Amióta PWRacing Ákinál regenerálódik az Időnként Kissé Elátkozottnak Tűnő Datsun 260Z, aka Hangyász, azóta olyan, mintha én egy közel fénysebességgel távolodó űrhajóról szemlélném a dolgokat. Míg nálam egyet rebben a másodpercmutató, Baksán elkészül egy fél autó.
A szombati vizitem fertelmes hangulatban indult: úgy volt, hogy viszem magammal a júniusban, júliusban és augusztusban vásárolt motoralkatrészekből álló pakkot. De nem vittem. Megint nem jött meg, illetve nem az jött meg, nem oda és nem úgy. Soha ilyen pokoli széljárásom nem volt még a külkereskedelem viharos szküllájának karübdiszén.
Miközben ezeket a sorokat írom, a fél szememmel folyamatosan a telefont lesem, hogy üzen-e valamit a cuccaim felől, de a telefon, ahogy az már a bimbózó szerelmek és az elcseszett alkatrészimport idején szokásos, néma. Ez több okból is idegölő.
Egyrészt PWRacing Áki lényegében befejezte a Hangyászt, három hét alatt. Ez nyilván nem igaz, mert lesz még sok teendő a héjazattal, a padlóval, pár madzaggal és mifenével, de a főbb alegységek (váz, hajtás, futómű, fékrendszer, benzinrendszer) összeálltak. Azaz a szerelő, akinek szupernóva lobog a szíve helyén, hamarosan nem tud mit szerelni, mert mindenhez kéne a motor, aminek az összerakásához kellenének a nyáron rendelt, soha meg nem érkező cuccok.
Az a hallatlanul kedves ember, aki segít nekem az amerikai behozatalban, és akinek az idegeit nagyjából ugyanannyira kínozza ez az érthetetlen logisztikai rémálom, épp ma repült el Floridába, hogy hazaküldjön két kint vásárolt autót, és állítólag elmegy arra a telephelyre, ahonnan pár hónapja nem érkeznek meg a dolgaim. Ha ott megtalálja őket, hazahozza bőröndben. Ha nem találja meg, akkor nem tudom, mi következik. Nincs nagyon nagy dolgokról szó, vezérműtengelyek, szeleprugók, hajtókarok, olajpumpa és tömítések érkeznének, de ezek másodszori megvásárlására aligha lenne mód. Nincs más hátra, hinni kell.
És akkor vissza Ákihoz. A szombati vizit során Norbi, a Lakatos is nála időzött. Norbi sok versenyautót látott és készített már. Szakértő szemrevételezés után úgy döntött, a Hangyász vállalható, bár nem mindenben az ő szája íze szerint való. De nem a műkritika kedvéért volt ott, hanem kijavítani azokat a hegesztéseket a csövön, amelyek feledékenység vagy kényelmetlenség okán elmaradtak, vagy nem értek körbe.
Idézném Ákost:
Aki hegesztett már függőlegesen felfelé szűk helyen, az tudja hogy milyen nehéz TIG-el a pótanyagot bevinni, főleg úgy, hogy a hegesztendő felületek nincsenek pontosan összeillesztve, tehát nagy rést kell betölteni. Mi azt a megoldást választottuk, hogy CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat. Engem megnyugtatna, ha az összes többi olyan varrat amihez nem nyúltunk legalább olyan lenne mint ami korrigálva lett. :-)
Fényezett vázat hegeszteni nem kellemes feladat, pláne úgy nem, hogy csupa olyan területről van szó, ami eleve azért maradt ki, mert nehezen érhető el, és nincs különösebben szem előtt. Nem is így szokás ezt csinálni, de inkább így, mint sehogy. Alább az első fázis látható, a bevitt pótanyag, felül pedig a TIG-es kész varrat.
Volt, ahol csak néhány centi varrat hiányzott, volt, ahol félre kellett hajlítani az útban lévő lemezt (szegény, szegény fényezés), de végül minden elkészült. Szépre ilyenkor nem nagyon lehet, de valamivel jobbra igen.
Az idő java ugyanekkor nem ezzel telt, hanem Ákos régi ellenségeinek, az Undorítóan Odagányolt Lemezek (UOL) kiirtásával és álomszerű helyettesítésével. A 2 db. UOL az A-oszlopot kötötte össze a vele együtt futó bukócsőszállal. Ez egy elég fontos elem, mert együtt ez a két dolog sokkal erősebb, mint magában, és nagyon jó érzés erre gondolni, miközben az ember fejjel lefelé lóg az övön.
