Hangyász hétfő 34 - vázhegesztés, üzemanyagrendszer, elektromosság, külkereskedelem, halál - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 34 - vázhegesztés, üzemanyagrendszer, elektromosság, külkereskedelem, halál

2012. október 09. 22:34 Nínó Karotta

Amióta PWRacing Ákinál regenerálódik az Időnként Kissé Elátkozottnak Tűnő Datsun 260Z, aka Hangyász, azóta olyan, mintha én egy közel fénysebességgel távolodó űrhajóról szemlélném a dolgokat. Míg nálam egyet rebben a másodpercmutató, Baksán elkészül egy fél autó.

aardvark datsun 260z hh34 3

A szombati vizitem fertelmes hangulatban indult: úgy volt, hogy viszem magammal a júniusban, júliusban és augusztusban vásárolt motoralkatrészekből álló pakkot. De nem vittem. Megint nem jött meg, illetve nem az jött meg, nem oda és nem úgy. Soha ilyen pokoli széljárásom nem volt még a külkereskedelem viharos szküllájának karübdiszén.

aardvark datsun 260z hh34 15

Miközben ezeket a sorokat írom, a fél szememmel folyamatosan a telefont lesem, hogy üzen-e valamit a cuccaim felől, de a telefon, ahogy az már a bimbózó szerelmek és az elcseszett alkatrészimport idején szokásos, néma. Ez több okból is idegölő.

aardvark datsun 260z hh34 1

Egyrészt PWRacing Áki lényegében befejezte a Hangyászt, három hét alatt. Ez nyilván nem igaz, mert lesz még sok teendő a héjazattal, a padlóval, pár madzaggal és mifenével, de a főbb alegységek (váz, hajtás, futómű, fékrendszer, benzinrendszer) összeálltak. Azaz a szerelő, akinek szupernóva lobog a szíve helyén, hamarosan nem tud mit szerelni, mert mindenhez kéne a motor, aminek az összerakásához kellenének a nyáron rendelt, soha meg nem érkező cuccok.

aardvark datsun 260z hh34 30

Az a hallatlanul kedves ember, aki segít nekem az amerikai behozatalban, és akinek az idegeit nagyjából ugyanannyira kínozza ez az érthetetlen logisztikai rémálom, épp ma repült el Floridába, hogy hazaküldjön két kint vásárolt autót, és állítólag elmegy arra a telephelyre, ahonnan pár hónapja nem érkeznek meg a dolgaim. Ha ott megtalálja őket, hazahozza bőröndben. Ha nem találja meg, akkor nem tudom, mi következik. Nincs nagyon nagy dolgokról szó, vezérműtengelyek, szeleprugók, hajtókarok, olajpumpa és tömítések érkeznének, de ezek másodszori megvásárlására aligha lenne mód. Nincs más hátra, hinni kell.

aardvark datsun 260z hh34 19

És akkor vissza Ákihoz. A szombati vizit során Norbi, a Lakatos is nála időzött. Norbi sok versenyautót látott és készített már. Szakértő szemrevételezés után úgy döntött, a Hangyász vállalható, bár nem mindenben az ő szája íze szerint való. De nem a műkritika kedvéért volt ott, hanem kijavítani azokat a hegesztéseket a csövön, amelyek feledékenység vagy kényelmetlenség okán elmaradtak, vagy nem értek körbe.

Ujrahegesztett cso

Idézném Ákost: 

Aki hegesztett már függőlegesen felfelé szűk helyen, az tudja hogy milyen nehéz TIG-el a pótanyagot bevinni, főleg úgy, hogy a hegesztendő felületek nincsenek pontosan összeillesztve, tehát nagy rést kell betölteni. Mi azt a megoldást választottuk, hogy CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat. Engem megnyugtatna, ha az összes többi olyan varrat amihez nem nyúltunk legalább olyan lenne mint ami korrigálva lett. :-)

Fényezett vázat hegeszteni nem kellemes feladat, pláne úgy nem, hogy csupa olyan területről van szó, ami eleve azért maradt ki, mert nehezen érhető el, és nincs különösebben szem előtt. Nem is így szokás ezt csinálni, de inkább így, mint sehogy. Alább az első fázis látható, a bevitt pótanyag, felül pedig a TIG-es kész varrat. 

aardvark datsun 260z hh34 27

Volt, ahol csak néhány centi varrat hiányzott, volt, ahol félre kellett hajlítani az útban lévő lemezt (szegény, szegény fényezés), de végül minden elkészült. Szépre ilyenkor nem nagyon lehet, de valamivel jobbra igen.

aardvark datsun 260z hh34 28

Az idő java ugyanekkor nem ezzel telt, hanem Ákos régi ellenségeinek, az Undorítóan Odagányolt Lemezek (UOL) kiirtásával és álomszerű helyettesítésével. A 2 db. UOL az A-oszlopot kötötte össze a vele együtt futó bukócsőszállal. Ez egy elég fontos elem, mert együtt ez a két dolog sokkal erősebb, mint magában, és nagyon jó érzés erre gondolni, miközben az ember fejjel lefelé lóg az övön.

