Hangyász hétfő 32: Kormányozható, sebváltható, fékezhető Hangyász - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 32: Kormányozható, sebváltható, fékezhető Hangyász

2012. szeptember 24. 21:19 Nínó Karotta

aardvark datsun 260z hh32 4

Ha valaki két hete teszi elém ezt a posztot, azzal, hogy én írtam a jövőben, drogozással gyanúsítom meg. Természetesen nem azért, mert blogposztokat mutogat a jövőből, ehhez elég egy hiperhajtómű a NASA-tól. Hanem azért, mert ami itt olvasható, az színtiszta science fiction a legjavából.

aardvark datsun 260z hh32 6

Powered Áki két hete dolgozik a Hangyászon. Összefoglalnám, elölről hátra. A karosszéria padon átmérve, helyrehúzva. Igény szerint itt-ott egy picit csonkolva.

aardvark datsun 260z hh32 22

Az első futómű véglegesen a helyén. A magassága egy klassz hüvellyel a rugó-előfeszítéstől függetlenül állítható maradt.

aardvark datsun 260z hh32 17

Az első kerekek kormányozhatók. A szó szoros értelmében. A helyén az E46 kormánymű, a végein ott ülnek a kormányösszekötők. A helyén a kormányoszlop (mindjárt meg is kértem, hogy az ebben ülő egyetlen kis gumipogácsát cseréljük szilárd elemre). Ráadásul állítható maradt, és biztonsági, összecsuklós (helló, mama!), szintén E46.

aardvark datsun 260z hh32 30

A kormányoszlop végén kormánykerék található, bár még nem az ide szánt vén Nardi, de időközben azt is megtalálták Adorjánék, hála istennek.

aardvark datsun 260z hh32 15

A kormányoszlop alatt ott ül a pedálgép, vele szemben az állítható ülés. Az ülés mellett a váltó, váltóbottal, melynek segítségével valóban lehetséges sebességet váltani. Rövid úton, pontosan. A képek kedvéért bepróbáltuk a műszerfalat is, jó lesz, elérem bekötve is.

aardvark datsun 260z hh32 10

Ültem pár percet a kellemes Dämmerungban a Hangyászban, próbálgattam a gázfröccsöt, hogy fék és gáz hogyan jó egymás mellett. Tekergettem a kormányt, váltogattam a sebességeket, belőttük a hidrós kézifék leendő helyét.

aardvark datsun 260z hh32 7

Nem is annyira boldogságot éreztem, mint inkább hitetlenséget. Vártam a csapdát, a kiugró krampuszfejet, a derült égből lesújtó apróbetűs szívást, de nem történt semmi rossz.

aardvark datsun 260z hh32 1

Közben megtudtam, hogy a lézervágós épp az első féknyerget tartó konzolon és a leendő leömlők talpán dolgozik. Hogy a kardán hamarosan elmegy a kardánoshoz, hogy a szintén véglegesedett helyű váltó és a készre szerelt difi közé bekerülhessen.

aardvark datsun 260z hh32 34

Megbeszéltük a fék- és üzemanyag-csövezést. Mindent a kasztnin belülre kértem, a féket hagyományos rézcsőből, mert korhű és megbízható, az üzemanyagot meg gyári BMW-ből, elvégre ha az ember az életét bízza valamire, nem feltétlenül baj, ha rendes helyen, rendes minőségbiztosítással készült.

aardvark datsun 260z hh32 38

Este hazafelé még mindig gyanakodtam, hogy ez csak valami kialvatlansági hallucináció. Mára kicsit leülepedtek az élmények, tisztult a kép. És két órája megjött Powered Áki levele, benne a kész leömlőtalpakkal, a lézervágott konzollal és az elöl-hátul komplettre szerelt, csak csövezésre váró fékrendszerrel. Azóta tudom, hogy tényleg becsavarodtam.

aardvark datsun 260z hh32 37

Nyilván vannak rossz hírek is: nyomtalanul eltűnt az olajpumpa, a vízpumpa, a generátor és az önindító. Adorjánék még túrnak egy utolsót, hátha ezekből is megkerül valami, ahogy végül a kormány is előbújt. Egyáltalán nem biztos, hogy ezek mind náluk kallódtak el, a generátor például kizárólag a motorról a magyarországi megérkezése utáni pillanatban, a raklapon készült első fotón látható, 2010 május 26-án, Vasadon, aztán soha többet.

