"Nekiálltunk Attilával telepakolni vassal" ezzel a tárggyal kaptam levelet Hexer Zolitól múlt héten. Soha jobb hírt! A Hangyász – rendszertanilag elvárható módon – a vendégízületei mellé megkapta végre a gerincet is. A gerinc a tűzfal-váltóalagút-kardánalagút viszonylatban húzódik, és valahol a hátsó bölcső táján van vége.
Számunkra főleg az eleje érdekes: itt segít rengeteget abban, hogy a torony tetejének hátsó kikötéseit megtámasztva felül is segítsen stabilizálni az első futóművet. Ráadásul elég makacsul ellenállna, ha a műszerfal alatti keresztcső valamiért a torkomnak ugrana.
Ugyanebből a műszerfal alatti pontból indul előre-lefelé egy cső, ami az első futómű támasztórúdjának bekötését merevíti.
Bekerült továbbá az új tetőátló és a tetőkoszorút a főkapuval összekötő hátsó átfogók. Ami még biztosan hátra van:
- az ajtók alsó félkörének kiváltása egyenes csővel, ez aranyos kísérlet volt, de nem adta ki
- Az A-oszlop felső bekötésétől az alsóig futó egyenes cső, afféle másodlagos oszlop
Illetve beszélgettünk egy egyszerű keresztcsőről a főkapuban, az ülés mögött, ami akár az övek rögzítésére is alternatíva lehetne a jelenlegi hátsó toronytámasz mellett. Ez nem lenne egyszerű, mert egyenesen nem fér be, csak duplán meghajlítva, akkor meg már aligha vagyunk vele előbbre, mint a szögegyenes hátsóval.
Mindig meglep, hogy mennyire icipici a Datsun Z, hiába hívta az egész világ Big Datsunnak. Ez egy Daewoo Tico (ez nem egy művészi túlzás ám, hanem egészen pontosan ugyanakkora a tengelytávja), aminek az első ülésében egy 300 lovas V6-os motor van, a hátsóban pedig én. Kemény.
A gerinc elkészülésétől határozottan jobb kedvem lett, lényegesen komolyabban vehető tőle az egész struktúra, hiába nem ez a legfontosabb eleme (igazából a legfontosabb mindig a kerület, a periféria, ott a legnagyobb a deformáció, ott hatnak a legnagyobb erők). Még mintegy 4 méter csövet álmodtunk bele, ha mindent összeadok, és jöhet a Nagy Lemezelés.
... ... 2012.07.10. 01:23:33
dzolee 2012.07.10. 01:40:09
dzolee 2012.07.10. 01:47:58
1kutya 2012.07.10. 07:56:04
Sopánka76 2012.07.10. 08:12:01
ott a helyem! :)
Tizenkettő 2012.07.10. 08:12:03
szszg 2012.07.10. 08:31:51
crix 2012.07.10. 08:47:41
- Vasat most hoztál.
- Ez nem olyan..."
ha egyszer én is építhetnék egy versenyautót...
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.07.10. 08:51:55
Arisztogatya 2012.07.10. 09:23:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.10. 09:24:24
cztom 2012.07.10. 09:46:16
Z o z ó 2012.07.10. 10:10:19
gertan 2012.07.10. 10:17:58
ez a versenygép mitől marad végül Datsun Z?
Inkább tűnik "Karotta Hangyász" típusú járműnek...
Amúgy megindító, mennyi energiádat fekteted bele, remélem sok örömöd fogod benne lelni!
JDM Style 2012.07.10. 10:21:41
Az alsó félkör helyett mi lesz?
Hajrá!
LiKEiNHELL 2012.07.10. 10:36:17
wattafilling 2012.07.10. 10:45:39
haggyadaszt 2012.07.10. 11:11:07
Karotta, a súlya engem is érdekelne. Ez a csövezés mennyit dob rajta? Mi lesz a vége lemezestül, saccra?
