Hangyász hétfő 33: Szánkat kerekre tátjuk, több okból is - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 33: Szánkat kerekre tátjuk, több okból is

2012. október 01. 23:53 Nínó Karotta

Új műfaj van emelkedőben a gépjárműepika horizontján: a levélregény. Hűséges olvasóim megszokhatták, hogy hétfőnként savankás sopánkodást, szelíd nógatást, fémízű fogadkozást olvashatnak eredménybeszámoló helyett. Sajnos ezt a hagyományt Powered Áki lendülete menthetetlenül az út szélére sodorja.

aardvark datsun 260z hh33 3

Aki szerette a maga nyomorát mások keservével relativizálni, új kudarcblog után nézhet. A Hangyász hétfő ismét főként jóhírektől hasasodik. Íme levélszekrényem tartalma az elmúlt hétből.

From: Áki Kovács
Subject: hangyász
Date: September 25, 2012 2:49:55 PM GMT+02:00
To: Gábor Bazsó

Szia! Ahogy délelőtt a telefonban mondtam, elkészült a kardán. Lefestettem és a helyére tettem.

aardvark datsun 260z hh33 2

A kardánostól még beugrottam a fékcsövekért és fékcsőelosztókért, amiket tegnap megrendeltem méretre, és elkezdtem összerakni.

aardvark datsun 260z hh33 1

Az elejével kész vagyok, már csak a lézervágóstól várom azokat a kis négyzet alakú lemezeket, amik a réz fékcső és a tefloncső találkozásánál a vázhoz rögzítenek.

aardvark datsun 260z hh33 6

A képek között van egy, ami a kis fémvillákat ábrázolja, ezzel szeretném oldható formában rögzíteni a fékcsöveket.

aardvark datsun 260z hh33 5

Találtam ízléses gumiátvezetőket, amiken keresztül be tudunk menni a kasztniba anélkül, hogy kidörzsölődne a fékcső, vagy éppen a kábelköteg.

üdv: Kovács Ákos

From: Bazsó Gábor
Subject: Re: hangyász
Date: September 25, 2012 3:00:42 PM GMT+02:00
To: Áki Kovács

Kiváló, pompás, nagyszerű.

aardvark datsun 260z hh33 4

Alapos hővédőlemezelni-valónk lesz ott a leömlők mögött, főleg az elosztónál. Nagyon klassz. Köszönöm.

Mesélő
Powered Áki kiszúrta, hogy a bukócső sok helyen nincs megfelelően körbehegesztve. Bizonyos pontokon azért, mert nehéz lett volna hozzáférni, máshol egyszerű feledékenységből. Azt mondta, az ő műhelyéből kikerülő autóban nem halhatok meg ilyen prózai okokból, így meg fogja csináltatni. Ha másként nem megy, levágatja a tetőt, aztán majd visszahegeszti. És újrafényezi, jelen esetben harmadszor. Ezen a ponton osztozzanak jeges rémületemben.

A rossz hír mellé egy kis jó: Adorjánék megtalálták a kormánykereket, a generátort és az önindítót, bónuszként pár díszlécet (ezúton is köszönöm), Ákosnál pedig megkerült a kábelek alá bújt vízpumpa. Így mindössze egy komplett szervópumpát kellett újra megvennem, minden kellékével, egy kisebb vagyonért.

Karotta:
Hahó! Fogalmam sincs, hogy a skalpolást és vázjavítást mikorra tervezed, csak a biztonság kedvéért szólok, hogy az A-oszlop és a vele futó csövek feketék lesznek majd.

Aston Martin Zagato 2012

Mutatom, hogy kivülről hogyan festene.

Ákos:
Szia! Jövő hétre, de addig úgyis beszélünk. Fékcsövezés folyik tiszta erőből, illetve kábelköteg darabolás. A hátulja fergeteges szopás a colos csatlakozók miatt.

aardvark datsun 260z hh33 11

Kézifékkonzol kész van. Holnapra megjön a kézifék-munkahenger és a hátsó teflonfékcsövek.

