A Hangyász egy gyilkos állat - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

A Hangyász egy gyilkos állat

2010. október 22. 00:59 Nínó Karotta

A cím idézet C. G. Jung: A termeszek töredezett tudatalattija című munkájából, és egyben a legutóbbi látogatásom tökéletes összefoglalója. Hetek óta készülök kirakni ezt a videót a Hangyász aktuális állásáról, csak nem jutottam oda a munkától. És persze az álmodozástól, hogy milyen kapitálisan súlyos, kegyetlen odavágás lesz, ha elkészül.

No, akárhogy is: az áldott Leslie behegesztette a hátsó futóművet, és nem csak úgy odadobta ám, hanem gyönyörűen összehozta a gyári hossztartókkal, és szépen besüllyesztette, hogy a rövid rugóstagokkal is korrekt legyen a geometriánk berugózáskor.

Így néz ki most, őrület:

 

A számok megmozdítottak pár régi emléket bennem, és turkálni kezdtem. És tényleg: a Hangyász méretei centire megegyeznek az aktuális Porsche 911 GT3-mal. Az SX futóművel és a 9"-es felnikkel épp olyan széles, a kicsit nyújtott tengelytávja majdnem ugyanannyi, épp csak 6 centivel még alacsonyabb, és negyed tonnával könnyebb. Megőrülök, úgy be vagyok sózva. Esténként Leslie egy korábbi kommentjét szoktam bizakodón felidézni, miszerint:

"A kocsi halad, készül és készen is lesz, […] tavasszal ez a kocsi pályán lesz."

Ámen.

Elhiszem, Leslie elképesztő sebességű munkavégzésre képes, ha valami felpiszkálja. Miközben a Hangyász ott hever kiterítve a boncasztalon, a driftgarage-ban 3 nap alatt összedobtak egy elég ütőképes Sierrát a műhely sarkaiból összekotort 200SX-alkatrészekből.

(az a ronda ferde dolog ott a forgatóállvány tengelyét tartó rúd, nem az autó része)

És egy súlyos célkitűzés a végére: akkor vagyunk ügyesek, ha 2011 folyamán a Hangyász 2:05-ös időt fut a Hungaroringen. Eredetileg 2 perc alattit akartam írni, de miután ránéztem a timeattack.hu örökranglistájára, visszaszálltam a földre. Hű, nagyon remélem, hogy nem fog egy fél ország ordítva röhögni rajtam ezért egy év múlva, de kitűzött cél nélkül nincs fejlődés.

Összeszorított farpofákkal, előre.

És ismét köszönet Tihanyi Róbertnek a csodás kölcsön hegesztő-plazmavágóért, néhány (múló) percre ismét az anyagon uralkodó istennek érezhettem magam (tévesen).

123 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

f0CuS 2010.10.22. 19:14:42

Azt a hátsó sárvédőívet sok széria autó megirigyelhetné! :)
Remélem nemsokára készen lesz már a remekmű !

gnme 2010.10.22. 19:19:18

Az ipari az igazi.

Ipari pornó (nem sírnak ha fáj)
Ipari hordó (1000 liter, bele van ütve 1773)
Iparosok zenéje

www.youtube.com/watch?v=ll4yAKShAq4

bardocz 2010.10.22. 19:22:59

@Nínó Karotta:
Vétek lenne ezzel rallyn indulni szerintem.
B-csoportos rx7-es sem volt egy nagy siker, ezek pályára valók.

todie2d 2010.10.22. 19:29:28

@Nínó Karotta:

1:Rakjatok bele ket ulest es anyu majd mondja, hogy merre menj:)
2:Szakagilag meg csak beferne valahova, ha a hayabusa motoros trabant is befert.

Magnat 2010.10.22. 19:31:21

Felét sem értem, h mit hova és miért, de qmva jó :-)

tattoo1 2010.10.22. 19:48:58

tényleg csináljatok már vmit a videókkal....az indavideo egy fos...elnézést a hypercracker-ektől akiknek 65gbyte-os internetük van....

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 19:50:13

@ziza133: És még az is semmi ahhoz képest, amennyivel Farkas Bertalan tért vissza az atmoszférába.

