Hangyász hétfő 24: A hangyász egy gerinces, állat! - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 24: A hangyász egy gerinces, állat!

2012. július 09. 23:19 Nínó Karotta

datsun 260Z aardvark tube frame 1

"Nekiálltunk Attilával telepakolni vassal" ezzel a tárggyal kaptam levelet Hexer Zolitól múlt héten. Soha jobb hírt! A Hangyász – rendszertanilag elvárható módon – a vendégízületei mellé megkapta végre a gerincet is. A gerinc a tűzfal-váltóalagút-kardánalagút viszonylatban húzódik, és valahol a hátsó bölcső táján van vége.

datsun 260Z aardvark tube frame 6

Számunkra főleg az eleje érdekes: itt segít rengeteget abban, hogy a torony tetejének hátsó kikötéseit megtámasztva felül is segítsen stabilizálni az első futóművet. Ráadásul elég makacsul ellenállna, ha a műszerfal alatti keresztcső valamiért a torkomnak ugrana.

datsun 260Z aardvark tube frame 3

Ugyanebből a műszerfal alatti pontból indul előre-lefelé egy cső, ami az első futómű támasztórúdjának bekötését merevíti.

datsun 260Z aardvark tube frame 4

Bekerült továbbá az új tetőátló és a tetőkoszorút a főkapuval összekötő hátsó átfogók. Ami még biztosan hátra van:
- az ajtók alsó félkörének kiváltása egyenes csővel, ez aranyos kísérlet volt, de nem adta ki
- Az A-oszlop felső bekötésétől az alsóig futó egyenes cső, afféle másodlagos oszlop

datsun 260Z aardvark tube frame 8

Illetve beszélgettünk egy egyszerű keresztcsőről a főkapuban, az ülés mögött, ami akár az övek rögzítésére is alternatíva lehetne a jelenlegi hátsó toronytámasz mellett. Ez nem lenne egyszerű, mert egyenesen nem fér be, csak duplán meghajlítva, akkor meg már aligha vagyunk vele előbbre, mint a szögegyenes hátsóval.

datsun 260Z aardvark tube frame 7

Mindig meglep, hogy mennyire icipici a Datsun Z, hiába hívta az egész világ Big Datsunnak. Ez egy Daewoo Tico (ez nem egy művészi túlzás ám, hanem egészen pontosan ugyanakkora a tengelytávja), aminek az első ülésében egy 300 lovas V6-os motor van, a hátsóban pedig én. Kemény.

datsun 260Z aardvark tube frame 5

A gerinc elkészülésétől határozottan jobb kedvem lett, lényegesen komolyabban vehető tőle az egész struktúra, hiába nem ez a legfontosabb eleme (igazából a legfontosabb mindig a kerület, a periféria, ott a legnagyobb a deformáció, ott hatnak a legnagyobb erők). Még mintegy 4 méter csövet álmodtunk bele, ha mindent összeadok, és jöhet a Nagy Lemezelés.

datsun 260Z aardvark tube frame 2

Csodálom Zoli jeges nyugalmát, nekem egyáltalán nem egyértelmű, hogy hogy lesz ebből autó nem egész 8 hét alatt. De nálam jobban nem drukkol senki, az biztos.

79 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

... ... 2012.07.10. 01:23:33

hmm alakul alakul :D állat egy dög lessz! de milyen nehéz is lessz a gép?

dzolee 2012.07.10. 01:40:09

Na végre lehet írni!

dzolee 2012.07.10. 01:47:58

Tényleg jó erősnek kinéző gerinces hangyász lesz ez!A kipufogó ügyében sikerült előre lépni?És kitalálni,hogy hol is lesz elvezetve?Szépen lassan versenyautó formába hozzátok.Szűkös a beltér,de annál élvezetesebb lesz hajtani!Nyomjátok keményen fiúk és kitartás!

1kutya 2012.07.10. 07:56:04

egy "vasas" simán megélne belőletek:)

Sopánka76 2012.07.10. 08:12:01

klafa! 8 hét múlva lesz egy pályanap a felavatásra? :)
ott a helyem! :)

Tizenkettő 2012.07.10. 08:12:03

Nemtom , de én lehet egy kicsit többet használtam volna a csőhajlítót. Tudom most megkapom hogy így a merevség meg blablabla, de ez így ritka hülyén néz ki, és egy baleset során iknább görbüljön meg egy cső ahelyett hogy felnyársal. Nem beszélve arról, így olyan mintha gyufából építette volna valami amatőr modellező.

szszg 2012.07.10. 08:31:51

Hangyász kedd... ;-)

crix 2012.07.10. 08:47:41

"...
- Vasat most hoztál.
- Ez nem olyan..."

ha egyszer én is építhetnék egy versenyautót...