hangyasz hetfo 18 1

Az UOL nagyon régi rútság a Hangyászon. Az úgy volt, hogy a váz kész lesz a tavalyi OT-Expo előtt, ahová fényezve megy el. De nem lett teljesen kész, például erre a lemezre Lacinak, aki az első évben dolgozott a Datsunon, nem maradt ideje. Így aztán én erősködtem, hogy Egyedifényezés Lajcsinál valaki hegesszen egy nyomorult lemezt oda, akárhogy, csak legyen. Mindenki menekült a feladat elől, mert ott csupa rendes ember dolgozik, de senki se lakatos, de végül megcsinálták, és hát igen, sajnos UOL lett belőle. De ők megmondták, és én erősködtem.

aardvark datsun 260z hh34 2

Az UOL-tól aztán mindenkinek hányingere volt, de csak Powered Áki és Lakatos Norbi volt elég fasza gyerek ahhoz, hogy öklendezés helyett ledarálja a hegesztést, leszedje a két girbegurba lemezt, és megcsinálja tisztességgel. De még hogy!

aardvark datsun 260z hh34 12

A lemezekbe szép, peremes lukakat készítettek, ami merevebbé, könnyebbé és persze elsősorban versenyautósabbá teszi az installációt, ami ráadásul már teljes szendvicsbe fogja a csöveket. Aztán Norbi mért és instruált, Áki pedig TIG, vagy más néven pöcsölős-precíz hegesztés segítségével odavarrta. De még hogy (már megint)! A két oldalon a lukak úgy állnak szabályos sorban, ahogy brazil seggszépségversenyzők az alabástrom tengerparton, és úgy tűz át rajtuk a fény, ahogy a mulatt combközökön a copacabanai alkony sugarai. Értem, hogy miért nem fűlött ehhez a pepecs munkához eddig senki foga, de nagyon örülök, hogy végül elkészült.

aardvark datsun 260z hh34 8

És most néhány mondat Ákostól, hiszen már kedd van, és én szombat este voltam ott utoljára:

aardvark datsun 260z hh34 37

Szia! A kábelköteg gerincét sikerült integrálni a Hangyászba. Befért a küszöbbe, és a kerékjárati ív fölé, ahogy terveztük. Jövő héten a műszercsoport beépítésével, és a műszerfallal tudunk haladni.

aardvark datsun 260z hh34 34

Hát így. És most imádkozzunk együtt a nemzetközi szállítmányozás hebehurgya istenéhez, akit a mitológiai könyvekben egy rozsdáskonténer-testű, tépett szárnyú, sánta, agy nélküli, vak vízimadárként ábrázolnak, a csőrében egy vérpecsétes ATA-Carnet-val, az egyik szárnyában egy törött iránytűvel, a másikban egy dobókockával, szóval fohászkodjunk a Debil Tehermadárhoz, hogy hozza meg a cuccaim, vagy annyira megszívtam, hogy a vákuumtól az összes szállópor és pollen eltűnik a világból, és tiszta légutakból feltörő hálatelt zokogás kínoz majd minden polgártársamat, ad infinitum. És engem megbasz az ideg.

image                                             (természetfotó copyright by Tomchy, védetté minősítés by Edd China)

Ha így lesz, ássatok valami rendes út mellé, közadakozásból fejezzétek be a Hangyászt, és valaki veressen vele pár tisztességeset a fejem fölött, hogy mosolyogva alhassak, míg a kukacok és bacik termőföldet nem készítenek belőlem. Nyilván Nyerges Zsolt számára, de ez most nem tartozik ide.

Update: Annyira vicces, hogy fel nappal a sirankozos posztom utan Minden Megjott, raadasul egyenesen a mai forgatasi helyszinre. Az elet tenyleg a legnagyobb rendezo, lol. Like!

424718 494227363930154 212624308 n

- Írtam ma délelőtt a Facebookra. 

118 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Edd China 2012.10.10. 00:52:19

"rozsdáskonténer-testű, tépett szárnyú, sánta, agy nélküli, vak vízimadárként ábrázolnak, a csőrében egy vérpecsétes ATA-Carnet-val, az egyik szárnyában egy törött iránytűvel, a másikban egy dobókockával, szóval fohászkodjunk a Debil Tehermadár" - Nagyon jó!:D:D

Valaki tehetséges készítse már el :D és fel kéne ragasztani az autóra, mint szponzor/védőszent matrica!

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.10.10. 01:00:42

Ahol nem érte el fotelből, ott nem hegesztett? OMFG! És simán végignézte volna, hogy elviszed pályára az autót? Fel kéne jelenteni az ilyet...
De jó, hogy elhoztad onnan.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.10.10. 01:38:30

Na, hát halad ez, csak csinálni kell.
Az alkatrészek miatt nem aggódnék a helyedben. Ha nem jonnek meg, akkor majd veszel másikat :)
Ugysem bírnád ki, hogy csak ennyi a hijja a kocsidnak.
Minél hamarabb megy el az eszed, annál jobb.

ghostdog75 2012.10.10. 02:46:48

a brazil lányokat tuti az anyacégtől vette!...merd azt mondani,hogy nem:-)

galeria.velvet.hu/sztori/2012/09/27/miss_bumbum_-_brazilia_legjobb_segget_keresik/

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 02:58:19

Hat az egyik kepen a hegesztes ..... Az nagyon amator munkara vall.

De ne vesszunk el az apro dolgokban: HAJRA HANGYASZ!!! :)))) lesz ebbol valami!!!!

Benazir Bhutto 2012.10.10. 03:01:40

Tényleg felpörögtek az események! Csak így tovább, sok szerencsét a rendelt alkatrészekkel!