Dudva Joe 2010.10.22. 19:51:00

a zindavideo egy sz@r.
már bocsánat...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.22. 19:51:37

Örülök neki, hogy ennyi Sierra alkatrész kerül be!:))
Az egészben az tetszik a legjobban, hogy ha a kocsi valóban menni fog tavasszal, azt igen jó eséllyel még alapozószürkén teszi -és az kegyetlenebb lesz Kegyetlen Karlnál is!

dóm 2010.10.22. 19:54:18

Hoppá

Tetszik, hogy nem "hülyegyerekautó" lesz itt összehozva, hanem profi cucc, bár azt hiszem a fehér Datsun limuzin utánez kiderült. Az a kocsi eszméletlen jól sikerült, gondolom jól szolgálja jelenlegi gazdáját. Visszatérve a Z-re, látszik, hogy a "mester" nem először lát ilyet, a ford alkatrészből, illetve a bmw-hez való viszonyításból is. A hátsó szélesítés gyári, vagy egyedileg legyártott darab? Nagyon szépen kijön tőle az ív, valamint egész testes lesz tőle a fara. Sok türelmet és kitartást kívánok hozzá.

gnme 2010.10.22. 19:57:10

Nínó Karotta a megtestesült I S T E N újra közöttünk!

Nyomassátok a témát Gábor!

UH, penetrálás kell a varratok után? Dobjál (be valamit) mélt, Csíknál az eléhetőségem.

e örö ebódottá e ipari E M B E R (!)

www.youtube.com/watch?v=KYzhrPeiloQ

olvadóó's cso'kki
ropogóó's cso'kki
celofánóó's cso'kki
moggyoróó's csokk'i

:||

F. Fred Palakon 2010.10.22. 19:57:43

Nagyon botond a gép, Karotta! Vigyorogtam a videó alatt hatezerrel.

lone 2010.10.22. 20:03:26

ÁÁ, tök jó meg minden, csak kb fél óra küszködés után bírtam megnézni a videó felét, aztán feladtam...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 20:08:43

@gnme: Ne hozzon zavarba, fiatalember.
A varratvizsgálati lehetőséggel köszönettel élnénk a végén, abból baj még sose volt, pláne, hogy az egyik versenylengőkarnál bennem fel is ébredt a gyanú, arról végképp jó lenne tudni valamit. Ha most hirtelen mondanom kéne valamit, amit nem szeretnék, az egy hátsó lengőkartörés a Mansell-kanyarban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.22. 20:08:44

Király lesz ez!

Mindig is csodáltam azok az embereket, akik úgy raknak össze, szednek szét autókat, mintha legóznának.

Minden elismerésem!!!!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 20:11:13

@lone: Bocsánat, ez alighanem a nagyobbacska felbontás bűne. 720-as videó, pauzáld le, és várd meg, amíg előtölt pár prcig, aztán jó lesz.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 20:13:49

@dóm: Minden szélesítés egyedi, magyar szakemeberek pompás munkája.

Ihatebullshit 2010.10.22. 20:16:54

2.05? Erősnek tűnik...

Ihatebullshit 2010.10.22. 20:27:31

erős tűzben edzik a vasat...

gnme 2010.10.22. 20:29:06

@Nínó Karotta: hozzad a gépet!

Akkor .. tudod hol találsz. :-)

Marci várja Nobit! :-)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 20:37:54

@=Daniken=: Leslie nem olyan, csak az egyik balul sikerült időpontegyeztetési anekdotánk szakította fel Róbert régi sebeit.

s4tch 2010.10.22. 21:08:26

A Corollával mennyit sikerült menni?

Gico 2010.10.22. 21:13:50

ÁÁÁÁllat! A vicc az lenne, ha letaszítaná a Radicalt a trónról:D

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.22. 21:17:29

Azanyátokat, ez durva lesz. :-] Bár most még ilyen félkész leves állapotában van, ami nekem laikusnak zavaros, de a végeredmény finom lesz az biztos... A sárvédőív is nagyon jó munka, remélem nem is volt olcsó, nem szabadna. :)

Zsolti888 2010.10.22. 21:17:48

De most komolyan... Megoldhat, hogy elviszel egy körre? :):D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.10.22. 21:28:02

Gábor!