Mert nekem egy ránézésre úgy tűnik, hogy az egy tonnát átlépi mindenképp, persze nem mindegy, hogy mi lesz még benne...
csuvel 2012.07.10. 11:11:14
Mennyi lesz a tömege? Egyáltalán könnyebb lesz mint egy 3-as BMW pályásítva? Az eddig beleölt idő pénz és egyéb ráfordított energiákat már nem is számolom.
Abfangjaeger 2012.07.10. 11:36:49
caby (törölt) 2012.07.10. 11:43:11
Sokat mondtam?
RRSS2 2012.07.10. 11:48:55
Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.10. 12:02:52
dhrbikes 2012.07.10. 12:06:15
dhrbikes 2012.07.10. 12:11:03
Szűcslaci 2012.07.10. 12:13:31
metalex 2012.07.10. 12:18:24
Az oldalcsövek elég jók, mert ha megrogyna a sasszé, a csövek kifelé kezdenek hajolni és nem az ülés felé.
De, átgondoltátok-e rendesen a váltó feletti kulisszát ?
Egy esetleges frontális, vagy közeli ütközésnél, a motor váltó együttest - mivel az alávázkeret erősebb, nem pont az utascella felé fogja-e vajon feltolni ? És ez a lefelé-vagy felfelé deformálódó orrsérülés esetére is igaz.
Valamint a motortér csövei már így maradnak ? Egy kicsit gyengének látszanak a csövek találkozási pontjai. Nem lesznek a keresztek megpatkolva ? Úgy merevebbek lesznek az illesztések, jobban ellenállnak a csavarodásnak és csöveknek sem ilyen hosszan kell a terhelést elviselni. Nem adják vissza képek a valódi arányokat, de a motortér csövei két megtámasztási pont között elég hosszúnak látszanak, az a motor meg gondolom nem két kiló....
De, hogy kedvencemet idézzem :
-Hajrá Babocsai néni, hajrá !! :-)
(még mindíg szívesen mennék rabszolgának, ha kell egy kis segítség, mosom az ablakot, pumpálom a benzint stb. ! )
dhrbikes 2012.07.10. 12:29:48
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.07.10. 12:30:38
bigwhite 2012.07.10. 12:42:32
Látszik, hogy nagyon sokat dolgoztok vele, de ez így tényleg annyival jobb lesz, mint a gyári kasztni egy rendes bukcsövezéssel meg mondjuk két toronymerevítôvel, mint amennyivel többet kell vele dolgozni ?
GrenAbla 2012.07.10. 12:54:54
bigwhite 2012.07.10. 13:05:58
Rák Attantam 2012.07.10. 13:45:16
Egyébként bennem is felmerült olyan kérdés, hogy a "vasak" az első útbaeső Tüzépről lettek begyűjtve, vagy az anyagminőség (széntartalom stb.) is szempont volt? A fényképek alapján tényleg csak annyit lehet megállapítani, hogy "sima" cső meg zártszelvény...
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.10. 13:49:39
Hajrá!
metalex 2012.07.10. 13:50:08
Ha ezt megtettétek volna, akkor már tudnátok, hogy bizony ez a cső nem csak bele a vakvilágba készült. Vannak bizonyos sémák, amelyek alpján meg lehet építeni egy ilyen cső vázat - és biza ez a váz egy ilyen sémát követ- legalábbis fel lehet ismerni az alapokat benne !!!
( ne vegyétek magatokra, de barátunk a googli ! Ha lehetne képet berakni ide- de nem lehet- be tudnék rakni egy párat, hogy biza, valahogy így kell kinéznie nagyjából egy ilyen vázszerkezetnek )
- Igaz herr Karotta ? :-) (legalább Te erősíts meg benne ! )
Virago_1000 2012.07.10. 13:52:03
@GrenAbla: jo kerdes. A csomopontok nekem is igen gyengenek tunnek
becseit 2012.07.10. 14:03:40
caby (törölt) 2012.07.10. 14:05:45
Pl én is.Sebaj.Minden jólvan úgy ahogy van,oszt jónapot. :-)
TaaT 2012.07.10. 14:08:30
ezt meséld el a Race Touareg építőinek is :) images.thecarconnection.com/lrg/vw-race-touareg-2-dakar-rally-007_100187196_l.jpg
Tizenkettő 2012.07.10. 15:08:30
metalex 2012.07.10. 15:09:22
Képet, hogyan lehet ide beszúrni ? Nekem nem engedi.
