Rendkívüli Hangyász hétfő 25: Nagy egyesített komment-riposzt - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Rendkívüli Hangyász hétfő 25: Nagy egyesített komment-riposzt

2012. július 10. 20:00 Nínó Karotta

Hű, na, nem próbálnám meg egyesével megválaszolni a sok hasonló kommentet, legyen ez egy afféle válaszgyűjtő-komment, egyben külön poszt. Kérem kacagni az ironikus hangvételen, igazából nagyra értékelem, hogy ilyen marha sokan követitek az eseményeket, és hozzászóltok. A károgást is nagyon megbecsülöm, ha átgondolt és okos, az építő kritikának pedig különösen örülök, mert segíthet jobb autót készíteni, vagy nem meghalni.

260Z a kertben

Zártosztályra akarol-e jutni, amiért zártszelvényt használsz, amikor pedig az kerítésoszlopnak is hitvány, Olympos citromleves flakonnal beázásgátolva?

A zártszelvény kétségtelenül nem elegáns anyag, azonban mértékkel igenis szokás használni, mert bizonyos dolgokra egyszerűen alkalmasabb, illetve reálisabb alternatíva. Tudom, hogy az általunk választott megoldások tisztes hányadát nem lehet fellelni a Prodrive 2012-es katalógusában, de az ég szerelmére, ez nem egy százmilliós szponzorpénzből épülő versenyautó, hanem egy magánprojekt. Ennek van realitása az adott keretek közt.

A homológ bukócsőanyag is szar, miért nem lézervarrott, hőkezelt, a római pápával megáldatott króm-molibdén WRC ketrecet építetek bele?

Erősebb-e a hagyományos, homológ csőanyagnál a Cro-Moly? Naná. Drágább is? Igen. Ridegebb is? Igen. Nagyobb szopás-e dolgozni vele? Százszor. Titán? Ne röhögjük már halálra magunkat. Még jó hogy nem adamantium, pajtikáim, az legalább menne a debil szakállamhoz.

Ki-e van-e számolva-e? CFD-ztétek-e a FEA-számítások LMGTFY-jait, vagy csak úgy szemre, parasztul hegesztetek, mint az autógyártás első 100 évében mindenki, aztán hányan meg is haltak, például tök sokan?

Nincs kiszámolva, kianalizálva és leszimulálva, mert nem tudom megcsinálni. Olvastam pár könyvet a témában, van némi józan eszem, de mindezeknél fontosabb, hogy a műhely 4 rendszeres dolgozójából 2 mérnök, és a másik kettő is látott már ezt-azt életében. Csak én vagyok fogalmatlan troll a csapatban. Számolok futóművet, kipufogót, diffúzort, hátra lévő napokat, de kasztnit nem tudok. Majd a 2.0-át, 10 év múlva, ha addig meg nem halok benne.

datsun 260Z aardvark tube frame 1

Akkor most simán lehet, hogy majd jól összetörik a geciba az első rázókövön? Hogy a hitvány, magas széntartalmú zártszelvény elhasad, a gyenge hegesztés elenged, és a hátrameredő támasztórudak pont a halántékodon át mennek majd ki a szabadba?

Igen, lehet. Eléggé valószínűtlen, de lehet.

Kész van-e már a valami és a valami közti hegesztés, mert tök bogos, olyan, mintha a kutyám taknya lenne, miután wasabi-port szagolt?

Semmilyen hegesztés nincs még kész. A fontos helyeken lesznek támaszok, falcok, konzolkák, köztes lemezek, helyenként lesz toronyóra, lánccal. Kiszámolt lánccal, nem csak úgy odakúrva a Big Benre, messziről, mintha egy szétkokszolt Fazekas Róbert lódította volna fel.

Hány kiló lesz pontosan? Nehogy már nehezebb legyen, mint egy BMW E36 M3 / Akagi / Zebrapinty

Nem tudom. Nem tudom, hány kiló volt eredetileg, mert nem volt mód megmérni. Azt sem tudom, hogy hány mázsa vackot vágtunk ki belőle, és mennyi megy még bele. De mivel nem akarunk legyőzni senkit, abban a kellemes helyzetben vagyunk, hogy olyanra építjük, amilyenben mernénk már gyorsan menni, aztán ha nehéz, majd kinevetjük magunkat.

Ennyiből már vehettél volna egy kész Datsunt/370Z-t/VFTS-t/Veyront, azt az gyorsabb.