Érdekelne, hogy milyen önsúly lenne az elképzelésetek.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 21:32:12

@s4tch: 2:22:51-et mentem a Hacsival a multkor, lesz rola poszt a jovo heten, ha sikerul.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.22. 21:37:21

@Zsolti888: persze.
@Asszeretnémondani: nehez megbecsulni. A gyari adata 1150 kg taja. Az uj motor nagyobb, de konnyufem, a regi ontottvas. A muanyag elemek konnyebbek, a cso nehezit. Meglatjuk. Egy tonna kereken szuper lenne.

Rocko- 2010.10.22. 21:46:19

@Nínó Karotta: azért látszott rajta, h ez fájó pont.

s4tch 2010.10.22. 21:49:56

@Nínó Karotta: az elég szép; 25 környékére saccoltam volna. Várom az írást.

A 2:05 tényleg elég ambíciózus. Csak úgy kézzel méregettük a minap a nyílt napon a nagyágyúkat, ennyit a GTR-ek, Porschék nem mentek. (Igaz, nyilván nem is hajtották őket határig.) Egy kalappal hozzá. Ha összejön a tonnás tömeg, az mondjuk sokat segíthet.

Egyébként a klasszik Z-k nálam viszik a prímet. Láttam-hallottam-szagoltam Ádámét (amit te is megírtál itt), valami olyasmi lehet az autós nirvána. Respekt, hogy a sajátodba beleflexeltél, másnak eszébe sem jutott volna.

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.10.22. 21:53:14

nagy királyság ez a Hangyász, gratula hozzá és az ügyeskezű mesterhez :)

konti10 (törölt) 2010.10.22. 22:10:37

egy rendes sofőrrel, akár futhat ennyit is. no de a menyasszonyt kölcsönadni?

bardocz 2010.10.22. 22:17:52

@konti10: Hacsis videót látva Karotta simán rendes sofőr, meglesz az, hajrá!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.10.22. 22:23:25

Gyorsasági szakág H/F csoportba nagyjából jónak tűnik (Nissanos alkatrészekből, szóval a fordos motyók nem passzolnak). Egyébként a gyorsasági szakágat meggondolnám a helyedben: egységnyi pénzért a legtöbb éles kört lehet menni. (Jó, a homológ bél meg, meg a rendes gumi drágább, mint a lejárt, illetve az E-jelű...) Historicba szerintem nem férne bele.

jürgen baromartz 2010.10.22. 22:29:57

initial D póló, jól van látva?

gnme 2010.10.22. 22:30:44

@Nínó Karotta: miből lesz a csövezés? Csomóponti /párna-lemezekkel lesz megoldva vagy "s" anyagokkal minden mindenhez odahegesztve?

zol! (törölt) 2010.10.22. 22:32:36

szép autó, jó autó :)

O.P.Z 2010.10.22. 22:34:52

mókány kis verda lesz ez ! ;) ejj de csibész az a futómű ! klassz ! gratula ! sok kitartást! megfogja hálálni! a most befektetett energia megtérül !

ommm 2010.10.22. 22:37:15

@Nínó Karotta: Minden a gumikon múlik. :D De pofás, van neki terpesztése.
Jövőre indulnánk az egyik, itt is jelen lévő, Kopasszal egy ralisprinten, mondjuk oda beférne sok minden (gondolok itt főleg a Hacsira) ár jú intresztid?

ommm 2010.10.22. 22:38:31

@s4tch: 2:10-et megy slickeken a nem egész 300 lóerős NSX. A kettőnullaöt annyira nem elérhetetlen, egy jó futóművel pláne nem.

padregas 2010.10.22. 23:05:40

2:05... pedig titkon reméltem, hogy egyszer leelőzhetlek majd a ringen. sebaj, ha jövőre nekem megvan a 2:25, én is felnézek a nagyokhoz, aztán megint kerülgethetsz...

mv3 2010.10.22. 23:42:33

A 2:05-ös idő kapcsán a következő kérdések merültek fel (milyen képzavar) bennem:
1.Mennyi a tervezett menetkész súlya a hangyásznak és ehhez milyen LE és nyomaték fog tárulni?
2. Ez a kérdés téma volt már, így elnézést, hogy felvetem: akkor ez a gép inkább pálya autó lesz, mint drift célgép? (Egy régebbi postodból dereng, hogy szó volt ennek kapcsán talán a súlypontról)

Hajrá és további jó munkát!