Kép000

Az Amerikából rendelt motoralkatrészek másfél hónapja nem találnak haza, de van köztük olyan is, ami már hosszú hónapok óta hánykolódik valamelyik hideg tengeren. De itt is van remény, talán erre a hétre mindent hazaeszik a fene. Szinte remélem, hogy nem lesz minden Hangyász hétfő ilyen kiállhatatlan, diadalittas helyzetjelentés, mert gyűlölni fogtok. De elkelt már egy kis öröm.

601586 487183541301203 1225614145 n

127 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

RWD 2012.09.25. 00:59:19

Az ott mellette egy FD? :O :)

Winston Wolfe 2012.09.25. 01:15:20

Alakul, mint púpos gyerek a prés alatt. :)

ghostdog75 2012.09.25. 01:16:57

@RWD: AZ!
igaz kicsit másképp,olyan "ákososan"...
"hozott alapanyagból építkezünk,etársak!" :-)

www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=920

tessék,lehet ámuldozni...

Giot 2012.09.25. 06:39:49

Üdv!
Őszintén örülök hogy halad, jól, precízen, a teljesen kész felé.
Egy jó és megbízható szakember sokat tesz.
Végül is a váz sem lett rossz, (azt a pár mm difit leszámítva), amit az előző műhelyben elkövettek.
Készíts filmet az autóról, ha a lehetőségeid engedik. :)

RWD 2012.09.25. 06:41:50

@ghostdog75: Ohh, köszönöm. Bár egyből nem oly' érdekes számomra. Ha Mazda, akkor rotary:]

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 06:50:56

@ColT: zsir
csak mindig az jut eszembe
minek?kinek? hova?

snake peti 2012.09.25. 07:11:08

Mennyivel szimpatikusabb a csempézett tiszta műhely....

SZPTRSZB 2012.09.25. 07:15:23

@Nínó Karotta: Sosem gondoltam volna, a hagyásszal kapcsolatban, hogy a felépülést te fogod lassítani, mivel nem tudod olyan gyorsan prezentállni az alkatrészeket amilyen hiper sebességgel Ákos beépíti azokat. Nőjj fel a feladathoz, itt aztán pörögnek az események. Ja és most először életemben úgy vagyok irígy, hogy az nekem is jól esik.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2012.09.25. 07:29:27

Végre valami haladás ! Gratula.

In Motion 2012.09.25. 07:31:27

Jo olvasni az oromot, es jo latni a haladast.
Awkwardbol aardvarkba.

Trob 2012.09.25. 07:47:12

A sisakot még kis túlzásnak érzem az utolsó képen, de szépen alakul tényleg.

nagyonnagyon 2012.09.25. 08:09:48

Jól áll a járgánynak a napsütés, a váltó-kézifék egység nincs kicsit magasan? A fényképek csalósak de eléggé lenn ülsz majd. Hajrá !!

Schütii 2012.09.25. 08:11:27

@In Motion: "Awkwardbol aardvarkba." Ez szép volt! :D

Schütii 2012.09.25. 08:15:35

Azért ugye csak vicc volt az a Nardi kormány?! Nem Ferka ez, meg nem is Alfa... Habár, az olasz trikolór rajt' lesz, viva Italia! :D

protézisesh 2012.09.25. 08:20:45

@Trob: a sisak azért kell, hogy tudjuk, úgy is elfér a kalitkában... :)

grat a haladáshoz!