Tizenkettő 2012.07.10. 15:21:45
Szűcslaci 2012.07.10. 15:29:41
2-More 2012.07.10. 16:03:26
@caby: Súlyban, szerintem egy nedves álom az a menetkész 950, műanyaghéj ide vagy oda, én tonna fölé saccolom a dolgot.
Csak úgy mondom, hogy egy csövezett kompakt szokott 950 körül megállni rajtkészen, pl 205 vagy swift gti, kis rönyók, pedig az olyan hurka lemezekből van gyárilag hogy nem sokkal nehezebb a bódé mint az üvegszál, ami alá ugye gazdagon kell merevitő hogy ne essen szét az első rázókövön vagy ne tépje le a menetszél a bódét.
TaaT 2012.07.10. 17:05:18
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Lamborghini_Aventador_LP_700-4_chassis_-_Flickr_-_J.Smith831.jpg
stblogs.motortrend.com/files/2011/08/Lamborghini-Aventador-rolling-chassis-1024x640.jpg
caby (törölt) 2012.07.10. 17:10:17
Szűcslaci 2012.07.10. 17:27:47
Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.10. 17:28:54
Szűcslaci 2012.07.10. 17:32:50
Szűcslaci 2012.07.10. 17:35:34
nortonvincent 2012.07.10. 17:44:00
Szerintem ok a legjobbak a bukocso gyartasban,es lehet FIA homolog csovezest is kerni
Szűcslaci 2012.07.10. 17:53:53
lanciabacci 2012.07.10. 18:37:39
Keep up the good work!
Ratsche (törölt) 2012.07.10. 19:32:33
Ez a kijelentes mar onmagaban baromsag. Kulonbozo erok hatasara kulonbozo profilok elteroen teljesitenek, ezert is keszulnek a modern monopostok kevert profillal (es kevert anyaghasznalattal). Hozza jon, hogy egy (kozuti) Lambo teljesen mas szempontok alapjan epul, mint egy terhalos palyakocsi.
Nyilvan az Audinal is hulyek dolgoznak, csak te vagy helikopter:
www.leichtbau-technologie.de/files/010_6.jpg
A csoprofil pl. a frontalis utkozesi energia elvezetesenel szart se er, mert megcsuklik. Milyen profilt is hasznalnak a hosszanti tartoelemeknel? Csak nem...?
incar.thyssenkrupp.com/bilder/laengstraeger/02_L00_Bild02a_v1_bdg_BIG.png
static.materialsgate.de/thumb/r/zmfx.jpg
www.audia2museum.de/resources/_wsb_695x462_spaceframe.png
"Csináljon a Lambo amit akar, a zártszelvény Ikarus buszhoz, teraszkorláthoz való."
Ezeket a hangzatos prolibolcsessegeket inkabb a sarki kocsmaban nyomasd, ha egy mod van ra. Ott tobb sikered lesz vele.
Szűcslaci 2012.07.10. 19:39:57
Ratsche (törölt) 2012.07.10. 19:50:47
imgur.com/4pCxQ
A kismillio eltero meretu/geometriaju utascellabol kifolyolag mindenfele lehetetlen szogekben erkeznek az elemek, amiket konnyebb csoprofillal toldani/illeszteni. Dobjal mar ossze nekem egy ilyet zartszelvenybol ugy, hogy a stabilitasa azonos legyen.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.10. 20:05:21
karotta.blog.hu/2012/07/10/rendkivuli_hangyasz_hetfo_nagy_egyesitett_kommentposzt
Ratsche (törölt) 2012.07.10. 20:09:51
Aki prolibolcsessegeket puffogtat, es a zartszelveny fogalmaval sincs tisztaban, az bunkozast kap, hogy visszabb vegyen az arcabol es elgondolkodjon.
