Hangyász hétfő 22 – Összenő, ami összetartozik - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.06.11. 21:34:38

Tudom, hogy hétfő, meg minden, de
de
de
de bunkó leszek,
nekem hat mondat leírva többet ér, mint 6 perc videó.
Főleg, ha Karotta (nem) írja ...

ciel 2012.06.11. 21:51:21

Végre alakul :-)
Következő túraautó bajnokira neveztél már?

GiBR 2012.06.11. 22:26:53

Lábat nem kell majd epilálni úgy látom :D

Hexer 2012.06.11. 23:17:48

@GiBR: A jovo hetiben mar nem lesz leomlo...legalabbis nem marad gyeri kialakitasaban :) Flexologus elbezelget vele...

whale 2012.06.12. 02:09:51

@Hexer: Elárulod, hogy hova küldte Karotta a lófejet, hogy elkezdtétek csinálni az autóját?:DDD

hotchocolate 2012.06.12. 08:40:51

Fú de jó lesz. Csapatnám.

lanciabacci 2012.06.12. 09:06:18

ez az, jó lesz ez, ne hagyjátok abba! :)

protézisesh 2012.06.12. 10:13:04

nem hiszem el, hogy egy ilyen videót kitalálni-felvenni gyorsabb, mint lőni 6 képet meg írni hozzá pár mondatot. Le a video-hírekkel!

Hexer 2012.06.12. 10:39:49

@whale: mint a videon mondtam, akar 2 orai munka is lehetet a nagy es latvanyos alkatreszek bepakolasa (motor, ajto, elso futomu, kerekek)...igazabol komplett 2 heti munka lett ugy elvegezve hogy 5m-rol nem mondod meg a kulombseget, es 2 ember dolgozott rajta folyamatosan.

Autoepites halas resze amikor nagy alkatreszek kerulnek vegleges helyukre, es innen szamitva az aprosagokkal eltelik rengeteg ido es penz.

whale 2012.06.12. 12:44:44

@Hexer: Jaaa, akkor megint arról van szó, hogy Karotta rátok telefonált, hogy kimegy és gyorsan kerékre raktátok az autó, hagy örüljön szerencsétlen? :D

Poita not Peter! 2012.06.12. 13:19:44

megint nem dolgozott senki a gépen amikor kiment de valójában ez is volt a cél, hogy ezt lássuk. Kicsit átéreztem Gábor frusztrációját amikor a redbullos hülyegyerek próbálta kioktatni. Na az ilyen embereket nem szabad ügyfél közelébe engedni...

betula66 2012.06.12. 14:42:23

Azért röhej az európai mentalitás, hogy a megrendelő érzi magát kínosan, mert kérni mer a szakiktól, akiknek fizet.

Tanulja már meg végre minden szolgáltató, hogy a fogyasztó pénzéért meg kell dolgozni, nem pedig pofázni és kioktatni!

Szerintem jó volt a videóriport, kifejezetten reális képet fest a küzdelmekről, amit egy pár soros írás nem adhat vissza.

2-More 2012.06.12. 14:53:23

@betula66: Ha valós óradijat akármelyik szaki magyarországon akármilyen javitásért kiszámlázna, nem lenne autó az utakon uszkve 20 éve. Se tv, se hűtőgép, se számitógép, de még ló vagy szamár se. Igy meg van helyette a mentalitás amit emlitesz, hogy nehogymár ha én vagyok az ügyfél akkor ne mindenkinek a kurva anyját mer' én fizetek. Aha. Németeknél, mondjuk, vagy másutt nyugaton, ahol van a kétkezi munkának némi böcsülete, és nem az van hogy mi pofázik a retkes olajbúvár, vagy redbullos hülyegyerek, mikor ÉN fizetek. Aztán sasoljuk meg mennyi külföldön egy nem ilyen volumenű munka, vagy mennyi itthon egy mondjuk profi versenyistálló műhelyében, azt' mikor repkednek a nullák és nem egyessel kezdődnek a számok, akkor rájövünk hogy nagyobb a szemünk mint a szánk.