Ákos:
Mert kell egy kis szopás is. A fékpedál lenyomásakor érezni, látni lehetett, hogy az egyik főhenger nem mozdul, ezért kivettem a pedálgépet, és levettem róla a hibás egységet.

aardvark datsun 260z hh33 8

Fótokkal illusztráltam, mi van benne. Mivel a henger falára is fel van rakódva ez a szar (gőzöm sincs, mi ez...?) valószínű, hogy kuka lesz belőle.

aardvark datsun 260z hh33 9

Az én kegyszereim közül még áztatással sem hozza le semmi. Szerintem valaki ki akar nyírni... :-)

Karotta:
Nagyszerű hírek!
Direkt szerencse, hogy megjelent a szopás szó a beszámolókban, úgyis emlegették az olvasók, hogy jobban rajongtak a hőskölteményünkért, amíg több volt benne a felláció.

Ez a főfékhenger-para elég misztikus, hiszen vadi új tárgyakról van szó. Nem hinném, hogy bárki direkt az életemre törne, de azért fura, ha a Wilwood minőségbiztosításába belefér egy kis csemperagasztó a főfékhengerben. Nagyon rendes tőled, hogy kiszúrtad.

Ha menthetetlen, az egy nagyszerű alkalom arra, hogy utánagondoljunk, hogy egyáltalán jó méretű volt-e.

Ákos:
Főleg hogy annyira Wilwood, hogy Girling... :-) Közben a megoldás is kristályosodni látszik. Az új Wilwood, ami érkezik, megy a kézifékhez. Amit korábban hoztál tartályost a kézihez, ami oda nem jó, az majd megy a kuplunghoz. A kuplungnál eredetileg pedig ugyanaz a 0,7-es Girling volt, mint ami beszart a féknél, azaz jó lesz a helyére.

Karotta:
És végül minden kis spermium megtalálja az ő petesejtjét. Illetve garatmanduláját. Szuper!

Ákos:
Szia! Majdnem sikerült a fékcsövezéssel úgy haladnom a hétvégén, ahogy terveztem.

aardvark datsun 260z hh33 13

Ami hülyét csinált belőlem: a pedálgép valószínűleg egyszer sem volt bepróbálva a tartályokkal, mert csak feltűnt volna valakinek, hogy 30 mm-rel magasabb összeszerelve, mint a rendelkezésre álló hely.

Örült az esztergályos, hogy hétvégén szívom a vérét az átereszcsavarokkal, amikkel lejjebb tudtam vinni annyira a tartályokat, hogy elférjenek a helyükön (így is necces levenni róluk a fedelet).

A fékhengereket szerencsésen át tudtam csoportosítani úgy, hogy minden működjön, de új nyomótüskéket kellett készítenem, hogy a pedálok ízlésesen, jó pozícióban és egy szintben álljanak.

aardvark datsun 260z hh33 18

A hátsó tefloncsövek is megjöttek, de sajnos a fittingek nem stimmelnek, ezeket a héten kicseréljük a megfelelő darabokra. Ettől eltekintve a fékrendszer készen van, majd légy szíves, határozd meg a fékerőszabályzó helyét.

aardvark datsun 260z hh33 17

Megjött a két kis hiányzó hüvely a kormányműre, és az alsó G-fejre való anyákat is pótoltam.

Következik az üzemanyagrendszer, ehhez szükség van az üzemanyagpumpára. Amit javasolnék, az a Bosch "044" Motorsport lenne. Ha kell, beszerzem. Ha tudsz olcsóbbat, vagy más típusra gondoltál, akkor légy szíves, intézd.