Nem akarok kész versenyautót. A halott Datsunomból, melyből egészséges, életerős ecetfa állt ki pár éve, abból akarok egy pályáautót építeni, szopás árán, tanulási, tapasztalatszerzési, fejlődési céllal.

frisselle.jpg

De hát ez már nem is egy Datsun, hanem egy csővázas buggy/mászóka/romhalmaz!

Hol lakik a lélek? A homloklebenyben? A szívben? A makkban? Hol a datsunság? A formában? A Datsun-feliratokban? A Nissan-alkatrészekben? A régi alkatrészekben? A gyári újakban? Persze, hogy ez nem egy gyári Datsun versenyautó. Az utolsó ismert árú Datsun versenyautó 67 millió forintba kerül. Annyiból egy márkakupa teljes mezőnyére való Hangyászt építenénk.

És tudod-e, hogy néz ki egy official vagyis autentikus, igazi Datsun versenyautó ehhez a mászókához képest? Egy olyan, amit nem magyar mekmesterek kendácsoltak a koszos garazsukban, hanem amit a legkiválóbb szakemberek építettek, és amit bajnoki eredmények sora igazol? Egy többszörös IMSA GT2 rekorder autó? Hát így, ta-daa:

1975_Datsun_280Z_IMSA_Racer_For_Sale_Body_Parts_resize.jpg

31 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.10. 21:59:46

Uhh, végigolvastam az előző poszt kommetjeit és most ezt.

De szeretnék egyszer én is ilyen hurkapálcákból összehányt autót! (szarkazmust tessék érteni - tetszik a gép, nagyon)

Abfangjaeger 2012.07.10. 22:11:51

Király vagy, Karotta, csak azért nem röhögtem hangosan, mert már alszik a család.
Hihetetlen, hogy sokan azt képzelik, a Józsi bá az utcavégről jön aztán gányol valamit a disznóólból kiszedett, rozsdás-tr@gy@s vasakból. Csak előtte beugrik a Pintyőkébe, mert három fröccsnél kevesebbtől még remeg a keze...
Jó lesz ez, meg kell várni a végeredményt majd utána fikázni. Az asszonyt sem biztos, hogy sokan elvették volna, ha látják 12 évesen pattanásos arccal, fogszabályzóval, laposan hülyének öltözve.

jürgen baromartz 2012.07.10. 22:36:41

hiánypótló bejegyzés, remélem a sok károgó gépészmester végre bőrt húz a fogaira.

nagyon várom a végeredményt, hogy mit sikerül kihozni ilyen "háztáji" módszerekkel, minimális költségvetéssel.

2-More 2012.07.10. 23:31:01

@jürgen baromartz: Azért szeretnének sokan ilyen minimális költségvetést.....

jürgen baromartz 2012.07.11. 01:49:11

@2-More: jó-jó, persze, ebbe is beleömlik a végére 3-4 milla (szerintem - na jó, talán 5 is), de hol van ez egy valódi pályagép előállítási költségéhez képest? én arra vagyok kíváncsi, hogy az olyanokhoz viszonyítva milyen lesz a végeredmény.

metalex 2012.07.11. 08:34:32

Érdekes, hogy a tegnap esti - és egyben az első, a nyitó kommentem eltűnt.

acélváz 2012.07.11. 09:28:54

Sokatoknak fogalma sincsen arról mennyivel merevebb ez a pár cső és zártszelvény egy lemez kasznihoz képest!!!!

Zártszelvény? Miért ne, pályautó is készül belőle! Ime: srofauto.hu
Az alagútra szegecseljetek alu lemezeket! Az könnyebb mint a hegesztett lemezek! Fenti járgányok is így készülnek!Azokban tényleg csak a bukó keret van csőből! És nem "halnak" bele!

Cr-Mo csövek:
Erősebb, ergó könnyebb, de tényleg sz'pás hegeszteni, meg kell "ereszteni"! Nem hoz annyit, mint amennyivel drágább!
Ez a járgány nagyon merev lesz nélküle is!
És merev kocsiban is meg lehet hali, ha a testedben csak a belső szerveid gyorsulnak, Te nem.(pl.:Zsiguli frontális ütközésnél!?)

DE EGYRE SZERELHETETLENEBBNEK TŰNIK!
@KAROTTA: Könyörgöm! Az alsó kereszteket csináltasd meg szerelhetőre!!!
KÉRLEK-KÉRLEK-KÉRLEK!!! :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.11. 10:18:50

@metalex: Nem én voltam, becsszó. Talán elnyelte a bloghu, volt már olyan.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.11. 10:21:00

@acélváz: Nem olyan vészes az a szerelhetőség. A srácok elég sűrűn rakják ki-be a motort, és nem fújnak miatta. Más pedig nem nagyon lesz ott, aminek bármi útban lehetne.

uglykid 2012.07.11. 10:21:01

Mindjárt L E T É R D E L E K ! :))))))))))))))))))))))))))))))

Ez az Karotta neveld a pórt, csapj szét köztük hadd vinnyogjanak!