Gomulka Béla 2010.10.23. 00:02:12

Egyáltalán nem biztos, hogy a Nysa tengeytávja és szélessége pont megegyezik a GT 3-éval, de nagyon jól esne ha úgy volna. Rámutatna tudniillik ara a tényre, hogy a GT 3-at másért is tisztelju"k. Továbbá arra, hogy, áperté, a GT 3-ban rossz helyen van a motor. Bár, ha a driftro"l van szó, nem biztos. Az ugyanis, amennyire én tudom, pont arról szól, hogy az autó nem arra megy, amerre kéne neki.
(Hogy is mondta Piszkos Fred a herceg esku"vo"jén? Micsoda marhaság!)

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.10.23. 00:06:18

inkább élményautó pályára. emiatt volt fontos a hátsó futómű alapmagassága, mivel driftben nem probléma a negatív szögállású lengőkar. TA (timeattack) esetén azonban már igen.
ugyanezen okból nem végleges az első futómű, sőt a kormányzásban is egy olyan megoldáson gondolkodom, hogy kis módosítással tudjon a kocsi pályázni (pozitív ackermann szög, kis elfordulás) vagy driftelni (0 vagy negatív ackermann, nagy elfordulás)
a 3 napos sierrában egy "durva" tesztverzió van, remélem mihamarabb meggyőzök egy futóművest hogy órákig játszhassak egy padon a méricskélés és finomítás végett.

mv3 2010.10.23. 00:31:20

Leslie, köszönöm a választ! Ez így elég remekül hangzik, mert ha jól értelmezem, mindkét lehetőség ott lesz az autóban.
Az erő és egy vízmérték legyen veletek!:o)

Még mindig ezt a 2:05-öt emésztgeti a kis szervezetem. Nézve a timeattack listáját nagyon kemény terv, de pont ezért szép.
2:00 alatt csak egy srác van, de simán lehet, hogy az ő autója a jövőből jött:o)

Hexer 2010.10.23. 00:35:46

Azert a Nissan anyira nem nezte be a dolgokat hogy elsokerekes ford csonkalvanyra kelljen cserelni...

bardocz 2010.10.23. 00:42:27

@Hexer: Feltűnt-e, hogy a futómű teljesen át van alakítva?:D

Fox888 2010.10.23. 00:54:38

Eszméletlen jó lesz! Minden tiszteletem. Hány ló is lesz ezzel a motorral?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:13:27

@s4tch: Lesz kép is, videó is és telemetria is. Jó lesz.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:16:42

@B. Capelluti: Homológ béllel nem lesz gond, majd meglátjuk, mit engednek a szabályok. Igazából elsősorban az érdekel, hogy jó autó legyen belőle, nem bánom, ha a stopperórán kívül más ellenfele sose lesz. Tanulni és szórakozni van, nem pezsgőzni.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:18:08

@gnme: Ezt bízzuk Leslie-re, ebben még nem fogalalnék állást.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:19:41

@ommm: Volt már ilyen terv TéZé kollégával is, aztán elvitte az ördög. De új év, újk ralisprint. Meglátjuk. De azt remélem, hogy jövőre már a Hangyászé lesz a főszerep.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:21:43

@padregas: Az a titkos terv, hogy a Hacsival is be kéne férni 2:20 alá. Nem lehetetlen, a 2:22:51 sem volt makulátlan kör, és még mindig botrányos a futómű. Van hol optimalizálgatni. Majd kifejtem, ha kiposztolom a videót meg a logot.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:25:01

@Hexer: A Nissan nem nézett be semmit, de akkor egy másik motor volt benne, másik kormányművel, más rugóstagokkal, más fékekkel, máshol a térben, és 35 évvel arrébb az időben.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 01:35:05

@Fox888: A VQ35DE gyári adata 286 és 305 ló között változik, évjárat és célország szerint. Mivel ez egy bontott motor, a valós teljesítményét az összerakás után a mérőpad mondja majd meg. Tuning egyelőre nem lesz, leszámítva egy egyedi kipufogórendszert, egy könnyebb lendkereket és egy-két jelentéktelen aróságot. Aztán ha kinövöm, majd gondolkodunk.

