Hangyász Hétfő 02 – Kezünk pihen, agyunk álmodik - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász Hétfő 02 – Kezünk pihen, agyunk álmodik

2011. december 26. 02:40 Nínó Karotta

Helló, karácsony. A hegesztőpisztoly csillagszórónak álmodja magát, fenyőtalpat szerel a nyomatékkulcs. A bejglivel tömött has alig hiszi, hogy valaha padlólemez alá gyömöszölik még. Vajon szegény Hangyász mire gondol, kehes vázként bakokon billegve? Összebújik-e dideregve a kevéske maradék vasatom, hogy közös elektronfelhőjükben cidrizzenek a flex hangjától? Ma is vágnak? Ma is fogyunk még?

Olyan is van, hogy nincs haladás. Valahogy el kellett telnie 11 évnek, mióta megvan a Z, és másfélnek, mióta "készül". A készülés nettó munkaidőtartama alighanem rövidebb ennél. Rövidebbnek kell lennie, különben nem lehetne, hogy 18 hónap alatt ide jutottunk:

hangyasz_hetfo_02.jpg

Itt az év vége, a kötelező számvetés. És ha számokat vetek, akkor bizony látok számokat. Nagy, kövér, sokjegyű számokat. Nevetgélve, kurjongatva integetnek a lefolyóból, ahová dőltek, sokszor számolatlanul. A Nagy Alkatrész-összesítő Exceltáblából is vaskos nullák ásítanak felém, azokra cseréltem a sok zsírszagú vasat Amerikából, amik a polcon várják az új évet, a Hangyászba költözést.

Nemhogy kedvem nem szegődött, de sose voltam lelkesebb. Nincs reggel, hogy zuhanyzás közben ne az járna a fejemben, hogy milyen lesz a hungaroringi nyílt napokon recsegve tépni el az üres lelátók előtt. Hogy milyen jó lesz hasonlelkű hülyékkel csapterpesztésről és kormánylegördülési sugárról beszélgetni napszúrásos, zavaros tekintettel egy tököli betonkocka peremén. Hogy milyen lesz a borostásra kopott gumik szálaiból futóműdőlést kiolvasni. Hogy mennyit röhögünk majd, miközben azt próbáljuk megfejteni, hogy az ezredik beforgás oka a hülye Ackermann, az elcseszett irányítókar, vagy a hülye Karotta, az elcseszetten irányító kar.

Hányszor fröcskölt már nyálas fogkrémhab-tajték kőre-csapra-tükörre, miközben oldalvást sasszézva drifteltem végig a fürdőszobát – jobbomban fogkefe, balom a képzelt Nardi fa karimáját pörgeti a sodródás ívére. Ilyenkor meghasad az agy: a bal félteke azon tűnődik, nem kéne-e mégis előbbre tolni a motort, hátha a rosszabb súlyelosztás jobb a játékosságnak, míg a jobb annak örül, hogy túl kicsi még a gyerek ahhoz, hogy benyisson, és meglássa a berregő apját fehéren habzó szájjal ellenkormányozni a zuhanykabin előtt.

Tudom, hogy páran azt hiszitek, hogy 2012-ben vége a világnak. Még a bölcs majákról is azt terjesztik, hogy azzal befejezték a naptárukat. Pedig dehogy fejezték, csak új éra kezdődik. Lófasznak se lesz itt vége, gyerekek. Nem, amíg a Hangyász kész nincs, és ki nem játszottam magam.

55 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ommm 2011.12.26. 09:18:43

Hogy jósolhatják meg a világvégét, mikor saját civilizációjuk végét sem látták? Nem lehet igazuk, még rendes hó sincs, sem autó. A terminátornak pedig hajrá, innen már csak összefelé lehet :)

Ronin_ 2011.12.26. 09:45:34

Még a végét is levághatnánk;-)
Így nem unalmas az élet!:-D
Kitartás!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.12.26. 10:44:15

Nekem teljesen összeállt a dolog. 2011 az unortodox megoldások éve. A Hangyász ennek megfelelően unortodox módon készül.
Jut eszembe: azt elfelejtettem mondani, hogy a lengéscsillapítósok még tavaly átköltöztek Óbudára, tehát cigiszünetben át tudnád vinni Bandi haverjához a gátlókat.