Arisztogatya 2012.07.10. 09:23:25

Hataridore elkeszulhet a kocsi, de SZVSZ egy masik prodzsekt lesz ebbol egy elvezhetoen autozhato, megbizhato autot faraggi. Sok sikert!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.10. 09:24:24

@Tizenkettő: Nem pontosan értem, hogy mire, hol használtad volna a csőhajlítót. A hajlítás a legtöbb esetben tényleg ellenség, a végszükségen kívül általában semmi sem indokolja a létét. A gyufamodell egyébként nagyon menő dolog, és annyira hasznos, hogy a vázépítést a rendes szakkönyvek is azzal tanítják.

cztom 2012.07.10. 09:46:16

Nem lesz nehéz? Lehet/szabad tudni h hány kg lesz a final?

Z o z ó 2012.07.10. 10:10:19

@Sopánka76: Ha a ringen lesz oda én is szívesen mennék fotózni:)

gertan 2012.07.10. 10:17:58

Karotta,
ez a versenygép mitől marad végül Datsun Z?
Inkább tűnik "Karotta Hangyász" típusú járműnek...
Amúgy megindító, mennyi energiádat fekteted bele, remélem sok örömöd fogod benne lelni!

JDM Style 2012.07.10. 10:21:41

Én azt szeretném kérdezni, hogy miért kell ilyen "ketrec" a váltónak? Vagy rosszul értem, és ez igazából egy hosszanti mag?
Az alsó félkör helyett mi lesz?
Hajrá!

LiKEiNHELL 2012.07.10. 10:36:17

hát, valóban nem lesz túl sok hely odabent, de a lábak sem hiszem, hogy fázni fognak:D

wattafilling 2012.07.10. 10:45:39

Ez most a szakmánytól egy kicsinyég távolabb lévő, ám a helyen szívesen téblábolóknak egy kissé kevéssé volt "Karottás" írás, ha teccenek érteni...

haggyadaszt 2012.07.10. 11:11:07

@wattafilling: egyetértek, sajnos

Karotta, a súlya engem is érdekelne. Ez a csövezés mennyit dob rajta? Mi lesz a vége lemezestül, saccra?

Mert nekem egy ránézésre úgy tűnik, hogy az egy tonnát átlépi mindenképp, persze nem mindegy, hogy mi lesz még benne...

csuvel 2012.07.10. 11:11:14

Hát ne is haragudj Karotta de nekem ez nagyon katyvasz...
Mennyi lesz a tömege? Egyáltalán könnyebb lesz mint egy 3-as BMW pályásítva? Az eddig beleölt idő pénz és egyéb ráfordított energiákat már nem is számolom.

Abfangjaeger 2012.07.10. 11:36:49

@csuvel: 3-as BMW bárki pályásíthat. De Datsunnal nem nagyon fog senki összefutni a versenypályán. Arról nem beszélve, hogy Karottát hamarabb lehetne keresztre feszíteni és meggyújtani alatta a máglyát, mint elszakítani szeretett japánjaitól.

caby (törölt) 2012.07.10. 11:43:11

Gép 800Kg,Karotta,benzin,egyebek=950Kg?
Sokat mondtam?

RRSS2 2012.07.10. 11:48:55

Elnézegettem ezt a sok csövet és az ugrott be elsőre, és Isten ne adja, hogy ilyen történjen, de egy ütközés következtében, merre mennek ezek a vasak? Úgy értem eléggé biztonságos ez így a sofőrre nézve? Bocsi a hülye kérdésért...

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.10. 12:02:52

Nem azér',de a cső az üreges és nem tömör.

dhrbikes 2012.07.10. 12:06:15

Nem arról volt szó, hogy a biztonsági öv rögzítése a váll felett kell, hogy legyen? Vagy a kereszt felett át fog futni valamin?

dhrbikes 2012.07.10. 12:11:03

Ja igen és legalább valami króm-molibdén acél, vagy bementek az első boltba ahol varatmentes csövet kapni?

Szűcslaci 2012.07.10. 12:13:31

Néhány autóépítéssel a hátam mögött legalábbis megjegyezném, hogy zártszelvényt felhasználni cseppet sem elegáns dolog. Némely csomópont több, mint különös. Az ajtó helyén a merevítő inkább tűnik valami játszótéri eszköz darabjának - szép példája annak, hogy miképpen lehet plusz kilókból gyengébbet építeni...( egy vízszintes cső és bele egy darab átló kéne csupán ahhoz, hogy bármely irányból elviselje a lehető legnagyobb erőhatást) ha ez első próbálkozás, akkor semmi vész, a következő sokkal jobb lesz, az azt követő pedig még jobb. ( ha már építenék, akkor ugye középmotorost, sokkal hosszabb lengőkarokat a futóműnek és ma már nem riadnék vissza a titán csövek és lemezek használatától sem.)