Spiritmonger 2010.10.23. 03:47:22

@Nínó Karotta: az a motor van rönókban is 235 lóerővel, de az biztos, hogy a világ legjobb V6 benzinmotorja
nem eszik sokat, a világból kimegy, jóindulatú, halk, lehet pörgetni
ellenben az olajra kényes, optimális a W5-50 körüli olaj
nekem amerikai maximám van, abban ez a motor 255 lóerős, de olyan frankó, hogy csak na
sok sikert a géphez, már csak egy jó torsenes összkerék kell bele, pályára s nagyon jó az, legalábbis a dtm fénykorában az volt

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.23. 05:37:47

Szeretnénk már látni azt a 2:05-t! Azért, mert jóóó lesz a gép, meg mert akkor már nem lesz ilyen rohadt hideg.

Hajrá!

tibidanny 2010.10.23. 07:08:48

semmi wmaxzsoltosodasi szurkapiszka?

HUNhatrix 2010.10.23. 07:38:51

Ez az a pont amikor az ember nehezen tudja elképzelni, hogy ebből a "roncsból" egyszer majd egy ütős kocsi lesz, de várjuk a végeredményt. A köridőre kíváncsi leszek. Elég szépen odavernétek a tömegnek annyi biztos. :D

UI: Jó az az "Initial D" póló! ;)

XJS · http://www.ae86.hu 2010.10.23. 09:58:00

Zsir lesz. 2.05 meglehet, ha lesz rendes geometria meg popec gumi. En minden ackermann trukkozes helyett sokkal inkabb a dinamikus doles kerdeskort modelleznem, az a hatso lengokar nyugvoallapot korantsem annyira biztato, mint elhangzik, elol meg, hajjaj. Es amig nincs meg a pontos contact patch, addig metszespontokat is felesleges szamolgatni, imho.

PS.1:(A "rendes sofor" beszolasok miatt tenyleg erdemes lenne mar a hacsi osszehegedo fekjeirol egy melyelemzos videot benyomni :) Esetleg az euroringes tapasztalatokat is megoszthatnad. :D

PS.2: Akinek szarul jon az indavideo, az nezzen korul a sajat hazatajan bongeszo verzio, flash verzio, stb, sima 4Mbites dsl-en is hasit mint atom, elotoltes nelkul 720p-ben.

zöldi 2010.10.23. 10:26:22

Apám, ez nagyobbat fog ütni, mint egy Raugh Welt Porsche. Nagyon várom a további épülést. Mondjuk a végét nem, mert akkor mit olvasunk ? :D

Rocko- 2010.10.23. 10:50:55

@ommm: Pók vs. Hangyász?
hmmm, állati futam! tetszik!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.23. 11:00:34

én majd akkor bírálom el, majd ha már kész (:

ommm 2010.10.23. 11:23:03

@Nínó Karotta: Jobban várom, mint te magad :)

ommm 2010.10.23. 11:25:04

@Rocko-: Leaglább három kategória választja el őket, de a cél az közös. Nem hinném, hogy értelme lenne bárminemű összehasonlitásnak :)

donphobos 2010.10.23. 11:41:13

Ha ez egyszer elkészül akkor állat lesz. Nagyon kíváncsi vagyok, de gondolom 100x kevésbé mint Karotta maga. Mindig örömmel nézem a jelentéseket a kocsiról, ilyenkor kicsit én is álmodozom persze.

Jó!

=Daniken= 2010.10.23. 12:39:13

@Nínó Karotta: én is pont így gondoltam:-)

Robi akkor ne rinyáljon annyit, pláne ha Leslie nem az ő szerelője:-)

csak erre gondoltam:-)

gratula!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.23. 13:35:54

@=Daniken=: Winkli cikke a jelenséggel foglalkozott. Legnagyobb részt a saját rossz élményeit dologozta fel, másodsorban merített a kollégák és a nép közös megfigyeléseiből. Én maradéktalanul bízom a Laciban, különben nem a Driftgarage-ban állna Hangyász.

jürgen baromartz 2010.10.23. 13:41:12

jut eszembe, egyszer olvstam, hogy őrült lengyelek hacsiroku alá dobtak s13-as hátsó futóművet. a mitsubishi turbómotorral gyilkos kombó lehet...

itt is van:

www.racingforum.pl/AEvo86-powered-by-TOYOTA-MARKI-ERA-VTG-JDL-t65517.html

trizul 2010.10.23. 13:45:18

a Hayashi felnikkel van már vmi elképzelés, vagy gyári polír /fekete lesz?
az autó festése milyen lesz?
tudom hogy nagyon korai kérdések, de azért kíváncsi. :D

s4tch 2010.10.23. 15:07:42

@ommm: mondasz valamit, az NSX ehhez képest - ha tényleg tonna körül marad - egy nehéz dög. No majd látjuk, engem is nagyon érdekel, mit sikerül kihozni a kedvenc típusomból nem kimondottan ortodox módszerekkel.