Schütii 2012.09.25. 08:26:19

Miért kellett a motor így szétkapni? (Lemaradtam valamiről?)

nagyonnagyon 2012.09.25. 08:35:21

@nagyonnagyon: hmm, a bukósisakos képen nem látszik magasnak, csalnak a fotók. Hajrá : )

maczakb 2012.09.25. 08:37:57

Eszméletlen imádni való ez a versenyautó. Ha kész lesz nagyon fog hiányozni nekem hangyász hétfő és szerintem Karottának is a projekt managerkedés :). Kíváncsian várom, hogy miben fogja az alkotási vágyát kiélni ezen projekt után.

1kutya 2012.09.25. 08:39:02

@hagyma: Karottának csapatni a ringre.

m.o.p. 2012.09.25. 08:39:09

Az biztos, hogy itt valaki szív. Vagy én tévedtem el a párhuzamos univerzumba, vagy Hangyász. Ekkora különbséget két csapat között nem lehet mással magyarázni.

2-More 2012.09.25. 09:00:49

@jürgen baromartz: Műszakit tuti nem kap, ez nem az az ország. Pályanapon csutka mindegy, hogy miből van, főleg libakergető pályákon, a Ringen már lehet hogy felteszik a kérdést,hogy mivel akarod magadat megölni. Ha kifejezetten versenyre akarsz menni, ott is van proto kategória ahol az se érdekel senkit ha mégcsak nem is gyártóhelyes a motor.

@Schütii: Valami tré volt a motorral, de amugy, külföldről berángatott, törött autóból származó, megroggyant karteres, ki tudja milyen állapotú motort amugy se hülyeség szétbontani, mert max egy pártizezer forintnyi tömitést és munkadijat buksz, ellenkező esetben viszont az első röffre még az is széthullhat ami esetleg menthető lenne.

Kormányoszlopban, nem biztos hogy az a gumipogácsa hülyeség, gondolom rezgéscsillapitási okokból kerül a kormányoszlopba.

Féknyeregadaptert látom sikerült faszán megoldani, leömlőkérdésben viszont: látom lézervágott talpak, meg rozsdamentes, meg minden. Nem tudom ott készül e helyben vagy a majsztro átlal ismert műhelyben, de érdemes ha vékonyfalú csőből készül, rendesen megtámogatni hogy a melegedés ne tudja elhúzni, különben el fog nyílni valamelyik tömitésnél vagy eltörheti a hegesztést.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.25. 09:18:44

Szerintem kamu az egész. Az autót rég megépítették a Last Baronsnál, és most találja ki a kronológiát :)

zaki82 2012.09.25. 09:27:05

jajj bazz! vegre egy boldog karotta! bar mar en is itt tarthatnek. erre a hetre igertek a gepet, de igeretekkel mar tele a padlas...

gratula es kitartas! ;)
akos ur elott pedig le a kalappal, vegre egy tisztesseges profirol is hallani. ugy, de uuuuuugy hozza fogom vinni a gepet az idok vegezeteig ha vegre vissza kapom, h csak ugy zorog :)

Pepejoe 2012.09.25. 09:43:57

Maximális elismerésem a MESTERNEK...

Gomulka Béla 2012.09.25. 09:45:16

(science) fiction? Az se baj, mert jól van megírva, de az olvasókozonség inkább most már egy valódi autót akar, ahogy a fenti párezer bejegyzésbol sejteni is lehet.

Szkotti 2012.09.25. 09:51:25

@latyusa: Pályaautóra amúgy is felesleges a generátor. Kell két RedTop, egy a kocsiba, egy a töltőn, aztán félórát kibír, ha nem lesz benne nagy hifi ;o)

traxx 2012.09.25. 09:52:12

A cuccaid nem a tengeren hánykolódnak, hanem a vámon. Sajna mindent megfognak, nekem a sz*r húsz dolláros cumón is ültek majd két hónapot.

