Ha valaki két hete teszi elém ezt a posztot, azzal, hogy én írtam a jövőben, drogozással gyanúsítom meg. Természetesen nem azért, mert blogposztokat mutogat a jövőből, ehhez elég egy hiperhajtómű a NASA-tól. Hanem azért, mert ami itt olvasható, az színtiszta science fiction a legjavából.
Powered Áki két hete dolgozik a Hangyászon. Összefoglalnám, elölről hátra. A karosszéria padon átmérve, helyrehúzva. Igény szerint itt-ott egy picit csonkolva.
Az első futómű véglegesen a helyén. A magassága egy klassz hüvellyel a rugó-előfeszítéstől függetlenül állítható maradt.
Az első kerekek kormányozhatók. A szó szoros értelmében. A helyén az E46 kormánymű, a végein ott ülnek a kormányösszekötők. A helyén a kormányoszlop (mindjárt meg is kértem, hogy az ebben ülő egyetlen kis gumipogácsát cseréljük szilárd elemre). Ráadásul állítható maradt, és biztonsági, összecsuklós (helló, mama!), szintén E46.
A kormányoszlop végén kormánykerék található, bár még nem az ide szánt vén Nardi, de időközben azt is megtalálták Adorjánék, hála istennek.
A kormányoszlop alatt ott ül a pedálgép, vele szemben az állítható ülés. Az ülés mellett a váltó, váltóbottal, melynek segítségével valóban lehetséges sebességet váltani. Rövid úton, pontosan. A képek kedvéért bepróbáltuk a műszerfalat is, jó lesz, elérem bekötve is.
Ültem pár percet a kellemes Dämmerungban a Hangyászban, próbálgattam a gázfröccsöt, hogy fék és gáz hogyan jó egymás mellett. Tekergettem a kormányt, váltogattam a sebességeket, belőttük a hidrós kézifék leendő helyét.
Nem is annyira boldogságot éreztem, mint inkább hitetlenséget. Vártam a csapdát, a kiugró krampuszfejet, a derült égből lesújtó apróbetűs szívást, de nem történt semmi rossz.
Közben megtudtam, hogy a lézervágós épp az első féknyerget tartó konzolon és a leendő leömlők talpán dolgozik. Hogy a kardán hamarosan elmegy a kardánoshoz, hogy a szintén véglegesedett helyű váltó és a készre szerelt difi közé bekerülhessen.
Megbeszéltük a fék- és üzemanyag-csövezést. Mindent a kasztnin belülre kértem, a féket hagyományos rézcsőből, mert korhű és megbízható, az üzemanyagot meg gyári BMW-ből, elvégre ha az ember az életét bízza valamire, nem feltétlenül baj, ha rendes helyen, rendes minőségbiztosítással készült.
Este hazafelé még mindig gyanakodtam, hogy ez csak valami kialvatlansági hallucináció. Mára kicsit leülepedtek az élmények, tisztult a kép. És két órája megjött Powered Áki levele, benne a kész leömlőtalpakkal, a lézervágott konzollal és az elöl-hátul komplettre szerelt, csak csövezésre váró fékrendszerrel. Azóta tudom, hogy tényleg becsavarodtam.
Nyilván vannak rossz hírek is: nyomtalanul eltűnt az olajpumpa, a vízpumpa, a generátor és az önindító. Adorjánék még túrnak egy utolsót, hátha ezekből is megkerül valami, ahogy végül a kormány is előbújt. Egyáltalán nem biztos, hogy ezek mind náluk kallódtak el, a generátor például kizárólag a motorról a magyarországi megérkezése utáni pillanatban, a raklapon készült első fotón látható, 2010 május 26-án, Vasadon, aztán soha többet.