Csikós Zsolt 2011.12.26. 10:51:06

Nálam 24-e délután háromnegyed ötig üzemben volt a garázs... Negyed ötkor még olajat és alvázvédőt vakartam le a kezemről, hogy fát tudjak díszíteni :-)

Karácsony és megfelelő mennyiségű, álommal autóvá szépített rozsdatörmelék - a legszebb ez.

terrorjony 2011.12.26. 11:05:37

ámen!
A maják meg egész egyszerűen ott hagyták abba a naptár írását :) Úgy voltak vele, majd akkor folytatjuk... :P

Rák Attantam 2011.12.26. 11:23:12

Azt a naptárt a maják Bill Gates-e készítette, aki ugyan nem tudta, hogy mennyi 640 kilobájt (ami mindenre elég), de meg volt győződve róla, hogy 2012 az kurva messze van és minden belefér. Még a világvége is.

Nekünk viszont csak 6 napnyira van és kezdhetünk visszaszámolni. :)

Hacsak... Karotta mégsem fejezi be jövőre a Hangyászt... :P
Mert akkor megúsztuk! :)

AciDuzzu 2011.12.26. 11:25:15

Beépített vízmérték? Ez aztán a hatásvadász pályaautós feature!

adidigaga 2011.12.26. 11:27:32

@Csikós Zsolt: Azért valahol irigyellek...

Nekem 2 éve készül a Sportwagonom, pedig csak úgy indult, hogy "nézzük meg, mekkora baj van a bal hátsó kerék körül, mert anélkül a lakatos úgyis átkúr", aztán egyszer csak bakokon állt a verda és akkora darab hiányzott az oldalából ,hogy már nem volt elég a javítóelem :-p

Nálam az van, hogy
1. amíg pénzt tudok keresni autó nélkül,addig a meló az első- márpedig tudok, nyilván futárként bajban lennék...
2. a család rovására (4,5 és 8 éves gyerekek) nem mehet.

Most is a jobb küszöb vége úgy van, ahogy Mikulás utáni este kihűlt a "vándorhegesztőm" melóját követően, azóta nem jutottam oda, TALÁN holnap? :-(

A bökkenő, hogy nekünk összesen ez az egy autónk van ,szóval haladni kéne vele, de még így is lényegesen kevesebbszer csendül fel a "mikor lesz már autónk",
mint a "már megint a garázsba mész?" lemez... :-)))

Garp 2011.12.26. 11:34:53

Ez szivo vagy turbo dizel lesz-e?
:)
Buek!

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2011.12.26. 12:11:10

Ahha...
...szóval repülőképes lesz. az a vízmérték, tulajdonképpen "csúszás" jelzőként fog funkcionálni. Az építés meg úgy megy, hogy csak kész lesz a kasztni addigra amire kijönnek a repülésre képes kerekekkel.
Na mesélj Gábor mit láttatok Japánban ami kimaradt a hírekből?

z.fuse 2011.12.26. 12:24:03

Katotta
Giroszkópon nem gondolkoztál? :)
teljesen olyan lesz mint egy második világháborús vadászgép :)
egyébként kialakul majd,én drukkolok.

Rák Attantam 2011.12.26. 12:30:34

@z.fuse: Reméljük, nem AZ a japán második világháborús vadászgép lesz belőle...

127_sud 2011.12.26. 12:44:28

@Csikós Zsolt: Akkor nem csak 23-án ment a szerelés. Azért én 24-én nem szereltem semmit, de most mindjárt lemegyek a pincébe rendet tenni és szétválogatni a 30kg horganyzott csavart, anyát és bizgentyűt. Mindenki másként találja meg a boldogságát de ez így van jól!
Amúgy meg ismerek olyan valakit, akinek legalább ilyen lassan épül a szeretett autója mint a Hangyász... Az is több mint 10 éve kezdődött és még közel sincs kész :)

Z o z ó 2011.12.26. 12:51:53

Egy másik korongon folytatták a naptárat, ezt amúgy meg is találták:)

dr.oid · http://projectkronos.blog.hu 2011.12.26. 12:52:34

Szépséges Hangyász
tán újraéled egyszer
arigato sensei...