Karotta:
Szia! Sajnálom a szívást, nekem eszembe se jutott, hogy befalazzák úgy a pedálüreget, hogy soha nem rakják össze a tartályokat. Látom, hogy felütötte a fejét a pepecselős szívás, remélem, nem lesz mindenhol ilyen típusú kaland.

aardvark datsun 260z hh33 15

A fékerőszabályzó szerintem a szerelvényfalon lesz majd végül. Olyan hely kell, ahol nem üti bele semmijét az ember, és persze el lehet érni, és mintha az megfelelne ezeknek a kritériumoknak.

A Bosch pumpa tökéletes. Mi a terv, a tankból fog szívni, vagy valamilyen köztes tartályból? 

Ákos:
Igen, nagyon sokat bosszankodtam miatta, hogy minden csak tessék-lássék módon volt odabiggyesztve. Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát.

aardvark datsun 260z hh33 7

Nem tisztem, hogy minősítsem, bíráljam azokat, akik előttem dolgoztak az autón (meggyőződésem, hogy úgy lehet valaki sikeres, ha be tudja bizonyítani, mennyivel jobb valamiben, mint a többi, és nem lehordja más munkáját), de nem áll össze még fejben sem a koncepció.

Visszatérve az üzemanyagrendszerre, véleményem szerint az a legjobb megoldás, hogy a tankból szívja a naftát, mert elég jó a kialakítása, mélyre van engedve a cső, amin szív, és a szivacs nemigen engedi lötyögni, így szükségtelen a surge tank. A szivattyút intézem.

Köszönöm a szíves figyelmet, nem nagyon van hozzáfűznivalóm. Egy kicsit szerelmes lettem a naptárba az utóbbi időben.

76 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LSL 2012.10.02. 00:15:00

Happy Hangyász Hétfő, így kedd hajnalban:D

Tomchy 2012.10.02. 00:15:25

Áki -úgy fest- tud versenyautót építeni.

Ennyi. Elismerésem.

bono92 2012.10.02. 00:20:01

"Igen, nagyon sokat bosszankodtam miatta, hogy minden csak tessék-lássék módon volt odabiggyesztve. Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát."

Ez nagyon jól jellemzi Adorjánékat.... :S Mindenesetre nagyon örülök Karotta, hogy értő kezekbe került a Hangyász, és nem sokára valódi versenyautó lesz belőle :D

Flankerr 2012.10.02. 00:20:35

Lángszóróként süt a hozzáértés a mester e-mailjeiből. Ha sokat nyerek a lottón, tudom ki fog nekem sleeper Lada 2104-t építeni..:)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.02. 00:22:49

Azért elég vicces, hogy minél többet halad előre Ákos, annál többet kell visszafejtenie a korábbi munkákból.

Kovacsla 2012.10.02. 00:29:24

Szerintem ezek után nagyon praktikus lenne még egy ugyanilyen autót összerakni. Mivel az elsővel már minden tévutat bejártatok, a második hipp-hopp össze fog állni (elméletileg ;)

yamaha6230 2012.10.02. 00:31:23

Még szerencse ,hogy megérkezett a poszt .Megmentetted a hétfői éjszakás műszakomat.Már itt evett a fene,hogy mit kellene olvasni,nézni munka helyett :-)

Szavakat nem lehet találni erre az ütemre ami folyik az építésben,szépítésben.Azon emberek közé tartozom akiknek az autós dolgok iránti érdeklődése olyan párbeszédeket vált ki asszony pajtás és köztem miszerint : "Midig azok a b### autók,mindig F1,ha pedig nem akkor WRC,Totalcar (amikor van),a neten mindig az autos oldalak és velem pedig sosem foglalkozol "
De ez van,nem lehet mindig Esmeraldat nézni a tvben és magas sarkú cipőket a web shopban.Az örök ellentét féfi és nő között.
Minden gratuláció Ákinak és neked Nino.Meg tudod valósítani az álmaid és megosztod velünk.

rashy729 2012.10.02. 00:33:14

Úgy tűnik nemsokára a köridőket fogjuk olvasgatni a blogon :) Nem semmi, hogy úgy is jobban halad a hangyász, hogy előbb szét kell szedni, aztán újra -jól- össze kell rakni :)

a márk 2012.10.02. 00:44:05

nézdcsak! pár csetresz is milyen látványos haladásként tudatosul az emberben.
na, de további sportsikereket!

rbalint88 2012.10.02. 00:44:36

PóveredÁki össze tud dobni egy RWB jellegű Porschét? Csak ha nyernék a lottón... :D

lanciabacci 2012.10.02. 00:44:37

garatmandula sucks. Powered Áki rulz.

