mert a féltengelyek a csuklók miatt nem adnak akkora merevséget, de maga a difi nem szokott fixen rögzitve lenni, mert a vibráció megintcsak szétrázná a segged. Igy aztán szilent van, meg segédkeret, meg csavarkötés, aztán csavarodik ameddig tud.
Ez a kettő simán tud akkora erőt képezni egy elegendően erős és/vagy nagy lendtömegű és/vagy nagy fordulatú motornál és vele együtt egy a motor erejéhez képest relative könnyű kaszninál, hogy teligáz-váltás-teligáz közben érezhetően megcsóválja az autót. Nem olyan mértékben persze, mint egy motornál, mert ott azért egy kereszmotoros boxer bömmösnél, uralnál, urambocsá egy guzzinál azért rezeg a gatya gázadásra-elvételre, de amikor határon mész, sok kicsi pikkpakk sokra megy.
Pusztán arra akartam rávilágitani, hogy ahogy minden téren, ezekben is valahol középirányban van az igazság, nem lehet, vagy inkább, nem szabad semmit ész nélkül merevre csinálni.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.30. 17:20:24
"Az egy fojtószeleppel szerelt motorokon "
Azt az aprócska tényt hagytam figyelmen kívül, hogy ezen hat fojtószelep van. Amúgy sem biztos, hogy a Cut Off funkció az elsődleges szempont ennél a motornál :)
2-More 2012.10.30. 17:21:37
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.30. 17:24:27
ESZVESZEJTO A TEMPO, lassan tehetjuk a tetjeinket korido ugyben :)
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.30. 17:26:50
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.30. 18:01:29
jürgen baromartz 2012.10.30. 18:02:11
2-More 2012.10.30. 18:13:29
@jürgen baromartz: Naná hogy, reméljük hogy ez amolyan szólás volt csak.
lanciabacci 2012.10.30. 18:15:12
Kilincs, csomagtartó, ablaktörlő állat! :)
Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.10.30. 18:23:11
Azok a leomlok nekem pont olyannak tunnek, mint amik szét fognak olvasztani mindent a kornyezetukben.
Ott is egy kicsit tobb hely kellene, mondjuk egy alu doblemezhez + a hoelvezetést megoldani a taposólemeztol, mert tuti, hogy leég a cipod talpa.
Szóval az is helyigényes.
Ádámnak meg aki emberbol van, még ha dolgozik is mint egy ipari robot, szerintem jóttene egy hét szabi.
Lehet, hogy le is tisztulna egy pár dolog fejben.
Amúgy meg.
Rettenet a tempó.
powered 2012.10.30. 18:43:01
Szeretném hangsúlyosan jelezni, hogy az egész leömlő, egészen a dobig, le lesz bandázsolva mindkét oldalon. Ezek elég klassz cuccok, ahogy többször leírtam már, csak olyan megoldást választok, ami már legalább kettő hasonló kaliberű kocsiban megbízhatóan üzemel. Egy fotó a játszós autóm motorteréről: GT45R2 turbo, 89mm kipufogórendszer. Érdemes megnézni a lebandázsolt kipufogó távolságát a toronytól, vagy a szelepfedél műanyag díszburkolatától. :-)
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/312993_504504696231553_2088947123_n.jpg
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/251889_496270687054954_2064990144_n.jpg
Negrogo 2012.10.30. 18:56:26
4. ben is kapar ugye?
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.30. 18:58:22
powered 2012.10.30. 18:59:30
www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/BMW%20e30%20Cabrio.gif
2-More 2012.10.30. 19:15:01
waffen55 2012.10.30. 19:32:36
olimpiam 2012.10.30. 20:44:53
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.30. 21:04:33
2-More 2012.10.30. 21:35:07
Shadowbull 2012.10.30. 22:05:10
De turboval, konyorgom? Hat nektek semmi sem szent? Blaszfemia! (keresztet veto szmajli)
:)
makkmarce (törölt) 2012.10.30. 22:26:49
Hajra, csak igy tovabb mar latszik, hogy elobb-utobb tenyleg elkeszul!
nem kéne... 2012.10.30. 22:32:26
nagy cucc, a fiat motor is tud fordítva menni, lásd faros/orros fityók.
a vezérműte6gelye más 'szt csók.
Shadowbull 2012.10.30. 22:33:56
nem kéne... 2012.10.30. 22:37:40
attól még a sablon szar lesz és direkt említette karotta, hogy az esetleges gyors pótolhatóság miatt a pontos sablont fontosnak tartja.
a pontos sablon meg úgy néz ki, hogy előveszed, kikened üveggel, kifordítod belőle a darabot és fölteszed az autóra minden további faragás nélkül.