Ratsche (törölt) 2012.07.10. 20:20:22
Ne legyen igazam, de szerintem ratok ezzel a toldott karosszeriaval meg sok-sok szivas var. Szeptemberben kiderul.
Andrew460T 2012.07.10. 20:21:04
Látom Téged nagyon zavar ez a zártszelvény dolog.:)
Kétlem hogy Karotta és a "csapata" ennyi tervezgetés és ennyi bíbelődés után ne számolt volna utána az általad igencsak lenézett zártszelvény dinamikus és statikus terhelésének, rá ható erőknek stb-stb...
Szűcslaci 2012.07.10. 20:42:46
Andrew460T 2012.07.10. 20:48:38
Kár ezen már ennyit rágódni, lényeg hogy jó lesz, én bízok Karottában!:)
2-More 2012.07.10. 23:23:16
Versenysportban nincs drága, persze, én se azt mondom, de ez itt nem versenysport, hanem, már bocsánat a kifejezésért, de sok ráérő idővel és pénzzel rendelkező elmeháborodott pénzelbaszása. Versenysport szintjén ugyanez a mulatság két nullával lenne többe, és nem adna annyival több élményt a usernek, mert pl lehet hogy te kiérzed egy 30 rongyos meg egy 20 rongyos gyertya közt a különbséget, nekem meg az én vasamba jó a rézelektródás is per stück 2 rongyért, mert a platinaelektródát mire beprogramoznák meg is enné. Ellenben a kovácsolt hajtókart meg dugót én is a legjobbaktól vettem meg százezrekért, és most nem arcolni akarok, igaz hogy 2x annyit birna mint amire épitve lett a motor, de ami meg fele annyi lett volna, ötödennyire se jó. És én se versenysportba operálok, én is hasonlóan hülye vagyok mint ami itt megy, csak másféle vassal meg másféle tárcával, meg másféle hátországgal. Azért is indultam el olyan alapon,amilyenen, mert az én kocsimba jó az az injektor is 30ért bontva a négy, amit az Evo9ből undorral dob ki a versenyző hogy pfujj csak 560cct tud, gyere ide ezerkecskés per darab 35ért csókkal usankiából. Igy amit más arra locsol el hogy legyen két homológ ülése, én abból megvettem a motorhoz valót tokkal-vonóval. Nekem meg úgyse fog kapni soha semmilyen homológlapot vagy certifikátot a gép, viszont nekem is ugyanugy ketté fogja baszni a vigyor a pofámat amikor a gázra lépek, az kurvaélet.
2-More 2012.07.10. 23:35:35
nagyonnagyon 2012.07.11. 00:05:39
Szűcslaci 2012.07.11. 07:22:23
becseit 2012.07.11. 08:03:13
reynoldstechnology.biz/our_materials_531.php
In its 110th year, Reynolds re-launched a limited edition set of 531 tubes for brazed bike frame use. A long-running product and used in many Tour De France wins, 531 was first used in the "Aeronautics" industry from 1935 and was specified on many brazed structures like sports car sub-frames, racing motorbikes, fighter planes and even the land-speed record vehicle Thrust 2.
becseit 2012.07.11. 08:07:36
reynoldstechnology.biz/our_materials_525.php
Erről meg még nem is hallottam:
reynoldstechnology.biz/our_materials_953.php
becseit 2012.07.11. 08:09:44
reytech@reynoldstechnology.biz
Szkotti 2012.07.11. 10:22:29
Bukókeret nem játszik, mert nem lesz gépkönyves.Anélkül meg ugyen nincs műszaki, ha van ketrec. Autó, ülés, öv adott.