Pályanapra készülgetünk? :) aszitted nem találjuk ki, mi? Rájkönen.

whale 2012.10.02. 06:03:33

Juh héj!!! Hiperfasza!!! Végre valaki, aki DOLGOZIK! Ritkaság ez...:)))

Sportbíró 2012.10.02. 07:46:39

Pedálgép nagyon határeset. A későbbi szopások (hogy maradjunk a szexuálisan agresszív hangvételnél) elkerülése végett nem lenne célszerűbb a felette/mögötte lévő lemezt kivágni, és új, a fedeleket hozzáférhetővé tévő formában újra legyártani? Mert (valljuk be őszintén) ez így egy szerelési/utántöltési katasztrófa. Ezzel - félreértés ne essék - semmiképp nem Ákos munkáját minősítem, hisz Ő csupán az adott körülményekhez alkalmazkodott, de most, könnyen hozzáférhetően, gyorsan, szakszerűen lehetne orvosolni eme problémát. Ha a cső úgyis varrva lesz, akkor ez már igazán nem jelenthet gondot. :)

protézisesh 2012.10.02. 08:04:06

nonszensz b+, nonszensz! Ennyit haladni ilyen rövid idő alatt, mit képzel ez a csávó?! :))))

_Mulder 2012.10.02. 08:13:39

vissza kéne kicsit fogni, mert még időben kész lesz :D

Addorjan_ 2012.10.02. 08:24:03

Hello!

A fékfolyadék tartályokat mi a motortérbe, a tűzfalra akartuk elhelyezni, pont a könnyű ellenőrzés-utántöltés miatt. Ezért lehet az, hogy nincs elegendő hely nekik. Minél több helyet akartunk hagyni a leömlőnek, a lehető legidálisabb kialakítás végett.

Kiválóan halad a project, gratula hozzá!

hpapagaj 2012.10.02. 08:46:23

Jó, hogy találtál egy ilyen szakit!

Nem írsz annyira érzelmesen az autóról, mint Csikós, de azért hajrá!!

acélváz 2012.10.02. 09:21:00

Karotta:

Most hogy közelebbről látom, nem akarjátok kicserélni azt a kardánt egy hosszabra? Nagyon hülyén áll! És a korményoszlop is nagyon konzolos!
A kardán törése miatt elég nagy hajlító nyomaték ébred az oszlopon! Úgy fog kóvályogni mint a részeg biciklis!
Rövidebb oszlop,hosszab kardán!(feltéve, ha elfér a motortartótól!)

Mercinek pont stimmel a kardánja!És hosszabb is.(csak felül kell alakítani)

A szélső gömbfej hüvelyét meg vagy százat tudtam volna adni!(Tudom, késő bánat!) :)

Miért nem irsz egy listát azokról a dolgokról amik kellenek/hiányoznak, és akkor lehet sokan tudnának segíteni! Mondjuk egy "Gogul" doksi és ott mindenki beirhatná mivel tud segíteni, +elérhatőség!

Hamár lézervágott lemez, akkor miért nem lehetett lekerekíteni a sarkait? így pont alkalmas "erek, és egyéb emberi szövetek" kaszabolására! Vagy legalább köszörűn le kellene kerekíteni!

Hajrá!

