Okoskodás: V6 a sor6 ellen - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Okoskodás: V6 a sor6 ellen

2010. május 16. 23:33 Nínó Karotta

Csütörtökön felpakoltuk a csonkolt orrú hangyászt a trélerre, és elvittük Karihoz, kibekkelni az időt, amíg fogadni tudja a húzatópados bácsi. Nem sok kedvem van egy olyan szakemberhez, aki a nulladik napon megszívat, de Kari esküszik rá, hogy a lézeres padja és a szemmértéke is mikrométeres. Ráadásul a műhelye közel van a Z jelenlegi odvához, és haladni akarok, nem őrjöngeni. Majd referálok, ha már ott tartunk.

Közben intézem a motort. Nincs többé titok, egy VQ35DE érkezik kisvártatva Angliából. Ez a 350Z - meg egy rakás másik Nissan, beleértve az amerikai Maximát és az itteni Muranót és Infiniti FX35-öt 3,5 literes V6-osa.

Jéhéézus, miéért? – kérdezi most, aki ért a drift-versenyautókhoz.

Miért elsózni egy millió hőskölteményben megénekelt nagyszerűségű, gyönyörűen forgó és atom erős turbómotort, ami ráadásul korhű méretű és felépítésű? (Merthogy az eladott RB25DET majdnem annyi köbcenti mint az eredeti L26, és szintén sor6)

Nos, két okból. Az első és legfontosabb az, hogy nem akarok turbómotort a Z-be. A későbbi ZX-ekből volt turbó, de a Z-ben hülyén veszi ki magát. Egy 69-ben debütáló autó ne prüszköljön nekem gázelvételnél.

A másik az, hogy a Hangyász nem driftautó lesz, hanem általános pályaautó. Így belefér, hogy veszni hagyjam azt a 100-200 Nm-t, amivel nyomatékosabb az RB, hogy cserébe megnyerjem az orrközépmotoros felépítést. A tömpe kis VQ35 ugyanis úgy beül az első tengelyvonal mögé, hogy igazából kettő is beférne a Z orrába egymás mögött.

Súlyeloszlás és tömegkoncentráció szempontjából is jobban járok így. Egy autó annál gyorsabb és fordulékonyabb, minél inkább a közepe felé vannak tolva benne a nehéz dolgok. Hát most úgy lesz. Majd megpróbálom lemérni, hogy mennyire, ha sikerül. (Ha valakinek van tudomása 4-kerék mérlegről, rögtön szóljon).

Driftre nem ez lenne a legfaszább megoldás, ott ugyanis az irányváltások alkalmával - amikor átdobja az ember az egyik irányú csúszásból az autót a másikba - olyankor a perdület középpontja az első tengely, afölött vált irányt a kasztni. Ilyenkor az a legjobb, ha a nagy tömegek a perdület középpontjában vannak, mert úgy lendülnek ki a legkevésbé, azaz itt a hátrébb hozott tömegközéppont egy egész hangyányit árt is, elvben. De ez nem érdekel, ismét több okból:
1: nem a Datsunnal kell D1-et nyerni.
2: amit elveszít az ember a terhelésváltásnál, azt megnyeri szimpla kanyarsebességben és befordulásban, robot legyen a talpán, aki kiszámolja, hogy melyik dolog nyom többet a latban.

Köszönöm a figyelmet, viszlát holnap.

Címkék: motor 260z okoskodás
123 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Adrian Mole 2010.05.17. 23:47:56

@Nínó Karotta:
Épp ezt írtam Sopánkának, csak nem volt iróniaméter mellette.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.18. 07:33:45

@Nínó Karotta: És az amerikai recept nem játszik? Tudod, amelyik úgy kezdődik, hogy: végy egy V8-at. :)

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.05.18. 09:05:15

bár igényel némi plusz utánajárást a dolog, valóban a legjobb választás a VQ ebbe a kocsiba. a support hatalmas, a lóerők fejlesztése adott még szívóban is, így az autó csukott géptetővel teljesen korhű marad hangra is, és ez bizony érthetően fontos kritériuma az építésnek.
a tervek szerint majdnem olyan beteg elképzelés, mint az mk2es escortom :)

ommm 2010.05.18. 11:21:37

@TóthZé: Sírni fogsz gecó :))

mv3 2010.05.18. 11:38:28

Bakker, mindig melep, micsoda kiállása van ennek az autónak! Úgy ül a tréleren, mint vágta közben betyár a lován. Sobri Jóska csak úgy börgetné vele az avart a Bakonyban:o))