Az Amerikából rendelt motoralkatrészek másfél hónapja nem találnak haza, de van köztük olyan is, ami már hosszú hónapok óta hánykolódik valamelyik hideg tengeren. De itt is van remény, talán erre a hétre mindent hazaeszik a fene. Szinte remélem, hogy nem lesz minden Hangyász hétfő ilyen kiállhatatlan, diadalittas helyzetjelentés, mert gyűlölni fogtok. De elkelt már egy kis öröm.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.09.24. 21:35:00
terrorjony 2012.09.24. 21:35:06
Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.09.24. 21:35:17
a Bloom 2012.09.24. 21:36:46
ChPh 2012.09.24. 21:39:41
TaaT 2012.09.24. 21:40:55
Flankerr 2012.09.24. 21:41:17
jürgen baromartz 2012.09.24. 21:42:46
de tényleg, kaphat-e az ennyire szétfaragott jármű például műszaki vizsgát, bármiféle gépkönyvet vagy akármi mást a p-rendszámon kívül, amivel elslattyoghat a versenypályáig? ez tényleg érdekel... (mint ahogy az is, hogy miféle versenyeken lehet ilyesmivel indulni, mert hát a versenyautót úgymond a neve kötelezi az ilyesmire.)
LSL 2012.09.24. 21:45:44
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.09.24. 21:52:43
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.09.24. 21:55:59
Másrészt beszélni fogok powered Ákival, hogy nem lesz ez így jó, nem a tündérmesék miatt járunk ide. Eddig olyan jó volt nézni a küzdelmet, most meg hipp-hopp.
Bár lehet, hogy nem neked kellene írni, hanem Ákinak, végül is nem te szívsz vele.
Lehet, hogy igazi, apokaliptikus harc zajlik a háttérben, te pedig elintézed azzal, hogy elkészültek a leömlők.
Hol vannak a szenvedés csikósi magasságai? Legalább írnád le, hány órát töltöttél hiábavaló kereséssel, hol nem találtad meg a dolgaid :D
persze közben vigyorgok és tiszta szívemből beleélem magam az örömödbe, na.
h4z4rd 2012.09.24. 22:13:20
Ez szép volt.
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.24. 22:13:32
ChPh 2012.09.24. 22:17:06
rbalint88 2012.09.24. 22:17:55
Szurkolok, hogy kész legyen addig!
a márk 2012.09.24. 22:25:30
És a szép az egészben, hogy Ákos még a vasat csak kilakatolja valahogy, de az elveszett alkatrészek elővarázsolásához szükséges mágikus erőhöz is szükség lesz...
a márk 2012.09.24. 22:31:41
aFx 2012.09.24. 22:36:30
egyetlen dolog jutott eszembe: ha már úgyis pályázás, kap slickeket is?.
Shopping 2012.09.24. 22:47:22
Inkább
samson50.deviantart.com/art/Datsun-280zx-T-top-i-think-126991060
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.24. 23:08:25
mtk001 2012.09.24. 23:09:54
Nagyon szépen alakul, gratula !
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.24. 23:22:06
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.24. 23:23:54
ommm 2012.09.24. 23:25:49
latyusa 2012.09.24. 23:29:18
Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2012.09.24. 23:48:02
2012.09.25. 00:21:49
RWD 2012.09.25. 00:59:19
Winston Wolfe 2012.09.25. 01:15:20
ghostdog75 2012.09.25. 01:16:57
igaz kicsit másképp,olyan "ákososan"...
"hozott alapanyagból építkezünk,etársak!" :-)
www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=920
tessék,lehet ámuldozni...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.25. 05:37:51
Giot 2012.09.25. 06:39:49
Őszintén örülök hogy halad, jól, precízen, a teljesen kész felé.
Egy jó és megbízható szakember sokat tesz.
Végül is a váz sem lett rossz, (azt a pár mm difit leszámítva), amit az előző műhelyben elkövettek.
Készíts filmet az autóról, ha a lehetőségeid engedik. :)
RWD 2012.09.25. 06:41:50
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.25. 06:50:56
csak mindig az jut eszembe
minek?kinek? hova?
snake peti 2012.09.25. 07:11:08
SZPTRSZB 2012.09.25. 07:15:23
nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2012.09.25. 07:29:27
In Motion 2012.09.25. 07:31:27
Awkwardbol aardvarkba.
Trob 2012.09.25. 07:47:12
nagyonnagyon 2012.09.25. 08:09:48
Schütii 2012.09.25. 08:11:27
Schütii 2012.09.25. 08:15:35
protézisesh 2012.09.25. 08:20:45
grat a haladáshoz!