Saját adat, jobb elején reccsent autó, se a lökös nem tört, se a fényszóró, sárhányó megrogyott, zárhid elgörbült, belső doblemez megrogyott, húzatás+hegesztés+az elemekre a ködölés, nem ám fényezés, brit szakműhelyben: 1500 font. 5 évvel ezelőtt. A kivitelezés minőségéről pedig képet alkot, hogy mikor szedték szét a vasat itthon, a szerelő csak annyit mondott, ez nem sufnituning, mert azoknak akik ezt csinálták, még sufnira se tellett. Mikor mutattam neki a számlát, mert megvan, dobtak egy hátast.

Szóval, nincs itt gond, vagy viritod a mukáttát, és akkor van eredmény, vagy van amennyi van, és akkor halad ahogy halad, amit meg tudsz, magad csinálsz, meg kötöd a kompromisszumokat ezerrel.

offroad 2012.06.12. 14:53:40

szerintem is jó a videóriport..
részemről mindegy hogy írás vagy videó, csak legyen! hajrá!

betula66 2012.06.12. 15:36:03

@2-More: Ha nem lenne vevő, akkor nemhogy nem keresne 5 számjegyű összeget a szaki, még 2 számjegyűt sem. (Ugye aki a kicsit nem becsüli...) Ezt kéne megtanulnia minden szolgáltatónak.

Amikor pedig az európai mentalitásra gondolok, abban benne van a nyugat- és kelet-európai is, hogy a brit példádra reagáljak. Mondjuk a briteknél nem csak egy ilyen munka drágább, hanem a megélhetés is.
Szemléletes példaként mondjuk, menjünk el tőlünk keletebbre, teszem azt Törökországba (vagy Indiába, Japánba, Kínába, Indonéziába, a jelen és jövő gazdasági nagyhatalmai közé), ahol a 400 Ft-os póló vásárlásakor is kapsz egy teát, mert te vagy a vevő. (Törökországban is annyit ér 400 Ft, mint nálunk, kb. 0,9l benzint.)

Amúgy meg nem hiszem, hogy Karotta az általad említett "ha én vagyok az ügyfél akkor ne mindenkinek a kurva anyját mer' én fizetek" mentalitást képviselte volna, nem is erről volt szó. Hanem arról, hogy ha a vevő kér valamit, azt vegyék tudomásul és próbálják megvalósítani, ahelyett, hogy lehurrognák, vagy viccet csinálnának belőle.

Arról ne elmélkedjünk, hogy miért keresnek annyit a szerelők, amennyit. Az orvosok sem döntenek úgy, hogy mivel kevesebbet keresnek mint UK-ban, ezért csak a betegek felét gyógyítják meg, vagy csak félig végzik el a műtéteket stb. stb. A szerelő legalább dönthet úgy, hogy nem vállalja el a munkát megfelelő honorárium hiányában.

2-More 2012.06.12. 16:01:40

@betula66: Ha már szólásokkal dobálódzunk, akkor mondhatnám a jótett helyébe jót várj-t is, annak se sok értelme lenne.

Török példád azért rossz, mert a 400 forintos póló mellé hiába kapsz még egy teát, az akkor is egy kalap szar marad, viszont ez a munka semmivel nem rosszabb, mint amit egy német vagy angol szakműhely megcsinálna 10x ennyiért.

Mellesleg, nem őrá gondoltam mikor a mentalitást emlegettem, hanem ez a te hozzászólásodból süt. Mellesleg, attól még hogy a vevő kér valamit, még lehet az hülyeség, vagy irreálisan nehezen és egyszersmind drágán megvalósítható, urambocsá, felesleges. Én pl a magam szakmájában nem azt adom a vevőnek, amit szeretne, hanem azt, amire szüksége van. Meg is van az eredménye, akinek a valaga ki volt nyalva, minden faszsága meg volt betűre valósitva, az el is ment a picsába máshova ahol 1 forinttal olcsóbban kapott meg valamit, vagy a soros ökörségére este 9kor is ugranak, akinek meg megmondtam kerek perec hogy amit akar az miért hülyeség, de hogy kaphat helyette frankó megoldás ugyanannyiért vagy olcsóbban, az büdös szó nélkül jár vissza évek óta.