HUNTheDon 2010.05.18. 14:41:20

@Nínó Karotta Háát nem tudom melyik lenne számodra a jobb megoldás, de mivel Te sem, ezért nagyon nem érzem magam hülyének. :D

Régebben említetted, hogy a datsunt csak hobbiautónak szánod. A hobbi pedig nálam a pure just4fun-t jelenti. Nálam egy sorhatnál nagyobbat csak az audi sor5turbója ad. :) Egy V6 mellett nyilván megannyi észérv áll, de én hasonló helyzetben a soros mellett döntenék. Nehezebb vezetni, de kihívás nélkül megunnád hamar.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.18. 14:52:52

A kerék nagyon durva! Milyenre lesz festve?

@ommm: Én mán rínék gecó, de még a pincémben vannak a kerekeid:)))

Wonder Deer Hunter 2010.05.18. 14:54:04

@Nínó Karotta: A képek nagyon Mad Max-ek! :-)

És mecsoda terpesztése van... minnegy fedezőmén!

Kár, hogy nem utcán fogja csinálni a port, ott lehetne integetni! :-)

Azért Hajrá! És sok videót is kérünk!

Halálos_fogkefe 2010.05.18. 14:54:22

Nem igazán értem. Nem akarsz annyira versenyautót faragni belőle hogy a sorhatos turbót vedd meg, mert nem kor- és márkahű, pedig gyorsabb lenne (tömegközéppont ide vagy oda). De V6-ot teszel bele ami gyengébb, ugyanúgy nem való bele mint a turbó, de jobb a súlyelosztás. Valahogy úgy érzem hogy nem akarsz igazából se a korhűség (retro ha jobban tetszik) felé, se a versenyautó felé eltolódni. Valahol középen kavarog ez a V6 - ettől függetlenül biztos vagyok benne hogy briliáns lehet - ami sehogy se való bele.

Félreértés ne essék, nagyon fasza verda lesz ha elkészül, még ha egy háromhengeres pöcsköszörű is kerülne bele :)

sunblind 2010.05.18. 14:58:15

jódöntés. amúgy a vékúharmincötdée hangjától tömeges spontán géptetőreverés alakulhat ki.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.18. 15:14:37

@Asszeretnémondani: Meséjjetek, gecók, miről maradtam le?

@Nínó Karotta: Így, a szélesítések nélkül, nagyon viccesen mutatnak a kerekeid a kocsin. Nagyon irigy leszek, azt már látom.

karlmann 2010.05.18. 15:14:58

@ChPh:

Egyrészt ahogy már néhányan megemlítették marketing, másrészt az BMW-k esetében a sorhat úgy rá van tolva a tűzfalra, ahogy csak lehet, meg le is van engedve minden másnál jobban. Azt se felejtsd el, hogy a fejlesztések egymásra épülnek már évtizedek óta a BMW-nél, no meg náluk tradicionálisabb autógyár nemigen van. Az E60-ban pl. ugyanolyan a fék szervo olajtartálya, mint a '80-as évekbeli modelleken.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.18. 15:20:21

És leszen neki rendszáma? Már csak itt a motor ki-be kérdés kapcsán vetődött fel bennem... Vagy pályaautóra nem kell?

dirige 2010.05.18. 15:23:16

A felvezetőben szó van néhány mázsa rozsdáról. Hol van? Asszem, nem ugyanazt értjük néhány mázsa rozsda alatt. Szívesen küldök képet homokfúvás utáni állapotról, nem egy autóról. Ez egy "0"-kilométeres vas, amit kicsit összekarcoltak, hogy jobban mutasson! Csalááááás!!!...:-)

DonVincenzo 2010.05.18. 15:27:02

Tengelyterhelés-mérésről hirtelen az NKH (volt KPM) jutott eszembe. Nem lehet velük/náluk megszervezni?

kismber 2010.05.18. 15:28:10

rakj bele 1,2es HTP motort homasitas kipufogoveggel

vicc volt.