2012.10.02. 10:26:59

Ha ilyen jól halad, egyszer készen lesz, már nagyon várjuk. Hajrá! :)

Szkotti 2012.10.02. 10:30:10

Nekem a fékrendszerre vonatkozó kérdésem vóna: ha már úgyis egy csomó tefloncső van a rendszerben, ménem lett minden abból? Asszem volt már valahol indokolva, de nem egyszerűbb abból behúzni mindent?

Szkotti 2012.10.02. 10:36:51

@acélváz: Szerintem pont a motortartó miatt áll úgy az a kormánytengely, ahogy. Esetleg egy csapágyazással lehetne megtámasztani a kardánkereszt és a tűzfal között, nem-e?

zaki82 2012.10.02. 10:39:37

vegre! vegre! vegre! jo dolgok tortennek es ehhez csak az kell, h tisztesseges, profi es szorgalmas emberek kezebe keruljon a munka!
ebbol a sok vasbol a vegen meg hangyasz lesz! :)

1kutya 2012.10.02. 10:40:26

affene! ezek dolgoznak! a végén még blog nélkül maradunk:)

mmjr 2012.10.02. 10:51:44

@acélváz:
Gépészmérnök szemmel nekem is a kardán, és a kormánymű csuklóinak helyzete tűnt fel. Sajnos ilyen elhelyezések miatt nagyobb erők fognak ébredni, esetleg a kardánnál plusz rezonancia.
Ákos viszont "hozott" anyagból dolgozik, és Karotta sem szerette volna 0-ról újraindítani a projektet.
Kár érte, hogy ennyi befektetett energiából nem lesz tökéletes.

ChPh 2012.10.02. 11:10:25

@1kutya: hajjaj, kénytelen lesz arról írni, hogy mikor hol csapatott keresztbe a vassal :D

Ada 2012.10.02. 11:14:26

"Visszatérve az üzemanyagrendszerre, véleményem szerint az a legjobb megoldás, hogy a tankból szívja a naftát"...remélem, ez olyan Powered Áki poén, mint a függőónos és a Hangyász benzint fog szívni.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.02. 11:19:11

". Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát."

...ez azért elég megdöbbentő (...)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.02. 11:21:29

...ja, most látom ez a mondat mást is írásra sarkallt :D

acélváz 2012.10.02. 11:22:32

@Szkotti: De igen! A csapágyazás is megoldás lehet.

@mmjr: Igen, hozott anyag, én nem minősítek senkit, csak próbálok "segíteni". Elvégre kormányműveket tesztelünk/fejlesztünk a cégnél!
Rossz geometria miatt 2-3Nm ingadozás is lehet egy konstans 10Nm-en. Ez igazábol pályán valószinüleg ne fog érződni, a kis szögelfordulások miatt, főleg ha belövik a periódikus ingadozás szimetrikus részébe, de a hiba miatt jóval nagyobb hajlító nyomaték ébred a csuklóknál!

Nem kell nullárol újra indítani, csak a lehetőségekhez képest a legjobbra megépíteni!
Legyen a cél a tökéletes, és akkor lesz belőle egy a tulaj számára élvezhető,vezethető,gyors autó!

Chingachgook 2012.10.02. 11:30:09

nemcsak azert jo, hogy mr pover erti a dolgat, mert me'g a mi eletunkben elkeszul a gep, hanem mert karotta elvt. eletbenmaradasi eselyeit is jobbnak latom ilyen muhelymunka utan :)

dani 2012.10.02. 11:31:53

@Ada: Nem egészen értem, hogy itt most mi okozza az aggodalmadat.

