Sziasztok! Új vagyok a fórumon, mondhatni frissen sült. Praetorhoz hasonlóan én is csak most néztem meg a FIAT IDEA tesztjét. A vége felé én nem csak majdnem, hanem tényleg nagyon szégyelltem magam. De nem a FIAT helyében. Sokkal inkább a Karotta néven elhíresült "szakértő" Bazsó Gábor nevében, illetve helyett. Őszintén bírom a fickó stílusát, és általában jókat vigyorgok azon, hogy be-beszólogat az autógyáraknak. Most úgy érzem igen messzire hajítottad el a sulykot kedves "szakújságíró". Mert ugye az vagy? Különben nem tennél olyan határozott kijelentéseket, nem hoznál olyan megfellebbezhetetlen ítéletet, miszerint ez az autó úgy szar, ahogy van. Nem tennéd, hiszen tisztában vagy annak felelősségével, hogy mit jelent „médiaszemélyiségnek” lenni. Vagy egyszerűen csak azért csöpög a teszt a gusztustalan és stílustalan megnyilvánulásaidtól, mert szegény FIAT kihúzta nálad a gyufát?? Vajon mivel? Én nem értek az autókhoz, és nem is szakmailag szeretnélek – úgymond – felelősségre vonni, de azért lenne néhány nagyon ésszerű kérdésem. Lehet, hogy pusztán az én figyelmemet kerülte el, de nekem úgy tűnik, hogy a szaklapok még nem tesztelték ezt az autót. Kvázi, nem lehet benne sok kilométer. Biztos, hogy jó az összehasonlítás, hogy egy olyan 1.4-es benzines Astrával méred össze, aminek már nyugodtan kinyomhatod a szemét, mert úgyis ki van már herélve, szinte minden mindegy neki??? Ezt összehasonlítani teljesítményben egy szinte 0 kilométeres új autóval, tényleg mérvadó? Vajon a körte és az alma összehasonlításában melyik jön ki győztesen? Ráadásul lehet, hogy a FIAT talán nem átgondolt kereskedelmi koncepcióval 1.3-asnak hívja, noha az 1248 köbcentijével inkább tűnik 1.2-esnek, már csak matematikai szempontok alapján is. Meg még dízel is a nyomult, ámbátor multijet :). Azon gondolkodom, jól emlékszem-e, hogy ez a motor volt az év motorja? Aztán még azon gondolkodtam el, hogy nem túlzás-e kvázi gyerekgyilkosnak titulálni a Fiat-ot, csak mert hátul nincs benne fejtámla ? Nem ütött szöget a fejedben a gondolat, hogy mielőtt a földbe döngölöd az autót, megkérdezd a Fiat sajtósát, vagy ha nincs neki, akkor azt, aki odaadta az autót, hogy mi a francért nincs benne hátul fejtámla? Elfelejtettek bele rendelni? Opcionális a hátsó fejtámla? Azt már szintén csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha valóban gyerek ül hátul és teszi ezt szabályosan, jó minőségű gyermekülésben, akkor majdnem mindegy, hogy van-e hátsó fejtámla az autóban. De az is lehet, hogy soha senki nem fog a hátsó ülésen ülni, akkor szintén nem kardinális kérdés. Nem tisztem a Fiat-ot megvédeni, és azt sem akarom sugallni, hogy pont a fejtámlán kell spórolni. Valószínűleg nem ez lesz a zászlóshajójuk, és nyilván ők sem ettől a modelltől várják, hogy a cég csillaga a régi fényében kezd ragyogni. Lehet, hogy pusztán egy megfontolatlan kereskedelmi szempont volt ezt az autót itthon piacra dobni. Ezt majd a nagyérdemű vásárlóközönség vagy megcáfolja, vagy beigazolja. Azért külön „köszönet”, hogy valahányszor meglátok majd az utakon egy Ideát, szintén te és a gusztustalan hasonlatod fog eszembe jutni - egy tál takonyról, meg a közepébe szúrt hurkapálcikáról. Arra azért kíváncsi lennék, honnan tudod, hogy az milyen, s hogy az éppen olyan, mint