szerintem sor6 megbizhatobb mint a V6, de ez csak az en velemenyem, amit sajat es cimboram autojara alapozok. nekem 210ezer km (bmw E32 730i) , neki 320ezer van benne (bmw E34 535i), a motor meg nem volt megbontva sose.

de persze lehet hogy ez csak szubjektiv velemeny

ChPh 2010.05.18. 15:31:19

@karlmann: köszi, tudom, hogy mennyire bent van, sor6om van, csak érdekelt, hogy miért inkább V6...
A tradícióval is többnyire egyetértek (ugye szentségtörés az eljövendő elsőkerekes bömbi)

TóthZé 2010.05.18. 15:31:55

@Asszeretnémondani: Na, Tiéd legalább megy, nem úgy mint a Gecóé. :) Hétvégén, hétfőn HRing nyílt nap (www.racingsystem.hu/hu/hirek/aktualis/), jössz? Mi megyünk. Szombaton meg Tökölön MDSZ driftedzés, az is esélyes, bár nekem melóm lesz..

TóthZé 2010.05.18. 15:33:27

@streetsta: Te nem tudsz a Lengyelről? :D

Zorgo 2010.05.18. 15:34:34

Szép nagy,szopós project!:)

ChPh 2010.05.18. 15:41:06

@TóthZé: nem csak ő nem tud, pletykálhatnál :D

1ns 2010.05.18. 15:41:24

Számomra a V6 és a sor6 között annyi a különbség, (tapasztalaton alapulva) hogy a sor6 az két hengerrel több mint egy négyhengeres, V6 pedig két hengerrel kevesebb mint a V8. :)

_Tomiby 2010.05.18. 15:41:37

Az újfajta motorokkal az a baj, hogy szinte minden esetben írható ecu kell hozzájuk, a gyári az elbonyolított indításgátló és egyébb canbus-os hülyeségek miatt nagyon ritkán használható egy régi bódéban.

ChPh 2010.05.18. 15:43:12

@1ns: kettővel több, egy V4-nél? ;D

Sopánka76 2010.05.18. 15:56:31

V6 vagy sorhat, mindkettőt imádom!
Ha már nem sor4 (vagy kevesebb), akkor már nagyon rossz nem lehet!

nem kéne... 2010.05.18. 16:05:10

terpesztése, jolikám.
terpesztése.

nem kéne... 2010.05.18. 16:08:13

(Ha valakinek van tudomása 4-kerék mérlegről, rögtön szóljon)

szólok.
keresel egy általános műhelyt, ahol vizsgálnak lengéscsillapítót.
rágurulsz első tengellyel, mutatja a kerekenkénti talperőt, leolvasod, megjegyzed, felíros, bármi, ugyanez a hátsó tengellyel is.
terhelten, terheletlenül, ízlés szerint.

nem kéne... 2010.05.18. 16:11:38

@ChPh:
nézd meg, hol laknak azok a sorhatosok.
hátratolva, mint az állat.

szamok ember 2010.05.18. 16:19:15

Nem a Zsoltit, aki a Cougart berhelte, kellett volna inkább megbízni a melóval?

A gagyi plesztik lökhárítót ugye kidobod?

nem kéne... 2010.05.18. 16:23:03

@TóthZé:

de.
csak megfontoltan gondolkodik.
:))

mlacko 2010.05.18. 16:36:41

nem lesz abból probléma hogy a csavarodott kasztnira készültek az elemek?

nem kéne... 2010.05.18. 16:38:46

@mlacko:
csak a hátulja.
de az se reped el némi igazítástól, itt nem ötcentiket kell gondolni, még a centi is sok, ha egyáltalán van benne.