Ezt meg már nyilván láttátok, emlékeztetőül:
speedhunters.com/archive/2009/11/04/car-feature-gt-gt-that-240z.aspx
Bámulatos.

w a s d 2010.10.23. 17:31:21

@Rocko-: Ha nem nézem, hogy a "Pók vs. Hangyász"- nak mi a mögöttes tartalma, akkor azt mondanám, ez valami zs- kat. film címe.:D

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.10.23. 18:49:49

@Hexer: hátsókerekes fordra, de ezek szerint nem értetted meg a magyarázatot sem.

Rocko- 2010.10.24. 02:09:08

@ommm: ha eljut egyszer mindkét projekt, akkor próbáljátok ki azért!
just for fun.

@F/: :D

Hexer 2010.10.24. 13:02:05

@Nínó Karotta: En sem a Z csonkalvanyara gondoltam hanem az sx-re, amihez rendelted feltehetoen a rugostagot es a lengokart. Ere lehet nagy feket meg ami kell rapakolni.

@Laslie_: a talaj dofezi pontot az felso es also forgaspont adja meg (nem a telo meghoszabitasa), azaz a telo teteje es az also gombcsuklo (most G-szem), ennek fugvenyebe kell nezni a kerekagy kozeppontjanak helyzetet es a kerek talajjal erintkezo kozeppontjat.
Ennek meg fugvenye az utanfutas merteke mert ez hatarozza meg az idealis poziciojat.
Az ackerman kialakitasa meg mas palya auton mint driften, ez meg palyara keszul.

Utanfutast kb 7-9 fok kozott, kerekdolest meg 2-3.5 fok koze kell beloni es utanna nezegetni mi merre legyen. Persze ez nagyban gumifuggo igy elobb a gumit kell kitalani hogy mivel mesz..mert nem mindegy hogy palyagumi xx falvastagsaggal vagy utcai slick.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.24. 17:28:17

Nekem, mint lelkes laikusnak ez még elég kuszának tűnik. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen itt kivágom-oda behegesztem típusú autóépítésnél úgy fog állni a futómű, ahogy annak kell. Vagy majd mérőpadon annyit lehet állítgatni, hogy az esetleges elcsúszott geometriát is lehet korrigálni? Mert gondolom nem számítógéppel lett tervezve és szemmel láthatóan nem robotok hegesztik helyére a futóművet. :) Ha ez kész lesz és tényleg olyan lesz, mint amit szerettetek volna, akkor nagyon mélyen megemelem a kalapom. ;)

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.10.24. 20:30:08

@Hexer: igen, emiatt nem jó a nissan csonkállvány mert a döfési pont a rollcenter elé esik, nem mögé. mobilnetről meg sem próbálom visszanézni az indanetes videót, de ha nem így mondtam, elnézést.

Veight 2010.10.24. 20:53:42

Mostanában magam is eljátszom a gondolattal, hogy milyen jó volna ki-kijárni a ringekre évi pár alkalommal és odacsapni egyet a kanyaroknak. A hungária- körúti 130m-es odalépésekből kinőttem, és a környezetem is jobban félem már.

De,hát kinek van most pénze egy buliautó fenntartására, szervizelésére, vizsgáztatására?
Felteszem a hatalmas Anteater rendes, rendszámos, lábonfutó főemlős lesz. Milyen költségekkel kalkulálsz? Mondjuk per hó?

Mi lesz a mostani driftervas sorsa?

Van valami "racecar for dummies" kiadás, amiből okosodni lehet, hogy mit-hogyan érdemes? Mert izzón kívül még csak kereket cserélem az autómon.

Hajrá, aztán egyenesen keresztbe!