Az UOL nagyon régi rútság a Hangyászon. Az úgy volt, hogy a váz kész lesz a tavalyi OT-Expo előtt, ahová fényezve megy el. De nem lett teljesen kész, például erre a lemezre Lacinak, aki az első évben dolgozott a Datsunon, nem maradt ideje. Így aztán én erősködtem, hogy Egyedifényezés Lajcsinál valaki hegesszen egy nyomorult lemezt oda, akárhogy, csak legyen. Mindenki menekült a feladat elől, mert ott csupa rendes ember dolgozik, de senki se lakatos, de végül megcsinálták, és hát igen, sajnos UOL lett belőle. De ők megmondták, és én erősködtem.
Az UOL-tól aztán mindenkinek hányingere volt, de csak Powered Áki és Lakatos Norbi volt elég fasza gyerek ahhoz, hogy öklendezés helyett ledarálja a hegesztést, leszedje a két girbegurba lemezt, és megcsinálja tisztességgel. De még hogy!
A lemezekbe szép, peremes lukakat készítettek, ami merevebbé, könnyebbé és persze elsősorban versenyautósabbá teszi az installációt, ami ráadásul már teljes szendvicsbe fogja a csöveket. Aztán Norbi mért és instruált, Áki pedig TIG, vagy más néven pöcsölős-precíz hegesztés segítségével odavarrta. De még hogy (már megint)! A két oldalon a lukak úgy állnak szabályos sorban, ahogy brazil seggszépségversenyzők az alabástrom tengerparton, és úgy tűz át rajtuk a fény, ahogy a mulatt combközökön a copacabanai alkony sugarai. Értem, hogy miért nem fűlött ehhez a pepecs munkához eddig senki foga, de nagyon örülök, hogy végül elkészült.
És most néhány mondat Ákostól, hiszen már kedd van, és én szombat este voltam ott utoljára:
Szia! A kábelköteg gerincét sikerült integrálni a Hangyászba. Befért a küszöbbe, és a kerékjárati ív fölé, ahogy terveztük. Jövő héten a műszercsoport beépítésével, és a műszerfallal tudunk haladni.
Hát így. És most imádkozzunk együtt a nemzetközi szállítmányozás hebehurgya istenéhez, akit a mitológiai könyvekben egy rozsdáskonténer-testű, tépett szárnyú, sánta, agy nélküli, vak vízimadárként ábrázolnak, a csőrében egy vérpecsétes ATA-Carnet-val, az egyik szárnyában egy törött iránytűvel, a másikban egy dobókockával, szóval fohászkodjunk a Debil Tehermadárhoz, hogy hozza meg a cuccaim, vagy annyira megszívtam, hogy a vákuumtól az összes szállópor és pollen eltűnik a világból, és tiszta légutakból feltörő hálatelt zokogás kínoz majd minden polgártársamat, ad infinitum. És engem megbasz az ideg.
(természetfotó copyright by Tomchy, védetté minősítés by Edd China)
Ha így lesz, ássatok valami rendes út mellé, közadakozásból fejezzétek be a Hangyászt, és valaki veressen vele pár tisztességeset a fejem fölött, hogy mosolyogva alhassak, míg a kukacok és bacik termőföldet nem készítenek belőlem. Nyilván Nyerges Zsolt számára, de ez most nem tartozik ide.
Update: Annyira vicces, hogy fel nappal a sirankozos posztom utan Minden Megjott, raadasul egyenesen a mai forgatasi helyszinre. Az elet tenyleg a legnagyobb rendezo, lol. Like!
- Írtam ma délelőtt a Facebookra.
Z o z ó 2012.10.09. 22:53:36
vargatom 2012.10.09. 22:54:33
a Bloom 2012.10.09. 22:56:46
Alkatreszben gazdag hetet kivanok.
dextercapo 2012.10.09. 22:57:37
TaaT 2012.10.09. 22:57:46
Mazzzzu 2012.10.09. 22:58:17
Ha nem jönnek meg a cuccok elfogy a meló? Engem is szétkúrna az ideg, száguld a projekt, de vmi faszság miatt megakad... még van remény, hogy megjön én szorítok, hajrá Karotta és Áki és bőgjön a Hangyász!
