Hangyász hétfő 10 – Rauhweltiánus reneszánsz - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 10 – Rauhweltiánus reneszánsz

2012. február 21. 02:48 Nínó Karotta

c931 3-full

Mivel egyetlen versenyautós cikk sem nélkülözheti az ismeretlen emberek nevével történő bennfenteskedést, essünk is túl rajta: úgy fest, Akira Nakai lenyomja Bob Sharpot. Aki már ennyiből nagyjából érti, mire gondolok, annak feltehetően karikásak a szemei és romokban hever a nemi élete, annyira súlyos nörd. Remélem, nincs köztetek ilyen, ezért kifejtem.

hangyasz hetfo 10 17

Ahogy múltkor említettem, a végleges futómű nem fér el az OT-Expóra hamarjában befejezett műanyag héjazat alá. A versenyautó mindig alulról felfele építkezik, a legfontosabb mindig a négy kis téglalap, amin a földdel érintkezik, mert itt megy át minden erő. Azaz nincs olyan, hogy csinálunk egy olyan futóművet, ami befér a puccos kasztnink alá. Csak olyan van, hogy addig faragjuk a szép paneleket, amíg összejönnek a jó helyre számolt futóművel. Itt mindig a kerék nyer.

hangyasz hetfo 10 21

Így aztán kijött Lajcsi, hogy szemrevételezze a helyzetet. Hátul elég nehéz dolga lesz: egyrészt fel kell vágnia magasabbra a kerékívet, mert a végleges hasmagasságon (cca 80 mm) eleve beleért volna a sárvédőbe a gumi. Másrészt ki is kell szélesítenie az egészet olyan 4 centivel. Igen ám, de ettől még csak lenne egy kis előtetőnk a gumi fölé, a cél pedig ennél bonyolultabb.

ca72 3-full

Olyan perem kell, ami alá be tud rugózni a kerék. Miután mindent megvitattunk, elővettünk pár fotót azokról az autókról, ahol ezt a legszebben oldották meg. Kiindulásnak itt van a Bob Sharp-féle IMSA GTU 260Z pályaautó, innen kezdődött az egész Hangyász-projekt.

cbf0 3-full

Itt gigászi öböl van az oltári görgők felett, ezek 14x16-os felnik voltak (az 355 milliméter széles _felni). Nagyon szép, de ahhoz, hogy egy ilyen ráboruló hangulatú sárvédőnk legyen, még botrányosan rá kellene szélesíteni.

Rauh%20Welt%20RWB%20Number One

Aztán előkerült a referencia könyvtárból pár Rauh Welt Porsche. A Rauh Welt jelenségről tavaly, a nászutamról blogoltam (szigorúan csak nappal), jó nagy hőbörgés is lett belőle, azóta meg már az internet minden nyomorul szerveréból csőstül ömlik. A Rauh Welt egy műanyag body kit elsősorban pályán használt Porschék számára, amit egy láncdohányos japán őrült, Akira Nakai készít.

911 rauh welt 21

A dizájn az emberiség fele számára gyomorforgató, a másik fele a könnyein csúszkál a katarzistól, ha látja. Én nagyon szeretem, de sose másolnám le. Több okból sem. Egyrészt nem lehet. Egy Rauh Welt sárvédőt átmásolni a Datsunra olyan, mint a Kossuth-szoborra átmásolni a Milói Vénusz combját, és azt hinni, hogy majd kiadja. Másrészt a japán Porschék nem rugóznak, mint semmi, ami Japánban pályára készül.

hangyasz hetfo 10 15

A Hangyász is elég kemény lesz, de azért 4 bő centi berugózás elkelne, annak pedig hely kell. Úgyhogy azt csináltuk, amit lehetett: átnéztük a szép képeket, Lajcsi ihletet gyűjtött, íveket húztunk a levegőbe tudományoskodó arccal, aztán kezdődik a szobrászat. Egyelőre ez zajlik épp, ez látszik a képeken.

hangyasz hetfo 10 14

Ami a héj alatti történéseket illeti, ott kevés jó hírt hozott az elmúlt 168 óra: a múlt héten fotóztam pár lézervágott, csecse kutricát, ami a lengőkarok bekötéseit fogja majd tartani.