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.30. 22:39:23
nem kéne... 2012.10.30. 22:53:18
nem a legszofisztikáltabb futóműkialakítás versenypályára szánt autóknál.
píszí voltam.
nem kéne... 2012.10.30. 22:57:16
khm.
s63b44tu
:P
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.30. 23:09:50
Shadowbull 2012.10.30. 23:26:23
en szemely szerint adott esetben meg mindig szivesebben elforgatom 8000 fole, minthogy 1500-nal megjojjon a csillio nyutonmeter.
Nade valtozik a vilag, aki nem valtozik vele azt lehuzzak a vecen...
w a s d 2012.10.30. 23:41:07
hofi601 2012.10.30. 23:49:15
nem kéne... 2012.10.30. 23:58:47
geci legyek?
:)))
a bmwnél volt már olyan, hogy egy szívó benzinesnek legyártott motorból faragtak turbósat, apró szépséghibája a dolognak, hogy közbejött még egy hajtóanyag változás is.
:))))
nem kéne... 2012.10.31. 00:02:15
azt nem ismerem, ettől még simán lehet.
de a renaultnál mi indokolta az irányváltást?
mert a fiatnál az, hogy a fordítva beépített motorral szar dolog négy sebességgel tolatni.
mondjuk renaultban is volt r8, r10...
Negrogo 2012.10.31. 00:02:43
makkmarce (törölt) 2012.10.31. 00:55:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 05:44:19
Baja nem lett, csak anyáztam egy kicsit, hogy milyen kóklerek vannak.
Shadowbull 2012.10.31. 07:18:10
Egyszer talalkoztam valakivel, akinek a szomszedja latott mar 3D-s autotervezest a teveben. Az meselte hogy nem olyan egyszeru.
Ott kezdjuk hogy honnan szerzed meg a motor komplett 3D-s modelljet? Meg a futomujet, meg a kormanyszerkezetet, meg az osszes kis biszbaszet, amit beepitesz? Mert a csovazat tenyleg le lehet modellezni otthon is.
Persze erre is van megoldas, reverse engineeringnek csufoljak.
Csak nem egyszeru. Es a hazi autoepites kereteit valoszinuleg szet is feszitene.
Abban persze igazad van, hogy CAD-ben az ilyen problemak altalaban meg azelott kiugranak, mielott elkezdenek csavarozni a hardvert.
2-More 2012.10.31. 07:30:27
@Shadowbull: Én inkább komálom ha előbb megjön a kraft, pedig az első autómnak pont az volt az ismérve, hogy 5 ezernél kezdett éledezni, 7400nál volt a sárga, 8nál meg a piros csik a fordulatszámmérőn. Pont ezért is indultam a csigásodás felé. Amivel most tekergek, annál mindkettő megvan, gyári turbó, úgy 3 ezernél már csinál valamit, 8500nál a piros csik, 9300nál a revlimit, 12 ezerig kiskálázva :D
@nem kéne...: Mondjuk azért azt se felejtsük el, hogy a nem-hulladék 60as évekbeli konstrukcióknál már a dugattyúcsapszeg se középen van, hanem eltolva a forgásiránynak megfelelően, hogy ne tudjon felső holtponton akkorát billenni a dugó és a szoknya ne tudjon belecsókolni a hengerpalástba. Azaz forditva nem lehet megoldani, csak ha a dugókat is megforditod meg a vezérlést is. De ha már azon rugózunk hogy az a fáintos ha forditva jár, nézd meg a kétüteműeket, trabit, varnyút, balfaszt, azokat is be lehet forditva inditani gyári állapotába is, pl ha a trabira felteszed a varjú öninditót, ami az okos keletnémet szabványositás okán eleve forditva forog. Sőt, láttam olyan 50es szimót, ami egy röffenéssel egy pillanatra felső holtponton megfulladt, majd azzal a lendülettel be is indult, csak forditva. Ilyennél van nagy öröm ha ezt a lámpánál csinálja, és húzol egy csőgázt hogy megmutasd a hiteles dácsiásoknak, hogy van akkora tököd mint rossinak :D
streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.10.31. 07:49:50
Gomulka Béla 2012.10.31. 09:32:50
*Azt nem tudom, hogy így lehetett-e vele negyedikben, százzal menni hátrafelé, vagy volt valami megoldás rá hogy ne lehessen ...
novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.31. 09:37:40
35up (törölt) 2012.10.31. 09:44:48
www.3dcadbrowser.com/preview.aspx?modelcode=43882
www.3dcadbrowser.com/preview.aspx?modelcode=5997
Nem mondom, hogy mindent kulcsrakeszen megtalalsz, ugyanakkor ha magadnak kell lemodellezni a motort, packaginghez nem kell az utolso csavarnak is szerepelnie benne.