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2011.12.26. 13:05:52

Nem tudom miért van mindenki ki akadva, hogy a maja naptár véget ér 2012-ben... A Miénk minden évben véget ér...

Amúgy éljen a hangyász hétfő! :)

eprompixel 2011.12.26. 13:21:37

Basszus, szegényből nem sok maradt. Kb 50kg vas ? Hát ez innen tényleg olyan mintha 0 ról építenétek egy egyedi autót. Ezért kár volt szétvágni az eredeti Z -t. Bár lehet hogy az menthetetlen volt. Ennyi idő alatt ha újat kezdtek építeni csövekből, meg rá műanyag héjat, az is gyorsabb lett volna szerintem. Nem egyszerű project, olyan mint a modern bútor üzem: ledaráljuk a fát, aztán a forgácsból összeragasztjuk. Csak sajnálom az eredeti kocsit kicsit.

ludens (törölt) 2011.12.26. 13:45:04

A maja naptár folytatása flexkorongra került, amit a maják elhasználtak a korabeli Hangyász fogat újraépítésénél :-)

BÚÉK!

ChPh 2011.12.26. 14:12:12

@Karotta:
Nehogy azt hidd, hogy a gyerek nem élvezné, ha így látná apját :D

A legjobb, mikor együtt brümmöghetek vele :D
Hisz mi sosem növünk fel :)

landcruisör 2011.12.26. 14:31:53

Negatív pillanataimban nekem is ezek a kurva maják járnak az eszemben, meg az, hogy miylen lesz elpusztulni anélkül, hogy saját autóm lehetett volna valaha, vagy, ha nem veszik oda minden 2012 decemberében akkor a tudósok jóslata veti vissza életkedvemet, miszerint nemsokára elfogy a kőolaj és akkor is autó nélkül maradok. De most nem ennek van az ideje. Nem hiszek se majának, se tudósnak, se Gyurcsánynak, se Orbánnak, csak az hiszem el, hogy nem halok meg amíg nem lesz egy régi Landcruiserem

w a s d 2011.12.26. 14:32:05

@Rák Attantam: Ha bár nem az a tippem, hogy az "AZ" szó azt jelöli, de ha Mitsu- t csinálna belőle, az is lenne egy mutatvány.:D

z.fuse 2011.12.26. 16:14:48

@w a s d:
hát,rágugliztam , és rohadjak meg hogy a Raiden-re profilból még hasonlítana is a hangyász :)
persze az is mitsubishi gyártmány...
na,de nem is az a lényeg hogy arra hasonlítson,hanem hogy készüljön már el végre,és láthassunk egy jó onboard videot,brutál motorhangokkal... :)
egyébként egy külön rovatot megérdemelne a hanygász ha kész lesz valamelyik jövő évi TC adásban,nem?

calamites 2011.12.26. 17:32:03

@Csikós Zsolt: Zsolt, tőled régen olvastunk reggeli kávé mellé való posztot, pedig a két ünnep között el tudnám viselni.

Csikós Zsolt 2011.12.26. 18:18:40

@calamites:

Mert mindenem szuper! De ez csak majdnem igaz, történnek dolgok a háttérben, csak Japán miatt nem volt nagyon időm leírni őket. Meg néhány embargós dolog is akad. De addig is, majd elsején olvassál TC-t. Ja, és 28-án is olvashatsz. Részemről azok készen vannak már, csak ki kell menniük.

z.fuse 2011.12.26. 18:53:23

@Csikós Zsolt:
lehet hogy nem olvastam végig az összes Japánról szóló írást,de most valami eszemnbe jutott.
mennyi ott az üzemanyag?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.26. 19:03:32

Ez a kép valami döbbenetes.

Már belegondolni abba, hogy valaha volt egy autó, amit apránként kidobtak, meg párhuzamosan új elemekkel cserélték le a régieket, aminek az eredménye pár cső meg némi műanyag.