hangyasz hetfo 10 7

Ma ugyanezeket fotóztam le, nagyjából ugyanott, de kettő már oda van pöttyözve. A folyamat egyébként szép: Adorján félkörívet flexel a zártszelvénybe, ezt gyönyörűen lezárja egy félcsőprofillal, majd erre jön a kuckó. Még pár ilyen, és kész is a versenyautó.

hangyasz hetfo 10 9

És engedjétek meg, hogy munkavédelmi félperccel búcsúzzam: flexeléshez mindig vegyetek védőszemüveget. Tudom, hogy elvileg mind tudjátok, és mindig vesztek is, de azért - csak hogy mind magunkba nézzünk - mutatok egy képet, ami azt ábrázolja, ahogy Adorján bal szemét kiviszi egy izzó fémsrapnel. Vigyázzatok!

hangyasz hetfo 10 12

49 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

zöldi 2012.02.21. 08:22:51

Az utolsó kép hatalmas.
Ez meg priceless :D "Egy Rauh Welt sárvédőt átmásolni a Datsunra olyan, mint a Kossuth-szoborra átmásolni a Milói Vénusz combját, és azt hinni, hogy majd kiadja."

CorollaVVTI 2012.02.21. 10:07:34

A szobros duma tenyleg hatalmas, hangosan felrohogtem rajta az irodaban. :D

m.o.p. 2012.02.21. 10:15:42

I've seen enough hentai to know where this is going...

kamikazeee 2012.02.21. 10:30:31

Sajnos felesleges is lenne egy Bob Sharp Z klónt csinálni, mert ilyen extrém méretű, ritka gumikat igencsak borsos lenne állandóan beszerezni. Kénytelenek vagyunk az elérhető (esetleg lepattanó) "tömeg méretekkel" tervezni. Mi első lépésben majd a WTCC-ben is használt 17 mérettel próbálkozunk majd. (Valszeg a fékrendszert is WTCC autóról vesszük majd át.)

kamikazeee 2012.02.21. 10:50:31

@kamikazeee: aztán ahogy nő a teljesítmény és jönnek az eredmények és a szponzorok, úgy közelíthetünk majd a Porschés méretek felé...

lally 2012.02.21. 11:06:34

Egyszerűbb lett volna hosszában félbevágni és fél métert betoldva megszélesíteni :)

De tényleg kissé fura a széles segg a keskeny utastérrel.

sony666 2012.02.21. 11:25:27

Helló!

Ugye készítesz a fejlesztési folyamathoz korrekt műszaki dokumentációt?
(gondolom igen, elérhető lesz ez a közönség számára?)

nagyonnagyon 2012.02.21. 11:26:42

Az "otexpós" elemeket alakítjátok át sablonnak a helyükön vagy készre kenegetés folyik? Sablon később jól jöhet, tényleg, eredetileg hogy készültek? Epoxy-üvegszál-sablon ?

Yuri Boyka 2012.02.21. 11:34:52

Hátt..öö elég kackiás.A hátulja kiemelve a fenébe,az eleje meg porig ültetve.A bődületes nyomatékot,ami a hátsó kerekeken keresztül feszül az aszfaltnak,azt meg tartsd kordába ha tudod.Ezres szvift kasztnisba van nekem ilyen 800 lovas 1300 Nm-es nyomatékkal megáldott Montuain Bike hajtáslánccal.Shimano váltó,V fék,kulacstartó stb...De a külseje az alap ezres szvift retkesfehér színben.Meghagytam láthatatlan hülyegyerek alázó autónak.Nem rossz móka az biztos!Mindegy,hogy hanyadikba vagy,csak nyomsz neki egy kövéret és kapaszkodsz.Ha félig leengedett John Deere hátsó kerék van rajta,akkor rajtprogrammal talán el indul másodikba is anélkül,hogy főkaparja a talajvizet is.Egyébként ezekkel a virsli gumikkal 13 colossal negyedikbe rajtprogram szerint 14,5-öt forog a főtengely percenként,csak akkor hajlandó normálisnak mondhatóan indulni.Onnan lehet kiszúrni,hogy nem egy átlag ezres szvift,hogy nem 4,hanem 35 kerékcsavarja van kerekenként.És hátsó kerekesre lett csinálva,mert így driftőni is lehet vele.A 21 sebességes Shimano váltó alig észrevehetően kapcsolja a fokozatokat,szerintem triplakuplungos...