Azért az több, mint aggasztó, hogy a friss fényezéseden szinte minden illesztésnél és hajlatnál jön át a rozsda. Gyanítom végig garázsban állt. Én biztosan agyf@szt kapnék. :D

Flankerr 2012.10.10. 07:17:35

Már csak az utolsó bekezdésért megérte a teljes 12 éves projekt. Bödöcs Tibortól szoktam ilyen gyönyörűeket hallani. Nem találok szavakat.
Persze emellett kívánom, hogy megérkezzenek az alkatrészek, és minden úgy haladjon tovább, mint az utóbbi hetekben.

Rocko- 2012.10.10. 07:43:16

pályanapra már ezzel jössz? :)))

ifrance 2012.10.10. 07:53:52

szerintem az van, hogy nem értesítetted a logisztikusokat arról, hogy a kocsit elhoztad a korábbi szerelőtől. ők meg úgy vannak vele, hogy mire ezekre cuccokra szükséged lesz, odaér az akkor is, ha egy csiga házára celluxozzák fel...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.10. 08:03:34

Lehet,h nagyon naiv a kérdés, de azért felteszem.

Az autó váza mm-re pontosan padon össze lett mérve. Annak most nem árt, hogy elkezdtétek megint hegeszteni, hajlítgatni?

Azért a hő lehet, h elhúzta valamerre, nem kéne utána mérni?

Tizenkettő 2012.10.10. 08:06:34

Csodaszépen alakul. Szerintem ezt a dolgot sokan valahogy így képzeléték el még a legelején amikor indult ez a poszt. :D

Dagadt Botsáska 2012.10.10. 08:08:17

who the Fuck is Nyerges Zsolt? :S

ZON 2012.10.10. 08:16:21

Al Capone emberei tudtak ilyen szép peremes lyukakat alakítani kocsikon...

fdoki 2012.10.10. 08:21:25

"a külkereskedelem viharos szküllájának karübdiszén"
Javaslom,h csak olyasmikkel ékesítsük életünkről-munkásságukról készülő publikációinkat,melyeket helyesen tudunk alkalmazni.
Scylla ÉS Charybdis ógörög mitológiai szörnyek a Messinai-szoros két oldalán,melyek valójában szirtek-zátonyok és ellentétes tengeráramlatok:az ókori hajósok számára nagy veszélyt jelentettek.A kifejezést úgy használjuk:aki adott helyzetben el akar kerülni valamilyen veszélyt másikba kerülhet,ill. milyen gondosan kell/nehezen lehet elkerülni vmilyen veszélyt.

Schütii 2012.10.10. 08:31:14

@Gábor (Gee Halen): Nekem is feltűnt eme aprócska stílusbéli kontraszt. :D

Poita not Peter! 2012.10.10. 08:32:38

@klarky: te is elméleti szakember vagy, ugye? LOL

lopapa 2012.10.10. 08:36:17

Karotta grat. a projekthez, szorítok a HANGYÁSZ mielöbbi elkészűléséhez.Megjegyzem a keresztmerevítőn elvégzett "hegesztés" kicsit gáz. Ennél vízalatt-fejfölött is jobbat tudok.Üdv.: egy asztalos.

gonosz999 2012.10.10. 08:37:56

Helló Karotta !

Lesz még ez versenyautó :-)
Már sokkal jobb a helyzet szerintem ..............

protézisesh 2012.10.10. 08:42:36

@fdoki: hasznos vótál...

@Dagadt Botsáska: kortárs fődesúr, aka oligarcha, akié fél Magyarország termőföldje, ill. ehhez kapcsolódóan százmilliókat nyal fel évente területalapú EU-támogatásként.

@klarky: nem, ennyi hegesztés nem mozdít rajta. Amikor meg kész lesz az autó, úgyis megy futóműbeállításra, aztán ott mindent összelőnek szimmetrikusra. Már ha nem oválpályára megy a Hangyász. A Nascar-autó ugyanis magától frankón kanyarodik, egyenesen kb 40fokban eltekert kormánnyal megy és izomból kell tartani. Lásd Hammondot a TopGearban (S18 E2)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.10.10. 08:51:44

Ez mekkora szívás... Az is érdekes, hogy adott helyről egyik cég 1 hónap alatt se hoz el valamit, más meg 2 hét.
Amúgy nézz szét a vámosoknál... Hátha már megjött, csak rád vár...

Kiwicake 2012.10.10. 08:55:58

fdoki:
Hát ezért az okoskodásért kár volt.
Egyrészt tuti, hogy Bazsó nagyon jól tudja, hogy mi a Szkülla ÉS a Kharübdisz, és poénból csavarta ki a kifejezést. Olvastad az utolsó bekezdést? Az ilyet Stílusnak hívják, és szerzői szabadságnak. Másrészt ha nem tudná, akkor is: ebben a kioktató stílusban emiatt hozzászólni ehhez a témához... nem valami elegáns.

1kutya 2012.10.10. 08:58:02

azé' ez a hegesztés durva! még csak nem is olyan helyek maradtak ki, amihez ne lehetne odaférni!

bahahaha 2012.10.10. 08:58:04

@fdoki: "Huss!" (Annak a hangja, ahogy a poen elsuhan a fejed felett.)

don't 2012.10.10. 09:07:26

Tetszik hogy halad a dolog,csak ezt a sorozatos "luk"hasznalatot nem tudom hova tenni...Ez 2 pontos hiba volt amikor javitottak a helyesirasomat./Vagy akkor hejes?/

2-More 2012.10.10. 09:21:04

Anglománoknak Scylla, magyaros-görögösen Szkülla, a sokfejű szörny, mig Charybdis, szintén a fentebbiek Kharübdisz egy örvény mélyén lakó szörny volt. Ha már feltétlen a görög drámákon kell lovagolni.