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.09. 23:01:40
Következő mondat:
"És engem megbasz az ideg."
:D
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.09. 23:06:05
Amíg nem jön meg a cucc, addig nem lehetne beimplikálni valami másik motort, úgy hogy kis alakítással lehessen berakni az "eredetit", ha már működőképes?
Csak, hogy legalább mozogjon a saját lábán.
dzolee 2012.10.09. 23:08:27
Majdénmegmondom 2012.10.09. 23:30:47
McLawrence 2012.10.09. 23:38:46
Vagy valami nagyon jó anyagot szívtál, vagy a kedved jobb minimum egy nagyságrenddel a sokéves átlagnál, vagy mindkettő egyszerre, mert ilyet az elmúlt pár évben nem olvastam tőled. És már nagyon hiányzott!
Hajrá! Hajrá! Hajrá! Hangyász feltámadás!
Pas de probleme 2012.10.09. 23:41:53
Még jobb a cikk, mint a verda - és ez nagy szó! Gratula!
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.09. 23:46:09
perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.10.09. 23:46:10
A poszt végén a nemzetközi szállítmányozás hebehurgya istenének leírása zseniális.
A brazil lányokat is láttam magam előtt :)
perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.10.09. 23:47:46
Suttora 2012.10.09. 23:57:54
comp 2012.10.10. 00:06:08
Fox888 2012.10.10. 00:24:24
Edd China 2012.10.10. 00:52:19
Valaki tehetséges készítse már el :D és fel kéne ragasztani az autóra, mint szponzor/védőszent matrica!
rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.10.10. 01:00:42
De jó, hogy elhoztad onnan.
Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.10.10. 01:38:30
Az alkatrészek miatt nem aggódnék a helyedben. Ha nem jonnek meg, akkor majd veszel másikat :)
Ugysem bírnád ki, hogy csak ennyi a hijja a kocsidnak.
Minél hamarabb megy el az eszed, annál jobb.
ghostdog75 2012.10.10. 02:46:48
galeria.velvet.hu/sztori/2012/09/27/miss_bumbum_-_brazilia_legjobb_segget_keresik/
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 02:58:19
De ne vesszunk el az apro dolgokban: HAJRA HANGYASZ!!! :)))) lesz ebbol valami!!!!
Benazir Bhutto 2012.10.10. 03:01:40
Azért az több, mint aggasztó, hogy a friss fényezéseden szinte minden illesztésnél és hajlatnál jön át a rozsda. Gyanítom végig garázsban állt. Én biztosan agyf@szt kapnék. :D
Flankerr 2012.10.10. 07:17:35
Persze emellett kívánom, hogy megérkezzenek az alkatrészek, és minden úgy haladjon tovább, mint az utóbbi hetekben.
Rocko- 2012.10.10. 07:43:16
ifrance 2012.10.10. 07:53:52
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.10. 08:03:34
Az autó váza mm-re pontosan padon össze lett mérve. Annak most nem árt, hogy elkezdtétek megint hegeszteni, hajlítgatni?
Azért a hő lehet, h elhúzta valamerre, nem kéne utána mérni?
Tizenkettő 2012.10.10. 08:06:34
Dagadt Botsáska 2012.10.10. 08:08:17
ZON 2012.10.10. 08:16:21
fdoki 2012.10.10. 08:21:25
Javaslom,h csak olyasmikkel ékesítsük életünkről-munkásságukról készülő publikációinkat,melyeket helyesen tudunk alkalmazni.
Scylla ÉS Charybdis ógörög mitológiai szörnyek a Messinai-szoros két oldalán,melyek valójában szirtek-zátonyok és ellentétes tengeráramlatok:az ókori hajósok számára nagy veszélyt jelentettek.A kifejezést úgy használjuk:aki adott helyzetben el akar kerülni valamilyen veszélyt másikba kerülhet,ill. milyen gondosan kell/nehezen lehet elkerülni vmilyen veszélyt.
Schütii 2012.10.10. 08:31:14
Poita not Peter! 2012.10.10. 08:32:38
Schütii 2012.10.10. 08:35:06
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.10. 08:35:26
lopapa 2012.10.10. 08:36:17
gonosz999 2012.10.10. 08:37:56
Lesz még ez versenyautó :-)
Már sokkal jobb a helyzet szerintem ..............
protézisesh 2012.10.10. 08:42:36
@Dagadt Botsáska: kortárs fődesúr, aka oligarcha, akié fél Magyarország termőföldje, ill. ehhez kapcsolódóan százmilliókat nyal fel évente területalapú EU-támogatásként.