Orvoskérdésben alighanem elsirnád magad, ha a szinfalak mögé látnál, hogy milyen összecsapott munkát tudnak végezni. Elmondom, hogy pár fanatikus kivételtől eltekintve az húsműszerésznek a beteg egy ugyanolyan munkadarab, mint Adorjánéknak egy darab vas, vagy ötvösnek egy rúd arany.

TaaT 2012.06.12. 16:56:13

@2-More: "nem lenne autó az utakon uszkve 20 éve"
vagy megtanultak volna az emberek maguk szerelni :) (már amit meg lehet otthon)

pizo 2012.06.12. 17:13:47

@Hexer: A hűtő hol lesz?

Zoli

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.12. 19:00:58

Mondd, hogy nem vállalták túl magukat, és hogy emelnek rajta. Ellenkező esetben elbőgöm magam, hogy szét lett vágva az a szép autó.

Vagy már a fac se tudja, hogy mi volt az elején...

Hexer 2012.06.12. 19:33:58

@pizo: A huto a normal helyen, az elso merevito X elott lesz...majd meg meglatjuk hogy az orral hogy egyezik de valoszinu dontott pozocioban.

@Poita not Peter!: Delutan 6-7 kozt mar nem illo bogetni a flexet ha szomszedok is vannak...munkajabol kifolyolag Gabor delutan-este er hozzank.

@whale: A sok szep elem es nagy darabok a muanyagos kedveert lettek beszerelve, hogy tudja ujragyartani az elso sarvedoket...

@betula66: Maradjunk annyiban hogy az auto ugy erkezett, hogy kb 1 honapnyi kasznimunka van rajta, alapvetoen minden a helyen meg a kormanymuvet kell elhelyzni es par aprosagot a helyere tenni. Ehez kepest mikor meglattam hat elszornyulkodtem es kijelentettem hogy vagy elolrol kezdjuk es egy rendes versenyautot epitunk vagy meg az arrebtolasaban sem segitek. Utolagos eggyezkedes es plazmavagas utan folyamatosan egyre nagyobb reszet ujra kellet epiteni az autonak, vagy a hanyag munka, rosz elkepzeles vagy alkalmatlan es rosz kialakitas miatt. Ez azt jelenti, hogy a masnak kifizetett munkat dobtunk a meh-be.

@novothauto: Ha rajtam mulik nem lesz emeles, ez versenyauto, sok utcai tuningauto van alacsonyabban es hasznalhato (kell a hohernak de lehet kozlekedni vele ha muszaly), ezen az auton a futomu egy adott magassghoz lett tervezve, 8cm meg boven eleg, palyara meg nem is szamit soknak. Egy normal cigis doboz magassaga.

Cel szentesiti az ezkozt, sajnos elotunk nem a megfelelo sorrendben epult az auto, ezert kell a sarvedoket ujragyartani es ezert kell a geptetot is ujragyartani.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.12. 19:51:27

@Hexer: Bocs. Annyira hosszú a történet, hogy egybefolyik ki mit csinált :)

A 8 centin azért szörnyülködök, mert a műhely előtt kb ennyire áll ki egy csatorna lefolyó.

Ha Te építed az autót (szavaidból ezt veszem ki) akkor inkább szerintem ne olvass kommenteket.

Számomra elképzelhetetlen, hogy hogyan lehet egy ilyet összeállítani, de gondolom ti csináltatok már ilyet.

Hexer 2012.06.12. 20:10:27

@novothauto: Mostmar alig maradt olyna resze az autonak amit mas csinalt.

Ha lemered egy golf4-octavia motorburkolatat a foldtol meglepo erteket latsz...30mm ultetessel (ez nem tuning csak ne nezzen ki ostoban egy 17-es kerek amivel azt a 20km magyar szerpenztitn lehet elvezni) 9-10cm kozt van, egy tok hasznalhato utcai auto ehez kepest vajpuga rugokkal.

Van benne valami...en meg adorjan faragjuk a vasat es neha nehez megalni hogy ne irjunk...