az Idea sebváltója? Komolyan nem találtál ennél kevésbé hatásvadász hasonlatot azt kifejezendő, hogy a váltó nem a legpontosabb? Tudom, egy kicsit hosszúra sikerült és még tudnám ragozni, hogy mi nem tetszik. Azt a gondolatot például, ami az autó mellett állva tört rád az Idea és a jól fizetett marketingesek összefüggéséről, még kibonthatnád, mert nem voltam egyedül, aki nem nagyon találta meg benne az értelmet. Az nem baj, ha az autó nem tetszik. Az viszont elég nagy baj, ha elhitted, hogy a bunkóság szórakoztató. Szerintem a gyárak is tisztában vannak azzal, hogy egy-két modellt talán jobb lett volna a tervezőasztalon hagyni elporladni. Lehet, hogy ez is egy ilyen, de ezt majd a piac eldönti. Addig sugalltad nekünk szegény nézőknek, hogy attól tartok, valóban elhitted magadról, hogy a nép Robin Hoodjaként az a küldetésed, hogy megszabadítsd szegény népet a gonosz autógyárak előre megfontolt ármánykodásaitól. Nagyon nem csodálkoznék, ha a "hitelrontás" - mint jogi szakkifejezés valakinek megfordulna a fejében. A műsor utolsó mondatával zanzásítva a teszt eredményét, az alábbiakat vélem kihallani: ha drágább mint a többi (légy olyan jó és oszd meg velem buta nővel, hogy kik a többiek), akkor szerinted semmi keresnivalója a földön. Ám ha olcsó, akkor minden rendben. Akkor kit érdekel, hogy nem gyorsul, hogy nem hagyja le a saját kategóriájába ugyan nem tartozó, de kéznél lévő csotrogányt? Ha elég olcsó, kit érdekel, hogy nincs benne hátsó fejtámla, ami megvédi a gyerekemet a teljes bénulástól??????? Akkor most mi legyen, vegyek Ideát, vagy ne? --- Mindenkinek köszönöm a hozzászólást, a beszélgetést ! Sajnos úgy tűnik, nem igazán sikerült megfogalmaznom, hogy mi bosszantott fel ebben a műsorban. Meg aztán igazatok van, ha nekem ez nem tetszik, nem kell néznem. Abszolút igaz ! Eszembe nem jutott Ideát venni. Fiatot sem fogok. Amikor volt, szerettem, mert az olasz design-nál szebbett akkor elképzelni sem tudtam. Igaz, nem Fiat volt, de gyönyörű, édes, csajos kis autó. Ámde szegény talján tervezőket rútul elhagytam a japán technológia miatt :) Nem hiszem, hogy nagyon sokáig kellene ezt még ragoznunk. Én azt gondolom, úgy is lehet negatív véleményt mondani, hogy az embert nem tapossa a földbe azt, amit kritizál, Amellett, mint írtátok, a Fiat baromi nagy bajban van, tele adósságokkal, stb., stb. Talán a haldokló oroszlánt rugdosni bátor és férfias dolog. Talán.......... A Karotta vélményét azért még szívesen elolvasnám. Arra kíváncsi vagyok, hogy így visszanézve a műsort, elégedett és büszke-e magára. Szerintem a média biztosította helyzettel visszaélni nem túl tisztességes és stílusos. Szerintem pl. a Juszt is elég kényes kérdéseket feszeget, eléggé kellemetlen helyzetbe tud hozni cégeket, amikor az igazságot keresni. De ilyen stílusban még életemben nem hallottam nyilatkozni. Talán neki valaki megsúgta, hogy a stílus maga az ember. Mindenkinek további jó szórakozást, jó hétvégét ! B.Karotta:
Nahát, ilyen szavakat pont a Fiat sajtósától hallottam mostanában, amikor azt tudatta velem telefonon, hogy az Idea-teszt miatt le vagyok tiltva az Alfa 159 sajtóbemutatójáról. És rácsodálkozott arra, hogy a TC fórumában még mindig nem háborodott fel senki a szörnyű pocskondiázáson. Az érvrendszer is hasonló volt. Most akkor le is írom, amit neki mondtam. Menjünk sorjában. Lassúság: az 1,3-as MultiJet nem rossz motor. (Amiről te, Bori, autózáshoz nem értő nőtől nagyon elismerésre méltó ráérzéssel megállapítottad, hogy „Ráadásul lehet, hogy a FIAT talán nem átgondolt kereskedelmi koncepcióval 1.3-asnak hívja, noha az 1248 köbcentijével inkább tűnik 1.2-esnek, már csak matematikai szempontok alapján is. Meg még dízel is a nyomult, ámbátor multijet :).” Bár az én csajom lenne ennyire tájékozott. Szóval, ezt a motort én is kedveltem még a Lancia Ypsilonban. Azt mondtam, hogy lassú de egészen erős autó benyomását kelti. Az Idea szélesebb, hosszabb, magasabb és jelentősen nehezebb az Ypsilonnál, pláne a Pandánál. Másfél-két mázsával. Ez egy másik kategóriába tartozó autó. Ez a terhelés egy ekkorka motornak nagyon sok. Pláne nagyobb tempónál, ha még a szelet is tolnia kéne maga előtt a szerencsétlenek. Vagy gyorsítania kéne. Külső: a mondat, amit ti és a kollégáid nem értettetek, azt jelenti, hogy hiányolom az ötletességet, az eredetiséget a külsőből. Hogy ami a legkevésbé van meg benne, az pont az idea, pedig ez az autó neve. Ez azért lenne fontos, mert ezért szoktuk szeretni az olasz autókat. Idea mint ötlet van például az Ypsilonban, a Thesisben, az Alfákban, a nemrégiben elrontott külsejű Punto II eredeti változatában, kifutott Multiplában és rengeteg régebbi Fiatban. Az idea nem egyenlő a szépséggel, az emberek egy része (itt a fórumon is) csúnyának látja az előbbi felsorolás pár tagját. Sokan meg szépnek. De mindegyik valamilyen, pont ezért osztják meg a közvéleményt. Az Idea semmilyen, erre céloztam. A mondatszerkezet bonyolultságáért elnézést kérek, de mások általában értették, korábban senki se kérdezte. Fejtámla: lehet, hogy téged csak idegesít, és főleg csak egyedül ülsz az autódban. Akkor nyilván nem vennél meg egy doboz alakú családi egyterűt, aminek az a legfőbb funkciója, hogy egyszerre több embert és a csomagjaikat elvigye valahova. Ezért szerelnek hajtogatható-dönthető-csúsztatható-kivehető üléseket bele, és ezért csinálják csúnya téglatest formájúra őket. Neked nem erre az autóra van szükséged. Akinek viszont ilyen autó kell, annak azért kell ilyen, mert ülnének benne hátul. Igazad van, a gyerekülésben ülő gyerek feje biztonságban van. A nem gyerekülésben ülőé pedig nincs. Én például a szüleimnek a gyereke vagyok, de már nem férek gyerekülésbe. És szoktam hátul ülni. A fejtámla nagyon fontos biztonsági eszköz, nem véletlen, hogy nem létezik autó nélküle. És manapság a legkisebb-legbénábbakon kívül olyat se találsz, amiben hátul ne lenne. Minden autóban fontos, de elengedhetetlen egy olyanban, ami kifejezetten személyek szállítására van. Nem is igen találsz olyat, amiben nincs. Hogy hívtam volna fel a Fiat sajtósát a forgatás előtt, megkérdezni, hogy rendelhető-e? Remek ötlet, tényleg felhívhattam volna (nem tudod a számát véletlenül? ;)). Ahelyett viszont, hogy elhallgattam volna egy szerintem súlyos hiányosságot, és azzal nyugtattam volna magam, hogy aki akar, majd vesz bele, én inkább azt választottam, hogy elmondtam, hogy szerintem ez veszélyes és rossz dolog. És esetleg így mást – nem Ideát, esetleg nem is új autót vásárló – családos embert is figyelmeztettem arra, hogy ez mennyire fontos. Szerintem én