metalex 2012.07.10. 12:18:24

@Nínó Karotta: Még nem tudjuk, hogy ez az állapot vajon már a végleges-e, a csövezés szempontjából ?
Az oldalcsövek elég jók, mert ha megrogyna a sasszé, a csövek kifelé kezdenek hajolni és nem az ülés felé.
De, átgondoltátok-e rendesen a váltó feletti kulisszát ?
Egy esetleges frontális, vagy közeli ütközésnél, a motor váltó együttest - mivel az alávázkeret erősebb, nem pont az utascella felé fogja-e vajon feltolni ? És ez a lefelé-vagy felfelé deformálódó orrsérülés esetére is igaz.
Valamint a motortér csövei már így maradnak ? Egy kicsit gyengének látszanak a csövek találkozási pontjai. Nem lesznek a keresztek megpatkolva ? Úgy merevebbek lesznek az illesztések, jobban ellenállnak a csavarodásnak és csöveknek sem ilyen hosszan kell a terhelést elviselni. Nem adják vissza képek a valódi arányokat, de a motortér csövei két megtámasztási pont között elég hosszúnak látszanak, az a motor meg gondolom nem két kiló....
De, hogy kedvencemet idézzem :
-Hajrá Babocsai néni, hajrá !! :-)
(még mindíg szívesen mennék rabszolgának, ha kell egy kis segítség, mosom az ablakot, pumpálom a benzint stb. ! )

dhrbikes 2012.07.10. 12:29:48

OFF: Nem érné meg cégre nyíltvégű lízingelni inkább egy GT86-ot? :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.07.10. 12:30:38

@RRSS2: Ezek konkrétan amerre látnak. Amúgy ki lehet matekozni, hogy hogy lehet stabil, meg lehet úgy gyengíteni, hogy adott irányokba szaladjon szét, de kicsi hazánkban inkább csak beheggesztik, "oszt' majd lesz valahogy Józsi, arra csak nem dől!"

bigwhite 2012.07.10. 12:42:32

Kérdeznék egy nagyon lammert (elôre is elnézést a tudatlanságért) :

Látszik, hogy nagyon sokat dolgoztok vele, de ez így tényleg annyival jobb lesz, mint a gyári kasztni egy rendes bukcsövezéssel meg mondjuk két toronymerevítôvel, mint amennyivel többet kell vele dolgozni ?

GrenAbla 2012.07.10. 12:54:54

Nem vagyok ugyan fizikus, de nem szeretnék a balegyben ülni egy 45 fokos ütközéskor, amikor a sok kis zártszelvény felfedező útra indul. :( A csövek elrendezését/beépítését egyébként megelőzte valamiféle statikai modell elkészítése, számítógépen történő tesztelése, végeselemes modellezés, hogy az egész együtt hogy reagál a különböző terhelésekre, deformációkra, vagy hasonló, vagy csak úgy be lettek hegesztve, mint vmi strandkorlát? :)

bigwhite 2012.07.10. 13:05:58

@GrenAbla: Az elôzô kérdésem pontosan ez lett volna, de GrenAbla szakmailag sokkal exaktabb módon fogalmazta meg.

Rák Attantam 2012.07.10. 13:45:16

Nem értem, mit aggódtok itt a zártszelvények meg a csövek miatt? Lesz benne kárpit is strapabíró piros padlószőnyegből, az majd megfogja a vasakat, ha baj van. Végső esetben meg ott lesz a jégeralsó az overall alatt, na! Ennyi pesszimistát! :)

Egyébként bennem is felmerült olyan kérdés, hogy a "vasak" az első útbaeső Tüzépről lettek begyűjtve, vagy az anyagminőség (széntartalom stb.) is szempont volt? A fényképek alapján tényleg csak annyit lehet megállapítani, hogy "sima" cső meg zártszelvény...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.10. 13:49:39

Karotta unortodox módon épít versönyótót!
Hajrá!

metalex 2012.07.10. 13:50:08

@Tomi from Space & RRSS2: Nem tom mennyire vagytok a témában otthon- az elmondottak alapján semennyire. Mielőtt valamit megszakért az ember, előtte veszi a fáradtságot, hogy legalább az internet világában egy kicsit utánanéz, annak amit meg kíván szakérteni.
Ha ezt megtettétek volna, akkor már tudnátok, hogy bizony ez a cső nem csak bele a vakvilágba készült. Vannak bizonyos sémák, amelyek alpján meg lehet építeni egy ilyen cső vázat - és biza ez a váz egy ilyen sémát követ- legalábbis fel lehet ismerni az alapokat benne !!!
( ne vegyétek magatokra, de barátunk a googli ! Ha lehetne képet berakni ide- de nem lehet- be tudnék rakni egy párat, hogy biza, valahogy így kell kinéznie nagyjából egy ilyen vázszerkezetnek )

- Igaz herr Karotta ? :-) (legalább Te erősíts meg benne ! )

Virago_1000 2012.07.10. 13:52:03

@Nínó Karotta: Miert lemezelve lesz, miert nem uvegszalas anyagbol lesz a boritas?