Medgar 2012.09.25. 09:59:19

@jürgen baromartz: az a baj, hogy magyar fejjel gondolkodsz

hofi601 2012.09.25. 10:07:56

Szépen halad, és végre úgy néz ki, mint egy valódi autóépítés. Nem az a háztáji barkácsolás van, amit eddig láttunk, hanem a kasztni megy a kasztnishoz, kardán a kardánoshoz stb. A képeket elnézve lehet, hogy egy fényezőnek is érdemes lenne megmutatni az autót, még most, hogy mentse, ami menthető.

rekspeiler 2012.09.25. 10:27:10

A váltó az szekvenciális?
Egyre pofásabb a verda!

olimpiam 2012.09.25. 10:38:54

ez most akkor egy BimmerSan lesz?:)

ommm 2012.09.25. 11:07:14

@Trob: Üléspróba. Fújhatod, ha utólag derül ki, hogy sisakban nem férsz el a csőtől.

@Schütii: Nem hiszem. Nem csak Ferrarihoz és Alfához gyárt a Nardi kormányt. Tkp. ugyanolyan gyártó, mint bármelyik más és vannak direkt versenycélra készült termékei is.

www.nardi-personal.com/page.php?sid=undefined&pageid=LIV0300C

fahey 2012.09.25. 11:31:59

bocs, de tökre nem értek hozzá, szóval a narancssárgás színű kar az a váltó, vagy a kézifék karja? köszi, ha valaki megmondja

Sportbíró 2012.09.25. 11:33:39

Áki nem lopja a napot. Hála Istennek! :)

fahey 2012.09.25. 11:33:58

@fahey: á, értem már (mert jobban megnézve látszik, hogy merre van az előre, és az is, hogy a fehér kar a váltóé)

powered 2012.09.25. 11:33:59

@olimpiam:

"Minden rendes kocsiban van egy kis BMW"

powered 2012.09.25. 11:43:59

@2-More:

Szia! A csonkot én készítem, nem viszem sehova. Régi, és jól bevált recept, hogy a leömlő talpai úgy készülnek, hogy a középső hengernél két rögzítőfurat az egyben az úgynevezett "illesztőfurat" tehát ott, és csak ott méretpontos, az összes többi rögzítőfurat átmérőben 2mm nagyobb, ezen tud diletálni. A legtöbb japán modellen a gyárban is így készítik. Egyébként, itt jelentősen alacsonyabb a repedésveszély, hiszen relatív nagy felülethez, csak 3 henger csövét kell bekötni, és nem is húzza egy 5 kilós turbó lefelé... :-)
A feszültségmentesítéstől pedig nagyon stabil tud lenni a 2mm falvastagságú hőálló savicső. Ez a csonkom a második szezonját futja, és nincs vele semmi gond.

www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/12262/20120217329%20%5B1600x1200%5D.jpg

Sixday 2012.09.25. 11:44:53

@novothauto: ezen most felsírtam a röhögéstől :D

Shadowbull 2012.09.25. 12:05:10

@powered: ööö, a disznoperzselo milyen celt szolgal?

2-More 2012.09.25. 12:19:54

@Shadowbull: Ránézésre egy csigás leömlő, külső wastegate csonkkal, gondolom ez volt a teszt hogy elcsavarodik e vagy se.

@powered: Vágom :D

2-More 2012.09.25. 12:22:10

@Szkotti: Mondjuk ebben is van ráció, csak ez műkszik egy öreg karbis vasban ahol lehet hogy még a fordulatszámmérő is mechnanikus, itt viszont hengerenkénti beköpködés, elektronikus gyújtás, standalone ecu, stb lesz gazdagon. Ha még egy villanyszervóval is megfejeljük, akkor azért nem árt ha van generátor is.

kamikazeee 2012.09.25. 13:03:52

Ohh, ez igen! - mostmár kifejezetten autó formája lett! Az ajtóknál az íves merevítés egyre jobban tetszik. Sajnos a kupis műhelyben apránként tünnek el alkatrészek is... - nekem is van jó pár amit a szerelőim kölcsönadtak "megszakérteni, sablonoztatni, felújítani" címen...
Ha a motorhoz esetleg hiányzik még valami alkatrész vagy "extra" szólj és körülnézek Japánban...
Remélem a félig szponzorált Greddy olajhűtőm azért még megvan... :)

.com 2012.09.25. 13:23:14

ez igy nem jo
ez egy profi epites
hol marad a keseredes kuzdelem??

lanciabacci 2012.09.25. 13:42:10

az a műszerfal nem áll kicsit furán felfelé? vagy még nem végleges? Vagy nem értek hozzá?

instrumentat 2012.09.25. 13:57:48

Szeretem a sci-fi-t!