Poita not Peter! 2012.10.02. 11:35:06

A kardán nem tűnik vészesnek, a kormányművet meg előttem kivesézték hozábbértők. Szerintem rakd fel a tartályokat a műszerfal tetejére egy csomó japán teherautónak van ott a féktartálya. (Igen, valamiért szerették levegő-"olajosra" csinálni a teherautókat)
Áki- már most elérted, hogy egy csomó olyan megrendelőd lenne akiknek soha nem lesz pénze rá, hogy kifizessenek. Ezt hogy elbukták Adorjánék:-)))

SwedishRunner 2012.10.02. 11:41:52

Most már bánja haver, hogy nem vette meg a Ákosék által épitett e30 318-ast ami m3 optikás volt(elöl), turbós és nagyon gyors....attól félt, hogy nem tisztességesen megépitett...De már bánhatja, eltünt a HAHUról...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.02. 11:43:15

Nagyon durva az arc, ennyit, és így összerakni, ennyi idő alatt...!
Hajrá :)

Gomulka Béla 2012.10.02. 11:59:50

Az új autók eladása a minimumon, a használtak ugye lerágott csontok, így a Totalcar és csatolt részei a kisipari autógyártási médiummá lettek. Csikós Mercedest építtet, ez itt egy nemtudommi lesz (de autó). Csak ido kérdése, hogy valaki kertikapát kezdjen csinálni, de természetesen valami obskúrus, belpiacos thai robogó blokkjával,mert az úgy izgalmas. Kevés sajtótermék tud így lépést tartani a korral!

dreamhotep 2012.10.02. 12:05:57

Képről képre áll össze! A végén még tényleg kész lesz.

gonosz999 2012.10.02. 12:23:41

Végre valaki tudja hogy mit miért csinál.....
Úgy szoktam várni a hétfőt mint még soha :-)

hajrá .......

Maxxter 2012.10.02. 12:26:28

@acélváz: Szia! Tudnál adni egy e-mail címet, ahol tudnék kérdezni tőled pár dolgot? Előre is köszönöm!

Karotta: Úgy emlékszem van szervó pumpám is maradva, ha kellene írj nyugodtan.

1kutya 2012.10.02. 12:27:06

@ChPh: az sem lesz olcsóbb móka, mint ezt építgetni:)

conmorientes 2012.10.02. 12:31:19

Ez haladni tűnik.......
Várom a folytatást....

ChPh 2012.10.02. 12:33:15

@1kutya: de mindenképpen élvezetesebb :D
Ha más nem, Karottának :)

PetDekor 2012.10.02. 13:50:45

Szépen haladnak a dolgok, örömteli!
Kár, hogy sokat kell keccsölni az eddigi munkálatokon, de tényleg jó látni, hogy PoweredÁki rendkívüli mértékben érti a dolgát!
Várom a következőt, valami azt súgja, hogy lesznek még itt bőven érdekességek, no nem a sz.pásból, hanem az eredményes építkezésből fakadóan!
P.

dr.kakaósbögre 2012.10.02. 14:00:59

na.még a végén lesz belőle valami.ha más nem,vödör vagy lavór. :D

Shadowbull 2012.10.02. 14:16:14

"a bukócső sok helyen nincs megfelelően körbehegesztve. Bizonyos pontokon azért, mert nehéz lett volna hozzáférni, máshol egyszerű feledékenységből. "

óbazmeg.

multkor volt valami hirben egy palyaversenyauto, amit 10 milla korul meg lehet venni... Egybol Karottara meg a hangyasz-projektre gondoltam. Amikor igy ropkodnek a 200 eurok egy benzinpumpaert...

protézisesh 2012.10.02. 14:25:56

@Shadowbull: mélyen él bennem, amikor szóvá mertem tenni, hogy a képeken látható "varratok" max. kerítéshegesztésnek jók, mennyire nekem esett a fél társaság, hogy fotelrettegő vagyok, meg az a varrat nemisrossz, meg hogy úgyis végig lesz még varrva.