Hexer 2010.10.24. 23:40:35

@Leslie_: a rollcenter-nek semmi koze a dofesponthoz, vagy ahogy te irod a "dofespont egyeneshez". A rollcentert a teleszkop teteje, elobb emlitett ket forgaspont osszekoto egyenes, lengokat ket bekotesi pontja (nem a lengokar helyzete) es a kerek talajjal erintkezo kozeppontaj hatarozza meg. A roll center csak az auto hosszanti tengelyen mukodik es mukodese, ertelme hasonlit a stabilizatorhoz.

Ezt leszamitva meg a kerekagy pozicioja az also es felso forgaspontot osszekoto egyenestol vagy elore vagy hatra van eltolva, mert igy biztositjak hogy mikor kormanyzik az ember kiemeli az elejet es ezzel is elosegitik a viszatekeredest, ennek feltetele hogy legyen utanfutas.

Elsokerekes regebbi tipusu autoknal nem volt utanfutas es a kerekagy pont kozepre volt berakva hogy ne befolyasoljon semmit. Az ujjaknal mar adnak par fok utanfutast.

gonosz999 2010.10.25. 19:54:26

Ez egyre jobb lesz a gépállat milyen formában lesztek láthatóak vagy hallhatóak?

Addorjan_ 2010.10.26. 08:02:15

2:05 tényleg nagyon erős idő lenne, 4 jó gumival akár elképzelhető is. De ezt a kocsit egész máshogy kell majd vezetni, mint a hacsit, néhol más íveket is kell használni.
Én is akarok jövőre menni nyílt napozni, majd közdhetünk :)

SR8-as radical a le mans series-en 1:45-ös időket ment.

Addorjan_ 2010.10.26. 08:26:42

A gátló alsó helyzete nem befolyásolja a döfési pontot :)
Az elsőkerekes ford csonkállványa nagyon kicsi utánfutással és csapszegdőlésel készül, nem tenném hátsókerekes, pályázós autóba.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.10.26. 23:10:02

@Addorjan_: Még jó, hogy küzdhetünk. Na, és most, hogy ilyen szép szakmai vita bontakozott ki, ki mit ajánl?

Veight 2010.10.29. 18:04:49

Mé' nem jó a zártszelvény? :D

Veight 2010.11.01. 20:46:53

Most nézem csak.....www.racingsystem.hu/hu/szolgaltatasok/versenyzoiskola/ 2002es növendékei között fel vagy sorolva! Pedig az első TC adásoknál nem sok köze volt a pályaautózáshoz a műsornak....megtudhatnánk mi is volt ez, hogy is volt ez?

Sam8888 2010.11.02. 18:53:17

@Spiritmonger:
4x4 pályára? Fölösleges súly...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.11.07. 11:25:11

@Veight: Akkor még nem is volt TCTV. Szörnyű élmény volt (nem az isi hibájából), mostanra hevertem ki, majd egyszer tán kiblogolom.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.11.07. 11:51:34

@Veight: Ahogy írtam már többször, a Hangyász majdnem biztosan rendszám nélküli pályaautó lesz.

Veight 2010.11.07. 20:14:57

@Nínó Karotta: Woow. Sosem gondoltam volna, hogy gumifüst és benzingőz egyveleg lehet számodra borzalmas élmény, kíváncsi vagyok majd az okokra.

@Nínó Karotta: Igen, tudom, hogy többször jelezted ezt, de azt is tudom, hogy szoktálvolt a Hungaroringi nyílt napokon furikázni. Ott pedig (legjobb tudomásom szerint) nem lehet rendszám nélkül megjelenni. Esetleg kihagyod ezek után a HUN GP-t?

RWD 2010.11.11. 20:16:13

Nem lehet nyílt napon rendszám nélkül felmenni? Biztos ez?

RWD 2010.11.11. 20:21:59

@Veight: 2005-ben meg ott volt Ciff:)

Veight 2010.11.11. 21:12:44

A racing systems egy héttel ezelőtti levele:
"Az Autós Nyílt Napon csak érvényes forgalmi engedéllyel és biztosítással rendelkező gépjárművel lehet részt venni."

Veight 2010.11.11. 21:14:55

@RWD: Ohh, tényleg. Vajon Ő is ilyen érzésekkel távozott?