Külföldi csomagnak utánakeresni, főleg mióta az Orczy téren nincs személyes átvételi lehetőség, ragszám, tracking number nélkül utananézni lehetetlen. Főleg, ha az ember ugye olyan csomagot rendel, ami Gift, Sample, nuku érték megadva, de legalább nehéz, nagy, és kinyitva szemlátomást drága cuccok vannak benne. Az ilyen vagy a vámos rakja C vágányra, mig értékbecslés és jön olyan ÁFA+VÁM hogy jön a becsokettózás, vagy a postázás során csivázzák meg valahol.

Nagyértékű cuccokat érdemes vagy ismerőssel hazahozatni poggyászban, főleg ha tényleg csak vezértengó-hajtókar kell, vagy olyan bejáratott útvonalon ami kikerüli ezeket a csivázós-finggá vámolós pontokat, pl csomagküldő kapásból felejtő. Hadd ne mondjam mikor az én cuccaim jöttek, mi logisztika volt mikor jött két szett hajtókar, két szett dugó, két szett hengerfejcsavar, két szett szinterkuplung szerkezettel, megmég, megmég, megmég, 80 kiló cuccot kellett 5 darabban megoldani, hogy el se tűnjön, ne is tartson 3 hónapba, meg ne is kelljen a gatyát kifizetni vámra illetve szállitásra. Igy se volt olcsó mondjuk, de az EUban még mindig kb 3x ennyi lett volna.

És mielőtt jönne a mélymagyar möhözés, a szemét ebayes, adócsaló gyökerezés, elmondom, kb 1 milla volt csak a pucér motor egy fél milla értékű autóba. Ha kaptam volna valami szolgáltatást cserébe a postától, bármit, pl egy számlát, amivel igazolom hogy honnan van a motyó, hamár ÁFÁt fizetek, vagy akármit, akkor aszondom kifizetem a 27% ÁFA plusz 2% kezelési költség plusz 1000 dodó/750 ojró felett 10% vámot, mert megéri. Nade így, hogy ugat a szintiszta lehúzás, az ad-hoc hasraütésszerű vámolás, a hetekig történő baszakodás papirokkal, igazolásokkal, kinnti eladó zaklatása számlákért, vámárunyilatkozatokért? Röhej. Csendben teszem hozzá, hogy sokszor magánszemélyektől vásárolt, használt cuccokért.

@protézisesh: Kérdés hogy melyik pályabeállitással, mert nem csak ovál van a nascarban, speciel, oválpályán nemhogy a 40 fok, de a belső kerék egy collal kisebb is mint a külső. Amikor nem oválon mennek, hanem van benne flikkflakk, akkor a szarvasbőr+nomex kesztyűn keresztül is hólyagosra ég a sofőr tenyere a váltásoktól, mert a nascarban egyenes fogazás+nuku szinkron négygangos kéziváltók vannak.

whale 2012.10.10. 10:00:11

@fdoki: Látom, ügyesen használod a Wikit.:) Doki, ez ún. POÉN volt. Keresd csak meg gyorsan, mit jelent a szó!:DDD

Karotta! Engedd meg, hogy asztakurvaéletbe'!!!

powered 2012.10.10. 10:11:59

@visszakettopadlogaz:

Szia! Gondolom erre a hegesztésre gondiolsz:
img2.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/16990375_bd2f33406171c499a8ad03f1fe03fbaa_m.jpg

Teljesen igazad van, inkább törjön le a kezem, mintsem hogy kiengedjem a műhelyből ezzel. azt kell tudni, hogy amikor Gábor el tud jönni egy-egy rövid látogatásra, villog a vaku a fényképezőgépen, mint egy hollywoodi gálán, és sokszor nem a végleges megoldásról készül a kép, így ti sem ezt látjátok. Ugyanez a csőcsatlakozás így néz ki végleges állapotában:

sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/577097_531268253555197_350086545_n.jpg

üdv.

acélváz 2012.10.10. 10:22:38

A 6.-7.-8. kép ugye csak valami vicc?!!!

Ugye azt Ti sem gondoljátok komolyan, hogy amik ezeken a képeken vannak varratok, azoknak vajmi értelme van így?
Tipikus hdegvarratnak néznek ki, amiket egy csavarhúzó segítségével lepattint az ember.

Tudom festék meg minden, de van hőlégfúvó meg drótkefe.
A UOL helyére lehetett Tig-el hegeszteni, akkor máshol miért nem?
Jó!Tudom nem mindenhol fér oda, de mégis!

Na elég a belepofázásomból...
Hajrá! Kész lesz..-> Jó lesz!
Még biztos lesz tanuló pénz is benne!De ez ilyen sport! :))

Tomchy 2012.10.10. 10:31:59

Ki kérte a Debil Tehermadár egyetlen ismert fotóját?

kepfeltoltes.hu/121010/vizimadar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.10.10. 10:36:09

@2-More: tök jó hogy minden kommentedbe beteszed a mélymagyart. Nincs rá szükségünk. Ez nem az a fórum.

powered 2012.10.10. 10:38:58

@acélváz:

Szia! Nem szeretném magamat ismételni, és az összes KÉSZ varrat fotóját sem belinkelni. Aki hegesztett már függőlegesen felfelé szűk helyen, az tudja hogy milyen nehéz TIG-el a pótanyagot bevinni, főleg úgy, hogy a hegesztendő felületek nincsenek pontosan összeillesztve, tehát nagy rést kell betölteni. Mi azt a megoldást választottuk, hogy CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat. Engem megnyugtatna, ha az összes többi olyan varrat amihez nem nyúltunk legalább olyan lenne mint ami korrigálva lett. :-)

sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/75693_531268276888528_1280770888_n.jpg

replik4 2012.10.10. 10:46:29

Eddig azt gondoltam, h esélytelen... Most érzem először, ebből autó lesz.
Milyen? Na az még nem tiszta...