craker 2010.05.18. 17:16:12

zsír lesz ez a kocsi nagyon

XJS · http://www.ae86.hu 2010.05.18. 17:22:41

Karotta, hallgass a kozonsegre, tegyel bele bejemve sorhatot, de a csonkallvanyokat alakitsd mercedeszre, mer azok mar a haboru elott ugyanazt a korosztast hasznaltak, es naluknal hagyomanyhubb jurgent nem talalsz masikat, ezt garantalom. Es legyen am propeller vagy csillag az orran, mer egyebkent ez csak egy par mazsa rozsda marad, akarmit csinalsz. Kulonben is,, hogy jossz te ahhoz, hogy csak ugy egy fostalicska rizsraketa vehatot tegyel a gagyi plasztik lokharitod moge? Egy bugyborgo nyomorudas amcsi csucstechnika sokkal jobban illene a Hayashi Racingek karekterehez, ha kromozva lesznek, de ugye kromozva lesznek?!?! Es remelem a szelesiteseid is badogbol kalapalt VFTS stilusuak lesznek, csak a stil kedveert, meg hogy lesz abban a motorban hegyes tengely otvenes veberrel, mert kulonben nem er majd egy garast se, annyit sem fog menni mint egy rendes benhurcsavaros ezerkecske a libakergetos bojazoversenyen. Ja, es ha res lesz a tuzfalad es motorod kozott, komolytalan majom vagy.
Eszemfaszom megall.
:)

mennyi?husz! 2010.05.18. 17:30:04

En ugy gondolom pont a V6 az a motor amiben semmi de semmi "lelek" nincs. L4 az alap a V8 az V8 a V10/12-rol nem is beszelve es le lehet irni, hogy legandas sor6os motorok tobbek kozt bimmerekben. De a V6? Na ugye. Semmi extra.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.05.18. 17:35:23

Azért a sor 6 tripla karbi összeállításnál nincs szebb, fordulékonyság ide vagy oda :)
www.youtube.com/watch?v=JaVCGRNPdu8

Egyébként ez a motor 1 az 1-be így fog belemenni, vagy azért fel lesz piszkálva?

Pesti_Geronimo 2010.05.18. 17:35:33

Nem baj, a 3 literesre is lehet utólag turbo-t rakni, még nem csináltál akkora hülyeséget :)

GIjoe 2010.05.18. 17:35:56

Tok durva, Teged is a Lacko Tomi szallit? :)
En is mindig vele vitetem a vasat (most epp eleg gyakran sajnos). Lehet emlekszel ra -bar nem tuti- tomitsu-e volt regen, fekete Galant VR-4.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.05.18. 18:04:18

@Nínó Karotta: ne hallgass a sok okosra, hangyász + VQ35DE jó választás volt az :-)

nézd csak : www.youtube.com/watch?v=NLKnWrEa6LU&feature=related

M division 2010.05.18. 18:12:29

A hangyász stílusához szerintem jobban passzol a V6, de nem tudom megmagyarázni, hogy miért. :)

martong 2010.05.18. 18:24:12

@TóthZé: jól trükköztek, elvitték ot vizsgára, aztán meg motort cseréltek :)) Így lehet straight pipe + forgalmi - mert megkerüli a környezetvédelmi szabályokat :) ötletes

w a s d 2010.05.18. 18:48:03

@TóthZé:
Lengyel -> p125?

Vagy F Astra Classic?:D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.18. 18:50:50

@TóthZé:
Jelen pillanatban van benne motor, váltó, alatta négy kerék, asszem ennyi. Kívül, belül kicsontozva, alvázvédő már van rajta, leponyvázva áll az udvaron, csiszolnám, de másfél hete esik, f@szom:((

ChPh 2010.05.18. 18:53:43

@nem kéne...: ja tudom, és?

(ok, el lett mondva, de egyértelműen még nem győzött meg)
Elkezdtem utánaolvasni a súlyának, és hasonló, amivel a 240 SX kijött (KA24DE)
142 kg
az én sor6om 160 kg (M52B25)
Egy S54 (e46 M3 moci) 146 kg és az még nem magnézium, csak alu

Szóval így lassan kezdem pedzegetni, pláne ha az a VQ35DE még olcsóbb is az M3 moccnál :D

TóthZé 2010.05.18. 19:01:37

@ChPh: nem tehetem, szemétség volna, de hamarosan lesz poszt. Addig türelem.

TóthZé 2010.05.18. 19:03:44

@Asszeretnémondani: shit. Akkor a hétvége gondolom még nem játékos nálad. Kitartás.

nem kéne... 2010.05.18. 19:05:52

@nem kéne...:

nem igazán értem, mit akarsz ebből kihozni.

nem kéne... 2010.05.18. 19:06:43

@nem kéne...:

ez egy kommenttel feljebbre lett volna válasz, mielőtt még.