Látom magam előtt, ahogy fened a bajonetted!

De, ahogy a szólás mondja "Teher alatt nő a pálma"!
Kell Neked a feszültség, hogy ilyen riposztok szülessenek!
Köszi a vidám perceket!

2-More 2012.07.11. 10:27:46

@jürgen baromartz: Egy valódi pálya vagy versenygéphez képest sehol, azért is mondtam a másik postban hogy két nullával kevesebb, konkrétan amit a Turánék tavaly vagy tavalyelőtt odacsaptak még előző generációs békalámpás imprezát, az valami 110-egykét millióba fájt.

De a 3-4 gurtni az itt akkor is kevés, nem mintha turkálni akarnék más zsebében. Én már nem számolom a sajátomat forintra egy ideje, de az van kb ennyiben, igaz abban benne van a vételár, a donor, egy-két mellékvágány, mondjuk, meg az is igaz, hogy mivel az én facom nem birgya annyira a frankót, próbálom csak oda verni ahol tuti nincs csalános.

metalex 2012.07.11. 10:54:16

@Nínó Karotta: Nem rád gondoltam, egy pillanatig sem, félre ne értsd ! Csak furcsa volt, hogy este elsőként beírok a garázsból, és reggel hipp-hopp, szőrén szálán eltűnik.
Nem is volt igazán fontos, csupán csak egy kis bíztatást írtam, újfent.

acélváz 2012.07.11. 11:00:17

@Nínó Karotta: Te tudod, de akkor legyenek "gyorscsatlakozók" a vizcsöveken, kipufogón, kábelezésen egy központi csatlakozó, mert sokat fogják még ki-be rakni az tuti! :P
Mondjuk a végére biztos benne lesz a kezükben! :)))
Miért nem olyan oldalsó merevítést csináltatok az ajtóhoz, mint a versen Datsun-on van?

Hajrá!!

TaaT 2012.07.11. 15:26:39

az official vagyis autentikus, igazi Datsun versenyautón (utolsó link) milyen felni van? :)

leon525 2012.07.11. 16:14:20

Szevasztok! Azzal kezdeném, h én is építettem buggyt,egyedül,könyvekből szerzett szaktudással,zárszelvényből,jawa 350-es motorral,lada,zaporozsec,moszkvics,zil alkatrészekből. Az enyémre is a laikusok azt mondták h az első kör után széthullik,ahoz képest már egy nyarat kibírt,heti egy-két crossozás mellett!

leon525 2012.07.11. 16:14:20

Szevasztok! Azzal kezdeném, h én is építettem buggyt,egyedül,könyvekből szerzett szaktudással,zárszelvényből,jawa 350-es motorral,lada,zaporozsec,moszkvics,zil alkatrészekből. Az enyémre is a laikusok azt mondták h az első kör után széthullik,ahoz képest már egy nyarat kibírt,heti egy-két crossozás mellett!

gonosz999 2012.07.11. 18:01:04

Sziasztok!
Nem tudom hogy aki bírál és ilyen beírásai vannak milyen saját kézzel készített, alkotott, gyártott dolgai vannak ?
De aki már egyszer javított vagy készített bármit az tudja hogy milyen érzés élmény stb..
JA és köszönjük hogy követhetjük a épülést ....
Kitartás ...

Rocko- 2012.07.11. 18:50:27

az első felére elég lett volna egy rövid válasz: "szard már le, én döglök meg pályán ha valami el van baszva, nem te."
ennyi, nem kell túl ragozni.

Bushley 2012.07.11. 19:11:28

Irigység és butaság halmaza.

Rendkívüli helyzetben vagy hogy csinálgathatod, csináltathatod a Datsunt, azt amibe szerelmes vagy. Csúnya pénzeket visz el így is de ti a lehetőségekhez és a tudásotokhoz mérten a legjobbra törekedtek.

Remélem egyszer én is eljutok odáig hogy "követhesselek" egy 2002-es BMW-vel.

Sok sikert és kitartást, már látszik az alagút végén a fény!