GOgogo

nihill01 2012.10.10. 11:07:55

Látod Karotta, most majd megtanulod értékelni az előző szerelőidet.
Náluk bezzeg nem volt idegeskedés a hiányzó alkatrészek miatt :)

2-More 2012.10.10. 11:17:52

@enpera: Irhatnék ultrát, vért, nagyot, ami tetszik. Teszem ezt azért, mert itt voltak/vannak szépszerivel, akik magukat önjelölt NAV ellenőrnek képzelik, és még a doboz gyufa blokkját is megőrzik 5 évig.

És ezzel nem azt akarom mondani, hogy magamat valami önjelölt Robin Hoodnak képzelem, és sportot űzök az adó, vám és áfa csalásból, egyszerüen csak röhejnek tartom, hogy egy csomag átszeli egy hét alatt az óceánt, és újabb két hetet tölt a vámárutelepen, mire az értesitőt kiküldik, amin rendszeresen 4-6 nappal korábbi dátum szerepel, és 30 naptári nap után ketyeg a raktározási költség. Csomagküldőnél van rosszabb, a FedExnél pl 6 nap után, nálam volt hogy nemhogy a PayPal invoice-t bekérték, de a banki igazolást is hogy valóban akkor, annak az embernek annyit utaltam, de még a privát emailezést kinyomtatva, hogy TÉNYLEG annyiban egyeztem meg és annyit fiztettem. Mindezt négy felújitásra szoruló 20-x éves lengéscsillapitó esetében, ami került szállitássi költséggel 400 dollárba, és fizettem utána ÁFA+kezelési ird és mond 37 ezer forintot. Teszem hozzá akkor nem 220 volt a dollár, hanem 170......

acélváz 2012.10.10. 11:19:55

@powered: Elnézést kérek a pofázásért! ;-) Csak a blog-os képből indultam ki! Amit Te raktál fel az mindjárt más!

("CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat")
Innentől kezdve minden RESPECT neked!

Mikor én hegesztettem a vázat akkor 2,5-ös pálcát használtam, majd mikor elfogyott, véletlen 3,2-es vetünk, és lám csodát a 3-4mm-es réseket is össze tudtam varni a csöveknél, habzás nélkül!(2-2,5mm es falvastagság!)
A CO-s megoldást néha én is alkalmaztam.

Karotta: megnyugodhatsz mivel az autód igen jó kezekben van úgy látom! Ebből "versenykocsi" lesz! (ahogy RADÓ mondaná!)

acélváz 2012.10.10. 11:23:06

@powered: úú most látom milyen kemény vagy!
Semmi kesztű, hosszú felső!?

Én 10 perc AWI után már vörösödni szoktam keményen a fedetlen területeken...!

Nem égtél le? :))

protézisesh 2012.10.10. 11:42:03

@Tomchy: kvajó! :)
@powered: érdekes, hogy nem magyarázkodsz, hogy az miért úgy "jó", hanem megmutatod, hogy azóta rendesen meg van csinálva. Gratula, tényleg. (nem trollin'!!)

protézisesh 2012.10.10. 11:48:16

@2-More: ó, így én is jártam: rendeltem lószerszámhoz bigyókat a zusából, 152USD volt postázással, az akkori áron 29.000Ft volt. Elkövettem azt a bakit, hogy munkahelyi címre rendeltem (munkaidőben ott ül az ember...). A vámon elakadt, automatikusan cégtulajdonnak vették, vámbiztosítékot, speditőrt, anyámtyúkját követeltek, egy hétig futkostam a vámhivatalok (kettő!) és a posta között, hogy mi a fene van már, kinek, hova és mennyit kell fizetni. Valami egészen botrányos történet volt. Magyarosch :(

1127ccm 2012.10.10. 11:53:06

Egy valamit Én sem értek, magyarázzátok már el. Szóval életemben kétszer heggesztettem, az elöször a skoda s 100 asom üléskáváját amit még ugyanez alkalommal fel is gyujtottam. A második egy vonószem készítése volt (igen, ér röhögni) és az sem sikerült sokkal jobban. De úgy gondolom, hogy ha hegeszteni kell valamit az a minimum hogy a festéket elötte lecsiszolom. Mert a "majd úgyis leég" dolog nem olyan khmm minőség. Javitsatok ki ha tévedek.

kamikazeee 2012.10.10. 11:58:26

Látványosan halad az építés, ez a lényeg!
Na igen, sokan vaktában, fejetlenül belevágnak az ebay-esdibe - persze valamikor el kell kezdeni!... de az "amerikában olcsóbb" duma sajnos koránt sem igaz. Jó pár éve én is hoztam be egy-két apróságot az USÁ-ból velük: uspack.hu - de mivel akkor tájt a felszíni szállítás hirtelen megszünt, pár (bontott) alkatrészt kénytelen voltam felajánlani az ottani üdvhadseregnek. :(
Én már csak Japánból rendelek - mert ott megbízható a kontakt - vagy ha valami nagyobb értékű, új cucc kell, akkor Angliából (mert onnan nincs Vám+áfa).
Reméljük, hamarosan előkerül a cucc, de ha esetleg a motorhoz mégis hiányzik valami, akkor az Angol tuning-nagykerből is tudok árakat kérni!