Ps.: kuszob 10cm magasan lesz es a motor koruli "bolcso" is. Az elso splitter nelkul a lokharito 12cm magasan van. Igy igazabol az auto kozepe a tengelyek kozt van 8cm magasan.

nagyonnagyon 2012.06.12. 21:35:14

sunyi lapos, vérbő domborulatokkal, harákol majd veszettül, istenem de ott lennék mikor felhördül először :)
szorítok nagyon !

2-More 2012.06.12. 21:57:31

@TaaT: Hát, én amolyan műszerészféle lennék, úgyhogy ami kábel, műszer, szenzor, ECU, chipki, be, irás, stb, annak a magam vasán szó nélkül nekiállok, elszöszmötöltem olajcsereberével, fékekkel, komplett motor-váltócsere többször a lakótelepen a ház előtt, de volt is meg van is amivel szakemberhez fordulok. Ilyen a kasznimunka, vagy ha olyan mechanikus részekbe kell belenyúlni, amit műszer vagy célszerszám nélkül nem lehet megoldani, pl futóműbeállitás. Illetve, a most épülgető új motoromhoz is max az értelmes nézés, az alkatrészek összeszedése, vagy az add ide a 13as kulcsot szinten szólok egyelőre hozzá, és ez valoszleg sokat nem is fog változni, és szerintem jobb is igy.

Igaz, előtte volt csilliárd óra seggelés a fórumok előtt, sereg baromállattal való vita, veszekedés, döngölt föld kommunikációs készségű versenyzők és azok szerelőivel, úgynevezett nagy szaktekintélyekkel való információcsere, ami jórészt abban merült ki hogy azt úgy nem lehet illetve sose fog az menni, meg a bazmegelés hogy milyen drágán vettem valamit ami a gyáritól 5x jobb, bezzeg nála 2x ennyiért kaptam volna koppszériát.

Úgyhogy, én aszondom, ha az ember valamilyen szinten saját maga nem áll bele a tutiba, nem bassza össze magát, nem áll néha az aknában vagy legalább mellette, és az érdeklődés elmegy abba az irányba hogy mikor lesz má kész, az nem kóser. Tény és való, a hülyeségnek is vannak szintjei, én is 5 éve szedegetem már csavaronkánt a verdát, és elment már rá a vételár még úgy 3-4x legalább.

dzolee 2012.06.13. 00:35:43

Jó ez a videó is,de Karotta írásai érdekesebbek és sokszor megnevettetnek!Végre van haladás a hangyásszal!Kitartás Gábor!

Poita not Peter! 2012.06.13. 07:12:55

@2-More: nem csak te élsz külföldön de elég sokan itt a fórumról. Egy adott ország munkadíjai arra az országra vonatkoznak, nem összehasonlíthatóak más országéval. Ahol 2000 fontot keres a szakember ott a lakásbérlet árak is magasabbak, meg a többi megélhetési költség is. Persze sokkal jobban kijön az átlag mint otthon de magyarországon is jól megélnek páran abból amit csinálnak akár legálisan vagy féllegálisan is. Most arra nem térnék ki, hogy azt az adóterhet (több mint 50%) amit magyarországon nem fizetnek ki azt máshol sem nagyon...De ez a munka amiért Karotta fizet mint a katonatiszt nem egy átlagos karosszériajavítás és a készítő valószínüleg megkéri az árát és ez így is van jól. Ha nem az az ő baja.

@Hexer: köszi, hogy válaszoltál és bocs, én tévedtem. Már csak az űgyfélhez való viszonyon kell csíszolni. Nézd meg a videót mégegyszer, Gábor arca mindent elárul.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.06.13. 09:23:49

@2-More: ez a mentalitás is nagyon hibás
kérjen sokat, számlázzon sokat, de csinálja is meg
kifizetem
de nem, olyan sincs, mert ahol sokat fizetsz márkaszervízben sem csinálnak meg normálisan semmit