csináltam jól. Váltó: a váltó érzete rémes volt. Ahogy SB mondta, ettől még a szerkezet lehet hibátlan. Az is lehet, hogy véletlenül rossz példányt fogtam ki. Én viszont úgy vagyok vele, hogy arról kell véleményt mondanom, amit megkapok. Nem állhatok neki dolgozni a gyártó vagy a forgalmazó helyett. Nem javíthatom meg a váltót, nem szerelhetek bele fejtámlát, nem tehetek bele nitrós palackot. Oroszlánrugdosás: közeledünk a lényeghez. Autózáshoz nem értő nő létedre azt is helyesen szűrted le, hogy én az amúgy is gondokkal küzdő Fiatba rúgtam egy nagyot. Bizony. A helyzet az, Bori, hogy én nem a Fiatnak készítek műsort, hanem a nézőnek. Lehet, hogy megmentem ötezer torinoi olasz állását azzal, ha elhallgatom vagy letompítom a véleményem, de én szívesebben mentem meg pár tucat magyar néző nehezen megkeresett pénzét egy általam rossznak tartott autótól. Vagy akár egyetlen utas nyakát. Az Ideát többen is vezettük, és egyetértettünk abban, hogy az általunk eddig kipróbált legrosszabb új autó benyomását kelti. Vannak értékei, ahogy egy pederaszta is lehet gondos virágkertész. De én nem emlékszem általam próbált frissen piacra dobott autóra, ami rám rosszabb benyomást tett volna. Ez van. És amiért ilyen gyilkosan leszólok valamit, amit rossznak tartok, a nézők esetleg elhiszik nekem, hogy a Pandát tényleg szeretem, nem csak megvett a Fiat kilóra. A hitelesség részben abból fakad, hogy vállalunk bizonyos konfliktusokat – akár kereskedelmi érdekeinket sértő konfliktusokat – a véleményünk függetlenségéért. És akik jelen akarnak lenni a TC-n, azért akarnak jelen lenni, mert hitelesnek tartott orgánumon át akarnak elérni embereket, mert annak esetleg több értelme van, mint egy korruptnak tartotton. Ár-érték arány: azt mondtam, hogy ha nem sokkal olcsóbb a konkurenseinél, nincs létjogosultsága. Mert nem jobb. Nagyobb belül a legtöbbnél, ez minden. Ha azonban olcsó, akkor az ellensúlyozhatja a hátrányait. A hátsó fejtámlát például nem, de az állítólag rendelhető. A rázva billegő futóművet esetleg. A motort már igen. Olcsón venni takarékos dízelt ugyanis érthető magatartás volna egy nem túl jó helyzetben lévő nagyobb családban, két-három gyerek mellé. A baj viszont az, hogy amelyik családban annyira szűkösek az anyagi források, hogy készek ekkora kompromisszumot kötni a teljesítmény terén, ott a vételár is nagyon fontos. Ezért mondtam, hogy legyen nagyon olcsó, és az segíthet. Mik a konkurensek? Jazz, Modus, Meriva, Yaris Verso. Vagy akár a sima kombik a középkategóriából. Vagy kicsit használtban valami nagyobb. 1,5-2 éves, új Scenic. Idővel akár egy C-Max, Carens, Premacy, Space Star, Tino, Touran. Stílus: a megfogalmazás stílusa olyasmi, mint amit az autókról írtam feljebb. Valószínűleg volt olyan rajtad kívül is, akit sértett, amit mondtam. Sőt, biztos, mert pont ugyanezt panaszolták a Fiat sajtósai is, amikor letiltottak az Alfa-útról. De voltak biztosan olyanok is, akiknek tetszett és nevettek rajta. Mi vállaljuk, hogy markánsan _valahogy_ kommunikálunk, ami tetszik vagy nem tetszik. Ezzel nyerünk és veszítünk nézőt/olvasót. Van ebben kockázat (ez az a kockázat, amit az óvatos külsővel az Idea esetében a Fiat nem vállalt), de mi a saját normáink szerint igyekszünk szerintünk másoknak is tetsző anyagokat gyártani.