Aztán, hogy-hogy nem, az idő (meg az a mester, akinek a keze alatt halad is a munka) valahogy mégiscsak engem igazol...

protézisesh 2012.10.02. 14:26:52

@Maxxter: ügyesen rákattintasz a nevére, aztán küldesz neki privát üzenetet, amit ő emailként kap meg a te emailcímeddel együtt. Innentől kezdve nem olyan bonyolult a kérdés-felelet. :)

fahey 2012.10.02. 14:37:40

a zöld motortartó biszbaszok se állnak vmi szépen, nem fekszik fel rendesen a helyére

Shadowbull 2012.10.02. 14:39:56

@protézisesh: en alapjaban veve fazok a hazilag kendacsolt vaztol, de ez nyilvan az en korlatozott ismereteimnek koszonheto.

w a s d 2012.10.02. 20:01:39

@Shadowbull: Na jó, csak mi más megoldás van a házi váz helyett egy ilyen projekt esetében?

nagyonnagyon 2012.10.02. 20:06:06

Húdehűha. Kezdetektől féltőn álltam a project mellé és aggódtam hogy elfogy a bizalom és az akarás. Az élet kegyetlen mint tudjuk de itt valaki nagyonnagyon akar. Hajrá :) nagyontetszik..

acélváz 2012.10.02. 21:10:28

@protézisesh: @Shadowbull: El sem hinnétek hogy milyen erős tud lenni egy csőváz! A kis Formula Student kocsi 25x1,5/25x2 csövekből készült, de úgy ütött szét egy szegélykövet a vastagabbik fajtából, hogy épphogy behorpadt egy kicsit a cső amivel elkapta.

A hegesztések némelyike valóban elég fosra sikeredett, biztos van benne egy két "hidegvarrat is". Ez a CO átka.

Az új mester majd gatyába rázza.
Habár ezt nem értem:"Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát."
Mivel a hátsó futómű egyből összeállt?!
Még mindig hajrá!A lényeg hogy halad!:-P

Poita not Peter! 2012.10.02. 22:02:02

@acélváz: A világ versenyautóinak kb 90%-a ilyen házilag kendácsolt csövekből készül a többi meg gagyi műanyagból, biztos nem gyenge a szerkezet:-)))

KPali 2012.10.02. 22:20:07

Mint az Indiana Jones-ban. "Most is a legjobb szakértők dolgoznak rajta. Kik? A legjobb szakértők..." :)
Hajrá, szépen halad.

protézisesh 2012.10.03. 07:12:21

@acélváz: az nem kérdés, hogy a cső erős, de itt arról volt szó, hogy a csövek _egymáshoz_fogatása_ hogyan (nem) sikerült.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.10.03. 10:25:58

@Shadowbull: Az M GmBH is csak házilag csinálja a dolgait. Nagy ház, jól van, értem én, de ott is emberek dolgoznak:))

SwedishRunner 2012.10.03. 13:09:23

Jó az a házi váz:) Ha mégsem, akkor meg Karottának lehet irni a művégtag hétfőket illetve a hikomat péntekeket. Viccet félretéve, minden annyira jó, amennyire magadnak megcsinálod, ha pedig nem magadnak csinálod, akkor annyira jó amennyi pénzt el akarsz rá költeni. (Ha jól emlékszem az Adorjánéknál volt egy rezidens mérnök :) vagy az csak a csúfneve volt?)

gergoke 2012.10.03. 15:43:54

@SwedishRunner: @acélváz: Én is csak egy kis fotelrettegő vagyok, de egyáltalán nem szimpatikus az, hogy a nem rég lefestett váz a varratoknál szépen rozsdásodik már most. Több képen is szépen látszik.

acélváz 2012.10.03. 16:29:19

@gergoke: A rozsda meg a festés hibája! És a hegesztés sajátossága, mivel a hegesztés környezetében leég az a réteg amivel a nyers acélt "védik" a korrózió ellen!

"Rugózhatunk" itt a képek és az írás alapján, de amíg nem lát valamit az ember élőben addig nem nagyon lehet eldönteni, hogy mennyire sz..r vagy jó a dolog!

Ott a mester, aki látja, érzi.