DBandesz 2012.02.21. 11:50:19

@Yuri Boyka: Édes istenem. Már olvastam valahol ezt a szösszenetet; elsőre vicces volt, de így másodikra, főleg ezen a blogon (ahol komoly nördség folyik)már egy kicsit gáz.

fogash 2012.02.21. 12:04:52

ez a bobsharp valami egész gányul néz ki: hátulról se szép, oldalról meg kimondottan kókány, hogy a hátsó kerék 5-8 centivel előbbre lakik, mint a hátsó kerékjárat közepe. Mint a kínai mecsbokszok vagy RC autók egyenalvázra húzott, ezért aránytalan lexan-kasznijai. Nekem nemtecc. :(

robian 2012.02.21. 12:06:27

A Bob Sharp-os is jó oldalról, de ha egyben lesz az ablak... huhuhu
végül is egyben lesz? hogy lehet majd kinyitni? olyan kéne mint a ladákon volt, nem jut eszembe a neve valamilyen állatnak a valamije
az jobb mint a klíma
most jut eszembe, hogy ez butaság, hisz' rendeltetésszerűen hangyászva gondolom keveset megy majd az orra után. Vagy arra megmarad a toyota hacsi?

tök mindegy 2012.02.21. 12:47:14

@fogash: nekem sem tetszik, de reméljük Bobnak igen.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2012.02.21. 12:48:36

Egy párszor már leírta Karotta, hogy nem driftautónak, hanem pályaautónak készül!
Amúgymeg nekem bejön a két Porsche meg a 260z is (bár én is kiszúrtam a hátsó kerék kerékjárati ívének "pontatlanságát" de nem zavaró annyira)

1kutya 2012.02.21. 13:16:18

@fogash: elsőre nekem is ez tűnt fel...

kamikazeee 2012.02.21. 13:23:14

Látom vannak roppant okos kommentek. Nekik csak annyit üzennék, ha valami nagyon nem tetszik akkor azt én is le szoktam írni - már ha TotalCar admin is úgy gondolja... De ha csak úgy érvek nélkül akartok negatívoskodni, akkor azt inkább a FaceBookon tegyétek, hogy a kedves ismerőseitek is lássák, hogy valójában mekkora parasztok vagytok.

tök mindegy 2012.02.21. 13:34:26

@kamikazeee: ezt most kinek írtad, az ismerőseidnek?

Sopánka76 2012.02.21. 13:59:13

szerintem mindegy, hogy Bob Sharp, vagy Akira Nakai, mindkettő vaddisznó!
ekkora szélesítés mindenképp otromba, de ez neki a szexepilje, ha jól látom.
Vagy a Hangyász nem lesz annyira brutál széles?
Nem egyértelmű nekem a képek alapján.

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.02.21. 14:06:28

Nálam ívek szempontjából a piros Rauh nyert.

Viszont hízhat a májunk, mert egye inkább úgy fest, ezentúl Magyarországra kell jönni ha valaki a világ legmenőbb Datsun-ját akarja látni. :)

fogash 2012.02.21. 14:36:34

@robian: "elefánfül" a szó, amit keresel. :)

@kamikazeee: konkretizálnád, melyik hozzászólás nem tetszik?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 14:53:48

@nagyonnagyon: Az első változatról van sablonunk. Abból húztunk le egy új garnitúrát, erre szobrászkodja rá Lajcsi az új formát. Ha úgy érezzük, hogy kész van, beérett, akkor készítünk róla új sablont, és abból lehet majd gyorsan újragyártani a pótelemeket, ha netán sérülne.