Schütii 2012.09.25. 08:26:19
nagyonnagyon 2012.09.25. 08:35:21
maczakb 2012.09.25. 08:37:57
1kutya 2012.09.25. 08:39:02
m.o.p. 2012.09.25. 08:39:09
2-More 2012.09.25. 09:00:49
@Schütii: Valami tré volt a motorral, de amugy, külföldről berángatott, törött autóból származó, megroggyant karteres, ki tudja milyen állapotú motort amugy se hülyeség szétbontani, mert max egy pártizezer forintnyi tömitést és munkadijat buksz, ellenkező esetben viszont az első röffre még az is széthullhat ami esetleg menthető lenne.
Kormányoszlopban, nem biztos hogy az a gumipogácsa hülyeség, gondolom rezgéscsillapitási okokból kerül a kormányoszlopba.
Féknyeregadaptert látom sikerült faszán megoldani, leömlőkérdésben viszont: látom lézervágott talpak, meg rozsdamentes, meg minden. Nem tudom ott készül e helyben vagy a majsztro átlal ismert műhelyben, de érdemes ha vékonyfalú csőből készül, rendesen megtámogatni hogy a melegedés ne tudja elhúzni, különben el fog nyílni valamelyik tömitésnél vagy eltörheti a hegesztést.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.25. 09:18:44
zaki82 2012.09.25. 09:27:05
gratula es kitartas! ;)
akos ur elott pedig le a kalappal, vegre egy tisztesseges profirol is hallani. ugy, de uuuuuugy hozza fogom vinni a gepet az idok vegezeteig ha vegre vissza kapom, h csak ugy zorog :)
Pepejoe 2012.09.25. 09:43:57
Gomulka Béla 2012.09.25. 09:45:16
Szkotti 2012.09.25. 09:51:25
traxx 2012.09.25. 09:52:12
Medgar 2012.09.25. 09:59:19
hofi601 2012.09.25. 10:07:56
rekspeiler 2012.09.25. 10:27:10
Egyre pofásabb a verda!
olimpiam 2012.09.25. 10:38:54
ommm 2012.09.25. 11:07:14
@Schütii: Nem hiszem. Nem csak Ferrarihoz és Alfához gyárt a Nardi kormányt. Tkp. ugyanolyan gyártó, mint bármelyik más és vannak direkt versenycélra készült termékei is.
www.nardi-personal.com/page.php?sid=undefined&pageid=LIV0300C
fahey 2012.09.25. 11:31:59
Sportbíró 2012.09.25. 11:33:39
fahey 2012.09.25. 11:33:58
powered 2012.09.25. 11:33:59
"Minden rendes kocsiban van egy kis BMW"
Arisztogatya 2012.09.25. 11:34:35
powered 2012.09.25. 11:43:59
Szia! A csonkot én készítem, nem viszem sehova. Régi, és jól bevált recept, hogy a leömlő talpai úgy készülnek, hogy a középső hengernél két rögzítőfurat az egyben az úgynevezett "illesztőfurat" tehát ott, és csak ott méretpontos, az összes többi rögzítőfurat átmérőben 2mm nagyobb, ezen tud diletálni. A legtöbb japán modellen a gyárban is így készítik. Egyébként, itt jelentősen alacsonyabb a repedésveszély, hiszen relatív nagy felülethez, csak 3 henger csövét kell bekötni, és nem is húzza egy 5 kilós turbó lefelé... :-)
A feszültségmentesítéstől pedig nagyon stabil tud lenni a 2mm falvastagságú hőálló savicső. Ez a csonkom a második szezonját futja, és nincs vele semmi gond.
www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/12262/20120217329%20%5B1600x1200%5D.jpg
Sixday 2012.09.25. 11:44:53
Shadowbull 2012.09.25. 12:05:10
2-More 2012.09.25. 12:19:54
@powered: Vágom :D
2-More 2012.09.25. 12:22:10
kamikazeee 2012.09.25. 13:03:52
Ha a motorhoz esetleg hiányzik még valami alkatrész vagy "extra" szólj és körülnézek Japánban...
Remélem a félig szponzorált Greddy olajhűtőm azért még megvan... :)
.com 2012.09.25. 13:23:14
ez egy profi epites
hol marad a keseredes kuzdelem??
lanciabacci 2012.09.25. 13:42:10
streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.25. 13:45:03
powered 2012.09.25. 13:52:23
Ott a pont! :-)
Shadowbull 2012.09.25. 13:55:09
instrumentat 2012.09.25. 13:57:48
De a legszebb az egészben, sehol egy koszos ujjlenyomat a kasznin, félő volt a mocsok hamarabb zabálja szét, mint ahogy elkészülhetne. Pedáns munka!