Erről az jut eszembe, amikor az egri várban a csoportvezető azt mondta a népnek a kazamatákba lefele menet, hogy "Elmondom ezt a kedves közönségnek, hogy ne csak az maradjon meg önökben, hogy jártak egy pincében ahol láttak hét tonna követ".

Na, pont ennyi maradt meg bennem.

Építenél inkább Tomica Skyline bosozoku autót! :D

poa ogapo 2011.12.26. 19:27:59

Pénz, idő, idő, idő, pénz, pénz, pénz, idő ... hiábavalóság.

Flankerr 2011.12.26. 19:57:23

Hát nem kisPÁLYA, amit ez az autó átélt..:)

calamites 2011.12.26. 20:03:02

@Csikós Zsolt: Ezt nem kell külön mondani, szinte mindent elolvasok, pedig semmit nem értek az autókhoz. Az viszont, ahogy írtok, és ahogy a műsorokat megcsináljátok, az zseniális. Lehet, hogy ha a szívsebészetről írnátok azt is elolvasnám...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.12.26. 21:08:37

Ez a kocsi akkor is menő volt, amikor egy udvarban állt, most is az, és elmondhatatlanul szuper lesz, ha egyszer elkészül.

@Csikós Zsolt: A kis Agustád is megy mióta tavaly lerobbant? Néha megnézem az első indításos videókat az indán, csak a hangja miatt.

Csikós Zsolt 2011.12.26. 21:30:45

@scheerti:

Már a Szakálnál van, a Honda SS50-átépítésemért munkadíjnak... Megy hát.

csuvel 2011.12.26. 21:51:25

Dobd el azt a maradék vaskupacot, vegyél csövet és hegessz belőle egy frankó vázat. Biztos előbb megleszel vele és még olcsóbb is lehet ez a project.

Taste4me 2011.12.26. 22:56:24

Akkor még 2012 évig ezt fogod szerelni? :D

zöldi 2011.12.27. 08:58:27

@Csikós Zsolt: Jéééézus...Aztán tessék már posztolni valamit, mert már hiánybetegség tünetei jönnek felfele.

mv3 2011.12.27. 09:10:04

A tető vonala így is csodás!

Biztos leírtad már, csak engem került el az a post, miért lett ennyire visszabontva az autó?
Arra emlékszem, hogy a kiállítás kedvéért lett gyorsan összerakva az autó, de hogy alatta ilyen pucér szegény hangyász, azt nem sejtettem.
(Ha ezt a sztorit leírtad már, elég egy link, köszi!)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.27. 09:35:18

@mv3: Itt van minden a Hangyászról, összegyűjtve: karotta.blog.hu/tags/260z
De a lényeg az, hogy valójában ez nem visszabontás, hanem a héj alatt sose volt kész. Az OT-Expón épp csak annyira volt alágányolva egy futómű, hogy kereket lehessen alá tenni, de nem az, nem úgy és nem ott, ahogy végül lesz. Plusz nem volt váz elül, sem bukócső.

A fő szívás továbbra is az első futómű pozíciójának a meghatározása, mindenki ez előtt topog, mint ló az akadály előtt. Ha azt egyszer végre oda meri hegeszteni valaki valahova, a folytatás már sokkal jobban adja magát.

Addorjan_ 2011.12.27. 09:59:01

Hello!

Igen, átverős volt az OT expón készült sok szép fotó, ami egy majdnem kész Hangyászt engedett elénk tárulni.

Az első (és hátsó) futómű végleges pozicionálása nélkülözhetetlen a továbbhaladáshoz. Addig a motor helyét sem tudjuk teljesen pontosan meghatározni. Ehhez persze a rengeteg gondokiodáson kívül sokat kell rohangálni az esztergályos(ok)hoz is. Kritikus része a jó futóműnek a forgáspontok helyes és pontos meghatározása. Onnan "csak" csövekkel, lemezekkel kell összevarrni az elejét, a maradék rengeteg lukat meg belemezelni.

Littlerock 2011.12.27. 10:39:14

Alakul ez a hangyász... már elé lehet kötni a lovat, ahogy látom...