@GrenAbla: jo kerdes. A csomopontok nekem is igen gyengenek tunnek

becseit 2012.07.10. 14:03:40

Reynolds 853-as acélból :)))

caby (törölt) 2012.07.10. 14:05:45

@RRSS2: ááá ez nem téma ez már 2 hónapja lerágott csont ,persze az akkori felvetések aki ezt megkérdőjelezték pusztán a biztonság végett /mert aggódtunk Karottáért/ azok hülyének lettek itéltetve.
Pl én is.Sebaj.Minden jólvan úgy ahogy van,oszt jónapot. :-)

TaaT 2012.07.10. 14:08:30

@Szűcslaci: "zártszelvényt felhasználni cseppet sem elegáns dolog"

ezt meséld el a Race Touareg építőinek is :) images.thecarconnection.com/lrg/vw-race-touareg-2-dakar-rally-007_100187196_l.jpg

Tizenkettő 2012.07.10. 15:08:30

@Nínó Karotta: Mondjuk pont a "gerincnél" a váltó körüli részen. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy mondjuk két 20 fokban összehegesztett zártszelvény a hegesztés mentén erősebb annál mintha az valamilyen ívben hajlított, és varratmentes cső vagy zártszelvény lenne. De ez csak az én szerény kis véleményem. És az a két pont az ülések fele néző toronymerevítés nekem kicsit félelmetesnek néz ki. És mivel egyenes, ütközéskor nyilván nem a cső fog engedni, hanem a hegesztés. Én lehet, hogy ezeket átgondolnám még egyszer, és ha esetleg a szerkezeti merevség rovására megy akkor is kicsit átalakítanám biztonságosabbá. Vagy legalább valamilyen komolyabb módon megerősíteném a hegesztésnél, hogy még véletlenül se ott engedjen. Így ebben a formában az a hegesztés nem sokat tartana, még ha a varratok teljesen 100%-ossak is.

metalex 2012.07.10. 15:09:22

@TaaT: Ráadásul ha tüzetesebben megnézzük a képet, látható, hogy a Hangyász szerkezetének alapja kísértetiesen hasonlít a képen lévőre ....
Képet, hogyan lehet ide beszúrni ? Nekem nem engedi.

Tizenkettő 2012.07.10. 15:21:45

@metalex: Csak ez nem nyársal fel.

Szűcslaci 2012.07.10. 15:29:41

@TaaT: Ezt a képet inkább be se linkelted volna - nem hozzámérhető a szóban forgó autóhoz. De ha jól megfigyeled az általad citált alkotást, abban a a zártszelvények mennyisége szigorúan az ún. "létraalváz"-ra szorítkozik. De még ama "létra" fokai is csak ideiglenes jellegűek - csavarok rögzítik a hegesztés idejére - szerepüket a motor/váltó kombó fogja átvenni. ( vagy maradnak, mert jótékonyan támasztják az alsó trapézokat és kivehetők a motor buzerálásakor. A felhasznált anyagok és a hegesztések minősége versenyeszközhöz méltóak.

2-More 2012.07.10. 16:03:26

@Szűcslaci: Ha van mögötted autóépités, akkor nem tudom hogy nem riadsz vissza a titán használatakor az árakon, ami még csókkal is olyan 1 milla per kiló, csak ugy összehasonlitásul a laikusaknak, tömbanyag esetén pl egy csonkállványnak való acél minőség függvényében 600-1700 forint per kiló, nagyszilárdságú alu amivel dolgozni is lehet meg már 4 rongy körül van elég jó. És hadd ne mondjam hány százaléka megy a hulladékba, meg ugyi, mig acélt vagy alut lehet elég jól forgácsolni, vagy csőanyag esetén hegeszteni, addig a titánnal leszopja magát a jómunkásember. Sok műhely el se vállalja, sőt, tudok olyan is ahol bizonyos verdák hengerfejét pl nem vállalják, mert olyan kikúrt kemény anyagból van hogy 3x annyit kell vele dolgozni meg koptatni a szerszámokat, mire kész, mint más kocsiknál. Pedig az is ugye alamónium.

@caby: Súlyban, szerintem egy nedves álom az a menetkész 950, műanyaghéj ide vagy oda, én tonna fölé saccolom a dolgot.