De a legszebb az egészben, sehol egy koszos ujjlenyomat a kasznin, félő volt a mocsok hamarabb zabálja szét, mint ahogy elkészülhetne. Pedáns munka!

Like!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.25. 14:04:03

@powered:

Figyu, van nekem egy Fiesta Van-om. Nagyon szeretem, de a következő problémáim vannak vele:

- a forgattyústengely merőleges az autó szimmetriatengelyére,
- az említett tengely nem olyan erővel tekeredik, ahogy én szeretném,
- nem jó helyen hajt.

Tudsz ezen problémák megoldásában segíteni?

:)

Szkotti 2012.09.25. 14:20:53

@novothauto: Nem tudom, hogy a PWRacingnak van-e köze hozzá, de vannak olyanok, akik ezen tudnak segíteni:
www.duen.hu/fotoalbum_preview.php?album_id=2507&image_id=1654240

Szkotti 2012.09.25. 14:24:05

@2-More: OK, a villanyszervóval nem számoltam, annak valóban nagy az energiaigénye, az ECU meg 10V-ig jó, nem? ;o)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.25. 14:31:04

@powered: Valami ilyesmire gondoltam :)

@Szkotti: Most már menni fog, van hozzá etalon...

2-More 2012.09.25. 14:38:01

@Szkotti: Ja, csak az ECU-nak nem jó, elvben ezek belül stabilizálnak, még a gyáriak is, a régi VEMSeken kutyaközönséges 7812 meg 7805ös feszstabok voltak, és mégis, alapvetően az ECU nem komálja se azt, ha alacsony a feszültség, se azt, ha mászkál. Alapvetően ez adja a töltésmérő létjogosultságát is, röhej, hogy egy pici motoros, pici akkuval szerelt kocsiban egy fényszóró fel-le, fűtés-hűtőventi ki-be simán rángat 2-3 voltokat a generátor 14 volt körül töltőfeszültségéhez képest. Sőt, nálam a kissebbik vasban van egy asszem 36ah-s akku, egy 2/3 marutinnyi motor egy akkora generátorral mint közértcitrom, ha megy a világitás, az elektromos ablak fel-le önmagában húz 2 voltot lefele alapjáraton, mig az ECU fel nem emeli :D

Nameg, a hűtőventillátor is ugye elektromos, az is kajál rendesen, hiába van a pályán elvben menetszél, főleg egy húzott motornál.

2-More 2012.09.25. 14:38:54

@novothauto: Rakj be hátra a puttonyba egy V8at direkthajtással.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.25. 14:51:04

@rekspeiler: A váltó hagyományos H-kulisszás lesz. Amennyire lehet, szeretném az analógságot, korhűséget megőrizni. Nyilván nem lehet mindenben, de ebben mindenképp. És persze egy szekis váltó orbitálisan drága.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.25. 14:52:50

@lanciabacci: A műszerfalat csak tessék-lássuk hajítottuk be, hogy kiderüljön, elérem-e.

2-More 2012.09.25. 14:56:14

@Nínó Karotta: Az Ikeya-Formula-nak vannak szekis szelektrorai, gyári váltóra is, annyi hogy kuplungolni kell továbbra is, mig az egyenesfogazású-kapcsolókörmös váltóban elvben nem, gyakorlatban meg ameddig le nem törnek a körmök :D

Mondjuk ezek se olcsóak, főleg ha fokozatkijelzést is akarsz, olyan 500k-nak megfelelő dodó. Anno agyaltam rajta, mert az én vasamhoz lett volna gyártón belüli versenyváltozatból, aztán rájöttem hogy nem kell az nekem :d

powered 2012.09.25. 15:38:04

@2-More:

En is szerettem volna ilyen szeki atalakitot, de az en valtomhoz nincs, es Kotán Peti sem tudta megcsinalni. Igy maradt a nem egyszeru H kiosztasu... :-)

www.youtube.com/watch?v=clG9n5vrp6g

2-More 2012.09.25. 15:45:12

@powered: Én inkább úgy voltam vele, hogy azt a lét értelmesebb dologra is el tudom verni, amúgy is szeretem a H kulisszát, bár sose vezettem szekis autót, meg mellesleg, azon a szinten ahol vagyok, oda tök felesleges lenne, ahol meg leszek, annak meg már tökmindegy, ha ma bele tudnék ülni a szekérbe akkor is úgy 15 év lemaradásban lennék, akkor meg minek erőlködni.

Viszont a bömmösöd :D Nem gyenge a hajtáshang, meg a fokozatkiosztás, régi AE86 videókban van hasonló 1-2-2,5-3-4 fokozatkiosztás :D Mondjuk nem vagyok meg nem voltam egy BMW fan, de azok közül amibe beleülnék, az egyik egy kompakt lenne, már a 1502 mellett.

jürgen baromartz 2012.09.25. 15:52:52

@Medgar: inkább az a baj, hogy a témában abszolút járatlan vagyok.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.09.25. 16:19:07

Öh, mi van? Melyik évben vagyunk? 2013 lett?
Hangyász Powaaaa!
És persze Powered Áki Powaaaaaa!

tschangow 2012.09.25. 16:29:26

@Nínó Karotta: Meg van fejtve. Az előző esetben azért tartott sokáig a készülés, mert időpontjuk volt Ákosnál az összeépítésre. Alvállalkozás ugye. És hát azért valamit csak kellett tenni-venni addig is.

De ezt te megsejtetted és elvitted direktbe, a már befoglalt időpontra. Hát ezért tűnik ez ekkora haladásnak :)

tschangow 2012.09.25. 16:34:55

@Shadowbull: "ööö, a disznoperzselo milyen celt szolgal?"

Van ugye a malac. Ezt a hús kinyerése előtt meg szokták melegíteni, hogy ne fázzon a böllér keze, amikor túrkál benne. No meg az égett szőr szaga el tudja nyomni a levelekből, ágakból és sárból desztillált pálinka arcfacsaró izét. Hát erre a kombinált folyamatra fejlesztették ki a disznópörzsölőt.

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2012.09.25. 19:31:23

fantasztikus az RS 4.0, de ami leginkább idevág, az az emelőn található: www.flickr.com/photos/rsutton1223/6920638995/

lanciabacci 2012.09.25. 20:39:56

@Lazlo Nardin: nem volt könnyű de megvan, a Subaru a sarokban, igaz?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.25. 20:45:55

@2-More: Azért egy piros Optima bírja rendesen, engem a Dunaföldváron elszakadt ékszíjjal simán levitt Pécsre. És azért az 500SE-ben vannak fogyasztók. Szóval azt a pár kört ki kell bírnia még ülés meg hátsóablakfűtéssel is:))

Suttora 2012.09.25. 21:19:34

Ez lehet, hogy tényleg kész lesz még idén? :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.25. 22:12:03

Breaking news: minden alkatrész megkerült. A nagyja Adorjánéknál volt, de még egész a projekt elején félrepakolva. A két pumpa meg Powered Ákinál bújt el az egyik doboz mélyére. Már csak az amcsi szajré kell, és megvagyunk.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 22:23:04

@Nínó Karotta: Hát ez tényleg bréking nyúz: Magyarországon MEGKERÜLT valami.

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.09.26. 02:28:06

@Nínó Karotta: Akkor lehet haladni, lesz mit olvasni megint!

protézisesh 2012.09.26. 08:49:09

@Mr. Cool: "a Dunaföldváron elszakadt ékszíjjal simán levitt Pécsre."

és a vízpumpát mi hajtotta, he? Merazoké, hogy szervó nélkül leizmozod, meg töltés nélkül is elvan egy ideig, de ha nem forgatod a vizet a hengerfejen, annak randa vége lesz...