@klarky: nem, ennyi hegesztés nem mozdít rajta. Amikor meg kész lesz az autó, úgyis megy futóműbeállításra, aztán ott mindent összelőnek szimmetrikusra. Már ha nem oválpályára megy a Hangyász. A Nascar-autó ugyanis magától frankón kanyarodik, egyenesen kb 40fokban eltekert kormánnyal megy és izomból kell tartani. Lásd Hammondot a TopGearban (S18 E2)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.10. 08:51:44
Amúgy nézz szét a vámosoknál... Hátha már megjött, csak rád vár...
Kiwicake 2012.10.10. 08:55:58
Hát ezért az okoskodásért kár volt.
Egyrészt tuti, hogy Bazsó nagyon jól tudja, hogy mi a Szkülla ÉS a Kharübdisz, és poénból csavarta ki a kifejezést. Olvastad az utolsó bekezdést? Az ilyet Stílusnak hívják, és szerzői szabadságnak. Másrészt ha nem tudná, akkor is: ebben a kioktató stílusban emiatt hozzászólni ehhez a témához... nem valami elegáns.
1kutya 2012.10.10. 08:58:02
bahahaha 2012.10.10. 08:58:04
don't 2012.10.10. 09:07:26
2-More 2012.10.10. 09:21:04
Külföldi csomagnak utánakeresni, főleg mióta az Orczy téren nincs személyes átvételi lehetőség, ragszám, tracking number nélkül utananézni lehetetlen. Főleg, ha az ember ugye olyan csomagot rendel, ami Gift, Sample, nuku érték megadva, de legalább nehéz, nagy, és kinyitva szemlátomást drága cuccok vannak benne. Az ilyen vagy a vámos rakja C vágányra, mig értékbecslés és jön olyan ÁFA+VÁM hogy jön a becsokettózás, vagy a postázás során csivázzák meg valahol.
Nagyértékű cuccokat érdemes vagy ismerőssel hazahozatni poggyászban, főleg ha tényleg csak vezértengó-hajtókar kell, vagy olyan bejáratott útvonalon ami kikerüli ezeket a csivázós-finggá vámolós pontokat, pl csomagküldő kapásból felejtő. Hadd ne mondjam mikor az én cuccaim jöttek, mi logisztika volt mikor jött két szett hajtókar, két szett dugó, két szett hengerfejcsavar, két szett szinterkuplung szerkezettel, megmég, megmég, megmég, 80 kiló cuccot kellett 5 darabban megoldani, hogy el se tűnjön, ne is tartson 3 hónapba, meg ne is kelljen a gatyát kifizetni vámra illetve szállitásra. Igy se volt olcsó mondjuk, de az EUban még mindig kb 3x ennyi lett volna.
És mielőtt jönne a mélymagyar möhözés, a szemét ebayes, adócsaló gyökerezés, elmondom, kb 1 milla volt csak a pucér motor egy fél milla értékű autóba. Ha kaptam volna valami szolgáltatást cserébe a postától, bármit, pl egy számlát, amivel igazolom hogy honnan van a motyó, hamár ÁFÁt fizetek, vagy akármit, akkor aszondom kifizetem a 27% ÁFA plusz 2% kezelési költség plusz 1000 dodó/750 ojró felett 10% vámot, mert megéri. Nade így, hogy ugat a szintiszta lehúzás, az ad-hoc hasraütésszerű vámolás, a hetekig történő baszakodás papirokkal, igazolásokkal, kinnti eladó zaklatása számlákért, vámárunyilatkozatokért? Röhej. Csendben teszem hozzá, hogy sokszor magánszemélyektől vásárolt, használt cuccokért.