Baly-München 2012.10.03. 21:30:47

Hello!
Nem vagyok gépészmérnök, de a kardántengely helyzete, komoly kérdéseket hagy maga után. Már több autom volt hátsokerék vagy öszkerékhajtással, de ilyen lejtést egynél nem láttam még!
A válto és a difi között egy ilyen drasztikus szinteltéréssel nem lesznek komoly probléák?
Talán itt lehetne valamit kiböngészni ( 193 oldal tol) :

siva.banki.hu/jegyzetek/Eroatviteltankonyv/Gepjarmuvek_eroatviteli_berendezesei.pdf

Baly-München 2012.10.03. 21:45:14

Ez egy "Z" Kardán elrendezés lenne? Erre vonatkozoan, ha jol tudom megvannak a számitások a fenti kötetben.

Shadowbull 2012.10.04. 07:00:19

@acélváz: " El sem hinnétek hogy milyen erős tud lenni egy csőváz!"

Persze, nem is ez a bajom. Hanem az, hogy nem tudom milyen jellegu tervezesi munka van mogotte. Lehet hogy valaki kiszamolta, de innen inkabb ugy tunik, hogy otletszeruen lett osszerakva, es az nem mindig vezet jora.

Shadowbull 2012.10.04. 07:02:19

@streetsta: ööö, ezt a parhuzamot most egy kicsit erosnek erzem, bar minden tiszteletem az autoepito mestereke :)

skyrangr 2012.10.05. 07:36:41

@acélváz: MIG-el is lehet úgy hegeszteni, hogy ne legyen kritikán aluli a varrat. ez nem a technológiát, hanem a hegesztőt minősíti...

@Shadowbull: nameg ja. az nem kifogás, hogy azért nem varrtuk körbe a csövet, mert nem fértünk hozzá... ezt a betonfalnak hiába mondja!
mindenre van megfelelő megoldás és eljárás. ha nincs, akkor ki kell találni :)

amúgy egy nagyon egyszerű eset... pár éve egy építkezésen dolgoztunk, ahol valami vasalat szerelés folyt. hegesztették a fiúk ezerrel a témát, aztán amikor az építésvezető megkérdezte, hogy 'ok, akkor itt ki minősített hegesztő!?'
hát nem tolongtak a jelentkező úriemberek :)
pedig voltak menyezeti kereszt és főtartók... :)

poa ogapo 2012.10.07. 13:02:39

Még mindig bízom benne, hogy ebből a kocsiból semmi nem lesz! Viszont pörgeti a gazdaságot!

Jay350i 2012.10.08. 19:01:08

@SwedishRunner:
Hali
ezt kár hogy nem láttam meg előbb :) Nálam van az autó jelenleg is, motorja elkelt, M3eleje helyett simát kapott, most fényezik hamarosan ujra eladó lesz ;)

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.10.08. 20:39:15

Amikor a filmbéli őrültek/rabok verik a bögrékkel a rácsot a cellákban, az az érzés, ami az ilyen post nélküli hétfő estéken elhatalmasodik rajtam.

Csak hogy tudd :D

amenta 2012.10.09. 00:11:15

Na most akkor mivan? nem lesz több hh. csak hangyász kedd hajnal? :D

BigBaloo 2012.10.09. 09:52:22

Megint Karotta-Kedd.... vagy esetleg Szopó-Szerda?

SwedishRunner 2012.10.09. 10:55:44

@Jay350i: Motorja elkelt???:O Mond, hogy lépősebb lett... Nekem pont tetszett az M3 szerű front (szerintem hátra is az kellett volna). Nagy kedvencem az e30 M3 meg a Mercedes 190 EvoI-II. Ezt a két stílust akármekkora mennyiségben elviselem :D Az volt a német autók aranykora(számomra). :D

Jay350i 2012.10.09. 12:08:01

@SwedishRunner:
egyenlőre nincs benn motor majd amivel kérik olyan kerül bele :)
Én is M3ra akartam megcsinálni körbe, de eladásra megy az autó és nem volt rá kereslet sajnos, nem érte volna meg a befektetést.
süti beállítások módosítása