Csak úgy mondom, hogy egy csövezett kompakt szokott 950 körül megállni rajtkészen, pl 205 vagy swift gti, kis rönyók, pedig az olyan hurka lemezekből van gyárilag hogy nem sokkal nehezebb a bódé mint az üvegszál, ami alá ugye gazdagon kell merevitő hogy ne essen szét az első rázókövön vagy ne tépje le a menetszél a bódét.

caby (törölt) 2012.07.10. 17:10:17

@2-More: na ez bizony így van ahogyan leírtad,mindenesetre a kész súlyt nem tudhatjuk.Mindenesetre kiváncsi leszek rá.Végül is mennyi az annyi?!

Szűcslaci 2012.07.10. 17:27:47

@2-More: messze nem kerül a titán - és ötvözetei - annyiba, mint gondolod. Hetven rugóért már remek rezonátort kapsz, ami bő egy kiló és sok munka is van vele. Egyébként a versenysportban nincs "drága", csak szar van, meg jó van. Egy rühös gyújtógyertyám 33.500.- Ft 40% kedvezménnyel UNIX-nál. Viszont jó. Akkor az most drága?

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.10. 17:28:54

Azt nem értem,ha a cső gyenge oda,akkor a rally és egyéb verseny autók,amikor felborulnak,akkor miért nem kezdenek saját életet élni a zárt szelvények és miért védik meg a sofőrt sok esetben? esetleg nem olvasnak Karotta közlöny kommenteket? :)

Szűcslaci 2012.07.10. 17:32:50

@TaaT: Mint írtam. nem elegáns. Talán a kör keresztmetszet erősebb, mint a négyszög? Zártszelvénnyel könnyebb dolgozni, könnyebb áthatást vágni rájuk, könnyebb bármit hozzájuk csatlakoztatni - nehezebb viszont hajlítani - mármint szépen. Csináljon a Lambo amit akar, a zártszelvény Ikarus buszhoz, teraszkorláthoz való. ( Legalábbis a kereskedelmi forgalomban kapható, akár húzott, akár hegesztett kivitel )Nem minden "zártszelvény", ami nem kerek.

Szűcslaci 2012.07.10. 17:35:34

@Camping Bike Tiptronic Supercharger: Mutass már bukókeretet nekem zártszelvényből, lécci.

lanciabacci 2012.07.10. 18:37:39

Nem élek az Arckönyvvel, így ide írom be: fogadd elismerésemet az autoblog.com-os forró hájhoz. Abszolút megérdemelt és kurva büszke is vagyok miattad, amit pedig ritkán éreztem az elmúlt 20 évben. OMG, valahogy így kell megmutatni Európának hol is vagyunk a térképen, nem pedig... de ezt hagyjuk is.

Keep up the good work!

Ratsche (törölt) 2012.07.10. 19:32:33

@Szűcslaci: "Talán a kör keresztmetszet erősebb, mint a négyszög?"

Ez a kijelentes mar onmagaban baromsag. Kulonbozo erok hatasara kulonbozo profilok elteroen teljesitenek, ezert is keszulnek a modern monopostok kevert profillal (es kevert anyaghasznalattal). Hozza jon, hogy egy (kozuti) Lambo teljesen mas szempontok alapjan epul, mint egy terhalos palyakocsi.

Nyilvan az Audinal is hulyek dolgoznak, csak te vagy helikopter:
www.leichtbau-technologie.de/files/010_6.jpg

A csoprofil pl. a frontalis utkozesi energia elvezetesenel szart se er, mert megcsuklik. Milyen profilt is hasznalnak a hosszanti tartoelemeknel? Csak nem...?
incar.thyssenkrupp.com/bilder/laengstraeger/02_L00_Bild02a_v1_bdg_BIG.png
static.materialsgate.de/thumb/r/zmfx.jpg
www.audia2museum.de/resources/_wsb_695x462_spaceframe.png

"Csináljon a Lambo amit akar, a zártszelvény Ikarus buszhoz, teraszkorláthoz való."

Ezeket a hangzatos prolibolcsessegeket inkabb a sarki kocsmaban nyomasd, ha egy mod van ra. Ott tobb sikered lesz vele.

Szűcslaci 2012.07.10. 19:39:57

@Ratsche: A legjobb érv az alpári sértegetés - ugye? AZ általad linkelt képeknél azok nem zártszelvények. Zártszelvény az a hörcsögketrecnek való izé, amiből a posztban szereplő autó váltó körüli meketrece épült ( románolódott).