ChPh 2010.05.18. 19:09:00

@TóthZé: OKÉ, oké, értettem :D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.18. 19:09:56

@TóthZé:
Remélem három hét múlva már gurulni fog önerőből a kis alpinvájsz "csoda" :)

biker123 2010.05.18. 19:11:32

azé ha a Karottáé is így fog szólni:
www.youtube.com/watch?v=QFTcHnSIGww
akkor hagyomány ide, tradicó oda... áldásom rá! ;-)

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.05.18. 19:57:43

vasárnap az utcánkban járt az elnöki Nissan új gazdijával, meg is álltam, és lekattintottam. Alig hittem, hogy tényleg ő az :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.18. 20:07:26

A V6 fémes-érces üvöltése fülön keresztül sokkal jobban izgatja az ondósejt termelést ;) Legalábbis nálam. De értékelem a sorhat simaságát is, csak arra valahogy nem áll föl :)

morcosboci 2010.05.18. 20:10:54

a Renault V6 hogy illik egy Datsunba?

Sam8888 2010.05.18. 20:12:18

Ebben is sorhat van és hogy megy! Igaz ebben hátul van a motor...

www.youtube.com/watch?v=MzgvKBt9wkk

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.18. 20:30:55

@morcosboci: Ez az ütés hátulról ment, lapockára, péklapáttal:)

ratobr 2010.05.18. 20:32:53

Egy 5.7 LT1 V8 pont passzol..250ezerért van,plusz 100 egy váltó..ime:www.youtube.com/watch?v=zTsqE2F3NmU&NR=1

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.05.18. 20:49:12

Az utolsó kép q.... jóóóó!!!!

Attila a HUN vezér 2010.05.18. 20:52:19

"Ha valakinek van tudomása 4-kerék mérlegről, rögtön szóljon"

van, megkeresem ha gondolod az elérhetőségeit, valahol Pest alatt van egy mérnök hapi, aki saját maga tervezett egy teljesítménymérő padot, az ő padja kiírta a 4 kerékre eső súly, összetartást, fékerő felépülése, meg sok minden mást is, ennyiből már lehet Ti is tudjátok ki ő, nekem agyalnom kell rajta, hogy hova is kevertem el a névjegyét. Egyik gyorsulási futamra ki is hozta a padot, mert hogy mobil pad, talán Lacházára (ha nem akkor Tökölre).

Gubo77 2010.05.18. 21:23:09

Ez az űrtechnikás V6 pont ugyanúgy nem fog illeni a gépbe, mint a turbótüssz. Szóval ennyi erővel bármi kerülhetne bele. Például egy jól megfújt sor5. Elfér lazán, súlypont okés, hangja is ott lesz. Oszt' kész.

Krisi 2010.05.18. 22:00:34

szerintem ha egy autóban négy hengernél több van, az már kurvajó. de még a sima négyhengeresek közt is van pár unikum, vti-től kezdve V4-ig. az hogy sorhat vagy véhat szerintem az döntse el aki építi magának, szerintem mindkettő zsír, mindkettő máshogy jó.
de egyik se rossz, ezt kell szem előtt tartani :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.18. 22:21:18

@TóthZé: Ráadásul ugyanennek a mukinak a motorbeépítős threadjeében valaki ajánlgatta ezt is: forums.hybridz.org/index.php?showtopic=69340

DBandesz 2010.05.18. 22:25:16

Szépen apránként végigolvastam a kommenteket.

Elvtársak, nyugodtság van! Karotta Szan tudja, hogy mit csinál.

(Bár a sor6-ot én is jobban kultiválom... RB20DE esetleg)

1kutya 2010.05.18. 22:52:40

és egy b6? kicsi könnyű, kompakt. igaz subbarú, de illik...

ommm 2010.05.18. 23:19:39

@Asszeretnémondani: Utolsó utáni pillanatban megyek értük :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.18. 23:33:11

A miheztartás végett idelinkelem az abszolút csimborasszóját a Datsun-építésnek. Ez a legsúlyosabb projekt, amit az internet óta láttam, mindent beleértve. Ne kattintsatok.
web.mac.com/markrolston/NewSite/New_Z_Blog/New_Z_Blog.html

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.18. 23:35:47

v8.... bar biztos a lakhelyem teszi:)

jo kis kocsik ezek, sok szaladgal beloluk.

a formaja valahogy mindig orok marad szerintem.

erot egeszseget ( soksokpenzt ) aztan ha kesz lesz BELSO KAMERAS VIDEOT AM!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.18. 23:37:41