@protézisesh: Kérdés hogy melyik pályabeállitással, mert nem csak ovál van a nascarban, speciel, oválpályán nemhogy a 40 fok, de a belső kerék egy collal kisebb is mint a külső. Amikor nem oválon mennek, hanem van benne flikkflakk, akkor a szarvasbőr+nomex kesztyűn keresztül is hólyagosra ég a sofőr tenyere a váltásoktól, mert a nascarban egyenes fogazás+nuku szinkron négygangos kéziváltók vannak.
whale 2012.10.10. 10:00:11
Karotta! Engedd meg, hogy asztakurvaéletbe'!!!
powered 2012.10.10. 10:11:59
Szia! Gondolom erre a hegesztésre gondiolsz:
img2.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/16990375_bd2f33406171c499a8ad03f1fe03fbaa_m.jpg
Teljesen igazad van, inkább törjön le a kezem, mintsem hogy kiengedjem a műhelyből ezzel. azt kell tudni, hogy amikor Gábor el tud jönni egy-egy rövid látogatásra, villog a vaku a fényképezőgépen, mint egy hollywoodi gálán, és sokszor nem a végleges megoldásról készül a kép, így ti sem ezt látjátok. Ugyanez a csőcsatlakozás így néz ki végleges állapotában:
sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/577097_531268253555197_350086545_n.jpg
üdv.
acélváz 2012.10.10. 10:22:38
Ugye azt Ti sem gondoljátok komolyan, hogy amik ezeken a képeken vannak varratok, azoknak vajmi értelme van így?
Tipikus hdegvarratnak néznek ki, amiket egy csavarhúzó segítségével lepattint az ember.
Tudom festék meg minden, de van hőlégfúvó meg drótkefe.
A UOL helyére lehetett Tig-el hegeszteni, akkor máshol miért nem?
Jó!Tudom nem mindenhol fér oda, de mégis!
Na elég a belepofázásomból...
Hajrá! Kész lesz..-> Jó lesz!
Még biztos lesz tanuló pénz is benne!De ez ilyen sport! :))
Tomchy 2012.10.10. 10:31:59
kepfeltoltes.hu/121010/vizimadar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.10.10. 10:36:09
powered 2012.10.10. 10:38:58
Szia! Nem szeretném magamat ismételni, és az összes KÉSZ varrat fotóját sem belinkelni. Aki hegesztett már függőlegesen felfelé szűk helyen, az tudja hogy milyen nehéz TIG-el a pótanyagot bevinni, főleg úgy, hogy a hegesztendő felületek nincsenek pontosan összeillesztve, tehát nagy rést kell betölteni. Mi azt a megoldást választottuk, hogy CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat. Engem megnyugtatna, ha az összes többi olyan varrat amihez nem nyúltunk legalább olyan lenne mint ami korrigálva lett. :-)
sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/75693_531268276888528_1280770888_n.jpg
replik4 2012.10.10. 10:46:29
Milyen? Na az még nem tiszta...
GOgogo
nihill01 2012.10.10. 11:07:55
Náluk bezzeg nem volt idegeskedés a hiányzó alkatrészek miatt :)
2-More 2012.10.10. 11:17:52
És ezzel nem azt akarom mondani, hogy magamat valami önjelölt Robin Hoodnak képzelem, és sportot űzök az adó, vám és áfa csalásból, egyszerüen csak röhejnek tartom, hogy egy csomag átszeli egy hét alatt az óceánt, és újabb két hetet tölt a vámárutelepen, mire az értesitőt kiküldik, amin rendszeresen 4-6 nappal korábbi dátum szerepel, és 30 naptári nap után ketyeg a raktározási költség. Csomagküldőnél van rosszabb, a FedExnél pl 6 nap után, nálam volt hogy nemhogy a PayPal invoice-t bekérték, de a banki igazolást is hogy valóban akkor, annak az embernek annyit utaltam, de még a privát emailezést kinyomtatva, hogy TÉNYLEG annyiban egyeztem meg és annyit fiztettem. Mindezt négy felújitásra szoruló 20-x éves lengéscsillapitó esetében, ami került szállitássi költséggel 400 dollárba, és fizettem utána ÁFA+kezelési ird és mond 37 ezer forintot. Teszem hozzá akkor nem 220 volt a dollár, hanem 170......
acélváz 2012.10.10. 11:19:55
("CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat")
Innentől kezdve minden RESPECT neked!
Mikor én hegesztettem a vázat akkor 2,5-ös pálcát használtam, majd mikor elfogyott, véletlen 3,2-es vetünk, és lám csodát a 3-4mm-es réseket is össze tudtam varni a csöveknél, habzás nélkül!(2-2,5mm es falvastagság!)
A CO-s megoldást néha én is alkalmaztam.
Karotta: megnyugodhatsz mivel az autód igen jó kezekben van úgy látom! Ebből "versenykocsi" lesz! (ahogy RADÓ mondaná!)
acélváz 2012.10.10. 11:23:06
Semmi kesztű, hosszú felső!?