Ratsche (törölt) 2012.07.10. 19:50:47

@Szűcslaci: A bukokeretet kar idekeverni, ott megintcsak mas szempontok ervenyesulnek, pl a geometria. Nem ritka pl az ilyen csomopont:
imgur.com/4pCxQ
A kismillio eltero meretu/geometriaju utascellabol kifolyolag mindenfele lehetetlen szogekben erkeznek az elemek, amiket konnyebb csoprofillal toldani/illeszteni. Dobjal mar ossze nekem egy ilyet zartszelvenybol ugy, hogy a stabilitasa azonos legyen.

Ratsche (törölt) 2012.07.10. 20:09:51

@Szűcslaci: Tudod, en mindenkihez igyekszem a maga nyelven szolni. Aki ertelmes kerdest tesz fel, ertelmes es hasznos valaszt kap.
Aki prolibolcsessegeket puffogtat, es a zartszelveny fogalmaval sincs tisztaban, az bunkozast kap, hogy visszabb vegyen az arcabol es elgondolkodjon.

Ratsche (törölt) 2012.07.10. 20:20:22

@Nínó Karotta: Szerintem nem a sokak altal szidott zartszelvenybol lesz a gond, hanem a toldozgatasbol, es a szimulacio teljes hianyabol. Nezd meg pl az uj posztban az also kepet: ok pont az ellenkezo iranybol epitkeztek, csinaltak egy korrekt kevert profilu spaceframe-et, es arra huztak ra egy Datsun skint (ezt mar mas is javasolta amugy a kommentek kozt). A Datsun eredeti karosszeriajabol semmi nem maradt, csak a boritoelemek. Korrekt kis konstrukcio.

Ne legyen igazam, de szerintem ratok ezzel a toldott karosszeriaval meg sok-sok szivas var. Szeptemberben kiderul.

Andrew460T 2012.07.10. 20:21:04

@Szűcslaci:

Látom Téged nagyon zavar ez a zártszelvény dolog.:)

Kétlem hogy Karotta és a "csapata" ennyi tervezgetés és ennyi bíbelődés után ne számolt volna utána az általad igencsak lenézett zártszelvény dinamikus és statikus terhelésének, rá ható erőknek stb-stb...

Szűcslaci 2012.07.10. 20:42:46

Érezd jól benne magad! Nyilván nem fog összeroppanni - gépkönyveztetni meg nem akarod. Ha falnak nem mész vele, sosem fog elszakadni semmije. A titánnal kapcsolatos bejegyzésem csak egy ötlet - ha súlyponttal kell játszani, akkor szokás a CrMo csövek ellenében betenni. Persze, monocockot is szokás karbonból kenni/sütni - de az überebb, mint a holmiféle titán. Gyorsba én is hasonló anyagokból, hasonlót csinálnék - kivéve a Nagy-Baczonádi váltóketrecet és a libikóka ajtómerevítést. Sok sikert!

Andrew460T 2012.07.10. 20:48:38

Szerintem ha valaki szponzorálná némi pénzzel Karottát, akkor biztos Ő is használva titánt, karbont meg egyéb, hétköznapi ember számára szinte elérhetetlen árú anyagot, de úgy, hogy feltételezem nem végtelen az elkölthető, erre fordítható összeg, így valószínűleg marad a jól bevált, jóval kisebb költségvetésű anyagoknál!

Kár ezen már ennyit rágódni, lényeg hogy jó lesz, én bízok Karottában!:)

2-More 2012.07.10. 23:23:16

@Szűcslaci: Nem tudom, csőanyagra nem tudok igy hasból árat, amit möhöztem az tömbanyagár volt, de csodálnám ha 70 forintért az titán lenne, vagy bármilyen tisztességes mennyiségben ötvözett lenne.

Versenysportban nincs drága, persze, én se azt mondom, de ez itt nem versenysport, hanem, már bocsánat a kifejezésért, de sok ráérő idővel és pénzzel rendelkező elmeháborodott pénzelbaszása. Versenysport szintjén ugyanez a mulatság két nullával lenne többe, és nem adna annyival több élményt a usernek, mert pl lehet hogy te kiérzed egy 30 rongyos meg egy 20 rongyos gyertya közt a különbséget, nekem meg az én vasamba jó a rézelektródás is per stück 2 rongyért, mert a platinaelektródát mire beprogramoznák meg is enné. Ellenben a kovácsolt hajtókart meg dugót én is a legjobbaktól vettem meg százezrekért, és most nem arcolni akarok, igaz hogy 2x annyit birna mint amire épitve lett a motor, de ami meg fele annyi lett volna, ötödennyire se jó. És én se versenysportba operálok, én is hasonlóan hülye vagyok mint ami itt megy, csak másféle vassal meg másféle tárcával, meg másféle hátországgal. Azért is indultam el olyan alapon,amilyenen, mert az én kocsimba jó az az injektor is 30ért bontva a négy, amit az Evo9ből undorral dob ki a versenyző hogy pfujj csak 560cct tud, gyere ide ezerkecskés per darab 35ért csókkal usankiából. Igy amit más arra locsol el hogy legyen két homológ ülése, én abból megvettem a motorhoz valót tokkal-vonóval. Nekem meg úgyse fog kapni soha semmilyen homológlapot vagy certifikátot a gép, viszont nekem is ugyanugy ketté fogja baszni a vigyor a pofámat amikor a gázra lépek, az kurvaélet.