Béza Dániel 2012.10.10. 12:07:45

Nem tudom milyen fuvarral jön, de a tömege miatt gondolom nem légipostán, hanem gyűjtőkonténerben, és az nagyon kiszámíthatatlan műfaj, pláne ha valami kisebb fuvarozó cég is van a láncban. Én egyszer fél évvel a megrendelés után kaptam meg valamit, ami amúgy 2-3 hónap alatt ideért volna full konténeres rendelésben. 2-3 hónapig dekkolt a cucc a lengyel kikötőben, mert a szállító cég megvárta míg összejön egy teljes kamionnyi árú magyarország irányába.

2-More 2012.10.10. 12:13:51

@kamikazeee: Vám-ÁFA ott is van, csak mivel EUn belül vagyunk, nekünk nem kell megfizetni. Elvben. De ettől függetlenül sok webshop ott is bruttó árakkal dolgozik, vagy a checkoutnál derül ki hogy ja plusz VAT/Merwestauer, ami 19-22%.

Az ebayezésnek kifújt, ha valami apróság kell az át-átcsúszik, de ami nagyobb mint egy cipősdoboz, arra tutira jön a "mutassa a származási papirokat". Lehet(ne) ott is variálni, mert a ragszámon kivül semmit nem közölnek a tetvek, ergo fogalma nincs az embernek mit küldtek, volt már hogy beadtam a 20 szingapúri dolláros ICkre az invoice-t, azt jött hogy AHA galád vámcsaló, mikor ez 100-x usa dodó. Mondtam is az embernek, hogy ha talán méltóztatnának legalább egy feladót feltüntetni, ha már derogál két sorban leirni hogy mi van benne, nemcsak azt hogy önnek USA feladású xxxx számú csomagja jött, tejelj. Azt közben nem USA, hanem anglia........

De abban igazad van, hogy megyünk vissza az (h)őskorba, amikor at infót is, a cuccot is ismerősön keresztül, csomagtartóban, zsákban kell becsempészni mert a netre nem postolják (bunkó ám a külföldi is, hógyne, hogy másnak is meglegyen a tutiság) az okosságot, a cuccokra meg les a NAV mintha az rántaná ki a fosból az országot, közben van ismerettségem ahol konkrétan 10 milliós tételben jön be hangszer az országba mert azt sem tudja a vámos hogy az miaz, hegedű-brácsa, darab-darab,

2-More 2012.10.10. 12:22:07

@Béza Dániel: Kérdés ott is milyen az eladó. Sokan vannak kinnt, akikről nem lehet tudni miféle, lehet egy John Smith egy sziú indiántól kezdve egy koszos puerto rico-i hiénán keresztül egy kinai savanyúlevesárus, bármi. Simán vannak ott is, akik előszeretettel huzigálják meg a kelet-európaiakat, möhö OFF, én is tudom hol helyezkedünk el, de ők leszarják, náluk németország meg anglia európa, a többi a balkán. Aztán van hogy el akarja az ebay jutalékot sinkófálni, és benyög egy 100 dodós szállitást a 30 helyett, vagy eleve fel se adja, mert úgyse tudsz utána menni hogy mi van, én eddig amit buktam az két wilwood 4 dugós nyereg volt betéttel, uszkve egy kiló off, amit nem tudtunk leverni az emberen, még az emailjeit is törölte, a másik megszopta, igaz az több mint 250 rongy ára flipperalkatrésszel nyúlt meg minket, csak sikerült kinnt ismerettséget szerezni, akinek a nemzeti öntudata volt annyira erős, hogy egy koszos balkáni szavára rálépett a saját honfitársa torkára hogy hogy képzeli hogy az Ő országát rosszhirbe hozza, úgyhogy cucconkhoz jutottunk végül, de nem volt egyszerü meg nem kevés idegeskedés volt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.10.10. 13:06:23

@2-More: Én értelem, semmi gond, csak ez alapján ne alakuljon már itt valami politikai flém :)

2-More 2012.10.10. 13:13:56

@enpera: Semmi sem áll távolabb tőlem, mint a politika, kevert véremnek és származásomnak köszönhetően pedig nyugodtan köpködhetek bármire és bárkire, úgyis ellenszélben teszem :D

Edd China 2012.10.10. 14:21:05

@Tomchy: Én :D Nagyon jó lett:D Mehet egyből az ornitológiai meghatározóba!

A védett madarak közt én is megtaláltam:
indafoto.hu/danieldavid/image/16996511-d722abae/user

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.10.10. 14:36:29

Az egyik képen látszik egy Müller Filter benzinszűrő.

Egy nem kis költségvetésből készülő, fantasztikus projectben miért kell ilyen olasz/koreai/kínai gagyit beszerelni??

TaaT 2012.10.10. 14:55:44

@powered: A munka el lett végezve (JÓL) és ez a lényeg! :)

powered 2012.10.10. 15:06:25

@Süni25:

Szia! Azért döntöttem egy egyszerű, és olcsó szűrő mellett, mert:
1,) Az üzemanyagtartály X ideje fedetlenül van egyik poros műhelyből a másikba rakosgatva, tehát tele van valószínű kosszal. Valószínű hogy az első indítást követő félórán belül a kukában végzi.