Like!
novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.25. 14:04:03
Figyu, van nekem egy Fiesta Van-om. Nagyon szeretem, de a következő problémáim vannak vele:
- a forgattyústengely merőleges az autó szimmetriatengelyére,
- az említett tengely nem olyan erővel tekeredik, ahogy én szeretném,
- nem jó helyen hajt.
Tudsz ezen problémák megoldásában segíteni?
:)
powered 2012.09.25. 14:18:30
Szerintem igen, de fájni fog... Nem gond?
www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/12262/K%E9p%20017%20%5B1600x1200%5D.jpg
www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/12262/img018.jpg%20cossi%20521%20%5B1600x1200%5D.jpg
Szkotti 2012.09.25. 14:20:53
www.duen.hu/fotoalbum_preview.php?album_id=2507&image_id=1654240
Szkotti 2012.09.25. 14:24:05
novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.25. 14:31:04
@Szkotti: Most már menni fog, van hozzá etalon...
2-More 2012.09.25. 14:38:01
Nameg, a hűtőventillátor is ugye elektromos, az is kajál rendesen, hiába van a pályán elvben menetszél, főleg egy húzott motornál.
2-More 2012.09.25. 14:38:54
Hurri Kán 2012.09.25. 14:44:03
HüJJJJe. :-DDD
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.25. 14:51:04
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.25. 14:52:50
2-More 2012.09.25. 14:56:14
Mondjuk ezek se olcsóak, főleg ha fokozatkijelzést is akarsz, olyan 500k-nak megfelelő dodó. Anno agyaltam rajta, mert az én vasamhoz lett volna gyártón belüli versenyváltozatból, aztán rájöttem hogy nem kell az nekem :d
protézisesh 2012.09.25. 15:36:25
powered 2012.09.25. 15:38:04
En is szerettem volna ilyen szeki atalakitot, de az en valtomhoz nincs, es Kotán Peti sem tudta megcsinalni. Igy maradt a nem egyszeru H kiosztasu... :-)
www.youtube.com/watch?v=clG9n5vrp6g
powered 2012.09.25. 15:38:52
focus
2-More 2012.09.25. 15:45:12
Viszont a bömmösöd :D Nem gyenge a hajtáshang, meg a fokozatkiosztás, régi AE86 videókban van hasonló 1-2-2,5-3-4 fokozatkiosztás :D Mondjuk nem vagyok meg nem voltam egy BMW fan, de azok közül amibe beleülnék, az egyik egy kompakt lenne, már a 1502 mellett.
jürgen baromartz 2012.09.25. 15:52:52
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.09.25. 16:19:07
Hangyász Powaaaa!
És persze Powered Áki Powaaaaaa!
tschangow 2012.09.25. 16:29:26
De ezt te megsejtetted és elvitted direktbe, a már befoglalt időpontra. Hát ezért tűnik ez ekkora haladásnak :)
tschangow 2012.09.25. 16:34:55
Van ugye a malac. Ezt a hús kinyerése előtt meg szokták melegíteni, hogy ne fázzon a böllér keze, amikor túrkál benne. No meg az égett szőr szaga el tudja nyomni a levelekből, ágakból és sárból desztillált pálinka arcfacsaró izét. Hát erre a kombinált folyamatra fejlesztették ki a disznópörzsölőt.
Shadowbull 2012.09.25. 16:39:43
Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2012.09.25. 19:31:23
lanciabacci 2012.09.25. 20:39:56
Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.25. 20:45:55
Suttora 2012.09.25. 21:19:34
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.25. 22:12:03
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 22:23:04
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.09.26. 02:28:06
protézisesh 2012.09.26. 08:49:09
és a vízpumpát mi hajtotta, he? Merazoké, hogy szervó nélkül leizmozod, meg töltés nélkül is elvan egy ideig, de ha nem forgatod a vizet a hengerfejen, annak randa vége lesz...