@Nínó Karotta: az aldojat, hat a sracok alapjaibol kezdtek az autoepitest:) viszont ha tetore rakjak ratehetnek masik kasztnit is...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.18. 23:41:52

Mindenki: nem azért lett V6, mert az könnyebb. Azért lett pont VQ35V6, mert:
- rövidebb
- szívó
- jó
- végtelen mennyiségű tuning- és versenyalkatrész van hozzá
- génfolytonos, egyenesági leszármazott, nem oldalági, mint a Skyline sor6

atabi 2010.05.18. 23:55:40

tuti járgány,még ilyen állapotban is jól néz ki

SunRise Of The Night 2010.05.19. 00:06:30

Karotta, te egy állat vagy!
De ez kell ide!:))

Bár én is itt tartanék már, hogy a második(vagy immár sokadik) hobbiautómat építgetem.

Minden alkatrész, festékszem, és gittdarab helyre kerülését várjuk hidegveríték közepette!;)

Kitartást, és sok jó szakit kívánok!

Spiritmonger 2010.05.19. 01:25:43

a VQ35DE a világ egyik legjobb motorja, amit autóba raktak, ha nem a legjobb
nekem maximám van, egyszerűen hibátlan, főleg kézi váltóval!
alacsony fordulaton is van benne nyomték, 6-ban városban 600-as fordulaton is kényelmesen eljárkál

a motorról még annyit, hogy erős, takarékos, szétüthetetlen, az usaban 500000 mérföld garancia van rá és vagy 10 alkalommalnyerte meg kint az év motorja címet
olajat 15e km-ként kér, 4,2 litert csak, a 95-ös benyával simán elmegy, láncos, gyertycsere 40e km-ként, alulról húz, és nagyon simán jár

gratula, nagyon jó választás volt!

Spiritmonger 2010.05.19. 01:33:31

@Spiritmonger: annyit, hogy a hangja is szuper, gyakorlatilag alig van motorhang, egy jobb kipufogóval és hangszigeteléssel nem is hallható, lehet a kocsiban beszélgetni, zenét hallgatni

hüle 2010.05.19. 02:42:31

Spiritmonger!

Mennyit eszik egz ilyen?

Gubo77 2010.05.19. 07:48:24

@Nínó Karotta: Valójában azért lett ez a V6, mert most pont egy szétforgatható, sokszelepes, relatíve nagyköbcentis tombolására vágytál ;) Plusz egy kicsi családfakutatás. (A többi utólagos ideológia.)

Spiritmonger 2010.05.19. 07:55:36

@hüle: nekem amerikai maximám van, kézi váltóval
városban 11-14 liter, országúton 7,5, ha betartom a 90-et szigorúan, pályán 130-nál klímával 8,5, 170-nél 11, 220-nál 15 a fogyasztás

nzo88 2010.05.19. 10:59:57

Hátha ez inkább unikum, nem? A sorhatban ennél az autóban nincs annyi poén, mint a v6-ban. Az a motor legalább olyan jó, mint az RB-k.

Jay350i 2010.05.19. 11:20:57

ha törött a légtömegmérő a 350z mocin jobban jársz ha hagyod a fenébe a pótlását, kezdjél egyből VEMS-el szerintem :)

motortartónak meg IFA fülketartó minimum, azt biztosan nem tépi fel pályán se:)

DonHenley 2010.05.19. 11:26:39

Szia. Elmondom, hogy véleményem szerint mi lesz ezzel a legnagyobb probléma. Átéltem már hasonlót MX5 tuningolással.

Ha pusztán pályaautónak építed, akkor van 1 pálya, amit elérhető közelségben lehet használni, az Euroring. A Hungaroringen évente 3-szor van nyílt nap, a Pannónia meg messze van. De tegyük fel, van elég szabadidő, jóindulattal legyen összesen 3 használható pálya. Ezt kurva hamar meg lehet unni, nekem pl. herótom van az Euroringtől.

Ha olyan autónak építed, amivel az ismert magyar szerpentinekre el lehet menni, akkor is meg fogod unni, ugyanis ezekből is van összesen 4-5 (Dobogókő, Pilisszentlászló, Gyöngyös-Eger, meg Eger-Miskolc), plusz ezek rizikósak is néha. Busz, Daewoos családok, stb.