Én 10 perc AWI után már vörösödni szoktam keményen a fedetlen területeken...!
Nem égtél le? :))
protézisesh 2012.10.10. 11:42:03
@powered: érdekes, hogy nem magyarázkodsz, hogy az miért úgy "jó", hanem megmutatod, hogy azóta rendesen meg van csinálva. Gratula, tényleg. (nem trollin'!!)
protézisesh 2012.10.10. 11:48:16
1127ccm 2012.10.10. 11:53:06
kamikazeee 2012.10.10. 11:58:26
Na igen, sokan vaktában, fejetlenül belevágnak az ebay-esdibe - persze valamikor el kell kezdeni!... de az "amerikában olcsóbb" duma sajnos koránt sem igaz. Jó pár éve én is hoztam be egy-két apróságot az USÁ-ból velük: uspack.hu - de mivel akkor tájt a felszíni szállítás hirtelen megszünt, pár (bontott) alkatrészt kénytelen voltam felajánlani az ottani üdvhadseregnek. :(
Én már csak Japánból rendelek - mert ott megbízható a kontakt - vagy ha valami nagyobb értékű, új cucc kell, akkor Angliából (mert onnan nincs Vám+áfa).
Reméljük, hamarosan előkerül a cucc, de ha esetleg a motorhoz mégis hiányzik valami, akkor az Angol tuning-nagykerből is tudok árakat kérni!
Béza Dániel 2012.10.10. 12:07:45
2-More 2012.10.10. 12:13:51
Az ebayezésnek kifújt, ha valami apróság kell az át-átcsúszik, de ami nagyobb mint egy cipősdoboz, arra tutira jön a "mutassa a származási papirokat". Lehet(ne) ott is variálni, mert a ragszámon kivül semmit nem közölnek a tetvek, ergo fogalma nincs az embernek mit küldtek, volt már hogy beadtam a 20 szingapúri dolláros ICkre az invoice-t, azt jött hogy AHA galád vámcsaló, mikor ez 100-x usa dodó. Mondtam is az embernek, hogy ha talán méltóztatnának legalább egy feladót feltüntetni, ha már derogál két sorban leirni hogy mi van benne, nemcsak azt hogy önnek USA feladású xxxx számú csomagja jött, tejelj. Azt közben nem USA, hanem anglia........
De abban igazad van, hogy megyünk vissza az (h)őskorba, amikor at infót is, a cuccot is ismerősön keresztül, csomagtartóban, zsákban kell becsempészni mert a netre nem postolják (bunkó ám a külföldi is, hógyne, hogy másnak is meglegyen a tutiság) az okosságot, a cuccokra meg les a NAV mintha az rántaná ki a fosból az országot, közben van ismerettségem ahol konkrétan 10 milliós tételben jön be hangszer az országba mert azt sem tudja a vámos hogy az miaz, hegedű-brácsa, darab-darab,
2-More 2012.10.10. 12:22:07
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.10.10. 13:06:23
2-More 2012.10.10. 13:13:56
Edd China 2012.10.10. 14:21:05
A védett madarak közt én is megtaláltam:
indafoto.hu/danieldavid/image/16996511-d722abae/user
Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.10.10. 14:36:29
Egy nem kis költségvetésből készülő, fantasztikus projectben miért kell ilyen olasz/koreai/kínai gagyit beszerelni??
TaaT 2012.10.10. 14:55:44
powered 2012.10.10. 15:06:25
Szia! Azért döntöttem egy egyszerű, és olcsó szűrő mellett, mert:
1,) Az üzemanyagtartály X ideje fedetlenül van egyik poros műhelyből a másikba rakosgatva, tehát tele van valószínű kosszal. Valószínű hogy az első indítást követő félórán belül a kukában végzi.
2.) Az üzemanyagszűrőt, a saját versenyautóinkban minden felkészítés alkalmával cseréljük, Gábornak is ezt fogom javasolni. nagyobb üzembiztonság várható el a sűrűbb cserétől, mint egy drágább, jobb minőségű darab hosszabb használati idejétől.
3.) Háromezerpárszáz forintos szűrőről van szó, persze később amikor már kitisztult a tartály, be lehet tenni a tizenegyezer forintos Mann-t is.