2-More 2012.06.13. 10:32:10

@Poita not Peter!: Nem élek külföldön, és sose éltem, de gazdagon van ismerettségem a világ 4 sarkában, úgyhogy tudom hogy mit pofázok, tudom hogy ott sincs kolbászból a kerités, de a felállás ugyanaz mint bármilyen brand esetén: egy Quife difi vagy egy Xtrac váltó nem attól kerül kerek 5-10x annyiba mint egy helyi vagy lengyel, cseh cucc, mert 5-10x annyi know how vagy precizió, eltartandó vizfej van mögötte, attól max 2x annyi lenne, hanem a nevét is megfizeted, kőkeményen, minősége, garanciája, supportja viszont ugyanugy nincs, csak ezt kurva sokan nem tudják, mert aki azt meg tudja fizetni, az 99%ban szarik a garanciára, tudni meg tudja mit csinál.

@enpera: relativ hogy mi a sok, meg mihez képest sok. Az, hogy neked sok, persze, de azért a márkaszerviz esetén is van az, hogy nem kérik el azt a munkadijat amit kéne, mert tuti hogy megreklamálnád, hanem meghúznak máshol hogy pénzüknél legyenek. Én se azt mondom, hogy ez igy a jó, sőt, de ez van, kell még 50 év hogy ne igy legyen.

ZYLO 2012.06.13. 10:44:52

"Különben is, meggyőződésem, hogy a Hangyász jó helyen van."

A Hangyász _N I N C S_ jó helyen.

Látszik a srácokon a beleunás és a "mindegy, hogy, csak vigye innen, hogy túl legyünk rajta" állapot. Inkább megmagyarázzák, semmint megcsinálnák.

Személy szerint nagyon sajnálom, de azt kell mondanom, nagyon meglepődnék, ha a Hangyász ITT elkészülne az elvárt minőségben és az adott határidőre.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.06.13. 11:47:37

@betula66: Más dolog egy szolgáltatás.
Meg más dolog az egyedi munka, ami a mesternek is a szíve csücske.
Nem egy kategória néha.
Meg azért más egy egyszerű melót megcsináltatni valakivel, és más azt kérni, hogy szopja szét magát azért, hogy neked jó legyen.
Fizetsz mind a kettőért, de az egyik megfizethető, a másik nem annyira.

Hexer 2012.06.13. 18:56:03

@ZYLO: Azert keszul lassan az auto mert sorozatosan apsosagokra megy az ido, mert amig valami nem 110%-os ujravagjuk es varunk mig legyartjak vagy megoldat talalunk, ez mind olyan aprosag amiert mukodnek azok az autok amit mi epitettunk.

Ha ezt a reszet a munkanak, amit presztizsbol vagy elvbol rakunk bele szamszerusitennek akkor az epites koltsege siman a duplaja lenne. Igy ezert epul ebben a ritmusban. De ervenyes ez az osszes autora amit keszitunk, amig nincs kesz 110%-osra nem viheti el a tulaj, ami bejott csak hibatlan allapotba, kifizetve tavozik. Egyszeru oka van, ha 10-bol egy beokad akkor tobben fognak arrol hallani mint a maradek 9 autorol ami hibamentesen mukodik.

Es ez idobe kerul!!!

Shadowbull 2012.06.13. 22:16:09

Az a leomlo/kipufogocsonk a gazpedal mellett erdekes helyen van..

Karotta majd azbesztcsizmaban versenyez?

A hasmagassagrol szolo kis vita erdekesen abrazolja a viszonyokat. De biztos csak belekepzelem.

Shadowbull 2012.06.13. 22:17:04

A csovazzal kapcsolatban meg tenyleg csak remelni tudom, hogy mindannyian tudjatok, hogy mit csinaltok.

a8zoli 2012.06.18. 13:26:59

régóta figyelem a hangyász készülését , és drukkolok hogy 1x kész legyen :D
itt egy szintén hangyász faragás.
gondoltam elküldöm . ;)
www.egarage.com/car-profiles/datsun-240z-hre-wheels/

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.06.27. 06:00:06

Valahogy most a hétfői postok ritkulnak, remélem csak azért mert nicns idő a nagy munka mellett...

pizo 2012.06.29. 09:53:09

Már csak @Hooshee: Már csak 62 nap. Fejleményeket szívesen látnánk.

Zoli