DonVincenzo 2012.02.21. 14:54:35

Gondolom főleg Yuri Boykának írta aki annyira primitív lehet mint a helyesírása. :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 14:54:45

@m.o.p.: A csápos pornó egyelőre csak a csápos emelő közelségében mutatkozik meg, a többit meglátjuk.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 14:58:37

@fogash: Igen, a Bob Sharpon fura, hogy a kerék valóban nem középen van a kerékjárati ívben, amire még optikailag rá is erősít, hogy az elejére jobban rátakar a szélesítés, aerodinamikai okokból, mint a hátuljára. Mentségükre szóljon, hogy ez az eredeti Z kasztninak is sajátossága, a gyári fém sárvédőívet sem követi pontosan a kerék, ott is előbbre esik. Meg persze az is, hogy ez egy versenyautó, és nyilván nem érdekelte őket igazán, hogy merre futnak a vonalak, amíg állandóan mindent megnyertek. Mi természetesen nem fogjuk direkt ugyanígy elrontani.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 15:01:10

@robian: Egyben lesz az ablak, belső eltolható elemmel fulladás ellen. Az ajtónyitás nem gond így sem, az OT-Expós régi képeken látszik is, hogyan áll. Mélygarázs parkolójában nem ideális, de a boxutcában van hely.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 15:02:11

@Sopánka76: Elég széles lesz azért. A gyári önmagánál nagyjából 28 centivel lesz szélesebb.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 15:02:51

@Kristóf 210: Azért szoros a mezőny, vannak a világban még szépek. De küzdünk az első helyért.

shinichi 2012.02.21. 15:17:27

Hali.
Lenne egy butuska kis kérdésem. Ez a csapat a projekt kedvéért állt össze, vagy egy nyilvános, bárki számára hozzáférhető műhelyről van szó? Amennyiben ez utóbbi, meg lehet tudni az elérhetőségüket esetleg? Köszi.

m.o.p. 2012.02.21. 15:21:11

@Nínó Karotta: Nulláról épített pályaautó az autóbuzériának az a szintje, amikor a csápos emelő közelsége önmagában elég, hogy pornót kiáltsunk :)

fogash 2012.02.21. 15:32:17

@Nínó Karotta: megnyugtattál, hogy szebb lesz. :)

Mi lenne, ha az ajtót behegesztenétek (ha az is műanyag, akkor belaminálnátok) a beszállás meg olyan dukes-of-hazzard módra menne, nascar-os ablakvédő-hálóval? Félkomolyan kérdem, ezért nem szmájli a vége.

OFF: a tomcruise-féle nascar-os filmhez nem tud valaki torrentet? sehol nem bírom felhajtani, pedig az összes nyál ellenére az autós felvételek (emlékeim szerint) majdnem olyan jók benne, mint a Verdákban. :)

2-More 2012.02.21. 16:12:06

@fogash: Dobj meg egy priváttal, és meglássuk tudok é segiteni. Fogok tudni.

metalex 2012.02.21. 21:14:29

@Nínó Karotta: Jó lesz a vas, b@zi jó.......
Csak egy ötlet, bár én rallye-ban utazom, nem pályázom(még), de néha olyan kap-és olyan terhelést, amire az ember nem is gondolna.... az alsó lengőkar bekötési pontját, a "csővázon", esetleg érdemes lenne "megtámasztani" két oldalról 45 fokban, nehogy eldőljön a bódé. A többi rögzítési pont nem látszik a képeken, esetleg rakhatnál be a vázkeretről egy jó nagy képet, ahol mindezek jól látszanak.
Sík úton örök élet meg két nap, de ez sem utcára készül :-)
Nekem egyszer a kormánymű konzol rogyott be, betonon, abba az irányba, amerre nem rogyhatott volna, és persze arra amerre leggyengébb volt a támaszték. Persze biztosan nem akkor rogyott meg, csak az is elég volt amit a beton művelt vele.(sz@r úgy hazamenni, hogy csak balra tudsz fordulni...:-)))))
Ja, a múltkor kérdeztem, hogy honnan ez a sok szép lengőkar, meg miegymás - biztos nem hallottad..:-) dupla trapézos függőcsapszeges futóművet szeretnék átalakítani ilyesmire, hol kutakodjak ezek után ?
Már azt hittem gyártatnom kell, de látom, lehet ilyet kapni is, úgy könnyebb lenne......
(előre is köszi a segítséget!)

betm3n 2012.02.21. 22:16:09

karotta: most olvastam az előző hetit is, van két kukaérett 235/45 R17 gumim ha kell, nem is egyforma mintájúak, repedeznek is (3-4mm minta van még rajtuk kb) az egyik kumho a másik meg valami kinai csoda. ha még mindig kell, akkor egy baráti kézfogásért odaadom. legalább nem nekem kell megsemmisittetnem :) méretezni gondolom jók lesznek. betmen kukac postafiok ponthu

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.22. 03:10:48

Valami azt sugja hogy karotta segitoi/emberei/szereloi valahogy jobban a szakma csucsa fele helyezkednek el mint winklere. Azok valahogy trogerebbek igy elso ranezesre. Csikos Karesza jollyjoker, 1000in1-ezermester jobarat-szerelo- tipus, mas teszta.