Tiltott Lally 2012.10.31. 10:00:13
Az megvan Surányitól, amikor tanonc korában a Moszkvics diffire ellenkezőleg csavarozták fel a fogaskereket, és a próbaúton csodálkoztak?
makkmarce (törölt) 2012.10.31. 10:44:38
Nem azt mondtam, hogy csavaronkent az egeszet, hanem azt, hogy a nagyreszet lemodellezed, a meglevo elemeket le tudod fenykepezni egy mero leccel, es gepen siman berendezheted az egeszet, hogy jo legyen (akar ott megtervezheted a rahagyasokat, hogyha valahol meg elkell huzni egy 1" csovet, akkor annak is legyen hely).
Ilyen alap dolgok azert siman kibuknanak: kerek fordulasa a kerekjaratban. Leomlo elvezetese (raadasul ugy, hogy elotte nemkell heggeszgetni, siman felirhatod a szogeket, kiprobalhatsz vagy 5-6 modszert, hogy hogy fer el.)
Ha megvan a rugo ut, akkor a rugozast is egybol meg tudod nezni, hogy mi mibe ver majd bele. Rengeteg bajtol(es koltsegtol) megkimelheti magat az ember, mert amig nincs terv, addig nemkell se anyagot elpazarolni, se szereloket fizetni. Ok, a 3d-s szakit kell, de ahogy elnezem, hogy csak a hangyasznak hanyan estek neki, es hanyadikra sikerult, nem biztos, hogy a 3d-s manus a dragabb :)
Shadowbull 2012.10.31. 11:39:17
naja, ha megvan a komplett motor modellje, akkor azzal mar lehet valamit kezdeni.
Hogy aztan mire jutsz, az a masik kerdes. Szkeptikus vagyok ilyen teren.
"packaginghez nem kell az utolso csavarnak is szerepelnie benne"
A motorban nem is. Annak eleg a kulso felulete.
Shadowbull 2012.10.31. 11:42:55
"a meglevo elemeket le tudod fenykepezni egy mero leccel, es gepen siman berendezheted az egeszet, hogy jo legyen "
Na ezt megneznem :)
": kerek fordulasa a kerekjaratban"
Jaja, hasbol kitalalom a futomukinematikat. Es le is modellezem. Jovan.
" Leomlo elvezetese (raadasul ugy, hogy elotte nemkell heggeszgetni, siman felirhatod a szogeket, kiprobalhatsz vagy 5-6 modszert, hogy hogy fer el.)"
Ehhez minden szomszedos cuccnak benn kell lenni. Millimeterre pontosan, kulonben szart se er az egesz.
" Rengeteg bajtol(es koltsegtol) megkimelheti magat az ember,"
Na igen, az autogyarak ezert is CAD-eznek orrba-szajba :)
2-More 2012.10.31. 11:55:37
Amugy, pl igy szoktak bogárba subaru motort rakni, csak ott a váltót forditják fejtetőre, meg merevhidas terepjáróban is igy csinálnak két fogaskerekes portálos meghajtást.
Anno a nagybátyámék crossautójában volt középen a lada motor, rajta a bogár váltó fejtetőn.
Forditva beiinditott motor, az Unimogban meg a váltón van forditó, úgyhogy ugyanannyi hátramenet van, mint amennyi előremenet :D
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.10.31. 14:31:02
acélváz 2012.10.31. 17:44:10
Ezt a motort összerakni 3d-ben az összes segéd berendezéssel, csatlakozó lakatrésszel az kb.1-2 nap = 8-16 óra ezt beszorzod mondjuk 10-12e Ft-os mérnökórával az nem kevés pénz!
Ha az ember magának csinálja, akkor még esetleg, de szerintem akkor is nagyobb szívás mint rendesen összerakva mindent farigcsálni, hegesztgetni!
Pedig én szinte egész nap 3d-zek!
powered 2012.11.01. 18:40:33
www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/blowup.gif
www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/wallbash.gif
Suttora 2012.11.01. 23:23:33
TaaT 2012.11.02. 01:31:08
az első után a második is össze jött :[
@powered: Kitartás! :)
RKr 2012.11.05. 20:56:08
Tiltott Lally 2012.11.06. 19:59:25
RKr 2012.11.07. 00:01:23