Littlerock 2011.12.27. 10:50:39

na jó, csak gonoszkodtam... remélem összeáll a gép

mv3 2011.12.27. 14:22:56

@Nínó Karotta:

Köszönöm szépen (pont ezeket a postokat olvastam már, azt hittem volt még valami egyéb info). Ha jól értelmezem, most valami olyasmi a probléma, hogy konkrétan nincs meg az autó eleje, így a "levegőben" kellene meghatározni egy fix pontot, de most ugye nem lehet mihez beállni? Nézd el, ha nagyon laikusan fogalmaztam, ez abból adódik, hogy valóban nem értek hozzá :)
A kép alapján ötletelve, nem lenne értelme az autó alá ideiglenesen berakni egy lemezt, és azon -legalább 2 dimenzióban- rajzolni, tervezni? ( A szakértelmem hiánya amatőr kérdéseket szül :)

whale 2011.12.28. 07:20:54

@Garp: A szívó már biztos!:) A dízel még véleményes.:D

whale 2011.12.28. 07:42:17

@Nínó Karotta: Egy éve volt már kormányozható ásóláb. Akkor most mitnemértek?!?!

Addorjan_ 2011.12.30. 21:58:42

@mv3: A két külső-alsó 60x60-as zártszelvény pont a referencia miatt van felhegesztve. tökéletesen futnak egymással, párhozamosan az autó hosszával.
Még profibb lenne egy ún. nullás padra tenni az autót, ami tökéletesen vízszintes és lehet hozzá mérni, sőt akár az egész autót felvinni számítógépre, mert van mihez mérni. Így is vízszintes a kocsi, annyi hogy folyamatosan ellenőrizni kell, mert könnyen elmozdul.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.31. 20:57:50

@whale: Azt mitnemérted, hogy a kormányozható ásóláb korábbi koncepciója végül nem vált be. Az SX-csonkállványok szimpla átforgatása nem volt járható. Az irányítókarok áthegesztése még nem oldotta meg az utánfutás-problémát, és az arra rögtönzött megoldás már más bajokat vetett volna fel. Ráadásul az össze-vissza hegesztett öntvény nem egy életbiztosítás. Ki lehet bírni, és biztos vagyok benne, hogy a Laci jól is csinálta, de ha van tisztább megoldás - és lett - akkor inkább annak megyek neki.

BG

tiger1342 2012.01.02. 12:49:57

Hétfő van és nincs új Hangyász poszt... :(((

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.02. 16:10:23

@tiger1342: Hahó, a Hangyász Hétfő még 7 óra 50 percig biztosan tart. Nem késtem le semmiről. Nem is fogok!

tiger1342 2012.01.02. 16:29:46

Szorítok!! :)
Go Datsun, Go!!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.02. 20:33:25

@visszakettopadlogaz: Erre elfelejtettem válaszolni. Datsun az eredeti vázától, és az eredeti pályaversenyautót idéző elemeitől. Nissan meg minden egyes alkatrésze, csak újabb, ugyanabból a családfából. Vagy ahhoz való versenycucc. Mínusz a két csonkállvány.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.02. 20:49:41

@Nínó Karotta: koszonom a korrect valaszt, a kerdesem pikirt volt, termeszetessen azt akartam a kerdesemmel sugallni hogy eleg "bator" kezzel nyested vissza az alapokig e nemes datsun fa agait, talan azon a ponton is tul ahol mar a genetikai lancok bonyolult tekervenye elveszti a fajtajelleget es mint "templom-teri" keverekkutya mar maga sem tudja hogy a palota pincsi vonal avagy a bernathegyi jelleg dominal e erosebben :)

lezarva mai kepzavaros kommentemet annyit a vegere hogy sok sikert ( penzt, turelmet, kitarto feleseget, jo papot stb.. ) a projecthez, ha valami mutyur / bizbasz stb kell ami csak az usa ebayen van vagy csak ide postazzak akkor segitek ha kell.

p.s.:
a csonkaallvanyra ramerni es rahegeszteni/csavarozni/ragasztani/imadkozni ( em kivant resz torlendo ) az elejet az nem lesz semmi.....

whale 2012.01.03. 10:38:17

@Nínó Karotta: Értem, köszönöm. Az új koncepciót a driftgarázs nem vállalta már, vagy te nem akartad, hogy ott folytatódjon a saga?