2-More 2012.09.26. 08:54:34

@protézisesh: Kérdés hogy azt mi hajtja. Mert van pl amelyiknél a vezérműszij.

@Mr. Cool: Gondololom meg nem egy 20 Ah-s törpeakku volt benne, namost, az nehéz mint a sár egy versenyautóba meg hova teszed, ellenben az ilyen zselés motorakkuk vagy versenyakkuk meg jó ha 50eseke, aranyáron. Teszem hozzá, az ohne generátornak vagy ahogy irtam, totál mechanikus, régi vason van értelme, vagy olyan forgós motoron ahol nem birná a szintén őskövület generátor, mert azért van gyári autó is ami lazán forog bele a 8 ezerbe azt' mégse csúszik vagy szakad a szij, vagy dobja le a szijtárcsa, meg öli le a generátorcsapágyat. Esetleg olyan gyorson vagy dragon, ahol még az a 2-3-5 ló is számit amit a generátor elvesz.

Tiltott Lally 2012.09.26. 09:03:50

@Nínó Karotta: Én megijednék ekkora szerencsétől. Kitartás, mindjárt mehetsz már vele!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.26. 10:02:43

@protézisesh: Az itt kommentelők többségével ellentétben, van némi fogalmam az autókról, ezért ha ugyanaz a szíj hajtotta volna a pumpát, mint a generàtort, akkor ez a mókát nem vállaltam volna be. Ezen az öreg vason még nem hosszbordás szíj hajtja a segédberendezéseket.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.26. 10:09:34

@2-More: Az Optima Red Top pont 50Ah-s csak, mégcsak nem is nehéz, talàn csak annyival nehezebb, amit a generátor hiànyàval lehet spórolni:-)

2-More 2012.09.26. 10:59:47

@Mr. Cool: Én is gondolkoztam ilyenen anno, hogy generátor gerjesztés ki, és akkor huha 2-3 lóerő plusz, meg stb. Versenyautóknál is csinálták, meg mondom, full mechanikus, karbis, viszkós-szijas hűtőventis vasaknál ahol a eleve feszültség a lámpáknak kell e azt csoki. Aztán a vége mégiscsak az lett hogy inkább csiga, kovácsolt miújság, az meg nem 2-3 ló plusz hanem 2-3x :D A generátort meg kapcsolgassa akinek két anyja van, meg sakkozzon az akkuval-töltővel-kihova.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.26. 15:54:23

Ha már úgysincs generátor, és súlycsökkentés, azon nem gondolkodtatok el, hogy túrni hozzá valami amerikai dynastartert? Generátor és önindító egyben. Nem hülyeség.

2-More 2012.09.26. 15:57:49

@Tie: Megtalálták végülis, de a dinamónak is megvan a maga hátránya, mert ahogy emeled a fordulatszámot, úgy emelkedik a vele a feszültség. Namost ez a motor leforogja a 7500at tutira, talán tovább, olyan fesszabályzás kellene hozzá, mint a qrvaélet, a másik, hogy az ilyen cuccok nem ekkora fordulattartományra vannak kitalálva.

powered 2012.09.26. 17:19:42

@2-More:

A profi pályaautókon bevett szokás volt, hogy nem a motor hajtotta a generátort, hanem a kardán ahogy nekünk is volt ezen a kocsin. De hát ez a múlt évezred... :-)

www.youtube.com/watch?v=i1vSYPbZIRs

olimpiam 2012.09.26. 22:10:28

Karotta tényleg megépítette már az autót usában, csak most találja ki a sztorit?:)
megcselekedte már amit kell és utólag csap hozzá ideológiát?:)