2-More 2012.07.10. 23:35:35

@Szűcslaci: Matter mellesleg nem gyárt csövet vagy 15 éve, tudom, mert a sajátomhoz mire meglett a papir, felástam az egész szaros internetet. Ha már nevekkel dobálódzunk, éppenséggel a Heigo se szarral gurit.

nagyonnagyon 2012.07.11. 00:05:39

Jó látni hogy amikor már nem kell feltétlenül mindent megrágva átgondolva kitalálni akkor felgyorsulnak az események. Kötbér vagy célprémium a katalizátor? ;)

Szűcslaci 2012.07.11. 07:22:23

@2-More: Az árak sokszor mennyiség függvényében drasztikusan változhatnak. Vegyél egy zsebkendőnyi karbont valahol, vagy egy tekercset - a differencia akár tízszeres. Barátom kéményt hajtogat az Akrapovicnak ( többek között) ott még a hokedli is titánból van. Kereskedőnél titán rendszer nagy vasra - Akrapovic - bőven ezer euro alatt van ám..a három napos csoda lejárt itt is - emlékezz rá, mennyibe került valaha egy tranzisztor, vagy egy műanyag szivacs. ma az elektroncső és a tengeri szivacs a drága. Lesz idő, mikor a vas lesz drága ( milyen jól jön majd akkor egy ilyen autó a pincegarázsban)

becseit 2012.07.11. 08:03:13

Csodák nincsek (ilyenből van a huszon-harminc éves bicim váza is):

reynoldstechnology.biz/our_materials_531.php

In its 110th year, Reynolds re-launched a limited edition set of 531 tubes for brazed bike frame use. A long-running product and used in many Tour De France wins, 531 was first used in the "Aeronautics" industry from 1935 and was specified on many brazed structures like sports car sub-frames, racing motorbikes, fighter planes and even the land-speed record vehicle Thrust 2.

becseit 2012.07.11. 08:07:36

Bocsi, hülyeséget írtam: Cr-Mo csöves:

reynoldstechnology.biz/our_materials_525.php

Erről meg még nem is hallottam:

reynoldstechnology.biz/our_materials_953.php

becseit 2012.07.11. 08:09:44

Itt lehet rendelni autósportos Reynolds csöveket:

reytech@reynoldstechnology.biz

Szkotti 2012.07.11. 10:22:29

@2-More, Szűcslaci: Offtopic, és saját probléma, de a cső miatt idevág: Ti hogy oldanátok meg egy utcai, nem csöves autóba a 5/6 pontos övet?
Bukókeret nem játszik, mert nem lesz gépkönyves.Anélkül meg ugyen nincs műszaki, ha van ketrec. Autó, ülés, öv adott.
Hátsó pontok nem okésak, mert az alsóknál túl meredek az öv, a C-oszlopi meg oldalanként ugye 1 pont van csak, továbbá vállvonal fölött van.
Én arra gondoltam, hogy a kalaptartó alatt, lehetőleg minél közelebb a 0-10 fokos tartományhoz, behegesztetnék egy keresztcsövet (talplemezzel megerősítve), és arra hurkolással menne a vállöv. 5. pontnál ugyanez, a küszöb és a kardánalagút közé.

Vélemény?

2-More 2012.07.11. 10:23:33

@Szűcslaci: Igy már mindjárt más. Ha még hozzávesszük a volt szovjet blokkot, meg még egy csomó okosságot, lehet még farigcsálni szépen. Mondjuk azt, hogy ezer euró alatt van bőven a kész rendszer, azt még mindig csodálom, vagy akkor mennyi a titán benne, igaz, egy motor rendszere van kb ötödakkora mint egy kocsié, de autón egy rendszert meg se mutatnak ennyiért, rozsdamentesből se. Még az én kisebbik vasamhoz is 100k yen egy állitólag titán hátsó dob, nemhogy rendszer, pedig akkora mint egy fél kispolszki.

Ez a Nick 2012.07.11. 10:29:35

ennek már csak a neve lesz Datsun. Ha meg ez volt a terv akkor kiváncsian várom az eredményt. :)

2-More 2012.07.11. 10:36:35

@Szkotti: Én megnézném a hárompontos öv bekötési útmutatóját, ha az kiadja a magasságot a C oszlopon, akkor a két hátsó öv felső bekötési pontja közé csináltatnék egy csövet, és arra fűzném fel a hátsó szárakat.

