Mocskos részletek
Engedtem a makacs rábeszélesnek, íme a 200SX eddigi beltartama a teljesség igénye nélkül. A cél nem egy kirívóan erős és gyors autó, hanem egy jól használható mindennapi sportkupé megépítése. Maguk a számok nem érdekelnek, csak arra jók, hogy segítsenek felmérni, jó úton járunk-e. A költségvetés is limitált: az egész autó nem kerülhet több pénzbe, mint egy tisztes Dacia Logan. Szerencsére ettől még messze járunk.
Íme a lista, további finomságok a kattintékony galériában
Koni Sport állítható gátlók
Energy Suspension Hyperflex poliuretán szilentek
Nissan 300ZX Twinturbo négydugattyús alu féknyergek és tárcsák elöl
Ferodo DS2000 street/track fékbetétek
Fémszövet fékcsövek
Garrett T28 S15 turbófeltöltő
Greddy Profec B nyomásszabályzó
Blitz lefúvószelep
Nissan Skyline GTR R32 intercooler
Nismo Stage1 elektronika
XSPower leömlő és könyök
Proex 70-es rendszer 1 végdobbal
A termékek szinte mind az E-bayről származnak.
Ami jön még:
karosszériaerősítés: szegénykém hetek alatt széthullana a kemény futómű és peres gumi kombinációjától. Budapestnél ellenségesebb környezet csak a Marson van, de oda nem mehetünk a zöld élőléyek miatt. V-Max Zsolt már vállalta, hogy merevebbé teszi, mint Winston Churchill butlerjének gerincoszlopa.
kuplungcsere: az is tiszteletre méltó, hogy a gyári kuplung mostanáig kibírta, de már alig emel ki, és előbb-utóbb csúszni fog. Csere, valószínűleg szinterkuplungra.
ültetőrugók: semmi vadulás. A kemény Konik szabályosan elemelték az SX-et a talajtól, a kerék és a sárvédőperem közé befér a Lánchíd kőoroszlánja. Az ültetőrugók dolga az lesz, hogy a karosszéria visszakerüljön az eredeti magasságára. Ültetni nem szabad a fekvőrendőrök, csatornafedelek és nyomvályúk miatt.
Motorreszelés: más légtömegmérő, más elektronika, üzemanyagpumpa, injektor.
Motorháznyirbálás: az izzó belsőségek hője lassan kicsinálna mindent, úgy járnának szegény szilikoncsöveim, mint a szoláriumba szorult fitneszedző. Ezért nagy lukon fog kimenni a géptetőn a meleg. Egy másik, kisebb lukon pedig friss levegő megy majd a direktszűrőhöz.
Folytatása következik. Kattintékony galéria
kermate 2005.07.14. 07:50:31
AE86 2005.07.14. 09:59:54
ka 2005.07.14. 14:41:37
kari 2005.07.14. 16:24:37
profile 2005.07.15. 10:16:50
Adamo_sx 2005.07.18. 14:38:38
Ear 2005.07.18. 15:54:22
chekker 2005.07.19. 18:57:51
csaba 2005.07.20. 13:09:10
napalm 2005.07.20. 20:12:47
kolinmekré 2005.07.21. 19:45:19
Berta 2005.07.23. 12:28:14
D. 2005.07.25. 16:10:28
Tako 2005.07.26. 18:04:02
Ladás Berci 2005.07.27. 22:39:48
inf 2005.08.09. 13:39:28
frigo 2005.08.13. 22:33:17
Tamas 2005.09.07. 10:48:46
Dash 2005.12.19. 17:03:57
Peti 2005.12.21. 05:35:40
Adamo_sx 2006.01.20. 10:41:24
kornel200sx@freemail.hu 2006.04.02. 12:47:47
Spoon 2006.04.08. 14:16:48
Kiváncsi vagyok, hogy mivel fogod vezérelni az új alkatrészeket (befecsi, légtömegmérő)???
Juricsek Balázs 2006.05.06. 01:48:15
Szeretném kérni a segítségeteket,h tudtok -e
esetleg itt pesten vmi hozzáértő szerelőt!
(Az iwiw-en nevemre rákeresve találtok pár képet az autóról)
Hát nem mondom lenne vele meló rendesen.
Légyszi segítsetek,működik,de át kellene nézni
mi a helyzet vele!kösznöm
balopicotto@freemail.hu
Lil' Adee 2007.04.08. 19:28:52
A büszke SX tulajdonosok egyike vagyok.
Az autót úgy vettem, hogy már a motorja meg volt piszkálva. '99-ben csinálták és akkor 178 kW-ot és 344 Nm mértek 5000rpm-nél. Így utólag elnézve a görbéje olyan, mint az alpok keresztmetszete. A turbó, a leömlő, gyári, 60mm-es dirketszűrővel, lefuvó szeleppel, Stage 1 v. 2-es chippel, meg ki tudja még mivel. Az autó kicsit több mint egy éve van nálam és azóta kb. 4-5 hónapot használtam. ( a maradék időben téli álmot aludt.) Van egy kis problémám a moci beállításával. 4000 és kb. 5000 rpm között megtorpant és csak köpködött. Előzésnél a gázadásnál sem veszi úgy a fordulatot ahogy kellene és szintén a puffogás van csak.
Csak azért írok, mert fent láttam, hogy ezt a részt Ti elég profin csináltátok. Szerintem nekem a gyújtás vagy a keverési arány beállításával van gond. Ha te vagy valaki más -az oldalról- tud nekem ebben segíteni akkor légyszives írj(atok) a nakamototeam@yahoo.com-rs. Köszönöm előre is.
Lil' Adee 2007.04.08. 19:37:54
A email cím nakamototeam@yahoo.com
köszi.
200sx.hu 2007.04.24. 15:41:47
Ajánlom figyelmedbe:
www.200sx.hu/Hibak/Tipikus.html
;-)