De azert gyorsabban is keszulhetne mar ez a hangyasz!!

fogash 2012.02.22. 08:42:14

@visszakettopadlogaz: télleg a cougarról elég régen olvastunk...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 10:56:03

@metalex: Nagyon sok merevítés lesz még mindenfele. Úgy haladunk, hogy először ki kell alakítani a felfüggesztés bekötési pontjait, a motortartókat, a a tornyot. Utána ezek közé kerül a térháló. Rommá fogunk háromszögezni mindent.

A lengőkarokat a driftworks.co.uk -n vettem, Angliából szállítanak, vám nincs, egy hét alatt minden itt szokott lenni. A termékek minőségéről nincs tapasztalatom, mert nem mentem velük egy métert sem, így azt nem tudom megmondani, hogy becsületes anyagból vannak-e. A megmunkálásuk elfogadható, ha nem is makulátlan.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 10:57:31

@shinichi: Szia! Nem alkalmi a csapat, nagyon is állandó. Az omgvisuals.com -on megtalálod.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 11:03:26

@fogash: A nyitható ajtót inkább megtartjuk, nagyon nehéz lenne az élet egy akkora ménkű nagy laminátummal, meg az öreg ördög akar egy edzésen/pályanapon 30-szor ki-be mászni az aprócska ablakon. A Charger ablaknyílása akkora, mint az egész Hangyász, 40 centivel hosszabb a tengelytávja és 20 centivel magasabb, úgy könnyebb azért.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.22. 11:04:50

@betm3n: Köszönöm a felajánlást, ha elérhető távolságban vagy, szívesen felszedem. Megtennéd, hogy itt a profilomon át elküldöd az elérhetőséged?

Béla_ 2012.02.23. 09:56:48

Üdv! Ha kész lesz, mindenféleképpen kérnénk egy, vagy inkább sok ilyen videót! Ha már ennyire részei vagyunk. www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-F-kIEfjlNk
(szemfülesebbek felfedezhetik a sofőrben a hangyász életútjának egyik régebbi szereplőjét :P)

laccci 2012.02.23. 10:03:03

Hahó! Továbbra is hajrá és gratula az építéshez!! Megj.: még a Leslie-s időkben elég sok videó is került fel. Legközelebb tudsz esetleg kamerát is vinni? Jó lenne!

Béla_ 2012.02.23. 10:11:25

@laccci: Azaz! Valóban élvezetesek voltak! (Ha nem volt elcsúszva és agyontömörítve a hang. :P)

betm3n 2012.02.24. 08:49:29

@Nínó Karotta: átküldtem. vasárnap egyeztessünk

vasember 2012.02.25. 16:51:07

A plazmavágásról jut eszembe,van egy Pilisvörösvári vevőnk aki épít repülőgépeket,és plazmavágókat,állítása szerint adott nektek kölcsön egyet,csak el lett felejtve a visszaadása.Nagyon jó fej,szerintem nem vetít.Emlékszem valami régebbi cikkre amibe még ő is szerepelt.Ja nem repülőgépet adott kölcsön,hanem plazmavágót!

Elég szar hallani,hogy emiatt,nincs jó véleménye rólatok.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.25. 20:39:24

@vasember: És milyen igaza van. Miután a projekt elköltözött a Driftgarázsból, a kölcsön gép ezek szerint ott maradt. Írtam a Lacinak, szerintem intézkedik gyorsan.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2012.02.26. 10:11:45

én nem így tudtam a dolgot, de holnap reggel azonnal felhívom. mellesleg vásároltam tőle dolgokat pont a plazmavágóhoz is és sosem említett ilyesmit, pedig tudta ki vagyok.