Epliógus: Az Alfa 159 bemutatóján végül JF kolléga képviselte a TC-t, és neki nagyon tetszett az autó - ahogy a nemzetközi szaksajtónak is. Béke és szeretet uralkodjék a földön!
kx 2005.06.10. 16:10:06
A 2005.06.10. 17:40:49
maz 2005.06.11. 02:35:12
fogunder 2005.06.12. 14:43:07
Handras 2005.06.12. 23:39:06
salvation 2005.06.13. 10:29:56
young 2005.06.13. 19:29:36
s3nki 2005.06.14. 18:59:38
punkegér 2005.06.18. 22:45:26
Vitya 2005.06.24. 16:48:29
Majortom 2005.06.25. 13:45:29
Woldemort 2005.06.25. 14:57:51
artbeat 2005.06.25. 21:24:31
nemtomki 2005.06.26. 04:32:35
John 2005.06.27. 13:27:25
Feher Tamas 2005.06.27. 14:25:23
ákos 2005.06.27. 19:02:36
Gyurmasz 2005.06.28. 00:30:56
kutyak 2005.06.29. 11:45:14
Csabesz 2005.06.29. 20:12:13
topeti 2005.06.30. 02:44:45
gornix 2005.06.30. 10:25:30
mapo 2005.06.30. 11:17:23
Marci 2005.07.03. 17:23:58
Cyco 2005.07.06. 13:59:07
Cyco 2005.07.07. 00:40:20
noka 2005.07.09. 00:42:55
NéGer 2005.07.12. 18:53:31
TC rajongó 2005.07.13. 18:26:03
jet 2005.08.02. 22:24:08
attis 2005.08.04. 22:02:11
tollas 2005.08.10. 09:56:32
UNINEX 2005.08.11. 00:18:34
Dorogi Tamás 2005.08.14. 12:40:07
Pit 2005.08.23. 15:32:55
Fedor 2005.08.24. 14:38:16
shelbycobra 2005.08.24. 21:50:09
Mhe 2005.08.25. 11:21:59
Lice 2005.08.28. 13:41:42
tfan 2005.08.31. 23:38:23
veilman 2005.09.05. 14:03:49
holy 2005.09.06. 08:58:09
jet 2005.09.13. 15:37:28
jet 2005.09.13. 15:50:00
Balage 2005.09.22. 16:24:36
Kerekes Norbert 2005.12.29. 08:27:54
Bayern 2006.01.01. 22:35:31
truth 2006.05.08. 17:32:48
marvilkg 2006.06.12. 15:06:12
4.0 | 4.1 | 4.2 |
cirkyl 2006.06.12. 15:06:15
DILEX 2006.06.16. 01:56:28
Andor 2006.07.30. 07:43:59
Szervusztok! Talán nem kellene foglalkoznom ilyen dolgokkal, minthogy reagálni pár megsértődős írásra, de hát miről van szó?
X, Y ír megsértődve, hogy ez a Karotta mekkora egy csúnya bácsi, merthogy leszólta a Fiatot, meg a Nissant, meg a stb-t, meg nincs igaza, meg ilyenek. Nem kell majrézni, nem anyánkról mond véleményt, hanem egy kocsiról, ami- vagy tetszik neki, vagy nem- akárcsak nekünk. Ez az Ő véleménye, az meg a tiétek. Ez arra emlékeztet, mint 15-2 évvel ezelőtt a suliudvaron arról vitatkoztunk, hogy a Depeche Mode milyen sz*r, vagy a Bros milyen jó, és aki nem ért velünk egyet az h*lye. Én veled vagyok Karotta!
Vity 2006.08.10. 10:01:06
Már van használtan is Idea,
http://www.autocity.hu/cgi-bin/v3ac.cgi
Van, aki mégis kipróbálta... sajnálom szegényt.
Bará
tnőm 1200-es skodája is így gyorsul 100-ra:)
Chucky 2006.11.04. 12:52:27
Chucky 2006.11.04. 13:01:54