Baly-München 2012.09.26. 23:16:50

Drukkolok! Csodálatos és nagyon ritka, igy értékes darab lesz, lehet Karotta gépéböl. Én is benne vagyok egy projektben. Persze az nem ennyire merész... ;) Mitshu 3000 gt- Dodge Stealth R/T 95' teljes felujitás. Hibás motorral vettem, most épp a generál folyik. Uj tulméretes dugatyuk stb... Folyamatos ebay ezés, mert mindig kell valami, stb. De ez alapvetöen utcai hobby és nem verseny céllal készul. Nagy öröm az ilyesmi.
Karotta gépével azért vannak aggályaim. Egy spotautot pláne verseny célokra hosszu évekig tarto preciz olykor megfeszitett munkával, komoly mérnökök fejlesztenek ki. És teszik ezt Euro- dollár milliokbol. Tesztek, kisérletek, hangolások, évtizedes tapasztalatok stb... A Karotta projekt esetében erröl nem igen lehet beszélni. ;) kicsit kivágunk, bevágunk, ebböl egy kicsit, abbol egy kicsit... Vagy egy korábbi idézet: "Nem lesz igy tul alacsony az auo? Most versenyautot akarsz vagy nem? Puhulunk, puhulunk?" Szoval ebben a stilusban egy olyan autot épiteni ami száguldozásra hivatott... Mi lesz ha ne adj isten kicsit komolyabban oda fogja magát vágni ezzel az autoval? Ha tuléli betudják majd töréstesztnek? Nekem pl az auto eleje nagyon instabilnak tünik. Kormánymüvel, fékekkel, futomüvel egy ennyire felszines tervezés ( tervezetlenség) nem negy bátorság? (ha mérnöki munka is folyik paralel nem szoltam!) Szoval nagy valoszinüséggel, nagy bátorság lesz a kész remekmüvel 200 felett hasitani. Még zárt pályán is. A kételyek ellenére drukkolok! Tényleg nagy szám lenne, ha a végére egy ütöképes versenygép születne Karotta gondnoksága alatt! Meglájuk! Addig élvezhejük viszont a posztokat. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 02:00:10

Woooow hat itt valaki fenysebessegre kapcsolt rendessen!!!!

Kerdem en: nem volt elvesztegetve eddig az a rengeteg ido ??( es penz??)

Betyar jol nez ki, remeljuk jol fog "szolni"!!!!!

Hab a tortan : meglettek a dolgok!!! - es a muhely sem egy latvany fotora lett kitakaritva, a hataridokkel egyutt a tisztasag is tarthato - sci-fi a javabol!!!! :$))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 05:36:13

Lassan kene gondolkodni milyen gumik / felnik lesznek rajta, ezekkel a diszkobajaros felnikkel 5perc lesz a ring.

A muszerfal legyen spartai inkabb mint bele essetek a tul cicomazas bunebe. Eddigi legjobb dashboard amit lattam az egy super7 be volt barkacsolva: egy faliora nagysagu fordulatszammero es egy regi japan auto hatsolampaja mint olaj nyomas - eszreveheto, abszolute funkcionalis:)

Halkan kerdezem: halovany remeny sincs arra hogy a TC palyanapra kesz legyen? Tudom teljetetlenek vagyunk de csak kerdezem

Szkotti 2012.09.27. 19:22:55

@2-More: csak a kormányközépen kellett még állítani a testdrive után :oDD

Csak vicc, de mit nem adnék, ha a készülő 110R/130RS replikámnak ilyen váltó/difihangja lenne (és nem az olajhiány miatt) :o)))

2-More 2012.09.28. 17:21:26

@Szkotti: Mit-mit, hát úgy másfél gurtnit :D Én amikor meghallottam, hogy az én portámon mennyi lenne egy egyenesfogazású polcról, úgy hogy a felár rá még rajta sincs, mert az enyém a gyártón/tipuson belül eléggé eltér a többitől,és egyedileg kellett volna gyártani, akkor mondtam azt hogy se a cucc nem tudhat annyit, se én nem fogok tudni annyira sose vezetni, hogy kelljen. Az árán meg kijött inkább előre-hátra a torsen, meg a négy versenygátló, meg egy csomó csetresz.

tocibacsi 2012.10.01. 20:50:39

@Nínó Karotta: királyság! Remélem holnapra a 33. poszt is meglesz, a múlthetihez hasonló bőséges tartalommal! Alig várjuk! :D

nick: 2012.10.01. 23:31:28

nos?... :-)
(kezdődik már?... :-))