2.) Az üzemanyagszűrőt, a saját versenyautóinkban minden felkészítés alkalmával cseréljük, Gábornak is ezt fogom javasolni. nagyobb üzembiztonság várható el a sűrűbb cserétől, mint egy drágább, jobb minőségű darab hosszabb használati idejétől.

3.) Háromezerpárszáz forintos szűrőről van szó, persze később amikor már kitisztult a tartály, be lehet tenni a tizenegyezer forintos Mann-t is.

Remélem senki sem fog azon megbotránkozni ha a motor járatásakor sem egyből a méregdrága motul kerül bele, hanem valami " egyszerű " 10w40....

ChPh · http://szamtechnikus.hu 2012.10.10. 15:06:26

Ha vki nem olvas fészbúkot, megjöttek az alkatrészek a mai napon :)

Überspannung 2012.10.10. 15:23:13

Erről ocsmányan modoros dumáról le kéne már szoknia ennek a csávónak, mert így olvashatatlan. Szinte mindegyik mondata ilyen.
Gabikám, rendesen nem tudsz beszélni?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.10.10. 16:24:00

@powered: Azt a fotós csókát csak kilökném onnan,míg dolgozol,várja ki a sorát. :)

Trabe 2012.10.10. 16:27:40

Ez jó lett, issoráz! Utoljára a Peugeot RCZ cikkeden
vigyorogtam ennyit, hajnali 6kor a beszálló kapunál.
A végén felnéztem és sok furcsa-álmos-grimasz nézet
vissza, hogy vajon mi tudja velem ennyire feledtetni
ezt a szörnyű helyzetet. Ez uton is külön köszönet érte!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.10.10. 16:54:06

@powered: Köszönöm a választ, teljesen jogos, és érthető az indoklás!

Typeir 2012.10.10. 18:33:20

@ghostdog75: Hát ha ilyen egy jó segg akkor én is benevezek...:-)

Typeir 2012.10.10. 18:34:14

@ghostdog75: Hát ha ilyen egy jó segg akkor én is benevezek...:-)

betm3n 2012.10.10. 19:03:03

Karotta annyira magán kivül volt az örömtől az alkatrészek megérkezésének hála, hogy a TC adás forgatása is leállt arra a pár percre amig átvette a futár/barát csomagját :D

azt hittem estére már update-elve van a poszt! :D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.10. 19:08:46

@betm3n: Már up is van dételve.

Kösz mindenkinek mindent, majd válaszolok rendesen, csak jelentős a munkaterhelés.

powered 2012.10.10. 19:34:45

Srácok! S.O.S szükségünk lenne egy fuvarra Budapestről Pécsre! Nem túl nagy terjedelmű, és kis súlyú csomagról van szó. ( max 5 kg ) Hajtókarok, veztengelyek, 2 db kipuff kollektor, apróságok.

tiramiska 2012.10.10. 19:53:53

Olyan jó, hogy végre nem gányolt hegesztést látni... ahogy kell: mintha pénzérmék lennének egymásmellé rakva.... :)

Nekem, másfél éve nem jön meg a hátsó lámpám amit rendeltem.... azóta kész a motorom.... :D :D :D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.10.10. 19:56:24

Hát, ritkán röhögök fel hangosan, de a Hooters-fotó berakta az ajtót :D

lanciabacci 2012.10.10. 21:04:47

Azt még csak-csak értem, hogy Mr. Mahindra a tegnapi sírós poszt után a CD-k mellé küldött pár Bollywood-i XUV-500-as tuningalkatrészt is a aardvark-ba, jó fej, de miért örülünk ennyire annak két hatalmas ollónak?
:)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.11. 16:09:56

@powered: Időm van, kocsim van, csak benyó nincs benne. Ha azt megoldjátok szívesen megcsinálom a futárkodást.

I <3 munkanélküliség...

nagyonnagyon 2012.10.11. 20:31:02

Jó látni a haladást, a motorról próbáltam túrni régi hangyász irományokból de lustaság fél egészség így inkább megkérdezem (tudomolvassvisszavazze), szóval, milyen motor a kiindulási alap és milyen új alkatrészekkel reményeitek szerint mivé fog válni.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.11. 23:32:10

@nagyonnagyon: Nissan 350Z V6, szívó, szolídan átépítve.

2-More 2012.10.12. 08:00:50

@Nínó Karotta: Szolidan, ja...., ITB, csőleömlő, nagytengely, gondolom a kovácsolt hajtókar se azért kellett mert nem lesz a kompresszió megnyomva plusz a fordulatszámtiltás az égbe tolva....

nagyonnagyon 2012.10.12. 21:15:33

@Nínó Karotta: a "szolíd" új értelmet nyer vagy idomulva az ős hacsi nehezen elpusztítható konstrukcióján, valami hasonló lesz a cél? Lehet itt arany középút? ..lehessen.. :)
Vagány kis rohadék járgány lesz ez, istenem de várom az első motorhangot.
www.youtube.com/watch?v=EjlaYofIT2E
www.youtube.com/watch?v=_JjGvQq3WCs
rohadtélet..