Remélem senki sem fog azon megbotránkozni ha a motor járatásakor sem egyből a méregdrága motul kerül bele, hanem valami " egyszerű " 10w40....
ChPh 2012.10.10. 15:06:26
Überspannung 2012.10.10. 15:23:13
Gabikám, rendesen nem tudsz beszélni?
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.10.10. 16:24:00
Trabe 2012.10.10. 16:27:40
vigyorogtam ennyit, hajnali 6kor a beszálló kapunál.
A végén felnéztem és sok furcsa-álmos-grimasz nézet
vissza, hogy vajon mi tudja velem ennyire feledtetni
ezt a szörnyű helyzetet. Ez uton is külön köszönet érte!
Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.10.10. 16:54:06
Typeir 2012.10.10. 18:33:20
Typeir 2012.10.10. 18:34:14
betm3n 2012.10.10. 19:03:03
azt hittem estére már update-elve van a poszt! :D
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.10. 19:08:46
Kösz mindenkinek mindent, majd válaszolok rendesen, csak jelentős a munkaterhelés.
powered 2012.10.10. 19:34:45
tiramiska 2012.10.10. 19:53:53
Nekem, másfél éve nem jön meg a hátsó lámpám amit rendeltem.... azóta kész a motorom.... :D :D :D
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.10.10. 19:56:24
lanciabacci 2012.10.10. 21:04:47
:)
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.11. 16:09:56
I <3 munkanélküliség...
nagyonnagyon 2012.10.11. 20:31:02
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.11. 23:32:10
2-More 2012.10.12. 08:00:50
nagyonnagyon 2012.10.12. 21:15:33
Vagány kis rohadék járgány lesz ez, istenem de várom az első motorhangot.
www.youtube.com/watch?v=EjlaYofIT2E
www.youtube.com/watch?v=_JjGvQq3WCs
rohadtélet..
mv3 2012.10.14. 18:30:00
hofi601 2012.10.15. 23:32:42
És ne gyere azzal, hogy sok a munka. Levelezés megnyit - ctrl+c - ctrl+v. :)
tocibacsi 2012.10.16. 06:57:36
kovvik 2012.10.16. 19:57:36
1kutya 2012.10.16. 20:14:02
nick: 2012.10.16. 22:44:00
protézisesh 2012.10.17. 08:57:47
sepiaz 2012.10.17. 09:24:22
Spalya 2012.10.17. 16:28:22
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.17. 16:32:59
Szvsz itt forgatási fennforgás van, ha élhetek ezzel a képzavarral.
ifrance 2012.10.18. 07:23:19
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.18. 10:44:56
rocksarkany 2012.10.18. 13:57:37
protézisesh 2012.10.18. 15:08:09
szszg 2012.10.18. 18:17:43
powered 2012.10.18. 23:08:12
Most már én is kezdek izgulni, hogy mennyit haladtam a múlt héten... :-)
Flankerr 2012.10.18. 23:14:11
tocibacsi 2012.10.18. 23:37:22
Poita not Peter! 2012.10.19. 07:34:15
rocksarkany 2012.10.19. 10:06:13
ODIV 2012.10.19. 10:28:21
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.19. 12:11:17
Flankerr 2012.10.19. 12:25:58
kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.19. 12:52:56
"ODIV 2012.10.19. 10:28:21
Azt hiszem újra felmerül a névvváltoztatás igénye: "Karotta Közöny" :D "
"powered 2012.10.18. 23:08:12
Most már én is kezdek izgulni, hogy mennyit haladtam a múlt héten... :-)"
.....te Gábor, ezek szívatnak téged :-)
Spalya 2012.10.19. 12:55:57
1. nem mi akartunk drogozni Te szoktattál rá!
2. hogy egy klasszikust idézzek: "márpedig csak addig élsz"
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JN5mQ7WQzN0#t=6s
tocibacsi 2012.10.19. 13:42:05
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.10.19. 16:12:30
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.19. 16:28:04
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.10.19. 16:29:16
nick: 2012.10.19. 21:46:12
...de azt azért úgysem hisszük el, hogy a sok holvanmározás vhol mélyen belül nem tölti el a kellemesen hízás jó érzésével a májad, hogy ennyien kiváncsiak epedezve a sztoridra?! :-)))
mondjuk erről is te tehetsz - írnál bénábban, és máris nem nyavalyognánk ennyit új posztért :-)
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.19. 23:33:28