2-More 2012.09.26. 08:54:34
@Mr. Cool: Gondololom meg nem egy 20 Ah-s törpeakku volt benne, namost, az nehéz mint a sár egy versenyautóba meg hova teszed, ellenben az ilyen zselés motorakkuk vagy versenyakkuk meg jó ha 50eseke, aranyáron. Teszem hozzá, az ohne generátornak vagy ahogy irtam, totál mechanikus, régi vason van értelme, vagy olyan forgós motoron ahol nem birná a szintén őskövület generátor, mert azért van gyári autó is ami lazán forog bele a 8 ezerbe azt' mégse csúszik vagy szakad a szij, vagy dobja le a szijtárcsa, meg öli le a generátorcsapágyat. Esetleg olyan gyorson vagy dragon, ahol még az a 2-3-5 ló is számit amit a generátor elvesz.
Tiltott Lally 2012.09.26. 09:03:50
Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.26. 10:02:43
Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.26. 10:09:34
2-More 2012.09.26. 10:59:47
Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2012.09.26. 11:04:54
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.26. 15:54:23
2-More 2012.09.26. 15:57:49
powered 2012.09.26. 17:19:42
A profi pályaautókon bevett szokás volt, hogy nem a motor hajtotta a generátort, hanem a kardán ahogy nekünk is volt ezen a kocsin. De hát ez a múlt évezred... :-)
www.youtube.com/watch?v=i1vSYPbZIRs
olimpiam 2012.09.26. 22:10:28
megcselekedte már amit kell és utólag csap hozzá ideológiát?:)
Baly-München 2012.09.26. 23:16:50
Karotta gépével azért vannak aggályaim. Egy spotautot pláne verseny célokra hosszu évekig tarto preciz olykor megfeszitett munkával, komoly mérnökök fejlesztenek ki. És teszik ezt Euro- dollár milliokbol. Tesztek, kisérletek, hangolások, évtizedes tapasztalatok stb... A Karotta projekt esetében erröl nem igen lehet beszélni. ;) kicsit kivágunk, bevágunk, ebböl egy kicsit, abbol egy kicsit... Vagy egy korábbi idézet: "Nem lesz igy tul alacsony az auo? Most versenyautot akarsz vagy nem? Puhulunk, puhulunk?" Szoval ebben a stilusban egy olyan autot épiteni ami száguldozásra hivatott... Mi lesz ha ne adj isten kicsit komolyabban oda fogja magát vágni ezzel az autoval? Ha tuléli betudják majd töréstesztnek? Nekem pl az auto eleje nagyon instabilnak tünik. Kormánymüvel, fékekkel, futomüvel egy ennyire felszines tervezés ( tervezetlenség) nem negy bátorság? (ha mérnöki munka is folyik paralel nem szoltam!) Szoval nagy valoszinüséggel, nagy bátorság lesz a kész remekmüvel 200 felett hasitani. Még zárt pályán is. A kételyek ellenére drukkolok! Tényleg nagy szám lenne, ha a végére egy ütöképes versenygép születne Karotta gondnoksága alatt! Meglájuk! Addig élvezhejük viszont a posztokat. :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 02:00:10
Kerdem en: nem volt elvesztegetve eddig az a rengeteg ido ??( es penz??)
Betyar jol nez ki, remeljuk jol fog "szolni"!!!!!
Hab a tortan : meglettek a dolgok!!! - es a muhely sem egy latvany fotora lett kitakaritva, a hataridokkel egyutt a tisztasag is tarthato - sci-fi a javabol!!!! :$))
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 05:36:13
A muszerfal legyen spartai inkabb mint bele essetek a tul cicomazas bunebe. Eddigi legjobb dashboard amit lattam az egy super7 be volt barkacsolva: egy faliora nagysagu fordulatszammero es egy regi japan auto hatsolampaja mint olaj nyomas - eszreveheto, abszolute funkcionalis:)
Halkan kerdezem: halovany remeny sincs arra hogy a TC palyanapra kesz legyen? Tudom teljetetlenek vagyunk de csak kerdezem
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 05:47:55
Szkotti 2012.09.27. 19:22:55
Csak vicc, de mit nem adnék, ha a készülő 110R/130RS replikámnak ilyen váltó/difihangja lenne (és nem az olajhiány miatt) :o)))
2-More 2012.09.28. 17:21:26
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.10.01. 20:49:34
tocibacsi 2012.10.01. 20:50:39
nick: 2012.10.01. 23:31:28
(kezdődik már?... :-))
yamaha6230 2012.10.01. 23:41:52
sajna nem. :-(
nick: 2012.10.02. 00:30:38
nick: 2012.10.02. 00:31:40