De azért sok sikert, remélem jó lesz. Csak kár, hogy kevés helyen lehet majd használni.

ni lovag 2010.05.19. 11:33:42

@Nínó Karotta: A pomázi vizsgabázison van 4 kerék mérleg.Legalábbis tavaly még volt,próbálj vkit találni aki beenged.Ha nem megy ,szólj,adok tel.számot olyanhoz aki bevisz.
Szép lesz a vas,én már látom lelki szemeim előtt készen !

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.19. 11:41:42

alulrol huz.... az relativ.

- rövidebb
- szívó
- jó
- végtelen mennyiségű tuning- és versenyalkatrész van hozzá
----ezek a tulajdonsagok nem nagy erenyek, egy sor6 nal szinte csak rovidebb morot van ami jo es ma mar mindenhez van tuning cucc

a skyline sor6 miert oldalagi rokon?

amugy eleg indoknak hogy amit bele akarsz tenni az NAGYON JO blokk.

"alulrol huz mint a vizhordoleany!" valahol hallottam de jo :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.19. 11:45:06

És leszen neki rendszáma? Már csak itt a motor ki-be kérdés kapcsán vetődött fel bennem... Vagy pályaautóra nem kell?

--- micsoda lenyeglato mindenkit erdeklo szakertoi kerdesL))) nem, palyaautora nem kell, annyi van hogy a palyaautozas felteteleinek eleget tegyen ( porolto, kulso aramtalanito jelolessel, merevites ha kerik...stb.. ) ja meg le legyen vamolva minden alkatresze, bar az inkabb a customot erdekli

ommm 2010.05.19. 20:53:44

@DonHenley: Ezzel a heróttal nem vagy egyedül...

mennyi?husz! 2010.05.19. 23:14:57

@DonHenley: Dobogokon jo 3 hete voltam es meg elmegy utminosegben de ahogy irod tele van hetvegi vezetokkel es totymorgokkel. Gyongyos kornyeke beleertve a matrat is katasztrofalisan szar utakkal rendelkezik ahogy Eger fele is a 24,25-os is bar utobbit mar kezbe vettek. Aki jot akar autoni az huzzon le az adria melle horvatba meg a szezon elott...mert itt nem lehet.

Sam8888 2010.05.21. 08:58:44

Tényleg a papírokkal mi lesz? Mert ezt itthon lepapírozni ebben a bürökráciában temérdek szívás... :o

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.21. 10:55:19

@Sam8888: Nem lesz gond. Két lehetőség is van:

A: átalakítási engedélyes, gépkönyves versenyautó lesz. A motort számlával vásároltam, a többi alkatrész a saját autóimból jön, homológ biztonsági cuccok lesznek benne rendes csővel.

B: Mégse lesz rendszáma, hanem elmegy tréleren a pályáig

Én az A-ra készülök, de mivel a közúton úgyse lesz dolga, így az se ejt kétségbe, ha a valamilyen okból csak a B-t sikerül megoldani.

akiak 2010.05.21. 21:33:19

@TóthZé: Látom összejött, és jöttök Ti is Tökölre holnap..
legalább megnézem mosmá' hogy kapar a szépkocsid :)

Radirdrift 2010.05.25. 12:09:33

Üdv , tengelyenkénti (talán kerekenkéntit is ) terhelést tudnak mérni a PROEX-nél.

Üdv, és sok sikert: Radír

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.06.06. 11:10:33

Így is eléggé beleborultál a hangyászba. Ha elfér mégegy V6, akkor "miért ne" ?

Remage 2010.06.21. 18:51:40

@Nínó Karotta: Ha engedélyes, gépkönyves versenyautó lesz, becsövezve, akkor fel fogják engedni a szervezők pl. a Hungaroring nyíltnapon az utcai autók közé?
Azért kérdezem, mert én is gondolkodom egy pályaautó projecten, de mintha lenne egy ilyen kikötés a nyíltnap szabályok között... (gépkönyv nélkül viszont nem tudom, hogy hogyan lehetne utcán is "használható" bukócsövezett autót építeni).

zarquon 2010.06.22. 11:01:02

Ha egyszer járóképes autó lesz ebből (aminek drukkolok), akkor szívesen megnézném. Akár a gyári 300ZX TT-mmel szemben is egy zárt pályán.