Hátsó pontok nem okésak, mert az alsóknál túl meredek az öv, a C-oszlopi meg oldalanként ugye 1 pont van csak, továbbá vállvonal fölött van.
Én arra gondoltam, hogy a kalaptartó alatt, lehetőleg minél közelebb a 0-10 fokos tartományhoz, behegesztetnék egy keresztcsövet (talplemezzel megerősítve), és arra hurkolással menne a vállöv. 5. pontnál ugyanez, a küszöb és a kardánalagút közé.
Vélemény?
2-More 2012.07.11. 10:23:33
Ez a Nick 2012.07.11. 10:29:35
2-More 2012.07.11. 10:36:35
Igaz, az is kérdés hogy egy nem csöves autóba minek az 5-6 pontos öv, de ha már megvan, akkor kell a megoldás, az pedig szerintem a fennti. Ha tudsz mondani tipust, elő tudom ásni hogy a hózentrógerövet hova lehet kötni, vagy az 5 pontosnál szabad e a két hátsó szárat pl egy pontra kötni, van amelyiknél simán lehet.
Az ötödik pont teljesen OK oda.
Más, cső. Ugyan csak gépkönyves kocsiba lehet cső, azt meg csak licences versenyző vagy navigátor vezetheti, de pl nyugaton egy csavaros, úgymond utcai vagy régi kupás, N-es cső ha papiros, a kutyát se érdekli hogy benn van e. Én 2 éve járok becsövezett kocsival, amiben egy régi N-s mindentkikerülős Matter ketrec van benn, állitottak már meg, papir felmutat, viszlát. Vizsgára meg kiszedem. Aztán lehet hogy mákom volt a rendőrökkel. Az megint más tészta, hogy ehhez a csőhöz sincs hova kikötni az övet, úgyhogy nekem is a C oszlopon van a hárompontos.
Szkotti 2012.07.11. 11:41:02
Igen, értem én, hogy minek, dehát ilyen az, amikor a gombhoz szerezzük be a kabátot :o)
Az meg, hogy máshol gyakorlatilag bármi, ami megfelel a Tüv, Mot, akármi szabályzatnak, az legális, az engem itt Magyarisztánban sajnos nem vígasztal.
Itt csőre 2 megoldás van: FIA homológ csövezés (papírral, minősítéssel, mindennel), vagy historicba mehet a csavaros cső, de akkor az autó többi része is historicnak megfelelő, és histo gépkönyv.
Namármost én egy utcán használatos replikát szeretnék, ami egyiknek se felel meg, mert nem akarok bele homológ cuccokat, sem csilliókért beszerezhető régi relikviákat. De van egy pár lejárt homológ versenyülésem, és egy pár lejárt homológ széles övem, amit már csak az autó fílingje miatt is használnék (a nagyobb biztonságérzetről nem is beszélve).
2-More 2012.07.11. 11:57:06
Egyébiránt, csavaros cső is van a mai napig FIA minősitéssel, pl a fentebb emlitett Heigo. Amugy, én is kb ebben a cipőben járok, mert a kocsi egy gyárilag sose létezett hibrid motorral épül ami 15 éve a pikes peaken futott gép motorjának a felépitését követi, nem beszélve a váltóról, meg a többiről, de a rendőrnél nem ez számit, hanem az, hogy tudj mit felmutatni és ne csak pislogj mint hal a szatyorban hogy jééé ezt nem lehet.
Amugy, öv, nem találtam meg, a favorit volt az utsó amihez ez a cég még ad supportot, a többi meg ennyit se. De ha tényleg érdekes, eleresztek pár mailt, de szerintem amit irtál, hogy kimérni a szöget, keresztbe cső és áthurkol, az teljesen OK. Én azért vettem anno 3 pontost mert az is teljesen elég amire kell, másrészt meg nekem kurva széles volt a széles 6 pontos öv szára.
nem zörög a haraszt 2012.07.11. 14:46:24
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.07.11. 20:16:53
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.07.11. 20:17:40
Házas motoros 2012.07.12. 13:12:57