mv3 2012.10.14. 18:30:00

Most volt időm pótolni az elmúlt hetek posztjait. Az új Ákos szinte biztos, hogy nem ezen a Földön született, (talán egy tökösebb okmányirodai munkatárs be is jegyezte a személyi igazolványába, születési hely Mars) mert egyszerűen nem földi autószerelői a tempó, amit diktál. Talán ott fél óra a napi regenerálódási idő, vagy valami ilyesmi lehet a kulcs. Gratulálok a teljesítményéhez! Szó szerint a siker Kovácsa! :-)

hofi601 2012.10.15. 23:32:42

@Nínó Karotta: Lassan véget ér a hétfő. Csakúgyszólok. :)
És ne gyere azzal, hogy sok a munka. Levelezés megnyit - ctrl+c - ctrl+v. :)

tocibacsi 2012.10.16. 06:57:36

Mosottszar idő, kora reggel, még 7 óra sincs, már melóban... és már megint kedd van... jó lett volna valami, ami feldobja a napot :(

kovvik 2012.10.16. 19:57:36

Már kedd este. ?????????????,

1kutya 2012.10.16. 20:14:02

hé... hé... hééé... kedd van!

nick: 2012.10.16. 22:44:00

@1kutya: ne aggódj, már nem sokáig! ;-)

sepiaz 2012.10.17. 09:24:22

Nem erősség a kommunikáció, de egy kommentbe volt info: "Szolgálati közlemény: a Hangyász hétfő 35 feltehetően a hét derekán érkezik, fejlődési okokból." Kinek-mit jelent a dereka, lehet ez egy iszonyat rövid lábú lányzó...

Spalya 2012.10.17. 16:28:22

De az is lehet hogy egy iszonyat hosszú combú, svéd masszőrcsaj, és mire a derekához érünk kétszer állunk meg levegő után kapkodva! Mert ugye nem csak fentről, hanem lentről is lehet közelíteni ama derék nevezetű testrészhez!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.17. 16:32:59

Hosszú lábú tyúk ez a héz, ammár biztos.
Szvsz itt forgatási fennforgás van, ha élhetek ezzel a képzavarral.

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.18. 10:44:56

Hangyász Csütörtök, megoldható? :D

rocksarkany 2012.10.18. 13:57:37

Amiért ennyit késik büntiből el fogsz vinni egy körre vele :p.

protézisesh 2012.10.18. 15:08:09

a hét dereka, mi? Holnap PÉÉÉÉÉÉÉÉÉNTEK!

szszg 2012.10.18. 18:17:43

Posztolj, az ördögit!

powered 2012.10.18. 23:08:12

@protézisesh:

Most már én is kezdek izgulni, hogy mennyit haladtam a múlt héten... :-)

Flankerr 2012.10.18. 23:14:11

@powered: Áááá, a hónap hozzászólása..:D

rocksarkany 2012.10.19. 10:06:13

Én tudom a megoldást: azért késik a poszt, mert be fogják gyújtani az autót, ez lesz a nagy meglepetés :).

ODIV 2012.10.19. 10:28:21

Azt hiszem újra felmerül a névvváltoztatás igénye: "Karotta Közöny" :D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.19. 12:11:17

@hofi601: @tocibacsi: @kovvik: @1kutya: @nick:: @protézisesh: @Spalya: @rocksarkany: @Poita not Peter!: @Flankerr: @powered: @szszg: Komolyan, mint valami rossz drogos csürhe a metadonosztáson. Lesz poszt, már rég lenne, ha nem lenne annyi dolog, hogy kifogást írni sincs idő. De ma élesítek, ha addig élek is.

Flankerr 2012.10.19. 12:25:58

@Nínó Karotta: A vasárnap után én lennék az utolsó, aki türelmetlenkedne..:D Én csak powered úrnak gratuláltam a zseniális kommentjéhez..:)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.19. 12:52:56

@Nínó Karotta:

"ODIV 2012.10.19. 10:28:21
Azt hiszem újra felmerül a névvváltoztatás igénye: "Karotta Közöny" :D "

"powered 2012.10.18. 23:08:12
Most már én is kezdek izgulni, hogy mennyit haladtam a múlt héten... :-)"

.....te Gábor, ezek szívatnak téged :-)

Spalya 2012.10.19. 12:55:57

@Nínó Karotta:
1. nem mi akartunk drogozni Te szoktattál rá!
2. hogy egy klasszikust idézzek: "márpedig csak addig élsz"
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JN5mQ7WQzN0#t=6s

tocibacsi 2012.10.19. 13:42:05

@Nínó Karotta: és még a dílernek áll feljebb...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.10.19. 16:12:30

Sose lesz ez kész,én megmondtam tuti gebasz van megint. :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.19. 16:28:04

Ki kér olaszos répát, 'gép'olajban sütve, holnap reggelire? ;)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.19. 16:29:16

Botsánat, mondom: 'gép'olajban, dissou lánggal sütve... :P

nick: 2012.10.19. 21:46:12

@Nínó Karotta: lehetne esetleg Havi Hangyász Hírmondó, és akkor ritkábban kell exkuzálódni! ;-) :-P

...de azt azért úgysem hisszük el, hogy a sok holvanmározás vhol mélyen belül nem tölti el a kellemesen hízás jó érzésével a májad, hogy ennyien kiváncsiak epedezve a sztoridra?! :-)))

mondjuk erről is te tehetsz - írnál bénábban, és máris nem nyavalyognánk ennyit új posztért :-)

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.19. 23:33:28

Nincs poszt.... és már mindjárt Szombat van. Súlyos elvonási tüneteim vannak :D .