Igaz, az is kérdés hogy egy nem csöves autóba minek az 5-6 pontos öv, de ha már megvan, akkor kell a megoldás, az pedig szerintem a fennti. Ha tudsz mondani tipust, elő tudom ásni hogy a hózentrógerövet hova lehet kötni, vagy az 5 pontosnál szabad e a két hátsó szárat pl egy pontra kötni, van amelyiknél simán lehet.

Az ötödik pont teljesen OK oda.

Más, cső. Ugyan csak gépkönyves kocsiba lehet cső, azt meg csak licences versenyző vagy navigátor vezetheti, de pl nyugaton egy csavaros, úgymond utcai vagy régi kupás, N-es cső ha papiros, a kutyát se érdekli hogy benn van e. Én 2 éve járok becsövezett kocsival, amiben egy régi N-s mindentkikerülős Matter ketrec van benn, állitottak már meg, papir felmutat, viszlát. Vizsgára meg kiszedem. Aztán lehet hogy mákom volt a rendőrökkel. Az megint más tészta, hogy ehhez a csőhöz sincs hova kikötni az övet, úgyhogy nekem is a C oszlopon van a hárompontos.

Szkotti 2012.07.11. 11:41:02

@2-More: Kíváncsi vagyok, találsz-e hozzá infót: Skoda 110R :o)

Igen, értem én, hogy minek, dehát ilyen az, amikor a gombhoz szerezzük be a kabátot :o)
Az meg, hogy máshol gyakorlatilag bármi, ami megfelel a Tüv, Mot, akármi szabályzatnak, az legális, az engem itt Magyarisztánban sajnos nem vígasztal.
Itt csőre 2 megoldás van: FIA homológ csövezés (papírral, minősítéssel, mindennel), vagy historicba mehet a csavaros cső, de akkor az autó többi része is historicnak megfelelő, és histo gépkönyv.
Namármost én egy utcán használatos replikát szeretnék, ami egyiknek se felel meg, mert nem akarok bele homológ cuccokat, sem csilliókért beszerezhető régi relikviákat. De van egy pár lejárt homológ versenyülésem, és egy pár lejárt homológ széles övem, amit már csak az autó fílingje miatt is használnék (a nagyobb biztonságérzetről nem is beszélve).

2-More 2012.07.11. 11:57:06

@Szkotti: A magyar viszonyokra, mondom, én is egy, a gyártó jogutódja által kiállitott műbizonylatot hordok magamnál. Már amikor megállitanak egyáltalán, mert ez a ketrec annyira közel fut a tetőhöz, hogy az A oszlopnál a lefutó iv látszik csak, hátul-oldalt abszolute semmi.

Egyébiránt, csavaros cső is van a mai napig FIA minősitéssel, pl a fentebb emlitett Heigo. Amugy, én is kb ebben a cipőben járok, mert a kocsi egy gyárilag sose létezett hibrid motorral épül ami 15 éve a pikes peaken futott gép motorjának a felépitését követi, nem beszélve a váltóról, meg a többiről, de a rendőrnél nem ez számit, hanem az, hogy tudj mit felmutatni és ne csak pislogj mint hal a szatyorban hogy jééé ezt nem lehet.

Amugy, öv, nem találtam meg, a favorit volt az utsó amihez ez a cég még ad supportot, a többi meg ennyit se. De ha tényleg érdekes, eleresztek pár mailt, de szerintem amit irtál, hogy kimérni a szöget, keresztbe cső és áthurkol, az teljesen OK. Én azért vettem anno 3 pontost mert az is teljesen elég amire kell, másrészt meg nekem kurva széles volt a széles 6 pontos öv szára.

Házas motoros 2012.07.12. 13:12:57

Sokszor utálom amikor semmilyen átalakítást nem engedélyez egy autón a magyar hatóság (akárki is az). Most azonban megfordult a felyemben, hogy valószínűleg azért nem, mert nem akarják, hogy az ember magában ás másokban kárt tegyen. És mint azt Karotta a komment válaszokban is írta, a sorok közt, egy "rendesen" megépített és törésre tesztelt autó egy kisebb polgári vagyonba kerülne. Bár az én pénztárcámból nézve ez sem olcsó. Mindenesetre sok síkert kívánok, az alkotóknak, hogy egyszer működjön a gépsárkány, és sok örömet Karottának a használatához. Valamint ezúton kérném - ha lehetséges - az utascella töréskori biztonságának újra és újraszámolását, Karotta családja miatt. Illetve miután minden ember önző, magam miatt, hogy azért még láthassak pár "kilincselelőrevigyorogvaegydrágaautóban" tesztet. Szóval drukkolok a projekthez.
süti beállítások módosítása