Fischer 2012.07.11. 19:32:21

érdekes és tanulságos olvasni a hangyász-saga kommentjeit.

furcsa volt látni, mennyire el lehetett nyomni 50-60 év alatt azt a kreatív alkotó szellemet, amiről azért híres a nemzet.
azt is furcsa látni, hogy mindezen múltbeli hatások hogyan keverednek és hoznak izgalmas/agysorvasztó vadhajtásokat az újkori konzumidiotizmus, sztereotípiák, tudatlanság, félinformációk egyvelegével.

nagyon jó látni felnőni a "kis hölgyet" azzal a csinos, telt fenekével :-))) Lajcsival jót rajzoltatok! :-)

De még jobb lesz birokra kelni az időitekkel. ;-)

Hexer 2012.07.11. 22:24:19

@acélváz: A motor ki/be szerelhetosege meglepoen egyszeru, a kis alagutbol egyszeruen elohuzhato. gyarcsatlakozasok meg a tulajtol fugneke...sok zsozsos tortenetek azok, DTM-es 36-labas atvezeto, viz, olajta gyorcsati, kipufogora...a vegen osszejon kozel egy milla.

Az oldalso merevito nem vegleges, egy elkepzeles volt mert eloszor az alagutban akrtuk vezetni a kupufogot es kellet a hely, most hogy shleby cobras lessz az auto (karotta banatara) atalkithato.

Mas...Zartszelvenyt a leftobb kisszerias sportkocsi gyarto eloszeretettel hasznalta, ferrari 208-308, lambok is.
A csovek meg nem nyarsalnak fel senkit, csak ha felig vannka meghegesztve vagy valaki ejjel mig ures a muhely bevagja oket. Ezek hidegen megmunkalt varatmentes csovek, ebbol adodik hogy elob fonsz ra masnit mint eltorjon vagy szetszakitsa a hegesztest. Hegesztenel csak anyagfaradas vagy folyamatos rezges hatasara toprik, de hirtelen fellepo ero hatasara elobb kihajlik.

Ettol fuggetlenul egy versenyautoba nem terveznek gyurodozonat, kiveve ha a szabalyzat nem irja elo, a kaszni elsodleges szerepe hogy a ket futomu bekotest a leheto leg mervebben tartsa a terben egymashoz kepest, e kozben nyilvan az utaster is komoly ellenalast mutat a deformaciora.
Szamomra a cel hogy a kaszni kelloen merev legyen es ha balaset van akkor kulso serelmi nyomoktol mentesen szedjek ki az utast...az hogy a lepe, maja, szive reg leszakadt mas teszta.

caby (törölt) 2012.07.11. 22:58:06

Na éppen végre sikerült a tökeidet megigazítani mint igazi dígó gyereknek a bunyó előtt...Jól van teljesen jó lett a mindenkinek szánt komment, végre egy olyan írás ami már régen kellett volna hál istennek sikerült egynémely idiótának mint pl én felkavarni az iszapot.Rendet tettél mint nagymama mikor azt mondja--márpedig itt rend lesz szólt és berúgta a szart az ágy alá.Na végre!!!Akkor a magam részről további jó munkát és autó,vagy mászóka vagy izé építést kívánok.Várom az elkészültét és jó körözgetést.Lehet őszintén is,ennyi.

dzolee 2012.07.12. 01:07:28

Karotta ez kurva jó volt!!!!!Szét röhögtem magam!Nagyon hiányzott,köszi!

acélváz 2012.07.12. 09:51:04

@Hexer: Igen gondolom, nem nagy dolog most elöre kihúzni a motort, de ha be lesz kötve minden, akkor is?;-)
Na jó nem pofázok bele többet az építők dolgába! :))
Tudom hogy a versensportos csatlakozók horror árban mennek!

Ha segít, itt tuti találtok valami megfelelő csatit a motorhoz, legalább az elektromos csatlakozás legyen központi csatlakozós! hu.farnell.com/connectors
Ha gondoljátok kereshetek nektek olcsóbb csatlaskozókat, ha elkülditek hány pin kell! Van nagyon "csini" bajonettes áramcsati is!

A többit(hűtők, stb) meg a motorral együtt kell mozgatni, és akkor csak a kiput kell lekötni!?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.14. 15:37:51

Én meg kigodoltam, hogy előző generáiós Ford Kából Colin McRae R4 hasonmást kőne gyártani. Na nem lenne összkerekes, de egy nagyobb motort azért beleképzelnék.

Typoon 2012.07.16. 10:07:02

Újra hétfő.
Hajrá Karotta!

Typoon 2012.07.16. 10:11:53

Tényleg Karotta, mi a helyzet a Hachiroku-val?
Ha kész lesz a hangyász remélem ő is kap egy kis figyelmet.

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.07.17. 22:30:31

értem, hogy hétfő. de érted, hogy 43 nap?